Η κεφαλή είναι ένας μετατροπέας, ο οποίως μέσω της ακίδας της και στην
συνέχεια μέσω του στελέχους της, μεταφέρει τις μηχανικές διαμορφώσεις
που βρίσκονται χαραγμένες στα αυλάκια του δίσκου στο κυρίως σώμα της
όπου βρίσκεται και μηχανισμός μετατροπής τους σε ασθενή ηλεκτρικά
σήματα προς ενίσχυση από τον προενισχυτή Phono. Λειτουργεί ακριβώς
αντίθετα από το μεγάφωνο και ο τρόπος που γίνεται η μετατροπή
καθορίζεται από το αν είναι κινητού μαγνήτη, κινητού πηνίου ή κινητού
σιδήρου. Στις κινητού μαγνήτη λοιπόν, η άκρη του στελέχους που
καταλήγει στο κυρίως σώμα της κεφαλής, έχει προσαρμοσμένους επάνω της
2 μαγνήτες, σε σταυρωτή διάταξη, οι οποιοί βρίσκονται εντός 2 πηνίων,
(ένα γιά κάθε κανάλι). κίνηση (δόνηση) των μαγνητών εντός των πηνίων,
προκαλεί ρεύματα Laplace (ηλεκτρικά σήματα). στίς κινητού πηνίου, έχουμε
πηνία προσαρμοσμένα στην άκρη του στελέχους, εντός μαγνητικων πεδίων
που παράγονται από την ύπαρξη μαγνητών (η διάταξη είναι αντίθετη από
αυτή του κινητού μαγνήτη).
Πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα: Κινητού μαγνήτη, υψηλότερη τάση εξόδου,
αλλαγή της βελόνας από τον χρήστη / υποδεέστερες ηχητικά από τις
κινητού πηνίου. Κινητού πηνίου, ανώτερες ηχητικά / χαμηλότερη τάση
εξόδου και απαιτούν πιό εξεζητημένα Phono Stage, αλλαγή βελόνας μόνο
από το εργοστάσιο. Αυτά τα απλά σε γενικές γραμμές.
Η διαφορά των κεφαλών κινητού πηνίου υψηλής εξόδου από μιά
φυσιολογική κεφαλή κινητού πηνίου είναι, ότι έχουν περισσότερες σπείρες
στα πηνία τους με αποτέλεσμα να παράγεται υψηλότερη τάση εξόδου,
αλλά έχουν και μεγαλύτερη αντίσταση πηγής, οπότε μπορούν να ματσάρουν
και με ΜΜ Phono Stage. Ναι είναι όντως υποδεέστερες και αυτό είναι
απόλυτα ακουστό (με τους κατάλληλους δίσκους, στο κατάλληλο
σύστημα), είναι φυσιολογικό και είναι θέμα φυσικής και συγκεκριμένα
μηχανικής (αυξημένη αδράνεια) και ηλεκτροτεχνίας (μεγαλύτερη
αντίσταση πηγής και μεγαλύτερη αυτεπαγωγή).
Αυτό είναι ένα βασικό guide, πιο πολύ σαν απάντηση στο ερώτημα, "τι είναι τέλος πάντων αυτό το αναλογικό";
Λέω να το αφήσουμε έτσι.
Για τις ρυθμίσεις, θ' ανοίξω νέο θέμα, το οποίο θα στικαριστεί επίσης.
Όπως και για οδηγό αγοράς μεταχειρισμένων.
Αν θέλεις, άνοιξε κι εσύ κάποιο από τα δυο.
Απλώς τα θέλω χωριστά. Νοικοκυρεμένα πράγματα.
Οι βασικές λειτουργίες του phono είναι 2: Ισοστάθμιση RIAA, ούτως ώστε να "επανέλθουν" οι χαμηλές συχνότητες και η ενίσχυση του υπερβολικά ασθενούς σήματος σε κανονικό.
Περνάμε λοιπόν στο επόμενο κομμάτι του πλατώ, το πηγάδι.
Το πηγάδι , κλπ., κλπ.
Όσον αφρά τη μετάδοση, για να αλλάξουμε από τις 33 στις 45 στροφές, ανάλογα με τον κατασκευαστή, έχουμε είτε περνάμε τον ιμάντα σε διαφορετική θέση στο ράουλο του μοτέρ, είτε αλλάζει η ταχύτητα περιστροφής του μοτέρ, μέσω της τροφοδοσίας. Στα πιο εξεζητημένα μοντέλα με ηλεκτρονική αλλαγή των στροφών, έχουμε και μικρομετρική ρύθμιση μέσω του τροφοδοτικού για να πετυχαίνουμε ακριβή ταχύτητα περιστροφής. Τρανό παράδειγμα, το SDS, το εξωτερικό τροφοδοτικό της VPI.
Ο ιμάντας, συνήθως είναι είτε ελαστικό υλικό, είτε κλωστή, είτε πετονιά. Βασικό ζητούενο χαρακτηριστικό από τον ιμάντα είναι να μην "πατινάρει", ούτως ώστε να μην έχουμε αστάθεια στην ταχύτητα περιστροφής. Ανάλογα πάλι με το σχεδιαστή, υπάρχουν ιμάντες "πλακέ" και ιμάντες κυλινδρικοί. Θεωρητικά, οι κυλινδρικοί είναι καλύτεροι, μια και έχουν μικρότερη επιφάνεια επαφής με το πλατώ. Αυτό όμως είναι δίκοπο μαχαίρι, μια και οι πλακέ ιμάντες έχοντας καλύτερη επαφή, έχουν και μεγαλύτερη σταθερότητα στις στροφές.
Αυτά περί πλατώ. Στα επόμενα ποστ, θα καταπιαστώ με το βραχίονα.
Υπενθυμίζω ότι διορθώσεις, συμπληρώσεις και οποιαδήποτε βοήθεια είναι δεκτές. Σίγουρα μου έχουν ξεφύγει πράγματα.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.