Ακατανόητο πρόβλημα με τη γραμμή και το router

Βόμβος

Established Member
18 January 2014
115
Γειά σας.
Τις τελευταίες εβδομάδες αντιμετωπίζω πρόβλημα με την ταχύτητα και αδυνατώ να καταλάβω τι συμβαίνει και αν υπάρχει λύση.
Συγχωρείστε την άγνοιά μου.
Εχω 100ρα γραμμή με router το Huawei DN8245V-70 και μέχρι πρότινος έπιανα καταπληκτικές ταχύτητες, μέχρι και 108mbps. Τις τελευταίες εβδομάδες έχει πέσει δραματικά, έφτασε η ταχύτητα download τα 12mbps και κατά διαστήματα εμφανίζονται μικροδιακοπες κατα τις τηλεφωνικες συνομιλιες.
Κάλεσα τη nova, ήρθε τεχνικός τους σπίτι, μέτρησε τη γραμμή μου και ειδε πως είναι μια χαρά, 95mbps μέτρησε. Οπότε είπε πως μάλλον φταίει το router. Πήρα ενα άλλο, refurbished απο τη nova, δεν αλλαξε κάτι. Ξαναρθε τεχνικός, ξαναμέτρησε τα ίδια, ξαναπρότεινε αλλαγή router με καινουργιο. Το εγκατέστησα προχτες και πλεον η ταχύτητα ειναι μεταξύ 45-55mbps, upload 9,5mbps.
Σε νέα τηλεφωνική επικοινωνία με το τεχνικό τους τμημα μου ειπαν πως δεν μπορει να κανουν κατι αλλο, φταιει η περιοχη μου.
Ομως οταν τους λεω πως ο τεχνικος τους 2 φορες μέτρησε την ταχυτητα στα 95 εντος της οικιας μου (εβγαλε το καλωδιο απ το ρουτερ και το εβαλε σε εναν μετρητη τους) δεν μου εδωσαν καμια αλλη εξηγηση.
Μπορω να κανω κατι;
 
Να σημειώσω πως οι ταχύτητες που ανέφερα ειναι ιδιες τόσο μεσω wifi οσο και ενσυρματα με ethernet
 
Γειά σας.
Τις τελευταίες εβδομάδες αντιμετωπίζω πρόβλημα με την ταχύτητα και αδυνατώ να καταλάβω τι συμβαίνει και αν υπάρχει λύση.
Συγχωρείστε την άγνοιά μου.
Εχω 100ρα γραμμή με router το Huawei DN8245V-70 και μέχρι πρότινος έπιανα καταπληκτικές ταχύτητες, μέχρι και 108mbps. Τις τελευταίες εβδομάδες έχει πέσει δραματικά, έφτασε η ταχύτητα download τα 12mbps και κατά διαστήματα εμφανίζονται μικροδιακοπες κατα τις τηλεφωνικες συνομιλιες.
Κάλεσα τη nova, ήρθε τεχνικός τους σπίτι, μέτρησε τη γραμμή μου και ειδε πως είναι μια χαρά, 95mbps μέτρησε. Οπότε είπε πως μάλλον φταίει το router. Πήρα ενα άλλο, refurbished απο τη nova, δεν αλλαξε κάτι. Ξαναρθε τεχνικός, ξαναμέτρησε τα ίδια, ξαναπρότεινε αλλαγή router με καινουργιο. Το εγκατέστησα προχτες και πλεον η ταχύτητα ειναι μεταξύ 45-55mbps, upload 9,5mbps.
Σε νέα τηλεφωνική επικοινωνία με το τεχνικό τους τμημα μου ειπαν πως δεν μπορει να κανουν κατι αλλο, φταιει η περιοχη μου.
Ομως οταν τους λεω πως ο τεχνικος τους 2 φορες μέτρησε την ταχυτητα στα 95 εντος της οικιας μου (εβγαλε το καλωδιο απ το ρουτερ και το εβαλε σε εναν μετρητη τους) δεν μου εδωσαν καμια αλλη εξηγηση.
Μπορω να κανω κατι;
Πόσο σε νοιώθω,,πόσο σε κατανοώ.
Το έχω γράψει τόσες φορές, άλλαξα 4 παρόχους ,ήρθαν καμιά 10αριά τεχνικοί σπίτι,άλλαξα τα πάντα εκτός απ το σπίτι.
 
Διαβασα. Για τις γνωσεις μου μοιαζει λιγο επικινδυνο. Εισαι σιγουρος πως ταιριαζει με την περιγραφη του προβληματος μου;
 
Να ζητήσεις περισσότερες διευκρινίσεις από τον πάροχο σου.
Δεν υπάρχει η απάντηση "φταίει η περιοχή σου"
Είσαι σε μονοκατοικία, πολυκατοικία;
Που παίρνει την μέτρηση ο τεχνικός; Εξω ή μέσα στο σπίτι;
Δεν γίνεται όταν έρχεται ο τεχνικός να παίζει πάντα σωστά.
 
Μονοκατοικια και η μετρηση εγινε εντος της οικιας μου. Οπως εγραψα ο τεχνικος εβγαλε το καλωδιο απο το ρουτερ και το εβαλε στον μετρητη του και ηταν μια χαρα.
Εχω ομως update. Εκανα ακομα ενα reset και οταν επανηλθαν ολα σε λειτουργια στο ρουτερ το λαμπακι του VOIP ειναι πλεον σβηστό και η ταχυτητα αυξηθηκε πολυ. Απο 70-80mbps download! Δεν ξερω πως εγιεν αυτο! Κανανε αυτοι στη NOVA κατι; Τρεμω να τους παρω τηλεφωνο να ρωτησω μην τα χαλασουν ολα!
 
Άνοιξε την πρίζα τηλεφώνου, τσέκαρε τις επαφές και το φισάκι.
Βγάλε το splitter αν έχεις.
 
Γειά σας.
Τις τελευταίες εβδομάδες αντιμετωπίζω πρόβλημα με την ταχύτητα και αδυνατώ να καταλάβω τι συμβαίνει και αν υπάρχει λύση.
Συγχωρείστε την άγνοιά μου.
Εχω 100ρα γραμμή με router το Huawei DN8245V-70 και μέχρι πρότινος έπιανα καταπληκτικές ταχύτητες, μέχρι και 108mbps. Τις τελευταίες εβδομάδες έχει πέσει δραματικά, έφτασε η ταχύτητα download τα 12mbps και κατά διαστήματα εμφανίζονται μικροδιακοπες κατα τις τηλεφωνικες συνομιλιες.
Κάλεσα τη nova, ήρθε τεχνικός τους σπίτι, μέτρησε τη γραμμή μου και ειδε πως είναι μια χαρά, 95mbps μέτρησε. Οπότε είπε πως μάλλον φταίει το router. Πήρα ενα άλλο, refurbished απο τη nova, δεν αλλαξε κάτι. Ξαναρθε τεχνικός, ξαναμέτρησε τα ίδια, ξαναπρότεινε αλλαγή router με καινουργιο. Το εγκατέστησα προχτες και πλεον η ταχύτητα ειναι μεταξύ 45-55mbps, upload 9,5mbps.
Σε νέα τηλεφωνική επικοινωνία με το τεχνικό τους τμημα μου ειπαν πως δεν μπορει να κανουν κατι αλλο, φταιει η περιοχη μου.
Ομως οταν τους λεω πως ο τεχνικος τους 2 φορες μέτρησε την ταχυτητα στα 95 εντος της οικιας μου (εβγαλε το καλωδιο απ το ρουτερ και το εβαλε σε εναν μετρητη τους) δεν μου εδωσαν καμια αλλη εξηγηση.
Μπορω να κανω κατι;

Για να έχεις το συγκεκριμένο router, συζητάμε για σύνδεση VDSL.

Για αρχή, μπαίνεις στη διαχείριση του router και δες στα στοιχεία του τον συγχρονισμό. Εάν αυτός είναι όντως στα 100Mbps (εκφράζεται σε kbps συνήθως) τότε για αρχή δεν υπάρχει πρόβλημα συγχρονισμού. Δευτερευόντως, δες τα FEC & CRC errors. Μας ενδιαφέρουν περισσότερο τα δεύτερα και όχι τόσο ως νούμερο αλλά ο ρυθμός αύξησης αυτού.

Εάν η γραμμή συγχρονίζει σωστά και δεν έχει και errors πάμε παρακάτω. Η nova δεν φημίζεται για τις καταπληκτικές διασυνδέσεις της, κατά συνέπεια μπορεί να οφείλεται η χαμηλή ταχύτητα και εκεί. Είτε στο διεθνές είτε στο δίκτυο εσωτερικού.

Πως το μετράμε τώρα αυτό. Σύνδεσε το desktop/laptop στο router με ethernet. Κατέβασε την εφαρμογή του speedtest.net από το windows store και κάνε μια μέτρηση από εκεί για αρχή.
Δοκίμασε μετά από τον browser τα fast.com, το speedtest της cloudflare και μετά, αφού ενεργοποιήσεις τα multi-threaded downloads στον chrome ή τον edge και κάνεις ένα restart στον browser,

Chrome: chrome://flags/#enable-parallel-downloading
Edge: edge://flags/#enable-parallel-downloading

Δοκίμασε να κατεβάσεις από εδώ ένα από τα μεγάλα αρχεία και δες τη ταχύτητα.

 
  • Like
Reactions: ΓΡΥΠΑΣ
Οπως εγραψα και παραπανω, μετα το νιοστό reset σταματησε να αναβει το voip στο ρουτερ και η ταχυτητα αυξηθηκε κατα πολυ.
Επισυναπτω μια μετρηση που ζητηθηκε παραπανω απο το ρουτερ αλλα ενα λινκ αποτελεσματων μεσω browser.
FEC & CRC errors δεν καταφερα να τα βρω στο router μου
 

Attachments

  • Screenshot 2024-12-15 at 2.17.26 AM.png
    Screenshot 2024-12-15 at 2.17.26 AM.png
    75.2 KB · Views: 33
Μακρυνή εποχή του Ιούνη του 2024. Άκου λοιπόν πώς μπορεί να έχουν τα πράγματα. Λογικά μιλάμε για vdsl άρα εβίβα μας. Το πρόβλημα εστιάζεται στο χαλκό. Αν πιάνουν τα χέρια σου τράβα ένα καλώδιο utp και σύνδεσε το με τον εξωτερικό κατανεμητή αν όχι και έχεις κανένα φίλο ηλεκτρολόγο ζήτα του να σου συνδέσει εξωτερικά το καλώδιο utp και κούμπωσε το πάνω στο ρούτερ. Μετά δες λίγο τις ταχύτητες. Αν δεις ότι ταχύτητες είναι καλύτερες τότε φταίει η καλωδίωση του σπιτιού σου επομένως θα σου πρότεινα όπως το είχα κάνει εγώ σε vdsl 50 και κούμπωνα 49 να κάνεις το ίδιο. Εξωτερικό καλώδιο του κατανεμητή κατευθείαν στο router. Έτσι θα έχεις την ακριβή ταχύτητα που έρχεται από το εναέριο καλώδιο πέριξ του σπιτιού σου χωρίς πολλές απώλειες και τότε μπορείς να τους πεις την ταχύτητα που συγχρονίζεις. Αν το αποτέλεσμα είναι θετικό και έχεις και τηλεφωνία και ίντερνετ τότε όλα καλά. Αν το αποτέλεσμα είναι αρνητικό 2 τηνα υπάρχουν η φταίει το router η το καλώδιο εναέριο που έρχεται στο κατανεμητή σου έχει θέμα.
 
Εγώ είχα πρόβλημα με την εσωτερική καλωδίωση μέχρι και το καλοκαίρι φέτος, αφού η μέτρηση τεχνικών της Cosmote (13788) στην πρίζα και στον κατανεμητή στο υπόγειο έβγαζε στην πρίζα πολύ χειρότερα αποτελέσματα όπως λέει ο φίλος πάνω, μέσω Cosmote home connect ήρθε εξωτερικός συνεργάτης συνεργαζόμενος με την cosmote και σχετικά καλή τιμή εργατικά+υλικά (υποχρέωση των παρόχων είναι μέχρι και τον κατανεμητή, μετά η εσωτερική καλωδίωση δεν είναι δική τους δουλειά) πέρασαν καλώδιο από το υπόγειο προς τον 2ο όροφο, από εκεί που ήμουν 80-90mbps με αποσυνδέσεις ειδικά καλοκαίρι πήγα καρφί 110. Δεν ξέρω αν οι υπόλοιποι πάροχοι παρέχουν τέτοιες υπηρεσίες
 
Last edited:
  • Like
Reactions: ΓΡΥΠΑΣ
Οπως εγραψα και παραπανω, μετα το νιοστό reset σταματησε να αναβει το voip στο ρουτερ και η ταχυτητα αυξηθηκε κατα πολυ.
Επισυναπτω μια μετρηση που ζητηθηκε παραπανω απο το ρουτερ αλλα ενα λινκ αποτελεσματων μεσω browser.
FEC & CRC errors δεν καταφερα να τα βρω στο router μου
Και δεν θα δεις. Όπως σου είπα κάποιο καλώδιο εσωτερικά κάτι η πρίζα.
 
Σημερα το πρωι αναψε ξανα το λαμπακι του voip και η ταχυτητα επεσε στο 25. Μιλησα εκ νεου με την τεχνικη υπηρεσια.
Ειδαν πως η ταχυτητα που φρανει σπιτι μου ειναι 95 download 12 upload, τιμες που συμφωνουν με τη μετρηση που εγινε στο σπιτι μου. Αρα εχουν καταληξει πως η καλωδιωση και η γραμμη δεν φταιει, αλλά παραλληλα καθως αλλαξα 3 ρουτερ δεν φταινε ουτε αυτα.
Οι πυλες του ανεξηγητου...
 
  • Wow
Reactions: ΓΡΥΠΑΣ
Οπως εγραψα και παραπανω, μετα το νιοστό reset σταματησε να αναβει το voip στο ρουτερ και η ταχυτητα αυξηθηκε κατα πολυ.
Επισυναπτω μια μετρηση που ζητηθηκε παραπανω απο το ρουτερ αλλα ενα λινκ αποτελεσματων μεσω browser.
FEC & CRC errors δεν καταφερα να τα βρω στο router μου

Η σύνδεση συγχρονίζει στα 78Mbit.
Δεν υπάρχει το 96. Για έβλεπες 96 θα έπρεπε το target SNR να πέσει από τα 9db σε κάτω από 6, που θα διεύρυνε την αστάθεια στην ήδη ασταθή γραμμή.

Κατά κύριο λόγο έχεις καλωδιακό πρόβλημα. Το οποίο μπορεί να οφείλεται είτε στην απόσταση από τη καμπίνα και το mini-dslam είτε σε καλωδιακή βλάβη. Χρειάζεσαι συνδυαστικό ραντεβού ΟΤΕ-Nova.

Το voip δεν έχει να κάνει με τίποτα από τα παραπάνω, δεν πρόκειται για CS τηλεφωνία πλέον, δεν μπορεί τεχνικά να επηρεάσει τον συγχρονισμό της γραμμής ή οποιαδήποτε άλλη συμπεριφορά της. Εάν δημιουργείται το όποιο πρόβλημα, αυτό οφείλεται στο modem-router.
 
Αν σε νοιάζει τόσο η ταχύτητα, εφόσον στην περιοχή σου υπάρχη υποδομή οπτικών ινών, θα ήταν σόφρων να μεταβείς σε FTTH σύνδεση.