Αναβάθμιση φακών και τεχνικό-πρακτικό ερώτημα

Θα χρησιμοποιήσω αυτό το νήμα για να πάω τη συζήτηση κάπου αλλού.

Ο Petesoulis κι άλλα μέλη μας ζητούν την αναβάθμιση του εξοπλισμού τους σε επίπεδο φακών (και πολύ καλά κάνουν θα έλεγα εγώ).

Το ιδανικό πακέτο (το όνειρο) για τις CANON APSC είναι
CANON 10-22 3.5-4.5 USM/CANON 24-70 2.8 USM/CANON 70-200 4.0 L.

για τις CANON FF είναι
CANON 16-35 2.8 II/CANON 24-70 2.8/CANON 70-200 4.0 IS ή CANON 70-200 2.8 IS/CANON 300 4.0 IS.

για τις ΝΙΚΟΝ DX είναι
NIKON 10-24 3.5-4.5/NIKON 17-55 2.8 ή NIKON 24-70 2.8/NIKON 70-200 2.8 VR
και για τις FX είναι
ΝΙΚΟΝ 14-24 2.8/ΝΙΚΟΝ 24-70 2.8/ΝΙΚΟΝ 70-200 2.8 VR II.

Δηλαδή σετάκια που στοιχίζουν 4000-5000 ευρώ (αν βάλουμε κι έναν macro στο παιχνίδι) και βάρους 3.5-4.0 κιλών στο σύνολο. Και να λέμε την αλήθεια πλέον οι αισθητήρες εκεί ψηλά που πάνε και με τους raw converters που κάνουν τα πάντα χρειάζονται οι εξαιρετικοί φακοί. Όχι ότι δεν μπορεί να βρει κανείς κι άλλους φακούς με την ίδια ή και καλύτερη απόδοση, αλλά το όνειρο εκεί είναι στα brands.

Έχοντας τον Τάσο (ένας είναι ο Τάσος στα φωτογραφικά) από δίπλα και αφού έφθασα (σχεδόν) στο όνειρό μου (ναι, καλά καταλάβατε είμαι μετά Χριστόν προφήτης), βλέπω ότι υπάρχει κι άλλη οδός. Η οποία δεν απευθύνεται σε αυτούς που μπάινουν στο χώρο και έχουν πραγματικά ανάγκη τα ζουμ, αλλά σε αυτούς που μπορούν πλέον να συνειδητοποιήσουν τις ανάγκες τους για ποιότητα και τις παραχωρήσεις που μπορούν να κάνουν.

πριν 15 μέρες ταξίδεψα στην Αθήνα για μια μέρα. Δεν διανοήθηκα να αφήσω στο σπίτι τη D700 και να έλθω με κόμπακτ. Ο καιρός ήταν εξαιρετικός, διαύγεια καταπληκτική. Και μιλούμε για την Αττική για μια περιοχή με έναν από τους καλύτερους ουρανούς στο βόρειο ημισφαίριο. Έτσι πήρα μαζί μου τη μηχανή, αλλά άφησα όλους τους ζουμ στο σπίτι. Έφερα όμως μαζί μου τον AFD 24 2.8, τον AIS 28 2.8 και τον AFD 50 1.8 ενώ θα μπορούσα να έχω μαζί μου κι έναν AIS 200 4.0 Αυτό το σετ (οι τέσσερις φακοί) ζύγιζαν λίγο πάνω από ένα κιλό, άρα όσο ο τηλεφακός ζουμ 2.8 μόνος του, άρα 2 κιλά βάρος λιγότερο. Πόσο μου στοίχισαν; Ο 24 άρης 100 ευρώ, ο 28άρης 92 ευρώ με τα μεταφορικά από Αγγλία, ο 50άρης (μαζί με μια filmάτη ΝΙΚΟΝ) 55 ευρώ και ο 200άρης (του Τάσου) δεν θυμάμαι, αλλά πάντως θα ήταν κάτω από 200 ευρώ.

Άρα με 300 ευρώ περίπου και 1 και κάτι κιλό βάρος κάλυπτα όλα σχεδόν τα εστιακά μήκη και με ποιότητα που αποδείχθηκε πολύ καλή, μην πω απολύτως συγκρίσιμη με τους ζουμ, όπως θα σας δείξω αύριο που θα σηκώσω το άλμπουμ με τις φωτο από την Ελευσίνα, τόσο με ανοιχτά διαφράγματα, όσο και με πολύ κλειστά.
 
Last edited:
οι canonians και οι pentaxόβιοι έχουν τις ίδιες πολλές επιλογές (οι canonians λόγω της μοντούρας που δέχεται τα πάντα) ενώ οι τιμές που πληρώνουν συνήθως είναι χαμηλότερες από εκείνες που πληρώνουν οι nikonians.

Think about it.
 
Το θεμα ειναι η ευκολια , κανεις δε θελει ή δε μπορει να μπαινοβγαζει πολλους φακους.
Και καλα , οταν πας ταξιδι ενταξει , αλλα σε εκδηλωσεις αυτο ειναι αδυνατον... μπορει να χασεις πολυτιμες στιγμες αλλαζοντας φακους.
 
Bλαση όντας στην φάση που συζητάμε (μετά απο αδράνεια ενος ετους λογω προβλημάτων υγειας προσφιλους μου προσώπου) να εχω την D90 πρακτικά χωρις φακους - εχω δανειστει απο ενα φιλο εναν Tamron 28-75 με τον οποιο παιζω λιγο αλλά δεν τον θεωρώ κατάλληλο για crop σώμα - και να ειμαι ετοιμος να επενδύσω σε γυαλί απο την αρχή, βλέπω το εξαιρετικο ως συνήθως post σου να βαζει σοβαρους προβληματισμους σε ολους μας. Κανεις δεν θελει ειδικά στα πρώτα του βήματα να δωσει ενα σκασμο λεφτά σε φακους. Αλλά τι εναλλακτικές εχουμε

Α) Ο δρομος της φωτιας : Ολα Nikon (νομιζω οτι οπως τα έγραψες ειναι μια χαρα)

Β) Mixed Scenarios με σκοπό την ευκολία και ενα καλό (τηρουμένων των αναλογιών αποτέλεσμα)

Π.χ (διαφοροι συνδυασμοί εναλλακτικοι )
Tokina 12-24 F4 / Sigma 10-20 4.5-5.6 / Nikon 10-24
Sigma 17-70/Tamron 17-50 2.8 / Sigma 18-50 2.8 / Nikon 16-85 3.5-5.6
Nikon 70-300 4.5-5.6 / Sigma 70-300 4.5-5.6 / Sigma 70-200 f2.8 / Tamron 70-200 2.8

C) Primes. Εντυπωσιακο αυτο που διαβασαμε αλλά πιστεύω οτι για να μπορεσε καποιος να δουλέψει με primes πρέπει να εχει κατανοήσει καλά θεματα οπως καδραρισμα, αποστάσεις κλπ οποτε φαντάζομαι οτι απαιτείται εμπειρία. Επισης αν δεν κανω λαθος (διορθώστε με please) πολλά απο τα διαμάντια της nikon (ΑI-AIs) δεν φωτομετρούν σωστά στις D40/D60/D3000/D5000/D80/D90 οπότε
εαν θελει καποιος που εχει ας πουμε μια D80 να παιξει με αυτους τους φακους χωρις να κουβαλαει τα "Θηρια" μαλλον θα δυσκολευτεί αρκετά.. Βεβαια υπάρχουν και καλοι primes AF/AFD οι οποιοι παιζουν (πλήρως ή με χειροκινητη εστιαση) στα σώματα αυτά, εδώ θελει διαβασμα να δουμε τι αξιζει να αγοράσουμε (αν )

Παντως πολύ ενδιαφέρον θεμα που ισως θα μπορουσε να αναρτηθει ξεχωριστα (ακομα και sticky)
 
Εάν μπούμε στη λογική φωτογραφίζω δράση ή δεν ξέρω πότε να μου εμφανιστεί το επόμενο θέμα και από πού θα πεταχτεί, πάμε κατευθείαν στη λογική των ζουμ, και μάλιστα, με την ίδια λογική, γιατί όχι των σουπερζούμ (δηλαδή εκεί που φωτογραφίζεις ευρυγώνιο τοπίο, θα σου πεταχτεί ένα ελαφάκι στα 100 μέτρα και τι κάνεις, πού χρόνος να βάλεις τον 70-200, οπότε πας στη λογική του 18-200).

Αυτή τη λογική του "είμαι έτοιμος για όλα" την έχω αποβάλει πρώτη-πρώτη. Ποτέ κανείς δεν θα είναι έτοιμος για όλα, και εάν θέλει να είναι, θα έχει μεγάλες παραχωρήσεις στην ποιότητα, αλλά και στη συνολική ευχρησία του εξοπλισμού. Ο στάνταρ φακός μου (ο 15-30) δίνει κάλυψη 24-48mm. Από εκεί και πέρα έχω τα ποδαράκια μου για ποιο κοντά ή πιο μακρυά, χρησιμοποιώ κάθετο κάδρο ή το προσκήνιο για να δώσω πιο ευρυγώνια αίσθηση από αυτό που έχω. Για σετάκι, μου αρκεί ο 70-200/2.8. Παρά το φαινομενικά μεγάλο κενό μεταξύ των δύο φακών (η περιοχή 30 με 70mm, δηλαδή μία σημαντικότατη περιοχή 48-112mm στο πλήρες φορμά 35μμ), η "τρύπα" δεν με περιορίζει. Τρία βήματα εμπρός για τον έναν φακό και άλλα τρία πίσω για τον άλλον, το μείωσαν το κενό. Χώρια που ο 70-200, όπως κάθε 70-200/2.8, είναι άβολος. Μεγάλος, βαρύς. Και στο κουβάλημα, και στην αλλαγή (βάλε-βγάλε από τη τσάντα) τα δείχνει τα παραπάνω. Κατά 95% τη δουλειά μας μπορούμε να την κάνουμε μια χαρά με έναν ευρυγώνιο/στάνταρ ζουμ και έναν κοντό τηλεφακό σταθερό. Ο πρώτος φορεμένος στη μηχανή, ο δεύτερος σε μια τσέπη, ούτε τσάντα δεν θα χρειαστούμε.
 
Μια αλλη εναλακτικη λυση , που την εχει αναφερει ο Βλασης νομιζω,ειναι μια ε-520/620 (475gr μαζι με IS στο σωμα και οι 2) και ο 12-60f2,8-4 (575 gr με 24-120 στα 35μμ) και αμα θες και τελε 50-200f2,8-3,5 (995gr με 100-400 στα 35μμ). Οχι τοσο φτηνα οσο τα primes (e-520 Kai 12-60 Καπου κοντα στα χιλια ευρω) αλλα ειναι ζοομ με πολυ καλη οπτικη πιοτητα.
Εγω παντως συνηθως κυκλοφορω με τον 11-22f2.8-3,5 και 40-150f3,5-4,5 και ειμαι καλυμενος.
 
Πέρισυ τέτοια εποχή έπαιζε μια προσφορά, με την Ε3 και τον (παλαιότερο) 14-54/2.8-3.5 και δώρο τον πολύ καλό 9-18. Νομίζω στο χιλιάρικο (!!). Δεν ήθελες τίποτε άλλο. Ο πρώτος στη λογική ενός 17-35 και ο δεύτερος ενός 28-105. Άντε με έναν σταθερό τηλεφακό 135/2.8 είναι κανείς πλήρης.
 
Πέρισυ τέτοια εποχή έπαιζε μια προσφορά, με την Ε3 και τον (παλαιότερο) 14-54/2.8-3.5 και δώρο τον πολύ καλό 9-18. Νομίζω στο χιλιάρικο (!!). Δεν ήθελες τίποτε άλλο. Ο πρώτος στη λογική ενός 17-35 και ο δεύτερος ενός 28-105. Άντε με έναν σταθερό τηλεφακό 135/2.8 είναι κανείς πλήρης.

Ναι ναι, μακαρι να γινει και κατι τετιο φετος!:)
 
Μα τι λες, εάν δεν είχαν τελειώσει τα κομμάτια θα είχα ήδη πάρει για 2ο σύστημα! Μιλάμε για τόσο καλή προσφορά! Αδιάβροχο σώμα η Ε3, επαγγελματικό, και πολύ καλοί και οι δύο φακοί.