Αντιμετώπιση θορύβου

Ακριβώς!
Μαγνητική θωράκιση δεν γίνεται να προσφέρουν ούτε ο χαλκός ούτε το αλουμίνιο.
Μαγνητική θωράκιση θα μπορούσε να προσφέρει κάποιο μαγνητικό υλικό (πχ μαλακός σίδηρος).
 
Απάντηση: Re: Αντιμετώπιση θορύβου

Περίεργο. Σίγουρα δεν προέρχεται από την πηγή σου; Γιατί εγώ έχω άκρα του τάφου σιωπή σε source direct, με συσκευή συνδεδεμένη αναλογικά αλλά απενεργοποιημένη.

ιδιες πηγες ειχα και τοτε που δοκιμασα τον αζουρ,αλλωστε το φυσημα ακουγεται και με τις πηγες σβηστες.
 
Πάντως άκρη δεν έχω βρεί στο πρόβλημα. Υπάρχει κάποια λύση (αυτή τη στιγμή το θέμα περιορίζεται στην ακρόαση από το πικάπ αφού οι λοιπές πηγές είναι συνδεδεμένες ψηφιακά). Θα βοηθήσει phono stage ή τίποτα άλλο? Η δεύτερη λύση είναι να παραφράσω τον original τίτλο της ταινίας του μεγάλου Stanley Kubrick S.O.S. Πεντάγωνο καλεί Μόσχα και να πάψω να ασχολούμαι. Ούτως ή άλλως σε τέτοιες εντάσεις (από -5 έως +12) δεν θα παίξω τον ενισχυτή. Απλά η ύπαρξη αυτού του θορύβου έστω και μη ακουστού σε μικρότερες εντάσεις υποθέτω οτι αποτελεί παρεμβολή και "χαλάει" το ηχητικό σήμα. Οποιαδήποτε πρόταση είναι λίαν εκτιμητέα. Και πάλι ευχαριστώ όλους σας για την ως τώρα συμμετοχή σας.
 
O ενισχυτής μόνος του χωρίς καμμία πηγή συνδεδεμένη επάνω του (βγάλε όλα τα interconnects) να μην έχει ηλεκτρική επαφή με άλλη συσκευή (έστω και σβηστή) εξακολουθεί να κάνει αυτόν τον βόμβο;
 
Φίλε μου να μην τα ξαναλέμε.

Βάζεις τον ενισχυτή μόνο με ηχεία.
Βάζεις τέρμα, ακούς.
Μετά γυρνάς την πρίζα ανάποδα, ακούς.
Μετά βάζεις μιά πηγή. Δοκιμάζεις. ακούς. Γυρνάς την πρίζα της πηγής. ακούς.
μετά
ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ IC

δοκιμάζεις άλλη πηγή....

Τελευταίες δοκιμάζεις τις πηγές που έχουν και video.
Επίσης κοιτάς αν πολύ κοντά με τον ενισχυτή γειτνιάζει κάτι άλλο με βαρύ μτσ...
 
Ο θόρυβος εξακολουθεί να υφίσταται ακόμα και με τον ενισχυτή μόνο μαζί με τα ηχεία, δηλαδή χωρίς καμία σύνδεση καλωδίων, αναλογικών ή ψηφιακών και χωρίς άλλο καλώδιο ρεύματος στο πολύμπριζο πλην αυτού του ενισχυτή. Υπενθυμίζω οτι ο θόρυβος υφίσταται μόνο στις αναλογικές εισόδους και γίνεται αντιληπτός χωρίς αναπαραγωγή πηγής σε εντάσεις από -6 έως και +12 (εκεί τελειώνει ο ενισχυτής). Θεώρησα οτι δεν χρειάστηκε να συνδέσω τις πηγές μία μία αφού το πρόβλημα υφίσταται και χωρίς καμία πηγή συνδεδεμένη.
 
Ο θόρυβος εξακολουθεί να υφίσταται ακόμα και με τον ενισχυτή μόνο μαζί με τα ηχεία, δηλαδή χωρίς καμία σύνδεση καλωδίων, αναλογικών ή ψηφιακών και χωρίς άλλο καλώδιο ρεύματος στο πολύμπριζο πλην αυτού του ενισχυτή. Υπενθυμίζω οτι ο θόρυβος υφίσταται μόνο στις αναλογικές εισόδους και γίνεται αντιληπτός χωρίς αναπαραγωγή πηγής σε εντάσεις από -6 έως και +12 (εκεί τελειώνει ο ενισχυτής). Θεώρησα οτι δεν χρειάστηκε να συνδέσω τις πηγές μία μία αφού το πρόβλημα υφίσταται και χωρίς καμία πηγή συνδεδεμένη.

ωραία.
αντέστρεψες την πολικότητα του καλωδίου ρεύματος ?
επίσης, τί βρίσκεται δίπλα -πάνω-κάτω στον ενισχυτή και σε τι απόσταση?
 
Το πρόβλημα συνεχίζει να υφίσταται και μετά την αντιστροφή της πολικότητας. Δοκίμασα και με άλλο πολύμπριζο σε διαφορετκή μπρίζα αλλά τίποτα. Δίπλα στον ενισχυτή είναι η τηλεόραση plasma (απόσταση 20 cm περίπου) και από κάτω το dvd και το blueray (όλα είναι στο ίδιο επιπλο). Απλά πρέπει μάλλον να αποφασίσω αν είναι εγγενές προβλημα του ενισχυτή (δηλ. όχι καλές αναλογικές είσοδοι ) ή να πάρω τον ενισχυτή των 17 κιλών στην αντιπροσωπεία (σε ένα μήνα λήγει η εγγύηση). Αν υπάρχει κάτι άλλο που μπορείτε να μου πείτε, είμαι όλος αυτιά. Thanks again για όλα.
 
τότε θα κάνεις το εξής πριν πας τα 17 κιλά στην αντιπροσωπεία.
Πάρε τα 17 κιλά και βάλτα στο πάτωμα μακρυά από την τιβί και τα ράφια.
μετά θα πάς στην αντιπροσωπεία.
 
Ας μην ξεχνουμε οτι οι εισοδοι ουδεποτε απομονωνονται πληρως ,ακομη και στην περιπτωση που ο επιλογεας εισοδου ειναι ρελε,που θεωρητικα ειναι οτι καλλιτερο.Τωρα δεν ξερω αν υπαρχει ενισχυτης που δεν βγαζει εστω και ελαχιστο βομβο ,οταν δεν εχει σημα και κολλησουμε το αυτι μας στο ηχειο με τερμα την ενταση.Αν δεν κανω λαθος,διορθωστε με παρακαλω,στις προδιαγραφες του καθε ενισχυτη, καπου υπαρχει ο λογος σηματος προς θορυβο,πουθενα δεν γραφει λογος θορυβου χωρις σημα.
 
Επειδη, απο περιεργεια πιο πολυ, εκανα το τεστακι αυτο και σε av αλλα και σε δικαναλο ενισχυτη θα πω τα εξης:-


-av, με το volume στο τερμα ακουω θορυβο σε ολες τις εισοδους του αλλα οταν πατησω την επιλογη 'direct' τοτε χανεται και για να τον ακουσεις (πολυ ελαφρα) πρεπει αν βαλεις το αυτι σου κοντα στο tweeter.


-Δικαναλος, με το volume στο τερμα ισα που ακουω εναν ελαχιστο θορυβο (αλλα πραγματικα καμια σχεση με τον av). Με το 'direct' δε, σχεδον εξαφανιζεται και πρεπει να εχει παρα πολυ ησυχια και να κολλησεις το αυτι σου στο tweeter για ν' ακουσεις κατι.


Σημειωση: Στην επιλογη phono και στους δυο (παντα χωρις πηγες συνδεδεμενες) ακουω λιγο πιο πολυ θορυβο απ' οτι στις αλλες εισοδους, στον av δε, σημαντικα περισσοτερο...:smash:
(ακομα και με το direct)


Οπου θορυβος = φυσημα

Αυτα για ... παρηγορια....-bye-
 
Last edited:
Πολύ σωστά έτσι ακριβώς συμβαίνει.
Ο AV όσο έχει σε λειτουργία τα διάφορα συστήματα αποκωδικοποίησης αυτά προσθέτουν θόρυβο (=φύσιμα) Οταν πατάς το direct τα συστήματα αυτά απενεργοποιούνται και ο AV μετατρέπεται σε απλό 2κάναλο στερεοφωνικό ενισχυτή οπότε το φύσιμα μετριάζεται. Βέβαια δεν φθάνει στα χαμηλά επίπεδα ενός καλού δικάναλου ενισχυτή γιατί οι AV γενικώς υπολείπονται σε ποιότητα από τους αντίστοιχους 2κάναλους.

Στην επιλογή phono υπάρχει σε λειτουργία άλλο ένα επιπλέον στάδιο προ-ενίσχυσης (phono stage) οπότε αυτό προσθέτει επιπλέον θόρυβο στο σήμα.

Ολα είναι πολύ φυσιολογικά έτσι ακριβώς όπως τα περιγράφεις.

Το φύσιμα είναι πολύ φυσιολογικό σε ΟΛΟΥΣ τους ενισχυτές (είτε πολύ είτε λίγο)
Εκείνο που δεν είναι φυσιολογικό είναι ο βόμβος, και πρέπει να βρεθεί τι τον προκαλεί για να αντιμετωπιστεί.
 
Έτσι ακριβώς είναι όπως τα λέει ο komhst. Να προσθέσω απλά ότι οι μόνοι ολοκληρωμένοι που δεν έχουν φύσιμα (ή έστω πάρα πολύ λιγότερο φύσιμα) είναι αυτοί που έχουν παθητικό στάδιο προενίσχυσης, διότι ο θόρυβος των ενισχυτών προέρχετε από το στάδιο της προενίσχυσης. Όσο πολυπλοκότερο είναι, τόσο περισσότερο "βρωμίζεται" το σήμα και τόσο περισσότερος είναι και ο θόρυβος.
 
Last edited:
Η εγγραφές των δίσκων του πικάπ γινόντουσαν με τις υψηλές συχνότητες ανεβασμένες και τις χαμηλές κατεβασμένες, μεταξύ άλλων και για να εξαλήψουν το background noise. Αυτό που κάνει η είσοδος phono, είναι να επαναφέρει αυτές τις συχνότητες στο κανονικό τους επίπεδο χρησιμοποιόντας ένα κύκλωμα που λέγετε RIAA equalization και κάνει την παρακάτω διόρθωση στον ήχο που προέρχεται από το πικαπ αυτόματα.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:RIAA-EQ-Curve.svg

Λόγο του παραπάνω κυκλώματος που περιέχετε στην είσοδο phono που δεν υπάρχει στις άλλες εισόδους και του equalization που κάνει, αυξάνεται και ο θόρυβος της συγκεκριμένης εισόδου. Γι' αυτό και είναι μεγαλύτερος απ' ότι στις υπόλοιπες εισόδους.
 
Οι μηχανισμοί που προκαλούν θόρυβο είναι αρκετά πιο περίπλοκοι και διαφορετικοί από αυτά που γράφεις φίλε Ge0rge.
Παίζει ρόλο το κέρδος, τα χαρακτηριστικά θορύβου των ενεργών στοιχείων, η αντίσταση εξόδου του προηγούμενου σταδίου, η τροφοδοσία, το περιβάλλον, η ανοχή του κυκλώματος στον εξωτερικό θόρυβο.
 
Απάντηση: Re: Αντιμετώπιση θορύβου

Η εγγραφές των δίσκων του πικάπ γινόντουσαν με τις υψηλές συχνότητες ανεβασμένες και τις χαμηλές κατεβασμένες, μεταξύ άλλων και για να εξαλήψουν το background noise. Αυτό που κάνει η είσοδος phono, είναι να επαναφέρει αυτές τις συχνότητες στο κανονικό τους επίπεδο χρησιμοποιόντας ένα κύκλωμα που λέγετε RIAA equalization και κάνει την παρακάτω διόρθωση στον ήχο που προέρχεται από το πικαπ αυτόματα.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:RIAA-EQ-Curve.svg

Λόγο του παραπάνω κυκλώματος που περιέχετε στην είσοδο phono που δεν υπάρχει στις άλλες εισόδους και του equalization που κάνει, αυξάνεται και ο θόρυβος της συγκεκριμένης εισόδου. Γι' αυτό και είναι μεγαλύτερος απ' ότι στις υπόλοιπες εισόδους.

Ακριβώς!
 
αντιμετωπίζω και εγω πολυ σοβαρό πρόβλημα βόμβου στο sub μόνο. Είναι τόσο δυνατός που δεν μπορώ σε χαμηλές εντάσεις να έχω ανοικτό το sub. Προφανώς πρόκειται για χαμηλή συχνότητα.
Έκανα διάφορες συνδεσμολογίες και δοκιμές αλλά τίποτα. Επειδή ο βόμβος εξαφανίζεται σχεδόν εντελώς όταν αποσυνδέω την TV (plasma) και από το ρευμα αλλα ταυτόχρονα και από τον ενισχυτή και το dvd, κατέληξα οτι κάτι παιζει με την TV. Αλλά και αυτό δεν είναι σίγουρο, γιατί μπορεί απλά να δρα αν κεραία και να ενισχύει άλλα παράσιτα.
Έκανα το άσχετο: αφαίρεσα τη γείωση από την τροφοδοσία του sub! Ο βόμβος εξαφανίστηκε 100% - απόλυτη ησυχία!!!
 
Άρα είχες βρόχο γείωσης. Να μαντέψω: τα μηχανήματα ήταν σε διαφορετική μπρίζα;
 
Απάντηση: Re: Αντιμετώπιση θορύβου

Ο θόρυβος εξακολουθεί να υφίσταται ακόμα και με τον ενισχυτή μόνο μαζί με τα ηχεία, δηλαδή χωρίς καμία σύνδεση καλωδίων, αναλογικών ή ψηφιακών και χωρίς άλλο καλώδιο ρεύματος στο πολύμπριζο πλην αυτού του ενισχυτή. Υπενθυμίζω οτι ο θόρυβος υφίσταται μόνο στις αναλογικές εισόδους και γίνεται αντιληπτός χωρίς αναπαραγωγή πηγής σε εντάσεις από -6 έως και +12 (εκεί τελειώνει ο ενισχυτής). Θεώρησα οτι δεν χρειάστηκε να συνδέσω τις πηγές μία μία αφού το πρόβλημα υφίσταται και χωρίς καμία πηγή συνδεδεμένη.


Για να μην αδικούμε το μηχάνημα, η δοκιμή πρέπει να γίνεται με γειωμένες εισόδους, όχι στον αέρα. Φτηνό RCA καλώδιο με βύσμα, το κόβεις στα 4-5 εκ. γδύνεις-απομονώνεις τα δύο καλωδιάκια και τα στρίβεις μεταξύ τους.

Έτσι φαίνεται η στάθμη θορύβου που οφείλεται στον ενισχυτή.

Οι σύγχρονοι ενισχυτές έχουν μικρές εμπεδήσεις εισόδου (10-20 κΩ), γι αυτό και δεν θα υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ ανοικτού-βραχυκλωμένου, ειδικά να έχεις ηχεία μικρής ευαισθησίας μπορεί να μην είναι καν ακουστή.
 
Απάντηση: Re: Αντιμετώπιση θορύβου

αντιμετωπίζω και εγω πολυ σοβαρό πρόβλημα βόμβου στο sub μόνο. Είναι τόσο δυνατός που δεν μπορώ σε χαμηλές εντάσεις να έχω ανοικτό το sub. Προφανώς πρόκειται για χαμηλή συχνότητα.
Έκανα διάφορες συνδεσμολογίες και δοκιμές αλλά τίποτα. Επειδή ο βόμβος εξαφανίζεται σχεδόν εντελώς όταν αποσυνδέω την TV (plasma) και από το ρευμα αλλα ταυτόχρονα και από τον ενισχυτή και το dvd, κατέληξα οτι κάτι παιζει με την TV. Αλλά και αυτό δεν είναι σίγουρο, γιατί μπορεί απλά να δρα αν κεραία και να ενισχύει άλλα παράσιτα.
Έκανα το άσχετο: αφαίρεσα τη γείωση από την τροφοδοσία του sub! Ο βόμβος εξαφανίστηκε 100% - απόλυτη ησυχία!!!

Δεν είναι καθόλου άσχετο: Το sub παίρνει από τον προενισχυτή, ο οποίος αν δεν γειώνεται ο ίδιος, γειώνεται μέσω του τελικού. Το sub δηλαδή γειωνόταν μέσω δύο διαδρομών: της δικής του γείωσης και του ενισχυτή/τελικού. Διακόπτοντας τη μία, "έσπασες" το βρόγχο γείωσης.