Ανακοινώθηκε η συγχώνευση Olympic Air – Aegean

Φυσικα.
Οπως ασφαλης ειναι και η Aegean. Επι 15 χρονια δεν εχει συμβει ουτε "incident".

Το ιδιο ισχυει και για την Easyjet, που εχει πολυ μεγαλυτερο στολο και δικτυο, ενω πεταει σε δυσκολα και μικρα αεροδρομια. Και τα δικα μας ειναι δυσκολα, αλλα με τον καιρο συνηθιζονται.

Αν θα σου ζηταει η νεα ΟΑ 250 ευρω για Ροδο με επιστροφη, τοτε θα σκεφτεις και τις εναλλακτικες κι ας μοιαζουν λιγο με ΚΤΕΛ με φτερα.

Τελος παντων σεναρια ειναι αυτα, αλλα το να ερθει η EasyJet ειναι ενα απο τα λογικα.

Τουλαχιστον στις γραμμές που ξέρω εγώ η Easyjet έχει καινούρια αεροπλάνα, με ίδιες ανέσεις με τη Lufthansa.
 
Τουλαχιστον στις γραμμές που ξέρω εγώ η Easyjet έχει καινούρια αεροπλάνα, με ίδιες ανέσεις με τη Lufthansa.

Καινουρια αεροπλανα εχει.

Τα περισσοτερα ειναι AIRBUS A320 και Α319, ενω εχει και καποια παλαιοτερα Βoeing 737.

Απο οσο γνωριζω τα παραγγελνει με πιο πυκνη διαταξη καθισματων, χωρις πρωτη θεση και κατα την πτηση δεν προσφερει τιποτα, εκτος απο τυποποιhμενα σνακ που πωλουνται.

Ενα ταξιδι στο Λονδινο με επιστροφη εχω κανει και ηταν οντως ετσι. Ο χωρος για τα ποδια διαφερει απο αεροπλανο σε αεροπλανο, ακομα και του ιδιου τυπου γιατι καθε εταιρια παραγγελνει με διαφορετικη διαταξη, αλλα της Easy ηταν στριμοκωλα. Το πληρωμα ηταν κοπελιτσες κατω των 20 ετων, που μιλουσαν μεταξυ τους και σου εδιναν την εντυπωση οτι πηγαινουν για διακοπες, μονο που φορουσαν στολη.

Σε γενικες γραμμες ειναι τιμια και ασφαλης εταιρια.

Το θεμα με τις παροχες inflight ειναι μεγαλο. Ποσο κοστιζουν και ποσο χρεωνονται...
 
Καινουρια αεροπλανα εχει.

Τα περισσοτερα ειναι AIRBUS A320 και Α319, ενω εχει και καποια παλαιοτερα Βoeing 737.

Απο οσο γνωριζω τα παραγγελνει με πιο πυκνη διαταξη καθισματων, χωρις πρωτη θεση και κατα την πτηση δεν προσφερει τιποτα, εκτος απο τυποποιhμενα σνακ που πωλουνται.

Ενα ταξιδι στο Λονδινο με επιστροφη εχω κανει και ηταν οντως ετσι. Ο χωρος για τα ποδια διαφερει απο αεροπλανο σε αεροπλανο, ακομα και του ιδιου τυπου γιατι καθε εταιρια παραγγελνει με διαφορετικη διαταξη, αλλα της Easy ηταν στριμοκωλα. Το πληρωμα ηταν κοπελιτσες κατω των 20 ετων, που μιλουσαν μεταξυ τους και σου εδιναν την εντυπωση οτι πηγαινουν για διακοπες, μονο που φορουσαν στολη.

Σε γενικες γραμμες ειναι τιμια και ασφαλης εταιρια.

Το θεμα με τις παροχες inflight ειναι μεγαλο. Ποσο κοστιζουν και ποσο χρεωνονται...

Ναι, έτσι είναι, αλλά για το χώρο για τα γόνατα δεν είδα τίποτε διαφορετικό στα A319/320 της Lufthansa που πάνε Φρανγκφούρτη από Θεσσαλονίκη, ούτε και στις εσωτερικές της Lufthansa. Για τους νεαρούς αεροσυνοδούς της easy συμφωνώ, αλλά δεν με χαλά καθόλου. μα καθόλου... Τους προτιμώ από τους άκαμπτους Αμερικανούς που λειτουργούν ως κομπιούτερ και δεν ανέχονται τίποτε (π.χ. κοιμάσαι και σου πέφτει το βιβλίο από το χέρι ή το πόδι. θα σε ξυπνήσουν για να σηκώσεις το βιβλίο και θα σου πουν (ευγενικά) ότι δεν πρέπει να ξανασυμβεί. Για τα προσφερόμενα στη διάρκεια της πτήσης... τί να πω δεν με απασχολεί καθόλου. Εκτιμώ ότι πρόκειται για σκουπίδια. Όντως δεν προσφέρει τίποτε, αλλά αν παραγγείλεις, έχουν καλύτερη ποιότητα, από κάτι Alitalia, κάτι KLM, κάτι British.

Και οι τιμές.... μμμμ, πέρυσι πήγα Ισπανία Easyjet με πτήση από Σόφια (Βουλγαρίας) σε Μαδρίτη (Μπαράχας, δηλ. το κεντρικό) και πίσω και με αυτοκίνητο στην Ισπανία μια Lancia Mussa diesel για 12 μέρες με μεικτή ασφάλεια (Euroepcar, όχι καμιά φθηνή δηλαδή) και μου στοίχισαν συνολικά 712 ευρώ περιλαμβανομένου του πάρκινγκ του αεροδρομίου στη Σόφια για 12 μέρες. και μιλώ για τεσσερα εισιτήρια.

Από Αθήνα το φθηνότερο που είχα βρει (μιλάμε για πτήσεις τέλη Ιουλίου) ήταν 836 ευρώ τα τέσσερα, και χωρίς αυτοκίνητο, χωρίς πάρκινγκ στην Αθήνα.
 
Καινουρια αεροπλανα εχει.

Τα περισσοτερα ειναι AIRBUS A320 και Α319, ενω εχει και καποια παλαιοτερα Βoeing 737.

Απο οσο γνωριζω τα παραγγελνει με πιο πυκνη διαταξη καθισματων, χωρις πρωτη θεση και κατα την πτηση δεν προσφερει τιποτα, εκτος απο τυποποιhμενα σνακ που πωλουνται.

Ενα ταξιδι στο Λονδινο με επιστροφη εχω κανει και ηταν οντως ετσι. Ο χωρος για τα ποδια διαφερει απο αεροπλανο σε αεροπλανο, ακομα και του ιδιου τυπου γιατι καθε εταιρια παραγγελνει με διαφορετικη διαταξη, αλλα της Easy ηταν στριμοκωλα. Το πληρωμα ηταν κοπελιτσες κατω των 20 ετων, που μιλουσαν μεταξυ τους και σου εδιναν την εντυπωση οτι πηγαινουν για διακοπες, μονο που φορουσαν στολη.

Σε γενικες γραμμες ειναι τιμια και ασφαλης εταιρια.

Το θεμα με τις παροχες inflight ειναι μεγαλο. Ποσο κοστιζουν και ποσο χρεωνονται...

Η EasyJet ειναι περιεργη περιπτωση...μεχρι στιγμης του βγαινει επιχειρηματικα... μακαρι να συνεχισει ετσι...

Για τα αεροσκαφη δεν ειμαι και τοσο σιγουρος οτι ειναι καινουργια και σε αριστη κατασταση, αλλα δνε περνω και ορκο...

Για τα διαφορα κολπακια τωρα τυπου speedy boarding, οχι αριθμημενα εισητηρια κτλ. μεγαλο μαρκετινιστικο κολπο που επιασε και αρεσει σε αρκετους αλλα και επιχειρηματικο κολπο που του αποφερει κερδος....

Πως περιοριζει το κοστος και κραταει χαμηλα τις τιμες, αυξανοντας ομως το κερδος?

Ενας τροπος ειναι που δεν πεταει σε κεντρικα ακριβα αεροδρομια, αλλα σε φτηνοτερα παρακειμενα (πολλες φορες και σε αποσταση 80km) χωρις να το ξεκαθαριζει... ευτυχως στις (περισσοτερες) χωρες που πεταει, οι μεταφορες ειναι σε αλλο επιπεδο και δεν ειναι ενοχλητικο το να προσγειωθεις πχ 80km απο το Παρισι, αφου υπαρχει τρενο η λεωφωρειο σε τακτα διαστηματα...

Αυτο ηταν (και ενα ) λαθος της SkyEurope που πετουσε στα κεντρικα αεροδρομια που ειναι και ακριβα και την οδηγησε στο λουκετο...

Τουλαχιστον στις 3 πτησεις που ειχε περσι το καλοκαιρι για Θεσσαλονικη, ειχε ground time μολις 35 λεπτα οταν η αμεσως επομενη εταιρεια ειχε 50 και ολες οι υπολοιπες απο μια ωρα και πανω... μερικες πτησεις της alitalia μονο ειχαν 35 λεπτα ground time...

Για να το καταφερει αυτο ανακαλυψε το speedy boarding και το "καθηστε οπου προλαβετε".... φανταστειτε η θυμηθειτα, την καθυστερηση του να σας υποδεχεται η αεροσυνοδος και εναν εναν να σας δειχνει που πρεπει να καθισετε... βαλτε και την ανεμελια του επιβατη (που ως επι το πλειστον παει η ερχεται απο διακοπες) και το 35 λεπτο ground time εγινε καπνος...

Αλλος τροπος μειωσης του κστους ειναι οτι την καθαριοτητα του αεροσκαφους την αναλαμβανουν οι... αεροσυνοδοι... ναι, αυτες οι κοπελιτσες που λετε... δεν πληρωνουν σε handling για τον καθαρισμο...

Επισης δεν πληρωνουν και για καποιες αλλες παροχες, οπως ενημερωση για τον καιρο απο την εκαστοτε ΕΜΥ...

Το οτι δεν αφηνουν δευτερη χειραποσκευη στο αεροσκαφος το εχετε σκεφτει γιατι? Τρως χρονο... (απο το 35λεπτο)... αλλο να τακτοποιησεις μια αποσκευη και αλλο δυο και αλλο να εχεις και τα κεφτεδακια της μαμας και να περιμενει ο υπολοιπος κοσμος στη σειρα να ανεβει...

Απο την αλλη (παλι για το 35λεπτο) ειναι απο τις λιγες εταιρειες, που η αποβιβαση/επιβιβαση επιβατων γινεται ταυτοχρονα με τη τροφοδοσια με καυσιμα, κατι που απαγορευεται αυστηροτατα εκτος εαν υπαρχει πυροσβεστικο...κοστιζει πιο φτηνα το πυροσβεστικο απο το να ειναι το αεροσκαφος στο εδαφος...

και πολλα αλλα μικρα, που μπορει να μας φαινονται περιεργα και πρωτακουστα εως αστεια (ειδικα αν μιλαμε για μια κρατικη εταιρεια τυπου ΟΑ), αλλα εχουν τη σημασια τους για εναν ιδιωτη...

Προβλημα (και μεγαλο) θα υπαρξει αν παρουσιασει βλαβη καποιο αεροκαφος γιατι τα δρομολογια ειναι συνεχη, το ενα μετα το αλλο οποτε...μετα χαλαει η αλυσσιδα...
 
Η EasyJet ειναι περιεργη περιπτωση...μεχρι στιγμης του βγαινει επιχειρηματικα... μακαρι να συνεχισει ετσι...

Για τα αεροσκαφη δεν ειμαι και τοσο σιγουρος οτι ειναι καινουργια και σε αριστη κατασταση, αλλα δνε περνω και ορκο...

Για τα διαφορα κολπακια τωρα τυπου speedy boarding, οχι αριθμημενα εισητηρια κτλ. μεγαλο μαρκετινιστικο κολπο που επιασε και αρεσει σε αρκετους αλλα και επιχειρηματικο κολπο που του αποφερει κερδος....

Πως περιοριζει το κοστος και κραταει χαμηλα τις τιμες, αυξανοντας ομως το κερδος?

Ενας τροπος ειναι που δεν πεταει σε κεντρικα ακριβα αεροδρομια, αλλα σε φτηνοτερα παρακειμενα (πολλες φορες και σε αποσταση 80km) χωρις να το ξεκαθαριζει... ευτυχως στις (περισσοτερες) χωρες που πεταει, οι μεταφορες ειναι σε αλλο επιπεδο και δεν ειναι ενοχλητικο το να προσγειωθεις πχ 80km απο το Παρισι, αφου υπαρχει τρενο η λεωφωρειο σε τακτα διαστηματα...

Αυτο ηταν (και ενα ) λαθος της SkyEurope που πετουσε στα κεντρικα αεροδρομια που ειναι και ακριβα και την οδηγησε στο λουκετο...

Τουλαχιστον στις 3 πτησεις που ειχε περσι το καλοκαιρι για Θεσσαλονικη, ειχε ground time μολις 35 λεπτα οταν η αμεσως επομενη εταιρεια ειχε 50 και ολες οι υπολοιπες απο μια ωρα και πανω... μερικες πτησεις της alitalia μονο ειχαν 35 λεπτα ground time...

Για να το καταφερει αυτο ανακαλυψε το speedy boarding και το "καθηστε οπου προλαβετε".... φανταστειτε η θυμηθειτα, την καθυστερηση του να σας υποδεχεται η αεροσυνοδος και εναν εναν να σας δειχνει που πρεπει να καθισετε... βαλτε και την ανεμελια του επιβατη (που ως επι το πλειστον παει η ερχεται απο διακοπες) και το 35 λεπτο ground time εγινε καπνος...

Αλλος τροπος μειωσης του κστους ειναι οτι την καθαριοτητα του αεροσκαφους την αναλαμβανουν οι... αεροσυνοδοι... ναι, αυτες οι κοπελιτσες που λετε... δεν πληρωνουν σε handling για τον καθαρισμο...

Επισης δεν πληρωνουν και για καποιες αλλες παροχες, οπως ενημερωση για τον καιρο απο την εκαστοτε ΕΜΥ...

Το οτι δεν αφηνουν δευτερη χειραποσκευη στο αεροσκαφος το εχετε σκεφτει γιατι? Τρως χρονο... (απο το 35λεπτο)... αλλο να τακτοποιησεις μια αποσκευη και αλλο δυο και αλλο να εχεις και τα κεφτεδακια της μαμας και να περιμενει ο υπολοιπος κοσμος στη σειρα να ανεβει...

Απο την αλλη (παλι για το 35λεπτο) ειναι απο τις λιγες εταιρειες, που η αποβιβαση/επιβιβαση επιβατων γινεται ταυτοχρονα με τη τροφοδοσια με καυσιμα, κατι που απαγορευεται αυστηροτατα εκτος εαν υπαρχει πυροσβεστικο...κοστιζει πιο φτηνα το πυροσβεστικο απο το να ειναι το αεροσκαφος στο εδαφος...

και πολλα αλλα μικρα, που μπορει να μας φαινονται περιεργα και πρωτακουστα εως αστεια (ειδικα αν μιλαμε για μια κρατικη εταιρεια τυπου ΟΑ), αλλα εχουν τη σημασια τους για εναν ιδιωτη...

Προβλημα (και μεγαλο) θα υπαρξει αν παρουσιασει βλαβη καποιο αεροκαφος γιατι τα δρομολογια ειναι συνεχη, το ενα μετα το αλλο οποτε...μετα χαλαει η αλυσσιδα...

Ηλία καλημέρα, τα παραπάνω σοβαρά που γράφεις είναι για την Easyjet ή για τη Skyeurope?
 
Logiko.. gia mas pou eimaste ap exo, polla pragmata fenontai perierga, to giati ginontai etsi ennoo, alla ola exoun kapoia exigisi... logiki i oxi, einai allo thema.
 
Αρθρο απο εδω http://www.emea.gr

Εκτεθειμένη απέναντι σε εξαιρετικά κρίσιμες προκλήσεις ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού βρίσκεται η Olympic Air, οι οποίες μπορούν να ανατρέψουν την "προσχεδιασμένη" – αλλά ακόμα αβέβαιη – ανακοινωθείσα συμπόρευσή της με την Aegean Airlines.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της έγκυρης εφημερίδας ευρωπαϊκών υποθέσεων New Europe, η νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή με πρόεδρο – και πάλι – το Χοζέ Μανουέλ Μπαρόζο, έχει μεταφέρει όλες τις αρμοδιότητες εξέτασης ζητημάτων χορήγησης κρατικής βοήθειας σε αεροπορικές εταιρείες των χωρών-μελών της Ε.Ε., από την Επιτροπή Μεταφορών στην Επιτροπή Ανταγωνισμού. Αν και σε πρώτη ανάγνωση οι εξελίξεις αυτές δεν επηρεάζουν την Olympic Air, στην πραγματικότητα είναι ικανές να προκαλέσουν “τριγμούς” ακόμα και στην ίδια την – ολοκληρωθείσα – ιδιωτικοποίησή της.

Πώς η MIG “διευκολύνθηκε” από την πολιτική συγκυρία
Όπως αναφέρεται στο σχετικό ρεπορτάζ, η Ολυμπιακή κατέληξε πέρυσι σε χέρια ιδιωτών, μέσω μίας πολυετούς διαδικασίας ιδιωτικοποίησης που ολοκληρώθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση. Την περίοδο της ιδιωτικοποίησης, η Επιτροπή Ανταγωνισμού και η νομική υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είχαν εγείρει αντιρρήσεις αναφορικά με τη συμβατότητα τμήματος της απόφασης έγκρισης της σχετικής συναλλαγής από την Ε.Ε., με την ευρωπαϊκή νομοθεσία περί ανταγωνισμού.

Την περίοδο της συμφωνίας εξαγοράς της Ολυμπιακής, η MIG φαίνεται πως ευνοήθηκε από την πολιτική συγκυρία στην Ε.Ε., στην οποία τότε η αρμοδιότητα εξέτασης ζητημάτων κρατικής στήριξης των αεροπορικών εταιρειών ήταν ακόμα στην Επιτροπή Μεταφορών. Αυτό, σε συνδυασμό με την “πολιτική βούληση της Ε.Ε. να διευκολύνει την ιδιωτικοποίηση” – που εκφράστηκε, για παράδειγμα, μέσω της παραπομπής εξέτασης του ζητήματος από την Ε.Ε., μέσω της συνοπτικής διαδικασίας τύπου Point A (έγκριση χωρίς διαδικασία συζήτησης) – λειτούργησε καταλυτικά στην απεμπλοκή της σχετικής συμφωνίας από τις ευρωπαϊκές αντιδράσεις που είχε προκαλέσει.

Ο αγγελικά πλασμένος κόσμος της Ολυμπιακής, θα μπορούσε να μετατραπεί σε… κόλαση, αν η Ε.Ε. αποφασίσει τώρα – υπό το φως των πρόσφατων επιχειρηματικών εξελίξεων – να επανεξετάσει τη διαδικασία ιδιωτικοποίησής της, αυτή τη φορά όχι βεβαίως από την Επιτροπή Μεταφορών, αλλά από την πανίσχυρη Επιτροπή Ανταγωνισμού.

“Ολοταχώς” για έρευνα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού
Η New Europe αναφέρει ότι, "μέχρι στιγμής, εκτός από ασυμβατότητες της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης [σ.σ.: της Ολυμπιακής] με το ευρωπαϊκό κεκτημένο, τις οποίες επεσήμανε τότε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, υπάρχει το πρόβλημα του προσωπικού που απολύθηκε, κάτι μεταξύ 2.500 και 5.000 ανθρώπων, στους οποίους η νέα ελληνική κυβέρνηση αποφάσισε να μην παραχωρήσει τα δικαιώματα (πρόωρη συνταξιοδότηση, αυτόματη μετάταξη στο δημόσιο τομέα κ.α. δικαιώματα κόστους 800 εκατ. ευρώ) που είχε υποσχεθεί η προηγούμενη κυβέρνηση, για να καταφέρει να λάβει τη συναίνεση του εργατικού συνδικάτου της Ολυμπιακής για την ιδιωτικοποίηση".
Το ζήτημα “δεν αποκλείεται να καταλήξει στις Βρυξέλλες, καθώς στο αίτημά της προς την Ε.Ε. για έγκριση της ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής, η κυβέρνηση [σ.σ.: της Νέας Δημοκρατίας] είχε ζητήσει να της επιτραπεί η παρέκκλιση από τις προβλέψεις της Οδηγίας 2001/23/EC”, όμως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε αρνηθεί να εξετάσει το σχετικό αίτημα, με το σκεπτικό ότι, αυτό αποτελεί αρμοδιότητα του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Η εφημερίδα αναφέρει ότι, μέχρι στιγμής, παρά το ζήτημα που αφορά στο προσωπικό της πρώην Ολυμπιακής, η Ε.Ε. δεν έχει ακόμα προβεί σε επανεξέταση του φακέλου της εταιρείας, καθώς αυτό δε ζητήθηκε από κανένα κόμμα.
Αυτά ίσχυαν μέχρι την ανακοίνωση της επιδιωκόμενης συγχώνευσης Olympic Air-Aegean, η οποία σύμφωνα με εκτιμήσεις της New Europe, “οπωσδήποτε θα επαναφέρει το ζήτημα [σ.σ.: της Ολυμπιακής] στις Βρυξέλλες και τα πράγματα μπορεί να περιπλακούν”. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η αναφορά της New Europe σε φήμες που θέλουν κάποια μεγάλη ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία – όπως η Lufthansa, με την οποία η Aegean έχει ήδη “συμμαχήσει” – να ενδιαφέρεται να εξαγοράσει τη συνδυασμένη Olympic Air-Aegean.
Η εφημερίδα εκτιμά ότι, η συγχώνευση των δύο ελληνικών αεροπορικών εταιρειών κινδυνεύει να μην πραγματοποιηθεί, στη βάση της δημιουργίας μονοπωλίου στην εσωτερική αεροπορική αγορά από μία κυρίαρχη εταιρεία. Ακόμα και αν οι δύο επιχειρηματικοί όμιλοι αποφασίσουν να αποφύγουν το συγκεκριμένο σκόπελο δημιουργώντας κάποιας μορφής συμμαχία μεταξύ των δύο αεροπορικών εταιρειών –αποφεύγοντας , τελικά, την ανακοινωθείσα συγχώνευση των αεροπορικών εταιρειών τους – αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει στην απαγορευμένη πρακτική της χειραγώγηση των τιμών της αγοράς μέσω συνδυασμένων ενεργειών τους.
"Χειραγώγηση τιμών" από Olympic Air και Aegean;
Η New Europe κάνει ένα βήμα παραπάνω
: έχοντας πραγματοποιήσει σύγκριση στις τιμές πώλησης των αεροπορικών εισιτηρίων μέσω των επίσημων ιστο-σελίδων της Olympic Air και της Aegean, διαπιστώνει ότι, αυτές “ήδη έχουν ξεκινήσει να συγκλίνουν σε κάθε κατηγορία θέσης επιβατών και σε κάποιες περιπτώσεις οι αεροπορικοί ναύλοι προ φόρων είναι ακριβώς οι ίδιοι” μεταξύ των δύο εταιρειών. Η εφημερίδα εκτιμά ότι, τυχόν δημιουργία μονοπωλίου στην εσωτερική αεροπορική αγορά θα ζημιώσει υπέρμετρα το στρατηγικό τουριστικό κλάδο της χώρας, σε μία περίοδο κατά την οποία οι μεγάλες επιβαρύνσεις (φόροι κτλ.) του αεροδρομίου της Αθήνας έχουν ήδη προκαλέσει σημαντική άνοδο της αξίας των αεροπορικών εισιτηρίων, εις βάρος δεκάδων εκατομμυρίων επιβατών πτήσεων εσωτερικού και εξωτερικού. “Οι επιβαρύνσεις που επιβάλλει το αεροδρόμιο των Αθηνών είναι τόσο υψηλές, που συγκρίνονται μόνον με τα ακριβότερα αεροδρόμια του κόσμου”, καταλήγει η έγκυρη εφημερίδα.Η New Europe εκτιμά ότι, ο Επίτροπος Ανταγωνισμού, Χοακίν Αλμούνια, θα ξεκινήσει έρευνα για την υπόθεση, ζητώντας αναλυτικά στοιχεία για τις εξελίξεις στην Ολυμπιακή βάσει του Κανονισμού 1/2003, περί της εφαρμογής των άρθρων για τον ανταγωνισμό που προβλέπει η Ευρωπαϊκή Συνθήκη. Το ρεπορτάζ καταλήγει με την πονηρή επισήμανση ότι, στο παρελθόν, η ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει ασχοληθεί με αντίστοιχες περιπτώσεις που αφορούσαν σε ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, όπως για παράδειγμα με την επιδιωκόμενη συγχώνευση των Ryan Air και Air Lingus, την οποία τελικά απέρριψε…
 
Και αλλο ενα απο εδω
http://www.anna.aero/2010/03/02/aegean-olympic-merger-would-dominate-greek-domestic-market/

As Greeks come to terms with the harsh realities of the country’s parlous financial position, and the country endures a variety of general strikes (including from the country’s air traffic controllers), the nation’s two biggest airlines, Aegean and Olympic Air, announced plans to merge. What would such a merger mean for the Greek market in network planning terms?
At present, the two airlines compete on many routes in the domestic market where between them they operate around 80% of flights and account for just over 90% of seat capacity.

AirlineFrequency shareCapacity shareRoutesAegean Airlines31.6%47.5%20Olympic Air46.9%43.1%36Athens Airways11.7%6.3%19Sky Express9.5%2.6%26Source: OAG Max Online for w/c 1 March 2010
aegan-cutting.jpg
How we saw things in 2007 – now merger will give the entity up to 70% of all flights and seats at Athens, making it just about the most dominant major European flag carrier at its home base.

Olympic currently serves more airports, and operates more routes, but uses smaller aircraft (Q400s) on many of the domestic services. Merging the two carriers would create a new enterprise with a dominant position in the domestic market, which is unlikely to be good for consumers as fares are unlikely to fall, especially as the other competitors are much smaller: Athens Airways, which recently celebrated its first birthday, operates a small fleet of 50-seat regional aircraft on routes mostly involving Athens, while Sky Express has a handful of Jetstream aircraft mostly operating from Crete.
Merged airline would dominate Athens

Analysis of schedule data in the Greek domestic market reveals that over 80% of flights and almost 90% of seat capacity is on routes to and from Athens. Aegean and Olympic Air are already the two leading airlines at Athens airport. Merging the two would give the combined entity between 65% and 70% of all flights and seats at the airport. This would make it just about the most dominant major European flag carrier at its home base.
CHT-ATH-top-12-airlines.png
Source: OAG Max Online for w/c 1 March 2010

However, this dominance is primarily due to its domestic networks. If these flights are excluded, on international routes the merged carrier would have just under 50% of all flights and seats operating from Athens airport.
A total of 30 international destinations are currently served at least daily from Athens, with Larnaca and London leading the way. A merged Aegean/Olympic would only have a monopoly on one route (Tirana) with passengers having a choice of at least one ‘foreign’ carrier on the remaining 29.
CHT-ATH-top-30-routes.png
Source: OAG Max Online for w/c 1 March 2010

Aegean and Olympic currently compete head-to-head on 12 of the top 18 international destinations and yet between them serve just 21 of the top 30 international destinations. The nine destinations not served include the three ‘MEB3’ (Middle East Big 3) hubs in Abu Dhabi, Doha and Dubai; two Swiss destinations (Geveva and Zurich); plus Budapest, Manchester, Moscow and Warsaw.
In terms of airlines, Lufthansa (serving Frankfurt and Munich) and easyJet (now with six routes to Berlin, London, Manchester, Milan, Paris and Rome) operate the most weekly international seats after Aegean and Olympic.
Countries not currently served non-stop from Athens by any airline (at least in winter) include Finland, Ireland, Norway and Portugal, while Sweden is served with just a weekly service operated by Viking Airlines.
Merged carrier to resurrect long-haul flights?

Neither Aegean nor Olympic currently operates long-haul flights. The only non-stop transatlantic flight from Athens is with Delta to New York JFK, while Singapore Airlines offers two weekly flights to Singapore. Apart from the ‘MEB3’ airlines, Gulf Air, Royal Jordanian and interestingly Air Arabia offer connections to Asia through their Middle Eastern hubs.
In the past, Olympic’s long-haul routes lost a lot of money and seemed to be operated primarily out of a sense of national pride. It will be interesting to see if the “new” airline’s management, enthused by the enterprising pedigree brought to it from Aegean, will remain focussed on trying to operate a quality short/medium-haul network driven by sound business principles or whether it will be temped to stretch its ambitions to include long-haul services
 
Συνεντευξη Σηφουνακη.

Μιλώντας στην «Κ.Ε.», κάνει λόγο για οργανωμένο σχέδιο εκποίησης των δύο δημόσιων επιχειρήσεων και μεθόδευση από την οποία επωφελήθηκε η εταιρεία MIG, την οποία χαρακτηρίζει προνομιακό αγοραστή και συνεργάτη της προηγούμενης κυβέρνησης.
Ταυτόχρονα, αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να τεθούν περιορισμοί στη νέα Ολυμπιακή, την εταιρεία δηλαδή που θα προέλθει από τη συγχώνευση Olympic Air-Aegean, αν τεθεί τέτοιο θέμα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Μιλάει ακόμα για το ενδεχόμενο να μεταταγούν πιλότοι και τεχνικοί της πρώην Ο.Α. στα υπουργεία Αμυνας και Προστασίας του Πολίτη αλλά και τη δυνατότητα προσέλκυσης αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους στη χώρα μας μέσω επιδότησης και από ευρωπαϊκά κονδύλια....

Σε γενικες γραμμες καλα τα λεει. Και φυσικα για ολα φταινε οι προηγουμενοι. Οι προ-προηγουμενοι καθολου.

http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=140959
 
εκποίηση της Ολυμπιακής?? ούτε για αστείο μην το λέμε αυτό
ίσα ίσα ξεφωρτώθηκε το κράτος μια εταιρία που έμπαινε μέσα δεκάδες εκατομύρια για πόσα...150-200εκ.?? αβάντα στην κυβέρνηση έκανε ο βγενό

άλλα κάτι πρέπει να πούνε και αυτοί για να το παίξουν σοσιαλιστές
 
Αυτο που εχει ξεχαστει, ειναι οτι ειχε απορριφθει υψηλοτερη προσφορα της AEGEAN για να μη δημιουργησει η ιδια η κυβερνηση μονοπωλιο.

Αλλα μπηκε ο ορος που απαγορευει την αλλαγη ιδιοκτησιακου καθεστωτος τους 12 πρωτους μηνες. Μετα...


Χαρη κανεις δεν κανει σε κανεναν, εκτος απο το να του δανεισει λιγα λεμονια ή ζαχαρη. Του περισσευαν του Βγενοπουλου?

Ασε που χρησιμοποιηθηκαν οι εργαζομενοι αφου ενοψη εκλογων, "πετυχαν" σκανδαλωδως προνομιακες συμφωνιες.

Παντως εστω και αυτη η κακη λυση, ειναι προτιμοτερη απο το να ειχαμε ακομη το βαρος.
 
ναι του περισευαν γιατί ο βγενο κανει τον μπρουκλη με λεφτα των μετόχων του και όχι δικά του

τα δικά του τα έχει βγάλει από τοτε με την συγχώνευση μαρφιν-εγνατίας
που πήγαν τα 5,2δις οεο? κάηκαν...
 
Συγχωνευση γιοκ.

http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1926516

Εγινε η εκπληξη.
Τωρα τι θα γινει ειναι ευκολο να το μαντεψεις.

Ηδη οι δυο εχουν μοιρασει πολλα απο τα δρομολογια εσωτερικου, υπαρχουν προορισμοι που ο ενας απο τους δυο εγκατελειψε.

Για τα διεθνη θα συνεχισουν να χτυπιουνται με τις ξενες εταιριες, που αντι για εναν καλο θα εχουν να αντιμετωπισουν δυο καλουτσικους.

Εγινε παντως φιλοτιμη προσπαθεια απο την προηγουμενη κυβερνηση, ωστε να βοηθηθει η συγχωνευση. Δοθηκαν σχεδον ολα τα επιδοτουμενα στην Athens, για να φαινεται οτι υπαρχει και τριτος παιχτης στο εσωτερικο, και να μην προκυπτει μονοπωλιο.

Η αποφαση αυτη φαινοταν παραλογη αφου η Athens ηταν ηδη σε κακη κατασταση. Διεκοψε αρχικα ολα τα αλλα δρομολογια για να εκτελει τα επιδοτουμενα, και τελικα δεν καταφερε ουτε αυτα να βγαλει περα με αποτελεσμα να διακοπει η αναθεση και να δοθουν τα περισσοτερα στην ΟΑ.

Τωρα η επομενη ειδηση σχετικη με τις αερομεταφορες θα εχει μεσα τη λεξη "καρτελ". Ο μονος ανταγωνισμος θα ειναι εμμεσος, με τα τρενα και τα πλοια.
 
Και επειδη δεν τους αφησαν να εννωθουν, αποφασισαν να δημιουργησουν μονοπωλια εστω και χωρις συγχωνευση... Ετσι η καλη μας η ΟΑ, αποφασισε να αφησει τις... ζημιωγονες γραμμες του Λονδινου, Παρισιού και αλλη μια που δεν θυμαμαι, για να αφησει την ανοητη Αιγεια να φαει τα μουστακια της με την ΒΑ...

Βαζω στοιχημα πως σε αναλογες κινησεις θα προβει τωρα η Αιγεια σε αλλα δρομολογια και επωνται απολυσεις και απο τις 2 και μετα αυξησεις τιμων... Κατι μου λεει πως η επομενη κινηση θα ειναι σε δρομολογια εσωτερικου...

Βρε αει σιχτιρ... λαμογια....
 
Και επειδη δεν τους αφησαν να εννωθουν, αποφασισαν να δημιουργησουν μονοπωλια εστω και χωρις συγχωνευση... Ετσι η καλη μας η ΟΑ, αποφασισε να αφησει τις... ζημιωγονες γραμμες του Λονδινου, Παρισιού και αλλη μια που δεν θυμαμαι, για να αφησει την ανοητη Αιγεια να φαει τα μουστακια της με την ΒΑ...

Βαζω στοιχημα πως σε αναλογες κινησεις θα προβει τωρα η Αιγεια σε αλλα δρομολογια και επωνται απολυσεις και απο τις 2 και μετα αυξησεις τιμων... Κατι μου λεει πως η επομενη κινηση θα ειναι σε δρομολογια εσωτερικου...

Βρε αει σιχτιρ... λαμογια....

+1 .....Λέγεται ότι τα 6 αεροπλάνα που δίνει η ΟΑ τα παιρνει η Αιγαίου, οπότε η επόμενη κίνηση είναι να "μαγειρέψουνε" τα δρομολόγια εσωτερικού.

Οι απολύσεις καί τα ακριβότερα εισητήρια είναι μέσα στο πρόγραμμα!!!! :rifle:
 
Η συγχωνευση ειχε ξεκινησει ατυπα εδω και καιρο, περιπου την εποχη που εκαναν αιτηση για να συγχωνευτουν.

Σιγα σιγα μοιρασαν τους προορισμους εσωτερικου, αφου εκτος απο τα μεγαλα αεροδρομια, στα υπολοιπα παει μονο ο ενας απο τους δυο.

Και το μοιρασμα παει υπερ της Ετζιαν, αφου η ΟΑ αφηνει μεγαλα δρομολογια για να παρει τα ψιλα. Και μονη της η ειδηση οτι απο τα 14 αεροπλανα με τα οποια ξεκινησε πριν δυο χρονια, αφηνει τα 6, ειναι ενδεικτικη.

Θα μεινει μονο η Ετζιαν στο τελος, και θα ανταγωνιζεται τα πλοια και τα αυτοκινητα, που ακριβαινουν συνεχως, και τον ΟΣΕ που δεν υπαρχει.