ΑKIRA KUROSAWA

Stellios papa

AVClub Fanatic
17 June 2006
11,400
Ελλαδα
σαν σημερα γεννηθηκε ο Ακιρα, ο μεγαλος δασκαλος
αν ζουσε θα γιορταζε τα 100 χρονια του

τι ειναι και τι εκανε για σας ο Akira Kurosawa στον κινηματογραφο
ποια η αγαπημενη σας ταινια του

google_1601614c.jpg
 
ολες....δεν μπορω να ξεχωρισω καμμια.
καγκεμουσα,ραν,7 σαμουραι,ο θρονος του αιματος,rasomon,yojimbo,οσες εχω δει καθε μια τους και ενα καινουριο ταξιδι,ενα καινουριο μαθημα....
 
αληθεια τι να ξεχωρισει κανεις απ αυτα τα υπεροχα ταξιδια
που καναμε

υπαρχει μια που μπορω να πω οτι ειναι η αγαπημενη μου οχι η καλυτερη
DODE'S KADEN...
3704.jpg


η γειτονια των καταφρονεμενων
.
 
Last edited:
Τι να πούμε Στέλιο για τον Κουροσάβα, απλά ότι είναι ένας από τους μεγαλυτέρους σκηνοθέτες όλων των εποχών. Είναι για μένα ο μεγαλύτερος πρεσβευτής του Ιαπωνικού κινηματογράφου που εξ'αιτίας του τον έμαθα, από τον Όζου περνώντας στον Κομπαγιάσι και το εξαιρετικό του "Χαρακίρι" μέχρι τον Κιτάνο.
Επί τούτου μέτρησα και βρήκα ότι έχω δει 11 ταινίες του όλες εκ των οποίων κυμαίνονται σε πολύ υψηλό επίπεδο.
Χοντρικά πάντως από το "Ρασομόν" που είναι η παλαιότερη χρονικά που έχω δει μέχρι τα "Όνειρα" όλες οι ταινίες του μου άρεσαν πολύ.
Edit: Τώρα που είδα το post σου Στέλιο και μένα το Dodesukaden μου είχε αρέσει πολύ, ένας διαφορετικός Κουροσάβα αλα Ροσελίνι.
 
Απάντηση: Re: ΑKIRA KUROSAWA

Edit: Τώρα που είδα το post σου Στέλιο και μένα το Dodesukaden μου είχε αρέσει πολύ, ένας διαφορετικός Κουροσάβα αλα Ροσελίνι.

μπραβο Πανο ! ωραια το ειπες.

.
 
Εννοείται ότι έχω δει τις λιγότερες απ' όλους σας:

kagemusha, 7 Samurai, Rashomon, Rhapsody in August.

Προσπάθησα να βρω το Dersu Uzala, μετά την αναφορά που έκανε ο Σπύρος Σούρλας, αλλά δεν τα κατάφερα.
Α, ναι, και το Ran φυσικά, στο οποίο χρωστώ μια δεύτερη, προσεκτικότερη ματιά...
 
για μένα το Γιαπωνέζικο Σινεμά ήταν αποκάλυψη: μέχρι τότε, θεωρούσα τους Γιαπωνέζους unemotional σαν λαό.
θεωρώ βέβαια ότι είναι εξαιρετικοί αντιγραφείς, σε όλα, από την βιομηχανική παραγωγή μέρι την κουλτούρα τους. Κάπου εκεί 'μου τα χάλασε' λίγο ο Κουροσάβα, προς το τέλος, όταν άρχισε να 'μεταποιεί' τα μεγάλα Σαιξπηρικά δράματα.
Φυσικά και δεν μπορώ να αντισταθώ σ ένα Τοτέμ του Σινεμά όπως το 'Καγκεμούσα' - παραλύω και το χαζεύω, σαν παιδί στο λούνα-πάρκ.
Οι αγαπημένες μου ταινίες του όμως, είναι οι παλαιότερες. Μέχρι και το 'Ουζαλά' θα έλεγα.
Το παληό Γιαπωνέζικο Σινεμά 'έφυγε' μαζί με έναν ολόκληρο κόσμο που εξαφανίσθηκε, σκηνοθέτες όπως αυτοί που αναφέρθηκαν παραπάνω και συγγραφείς όπως ο Μισίμα και ο Τζουνισιρό Τανιζάκι, εμβληματικές φιγούρες που θρηνούσαν αυτόν ακριβώς τον παληό κόσμο που χάθηκε μαζί με τις παραδοσιακές Ιαπωνικές αξίες. Θά'λεγε κανείς πως, μόλις οι Γιαπωνέζοι κατάλαβαν ότι ο αυτοκράτοράς τους δεν είναι Θεός, έψαξαν για καινούργιο 'αφέντη' και βρήκαν ...τους Αμερικάνους. Φίλος που γύρισε από Ιαπωνία μόλις είχε προβληθεί εκεί ο Πόλεμος των Κόσμων μου είπε ότι είναι εξΑμερικανισμένοι μέχρι το μεδούλι, τελευταία λέξη της μόδας είναι να κάνουν επεμβάσεις για να μην έχουν πια 'σχιστά' μάτια, να μοιάζουν πιο πολύ στα Δυτικά πρότυπα ομορφιάς, τα charts τους είναι ίδια με το Αμερικάνικο, ακούνε φανατικά ραπ και χιπ-χοπ (!) κάνουν ουρές έξω από τον Σπίλμπεργκ και, όταν τελειώνει η προβολή, το δάκρυ τρέχει κορόμηλο. Μιλάμε για ολοκληρωτικό 'ξεπούλημα' πια-και όχι μόνο πολιτιστικό.
Κατά κάποιο τρόπο, οι μεγάλοι τους δημιουργοί, τσίμπησαν πρώτοι το πνεύμα των καιρών που έρχονταν, τους νέους ανέμους και τις ριζοσπαστικές αλλαγές που θα έφερναν την κοινωνία τους τα πάνω-κάτω - και τα πέρασαν στο έργο τους. Ενας από αυτούς είναι και ο Κουροσάβα.
Αγαπημένος μου Γιαπωνέζος σκηνοθέτης, είναι ο Ναγκίσα Οσιμα.
 
Αγαπημένος μου Γιαπωνέζος σκηνοθέτης, είναι ο Ναγκίσα Οσιμα.

Αααα, σήμερα με εκπλήσσω :proud:.
Έχω δει δύο ταινίες του Ναγκίσα Οσίμα. προ αμνημονεύτων βεβαίως βεβαίως.
Την Αυτοκρατορία των Αισθήσεων και την Αυτοκρατορια του Πάθους.
Όχι απαραίτητα με αυτήν την σειρά...

:rolleyes:
 
Απάντηση: Re: ΑKIRA KUROSAWA

για μένα το Γιαπωνέζικο Σινεμά ήταν αποκάλυψη: μέχρι τότε, θεωρούσα τους Γιαπωνέζους unemotional σαν λαό.
θεωρώ βέβαια ότι είναι εξαιρετικοί αντιγραφείς, σε όλα, από την βιομηχανική παραγωγή μέρι την κουλτούρα τους. Κάπου εκεί 'μου τα χάλασε' λίγο ο Κουροσάβα, προς το τέλος, όταν άρχισε να 'μεταποιεί' τα μεγάλα Σαιξπηρικά δράματα.
Φυσικά και δεν μπορώ να αντισταθώ σ ένα Τοτέμ του Σινεμά όπως το 'Καγκεμούσα' - παραλύω και το χαζεύω, σαν παιδί στο λούνα-πάρκ.
Οι αγαπημένες μου ταινίες του όμως, είναι οι παλαιότερες. Μέχρι και το 'Ουζαλά' θα έλεγα.
Το παληό Γιαπωνέζικο Σινεμά 'έφυγε' μαζί με έναν ολόκληρο κόσμο που εξαφανίσθηκε, σκηνοθέτες όπως αυτοί που αναφέρθηκαν παραπάνω και συγγραφείς όπως ο Μισίμα και ο Τζουνισιρό Τανιζάκι, εμβληματικές φιγούρες που θρηνούσαν αυτόν ακριβώς τον παληό κόσμο που χάθηκε μαζί με τις παραδοσιακές Ιαπωνικές αξίες. Θά'λεγε κανείς πως, μόλις οι Γιαπωνέζοι κατάλαβαν ότι ο αυτοκράτοράς τους δεν είναι Θεός, έψαξαν για καινούργιο 'αφέντη' και βρήκαν ...τους Αμερικάνους. Φίλος που γύρισε από Ιαπωνία μόλις είχε προβληθεί εκεί ο Πόλεμος των Κόσμων μου είπε ότι είναι εξΑμερικανισμένοι μέχρι το μεδούλι, τελευταία λέξη της μόδας είναι να κάνουν επεμβάσεις για να μην έχουν πια 'σχιστά' μάτια, να μοιάζουν πιο πολύ στα Δυτικά πρότυπα ομορφιάς, τα charts τους είναι ίδια με το Αμερικάνικο, ακούνε φανατικά ραπ και χιπ-χοπ (!) κάνουν ουρές έξω από τον Σπίλμπεργκ και, όταν τελειώνει η προβολή, το δάκρυ τρέχει κορόμηλο. Μιλάμε για ολοκληρωτικό 'ξεπούλημα' πια-και όχι μόνο πολιτιστικό.
Κατά κάποιο τρόπο, οι μεγάλοι τους δημιουργοί, τσίμπησαν πρώτοι το πνεύμα των καιρών που έρχονταν, τους νέους ανέμους και τις ριζοσπαστικές αλλαγές που θα έφερναν την κοινωνία τους τα πάνω-κάτω - και τα πέρασαν στο έργο τους. Ενας από αυτούς είναι και ο Κουροσάβα.
Αγαπημένος μου Γιαπωνέζος σκηνοθέτης, είναι ο Ναγκίσα Οσιμα.


δεν νομιζω οτι ο Κουροσαβα αμερικανοπηοιθηκε ποτε
αν εννοεις εκεινη την ταινια με τον ριτσαρτ γκηρ δεν λεει τιποτα
απεναντιας πολλες Αμερικανικες ταινιες ειναι παρμενες απο απο το τεραστιο εργο του
η μεγαλη τριαδα των γιαπωνεζων ειναι για μενα ακιρα μιζογκουτσι οζου
τον Οσιμα δεν μπορεσα να τον πλησιασω τα δυο αριστουργηματα του , των αισθησεων δεν μπορεσαν να μ αγγιξουν , ουτε ο ΚΥΡΙΟς Λωρενς , η ταινια του για μενα ειναι η ΤΕΛΕΤΗ :a0210:

.
 
Re: Απάντηση: Re: ΑKIRA KUROSAWA

δεν νομιζω οτι ο Κουροσαβα αμερικανοπηοιθηκε ποτε
αν εννοεις εκεινη την ταινια με τον ριτσαρτ γκηρ δεν λεει τιποτα

η μεγαλη τριαδα των γιαπωνεζων ειναι για μενα ακιρα μιζογκουτσι οζου
τον Οσιμα δεν μπορεσα να τον πλησιασω τα δυο αριστουργηματα του , των αισθησεων δεν μπορεσαν να μ αγγιξουν , ουτε ο ΚΥΡΙΟς Λωρενς , η ταινια του για μενα ειναι η ΤΕΛΕΤΗ :a0210:

.

Στέλιο σ' ευχαριστώ.
Γι αυτό που έγραψες για την Ραψωδία τον Αύγουστο. Νόμιζα ότι εγώ είχα χάσει κάτι, ότι κάπου κάτι ήταν κλειδωμένο και δεν μπορούσα να βρω το κλειδί...μα για να το λες εσύ αυτό, μάλλον έτσι θα είναι...

Ο κύριος Οζου με περιμένει να τον ανακαλύψω
 
Re: Απάντηση: Re: ΑKIRA KUROSAWA

δεν νομιζω οτι ο Κουροσαβα αμερικανοπηοιθηκε ποτε

δεν είπα αυτό: μίλησα για την εξ ολοκλήρου εκ-Δυτικοποίηση του Γιαπωνέζικου Σινεμά τις τελευταίες δεκαετίες και ανίχνευσα την αρχή της στις τελευταίες ταινίες του Κουροσάβα που χρησιμοποιούσαν για βασικό σενάριο τις τραγωδίες του Σαίξπηρ.
 
Απάντηση: Re: ΑKIRA KUROSAWA

η μεγαλη τριαδα των γιαπωνεζων ειναι για μενα ακιρα μιζογκουτσι οζου
τον Οσιμα δεν μπορεσα να τον πλησιασω τα δυο αριστουργηματα του , των αισθησεων δεν μπορεσαν να μ αγγιξουν , ουτε ο ΚΥΡΙΟς Λωρενς , η ταινια του για μενα ειναι η ΤΕΛΕΤΗ :a0210:

.

Συμφωνώ απολύτως Στέλιο για την τριάδα τών Ιαπώνων Σκηνοθετών..:grinning-smiley-043
Ο Οσιμα και δέν μέ άγγιξε αλλά και υπερτιμήθηκε δεόντως την δεκαετία τού 80 ..Δοκιμασα να ξαναδώ τήν ´Αυτοκρατορία τού Πάθους´χρόνια μετά και την σταμάτησα στην μέση..
Ο Κουροσάβα ,πέραν απο τίς ´κλασσικές´του ταινίες έχει φτιάξει το απίστευτης ομορφιάς Ντερζού Ουζαλα,τους Επτά Σαμουράι,τον Καταδικασμένο,το Γιοζίμπο ,το Ρασομόν,και φυσικά υπάρχει ο Θρόνος τού Αιματος,που για μένα είναι ο καλύτερος Μάκβεθ πού έχω δεί ποτέ και φυσικά δέν θα ξεχάσω τήν τρομακτικά ´υπόγεια´σκηνή τής πεδιλνής Λαίδης Μάκβεθ πού ´παρασύρει´τον ´στρατηγό´Βασίζου στην πλεονεξία του,όπως και τό ´ανθρώπινο πολεμικό δάσος´πρίν το συγκλονιστικό φινάλε.
Ενας Σαίξπηρ εντελώς απογυμνωμένος απο το μεταφυσικό του στοιχείο ,δοσμένος μέ απίστευτο ρεαλισμό και ένταση..Θάλεγα μάλιστα πώς ο Κουροσάβα βρίσκει και ομοιότητες ανάμεσα στον Ευρωπαϊκό και Ιαπωνικό Μεσαίωνα καί μάς εμφανίζει την διαπολιτισμική και διαχρονική δίψα για την εξουσία.

Υ.Γ.
Για τον Οζου και τον Μιζογκούτσι ισως τά πούμε μιάν άλλη στιγμή.Μεγάλες μορφές πού επηρέασαν έως και τον Ιταλικό Νεορεαλισμό..
Ο Επιστάτης Σάντσο και το Ουγκέτσου Μονογκατάρι ειναι μέσα στις 20-30 καλύτερες ταινίες ολων τών εποχών για μένα.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Re: ΑKIRA KUROSAWA

δεν είπα αυτό: μίλησα για την εξ ολοκλήρου εκ-Δυτικοποίηση του Γιαπωνέζικου Σινεμά τις τελευταίες δεκαετίες και ανίχνευσα την αρχή της στις τελευταίες ταινίες του Κουροσάβα που χρησιμοποιούσαν για βασικό σενάριο τις τραγωδίες του Σαίξπηρ.

Διαφωνώ απόλυτα. Το να διασκευάζεις έναν από τους μεγαλύτερους λογοτέχνες της ανθρωπότητας μόνο δείγμα πολιτιστικής υποταγής και αμερικανοποίησης δεν είναι. Το αντίθετο. Αν ήταν έτσι τότε η πρόσφατη ανεκδιήγητη "Τροία" θα σήμαινε την απαρχή "ελληνοποίησης" της αμερικανικής κουλτούρας-όχι ότι συγκρίνω το έργο του μέγιστου Κουροσάβα με εκείνο το κατασκεύασμα. Άσε που ο Σαίξπηρ όπως ξέρεις ήταν Άγγλος και με τίποτα δε μπορεί να θεωρηθεί μέρος της αμερικανικής κουλτούρας.
 
Απάντηση: Re: ΑKIRA KUROSAWA

Ο Οσιμα και δέν μέ άγγιξε αλλά και υπερτιμήθηκε δεόντως την δεκαετία τού 80 ..Δοκιμασα να ξαναδώ τήν ´Αυτοκρατορία τού Πάθους´χρόνια μετά και την σταμάτησα στην μέση..
ακριβως το ιδιο επαθα και εγω
Ο Επιστάτης Σάντσο και το Ουγκέτσου Μονογκατάρι ειναι μέσα στις 20-30 καλύτερες ταινίες ολων τών εποχών για μένα.
και για μενα


---------------------------------
 
Απάντηση: Re: ΑKIRA KUROSAWA

Συμφωνώ απολύτως Στέλιο για την τριάδα τών Ιαπώνων Σκηνοθετών..:grinning-smiley-043
Ο Οσιμα και δέν μέ άγγιξε αλλά και υπερτιμήθηκε δεόντως την δεκαετία τού 80 ..Δοκιμασα να ξαναδώ τήν ´Αυτοκρατορία τού Πάθους´χρόνια μετά και την σταμάτησα στην μέση..
Ο Κουροσάβα ,πέραν απο τίς ´κλασσικές´του ταινίες έχει φτιάξει το απίστευτης ομορφιάς Ντερζού Ουζαλα,τους Επτά Σαμουράι,τον Καταδικασμένο,το Γιοζίμπο ,το Ρασομόν,και φυσικά υπάρχει ο Θρόνος τού Αιματος,που για μένα είναι ο καλύτερος Μάκβεθ πού έχω δεί ποτέ και φυσικά δέν θα ξεχάσω τήν τρομακτικά ´υπόγεια´σκηνή τής πεδιλνής Λαίδης Μάκβεθ πού ´παρασύρει´τον ´στρατηγό´Βασίζου στην πλεονεξία του,όπως και τό ´ανθρώπινο πολεμικό δάσος´πρίν το συγκλονιστικό φινάλε.
Ενας Σαίξπηρ εντελώς απογυμνωμένος απο το μεταφυσικό του στοιχείο ,δοσμένος μέ απίστευτο ρεαλισμό και ένταση..Θάλεγα μάλιστα πώς ο Κουροσάβα βρίσκει και ομοιότητες ανάμεσα στον Ευρωπαϊκό και Ιαπωνικό Μεσαίωνα καί μάς εμφανίζει την διαπολιτισμική και διαχρονική δίψα για την εξουσία.

Υ.Γ.
Για τον Οζου και τον Μιζογκούτσι ισως τά πούμε μιάν άλλη στιγμή.Μεγάλες μορφές πού επηρέασαν έως και τον Ιταλικό Νεορεαλισμό..
Ο Επιστάτης Σάντσο και το Ουγκέτσου Μονογκατάρι ειναι μέσα στις 20-30 καλύτερες ταινίες ολων τών εποχών για μένα.

συμφωνω σε ολα.και για τον καλυτερο μακβεθ,που εδω που τα λεμε ειναι ισως και ο μονος πραγματικος Μακβεθ,και για το Ογκετσου Μονογκαταρι.
οπως και για τον οσιμα.
η αγαπημενη μου γιαπωνεζικη παντως ειναι το Χαρακιρι.
 
Απάντηση: Re: ΑKIRA KUROSAWA

συμφωνω σε ολα.και για τον καλυτερο μακβεθ,που εδω που τα λεμε ειναι ισως και ο μονος πραγματικος Μακβεθ,και για το Ογκετσου Μονογκαταρι.
οπως και για τον οσιμα.
η αγαπημενη μου γιαπωνεζικη παντως ειναι το Χαρακιρι.

Eχει γίνει παλιότερα αναφορά στό Χαρακίρι...
Οντως ιδιαίτερη και υπο μία έννοια ´ρεαλιστική ´αλλά και τραγική ανδρική ταινία,πού ανατέμνει την φευδαρχική περίοδο(κάτι σημερινό αρχίζει να μού θυμίζει μέ τούς Αρχοντες ,τούς Λακέδες τους και τούς καταπιεσμένους:grandpa:)
Πέρα απο το πρώτο ατιμωτικό χαρακίρι τού γαμπρού τού ήρωα μέ το σπαθί απο μπαμπού ,είχα εντυπωσιαστεί μέ τό παιχνίδισμα τών σκιών στο εσωτερικό τών δωματίων τού Αρχοντα.

Masaki Kobayiashi...1962:grinning-smiley-043
 
Πάντως με τη συζήτηση που ανοίξαμε με βλέπω να ρίχνω ένα "refresh" στον Ιαπωνικό Κινηματογράφο πάλι...
 
Απάντηση: Re: ΑKIRA KUROSAWA

Πάντως με τη συζήτηση που ανοίξαμε με βλέπω να ρίχνω ένα "refresh" στον Ιαπωνικό Κινηματογράφο πάλι...

Τοκανα πέρυσι για κανά τρίμηνο και ακόμα τάχω πρόσφατα..Είχα γινει κανονικός σχιστομάτης..:flipout::flipout:
Εβλεπα μονον Γιαπωνέζικες ταινίες και γιά δεκατιανό κανά Μπρούς Γουϊλις για να περάσω στην επόμενη.:BDGBGDB55: