Αγορα Ζουμ Φακου...ποιανου ομως?

Κάποια στιγμή κάποιος είχε μιλήσει για τους APO (Sigma). Τί σημαίνει αυτό? Ο 70-300 έχει πολύ καλή τιμή!

Τους γνωρίζει κανείς, ή απλά τους αναφέρουμε?

Ο Nikon έχει €420 και άρα εξετάζω και τον Sigma σαν εναλλακτική (πρέπει να έχει γύρω στα €200). Ποιόν θα επελέγατε οι Nikonians? Αξίζει τα χρήματα του?

Βλάση έχεις τον Nikon νομίζω. Η γνώμη σου? Αν είναι πολύ ογκώδεις θα πάω στον 55-200 σε αυτά τα λεφτά και τελειώνω.
 
Απ'ότι καταλαβαίνω, θέλεις τον 70-300 της nikon.

Εχω τον πολύ απλό.Τον πιο φτηνό, μια και δεν έχω ιδιαίτερες απαιτήσεις για tele.Με ικανοποεί απόλυτα.

Αν όμως θέλεις κάτι πιο ποιοτικό:

ΑF-S 70-300mm f/4.5-5.6 VR

Όσο για το βάρος, δεν το γλυτώνεις.Οι tele γενικά, μεγενθύνουν τα πράγματα, αλλά και τα προβλήματα της λήψης πχ κούνημα, ελλειπής φωτισμόςκλπ

Το σταθερό τρίποδο, είναι απαραίτητο
 
Προσωπική άποψη για τον NIKON AFS 70-300 VR

Τους γνωρίζει κανείς, ή απλά τους αναφέρουμε?

Ο Nikon έχει 420 και άρα εξετάζω και τον Sigma σαν εναλλακτική (πρέπει να έχει γύρω στα 200). Ποιόν θα επελέγατε οι Nikonians? Αξίζει τα χρήματα του?

Βλάση έχεις τον Nikon νομίζω. Η γνώμη σου? Αν είναι πολύ ογκώδεις θα πάω στον 55-200 σε αυτά τα λεφτά και τελειώνω.

Στους τηλεφακούς είναι υπαρκτό το φαινόμενο του νόθου χρώματος, δηλ. λόγω της σχεδίασης του φακού (τηλέ) δημιουργούνται ή στο σύνολο του καρέ ή σε μέρη του χρώματα που δεν υπάρχουν στο πρωτότυπο που φωτογραφίζουμε. Αποχρωματικός (APO) είναι ο φακός που έχει σχεδιαστεί ώστε να βελτιώνει ή να εξαφανίζει αυτά τα φαινόμενα. Γνώμη μου ότι είναι πολύ σημαντικό.

Τον AFS 70-300 VR τον έχω και μπορώ να σου τον δανείσω για τεστ για να διαπιστώσεις και μόνος σου αν αξίζει. Εγώ τον πήρα καινούριο 500 ευρώ και δεν το μετάνιωσα. Τώρα η τιμή του έπεσε.

Το VR δίνει σίγουρα 3 στοπ αβάντζα στη λήψη, για 4 που μέτρησαν άλλοι δεν ξέρω. Δηλ. αν χρειάζεσαι 1/250 για ακλόνητη φωτογραφία, με το VR σου αρκεί 1/30. Το AFS δίνει γρήγορη εστίαση, αν και όταν μπερδέψει ο φακός, τότε θα αργήσει να εστιάσει εκ νέου περισσότερο σε σχέση με τους USM της CANON.

Οπτικά δείχνει να είναι πολύ καλός από ανοιχτό διάφραγμα και από 70 έως 220-250. Σε μεγαλύτερες αποστάσεις η απόδοση πέφτει. Σε διαφράγματα 8-11 η απόδοσή του είναι εξαιρετική και συγκρίνεται άμεσα με εκείνη του πανάκριβου 17-35 που έχω, αλλά και πάλι υπολέίπεται σε οξύτητα του 60 ΜΙCRO. Σε αποστάσεις 220-300 η απόδοση πέφτει και σε αυτά τα διαφράγματα, ειδικά η αναλυτικότητα και λιγότερο τα χρώματα.

Τα χρώματα είναι το μεγάλο ατού του φακού για μένα, καθώς ταιριάζουν απόλυτα με τους ακριβούς φακούς της ΝΙΚΟΝ. Η ανάλυση είναι πολύ καλή και δεν μπορώ να δώσω Unsharp mask περισσότερο από 0,3 και 180%, διότι ήδη η εικόνα είναι καλή και με οξύτητα.

Νόθα χρώματα δεν παρατήρησα, βινιέτα επίσης, ούτε φλερ, αν και στους τηλεφακούς με τα μεγάλα παρασολέιγ είναι δύσκολο να το δείς. Για χρωματικές εκτροπές δεν μπορώ να εκφέρω άποψη διότι τραβώ σε raw και έχω ρυθμίσει το camera converter να το διορθώνει αυτόματα.

Μειονεκτήματα: Ο φακός είναι αρκετά σκοτεινός, αυτό σημαίνει ότι δεν μπορείς να ξεφοντάρεις ένα πρόσωπο σε εστιακή απόσταση μικρότερη από 150-180 mm. Το φόντο θα φαίνεται, ειδικά στο 70, όπου το 4,5 είναι για μένα υπερβολικά κλειστό διάφραγμα. Π.χ. ο CANON USM 70-210 3.5-4.5 που είχα στο 3.5 θόλωνε σαφώς καλύτερα το φόντο, όμως σε όλα τα άλλα υπολείπεται του νέου ΝΙΚΟΝ.

Άλλο μειονέκτημα που δεν γνωρίζω αν είναι του φακού ή της μηχανής, είναι ότι μετά τα 250, όταν το contrast είναι πολύ χαμηλό και εστιάζεις στο άπειρο (π.χ. θέμα επίπεδο σε απόσταση 80 μέτρα και περισσότερο) τότε έχουμε μεγάλη υπερέκθεση (περίπου 1,5 στοπ) κάτι που χρειάζεται προσοχή. Φυσικά μπορείς να τραβήξεις με διόρθωση, αλλά ΠΡΕΠΕΙ να το δεις πρώτα και μετά να το διορθώσεις. Και όταν αλλάξεις φακό, να θυμηθείς να μηδενίσεις την υποέκθεση.

Φυσικά είναι φακός πλαστικός, αλλά γεροδεμένος. Φυσικά έχει μεταλλική μοντούρα. Έχει μεγάλες διαστάσεις, οι οποίες μεγαλώνουν ανησυχητικά όταν φθάσει στο τηλέ άκρο του. Και το παρασολέιγ είναι μεγάλο, περίπου 7 εκ. μήκος. Από βάρος είναι 700 γρ ή και περισσότερο. Φίλτρα παίρνει 67άρια. Δουλεύει άψογα με πολωτικό κυκλικό και με το σύστημα P της COKIN.

Αντοχή; Ναι, έχω γνώμη. Μου έπεσε φέτος από την τσάντα στο έδαφος από 1 μ. ίσως και περισσότερο σε χώμα σκληρό σαν μπετόν. Δεν έπαθε τίποτε εξωτερικά. Τον έστειλα για έλεγχο στο σέρβις και μου τον έστειλαν πίσω μαζί με τις φωτογραφίες των στόχων που τράβηξαν σε όλες τις αποστάσεις και τα διαφράγματα. Μάλλον δεν έπαθε τίποτε, τουλάχιστον εγώ δεν διακρίνω προβλήματα σε 100% στις φωτογραφίες, ούτε και εκείνοι. Για έλεγχο με μηχάνημα πρέπει να περιμένω 3 μήνες στη σειρά τον τεχνίτη στην Ηλιούπολη, άρα δεν θα το κάνω.

Αν θα τον ξαναγόραζα; Ναι, σαφώς, χωρίς δισταγμό.
Αν θα τον κρατήσω; Ναι, δεν πιστεύω ότι θα ξεφτυλιστεί πάνω στην D700 που θα μου κάνει παρέα σε λίγους μήνες (φυσικά στο διάστημα 70-200, μετά οι φωτογραφίες δεν θα είναι αξιοποιήσιμες ούτε προς πώληση). Για εκεί σκέφτομαι να κρατήσω τους AFS 17-35, AFD 60 MICRO, AFS 70-300 VR, AIS 28 2.8, και κυρίως τον PC 28 3.5 (έκεί θα λάμψει το full frame) και να συμπληρώσω το κενό με κάποιον από τους SIGMA 24-60, TAMRON 28-75, NIKKOR 24-85.
 
Last edited:
Πώς συγκρίνεται σε σχέση με άλλους φακούς;;

Δεν έχω προσωπική άποψη συγκροτημένη για την αναλυτική σύγκριση με αλλους φακούς, μάλλον θα πρέπει να ψάξουμε στο δίκτυο.

Μπορώ να μιλήσω για τους CANON USM 70-210 3.5-4.5, CANON USM 70-200 4.0 L, CANON 70-300 IS (το νεότερο μοντέλο). Τον πρώτο τον είχα και μπορώ να πώ ότι ο ΝΙΚΚΟR δίνει εικόνες με μεγαλύτερη οξύτητα και σαφώς καλύτερα χρώματα (η διαφορά σε αυτό είναι μεγάλη). Με τον 70-200 4.0 L έχω δουλέψει λίγο (το πολύ 350 καρέ). Κατά τη γνώμη μου είναι σαφέστατα καλύτερος φακός, όμως δεν τους είχα ποτέ κοντά τον ένα με τον άλλο. Για τον CANON 70-300 IS έχω γνώμη μόνο από μια κοινή φωτογράφηση επί 20λεπτο με ένα παιδί με μια 30d στη Νέα Σκήτη στο Άγιο Όρος. Ο CANON ήταν ταχύτερος, αν και έχανε πιο εύκολα την εστίαση και έπρεπε να εστιάσει εκ´νέου (σε αυτό ο L υπερέχει συντριπτικά). Η οπτική απόδοση είναι ουσιαστικά ίδια μέχρι τα 200. Μετά έχω την αίσθηση ότι ο NIKKOR είναι ελαφρά καλύτερος μέχρι το 250 και στο διάστημα 250-300 και οι δυο φακοί είναι στο ίδιο -μέτριο- επίπεδο.
 
Επιτέλους σε 5-6 μέρες θα έχω μια (ολιγοήμερη δυστυχώς) πρώτη επαφή με τον 300άρη VR.

Ανυπομονώ στην κυριολεξία!
 
Παντως χθες που διαβαζα ενα τεστ του Ken Rockwell χαρακτηριζε την αγορα του 70-300 VR ως μη συμφερουσα, με βαση αποδοση/κατασκευη/τιμη και προετρεπε ειτε στην αγορα του πολυ φτηνοτερου 70-300 G ειτε του ακριβοτερου 80-200 f/2,8.


http://www.kenrockwell.com/nikon/70-300-vr.htm

Συμφωνειτε?
 
Επιτέλους σε 5-6 μέρες θα έχω μια (ολιγοήμερη δυστυχώς) πρώτη επαφή με τον 300άρη VR.

Ανυπομονώ στην κυριολεξία!

Εγώ τον είδα και τον δοκιμασα την περασμένη εβδομάδα και μου άρεσε πάρα πολύ. Στα σημεία που μπορώ να εχω γνώμη με τις λίγες γνώσεις μου συμφψνώ με την περιγραφή του Βλάση και πιστεύω οτι οπως αναφέρουν σχεδον ολα τα reviews ο φακος είναι λαβράκι για τα λεφτά του :grinning-smiley-043

Το μονο που με ενόχλησε ειναι οτι οντως είναι μεγάλος και οτι η D60 φαινεται τοσοδούλα μπροστά του :flipout:

Τον εχω ήδη βάλει στο προγραμμα για τα Χριστούγεννα (εκτός απροόπτου)
Εναλλακτικά ομως σκέφτομαι και τον Sigma 70-200 2.8
 
Παντως χθες που διαβαζα ενα τεστ του Ken Rockwell χαρακτηριζε την αγορα του 70-300 VR ως μη συμφερουσα, με βαση αποδοση/κατασκευη/τιμη και προετρεπε ειτε στην αγορα του πολυ φτηνοτερου 70-300 G ειτε του ακριβοτερου 80-200 f/2,8.


http://www.kenrockwell.com/nikon/70-300-vr.htm

Συμφωνειτε?


Προσωπικά εαν δεν αγοραζα τον συγκεκριμενο θα κοιταζα μονο τους

α) Sigma 70-200 2.8 (καλή απόδοση και τιμή)
b) Nikon 70-200 2.8 AF-S ED-IF VR (ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΣ και πανάκριβος)

Παντως τα reviews δεν πολυσυμφωνούν με τον Ken αλλά κουμάντο κανει η τσέπη του καθενος ετσι και αλλιως..


http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/992/cat/13

http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=315&sort=7&cat=28&page=2

http://www.photozone.de/nikon--nikk...f45-56-g-if-ed-vr-review--test-report?start=1


http://www.slrgear.com/articles/secondlens.html
 
Απάντηση: Re: Αγορα Ζουμ Φακου...ποιανου ομως?

Παντως χθες που διαβαζα ενα τεστ του Ken Rockwell χαρακτηριζε την αγορα του 70-300 VR ως μη συμφερουσα, με βαση αποδοση/κατασκευη/τιμη και προετρεπε ειτε στην αγορα του πολυ φτηνοτερου 70-300 G ειτε του ακριβοτερου 80-200 f/2,8.


http://www.kenrockwell.com/nikon/70-300-vr.htm

Συμφωνειτε?

O απλός 70-300 g ποτέ. Avoid!!!
Τη γνώμη μου για την AFS 70-300 VR την έγραψα και πιο πάνω και τον δανείζω σε όποιον θέλει για να έχει και δική του άποψη. Ας μην ξεχνούμε ότι έχουμε σημαντική μείωση τιμής. Δηλ. όταν άνοιξε πωλούνταν στα 550 ευρώ και τώρα στα 420-450. Και ο AFD 80-200 ED 2.8 είναι εξαιρετικός φακός, αλλά κι αυτός δεν εστιάζει AF σε D40/40X/60.

Είπαμε τον Ken τον διαβάζουμε με πολύ αλάτι. Παλιότερα έθαβε (με πολύ κακά λόγια) την CANON 5D, π.χ. έλεγε ότι μόνο με τρίποδο μπορεί να πάρει κανείς φωτογραφίες με αυτή τη μηχανή, αλλά πλέον μόνο με αυτή τραβά φωτογραφίες στη φύση και χωρίς τρίποδο.
 
Απάντηση: Re: Αγορα Ζουμ Φακου...ποιανου ομως?

Προσωπικά εαν δεν αγοραζα τον συγκεκριμενο θα κοιταζα μονο τους

α) Sigma 70-200 2.8 (καλή απόδοση και τιμή)
b) Nikon 70-200 2.8 AF-S ED-IF VR (ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΣ και πανάκριβος)

Παντως τα reviews δεν πολυσυμφωνούν με τον Ken αλλά κουμάντο κανει η τσέπη του καθενος ετσι και αλλιως..


http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/992/cat/13

http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=315&sort=7&cat=28&page=2

http://www.photozone.de/nikon--nikk...f45-56-g-if-ed-vr-review--test-report?start=1


http://www.slrgear.com/articles/secondlens.html

Παίζει και ο TAMRON 70-200 2.8 πλέον (πιο ελαφρύς από τους ΝΙΚΟΝ/SIGMA και είναι πιο σημαντικό από όσο νομίζετε). Ειδικά αν κάποιος έχει τον TAMRON 17-50, ο TAMRON 70-200 2.8 είναι η λογική επιλογή, καθώς θα έχει την ίδια χρωματική ισορροπία, ενώ θα είναι λάθος κίνηση ο SIGMA 70-200 ακριβώς για τον ίδιο λόγο.
 
Ναι μεν, αλλά ο Sigma έχει HSM. Σημαντικό όταν πρέπει να κινηθούν τόσο μεγάλα κρύσταλα. Το παν είναι βέβαια να βρεθεί καλό κομμάτι...

Από τη σειρά EX, ο 15-30 μου βγήκε πολύ καλός, το ίδιο και ο 105/2.8 macro, για τον 24-60/2.8 διατηρώ κάποιες επιφυλάξεις, δεν τον έχω δοκιμάσει εκτενώς και μέχρι f/4 δείχνει απλώς "καλός" σε οξύτητα.
 
Το παν είναι βέβαια να βρεθεί καλό κομμάτι...

Δηλαδή ποιοτικός έλεγχος στους Σιγμα μηδεν? Σε τι ποσοστό ανέρχονται τα προβληματικά κρύσταλλα? Εχουμε κανενα νουμερο?
 
Δεν ξέρω... ίσως και να είναι η ιδέα πολλών, καθώς ενδεχομένως τους αντιμετωπίζουν με την καχυποψία της "δευτεράντζας" (σε σχέση με τους φακούς της μαμάς εννοώ). Όχι ότι δεν υπάρχουν και μέτρια κομμάτια ακόμη και σε Canon L, για παράδειγμα.
 
Το μονο που με ενόχλησε ειναι οτι οντως είναι μεγάλος και οτι η D60 φαινεται τοσοδούλα μπροστά του :flipout:


Μα αυτό με καίει και εμένα, αλλιώς, 55-200VR (που κάθεται μια χαρά) και συνεχίζουμε το μάζεμμα για τον 16-85.

Σημείωση, δεν θα αλλάξω σώμα για αρκετό καιρό.