Airshows news

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.



 



Τα Phantom και τα F-16 της Π.Α. μάγεψαν χιλιάδες επισκέπτες στο μεγαλύτερο αεροπορικό σόου της Ευρώπης​


154719RIAT-2024-Hellenic-Airforce-696x465.jpeg

https://get.arcticcoolultra.com/?fl...&clickid=[eng_click]&widgetid=[eng_widget_id]





Είναι χιλιάδες, κινούνται μαζικά προς την ίδια κατεύθυνση και όμως δεν ακούγεται ούτε… φωνή έντασης. Αντιθέτως χαμογελούν, κοιτούν συνέχεια τον ουρανό όταν ένας βροντερός κινητήρας με χιλιάδες ίππους ισχύος ακούγεται στον ορίζονται και κινούνται θαρρείς σαν σε χορογραφία, καθώς κουβαλούν μαζί τους εξοπλισμό για να περάσουν μια ολόκληρη ημέρα μέσα σε ένα… αεροδρόμιο! Κάπως έτσι κύλησαν οι ημέρες στο φετινό «Royal International Air Tattoo», το “RIAT” του 2024 στο Ηνωμένο Βασίλειο.



w23-154550RIAT2024.JPG


Οι τεράστιες ουρές περιελάμβαναν από μικρά παιδάκια με τους γονείς τους, μέχρι συνταξιούχους στην ένατη δεκαετία της ζωής τους και ήταν ένα ιδιαίτερο θέαμα όταν τις έβλεπε κανείς να περπατούν με ηρεμία μέχρι την κίτρινη πύλη για τον έλεγχο. Φέτος, ίσως περισσότερο από ποτέ, το «παρών» έδωσαν στο event οικογένειες, με όλες τις γενιές μαζί σύσσωμες στο τεράστιο, φροντισμένο αεροδρόμιο RAF Fairford στο Γκλούσεστερσαιρ (Gloucestershire) του Ηνωμένου Βασιλείου, μια ώρα και κάτι από το Λονδίνο. Μέσα στη ροή αυτή κοιτούσες πίσω σου και η εικόνα έμοιαζε αυτή μιας… απόβασης, μόνο που στην συγκεκριμένη περίπτωση το ιδιότυπο αυτό τουριστικό προϊόν των “εραστών της αεροπορικής ιδέας” (aviation lovers) κάθε χρόνο σπάει και νέα ρεκόρ προσέλευσης σε όλο τον κόσμο.

Έσπασαν ρεκόρ επισκεψιμότητας

«Ούτε και εμείς δεν περιμέναμε τέτοια ανταπόκριση, μας έχουν… πλημμυρίσει από την πρώτη στιγμή της άφιξης μας. Ακόμη και την Παρασκευή με τη ζέστη, το Σάββατο με τη συννεφιά και τη βροχή που μας επισκέφτηκε, είχαμε κάπου 50 με 60 χιλιάδες επισκέπτες την ημέρα εδώ στο στάντ μας να λένε πόσο… “Phabulous” ήταν που τελικά ήρθαμε με τα ελληνικά Phantom !» θα πει στο ΑΠΕ ΜΠΕ και στο ραδιόφωνο του, “Πρακτορείο 104.9FM” ο αρχηγός της μιας ελληνικής αποστολής, χειριστής της 338 Μοίρας “ΑΡΗΣ” Δίωξης/Βομβαρδισμού εκ της 117 Π.Μ. της Ανδραβίδας. Η “ΑΡΗΣ” έφτασε με 9 τεχνικούς και τέσσερις χειριστές την Παρασκευή το μεσημέρι 19 Ιουλίου στο αεροδρόμιο RAF Fairford μια άφιξη στην οποία το κοινό «…είχε γεμίσει τις εξέδρες και χειροκρούσε τα Phantom II της Πολεμικής Αεροπορίας της Ελλάδας σε αριθμούς απίστευτους στις εξέδρες», όπως χαρακτηριστικά περιέγραψε το στέλεχος της ΠΑ με τη συζήτηση μας να διακόπτεται ευγενικά και χαριτωμένα από έναν νεαρό Βρετανό που έχει τυπώσει μια φωτογραφία με τη μασκότ της Μοίρας, τον “Spooky”, και ζητούσε να υπογράψουν στελέχη το πόστερ που έχει ετοιμάσει.
154710RIAT-2024-Hellenic-Airforce-2.jpeg


Την ίδια ώρα γύρω μας περίπου 100 άτομα είχαν… πολιορκήσει το στάντ της ομάδας και μιλούσαν με τα στελέχη. Είναι απόγευμα Σαββάτου και πέρα από την ίδια αποστολή των 14 ατόμων, η ομάδα μοιάζει κάπως μεγαλύτερη. «Έχουν καταφτάσει και πολλά άλλα στελέχη της Μοίρας που ιδιωτικά ταξίδεψαν μέχρι τον μακρινή αυτή γωνία της αγγλικής εξοχής. Πρέπει να είμαστε… σχεδόν όλοι εδώ για σήμερα! Είμαστε μια οικογένεια βλέπετε, μια γροθιά, και έστω για μια ημέρα πολλοί δεν ήθελαν να χάσουν αυτή την αεροπορική γιορτή, ήθελαν να νιώσουν την αγάπη του κόσμου, να το ζήσουν αυτό όλο λίγο…», θα περιγράψει χαμογελαστό στέλεχος έτερο της Μοίρας.
Τα ελληνικά F-4E Phantom II οι διοργανωτές τα τοποθέτησαν μάλιστα και σε έναν ειδικό, προνομιακό χώρο δίπλα σε ιστορικά αεροσκάφη του ΝΑΤΟ που γιορτάζει τα 75 χρόνια φέτος και βρέθηκαν έτσι δίπλα σε αεροσκάφη-θρύλους της αεροπορικής τεχνολογίας. «Εμείς με τα ελληνικά Phantom II της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας της Ελλάδας δεν έχουμε απλή επέτειο αλλά είμαστε και οι μόνοι με αεροσκάφη που πετούν επιχειρησιακά, μάχιμα 50 χρόνια. Μαζί με το Β-52 της Αμερικανικής ΠΑ, το Phantom μας είναι μάλλον σε υπηρεσία το πολεμικό μαχητικό αεροσκάφος με την πλέον αδιάκοπη λειτουργία σε όλο του «Royal International Air Tattoo» του 2024, ξέρετε», θα σχολιάσει το στέλεχος της ΠΑ της Ελλάδας.

Το Royal International Air Tattoo 2024 λάτρεψε τα στελέχη και τα αεροσκάφη του “Ολύμπου”

Τρίτη ημέρα και το ίδιο θέαμα, ίσως ενισχυμένο μάλιστα, εικόνα που δεν παύει να είναι ίδιο εντυπωσιακή. Είναι Κυριακή και από τη μια πλευρά βλέπεις πως καταφθάνουν δεκάδες διώροφα αστικά λεωφορεία, από την άλλη να φτάνει για να σταθμεύσει μια ατελείωτη ουρά με αυτοκίνητα, και στο ενδιάμεσο, η γραμμή άφιξης εκατοντάδων τουριστικών λεωφορεία που φέρνουν τα οργανωμένα γκρουπ. «Οι πληροφορίες που έχουμε λένε για 200.000 επισκέπτες καταγεγραμμένους, είναι ένα νούμερο των ρεκόρ. Φέτος είχαμε 19 ώρες πτητικό πρόγραμμα, παρουσία από περισσότερα από 250 αεροπλάνα στο σόου, κοντά στους χίλιους εθελοντές, πετύχαμε μια τεράστια διοργάνωση και είμαστε χαρούμενοι…» αναγγέλλει δίπλα μας το απόγευμα της Κυριακής 21 Ιουλίου στις έξι το απόγευμα, όταν και η τελευταία πτητική παρουσίαση μόλις είχε προσγειωθεί, τον απολογισμό ο κύριος εκφωνητής του Royal International Air Tattoo 2024. Αν στο νούμερο αυτό προστεθεί και ο αριθμός των ατόμων που έφτασαν από τις τέσσερις γωνιές του πλανήτη την προηγούμενη Πέμπτη για να φωτογραφίσουν τις αφίξεις και ταυτόχρονα αθροιστούν οι χιλιάδες θεατών που ήταν στον χώρο την Δευτέρα 22 Ιουλίου μόνο για να απολαύσουν τις αναχωρήσεις των αεροσκαφών, οι επισκέπτες του μεγαλύτερου αεροπορικού σόου στην Ευρώπη ξεπέρασαν τον πληθυσμό της… Πάτρας.

154714RIAT-2024-Hellenic-Airforce-3.jpeg

Φέτος με ειδικές θεματικές όπως «50 years F-16», «Pushing the Boundaries in air and space», «NATO 75th Anniversary», «100th Anniversary of the Royal Canadian Air Force» μάλιστα, το αεροπορικό περιεχόμενο ήταν διανθισμένο με σπάνιες επετείους και θα χρειαζόταν δέκα ημέρες για να δει ο επισκέπτης διεξοδικά κάθε τι. Από την άλλη, στο αεροδρόμιο και σε μια ειδική θέση όμως στήθηκε κάτι εντυπωσιακό που ονομάστηκε Viper Line. Εκεί είχαν τοποθετηθεί μαχητικά αεροσκάφη F-16 από πολλές Πολεμικές Αεροπορίες ώστε να γιορταστούν τα 50 χρόνια από την πρώτη πτήση του συγκεκριμένου μαχητικού.
Ένα σημείο με χιλιάδες άτομα παρόντα κάθε ημέρα, εκεί όπου η συμμετοχή που ξεχώρισε όμως και είχε ένα τεράστιο αριθμό επισκεπτών να την κατακλύζει ήταν αυτή της 336 Μοίρας της Πολεμικής Αεροπορίας με τα ελληνικά F-16C Block 52+Advance. Ένα ασταμάτητο λεφούσι από επισκέπτες βρίσκονταν χωρίς παύση δίπλα στα στελέχη της Μοίρας και τις τρεις ημέρες με την Κυριακή να είναι μια ημέρα με ασταμάτητη ροή μέχρι και αργά το απόγευμα. «Για εμάς είναι τεράστια χαρά, βλέπουμε και τις τρεις ημέρες να έρχονται επισκέπτες και να ρωτούν για τα πάντα, να ζητούν να φωτογραφηθούν μαζί μας, να μαθαίνουν για την αποστολή της «ΟΛΥΜΠΟΣ», να ρωτούν πως είναι να είσαι πιλότος, να μιλούν με τους/τις τεχνικούς μας. Μας έχουν κατακλύσει και αυτό μας δίνει τεράστια ώθηση», περιγράφει χειριστής της Μοίρας της 116 ΠΜ από την Αεροπορική Βάση Αράξου. Δίπλα και πίσω μας, νεαροί… κάθε ηλικίας βομβάρδιζαν με ερωτήσεις κάθε Έλληνα χειριστή που από την πλευρά του πρόθυμος και ευγενικός απαντούσε σε απλά ή πιο σύνθετα ερωτήματα. Από πίσω μας, δέσποζαν τα δύο, βαμμένα σε στοιχεία τους με ειδικό διάκοσμο, F-16 Block 52+Advance της Μοίρας, τα οποία “δέχονταν” επίσης έναν καταιγισμό από κλικ. Ακόμη και αν δίπλα τους στοιχισμένος ήταν ένας μεγάλος αριθμός από έτερα μαχητικά F-16 χωρών από όλο τον κόσμο, τα F-16 της «ΟΛΥΜΠΟΣ» διεκδίκησαν και πήραν έναν πρωταγωνιστικό ρόλο εκεί. Τα μαχητικά της ΠΑ έφεραν μάλιστα έτσι της σημαία της Ελλάδας σε οθόνες κινητών, laptop, σε όλο τον κόσμο φωτογραφημένα με μεράκι από επισκέπτες του RIAT 2024…


154716RIAT-2024-Hellenic-Airforce-5.jpeg

Τις συμμετοχές της ΠΑ στο «Royal International Air Tattoo» από την Παρασκευή 19 έως και το Σάββατο 20 Ιουλίου 2024 στο αεροδρόμιο Fairford επισκέφτηκε μάλιστα και ο Αρχηγός ΓΕΑ που είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει τις δραστηριότητες στο RIAT 2024 και να επιβεβαιώσει από κοντά την, άκρως επιτυχημένη, παρουσία της Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) με την φετινή αποστολή στη διάσημη διοργάνωση.
 

Attachments

  • 1721750219267.png
    1721750219267.png
    2.6 MB · Views: 8
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.





Η συντριβή σημειώθηκε στο περιθώριο αεροπορικής επίδειξης στην οποία επρόκειτο να συμμετάσχει το γαλλικό ακροβατικό σμήνος (Patrouille de France), αναφέρει το BFMTV. (Το tweet πιο πάνω αναφέρει ότι το αεροσκάφος ήταν του σμήνους).

Σε μήνυμά της στο X, η Γαλλική Πολεμική αεροπορία ανέφερε ότι το ατύχημα «δεν αφορούσε αεροσκάφος του σμήνους, αλλά ένα Fouga Magister που ανήκει σε μια ένωση».
 
Σκέτη φόλα το φετινό Athens Flyingweek.Μόνο μια διοργάνωση έχω χάσει από τότε που ξεκίνησε και σκέφτομαι πολύ σοβαρά να μην πάω φέτος.Αν δεί το πρόγραμμα όποιος είχε πάει έστω σε 2-3 προηγούμενες διοργανώσεις θα γελάει με τα χάλια τους.Τα φράγκα να πέφτουν.
 
Eχει οριστικοποιηθει το προγραμμα ? Πριν κατι μερες που μπηκα να δω ακομα ειναι υπο κατασκευη.


υγ

Αυτες ειναι οι επιβεβαιωμενες συμμετοχες.

Λειπει κανα σοβαρο σμηνος κανα F35, παλι στους γερολυκους της ΠΑ θα βασιστει το προγραμμα
 
Γι αυτό το λόγο και φέτος θα προτιμήσω show εξωτερικού. Πέρσι πήγα radom (Πολωνία), φέτος στο Airpower (Αυστρία).
 
Οσον αφορα τα σμηνη......

Τους ισπανους δεν τους θυμαμαι, οι γαλλοι δεν μου ειχαν αρεσει προπερσι (νομιζω) , τα κοκκινα βελη ζητουν καλα λεφτα.....και τωρα εχουμε τα ισπανικα τζετ , το σαουδαραβικο σμηνος που ηταν καλοι και το σμηνος με τα ελβετικα μονοπλανα..

Δηλαδη ολο το σοου πλην HAF ειναι αυτα τα τρια σμηνη , το σαουδαραβικο Typhoon (περσι ελειπα οποτε θαθελα να το δω) το γαλλικο Rafale και τελειωσαμε......

Στον αντιποδα δεν προλαβε να τελειωσει το RIAT 2024 και ηδη εχουν βγαλει λιστα με επιβεβαιωμενες συμμετοχες για του χρονου τον ιουλιο του 2025

Ριξτε μια ματια και να εχετε μαντηλι μην δακρυσετε :sneaky:

 
1724915922797.png



Δεν αφηνουν τα Αντονωφ και να ξαναφερναν κανα mig.......
 
Για δωδέκατο χρόνο διεξάγεται το Σάββατο 14 και την Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2024, η διεθνής αεροπορική έκδοση Athens Flying Week στην αεροπορική βάση της Τανάγρας, όπου εδρεύει η 114 Πτέρυγα Μάχης. Όπως αναφέρεται στον ιστότοπο της διοργανώτριας εταιρίας, η έκθεση «προσελκύει χιλιάδες επισκέπτες κάθε Σεπτέμβρη, συμπεριλαμβανομένου εταιρικών πελατών, οικογένειες με παιδιά, τουρίστες από όλη τη χώρα, αλλά και το εξωτερικό, καθώς και στρατιωτικό προσωπικό» και ότι στα προηγούμενα 11 χρόνια την έχουν παρακολουθήσει περισσότεροι από 680.000 θεατές.


Γράφει ο «Roter Baron»


Η έκθεση, που μέχρι και το 2016 διεξαγόταν στην αεροπορική βάση Δεκέλειας (Τατόι) και το 2017 μεταφέρθηκε στην αεροπορική βάση της Τανάγρας (114 Πτέρυγα Μάχης) λόγω συμμετοχής αεριωθούμενων αεροσκαφών, αποτελεί σύμπραξη ιδιωτικού (η διοργανώτρια εταιρία) και δημόσιου (Πολεμική Αεροπορία – ΠΑ) τομέα. ΣΔΙΤ!

Όμως ως συνήθως ο δημόσιος τομέας, με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν, έχει συνάψει μία επιβλαβή συμφωνία για το δημόσιο συμφέρον. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η απαρχή των αεροπορικών επιδείξεων στην Ελλάδα τοποθετείται στις 16 Σεπτεμβρίου 2005, την εναρκτήρια ημέρα της «Αρχάγγελος»: «Η Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ), επιθυμώντας να προσδώσει νέο περιεχόμενο και ύφος στις ετήσιες εορταστικές εκδηλώσεις που γίνονται προς τιμήν του Προστάτη της Αρχάγγελου Μιχαήλ, αποφάσισε τη διοργάνωση και θεσμοθέτηση Διεθνούς Αεροπορικής Επίδειξης υπό την επωνυμία “Αρχάγγελος” 2005», αναφέρεται στο ενημερωτικό που είχε εκδώσει η Πολεμική Αεροπορία στις 4 Ιουλίου 2005.


Στο ίδιο ενημερωτικό αναφέρεται επίσης: «Βάσει στοιχείων που έχουμε συλλέξει από αντίστοιχες διοργανώσεις του εξωτερικού, όπως το Royal Air Tattoo της Μεγάλης Βρετανίας και το Air Power της Αυστρίας, η προσέλευση του κοινού είναι αθρόα και κυμαίνεται από 80.000 έως και 250.000 επισκέπτες ημερησίως. Συνεπώς, για τα δικά μας δεδομένα, εκτιμάται ότι θα συγκεντρωθεί πλήθος που ίσως ξεπεράσει τους 50.000 επισκέπτες την 18η Σεπτεμβρίου, ημερομηνία η οποία αποτελεί και την κορωνίδα των εκδηλώσεων».


Όπως αποδείχθηκε οι εκτιμήσεις των επιτελών της ΠΑ ήταν εξαιρετικά συντηρητικές καθώς περισσότεροι από 500.000 θεατές παρακολούθησαν τουλάχιστον μέρος της επίδειξης. Όσοι την είχαν παρακολουθήσει σίγουρα θα θυμούνται το κυκλοφοριακό χάος στην Εθνική Αθηνών – Θεσσαλονίκης μέχρι την άφιξη στο Σχηματάρι και στην αεροπορική βάση της Τανάγρας.
Το ενημερωτικό της ΠΑ περιέχει ακόμη μία ενδιαφέρουσα αναφορά): «Σε ό,τι αφορά στη διοργάνωση της εκδήλωσης, η Πολεμική Αεροπορία έχει ολοκληρώσει τη σχεδίαση και βρίσκεται στη φάση της υλοποίησής της. Στο πλαίσιο αυτό η ΠΑ συνεργάζεται με την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ ΑΕ) για την παροχή διευκολύνσεων, εγκαταστάσεων, εξοπλισμού και προσωπικού υποστήριξης.

Παράλληλα, έχει ήδη έρθει σε αρχική επαφή με τον ΟΣΕ για θέματα μεταφοράς των επισκεπτών, με τις υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης για τη στάθμευση των’ οχημάτων των επισκεπτών, καθώς και με τις υπηρεσίες του Υπουργείου Δημοσίας Τάξης και του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για θέματα ασφάλειας. Τέλος, η οργανωτική υποστήριξη της εκδήλωσης σε θέματα παροχής υπηρεσιών των επισκεπτών, ανατέθηκε στο Ινστιτούτο Βιομηχανικών Εκθέσεων (ΙΒΕ ΕΠΕ) (διοργανωτή της DEFENDORY International), το οποίο ανέλαβε να προσφέρει αδαπάνως υπηρεσίες οργάνωσης και υποστήριξης».

Ας σημειωθεί επίσης ότι με την απόφαση διοργάνωσης της «Αρχάγγελος», συγκροτήθηκε και το Τμήμα Αεροπορικών Επιδείξεων (ΤΑΕ) το οποίο ανήκε στον Α’ Κλάδο (Επιχειρήσεις) του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ), που ανέλαβε και όπως αποδείχθηκε έφερε εις πέρας με μεγάλη επιτυχία, όπως αποδείχθηκε, το έργο.
Μετά την πολύ μεγάλη επιτυχία της «Αρχάγγελος 2005» το ΓΕΑ τρία χρόνια μετά διοργάνωσε τη δεύτερη διεθνή αεροπορική επίδειξη με την ονομασία «Αρχάγγελος 2008» (φωτογραφίες από την πρώτη ημέρα / Φωτογραφίες από την τρίτη ημέρα στους ενεργούς συνδέσμους.

Παρά τη μεγάλη επιτυχία και των δύο επιδείξεων «Αρχάγγελος» για λόγους που τουλάχιστον σε εμάς δεν είναι γνωστοί, η ΠΑ αποσύρθηκε αιφνιδίως από τη διοργάνωση παρόμοιας αεροπορικής επιδείξεις και μετά την «Αρχάγγελος 2008», το κενό κάλυψε η Athens Flying Week.



Σε σχέση με την «Αρχάγγελος» πρόκειται για μία αντιστροφή των ρόλων. Ενώ το 2005 ιδιωτική εταιρία, η διοργανώτρια της DEFENDORY International, προσέφερε, κατά το ενημερωτικό του 2005, αδαπάνως υπηρεσίες οργάνωσης και υποστήριξης, πλέον η ΠΑ «προσφέρει» αεροπορική βάση και το προσωπικό της.
Για να είμαστε εξαιρετικά ακριβείς, το προσωπικό της ΠΑ δεν εμπλέκεται με την οργάνωση (συμπεριλαμβανομένης της προετοιμασίας και της αποκατάστασης) και υποστήριξη της έκθεσης, που αποτελούν υπηρεσίες, που αναλαμβάνονται πλήρως και με κόστος της διοργανώτριας. Όμως διατηρείται σε επιφυλακή για υπηρεσίες ασφάλειας των εγκαταστάσεων – μέσων της 114 Πτέρυγας Μάχης και κυρίως για τυχόν ενεργοποίηση του αποκαλούμενου «disaster plan» σε περίπτωση ατυχήματος.

Ας σημειωθεί ότι στο «disaster plan» εμπλέκονται και άλλες κρατικές υπηρεσίες και υπουργεία, όπως π.χ. η Πολιτική Προστασία, το υπουργείο Υγείας (τα νοσοκομεία τίθενται σε επιφυλακή), Πυροσβεστικοί Σταθμοί, η Ελληνική Αστυνομία, κ.λπ., και δεν είναι γνωστό αν η εμπλοκή τους είναι «αδαπάνως» ή έναντι αντιτίμου.

Όμως εγείρεται σειρά ερωτημάτων:

>Ποιο είναι το αντίτιμο που καταβάλλεται σήμερα από τη διοργανώτρια στο Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας (ΜΤΑ); Σύμφωνα με πληροφορίες την περίοδο 2016 – 2019 το αντίτιμο κυμαινόταν μεταξύ 25.000 έως 30.000 ευρώ.

>Με βάση ποια κριτήρια καθορίζεται το ύψος του τιμήματος;

>Θεωρείται το τίμημα όσο έχει διαμορφωθεί σήμερα «εύλογο»; Ας σημειωθεί πάντως ότι σε παρουσίαση που βρίσκεται αναρτημένη στον δικτυακό τόπο της διοργανώτριας τα κόστη για χορηγίες «Platinum», «Golden» και «Silver» ανέρχονται σε 80.000 ευρώ, 60.000 ευρώ και 40.000 ευρώ αντίστοιχα.



>Με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή της συγκεκριμένης εταιρίας για τη διοργάνωση της αεροπορικής έκθεσης;

>Προκηρύχθηκε και πότε δημόσιος πλειοδοτικός διαγωνισμός και με ποια κριτήρια;

>Ποιος φορέας προκήρυξε τον διαγωνισμό (αν έγινε);

>Ισχύει ότι επί υπουργίας Καμμένου (κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ) υπεγράφη μεταξύ ΓΕΑ και της διοργανώτριας συμφωνία 10ετούς διάρκειας για την έκθεση;

>Εάν ναι, ποιος υπέγραψε τη συμφωνία και με ποια αρμοδιότητα δέσμευσε την ΠΑ για διάστημα 10 ετών; Ποια είναι η εξέλιξη του τιμήματος κατά τη διάρκεια των 10 ετών; Προβλέπεται τιμαριθμική αναπροσαρμογή;

>Ποια είναι τα οφέλη της ΠΑ από τη διοργάνωση της έκθεσης εκτός από το τίμημα και πως αποτιμώνται;

Και τέλος θα πρέπει να απαντηθεί το βασικό ερώτημα.

Για ποιον λόγο η ΠΑ που είχε διοργανώσει με επιτυχία τις δύο αεροπορικές επιδείξεις «Αρχάγγελος 2005» και «Αρχάγγελος 2008» δεν ακολουθεί το παράδειγμα του βρετανικού Royal International Air Tatto (RIAT) με χειροπιαστά οφέλη για την προώθηση της αεροπορικής ιδέας και με οποιαδήποτε οικονομικά οφέλη;

Όπως είναι γνωστό το RIAT διοργανώνεται από το Φιλανθρωπικό Καταπίστευμα της Βασιλικής Αεροπορίας (RAFCT: Royal Air Force Charitable Trust) που σκοπό έχει με τη χορήγηση υποτροφιών και τη δημιουργία ευκαιριών για να εμπνεύσει τους νέους να σταδιοδρομήσουν στην τεχνολογία, τη μηχανική και την αεροπορία.

Στο ελληνικό ανάλογο, εκτός από την προώθηση της αεροπορικής ιδέας δεν θα μπορούσε να συμπεριληφθεί στους σκοπούς και η χρηματοδότηση, από τα κέρδη της διοργάνωσης, προγραμμάτων υποστήριξης και ενίσχυσης των οικογενειών των πεσόντων αεροπόρων;



 
Aπο τιο πτωχες επιδειξεις φετος, αναλογικα ουτε το μισο εισητηριο δεν δικαιολογειτο.

Αν αφαιρουσες το ζευγος των γαλλικων ραφαλ που αντε λιγο αναμπουρμπουλιασαμε και το ελληνικο f16 zeus που ηταν ολο το σοου μονο του μιλαμε για χαλια γενικως.....
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


καλο το σαουδαραβικο Eurofigher Typhoon και πολυ ομορφο αλλα .....απο ελιγμους δεν...

Αντιθετως....

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Demonstration of the Hellenic Air Force F-16 "Zeus" in the enchanting twilight, AFW 2024​



φετος για καποιο μυστηριο λογο πηγα και τις δυο ημερες μια μονος μου (το σαββατο) και την επομενη με την οικογενεια.

Δυστυχως δεν εκατσα να δω την επιδειξη του Ζευς F16 στο σουρουπο της 1ης ημερας ισως γιατι φωτογραφικα μου ελειπε το φως .

Αυτο που καταλαβα βεβαια την 2η ημερα ειναι οτι η επιδειξη και αισθηση ικανοποιησης απο αυτο το σοου του συγκεκριμενου αεροσκαφους και ομαδας ειναι απλα αναντικαταστατο.

Αν με ρωτουσε κανει αν ηθελα να δω ΜΟΝΟ αυτο το κομματι επιδειξης ή ολα τα αλλα μαζι θα διαλεγα το πρωτο :oops:

Λειπει τραγικα και ο Βελγος με το F16 του, λειπουν πιο εμπειροι πιλοτοι για τετοια σοου.

Καλες οι παρουσιες και οι περα του φιλοτιμου προσπαθειες των μελων της Πολεμικης αεροποριας μας που χωρις αυτους δεν στεκοταν το σοου με τις σαβουρες που φερνει η εταιρεια καθε χρονο και περισσοτερες.....

Ομως για να χτιστει ενα σοβαρο σοου πρεπει να ξεκιναει απο την ομαδα Zευς και να φερνει ακομα καλυτερες προσπαθειες.
 
Last edited:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

RIAT 2024 Arrivals: F-4 Phantom, B-52, RCAF F-18, Qatar C-17, RMAF/RJAF F-16 ...​

FRAproductions


ειδαμε και εμεις προχτες επιτελους ενα μεταγωγικο μας να ιπταται και μετα βλεπεις τι υπηρχε στο RIAT και σε πιανει βαθια μελαγχολια....
 
Λιγο ακομα φετινο RIAT

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Part 1 - Best Fighter Departures RIAT '24​

Part 2 - Best Fighter Departures RIAT '24​


UK Aviation Movies
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


καλο το σαουδαραβικο Eurofigher Typhoon και πολυ ομορφο αλλα .....απο ελιγμους δεν...

Αντιθετως....

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Demonstration of the Hellenic Air Force F-16 "Zeus" in the enchanting twilight, AFW 2024​



φετος για καποιο μυστηριο λογο πηγα και τις δυο ημερες μια μονος μου (το σαββατο) και την επομενη με την οικογενεια.

Δυστυχως δεν εκατσα να δω την επιδειξη του Ζευς F16 στο σουρουπο της 1ης ημερας ισως γιατι φωτογραφικα μου ελειπε το φως .

Αυτο που καταλαβα βεβαια την 2η ημερα ειναι οτι η επιδειξη και αισθηση ικανοποιησης απο αυτο το σοου του συγκεκριμενου αεροσκαφους και ομαδας ειναι απλα αναντικαταστατο.

Αν με ρωτουσε κανει αν ηθελα να δω ΜΟΝΟ αυτο το κομματι επιδειξης ή ολα τα αλλα μαζι θα διαλεγα το πρωτο :oops:

Λειπει τραγικα και ο Βελγος με το F16 του, λειπουν πιο εμπειροι πιλοτοι για τετοια σοου.

Καλες οι παρουσιες και οι περα του φιλοτιμου προσπαθειες των μελων της Πολεμικης αεροποριας μας που χωρις αυτους δεν στεκοταν το σοου με τις σαβουρες που φερνει η εταιρεια καθε χρονο και περισσοτερες.....

Ομως για να χτιστει ενα σοβαρο σοου πρεπει να ξεκιναει απο την ομαδα Zευς και να φερνει ακομα καλυτερες προσπαθειες.




Δηλαδη ειχαν σε στατικη εκθεση F35 και osprey αλλα δεν ειχαν φραγκα να τα ειχαν και σε flight display ?

Τραγικοι.....


Ναι, δεν ξέρω για ποιο λόγο δεν πέταξαν...


Για τον ιδιο λογο που δεν ηρθαν τα red arrows , ο καταπληκτικος βελγος με το F16 και αλλες καλες παρουσιες των airshow.......

Αν πετουσαν τουλαχιστον αυτα τα δυο θα υπηρχε μια πιο γλυκοπικρη γευση...