Αναβάθμηση Ηχείων

CENTRAL

AVClub Addicted Member
30 June 2006
1,819
ATHENS
Φίλοι γειά χαρά...

Αν και τα τελευταία χρόνια δηλώνω ευχαριστημένος με το συστημά μου και μετά από κάποιες (επιτυχημένες) προσθήκες και αναβαθμίσεις, λέω να περάσω από ένα ηχείο που θεωρώ πολύ καλό (for the money ΠΑΝΤΑ!) σε ένα ηχείο εξαιρετικό...

Ακούγεται δύσκολο, και μάλλον είναι ακόμα δυσκολότερο στην πράξη!

Να σας θυμήσω λιγάκι πως έχουν τα πράγματα και να ακούσω με χαρά τις γνώμες σας...

Η μαγεία λοιπόν στο συστημά μου γεννιέται με την είσοδο του δίσκου σε ένα Marantz SA17S1 και κάνει τα πρώτα της βήματα στις ηλεκτρικές διαδρομές ενός PASS X2. Συνεχίζοντας δυναμώνει με την ψηφιακή φροντίδα ενός Tact SDA2175 και απλώνεται στο χώρο με τη βοήθεια των Spendor S8e...

Δεν κρύβω την αγάπη μου για τα Spendor...δεν θα τα δώσω άλλωστε σε καμία των περιπτώσεων!

Η ματιά μου όμως τελευταία πέφτει συνέχεια στα Scorpio της Audio Physic.
Σε μια ακρόαση πριν καιρό σε καλό χώρο με ηλεκτρονικά πολύ πιο ακριβά από αυτά που διαθέτω (και Γερμανικής προέλευσης) μου έδωσαν αυτό που λατρεύω περισσότερο στην ακρόαση...την απέραντη αίσθηση του χώρου...

Μου άρεσε τόσο που αγόρασα το δισκάκι...

Όσες φορές όμως κι αν άκουσα την ίδια ηχογράφηση στο συστημά μου ή και σε άλλα συστήματα δεν κατάφερα να ξαναζήσω εκείνη τη live ατμόσφαιρα...

Την αποδίδω στα ηχεία...

Βέβαια δεν είναι όλα τόσο θετικά και εδώ θέλω τη βοηθειά σας...

Κατά πρώτον μου φαίνεται πολύπλοκη η σχεδίαση των Scorpio.
Η μικρή μου πείρα στο χώρο λέει πως αυτό από μόνο του είναι πηγή προβλημάτων. Εμ, δε φτάνει αυτό, υπάρχουν και τα 4 midbass που ακτινοβολούν...από παντου!!!
Σιγουράκι η δύσκολη τοποθέτηση λοιπόν...

Τέλος με χαλάνε και οι μετρήσεις του Atkinson στο stereophile που αν και δεν το λέει ευθέως (όπως πάντα) υποδυκνείουν αρκετές προβληματικές περιοχές στη σχεδίαση και απόδοση του ηχείου...

Γιατί το ψάχνω τόσο?

Γιατί τα λεφτά (για μένα ΠΑΝΤΑ!) είναι πολλά, όπως επίσης τα λάθη του παρελθόντος και το κόστος τους...

Αν είχα μια High End επιθυμία, αυτή θα ήταν όλοι όσοι αγοράζουν ένα σύστημα ή ένα κομμάτι του να το απολαμβάνουν μέχρι να το αλλάξουν κάποια στιγμή.
Το πόσο διαφορετική είναι η πραγματικότητα και για ποιους λόγους, το γνωρίζουμε όλοι μας πολύ καλά!
 
Εχω ζήσει με AUDIO PHYSICS και παράλληλα έχω ακούσει επανειλημένα διάφορα μοντέλλα και καταλαβαίνω τι λές.Την εικόνα,τον αέρα και την "ανοιχτοσύνη" τους είναι δύσκολο να τα βρείς αλλού.
Ωστόσο τελευταία άκουσα ASCENTO,νομίζω ότι διαθέτει όλα αυτά σε μεγαλύτερο βαθμό κι όχι μόνο.Δεν του δίνεις μιά ευκαιρία πρίν αποφασίσεις;
 
Νομίζω το θέμα της τοποθέτησης που αναφέρεις είναι υπάρχον στα ηχεία της AP και πολύ σημαντικό. Αν αυτό μπορέσεις να το βολέψεις τότε λύνεις μεγάλο μέρος του προβλήματος. Για τις μετρήσεις ας μιλήσουν οι ειδικοί.
 
Ξέρεις, εκεί που έφτασε το σπόρ αυτό μας είναι πλέον αδύνατο να διαχωρίσουμε τι είναι marketing και τι τεχνολογία αιχμής...

Πολύ καλό το να έχεις επιλογές, αλλά πλέον είναι τόσο πολλές που απογοητεύεσαι τελικά...
 
Κάποιες επιπλέον πληροφορίες για τα ascendo θα ήταν πολύ χρήσιμες, το site της εταιρείας είναι πολύ ενδιαφέρον και έχει εντυπωσιακές πρωτοτυπίες!

Θα με ενδιέφερε να ξέρω τον αντιπρόσωπο ή εισαγωγέα στην Ελλάδα και αν υπάρχουν προς ακρόαση σε κάποιο μαγαζί...
 
O Νάσος από τα Spendor (αν δεν κάνω λάθος) πήγε στα ATC τα οποία παίζουν όπως και να τα βάλεις απροβληματιστα (κλειστά κουτιά).
Γιατί δεν τους δίνεις μία ευκαιρία;
 
Ενδιαφέρον το ταίριασμα του Pass προ με τον Tact...

Απο ηχεία τώρα. Άν σου άρεσαν τα Audio Physic δοκίμασε ν'ακούσεις τα Amphion Xenon.

xenonbirch.JPG


Αν τώρα έχεις μεγάλο χώρο, αγαπάς τα Spendor και δεν σ'ενοχλούν οι γκουμούτσες. Spendor sp100...

Συμφωνώ κι εγώ βέβαια για τα ATC με μία παρατήρηση. Τα ATC είναι κλειστά μέχρι το 40άρι. Απο το 50άρι και πάνω είναι bass reflex.
 
O Νάσος από τα Spendor (αν δεν κάνω λάθος) πήγε στα ATC τα οποία παίζουν όπως και να τα βάλεις απροβληματιστα (κλειστά κουτιά).
Γιατί δεν τους δίνεις μία ευκαιρία;

Να σου πώ την αλήθεια μου, αυτή η μονάδα μεσαίων της ΑΤC δε με αφήνει καθόλου ασυγκίνητο...

Σκέφτομαι όμως κάτι πιο ριζοσπαστικό, και να πω και κάτι?

Βαρέθηκα να μας πουλάνε συνέχεια την ίδια τεχνολογία σε διαφορετικά πακέτα...αν είναι να δώσω χρήματα προτιμώ να τα δώσω σε κάποιον που κρίνω ότι κάνει ένα βήμα μπροστά!
 
Αγαπητε CENTRAL ακουω και εγω μεσα απο Spendor αλλα απο την σειρα classic, με τα SP2/3 και τα S3/5. Ηχος ξεκουραστος, γαληνιος, φυσικος, δεν μου στερει κατι απο ηχητικη απολαυση. Τα συνοδα μου ειναι λαμπατα , και τα ενισχυτικα και το CD.


Θα σταθω στα κατωθι γραφωμενα σου

ΣΕ ΜΙΑ ΑΚΡΟΑΣΗ ΠΡΙΝ ΚΑΙΡΟ ΣΕ ΚΑΛΟ ΧΩΡΟ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΑΚΡΙΒΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΩ .

Και σταματω εδω.

Θα θεσω τους εξεις προβληματισμους :

Λεω μηπως αν ακουγες τα ηχεια σου σε αυτον τον χωρο, με αυτα τα ακριβα συνοδα, να επερνες ιδιο αποτελεσμα, η και ακομα καλυτερο με τα SPENDOR;

Εγω λεω οτι μαλλον θα επερνες.

Τωρα αν εφερνες αυτα τα ηχεια στον δικο σου χωρο μηπως ακουγες χειροτερα απο οτι με τα Spendor; γιατι δεν θα δεσουν με τον δικο σου χωρο ακροασης;


Ποσα δισκακια δικα σου που τα ξερεις καλα ακουσες εκει;
Μπορει το συγκεκριμενο δισκακι που ακουσες και σε ενθουσιασε, να ταιριαξε ιδανικα συχνοτικα, με τον συγκεκριμενο χωρο, και να παιρνει αριστα, σε σχεσει με αλλους χωρους.
Καθε χωρος ευνοει καποια ακουσματα παρα πολυ και αυτο το LIVE που ενιωσες εκει στο συγκεκριμενο χωρο να ηταν και το τελειο για σενα αλλα απο εκει και περα πολλα τα ερωτηματικα και οι προβληματισμοι για την τελικη σου αποφαση.

Αυτα που εγραψα τα ξερεις και εσυ απλως τα ανανεφερα για να επιβεβεωσω τους προβληματισμους σου.

Καλο Σαβατοκυριακο.
 
Αφού σ' αρέσει ο ηχητικός χαρακτήρας των Audio Physic και δίνεις μεγάλη σημασία στη στερεοφωνική εικόνα, στη θέση σου θα δοκίμαζα τα Elac FS-607 X-Jet, με μια μικρή επιφύλαξη αν η μίνιμουμ αντίσταση τους των 3 Ω προβληματίσει τον Tact.

Επίσης ψάξε τα Martin Logan Vantage -προσοχή αν θα ταιριάξουν με τον Tact - και αν δεν έχεις πρόβλημα αισθητικής, τα Heil Kithara, από τον Ορφέα.
 
@sakis,

Τα spendor είναι όντως ξεκούραστα και μελωδικά...

Ανεβαίνοντας όμως κατηγορία τιμής (4000 - 6000 ευρώ) συναντάς ηχεία με εξαιρετική έκταση υψηλών και ανάλυση η οποία καθηλώνει.
Σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελα έναν ήχο κουραστικό και υπερ-αναλυτικό, αλλά νοιώθω πως με τα spendor μου λείπει κάποια ζωντάνια και ρεαλιστικότητα στην υψηλή περιοχή...
 

620spacegray.gif

Ribbon Monitor 30
RM30%20piano%20rosewood.jpg

Ribbon Monitor 30M (shown in MLS piano rosewood)
"The RM 30 is a speaker that can match the dynamic capabilities of competent horns, the immediacy of electrostatics and planar-magnetics, and the fine detailing and imaging of the best dynamic designs." - Positive Feedback

RM30 is 50 cm (20") deep, but can be placed directly against a back wall if needed. The FST, Soundcoat and 10" Megawoofer are all standard. M and C versions are exactly the same except for the M's sidefiring woofers. The large cabinet of the C version provides good quality bass flat to 39 Hz from the four 16 cm WCF woofers. The M version cuts off at 32 Hz. The RM30 uses three 2.4 Ohm midrange panels wired in series. The FST is at the top of the column. The C version is a true line source, the M series is a slight departure with its side-firing woofer. The active 16 cm is a specially developed WCF 16 cm Megawoofer. They offer higher power handling, cleaner sound and have the ability of not bottoming out no matter how hard they are driven.

The RM30's are extremely flexible of placement, including touching the back wall if necessary.

VMPS RM30 M & C versions

This loudspeaker answers the requests from audiophiles since early 2002 for a speaker priced between, & more attractive than the RM2 & RM40. Its premium blending of price, performance, flexibility, & cosmetic beauty promises more than anything currently available.

· Price includes Free Swinging Tweeter & SoundCoat.

· Performance: maximum output just below the RM40 combined w/a new reference in staging, imaging, musicality, nearfield listening, & disappearing qualities.

· Flexibility: the standard C model has bass extension in the high 30s. The M version (additional 10”side firing MW, same cabinet) extends to the high 20s & has a feature to minimize bass modes. Details on both versions below.

· Cosmetic Beauty: at 20cm wide it’s the narrowest VMPS ever & 5 cm narrower than the 626R standmount. At 122 cm it’s only 8 cm above the RM2 and a perfect match for video monitors. Depth is a moderate 50 cm.

Driver Array: the sequence below matches the driver positions on the baffle, from the top down.

1. Standard FST tweeter, previously standard only at the RMX.
2. 3 vertical Neo mids.
3. Dual active 16 cm, the ideal diameter in the critical transition range, w/punchy, quick midbass.

Passive Radiators: tunable, down firing, slot & mass loaded (classic VMPS). The ultra-slim baffle requires dual 16 cm PRs (a VMPS first), mounted inline front to back. Mass adjustments are performed on both or only one PR (the front), providing finer & smoother tuning increments.

Woofer Options: apartment dwellers, persons with 1st octave room modes, persons desiring moderate bass extension, &/or persons already possessing a quality subwoofer will be pleased w/the C model’s high 30 Hz cutoff. The M model’s side-firing 25cm 80oz-magnet Megawoofer extends to the high 20 Hz range. The mirror-imaged L-R speakers are reversible, allowing the 25cm basses to fire either inward or outward to maximize the averaging of room modes, a'la RM/X. We generally recommend:

· Smaller rooms &/or short sidewall spacing = basses face inward
· Larger rooms &/or long sidewall spacing = basses face outward
rm30-2006.jpg

Ribbon Monitor 30M (shown in standard lite oak)
Crossovers: bass LP/midrange HP & Biamp/Bi-wire split @ 280 Hz, midrange LP/tweeter HP @ 6.9 kHz.

Sensitivities/Impedances: Ribbon array about 93 dB / 8 Ohms, bass section about 91 dB / 4 Ohms. Mid/tweeter level controls provide equalization & fine-tuning adjustments.

Input Connections: single amp/single wire or biamp/bi-wire. Jumper cables included for shorting the inputs for single amp/single wire use. Both versions (C, M) have the biamp/bi-wire split between the bass & mids @ 280 Hz. Either capacitor upgrade is enthusiastically recommended: Auricaps or the highest quality TRTs. We were told Michael Percy now sells the TRTs, & that he & his customers agree that the caps are superb value even with their enormous cost, a rare combination.

Summary: the RM30 is high-value & affordable to most audiophiles. It offers the best mid-treble drivers, side-firing MWs (reversible to minimize room modes), & most significantly its narrow baffle provides premium performance & an SOAF rating of 10 (Significant Other Acceptance Factor). It is priced just above the RM2, has flexibility at the level of the RM/X, exceeds the best qualities of the 626R, & its maximum output approaches the world-class RM40. Adding VMPS’ LRC or 626R as center & a pair of Ribbon Dipole Surrounds will round out a premium mid-priced HT/music surround system (SW optional).
Specifications Bass:- 25 cm (10") WCF Megawoofer bass, 2x 16 cm (6") WCF midbass, 2x 16cm (6") Passive RadiatorsMid:- three rectangular 10 x 20 cm (4 x 8") Neo ribbons, 280 Hz - 6.9 kHzTreble:- FST, 6.9 kHz - 30 kHzImpedance & Sensitivity:- 4 Ohm (3.6 min.) 93 dB/1W/1mPower handling:- 400W rms / 4 Ohms, 20 W min.Frequency response:- 32 Hz - 25 kHz +0/-3 dBDimensions & Weight:- 122H x 18W x 49D cm, 50kg (48"H x 7"W x 19"D cm, 110 lbs)Output levels and distortion:- max. 1% THD fullrange / 1W, max. 115+ dB SPL/1mFinishes:- standard lite oak, dark oak, MLS rosewood, african ebony. Optional MLS piano black​


Positive Feedback 2007
new.gif

AudioAsylum 2006
CES 2006 reports
Stereo Times Most Wanted list 2005
Positive Feedback 2004
Stereo Times 2004
rm30-2006side.jpg


 
Απάντηση: Re: Αναβάθμηση Ηχείων

Τα scorpio είναι σίγουρα στη λίστα μου...

Κάποια πληροφορία για τα Ascendo?

Πρόσφατα είχε μιά μικρή παρουσίαση το av mentor.
Aντιπρόσωπος STEP COM-2109605365.
 
Τά Ascendo είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ !!! Ετυχε νά τά ακούσω γιά λίγο στή StepCom καί πραγματικά διαπίστωσα οτι πρόκειται περί σοβαρής καί ποιοτικής υλοποίησης , μέ ηχο ακριβή , τονικά ισορροπημένο , μέ συχνοτική ακρίβεια , σωστή σκηνική τοποθέτηση καί αβίαστη ροή πληροφορίας !
 
Last edited:
Αγαπητε CENTRAL εγω με την σειρα classic, και με καλωδια ηχειων τα Nordost super gold, δεν μου λειπουν καθολου υψηλα, μηπως ειναι θεμα interconnect και καλωδιων ηχειων;
Εχω την εντυπωση οτι ορισμενα ηχεια για να εντυπωσιασουν τον ακροατη δεινουν περισσοτερη αναλυση στην υψηλη περιοχη σε βαρος των μεσεων και χαμηλων. Εντυπωσιαζομαστε για καποιες ωρες αλλα μετα κουραση.
Αν δεν ζησουμε με ενα ηχειο πολλες ωρες δεν πιστευω να μπορουμε να βγαλουμε ασφαλη συμπερασματα.
Εγω δεινω μεγαλη βαση στην μεσεα περιοχη, το παιχνιδι για μενα παιζετε εκει. Τα φουσκωματα των υψηλων τα θεωρω φουσκες και μοδα των καιρων. Για να δειξουν οι εταιρειες κατι καινουργιο, τονιζουν ειτε τις υψηλες, ειτε τις μεσεες, ειτε τις χαμηλες. Εγω αυτο τουλαχιστον εχω εισπραξη απο τα περισσοτερα ηχεια. Την ισορροπια ελαχιστες δυστυχως εταιρειες την εχουν. Και αυτες κυριως ειναι μερικες παλιες. Νομιζω οτι τωρα οι εταιριες δινουν εμφαση στην εμφανιση και οχι στον ηχο. Ακομα να βγει ηχειο που να ξεπερνα τα BBC LS3/5A, ενωειται στο μεγεθος του.
 
Άκουσα τα Ascendo στη StepCom, επίσης, όντως πολύ ωραίο ηχείο, αν είχαν και τα κατάλληλα συνωδά που θα το παρουσίαζαν όπως πρέπει!
Δε λέω ότι αυτά που είχαν βάλει από "πίσω" ήταν άσχημα, αλλά σίγουρα τα Ascendo ήταν δύο κλάσεις επάνω.
Σε συζήτηση που είχαμε το γνωρίζει και ο ίδιος ο αντιπρόσωπος, μάλιστα εντύπωση κάνει ότι 1ος αναφέρεται σε αυτό και σε βάζει σε «υποψίες» για να ψάξεις παραπάνω, χωρίς να επαφίεται στις θετικές πρώτες αντιδράσεις αυτών που το ακροάζονται!