Αλλαγη ηχου στο πικαπ μου ( Technics sl 1210 M5G)

μια "μικρή" διόρθωση για κάποιον που ενδεχομένως χρειαστεί να αλλάξει το κολάρο σε ΜΚ2.

δεν τα θυμόμουν καλά φαίνεται και στην πράξη μου ήρθαν στο μυαλό..
οι βιδούλες του Technics δεν μπορούν να μπουν σε καμία τρύπα στο ΟΕΜ κολάρο.
δεν σφίγγουν αρκετά για να το "κλειδώσουν" σταθερά.. αυτό το 0.1mm της διαφοράς τους σε πάχος , παίζει ρόλο τελικά...
σφίγγουν μια χαρά όμως οι βίδες του ΟΕΜ.

εδώ στην παρακάτω φωτό είναι οι βίδες του ΟΕΜ:

IMG_20230225_002608[1].jpg
ΠΡΟΣΟΧΗ , ισχύει το drilling στην 2η τρύπα!!
αν δεν το κάνετε, η βίδα θα "κλωτσήσει" γιατί θα βρει κόντρα πριν τερματίσει!
σε αυτές τις μινιόν διαστάσεις, η "κλωτσιά" έρχεται για πλάκα....

εγώ ούτε γούσταρα, ούτε γουστάρω τις βίδες στο ΟΕΜ...
αφού λοιπόν κάνω το drill στην 2η τρύπα, τις γεμίζω και τις 2 με permatex cold weld.
μικροποσότητα φυσικά, τι να χωρέσει εκεί μέσα;;

IMG_20230225_003145[1].jpg

μια τόσο μικρή ποσότητα μετά από 5-6 ώρες πρέπει να έχει σκληρύνει για τρίψιμο με ψιλό ντουκόχαρτο.
εγώ θα το τρίψω αύριο κάποια στιγμή.. όσο περισσότερο μένει, τόσο το καλύτερο.


εδώ στην παρακάτω φωτό η 2η (δεξιά) τρύπα , μετά το drill με ασσάκι .
το έξτρα βάθος είναι πολύ μικρό και δεν μπορώ να πω με σιγουριά πόσο..
τρυπάτε, δοκιμάζετε κοκ...

IMG_20230225_002655[1].jpg


Ανακεφαλαιώνω..

Drilling με 1mm τρυπανάκι θέλει η 2η τρύπα στο ΟΕΜ σε κάθε περίπτωση!

γέμισμα με υλικό θέλουν και οι 2 τρύπες στην περίπτωση που θέλουμε να βάλουμε τις Technics βίδες.
(στο ΟΕΜ κολάρο φυσικά)

δεν χρειάζεται γέμισμα με κανένα υλικό αν βάλουμε τις ΟΕΜ βίδες.. μόνο το drill στην 2η τρύπα!
 
Last edited:
μετά το τρίψιμο με ντουκόχαρτο 1500 & 2500 για να φύγουν τα "χοντρά" , λίγο τρίψιμο με 5000 (και το 4000 μια χαρά δουλειά κάνει) και γυάλισμα με λίγη αλοιφή και βαμβάκι..
σκούπισμα με βαμβακερό πανί και έτοιμο για τις τρύπες του 1mm

IMG_20230225_125324[1].jpg
 
Βλαδιμηρε ζυγισες τα κολαρα να δεις αν εχουν διαφορετικο βαρος ; Αυτο απλα για να ξερεις αν θα αλλαξει εστω και λιγο η ΕΜ του βραχιονα ?
 
Βλαδιμηρε ζυγισες τα κολαρα να δεις αν εχουν διαφορετικο βαρος ; Αυτο απλα για να ξερεις αν θα αλλαξει εστω και λιγο η ΕΜ του βραχιονα ?
νομίζω το είχα κάνει παλιά.. δεν θυμάμαι ποιό ήταν βαρύτερο.
αλλά όπως και να έχει οι υπολογισμοί δεν θα γίνουν με αριθμητικές πράξεις, αλλά σε πραγματικές συνθήκες με ζυγαριά.
8,5γρ θα είναι στο τέλος η ΕΜ του βραχίονα , χωρίς headshell πάνω του.
ακριβώς όπως σε ένα εργοστασιακό ΜΚ2.
άλλωστε οι αριθμητικές πράξεις δεν θα είχαν νόημα γιατί θα αλλάξω και λίγο το damping της ουράς προσθέτοντας ένα υλικό ακόμα, που και αυτό θα άλλαζε λίγο την ΕΜ.
επίσης τα καλώδια στο armtube θα μπουν σε θσ σωληνάκια γιατί το μετάξι έχει κάποια θεματάκια αντοχής..
(ξανά αλλαγή στην ΕΜ δλδ...)
δεν κόβεται, αλλά "γδύνεται" από τον Litz αγωγό και αφήνει το βερνίκι εκτεθειμένο.. κάποια στιγμή και αυτό τρίβεται και αρχίζουν τα σχρατς σχρουτς....

ένα δυνατό κρύωμα δεν με άφησε να βγω από το σπίτι και να πάω στον BabisK για να φτιάξουμε σωστά τα spare εξαρτήματα για τα νέα ρουλεμάν..
έτσι πήρα πριν λίγο την απόφαση να τελειώσω το M5G με τα ρουλεμάν της μάνας του.
αλλιώς δεν θα το τελείωνα ποτέ....
τα νέα ρουλεμάν θα μπουν στο διαλυμένο ΜΚ2 που έχω και φυσικά θα συμπεριλαμβάνει τα πάντα σε ότι αφορά τις μέχρι τώρα αναβαθμίσεις.
αν ακούσω μεγάλη διαφορά με τα νέα ρουλεμάν, τότε ίσως αλλάξω και τα ρουλεμάν στο M5G...
μπορεί και να αφήσω την διαφορά να υπάρχει...
 
  • Like
Reactions: AUDIOLYTIC
τελικά μπήκαν οι βίδες του ΟΕΜ.
δεν μπορούν αυτές της Τechnics να τις "συναγωνιστούν" στο σφίξιμο..
πιο χοντρές του ΟΕΜ, πιο δυνατό σφίξιμο.. θα τις συνηθίσω....

IMG_20230226_020802[1].jpg
 
  • Like
Reactions: AUDIOLYTIC
η καλωδίωση πέρασε ανά ζεύγη σε μαλακό διάφανο θερμ/νο σωληνάκι, για προστασία από τα τραβήγματα μέχρι να δεθεί ο βραχίονας.
μαζί τους και το "κλασικό" κορδόνι αρμών, αλλά κομμένο στην μέση τώρα γιατί δεν χώραγαν άνετα όλα μαζί..

IMG_20230226_014107[1].jpg

στην φωτογραφία βλέπουμε το πάνω μέρος του συνόλου.. το κορδόνι θα είναι στο κάτω μέρος του armtube και τα "σωληνάκια" από πάνω του.

διάφανο έβαλα επειδή είναι το χρώμα που χρησιμοποιώ λιγότερο από όλα τα υπόλοιπα, αλλά και γιατί είναι το πιο εύκαμπτο με διαφορά.
δεν ξέρω γιατί, αλλά σε σχέση με τα έγχρωμα θερμοσυστελλόμενα (κόκκινο, πράσινο, άσπρο, μπλε και μαύρο) το διάφανο είναι πολύ πιο ελαστικό.
μάλιστα έχω προσέξει ότι ισχύει σε όλες τις διαστάσεις.
 
  • Like
Reactions: AUDIOLYTIC
να ασχοληθώ με την διαφορά των 0,22γρ στην ΕΜ ;;;
νομίζω ότι δεν αξίζει τον κόπο......

IMG_20230226_125251[1].jpg

διαβολική σύμπτωση θα έλεγα...
η πρόσθεση λίγου βάρους από τα 2 έξτρα υλικά στην ουρά για το damping , ήταν σχεδόν το ίδιο με το βάρος από το κορδόνι και τα θσ στο armtube...
 
Οχι βεβαια. Εδω υπαρχουν μεγαλυτερες διαφορες απο τα headshell leads :p

View attachment 211336View attachment 211337
πολύ σωστά!
ακόμα και οι σημειώσεις με τις ΣΣ των κεφαλών , δεν θα απέχουν πολύ.
άσε που αλλάζουμε τα headshells σαν τα πουκάμισα..
και ξανά νέες μετρήσεις με σημειώσεις που καταργούν τις προηγούμενες... :ROFLMAO:
 
Ετσι ειναι. Στο συστημα και με τις κεφαλες μου εχω ενα χαλαρο οριο σσ μεταξυ 7.5 & 8.5 Hz , αντε 9.0
Αυτο επιτρεπει και ενα λογικο οριο στα βαρη των headshells , δηλαδη απο 6.5 - 14 γρ :LOL::LOL::LOL:
 
  • Haha
Reactions: vlad66
Εδω υπαρχουν μεγαλυτερες διαφορες απο τα headshell leads :p
Αρα , το σιγουρο οταν αλλαζουμε headshell leads, ειναι οτι παντα τσεκαρουμε το βαρος αναγνωσης της βελονας ..........
 
θα ήθελα να ξαναθυμίσω στους κατόχους technics SL 1200 το θέμα στα πόδια στήριξης...
δεν έχει σημασία αν το πικάπ "ζει" σε οικιακό περιβάλλον.
τα λάστιχα στα ποδαράκια "ραγίζουν" και χαλάνε μόνο και μόνο επειδή ..στηρίζουν το πικάπ.
ρίξτε μια ματιά πως γίνεται με την πάροδο του χρόνου...
View attachment 195042

οι "ραγάδες" και τα "κοψίματα" είναι έντονα και η κατάσταση χειροτερεύει πολύ όταν το πόδι δεχτεί το βάρος του πικάπ.
το ελατήριο εσωτερικά συμπιέζεται και το λάστιχο παίρνει κυματοειδές σχήμα που το ζορίζει και κάποια στιγμή κόβεται.

καλύτερη λύση από την ελαστική κόλλα της 3Μ δεν έχω βρει.
"παρμπριζόκολλα" είναι στην ουσία, αλλά σε "φυσιολογική" συσκευασία.
υπάρχει σε 2 κωδικούς της 3Μ
είναι παρόμοιες και δεν έχω προσέξει κάποια διαφορά.. στο δικό μου και σε 2-3 ακόμα, έχω "ρίξει" την 8017.. τώρα έχω βολευτεί με την 4799 που είναι σε μεγαλύτερο σωληνάριο.

View attachment 195043

πλύσιμο το ποδαράκι για να φύγουν οι βρωμιές από το λάστιχο και όταν στεγνώσει καλά, μια στρώση με το δάκτυλο μέχρι και τον λαιμό στο σπείρωμα γιατί και εκεί έχω δει "κοψίματα"

View attachment 195044



View attachment 195045
κυριε βλαδιμηρε καλησπερα ,το λαστιχο το ραγισμενο το ξηλωσες ή το αφησες και το καλυψες με την 3m?eyxaristv
 
βαζω εδω το προβλημα μου με το σλ1200μκ2 για να μην σπαμαρω το αλλο μου θεμα με το thorens.
δεν ειχα σταθερη ταχυτητα με το σλ1200, εβγαλα το slider μετρησα τα red/brown οταν ειναι στο κενρο το slider και η αντισταση ηταν στο απειρο αντι να ειναι 2.7κΩ.
το ανοιξα το καθαρισα, αλλα και παλι το ιδιο, τελικα εχει αντισταση μονο σε μια ακρη του, το ρυθμισα με την βοηθεια του αλλου ποτ VR302, και ρυθμισα η ακρη να ειναι 2.7κΩ.
θα το συνδεσω το βραδυ να δουμε.
ετσι απο περιεργια αν κοτσαρω εκει απλα μια αντισταση 2.7ΚΩ θα εχω σταθερα τις 33.3 στροφες?
 
βαζω εδω το προβλημα μου με το σλ1200μκ2 για να μην σπαμαρω το αλλο μου θεμα με το thorens.
δεν ειχα σταθερη ταχυτητα με το σλ1200, εβγαλα το slider μετρησα τα red/brown οταν ειναι στο κενρο το slider και η αντισταση ηταν στο απειρο αντι να ειναι 2.7κΩ.
το ανοιξα το καθαρισα, αλλα και παλι το ιδιο, τελικα εχει αντισταση μονο σε μια ακρη του, το ρυθμισα με την βοηθεια του αλλου ποτ VR302, και ρυθμισα η ακρη να ειναι 2.7κΩ.
θα το συνδεσω το βραδυ να δουμε.
για να δούμε...
ετσι απο περιεργια αν κοτσαρω εκει απλα μια αντισταση 2.7ΚΩ θα εχω σταθερα τις 33.3 στροφες?
δεν έχω ιδέα..
 
Τελικα το προβλημα ειναι στο slider, εχει αντισταση μονο σε μια ακρη του, μετα απειρο.
Πετυχα την σωστη ταχυτητα με την ρυθμιση του ποτενσιομετρου, θα το αφισω να παιξει το σκ να δουμε.
ΞΕρει κανεις τα σπεκς του σλιδερ ποτενσιομετρου?
 
A το εχει στο wikipedia:))

Since 1997, the MK2 had the pitch slide potentiometer changed from 6 pin to 8 pin mounting with part number SFDZ122N11 and later from 20k ohm to 22k ohm, part number SFDZ122N11-1 up until late 1996. After which part number SFDZ122N11-2 was the preferred option which had a +/- 0.5mm quartz travel lock, much shorter than previous versions. This meant that the null point on the centre voltage tap was slightly bigger thus removing the quartz lock conflict.