Σπύρος Σούρλας
AVClub Fanatic
Από πότε η λέξη ´διανοούμενος´αθωώνει απο το περιεχόμενο τών λεγομένων εκάστου εξ αυτών???Αλλως τε στην Ελλάδα ,διανοοούμενοι δηλώνουν και πολλοί μπαφιλες,όπως και στο εξωτερικό άλλως τε.
A,και πούσαι.Μιά και βλέπεις μόνον τα εδώ στραβά να σού θυμίσω οτι και ο Ρεμπώ ακολούθησε στίς περιπέτειές του εμπόρους σκλαβων.
Τι να κάνουμε ρε Κώστα???Η ελληνική επανάσταση με φουστανέλλες έγινε και όχι με στολές γρεναδιέρων.Και με την συμετοχή Αλβανών επίσης
Καμιά φουστανέλλα δεν ρομαντικοποιήθηκε απο τον Μεταξά.Ο Μεταξάς και ο Παπαδόπουλος την χρησιμοποίησαν για δικά τους οφέλη ,όπως και οι μεγαλοαστοί το φράκο.
Η λαϊκή τέχνη υπήρξε απο τον Θεόφιλο,απο αγιορίτες μοναχούς και απο χιλιάδες άλλους τεχνίτες.
Εάν ο Μακρυγιάννης ήταν ένας ξενόφοβος τσιφλικάς(πώς έγινε και πέθανε στην ψάθα,στο χρηματιστήριο τάχασε??)τότε ο Μαυροκορδάτος ,ο μή ξενόφοβος αποτελεί το υπόδειγμα γλυψίματος και υποταγής στίς μεγάλες δυνάμεις.Εσύ έτσι που πάς θα πείς στο τέλος ότι οι Βαυαροί και ο Οθωνας έσωσαν την Ελλαδα.
Και ο Σεφέρης ουδέποτε ιδεολογικοποίησε την φουστανέλλα.Μίλησε για τον Μακρυγιάννη τήν περίοδο τής Γερμανικής κατοχής και τήν περίοδο που οι ´εξοριστες ´και φοβισμένες ελληνικές κυβερνησεις τής πλάκας είχαν αφήσει τον λαό να πεθαίνει τής πείνας στην κατοχική αθήνα και αυτές ασχολιόντουσαν με το πώς θα φέρουν πίσω τον βασιλιά .
Ο Σεφέρης ,τού Βαλερύ,τού Λαφόργκ ,τού Ελιοτ και πολλών άλλων,έριξε ματιές και στον τόπο του.Ηταν γνήσιος κοσμοπολίτης .Αλλά ήταν και παιδί τής προσφυγιάς.Μην τα ισοπεδώνουμε όλα.
Δεν μπορεί να μάς αρέσει ο Ούγος Φώσκολος και να φτύνουμε τον Κάλβο και τον Σολωμό.
A,και πούσαι.Μιά και βλέπεις μόνον τα εδώ στραβά να σού θυμίσω οτι και ο Ρεμπώ ακολούθησε στίς περιπέτειές του εμπόρους σκλαβων.
Τι να κάνουμε ρε Κώστα???Η ελληνική επανάσταση με φουστανέλλες έγινε και όχι με στολές γρεναδιέρων.Και με την συμετοχή Αλβανών επίσης
Καμιά φουστανέλλα δεν ρομαντικοποιήθηκε απο τον Μεταξά.Ο Μεταξάς και ο Παπαδόπουλος την χρησιμοποίησαν για δικά τους οφέλη ,όπως και οι μεγαλοαστοί το φράκο.
Η λαϊκή τέχνη υπήρξε απο τον Θεόφιλο,απο αγιορίτες μοναχούς και απο χιλιάδες άλλους τεχνίτες.
Εάν ο Μακρυγιάννης ήταν ένας ξενόφοβος τσιφλικάς(πώς έγινε και πέθανε στην ψάθα,στο χρηματιστήριο τάχασε??)τότε ο Μαυροκορδάτος ,ο μή ξενόφοβος αποτελεί το υπόδειγμα γλυψίματος και υποταγής στίς μεγάλες δυνάμεις.Εσύ έτσι που πάς θα πείς στο τέλος ότι οι Βαυαροί και ο Οθωνας έσωσαν την Ελλαδα.
Και ο Σεφέρης ουδέποτε ιδεολογικοποίησε την φουστανέλλα.Μίλησε για τον Μακρυγιάννη τήν περίοδο τής Γερμανικής κατοχής και τήν περίοδο που οι ´εξοριστες ´και φοβισμένες ελληνικές κυβερνησεις τής πλάκας είχαν αφήσει τον λαό να πεθαίνει τής πείνας στην κατοχική αθήνα και αυτές ασχολιόντουσαν με το πώς θα φέρουν πίσω τον βασιλιά .
Ο Σεφέρης ,τού Βαλερύ,τού Λαφόργκ ,τού Ελιοτ και πολλών άλλων,έριξε ματιές και στον τόπο του.Ηταν γνήσιος κοσμοπολίτης .Αλλά ήταν και παιδί τής προσφυγιάς.Μην τα ισοπεδώνουμε όλα.
Δεν μπορεί να μάς αρέσει ο Ούγος Φώσκολος και να φτύνουμε τον Κάλβο και τον Σολωμό.