Αναλογικοι φακοι σε D σώματα

staurosly

Established Member
6 November 2008
200
Χρησιμοποιω παλιους φακους με σταθερη εστιακη αποσταση, σε σωμα προσαρμοσμενους με ανταπτορα, στο σταθερο 200χιλιοστα δεν εστιαζει σωστα και δεν γνωριζω γιατι
ο ψηφιακος αισθητηρας συμπεριφερεται οπως το φιλμ; ταιριαζει με τους σταθερους φακους ;
μου φαινεται να υπερφωτιζει , να βγαινουν πιο φωτεινες οι φωτο ,στις ιδιες συνθηκες με τον ιδιο φακο με τις ιδιες ρυθμισεις με με ταιριαστο ισο τοσο στο φιλμ οσο και στην μηχανη
 
Ο αισθητήρας δεν συμπεριφέρεται όπως το φιλμ, αυτό είναι και λογικό άλλωστε. Αλλά σε γενικές γραμμές οι φακοί κάνουν και για τα δύο συστήματα χωρίς μεγάλες διακυμάνσεις. Βέβαια διαφορές υπάρχουν αλλά εντοπίζονται κυρίως σε θεματα κόντραστ σε φακούς αρκετά παλιούς που δεν έχουν επιστρώσεις. Οι καινούργιοι φακοί είναι optimized για το ψηφιακό. Τελευταία έχουμε και φακούς optimized για βίντεο.
Στην εστίαση δεν θα έπρεπε να υπάρχει πρόβλημα, μιας και φαντάζομαι γίνεται χειροκίνητα. Αν θυμάμαι καλά δουλεύεις με Πενταξ και Μ42 φακούς. Ίσως να πρέπει να ξαναρυθμίσεις το οφθαλμοσκόπιο σου αν βγάζεις συνεχώς ανεστίαστες όταν είσαι σίγουρος οτι έχεις εστιάσει σωστά.
Για το θέμα της έκθεσης, σίγουρα τα ισο που δίνουν οι κατασκευαστές στους αισθητήρες μπορεί να έχει μια μικρή απόκλιση απο τις πραγματικές τιμές. Δλδ αντί για 400 να είναι 360 ή 480 πχ. Οπότε εκεί να οφείλονται μικροδιαφορές που βλεπεις. Βέβαια αυτό που παίζει πολύ είναι οι διαφορές να οφείλονται σε αποκλίσεις της εμφάνισης του φιλμ. Το φιλμ το εμφανίζεις μόνος σου ή το δίνεις έξω? Μικρές διαφορές στην θερμοκρασία του εμφανιστή μπορεί να δώσει μια ιδέα υπερ/υπο- έκθεσης. Ή το πόσο τα αναδεύεις. Ή η ίδια η ευαισθησία του φιλμ να μην είναι ακριβής. Αν είναι κοντά ή πέραν της ημερομηνία λήξης του θα εμφανίσει πτώση της ευαισθησίας του.
 
ευχαριστω για τις πληροφοριες Αλεξ, ναι με τους βιδωτους Μ42,σε πενταξ σωματα! το φιλμ εξω σε επαγγελματια το δινω, πολυ θα το ηθελα να ειχα δικο μου θαλαμο! να δω ποτε θα το καταφερω αυτο!
 
Για να δεις αν υπάρχει πρόβλημα στην εστίαση στο οφθαλμοσκόπιό σου, δοκίμασε να νετάρεις με μεζούρα και δες αν η φωτογραφία βγαίνει εστιασμένη. Μετά δες από το οφθαλμοσκόπιο τι εικόνα σου δίνει και αν ειναι θολή πρέπει να διορθώσεις τη βασική σου εστίαση εκεί.
 
Απάντηση: Re: Αναλογικοι φακοι σε D σώματα

ναι εχει μια μικρη αποκλιση στην μπροστινη εστιαση, μηπως ειναι απο τον ανταπτορα αυτη η διαφορα;
 
η μετρηση στην αποσταση αρχιζει απο τον επεξεργαστη;ετσι δεν ειναι;
 
Re: Απάντηση: Αναλογικοι φακοι σε D σώματα

η μετρηση στην αποσταση αρχιζει απο τον επεξεργαστη;ετσι δεν ειναι;

Σε τί ακριβώς αναφέρεσαι; Σε έναν χεριοκίνητο φακό τι ρόλο παίζει ο επεξεργαστής στην εστίαση;
 
Δες και κάτι άλλο. Αν η διαφορά στην εστίαση προκύψει από τον αντάπτορα αυτό θα φανεί ευκολα αν μετρήσεις απόσταση με μεζούρα, βάλεις στον φακό στον δακτύλιο της εστίασης την απόσταση που μέτρησες, και πάρεις στο live view σου θολή ή όχι νεταρισμένη εικόνα. Εκεί θα έχεις σίγουρα θέμα με τον αντάπτορα.
 
καλησπέρα Photis...ελεγα για την αρχη της μετρησης στην αποσταση του αντικειμενου για να νετάρω την εστιαση..αν ειναι η αρχη ,εκει που βρισκεται ο αισθητηρας
..