Αναβάθμιση συστήματος - προτάσεις

chek2fire

AVClub Enthusiast
1 January 2011
925
Μια και με έχει πιάσει "φαγούρα" στο να αναβαθμίσω το σύστημα μου αν μπορείτε να μου προτείνετε κάποιες ιδέες.
Το συστημα μου είναι o primare pre 32 με τελικούς τα δύο βαρελάκια της Musical fidelity 550k supercharger.
Ηχεία έχω τα Triangle color.
Τώρα στο θέμα του πικαπ και του phono είμαι καλημένος καθως έχω ένα roksan με κεφαλί jico με heed phono μαζί με το τροφοδοτικό του. Αργότερα αν δω καμία καλή πρόταση πικαπ μεταχειρισμένου μπορεί να το αλλάξω.
Μια ιδέα είναι να πάρω το τελικό της primare A34.2 μια και έχω διαβάασει ότι αυτά τα δύο ματσάρονται άψογα.
Αλλη μια ιδέα είναι να πάρω το Musical Fidelity x tube και να το βάλω ανάμεσα στο wiimi pro και τον ενισχυτή καθώς δεν περνάει μέσω από καποιο dac.
 
Τι είναι αυτό που σε ενοχλεί και σε παρακινεί για αλλαγες;
απλά είχα διαβάσει ότι ματσάρει πολύ καλά με τον συγκεκριμένο τελικό της primare και είπα μπας και κάνει την αγορά του. Από την άλλη τα Musical fidelity είναι ηχητικά άψογα με αυτό το pre της primare
 
Μια και με έχει πιάσει "φαγούρα" στο να αναβαθμίσω το σύστημα μου αν μπορείτε να μου προτείνετε κάποιες ιδέες.
Το συστημα μου είναι o primare pre 32 με τελικούς τα δύο βαρελάκια της Musical fidelity 550k supercharger.
Ηχεία έχω τα Triangle color.
Τώρα στο θέμα του πικαπ και του phono είμαι καλημένος καθως έχω ένα roksan με κεφαλί jico με heed phono μαζί με το τροφοδοτικό του. Αργότερα αν δω καμία καλή πρόταση πικαπ μεταχειρισμένου μπορεί να το αλλάξω.
Μια ιδέα είναι να πάρω το τελικό της primare A34.2 μια και έχω διαβάασει ότι αυτά τα δύο ματσάρονται άψογα.
Αλλη μια ιδέα είναι να πάρω το Musical Fidelity x tube και να το βάλω ανάμεσα στο wiimi pro και τον ενισχυτή καθώς δεν περνάει μέσω από καποιο dac.
Συνήθως την μεγαλύτερη αναβαθμιση την έχεις με αλλαγή σε ανωτερη κατηγορια ηχειων
 
Συνήθως την μεγαλύτερη αναβαθμιση την έχεις με αλλαγή σε ανωτερη κατηγορια ηχειων
Και με την "περιποίηση" του χώρου. Είτε με αποτελεσματικούς αλγορίθμους είτε μηχανικά, με τοποθέτηση των γνωστών διαχυτών, απορροφητών και λοιπών μαντζαφλαρίων. Το πρώτο είναι και το πλέον βολικό και μάλλον δαπανηρότερο, δεν έχω όμως δοκιμάσει τίποτε από τα δύο και δεν μπορώ να μιλήσω από προσωπική πείρα. Το ηχείο πάλι (ο έτερος καππαδόκης της συνάρτησης "ηχεία-χώρος" ) οφείλει να είναι σχεδιασμένο για να παίζει εύκολα σε οικιακούς χώρους (ομαλή απόκριση και διασπορά καθώς και χαμηλές παραμορφώσεις είναι ζητούμενα).

Σχετικά τώρα με το Χ-tube έχω επιφυλάξεις:

At the risk of being repetitious, the X-10D is a stunning upgrade for the Marantz CD63 or CD63SE. The unit adds richness, dimensionality, and improves dynamics. It takes the sounds of these players—which, straight out of the analog outputs, can be a little thin—and fleshes it out. It smooths the treble, adds body to the midrange and bass. It takes the $500 Marantz CD63SE and makes it sound more like a $1500-$2000 CD player—all for $199.95.
Aπό τον Sam Telling

Footnote 1: Actually, according to a friend who has measured the X-10D, it actually has 1dB of gain. This is enough to make A/B comparisons tricky in that the sound with the Musical Fidelity buffer is slightly louder than without, which will be perceived as "better dynamics," "more detail," etc.—John Atkinson


Τα παραπάνω από το Στερεοφίλ για το X-10D, τριάντα χρόνια πριν και ο νοών νοείτω.

ΥΓ.
Συσκευές "διόρθωσης χώρου" (στην ουσία προσαρμογής των ηχείων στον χώρο) είναι, ενδεικτικά, κάτι σαν αυτό, το Dirac και άλλα.
 
Last edited:
Και με την "περιποίηση" του χώρου. Είτε με αποτελεσματικούς αλγορίθμους είτε μηχανικά, με τοποθέτηση των γνωστών διαχυτών, απορροφητών και λοιπών μαντζαφλαρίων. Το πρώτο είναι και το πλέον βολικό και μάλλον δαπανηρότερο, δεν έχω όμως δοκιμάσει τίποτε από τα δύο και δεν μπορώ να μιλήσω από προσωπική πείρα. Το ηχείο πάλι (ο έτερος καππαδόκης της συνάρτησης "ηχεία-χώρος" ) οφείλει να είναι σχεδιασμένο για να παίζει εύκολα σε οικιακούς χώρους (ομαλή απόκριση και διασπορά καθώς και χαμηλές παραμορφώσεις είναι ζητούμενα).

Σχετικά τώρα με το Χ-tube έχω επιφυλάξεις:

At the risk of being repetitious, the X-10D is a stunning upgrade for the Marantz CD63 or CD63SE. The unit adds richness, dimensionality, and improves dynamics. It takes the sounds of these players—which, straight out of the analog outputs, can be a little thin—and fleshes it out. It smooths the treble, adds body to the midrange and bass. It takes the $500 Marantz CD63SE and makes it sound more like a $1500-$2000 CD player—all for $199.95.
Aπό τον Sam Telling

Footnote 1: Actually, according to a friend who has measured the X-10D, it actually has 1dB of gain. This is enough to make A/B comparisons tricky in that the sound with the Musical Fidelity buffer is slightly louder than without, which will be perceived as "better dynamics," "more detail," etc.—John Atkinson


Τα παραπάνω από το Στερεοφίλ για το X-10D, τριάντα χρόνια πριν και ο νοών νοείτω.

ΥΓ.
Συσκευές "διόρθωσης χώρου" (στην ουσία προσαρμογής των ηχείων στον χώρο) είναι, ενδεικτικά, κάτι σαν αυτό, το Dirac και άλλα.

Στον χώρο το μεγαλύτερο, και πιο δυσκολο-επίλυτο θέμα είναι το bass range.
Εκεί θες είτε λύσεις ενεργές (multiple subs => WaveForming, Dirac ART, Double Bass Array), είτε παθητικές (ενεργές παγίδες PSI Audio AVAA, membrane absorbers, helmholtz resonators, κλπ.).
Με απλές corner traps (μπασοπαγίδες δίχως tuned membrane και δίχως τεράστιο πάχος, δεν κάνουν τίποτα... αν κάνουν λίγη απορρόφηση ενέργειας στα 100Hz και άνω, καλά είσαι :D ) απλά δεν...
 
  • Like
Reactions: Sonorus
Είναι αλήθεια ότι οι συχνότητες μεγάλου μήκους κύματος δύσκολα (=δαπανηρά) αναπαράγονται και δυσκολότερα τιθασεύονται. Κατά πόσον λύσεις τύπου bass waveforming μπορούν να ενσωματωθούν σε οικιακό περιβάλλον είναι πολυπαραγοντικό ζήτημα. Λύση για το πρώτο μέρος (αναπαραγωγή) ένας ευφυής μηχανικος, όπως ήταν ο δόκτωρ (διδάκτωρ) Ντάνιελ Ρεκλινχάουζεν (Recklinghausen) της KLH, σχεδίασε και παρουσίασε (το ΄79 ή το '80) τα ΚLH 1,2 και 3 (το τελευταίο το είχε δοκιμάσει και ο Ήχος, σχολιάζοντας την εκπληκτική για τον μικρό του όγκο έκταση των χαμηλών). Τα ηχεία λειτουργούσαν ως σύστημα με έναν ισοσταθμιστή (Analog Bass Computer το μαρκετινίστικο όνομά του) και δούλευαν ως εξής:

Audio Magazine published an interview with Daniel von Recklinghausen in the February 1981 issue. A side column explained his new Analog Bass Computer, which was part of KLH's Computer Controlled Loudspeakers, introduced at the June, 1979 Consumer Electronics Show.

The design was detailed in a paper(preprint 1617)presented at the 65th Audio Engineering Society Convention.(From the article): "The Analog Bass Computer concept is comprised of three basic elements: A variable gain equalizer with equalization slopes that are also dynamically variable, a threshold circuit to determine the levels at which gain and slopes are altered, and a transducer analog circuit that examines the power amplifier signal returning from the loudspeaker for evidence of thermal overload or mechanical fatigue. The analog bass computer is in essence, therefore, an equalizer that changes its equalization curve continuously over a wide range of levels to protect the loudspeaker from damage that might result if a simple bass-boost circuit were used."

The three speakers in the series are vented designs based on the Thiele-Small parameters.
The computer alters the amount of bass boost by as much as 30dB, depending on signal level, and removes it entirely during very high-level passages.
Von Recklinghausen has had an illustrious career, having been Chief Research Engineer at H.H.Scott in the 1950s and 60s (and 70s?) before moving to KLH in the late 70s.

Δυστυχώς φαίνεται ότι δεν περπάτησαν εμπορικά, ίσως γιατί προηγούνταν της εποχής τους. Καμμιά εικοσαετία αργότερα είχαμε τα ημιενεργά (μονο το γούφερ δηλαδή είχε ενισχυτή) ηχεία, χωρίς όμως το σύστημα του Ρεκλινχάουσεν (ή, αν είχαν, δεν το διαφήμιζαν), κι αυτά όμως έμειναν στο περιθώριο. Κάπου είδα ότι σήμερα την ιδέα χρησιμοποιούν (στο ψηφιακό πεδίο πλέον) οι Sonos και Genelec.

Ηχεία αυτού του τύπου (ημιενεργά), και με εξελιγμένο dsp ελέγχου των ρυθμών του δωματίου στις χαμηλές (όπως κάνει αυτό το DSPeaker), εκτιμώ ότι θα γλύτωναν πολύ κόσμο από πολλά ντράβαλα, ενώ παράλληλα θα επέτρεπαν στον χαϊφιντελά το παιχνίδι με την αλλαγή ενισχυτικών.
Ονειροφαντασίες, θα μου πείτε. Μπορεί.
 
Last edited:
Το WaveForming πλέον, αναλόγως τις διαστάσεις του χώρου, μπορεί να δουλέψει και με 4 μόλις subs (2 front, 2 rear).
Το αποτέλεσμα του είναι σαφώς ανώτερο των λύσεων με ακουστικά πάνελ ή και active bass traps (AVAA).

It's truly what one would call "Next level shit".
 
Mπορεί να είναι μικρά αυτά τα ηχεία που έχω αλλά για τον χώρο παίζουν άψογα. Δεν είναι μικρός ο χώρος αλλά δεν παραμορφώνουν καθόλου και ούτε τρίζει κάτι όταν παιζουν.
Σίγουρα θα σκεφτώ να πάω σε κάτι μεγαλύτερο και σκέφτομαι για triangle ξανά γιατί μου αρέσει αρκετά ο ήχος τους