Αναλογική σύνδεση Υπολογιστή με ενισχυτή στα 6,5m είναι εφικτή;;;

To circ διορθώνει error burst. Δεν είναι complete error correction (http://web.usna.navy.mil/~wdj/reed-sol.htm)
Δες http://en.wikipedia.org/wiki/CD-ROM
και δες το CDROM mode-1. ( που δεσμεύει χώρο σε κάθε σέκτορ για διόρθωση λαθών). Ετσι δεν έχουμε λάθη σε data cd που θα ήταν απελπισία.
 
Last edited:
ΑΑΑ και μην ξεχνιόμαστε, το παραπάνω το έγραψα γιατι απλά ήθελα να υπενθυμίσω οτι ψηφιακό δεν σημαίνει οχι απώλειες.
 
Εάν ένα ψηφιακό καλώδιο πληρεί τις προδιαγραφές του s/pdif, δεν θα έπρεπε να έχει απώλειες. Σίγουρα όχι σε επίπεδο bit.

Όσο αφορά το jitter, είναι άλλο θέμα.

Όσο αφορά το αν ακούγεται η διαφορά στο jitter (των κάποιων ns) είναι ένα τρίτο θέμα..

Το αν το υπόλοιπο ηχοσύστημα είναι αρκετά αναλυτικό ώστε να αναδείξει αυτές τις διαφορές (αν όντως υπάρχουν..) είναι ένα τέταρτο θέμα.

Όπως καταλαβαίνετε, έχουμε αρκετά θέματα..
 
Κατ' αρχήν δεν μιλάμε για το τι διαβάζει η ακτίνα laser από το δισκάκι και πώς το διαβάζει. Που και στα audio CDs ΥΠΑΡΧΕΙ error correction.
Eδώ μιλάμε για την ψηφιακή μεταφορά ανάμεσα σε δύο μηχανήματα μέσω καλωδίου. Οπως πολύ σωστά λέει ο φίλος Δημήτρης παραπάνω "Εάν ένα ψηφιακό καλώδιο πληρεί τις προδιαγραφές του s/pdif, δεν θα έπρεπε να έχει απώλειες. Σίγουρα όχι σε επίπεδο bit." Και όντως δεν χάνει ούτε ένα bit διότι τα 2 και 3 και 6 μέτρα που συζητάμε εδώ είναι πολύ μικρές αποστάσεις για να υπάρχει απώλεια δεδομένων ακόμα και στο πιο φθηνό καλώδιο. Εάν υπάρξει απώλεια δεδομένων το DAC που βρίσκεται στην πλευρά του δέκτη θα "ξεκλειδώνει" από το σήμα.
Οσον αφορά το jitter αυτή είναι μία "μαγική" λέξη που βρίσκεται στα όρια της παραψυχολογίας και εκεί αποδίδουμε όλα τα "κακά" της ψηφιακής τεχνολογίας όταν δεν έχουμε πώς αλλιώς να τα εξηγήσουε. ;)
Πέραν της πλάκας όμως το jitter στην ουσία είναι η χρονική μετατόπιση των δειγμάτων (samples). To jitter εμφανίζεται κυρίως όταν ο πομπός δεν εκπέμπει τα bytes με τον ίδιο ΑΚΡΙΒΩΣ ρυθμό που πρέπει να τα δέχεται ο δέκτης. Αυτό έχει να κάνει με τον σωστό χρονισμό των ρολογιών, την σωστή υλοποίηση με εξαρτήματα που δεν έχουν ανοχές κλπ. Εάν το jitter παίρνει μικρές τιμές πραγματοποιείται η μεταφορά δεδομένων. Αντίθετα αν πάρει μεγάλες τιμές αδυνατεί ο δέκτης να "κλειδώσει" στον ρυθμό που εκπέμπει ο πομπός.
Τώρα πώς θα μπορούσε ένα καλώδιο να "δημιουργήσει" jitter; Αμα "φρενάριζε" τα bits! Λέτε το ρεύμα να "τρέχει" με διαφορετικές ταχύτητες μέσα σε ένα φθηνό και σε ένα ακριβό καλώδιο; Κάτι δηλαδή σαν τις ελληνικές "εθνικές οδούς" σε σύγκριση με τους γερμανικές Autobahn; ;)
 
γιατι φοβάσαι να ποντάρεις αφού είσαι σίγουρος μπορούμε να έχουμε κάμποσο κόσμο και να μην ξέρει πότε ακούει τι
Τι καλύτερο?

Λοιπόν πρόσεξε τι θα κάνεις: Θα βρεις ένα player που να έχει οπτική (toslink) και ομοαξονική (coaxial) ψηφιακές εξόδους. Θα συνδέσεις συγχρόνως και την οπτική ίνα και το RCA σε ένα καλό DAC και θα βάλεις κάποιον άλλο να αλλάζει τις εισόδους του DAC μεταξύ optical και coaxial ενώ παίζει το player χωρίς να βλέπεις πότε την άλλαξε. Αν καταφέρεις να καταλάβεις άνω του 50% ποιά είσοδος παίζει και πότε έγινε η αλλαγή, τότε το ξανασυζητάμε. Και μιλάμε για δύο διαφορετικές τεχνολογίες (οπτική και ηλεκτρική) μετάδοση δεδομένων.

Καλά Χριστούγεννα. :antlers:
 
καλά χριστ/να
αυτό το έχω κάνει εδώ και 4,5 χρόνια
το κακό- καλό είναι ότι δεν ακούω μόνο εγώ τις διαφορές
σε sound blind test εννοήται οι διαφορές ακούγονται πολύ εύκολα ακομα και σε συστηματα των 3000 ευρω
δεν ξέρω αν τα 3 χιλιαρικα είναι πολλά η λίγα αλλά ακούγονται
merry crsms
 
Το παράδειγμα με τα CD το έβαλα απλά για υποστηρίξω ότι κάθε ψηφιακό μέσο έχει απώλειες. Και κάθε καλώδιο έχει απώλειες. Είτε μεταφέρει ήχο είτε data. Και τα δύο εξάλλου στο καλώδιο μεταφέρονται σαν ηλεκτρικός παλμός. (Το spdif εχει απώλειες, όπως κάθε καλώδιο, και δεν υπάρχει μηχανισμός διορθώσεις λαθων για realtime data. Απλα δεν προλαβαίνουν τα συστήματα να στείλουν παραπανίσια δεδομένα για διόρθωση λαθών)

Ενα πολυ καλό αρθρό για αυτά μπορείτε να δείτε http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/34579/125179.html
 
Last edited:
μην λες τέτοια άκου κάθε καλώδιο έχει απώλειες
δεν γίνεται αυτό
πες άλλο ,άλλο
μου θυμιζει την δεκαετια του 80 που έλεγαν καποιοι οτι με 1 watt πομπό καλυπτεις ολο το κοσμο αν δεν υπηρχαν βουνα:grinning-smiley-043-bye-
 
Εφόσον έχει αντίσταση (ωμική και σύνθετη) οποιοδήποτε καλώδιο έχει απώλειες. Αυτό δεν λέει τίποτα όμως! Εξαρτάται τι σήμα μεταφέρουμε από αυτό (συχνότητα, ισχύς σήματος) και σε τι απόσταση για να γίνουν αισθητές αυτές οι απώλειες. Ε τα 6 μέτρα δεν είναι αρκετά για να υπάρξουν απώλειες στα σήματα που αναφερόμαστε τώρα...
 
Ε δε το λέω μόνο εγώ, το λένε κι άλλοι βάσει των προδιαγραφών του S/PDIF,

http://www.epanorama.net/documents/audio/spdif.html

S/PDIF (IEC-958) uses 75 ohm coaxial cable and RCA connectors. 75 ohm coaxial cable is inexpensive, because it is the same cable as used in video transmission (you can buy a video cable with RCA connectors to connect you S/PDIF equipments together). Coaxial S/PDIF connections work typically at least to 10-15 meter distances with good 75 ohm coaxial cable.

Και "good 75 ohm coaxial cable" δεν σημαίνει καλώδιο των 500 και 1000 ! Τώρα αν πάει κάποιος και βάλει ένα καλώδιο τελείως της πλάκας του 0.5с ανά μέτρο (λέμε τώρα), μάλλον δε μπορεί να εγγυηθεί κανείς και το καλό αποτέλεσμα!
 
Και "good 75 ohm coaxial cable" δεν σημαίνει καλώδιο των 500 και 1000 !

Ακριβώς! Ο ποιητής περισσότερο κατά νου είχε το γνωστό Βιοκάλ για χρήση σε δορυφορικά όταν έγραφε τα παραπάνω.. Σε καμία περίπτωση κάτι εξωτικό!
 
Q19: I've read in the magazines that 75 Ohm characteristic impedance matching is important in my system and my cables. What does that mean? What IS characteristic impedance? How does it affect my System? Is it really all that crucial?
A19: Video and coaxial digital signals and equipment are specified by industry agreement to have a characteristic impedance of 75 Ohms. Although "Ohms" is the quantifying unit for resistance, resistance isn't what is being referred to in this case. Because video and digital signals are always either very high frequency AC or very rapidly occurring digital pulses, they are affected not only by resistance but also by capacitive and inductive reactance. The combination product of all three of these factors is called "impedance", and impedance is to AC and pulsed signals essentially what simple resistance is to a DC current. The "characteristic" impedance of a circuit, a cable or a connector refers to its characteristics when used as a transmission line for high frequency or pulsed signals and the most important thing about characteristic impedance is not its specific value, but whether the characteristic impedances of all the elements to be used together (components, cables, connectors) match.

Matching characteristic impedances in low impedance circuits is always a good idea, and the Hi-Fi and Home Theater magazines are right when they say that a 75 Ohm source and a 75 Ohm load should always be matched to a 75 Ohm cable terminated with 75 Ohm connectors. The problem is that even components, connectors or cables that fall within the normal range of variance allowed by their specifications can still be 20% apart from each other , and XLO has actually measured input and output impedances on High End components that were claimed to be "75 Ohm" but were really as low as 3 Ohms or as high as 200.

The point of all this is that, regardless of what your equipment's claimed characteristic impedance may be, it may still be impossible to match it correctly. Does this matter? Maybe. It all depends on the frequency of the signal that you want to pass and the length of the cable that you want to pass it through.

The reason for matching characteristic impedances is that in a perfectly matched transmission line, where all of the characteristic impedances of all of the components, cables and connectors is identical, all of the signal energy that is put in at one end of the line will be passed through and come out at the other. In an IMPERFECTLY matched transmission line, though, some of the signal energy will not be passed through, but will hit a point of mismatch and be reflected (bounced) back to its source.

It's this reflected energy that creates problems. Heading back down the cable like a driver going the wrong way on a one way street, the reflected signal energy "heterodynes" (adds algebraically to form a new signal) with the energy coming in the opposite direction and produces -- just as one example - the black bars or diamond shapes that appear in the picture of a video system using mismatched components or a too-long S-video cable.

Heterodyning artifacts are "noise", in that they add something to the signal, and they can be a serious problem in a video or digital transmission system. Here's how they come about:

All reflected energy can be described by its frequency of reflection and by its relative amplitude, as compared to signal level. The frequency of reflection in a cable is easily calculated by simply dividing the length of the cable in meters into 300 million, the speed of light expressed in meters per second. Doing this, it's easy to see that the frequency of reflection in a one meter cable will be 300 megahertz (300,000,000 meters ) 1 = 300,000,000); that the frequency of reflection in a 2 meter cable will be 150 megahertz (300,000,000 ) 2 = 150,000,000), and so on, the longer the cable, the lower the frequency of reflection.

As reflected energy passes back along the line at its frequency of reflection, that frequency adds to or subtracts from the incoming energy to create a new "beat" frequency (a heterodyne) at a frequency which is the average of the frequency of reflection and the frequency of the incoming signal.

θα μπορουσα να ανεβαζω ακαταμετρητες σελιδες επι τουτου
το πιο καλο ειναι μια live δοκιμη
ακουω
 
Οι κατασκευαστές (και οι αναγκαίοι "θεωρητικοί" του είδους) των πανάκριβων καλωδίων που για να ικανοποιήσουν τη φαντασία των HiEndάδωv που τους κάθεται βαρύ ότι ένα καλώδιο των 10 μπορεί να μεταφέρει το ίδιο καλά το σήμα όπως αυτό των 1000 μπορούν να λένε διάφορα! Ελεύθεροι είναι, κι όποιος θέλει ας πηγαίνει να πετάει τα ευρά του (αν του περισσεύουν) σ' αυτά τα καλώδια. Ελπίζω όμως ότι αν μη τι άλλο να είναι και το υπόλοιπο σύστημα παρόμοιας κατηγορίας τιμής με τα πανάκριβα καλώδια, ώστε τουλάχιστον να μην είναι φαίνεται παράτερο ένα καλώδιο των 1000 σε ένα ενισχυτή των 300 και ένα cd player των 30 ! Δυστυχώς για τους κατασκευαστές αυτούς όμως (και ευτυχώς για τους υπόλοιπους, όσων από εμάς που δεν πιστεύουμε στην αναγκαιότητά τους δηλαδή) τα χαρακτηριστικά των καλωδίων, το ταίριασμα των σύνθετων αντιστάσεων, τα στάσιμα κύματα και όλες οι άλλες μικρολεπτομέρειες ανακαλύφθηκαν πολύ πριν από αυτούς, και για άλλα πιο σύνθετα και πολύπλοκα συστήματα. Όπως οι τηλεπικοινωνίες μέσω RF (όλων των συχνοτήτων). Δε νομίζω ότι χρειαζόμαστε τους φωστήρες αυτούς για να τα μάθουμε, αρκεί να έχουμε ασχοληθεί λίγο με αυτές τις εφαρμογές (έστω και ερασιτεχνικά).
 
Last edited:
επειδη ο καθένας λέει οτι θέλει
στοιχηματιζει καποιος ?
γιατι απο θεωριες άλλο τίποτα
ΑΚΟΥΩ
μετά θέλω να ακούσω τι φταίει και ενα καλώδιο παίζει καλύτερα στο 1 μόλις μέτρο από ένα άλλο
ΑΚΟΥΩ
 
Κάτι ακόμα, μιας και δεν μπορώ να κάνω edit πλέον στο προηγούμενο. Αφού θέλουμε να είμαστε απόλυτοι, πως εξασφαλίζουν οι κατασκευαστές αυτοί (από ό,τι είδα το συγκεκριμένο απόσπασμα πιο πάνω προέρχεται από τα faq της xlo) ότι τα καλώδιά τους θα έχουν απολύτως το καλύτερο δυνατό ταίριασμα των σύνθετων αντιστάσεων μεταξύ των διαφόρων κομματιών ενός συστήματος hi fi, όταν ο συνδυασμός που μπορεί να προκύψει από τη ποικιλία αυτών των συσκευών στην αγορά είναι τεράστιος; Μπορούν να ελέγξουν 5,10,20 συσκευές, γίνεται να ελέγξουν όλες ώστε να δουν αν τα καλώδια τους ταιριάζουν απόλυτα με τις εισόδους/εξόδους αυτών των συσκευών;

Edit. Προσωπικά και να ήθελα να συμμετέχω στη δοκιμή που λες, δεν γίνεται για δύο λόγους. Πρώτον είμαι μακριά, και δεύτερον δεν θεωρώ τα αυτιά μου τόσο ευαίσθητα ώστε να μπορέσουν να αναγνωρίσουν τις αδιόρατες διαφορές στην ποιότητα μεταξύ των καλωδίων! Δυστυχώς δεν έχω "μουσικό" αυτί!!
 
Last edited:
δεν με νοιαζει αν μεσα εχουν χαλκο η γυρο κοτοπουλο
αυτο που με νοιαζει ειναι τι παιζει, ποτε δεν εδεινα σημασια στη θεωρια αλλα στην πραξη
πριν 3 χρονια ταπεινωσα 2 ελληνες αρχιreviewers ανευ χρηματων
οποιος δεν θελει να πονταρει ας το κανουμε καπου ετσι. απλα για να ακουσετε
την διαφορα η οχι. Και μετα βγαινουμε και γραφουμε τι ακουσαμε η δεν ακουσαμε
ΑΚΟΥΩ
 
κανείς δεν υποχρεώνει κάποιον να αγοράσει κάτι
αν θες ψωνίζεις αν οχι no problemo
κάποιες εταιρίες υποστηρίζουν οτι αγοραζουν το χαλκό τους με το γραμμαρίο
αν αυτο ειναι κοροιδια ,τοτε οταν πουλανε το ασημι πιο ακριβα απο το χαλκο
τι κανουν?
 
Σιγά μην αγοράζουν το χαλκό με το μόριο. Αλλά ας πάρουμε το θέμα από το αρχικό μήνυμα. Πιστεύεις ότι πραγματικά αξίζει η αγορά ενός τέτοιου καλωδίου (ας δεχτώ για χάρη της συζήτησης ότι έχει διαφορά το ακριβό από το φθηνό) για να συνδεθεί η κάρτα ήχου του υπολογιστή με τον ενισχυτή (είτε αναλογικά είτε ψηφιακά); Πόσο καλή είναι τέλος πάντων αυτή η κάρτα (μη πω ότι πολύ πιθανό είναι να γίνεται σύνδεση με το ενσωματωμένο chip της μητρικής, όλο και λιγότερες ξεχωριστές κάρτες ήχου πωλούνται) που θα φανεί η διαφορά των καλωδίων;

Edit. Τώρα πρόσεξα ότι είναι η audigy 2 zs. Δεν λέω καλή κάρτα (έχω κι εγώ το προηγούμενο μοντέλο, audigy 2 χωρίς το zs), άλλα όχι και για να βάλεις καλώδιο των 1000 !
 
Last edited: