Ακρόαση Auralic Vega DAC στην Aurion

Προς το τέλος ο αγαπητός φίλος Πέτρος totsipaki μας ετοίμασε κάτι πολύ ενδιαφέρον. Έφερε λοιπόν μαζί του τρία αρχεία τα οποία ήταν τρία rip από βινύλιο τα οποία ήταν από ίδιο δίσκο με την διαφορά ότι ήταν ριπαρισμένα σε μορφές PCM 16/44 PCM 192/24 και DSD (δεν ρώτησα αν ήταν 64 ή 128).

Πραγματικά ήταν μία ενδιαφέρουσα στιγμή. Ανέλαβε την τυχαία επιλογή των κομματιών και φροντίσαμε να καλύψουμε και την οθόνη του Vega ώστε να μην 'βλέπουμε' τι ακούμε.

Ο Πέτρος προλογίζει.

 
Ετοιμάζοντας το session.




Εδώ ο Πέτρος ετοιμάζει την σειρά αναπαραγωγής των αρχείων.



Κάλυψη απόκρυψη παραλλαγή!

 
Τα χαμόγελα αποτυπώνουν την ατμόσφαιρα,δεν χρειάζεται περιγραφή...
Εννοείται ζήλεψα...

@Chris1967 Χρήστο σου πάει το μούσι,γράφεις ωραία στις φώτο!

Περιμένουμε τα αποτελέσματα από την σύγκριση των αρχείων!
 
Απόλαυσα όλες τις ακροάσεις με κορυφαίες στιγμές για εμένα το μέρος ακροάσεων όπου οδηγούσε τα ηχεία ο Absol;uta Partenope με πελώρια χορταστικά σώματα, ανάλυση και μεγάλες διαστάσεις εικόνας σε όλες τις διαστάσεις που με την μουσικότητα και την ροή που διέθεται μας κέρδισε όλους σαν set up. Όπως είπαν και οι άλλοι φίλοι από όλες τις ρυθμίσεις που είχε το Vega σε clock αλλά και σε φίλτρα αυτό που μου άρεσε περισσότερο σαν αποτέλεσμα ήταν συνδυασμός ρυθμίσεων με το clock στο extreme και το φίλτρο 4. Ειδικά όταν έγινε η αλλαγή στο clock από την ρύθμιση auto σε extreme η αλλαγή ήταν πολύ μεγάλη με βελτίωση στην λεπτομέρεια και στην ανάλυση που έδωσε πιο ανάγλυφες περιγραφές και σαφέστερη αναπαραγωγή των οργάνων ειδικά αυτών που είχαν υψίσυχνη πληροφορία.
 
Η σειρά που ακούστηκαν τα αρχεία τελικά ήταν:

1 αρχείο DSD

2 αρχείο PCM 16/44

3 αρχείο PCM 24/192

O Πέτρος έχει βάλει και link μέσα στο νήμα από όπου μπορείτε να κατεβάσετε τα αρχεία.:a0210:
 
Last edited:
To Λινκ αυτό θα δουλεύει σίγουρα για κάννα μήνα, απο εκεί και έπειτα ουδεμίαν ευθύνην φέρωμεν..
 
Μπράβο!
Αλήθεια, οι διαφορές των αρχείων ήταν ακουστές;

Ναι. Αλλα οχι τοσο εντυπωσιακές ανάμεσα σε 44.1, 96 και 192 οσο μεταξυ σε PCM χαμηλού sampling και DSD. Οι δοκιμές πρεπει να επαναληφθούν..

Και νομιζω οτι καταλήγουμε η θα καταλήξουμε στο κλασσικό πια, αναλογα με την μήτρα της ηχογράφησης. Αν το studio master ειναι 96 θα πλήρωνα μεχρι εκει, αν ειναι κάποιο απο τα λίγα native DSD τοτε θα το αγόραζα.
 
Μπράβο!
Αλήθεια, οι διαφορές των αρχείων ήταν ακουστές;

Ναι και μάλιστα χωρίς καμιά αμφιβολία.

Η μεθοδολογία δημιουργίας των αρχείων έκανε την διαφορά.

Δεν έγιναν μετατροπές... το πρωτογενές υλικό μετατράπηκε ξεχωριστά στα τρία αυτά αρχεία... δηλαδή το βινύλιο ηχογραφήθηκε τρεις φορές σε μια από τος αντίστοιχες δειγματοληψίες.

Περισσότερα μπορεί να μας πει ο Πέτρος.
 
Κατά κοινή ομολογία το πρώτο (DSD) και το τρίτο αρχείο (PCM 24/192) ακούστηκαν καλύτερα με το δεύτερο (PCM 16/44) να έχει την μικρότερη ανάλυση και την μικρότερη στερεοφωνική εικόνα από τα άλλα δύο.

Τώρα μεταξύ των DSD και PCM 24/192 το πρώτο την καλύτερη ροή και μουσικότητα με άριστη ανάλυση αλλά και soundstage ενώ το δεύτερο ενώ είχε άριστο ανάλυση ακούστηκε πιο σκληρό στις υψηλές. Είχε πολύ καλή ροή αλλά όχι σαν το DSD, και ελαφρώς μικρότερες διαστάσεις soundstage.

Οι διαφορές ήταν ακουστές ξεκάθαρα και από όλους μας.
 
Μπράβο!
Αλήθεια, οι διαφορές των αρχείων ήταν ακουστές;

Παρόλο οι μεγάλες απαιτήσεις του dac απο τον υπολογιστή στην θέση exact είχαν ως αποτέλεσμα το dsd να ακουστεί με εννοχλητκά artfacts* και πάλι το DSD ακούστηκε πιό φυσικό με καλύτερη ροή και αέρα απο τα υπόλοιπα. Το 24/192 είχε τρομερή ανάλυση, σώματα και μεγάλη σκηνή αλλα υστερούσε σαφώς στην ροή οπού ακούστηκε σαφώς πιό μηχανικό και στον αέρα ψηλά οπυ ακούστηκε ελαφρώς πιό σκοτενο. Το 44/16 είχε μικρότερη σκηνή και λιγότερο αέρα απο τα άλλα δύο με ροή λίγο πιό απότομη του 24/192. Και τα τρία πάντως ακούστηκαν υποδειγματικά και όποιοδήποτε θα ικανοποιούσε τον απαιτητικό ακροατή.

Αυτές ήταν οι διαφορές σε γενικές γραμμές αφού δεν κάτσαμε να το αναλύσουμε και πολύ το θέμα. Τα συμπεράσματα στο σπίτι μου απο το Mytek είναι ακριβώς τα ίδια και πρέπει να πώ οτι επειδή έχω και το πρωτότυπο υλικό, αυτό που είναι πρακτικώς αδύνατον να ξεχωριστεί απο το πρωτότυπο είναι το dsd. Aυτήν την διπίστωση ομολογώ οτι την έκανα με κάποια ανακούφιση αφού δεν είχα κάνει ποτέ το πείραμα και έχω ήδη μεταφέρει σε dsd καμιά τριακοσαριά βινύλια, δουλειά τεσσάρων ετών που φυσικά δεν ξαναγίνεται..




*Το μόνο ελάτωμα που βρήκα στο Ντάκ είναι οτι απαιτεί υπολογιστή τούμπανο για να το εκμεταλλευτεί κανείς. Αυτό ίως να έχει να κάνει με την θύρα usb που απο την φύση της επιβαρύνει τον υπολογιστή σε αντίθεσh με την FW που έχει δκό της bus.
 
Last edited:
Η καταπληκτική παρέα σε απαρτία. Διακρινονται οι Θοδωρης(farflung) και Πετρος(totsipaki) στον καναπε, διπλα τους ο Πανος(adgr) με τον Γιωργο(economo), πισω τους ο Γιωργος(Γαλανης) με τον Χρηστο (1967), ο Πανος (pankar0), o Γιαννης(736) και ο υποφαινόμενος.
View attachment 101910


Ολα τα φιλαράκια μαζί!....Και έλειπα γμτο!!...Ισως η πρώτη φορά
που απουσίασα από δικάναλη εκδήλωση, αλλά δυστυχώς διάφοροι λόγοι
δεν μου το επέτρεψαν..

Οι σκληροπυρηνικοί εν δραση...(συζήτηση για λάμπες, βραχίονες, κεφαλές, τα ντακ, τις ομορφιές της Κηφισιάς...
View attachment 101909

Θα πρότεινα την επόμενη φορά να υπάρχει και ένας διαιτολόγος μαζί!!

Ο ξάδερφος(Totsipaki) θέλει δίαιτα!!
 
Last edited:
και ενα κοματι απο τα 6 φεγγαρια για το εξακτ

Auto/coarse vs. exact. Company claims for audible superiority of their best-tolerance clock setting aren't hot air. The decisive difference is depth & space. There's appreciably greater recreation of the recorded venue which manifests as an enhanced depth perspective. More audible space also creates more performer body as a function of higher 3D contrast and less 2D flatness. If more precise clocking equals lower jitter, the upshot is that at least one effect of jitter suppression is superior ambient recovery. In use my quad-core iMac with KingRex 'biwire' USB cable produced no hiccups or dropouts from this setting. This suggests that AURALiC's firmware had been expertly tweaked to account for real-world latency figures of standard computer hardware and its operational systems.
 
και ενα κοματι απο τα 6 φεγγαρια για το εξακτ

Auto/coarse vs. exact. Company claims for audible superiority of their best-tolerance clock setting aren't hot air. The decisive difference is depth & space. There's appreciably greater recreation of the recorded venue which manifests as an enhanced depth perspective. More audible space also creates more performer body as a function of higher 3D contrast and less 2D flatness. If more precise clocking equals lower jitter, the upshot is that at least one effect of jitter suppression is superior ambient recovery. In use my quad-core iMac with KingRex 'biwire' USB cable produced no hiccups or dropouts from this setting. This suggests that AURALiC's firmware had been expertly tweaked to account for real-world latency figures of standard computer hardware and its operational systems.

Σωστός.

Ένα παράπονο έχω... Δεν ακούσαμε Hawkwind.
 
Κατ' αρχήν όντως φοβερή παρέα.
Αυτό που θα ήθελα να ρωτήσω εγω, είναι: τί είναι αυτό που "καταπίνει" τον υπολογιστή στην exact λειτουργία του Dac?