Αλλαγή κεφαλής στο Pro-ject 1XpressionIII

1η. Ortofon 2M RED 83 (συχνότητα συντονισμού με τον 8.6c: 9Ηz)
2η. Sumiko Black Pearl 100 (συχνότητα συντονισμού με τον 8.6c: 11Hz)
και 3η. αν και πάνω από 100...η Sumiko Pearl 120 (συχνότητα συντονισμού με τον 8.6c: 11Hz)

Και οι τρεις κεφαλές που προτείνεις είναι χειρότερες από αυτήν που έχεις... να κρατήσεις την κεφαλή σου...
 
Kαι εγώ πιστεύω οτι εκτός απο την Sumico που έχει όμως τα διπλάσια απο αυτά διαθέτεις θα το μετανιώσεις πικρά που άλλαξες κεφαλή.
Κοίταξε.. το πρόβλημα σου δεν είναι στην κεφαλή αλλα στο phono το οποίο δεν αποδίδει τα μλεγιστα με την χαμηλοέξοδη που καταλαβαίνω οτι έχεις και στο κακό της στήσιμο κάτι που με ένα μικρό ταξιδάκι διορθώνεται..

Κοίταξε να δείς.. "ταλαιπωρούμαι" εδώ και 14 χρόνια με πικάπ και κεφαλές και πάντα είχα την "λόξα" να θέλω να τις ρυθμίζω μόνος μου, πίστεψε με.. πως δύο ήταν οι μεγαλύτερες αναβαθμίσεις που άκουσα ποτέ σε πικάπ.. και ήταν πολύ οικονομικές σε σχέση με τον εξοπλισμό που η πικαπίτιδα μου με έφτασε να χρησιμοποιοώ (Clearaudio Performance/Zyx R-100H/Luxman Phono).
Αυτές ήταν ένας σωστός προτράκτορας, μια ηλεκτρονική ζυγαριά, Ένα αζιμουθιόμετρο (το Fozgometer) και... ένα πλυντήριο δίσκων..
Ότι και να είχα σε πικάπ χωρίς αυτά θα χαραμιζόταν ολοκληρωτικά και εννοώ ακόμα και καλύτερα πράγματα να είχα..
Απο αυτά έχεις τον προτράκτορα.

Τώρα υπάρχει και ένα άλλο θέμα το οποίο αποτελεί αντικείμενο συζητήσεων και διαφωνιών. Αυτό το "αξίωμα" που λέει οτι οι χαμηλοέξοδες mc παίζουν de facto καλύτερα.Αυτό όμως είναι η μισή αλήθεια αφού για να παίζουν οι χαμηλοέξοδες εξαιρετικά θέλουν πολύ καλά, και ήσυχα phono κάτι που σημαίνει δύο πράγματα, αυξημένο κόστος και solid state σχεδίαση η step up με λυχνίες. Φυσικά εσένα το phono σου δεν είναι ακριβώς λαμπάτο αλλα solid state με λαμπάτο buffer στην έξοδο και όσο καλό κιάν είναι, το λάθος σου είναι οτι πίστεψες αυτά που διαβάζουμε κατα καιρούς οτι οι χαμηλοέξοδες κεφαλές παίζουν de facto καλύτερα και συνδύασες ένα καλούτσικο (χωρίς παρεξήγηση) phono με μια αρκετά χαμηλοέξοδη κεφαλή. Γιαυτό δεν άκουσες όπως με την ίδια υψηλοέξοδη και όχι λόγω των ρυθμίσεων.

Θα σου πώ ένα μυστικό (που μπορεί να ξέρεις ήδη) .. Έχω και ένα δεύτερο πικάπ αρκετά καλό το marranz TT-1 ουσιαστικά ένα καλό clearaudio παλαιότερης κοπής με συμβατικό πηγάδι το οποίο παίζει εξαιρετικά με μία Clearaudio Alpha σε έκα καλό σύστημα της μεσαίας κατηγορίας. Ξέρεις κάτι; Η μόνη περίπτωση να παίξει καλύτερα με χαμηλοέξοδη κεφαλή, που την παίρνε,ι είναι σε πολύ ακριβότερο σύστημα με πολυ πολύ καλύτερο phono. Στην πραγματικότητα παίζει τόσο με τόσο καλά με την υψηλοέξοδη mm που έχοντας βέβαια και ένα μέτρο σύγκρισης απορώ με το πόσο βλάκας ήμουν παλαιότερα που πίστευα το αντίθετο και λιγουρευόμουν τις φτηνές χαμηλοέξοδες mc.

Κάτι άλλο που θα πρέπει να ξέρεις είναι οτι ένα απο τα ζουμιά στην υπόθεση χάι φάι είναι η μάχη με τον θόρυβο. Ουσιαστικά είναι ένα απο τα βασικά του συστατικά αν όχι το πιό σημαντικό και στον αναλογικό κόσμο ο θόρυβος νικιέται με το gain. Όσο πιο δυνατό σήμα έχουμε τόσο λιγότερο ακούγεται ο θόρυβος και περισσότερο το υγιές μουσικό σήμα με πρώτο να κερδίζει (και αν σου φαίτεται περίεργο άνοιξε το παράθυρο όταν οδηγάς με μουσική και παρατήρησε τί χάνεται πρώτο) το χαμηλό..
Όταν λοιπόν για να κερδίσει ένας κατασκευαστής κάποια πλεονεκτήματα με τον ανάποδο τρόπο (χαμηλό σήμα ευθαίσθητα ηλεκτρονικά με υψηλό gain) o μόνος τρόπος να γίνει αυτό σωστά αναλογικά είναι εξαιρετικά δύσκολος και δαπανηρός και όχι πάντα απόλυτα πετυχημένος.

Είμαι απόλυτα πεπεισμένος οτι αν μπορούσαν όλοι οι κατασκευαστές να κατασκευάσουν κεφαλές σχετικά υψηλού gain (πάνω απο μισό μιλιβόλτ) Όπως η Ζyx η Clearaudio και μερικοί άλλοι διατηρώντας την ευαισθησία σε ανάκτηση πληροφοριών δεν θα υπήρχαν κεφαλές στα 0.1 και 0.2 mv οι οποίες για να παίξουνε σωστά έχουν τρελλές απαιτήσεις σε phono ή ακριβά step up καθώς και σε ταλαιπωριά απο μέρους του χρήστη για το σωστό ματσάρισμα.

Συμπέρασμα η έστω και σχετικά υψηλή έξοδος στις κεφαλές δεν είναι κάτι κακό, η δική μου πείρα δε με έχει πείσει οτι σε συστήματα με κόστος μέχρι τέσσερις-πέντε χιλιάδες και/με πικάπ μέχρι χιλια ευρώ είναι ουσιαστικά μονόδορμμος για να ακούσει κανείς σωστά και είναι ο μόνος τρόπος να ξεζουμίσει τα θέλγητρα της κατηγορίας. Όλα τα άλλα είναι τρίχες του marketing αφού λόγω φετίχ, κάτι που υπάρχει στο χόμπυ μας αλλα καλό είναι να μην μας γίνεται εμμονή, η χαμηλή έξοδος στις κεφαλές "τραβάει" σαν κάτι το εξωτικό αλλα ουσιαστικά δεν προσφέρει τίποτα στις χαμηλές κατηγορίες.
Στην πραγματικότητα πολλά προσιτά αναλογικά setup παίζουν χειρότερα απο ότι θα μπορούσαν για αυτόν τον λόγο εν αγνοία των ιδιοκτητών τους που ψάχνουν να βρούν τι τους φταίει σε λάθος μέρος.

Αυτά τα λίγα σαν υλικό για να σκευτείς μέχρι να αποφασίσεις τι θα κάνεις.
 
Last edited:
Re: Απάντηση: Αλλαγή κεφαλής στο Pro-ject 1XpressionIII

LUXILLA...όπως πάντα αναλυτικότατος!

Πιστεύω πως το στήσιμο, η γεωμετρία και η συχνότητα συντονισμού, ακόμα και σε εισαγωγικά μοντέλα πικάπ και κεφαλών παίζουν μεγάλο ρόλο.

Το θέμα με την Benz στο Xpression είναι πως για να τη ζυγίσω, βάζω στον βραχίονα και το έξτρα βαράκι της κεφαλής, αλλά και το έχτρα βαράκι που είχε το πικάπ και πάλι για βάρος ανάγνωσης 2γρ. το αντίβαρο τερματίζει. Επίσης και το πιο σημαντικό για μένα, είναι πως η απόσταση της ακίδας σε σχέση με το σημείο που βιδώνει η κεφαλή στον βραχίονα είναι μικρή, με αποτέλεσμα όταν η κεφαλή είναι βιδωμένη τέρμα μπροστά στον βραχίονα, δηλ. στο μεγαλύτερο δυνατό ενεργό μήκος του βραχίονα, η υπερκρέμαση να είναι 1-2 χιλιοστά μικρότερη από αυτή που πρέπει να έχει. Και αυτό το θεωρώ μεγάλο σφάλμα ανάγνωσης. Και τέλος η συχνότητα συντονισμού του συστήματος κεφαλής-βραχίονα είναι στα 14,5 Hz, με αποτέλεσμα πολύ δυνατά πρίμα, μπέρδεμα σε πολυμελής σχήματα, τσίριγμα σε δυνατά σημεία και κουραστικό γενικώς άκουσμα σε πολύωρες ακροάσεις. Σε ολιγομελή σχήματα, μια χαρά τα πήγαινε.
Για την MC-1 που λες, ούτε αυτή ταιριάζει στον βραχίονα μου, βγάζει συχνότητα συντονισμού 13,5 Ηz.
Ξέρω πολύ καλά ότι στα λεφτά αυτά δεν περμένω θαύματα, αλλά τουλάχιστόν αν βάλω μια κεφαλή που ταιριάζει στον βραχίονα θα ακούω σωστά.
Όσον αφορά την Benz, ούτε τις μισές ώρες δεν έχει παίξει και αυτές με πολύ προσοχή και ευλάβια από μέρους μου, είναι σαν καινούργια, οπότε μάλλον θα την πουλήσω και μιας που άκουσα οτι σταμάτησε η παραγωγή της, μάλλον θα φύγει εύκολα.

Ακριβώς στο ίδιο πικάπ (της κουμπάρας αν θυμάσαι) η υψηλοέξοδη έκδοση της δικιάς σου κεφαλής στημένη σωστά με το σωστό αντίβαρο και με ένα χειρότερο phono, το απλό phono box mm παίζει θεικά!! Kαι το εννοώ, παρότι έχω μιά πείρα απο καλά εως και πολύ καλύτερα πικάπ δεν πίστευα στα αυτιά μου με αυτό που άκουγα..

Αυτό το καταθέτω σαν "πειραματική απόδειξη" του παραπάνω "πονήματος" μου...
 
Re: Απάντηση: Αλλαγή κεφαλής στο Pro-ject 1XpressionIII

LUXILLA...όπως πάντα
Για την MC-1 που λες, ούτε αυτή ταιριάζει στον βραχίονα μου, βγάζει συχνότητα συντονισμού 13,5 Ηz.

Εγώ πιστεύω οτι το μυαλό σου σε έχει σπρώξει στον λάθος δρόμο (όπως ανέλυσα εκτεταμένα παραπάνω) καθως και οτι πρέπει να στείλεις ένα email στην pro-ject αφου αν ισχύει ότι λές είναι μεγάλη προχειρότητα εκ μέρους τους να την πουλάνε (την mc-1) με την δική τους στάμπα για ταίριασμα με τους βραχίονες τους..
 
Re: Απάντηση: Αλλαγή κεφαλής στο Pro-ject 1XpressionIII

Παιδιά μη μαλώνετε.
Μίλησα με τον Ορφέα και η 2m Red αναβαθμίζετε μόνο σε 2m Blue, η 2m bronze αναβαθμίζετε σε 2m Black. Έχουν διαφορευικά στελέχη.

Πολύ ωραία, το κρατάω σαν αναφορά για να μην πετάω ξανά κοτσάνες στο μέλλον, ευχαριστώ!!.
 
Re: Απάντηση: Αλλαγή κεφαλής στο Pro-ject 1XpressionIII

Το θέμα μου είναι οτι μένω στο Πήλιο, αλλιώς θα το πήγαινα σήμερα κιόλλας στον Ορφέα να μπυ το ρυθμίσουν

Ορφέας υπάρχει και στη Λάρισα, γιατί δεν παίρνεις ένα τηλέφωνο στο 2410552802, μήπως σου το ρυθμίσουν εκεί αντί να τρέχεις στις Αθήνες;
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Αλλαγή κεφαλής στο Pro-ject 1XpressionIII

Ορφέας υπάρχει και στη Λάρισα, γιατί δεν παίρνεις ένα τηλέφωνο στο 2410552802, μήπως σου το ρυθμίσουν εκεί αντί να τρέχεις στις Αθήνες;

Σιγουρα θα το ρυθμισουν-bye-
 
Παιδιά σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας και πιο πολύ τον Luxilla, που αφιέρωσε τόσο χρόνο για να γράψει όλα αυτα τα ενδιαφέροντα πράγματα.
Οφείλω να παραδεκτώ πως μια τελειομανία την έχω...και μερικές φορές ξεπερνάει τα ψυχαναγκαστικά όρια...
Το τελευταίο εξάμηνο, όντας μακρυά από τα μηχανήματά μου, αναλώνωμαι σε φορουμ και άρθρα στο ίντερνετ, με αποτέλεσμα...να τα έχω κάνει κάπως κουλουβάχατα στο κεφάλι μου και μόνο σε θεωρητικό πλαίσιο, αφού μόνο διαβάζω για μηχανήματα και ήχο, παρά ακούω μουσική!
Η καλύτερη λύση είνα με το πικαπ ανα χείρας να πάω στον Ορφέα, να ρυθμίσει το πικαπ, ένα τηλ. στη Λάρισσα μια που είναι και πιο κοντά...
Και πάλι σας ευχαριστώ....-bye-
 
Νάσαι καλά χαράμας να σε βοηθήσουμε!

Στον Ορφέα που θα πάς πάρε μαζί και το phono σου να σου διπλοτσεκάρουν τις ρυθμίσεις, μπορεί να εκπλαγείς ευχάριστα και να απολάυσεις τις πραγματικές δυνατότητες του εξαιρετικού συνδυασμού πικάπ-κεφαλής που έχεις.

Κράτα μας ενήμερους.
 
Μάλλον η αριστερή λαμπίτσα θέλει καλό ζέσταμα για να έρθει στα ίσια της..
 
Μου το έκανε και με τις μαμισιες λάμπες, τις άλλαξα με dragon και το ξανακάνει. Από την αρχή με το που το άναβα, έκανε από τα ηχεία ένα αναπαισθητο ήχο όταν άναβαν οι λάμπες, μετά από κάποια στιγμή άρχισε να κάνει αυτό το πουφ από το δεηί ηχείο, χωρίς να έχει αλλάξει κάτι στον ήχο. Μετά από αυτό, ανοίγω το phono με τον ενισυτή κλειστό για να μην ακούω τον ήχο...
 
Φίλε Μιχάλη μάλλον φυσιολογικό μου ακούγεται. Όλα τα ηλεκτρονικά με λυχνίες μέχρι να ζεσταθούν και να "πάρουν μπροστα" κάνουν τα τερτίπια τους. Γιαυτό τα περισσότερα λαμπάτα μηχανήματα έχουν χρονοκαθυστέρηση με ρελέ στην έξοδο κατα την εκκίνηση.
Τέλος πάντων μικρή σημασία έχει τι λέμε εδώ αφου θα το πάς να το δύνε και να στο τσεκάρουν πιο καλοί γνώστες της συσκευής απο εμένα που απλά υποθέσεις κάνω..

Παρεπιπτόντως μεγειά, Ωραίο Avatar πολύ μου αρέσει χιχι...
 
Καλημέρα όχι δεν τό ξερα.. Τι μου λές τώρα!!! Έχω φάει κόλλημα μεγάλο τι μ@@@@@ες και δισκάρες είναι αυτές!!!!
 
Πάω στοίχημα οτι μετά το νήμα που άνοιξες στην κατηγορία το φόρουμ θα γεμμίσει με βυζιά και βινύλια χαχαχαχαχαχαχα!!!