Ακόμα ένα Nikon D-60 thread.

1. Δεν ειναι κακή λυση απλά δεν ξερω οταν θελεις να τις ξεκολλήσεις/αλλάξεις εαν αφήνουν αποτυπώματα ή σημάδια στην οθόνη.

Υποτίθεται ότι δεν αφήνουν σημάδια ή κατάλοιπα. Αυτό ισχυρίζονται οι κατασκευαστές τέλος πάντων. Απλα ήθελα να δω εάν τις έχει χρησιμοποιήσει κανένας να μας πεί και στην πράξη τι γίνεται...

θα βελτίωνε το κράτημα της μηχανής το οποιο ειναι σημαντικο για μικρά σώματα

Να σου πω την αλήθεια περισσότερο γι' αυτό θα το ήθελα. Δόξα το Θεό ρεύμα πλέον μπορείς να βρείς σχεδόν παντού και οι φορτιστές είναι ταχύτατοι ενώ "παίζει" χαλαρά και η λύση της 2ης μπαταρίας.

Το σώμα όμως της D60 είναι αρκετά μικρό και εμένα προσωπικά θα με βοηθούσε ο έξτρα όγκος με τίμιμα φυσικά το αυξημένο βάρος. Ας μην ξεχνάμε ότι η μηχανή χωρίς φακό πλησιάζει το μισό κιλό.

Είπα για φακό?

Παρέλαβα την προηγούμενη εβδομάδα τον 55-200VR ο οποίο τελικά είναι αρκετά πιο "χορταστικός" απ' όσο τον περίμενα. Από μερικά πορτραίτα που τράβηξα στην μπουμπού μου έμεινα ικανοποιημένος. Το πόσο δεν ξέρω ακόμα διατί η οθόνη του φορητού είναι ένα μάτσο χάλια...Πολύ καλή αίσθηση στους διακόπτες, άριστο φινίρισμα αλλά η ποιότητα είναι ανάλογη του τι πληρώνεις.

Το VR κάνει και εδώ καλή δουλειά αλλά εκεί κοντά στα 200mm - ανάλογα και με τις συνθήκες φωτισμού - είναι και δεν είναι....υπάρχει και δεν υπάρχει...

Το UV φίλτρο της Hoya (G series) που ήρθε με το πακέτο με προβλημάτισε γιατί έχω την αίσθηση ότι σε κάποιες φωτογραφίες τόνιζε αρκετά κάποιες λεπτομέρειες με αποτέλεσμα αυτές να φαίνονται "σκληρές". Δεν ξέρω πως αλλιώς να το διατυπώσω. Για να σας δώσω ένα παράδειγμα το χνουδάκι στα μάγουλα της κόρης μου φαινότανε σε κάποιες φωτογραφίες σαν να το έχω κάνει υπερβολικό sharpen. Βέβαια συμπέρασμα θα βγάλω μετά από αρκετές στάσεις γιατί μπορεί να ευθύνεται κάτι άλλο και όχι το φίλτρο.

Επόμενη - απαραίτητη - αγορά το SB-400 καθώς και ένα τσαντάκι μεταφοράς καθότι το δωρίσιο (?!?!?!?) φράκαρε.

Σιγά σιγά το φτιάχνουμε το κουστουμάκι πατριώτη...
 
Υποτίθεται ότι δεν αφήνουν σημάδια ή κατάλοιπα. Αυτό ισχυρίζονται οι κατασκευαστές τέλος πάντων. Απλα ήθελα να δω εάν τις έχει χρησιμοποιήσει κανένας να μας πεί και στην πράξη τι γίνεται...



Να σου πω την αλήθεια περισσότερο γι' αυτό θα το ήθελα. Δόξα το Θεό ρεύμα πλέον μπορείς να βρείς σχεδόν παντού και οι φορτιστές είναι ταχύτατοι ενώ "παίζει" χαλαρά και η λύση της 2ης μπαταρίας.

Το σώμα όμως της D60 είναι αρκετά μικρό και εμένα προσωπικά θα με βοηθούσε ο έξτρα όγκος με τίμιμα φυσικά το αυξημένο βάρος. Ας μην ξεχνάμε ότι η μηχανή χωρίς φακό πλησιάζει το μισό κιλό.

Είπα για φακό?

Παρέλαβα την προηγούμενη εβδομάδα τον 55-200VR ο οποίο τελικά είναι αρκετά πιο "χορταστικός" απ' όσο τον περίμενα. Από μερικά πορτραίτα που τράβηξα στην μπουμπού μου έμεινα ικανοποιημένος. Το πόσο δεν ξέρω ακόμα διατί η οθόνη του φορητού είναι ένα μάτσο χάλια...Πολύ καλή αίσθηση στους διακόπτες, άριστο φινίρισμα αλλά η ποιότητα είναι ανάλογη του τι πληρώνεις.

Το VR κάνει και εδώ καλή δουλειά αλλά εκεί κοντά στα 200mm - ανάλογα και με τις συνθήκες φωτισμού - είναι και δεν είναι....υπάρχει και δεν υπάρχει...

Το UV φίλτρο της Hoya (G series) που ήρθε με το πακέτο με προβλημάτισε γιατί έχω την αίσθηση ότι σε κάποιες φωτογραφίες τόνιζε αρκετά κάποιες λεπτομέρειες με αποτέλεσμα αυτές να φαίνονται "σκληρές". Δεν ξέρω πως αλλιώς να το διατυπώσω. Για να σας δώσω ένα παράδειγμα το χνουδάκι στα μάγουλα της κόρης μου φαινότανε σε κάποιες φωτογραφίες σαν να το έχω κάνει υπερβολικό sharpen. Βέβαια συμπέρασμα θα βγάλω μετά από αρκετές στάσεις γιατί μπορεί να ευθύνεται κάτι άλλο και όχι το φίλτρο.

Επόμενη - απαραίτητη - αγορά το SB-400 καθώς και ένα τσαντάκι μεταφοράς καθότι το δωρίσιο (?!?!?!?) φράκαρε.

Σιγά σιγά το φτιάχνουμε το κουστουμάκι πατριώτη...


θα σου πρότεινα να δοκιμάσεις και τη ρύθμιση portrait που είναι πιο κατάλληλη για πορτραίτα. Επίσης τράβα σε raw + jpg και κάνε μια επεξεργασία το raw σε έναν καλό converter σε default ρυθμίσεις. Λογικά θα δεις μεγάλη διαφορά. Και να τραβάς με διάφραγμα ένα στοπ πιο κλειστό από το μέγιστο. Π.χ. αντί για 5.6 τράβα στο 6.3
 
Χαίρεται!
Έχοντας μεγάλη ερασιτεχνική εμπειρία και ενασχόληση με την ψηφιακή φωτογραφία τα τελευταία χρόνια αποφάσισα να εξελιχθώ κι εδώ λιγάκι και απέκτησα την Nikon D60 με τον απλό, όχι τον αντικραδασμικό φακό, σε μορφή “κιτ”.

Ελπίζω σήμερα, 25 Μαρτίου, την ημέρα της εθνικής μας παλιγγενεσίας να καταφέρω να απολαύσω την φωτογραφία με την μονοοπτική reflex που προμηθεύτηκα.

Μερικές ερωτήσεις έχουν ήδη προκύψει, καθώς μελετώ συστηματικά κάθε σελίδα του εγχειριδίου χρήσης αλλά εφαρμόζω τις οδηγίες και στην πράξη, οπότε καταναλώνω αρκετό χρόνο.

1)Ασπρόμαυρη φώτο μπορώ να τραβήξω?
2)Αυτό το καπάκι-σκιάδιο για τον ήλιο από το πλάι, μπορώ να το βρώ (ηλιοστάτης νομίζω)?Χτες πληροφορήθηκα από τον ευγενέστατο Γιώργο, στον Παπαδάκη, όπου και προχώρησα στην αγορά, ότι δεν υπάρχει σαν εξάρτημα για τη συγκεκριμένη μηχανή ακόμα. Μπορώ να προμηθευτώ κάποιο άλλο και ποιό?Κόστος?
3)Πως μπορώ να ρυθμίσω την μηχανή μου για καλύτερη ποιότητα φωτογράφησης σε συννεφιασμένο τοπίο? Θυμάμαι από την παλιά Sony, ότι σαν compact ψηφιακή, είχε κάποιες αποτελεσματικές σχετικά ρυθμίσεις για συννεφιά, ήλιο κτλ... Κάποιες συμβουλές, καθότι δεν κατέχω απόλυτα την φωτογραφική ορολογία του εγχειριδίου χρήσης και παρ'όλο που θα εξασκηθώ πειραματικα, θα μου πάρει πολύ χρόνο?

Ευχαριστώ εκ των προτέρων και καλές λήψεις! Η Ελλάδα έχει τα πιο ποικιλόμορφα τοπία για φωτογράφηση.

Χρονομέτρης
Καθηγητής Θεωρητικών επιστημών με διδακτική εμπειρία και στις 3 βαθμίδες εκπαίδευσης
 
Καλώς ήλθες.

Για το 1 και 3 θα σου πρότεινα να έχεις τις ρυθμίσεις στο auto και μετά να κάνεις τις αλλαγές στον ΗΥ και ειδικότερα με το Photoshop. Μπορεί η μηχναή να έιναι καλή, αλλά καμιά μηχανή δεν έχει τις δυνατότητες επεξεργασίας και την ευελιξία ενός ΗΥ κι ενός τόσο καλού προγράμματος επεξεργασίας εικόνας. Αν πάλι θέλεις by default ρύθμιση για συννεφιά, τότε στο WB βάλε το διακόπτη στο συννεφάκι. Ουσιαστικά αυξάνει τη θερμοκρασία χρώματος στο 6500-7000 Κ ενώ δίνει και μια τίντα πιο κοκκινωπή.

Για το 2 ναι, δεν θα ήταν άσχημα να το έχεις. Όμως παρατήρησα ότι συνήθως περισσότερα προβλήματα προκαλεί στη μεταφορά της μηχανής. Π.χ. σκαλώνει μέσα στην τσάντα μεταφοράς κι μπλέκει σε μπουφάν, κουμπιά, φερμουάρ, κλπ. Άρα για μένα προσωπικά είναι άχρηστο. Εναλλακτικά αύξησε τη φωτεινότητα της οθόνης στο μέγιστο ή ακόμα καλύτερα χρησιμοποίησε το χέρι σου για σκίαση.
 
1)Ασπρόμαυρη φώτο μπορώ να τραβήξω?

Καλώς ήρθες και από μένα.
Το καλύτερο είναι αυτό που λεει ο Βλάσης.

Αν δεν υπάρχει όμως υπολογιστής κοντά ή αν "βιάζεσαι", από το menu (έχοντας επιλέξει την φωτογραφία που έβγαλες) πας στο monochrome.
 
Καλώς ήρθες και από μένα.

Τράβα ό,τι φωτογραφία θες και μετά, αν βιάζεσαι, πάνω στη μηχανή, μέσα στα menu επεξεργασίας της D60 έχει την επιλογή monochrome.Αν δεν βιάζεσαι, στο σπίτι με την ησυχία σου στον Η/Υ κάνεις την επεξεργασία στο βαθμό που θέλεις.

Συννεφιά:Η μηχανή έχει την επιλογή WB.Όπως είπε και ο Βλάσης πιο πάνω, τη ρυθμίζεις εκεί που θέλεις.Υπάρχει και το κουμπί της έκθεσης (exposure) που συμβολίζεται με + και -.Βγάζεις φωτογραφία, κοιτάς πως βγήκε.Σκοτεινή;Φωτεινή;Ρυθμίζεις ανάλογα.
 
Υπερεκθεση με Matrix Metering..

Εχω παρατηρησει περιπτωσεις οπου η d60 μου υπερεκθετει,κυριως οταν στο καδρο μου σαν background υπαρχει ουρανος και το θεμα μου ειναι σχετικα "σκοτεινο" ..
Διαβαζοντας και ενα σχετικο thread εδω http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1034&message=31419346&q=d90+overexposes&qf=m
και επιστρεφοντας απο ενα συντομο shooting σημερα ειπα να πειραματιστω λιγο στο σπιτι....
D60 λοιπον με τον 35 f/1.8 σε aperture mode με f/1.8 και iso 400..(θα επρεπε να χρησιμοποιησω τριποδο αλλα βαριομουν..)

Το συμπερασματα ειναι (πιθανον να εχει αναφερθει στο φορουμ ή οι περισσοτεροι να το γνωριζουν ηδη..)
1)οτι το Matrix metering εχει αμεση σχεση με το focus point που εχουμε επιλεξει...
Στην παρακατω φωτο αλλαζοντας μεταξυ των 3 focus points της d60 παιρνω διαφορετικα sh.speeds...απο αριστερα προς τα δεξια...1/25 ,1/15 ,1/20...το καδρο παραμενει σταθερο οπως και ο φωτισμος...(το κεντρικο focus point ειναι απεναντι στην πορτα στο μεσο των 4αρων κατω μικρων παραθυριων..)

2)το center metering δεν φαινεται να σχετιζεται-επηρεαζεται απο το focus point

3)για backlit photos(αν το λεω σωστα) φαινεται οτι το καλυτερο ειναι να κανουμε focus στο θεμα μας,κραταμε πατημενο το shutter button ωστε να κλειδωσουμε την εστιαση,στρεφουμε την μηχανη στον ουρανο πισω απο το θεμα μας(οχι στον ηλιο) και κλειδωνουμε την εκθεση με το AE lock...επανασυνθετουμε..και τραβαμε....εμενα τουλαχιστον μου εδωσε τα καλυτερα αποτελεσματα αφου το MM συνδυαζει-συνοπολογιζει και τις 2 μετρησεις(αυτη κατα το focus και την 2η στον ουρανο..)

H 766 me CW εδωσε 1/25sec
H 768 me MM κ ενεργοποιημενο το κεντρικο focus εδωσε 1/15sec
H 769 me MM εδωσε 1/30sec(το μισο δηλ της 768 και 772).. εδω ομως κλειδωσα την εστιαση με το κεντρικο focus απεναντι στην πορτα ,εστρεψα την μηχανη αριστερα ωστε το κεντρικο focus να ειναι στον τοιχο ακριβως πανω απο τα κρεμαστρακια και κλειδωσα την εκθεση και επανσυνθεσα στο αρχικο καδρο

Η 772 με MM εδωσε 1/60 sec...η σημαντικη και κρισιμη διαφορα με την 769 ειναι οτι εδω παρελειψα το πρωτο κομματι..δεν εκανα πρωτα δηλ.focus στην πορτα απλα κλειδωσα την εκθεση στον τοιχο αριστερα και επανασυνθεσα κανοντας focus στην πορτα.....

Μαλλον τα γραφω λιγο μπερδεμενα :violent-smiley-030:
αλλα το "ζουμι" ειναι οτι to MM επηρεαζεται απο το FP και ειναι "φτιαγμενο" για να δινει σωστη εκθεση στο θεμα μας με αποτελεσμα να υπαρχει αυξημενη πιθανοτητα για "καμμενα" στο background οταν αυτος ειναι ουρανος ..
Με το "τρικ" που αναφερω και διαβασα στο dpreview παιρνουμε μαλλον τα καλυτερα αποτελεσματα...Και οντως η 769 ειναι η πιο "κοντινη" σε αυτα που εβλεπα με το ματι μου...
Αναλογα αποτελεσματα και πιο ευκολα πιθανον να μπορουμε να παρουμε αν σε αναλογες καταστασεις backlit εχουμε το expos.compensation μειωμενο αναλογα με το βαθμο που συνηθως υπερεκθετει η μηχανη μας....

Y.Γ Οι φωτο ειναι jpeg απο την μηχανη και μεσα απο το review sto mac resize se 900*800...
 

Attachments

  • DSC_0766.2.jpg
    DSC_0766.2.jpg
    154.9 KB · Views: 19
  • DSC_0768.2.jpg
    DSC_0768.2.jpg
    158.8 KB · Views: 12
  • DSC_0769.2.jpg
    DSC_0769.2.jpg
    149.8 KB · Views: 14
  • DSC_0772.2.jpg
    DSC_0772.2.jpg
    135.7 KB · Views: 13
Last edited:
Όλα όσα αναφέρεις είναι σωστά και μπράβο σου που πειραματίζεσαι.

Όταν εκείνο που σε ενδιαφέρει κυρίως είναι το θέμα τότε χρησιμοποιείς το spot metering.

Επίσης όταν υπάρχει μεγάλη διαφορά στη φωτεινότνητα μέσα στο κάδρο, τότε προσπαθούμε να την αντισταθμίσουμε. Αυτό μπορεί να γίνει:

1. Με τη χρήση του φλας. Συνήθως το κάνουμε όταν το θέμα είναι στη σκιά και το φόντο έχει περισσότερο φως. Π.χ. πορτρέτο.
2. Όταν έχουμε πολύ ουρανό στο κάδρο και ο οποίος έχει μεγάλη διαφορά φωτεινότητας από το υπόλοιπο θέμα τότε χρησιμοποιούμε φίλτρο ντεγκραντέ (δηλ. το μισό είναι γκρι) για να μειώσουμε τη διαφορά φωτεινότητας.
3. Ειδικά για ΝΙΚΟΝ ενεργοποιούμε από το μενού το active lighting. Όχι ότι κάνει πολλά....
 
Μόλις έκανα παραγγελία έναν adapter από Μ42 σε F mount.
Ο λόγος είναι ότι παρατήρησα κάποιους φακούς που θέλω να δοκιμάσω να είναι αρκετά φθηνοί με αυτό το σπείρωμα.

Σε διάφορα fora διάβασα ότι με αυτό το σπέιρωμα πέφτει η ποιότητα του φακού.

Είναι αλήθεια αυτό?
Πέφτει υποφερτά ή πάρα πολύ?
 
Καλησπέρα,

Λόγω πώλησης των επίπλων μου, χρειαζόταν να τα βγάλω φωτογραφίες. Χρησιμοποίησα την D60 με τον 18-55vr. Προσκολλώ 2 φωτογραφίες προς σχολιασμό διότι μου έκανε εντύπωση η παραμόρφωση του επίπλου στην 1η φωτό. Είναι φυσιολογικό ή μεγάλο μείων του φακού?
Και οι δύο φωτογραφίες είναι με ISO 400, 1/6sec, η πρώτη στα 20mm και η δεύτερη στα 28mm.

Προτάσεις για μείωση του φαινομένου? Αλλαγή γωνιάς λήψης? Λήψη σε διαφορετικά εστιακά μήκη?
Ευχαριστώ.
 

Attachments

  • DSC_1519.jpg
    DSC_1519.jpg
    32 KB · Views: 37
  • DSC_1518.jpg
    DSC_1518.jpg
    34.8 KB · Views: 29
Είναι φυσικό χαρακτηριστικό των ευρυγώνιων φακών που εξαρτάται απο την γωνία λήψης και την απόσταση απο το θέμα. Είναι πιό έντονο στο ευρυγώνιο άκρο (18) απο το τελέ άκρο.

Συμβουλή για αποφυγή (στο περίπου.... χεχε)
Φωτογράφισέ το φάτσα και όχι υπο γωνία. Ούτε απο χαμηλά ή ψηλά. Και απο σχετικά μακρία ώστα να πρέπει να ζουμάρεις μετά τα 28mm. Άν μπορείς να πας αρκετά πισω ώστε να είσαι κοντά στα 50 ακόμα καλύτερα.

Για όσο το δυνατόν περιορισμό του φαινομένου, φρόντισε να είναι όσο το δυνατόν κοντίτερα στα 50mm και όσο πιό φάτσα (και σε ύψος και σε γωνία) γίνεται. Μήν είσαι όμως και ακριβώς φάτσα για να μην δείξει τελείως επίπεδο. Ελάχιστα όσο χρειάζεται για να φανούν και τα πλαίνα και τα ράφια.

Δοκίμασε έτσι κανα δύο λήψεις και δες αν έχει διαφόρα.
Επίσης καλύτερα θα ήταν να ανέβαζες το iso στα 800 για να πετύχεις γρηγορότερες ταχύτητες απο 1/6. Εκτός αν έχεις τρίποδο.
 
Ευχαριστώ!
Η 2η φώτο είναι περισσότερο σωστή, όσον αφορά τις παραμορφώσεις λόγω λήψης παρόμοιας με αυτήν που περιγράφεις (...αν και στα 28mm).

Δεν έχω τρίποδο...και ναι σίγουρα το ISO θα μπορούσε να ήταν και 800.
 
17-09-2009, 14:35

Πριν 2 μέρες ρώτησα στο Multirama για την D60 + 18-55VR,

από 351,75 ευρώ μου την άφηνε 334,16 ευρώ (-5%).

Τελικά σήμερα έκανα την παραγγελία.. Δεν την είχε διαθέσιμη αλλά μου είπε μπορεί να μου την φέρει!!

Στο σύστημα έβγαζε νέα τιμή από την προηγούμενη (δείτε το παραπάνω ποστ που παραθέτω)

D60 + 18-55VR... 335 ευρώ -5% = 318,25 ευρώ τελική :D :D
 
Καλησπέρα,

Μιά ακόμα απορία..Με την D60 έχω τραβήξει RAW φωτογραφίες. Προσπάθησα να πειραματιστώ με το NEF(RAW) processing της μηχανής. Παρατήρησα όμως πως δεν μπορω να αλλάξω το exposure comp. Το μήνυμα που βγάζει είναι "this option is not available with current settings". Πηγαίνοντας όμως σε παλιότερες φωτογραφίες RAW που είχα στη μνήμη, το exposure comp. λειτουργεί κανονικά...Τι έχω κάνει? Προσπάθησα να βρω καμιά πληροφορία στο manual αλλα τίποτα...
Ευχαριστώ!
 
Καλησπέρα,

Μιά ακόμα απορία..Με την D60 έχω τραβήξει RAW φωτογραφίες. Προσπάθησα να πειραματιστώ με το NEF(RAW) processing της μηχανής. Παρατήρησα όμως πως δεν μπορω να αλλάξω το exposure comp. Το μήνυμα που βγάζει είναι "this option is not available with current settings". Πηγαίνοντας όμως σε παλιότερες φωτογραφίες RAW που είχα στη μνήμη, το exposure comp. λειτουργεί κανονικά...Τι έχω κάνει? Προσπάθησα να βρω καμιά πληροφορία στο manual αλλα τίποτα...
Ευχαριστώ!

Μάλλον το βρήκα...Κατά τη λήψη της φωτογραφίας οτάν είναι ενεργοποιημένο το D-Lighting η μηχανή έπειτα δεν επιτρέπει τη χρήση του exposure comp.

Τώρα είναι δυνατή η αύξηση η μείωση EV από κάποιο από τα RAW προγράμματα του εμπορίου?
 
Φίλε μου νομίζω κακώς χρησιμοπιείς το D-Lighting.

Εάν δεν κάνω λάθος το μόνο που κάνει είναι στην ουσία να επεξεργάζεται τη φωτογραφία που βγάζεις.

Καλύτερα απενεργοποίησέ το (θα κερδίσεις και πολύ χρόνο κατά την αποθήκευση των φωτογραφιών) και ότι είναι να κάνεις κάνε το μετά μόνος σου με κάποιο ανάλογο πρόγραμμα για να έχεις εσύ τον έλεγχο σε τυχών διορθώσεις και όχι η μηχανή.