Από Olympus σε Sony

ε, 250 γραμμάρια ούτως ή άλλως δεν χωρούν σε τσέπη, εκτός εάν πρόκειται για μικρούλα από ατόφιο ατσάλι. Εννοώ ότι από τη στιγμή που δεν χωράει σε τσέπη, τα 250 από τα 500 γραμμάρια έχουν ελάχιστη διαφορά (μετά παίζει πόσο κουράζεται ο λαιμός μας από το κρέμασμα)
 
Νομίζω ότι δεν είναι ακριβώς έτσι...

Δεν μπορώ να μην κρίνω εγωκεντρικά! ;)
Προσπαθώ να κρίνω απ' τις φωτογραφίες μου και απ' τις φωτογραφίες ανθρώπων που ξέρω. Συνήθως λίγα μόνο απ' τα προβλήματα που βλέπω οφείλονται σε εξοπλισμό.

Έστω ότι γνωρίζουμε 3 πράγματα περί των τεχνικών της φωτογράφησης, και ότι μέσω δοκιμής και λάθους έχουμε μάθει να καδράρουμε έστω επιεικώς αποδεκτά,

Μα αν ισχύουν τα παραπάνω, δεν έχω αντίρρηση στα υπόλοιπα!

γιατί να καθόμαστε να παιδευόμαστε με μία μηχανή προφανώς υποδεέστερη, ακόμη και για μία απλή snapshot; Για να λέμε ότι ακόμη και έτσι δεν εξαντλούμε τις δυνατότητες της μηχανής και ότι εάν την είχε λχ ένας Cartier-Bresson θα έκανε θαύματα;

Μια καλή μηχανή είναι συνήθως ένα ευπρόσδεκτο εργαλείο. Αυτό που προσπάθησα να επισημάνω είναι το shopping therapy σε αντίθεση με το know how ακόμα και σε τεχνικό επίπεδο, πολύ πριν φτάσουμε να μιλάμε για τέχνη. Οδηγούμαστε κυρίως να καταναλώνουμε αντί να εξελισσόμαστε, νομίζω...

Συμφωνώ πάντως ότι το νεώτερο μοντέλο δεν είναι απαραίτητα και καλύτερο, με την έννοια ότι δεν είναι απαραίτητο ότι θα έχει τις βελτιώσεις εκείνες που πραγματικά χρειαζόμαστε, αλλά τις βελτιώσεις εκείνες που η εκάστοτε εταιρία πιστεύει ότι θα κάνουν το μοντέλο της να πουλήσει.

Συνήθως το marketing επιβάλει χαρακτηριστικά και μόδες...
Κάποια περιοδικά φωτογραφίας αναφέρονται σε φωτογραφίες αναγνωστών τους και εξηγούν τι και πως θα μπορούσε να βελτιωθεί. Το ίδιο γίνεται και σε διάφορα sites και fora με φωτογραφίες. Συνήθως δεν προτείνεται διαφορετικός εξοπλισμός αλλά άλλη τεχνική λήψης ή επεξεργασίας. Δεν ξέρω αν έχουν δίκιο, αλλά μου βγαίνει πιο αξιοποιήσιμο...

Και ακριβώς για το λόγο αυτό, δεν πρόκειται ποτέ (έστω, όχι προσεχώς) να δούμε κινητά τηλέφωνα με αξιόλογες φωτογραφικές δυνατότητες, καθώς η βιομηχανία ακολουθεί απλώς μία checklist πιασάρικων χαρακτηριστικών.

Μιας όμως και οι φωτογραφικές άρχισαν να εξοπλίζονται με gps, και ασύρματες συνδέσεις, μήπως πλησιάζει ο καιρός να βγάλουν και μοντέλα με ενσωματωμένο τηλέφωνο? ;)
 
ε, 250 γραμμάρια ούτως ή άλλως δεν χωρούν σε τσέπη, εκτός εάν πρόκειται για μικρούλα από ατόφιο ατσάλι. Εννοώ ότι από τη στιγμή που δεν χωράει σε τσέπη, τα 250 από τα 500 γραμμάρια έχουν ελάχιστη διαφορά (μετά παίζει πόσο κουράζεται ο λαιμός μας από το κρέμασμα)

Η FZ7 χωράει οριακά στο Delsey τσαντάκι μου μαζί με πορτοφόλι, κινητό, κλειδιά, στυλό κλπ. Η αντίστοιχη superzoom fuji θέλει αναγκαστικά δικό της τσαντάκι μεγαλύτερο απ' το Delsey.

Η FZ7 κρεμιέται στον ώμο στο πλάϊ μέσα από ελαφρύ μπουφάν χωρίς ο όγκος να είναι μεγάλο πρόβλημα. Η Pentax ΜΖ7 ποτέ δεν με βόλευε έτσι ακόμα και με μικρό ευρυγώνιο.

Προφανώς δεν αναφέρομαι σε φωτογραφικές εξορμήσεις αλλά σε καθημερινή χρήση. Αν αποφασίσουμε να πάρουμε μαζί μας την τσάντα με τα φωτογραφικά, τέτοιες διαφορές σε βάρος και όγκο είναι πια αμελητέες. Αλλά νομίζω ότι σε αυτή την περίπτωση η μηχανή θα είναι SLR, οπότε θα ξέρουμε συνειδητά εξ' αρχής με τι μπλέξαμε! ;)
 
Επομένως,

Fuji 6500fd που καλύπτει τις προδιαγραφές που ζητώ, μου άρεσε και πιό πολύ απο όλες σαν αίσθηση στα χέρια μου (βάρος-λαβή), με ενθουσίασε και το χειροκίνητο Ζοομ (με δαχτυλίδι) κλπ..κλπ.

Τις ώρες που πέρασαν απο το πρώτο ποστ είχα μια συζήτηση που κατέληξε στο συμπέρασμα οτι εφόσον ξεφεύγει κανείς απο μέγεθος τσέπης μετα η διαφορά στην πράξη είναι μικρή και ας έχει η s6500fd διπλάσιο ογκο απο την FZ 7.

Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι:
α) πόσο αποτελεσματική είναι η σταθεροποίηση των Panasonic/Canon/Sony SuperZoom.
β) πόσο καλό υποκατάστατο αυτης της σταθεροποίησης είναι η χρήση ψηλότερου ISO όπως κάνει η Fuji στο "Picture stabilization mode".

1. Η σταθεροποίηση χρειάζεται και γίνεται περισσότερο αισθητή και αποτελεσματική, όσο μεγαλύτερη είναι η εστιακή απόσταση (δηλ. προς το τηλε). Έτσι μπορεί στο ευρυγώνιο άκρο το κέρδος να είναι 1-1,5 στοπ και στο τηλέ να είναι 2-2,5 στοπ. Δηλ. αντί για 1/60 είναι αρκετό το 1/30 ή 1/15 για να μη κουνηθεί η μηχανή και βγει θολή η λήψη. Αυτό έχει αξία στα ακίνητα θέματα, και όχι στα κινούμενα, αφού μια αργή ταχύτητα μηχανής δεν μπορεί να παγώσει την κίνηση του θέματος.
2. Δεν είναι ακριβώς το ίδιο. Το Picture stabilisation mode αυξάνει κατακόρυφα το iso. Αν το αφήσεις μόνο του θα πάει κατευθείαν στο 1600 ή 2000 ή 3200, άρα η φωτογραφία δεν θα είναι καλή. Αν το ρυθμίσεις να ανεβαίνει στα 400 από μόνο του η κατάσταση είναι καλύτερη, αλλά κερδίζεις 2 στοπ σε σχέση με το 100 iso. Το καλύτερο είναι να γνωρίζεις από πριν τις ανάγκες σου και να το ρυθμίσεις εσύ επί τούτου είτε στο 800, είτε στο 1000. Οι φωτογραφίες σε αυτο το Iso συνήθως είναι απόλυτα αξιοποίησιμες.
 
Panasonic FZ7. 190 ευρώ και φακός Leica 35-432 2.8-3.3 με σταθεροποιητή.

Οι SONY είναι όπως τις περιέγραψες, και δυστυχώς γρήγορες αλλά ευαίσθητες. Οι φωτογραφίες έχουν οξύτητα. Τα χρώματα είναι συνήθως εντυπωσιακά, αλλά πολλές φορές λάθος (δηλ. ψεύτικα). Οι μπαταρίες τους αθάνατες. Θόρυβο οι μικρές έχουν σχεδόν πάντα.

Η αντιπροσωπεία, αν χρειαστείς επισκευή, εύχεσαι να είχες πάρει άλλη κάμερα.

Aπό τα λίγα που ξέρω θα συμφωνήσω απόλυτα.. Προσωπικά η Sony δεν είναι ποτέ στις επιλογές μου οταν κοιτάζω για φωτ. μηχανή είτε για μένα είτε για δώρο...
 
Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι:
α) πόσο αποτελεσματική είναι η σταθεροποίηση των Panasonic/Canon/Sony SuperZoom.
β) πόσο καλό υποκατάστατο αυτης της σταθεροποίησης είναι η χρήση ψηλότερου ISO όπως κάνει η Fuji στο "Picture stabilization mode".


Αν δεν είμαι εντελώς λάθος η σταθεροποίηση στο φακό επεμβαίνει στο κούνημα της μηχανής, ενώ τα υψηλά iso στο κινούμενο θέμα...

οπότε δεν ξέρω αν είναι άμεσα συγκρίσιμα ή αν το ένα υποκαθιστά το άλλο άμμεσα.

έχοντας μια μικρή πανασονικ με σταθεροποιητή και μια fuji με υψηλά iso νομίζω οτι ο σταθεροποιητής είναι πιο.... χρηστικός, ειδικά όσο πάμε προς το τελε άκρο ή σε λιγοστό φως.

Επίσης το σύστημα σταθεροποίησης της fuji F40, ανεβάζει τα iso στα 2000 που δεν είναι και ότι καλύτερο, όσο καλό ccd και να έχει η μηχανή
 
Last edited:
Εάν μπορώ να έχω το ίδιο αποτέλεσμα με ανέβασμα της ευαισθησίας, θα το προτιμούσα, γιατί έτσι πιάνω το κινούμενο θέμα. Πχ εάν το iso800 μία μηχανής χωρίς σταθεροποίηση είναι περίπου ίδιο με το iso200 μίας μηχανής με σταθεροποίηση (όπως έχει περίπου η σύγκριση fuji-panasonic -οι τελευταίες απλώς δεν είναι για πάνω από 200iso), είναι συνήθως πιο χρήσιμο να ανεβάσω στο 800 και να φωτογραφίσω με ταχύτητα 1/100, (που παγώνει περίπου την κίνηση) παρά με σταθεροποίηση και 1/25.

Βέβαια τα παραπάνω δεν ισχύουν πάντα. Όταν με τη σταθεροποίηση βγάζουμε καθαρές φωτογραφίες με ταχύτητες έως και 1/8 (και ορισμένες φορές με σχετικώς αποδεκτά αποτελέσματα έως και 1/4), αυτό είναι χρήσιμο όταν θέλουμε να αποδώσουμε την κίνηση με ακλόνητο φόντο (και δεν έχουμε τρίποδο). Ή όταν θέλουμε να φωτογραφίσουμε ρέοντα ύδατα (πχ καταρράκτες).
Εδώ ένα παράδειγμα, με Minolta A2 (σταθεροποίηση στον αισθητήρα) και ταχύτητα 1/6
 

Attachments

  • PICT0436.jpg
    PICT0436.jpg
    82.6 KB · Views: 27
Αν και δεν τις έχω ψάξει πολύ, το κακό με αυτές τις κομπακτ είναι ότι ενώ δίνουν κάποια "καλούδια" στην πράξη το ένα αναιρεί το άλλο, δηλαδή βάζεις σταθεροποίηση, σου ανεβάζουν τα iso από μόνες τους, βαζεις χαμηλή ταχύτητα στα κατεβάζουν και πάει λέγοντας... με αποτέλεσμα να τραβάς πάνω κάτω με ίδιες...συνθήκες...
 
σε αυτά τα πράγματα θέλεις χειροκίνητο και όχι αυτόματο έλεγχο. Το καλύτερο είναι να τραβάς με σταθερό iso και προτεραιτότητα διαφράγματος (Α). Αν και στις κόμπακτ το διάφραγμα δεν δίνει ιδιαίτερες διαφορές στο βάθος πεδίου, μόνο στην ευκρίνεια του φακού ενδεχομένως.
 
Να πω κ εγώ δύο-τρεις λεξούλες από προσωπική εμπειρία ?

Λοιπόν μέχρι πρόσφατα είχα την olympus c770, παρόμοια με την 765 Μιχάλη που είχες.

Αγόρασα την olympus 550 με το 18 οπτικό ζούμ αλλά τελικά όταν το ζουμ ανέβαινε πάνω από τα 12-13 τότε οι φωτογραφίες ήταν....κάπως....δεν ξέρω να το περιγράψω...βασικά δεν μου άρεσε κ τελικά την χάρισα στην αδελφή μου που έχει καταενθουσιαστεί...

Τελικά αγόρασα την fujifilm s5700, ολοκαίνουργιο μοντέλο, μεγέθους σαν την olympus 770/550, ίσως λίγο μικρότερη από την 550. 7,1 megapixels, πλαστικό περίβλημα, καλής όμως ποίοτητας, φακός fujinon με 10 οπτικό, σταθεροποιητή εικόνας, παίρνει κάρτες sd & xd, έχει iso 1600 μέγιστο (με αρκετό θόρυβο όμως στα πολύ σκοτεινά πλάνα), βγάζει όμως φοβερές τελικά φωτογραφίες. Αυτό διαπίστωσα στο πσκ που ήμουν Σπέτσες. Μέσα στην βάρκα από Κόστα προς Σπέτσες με κύμμα, ανοίγω την μηχανή, βάζω stabilizer, μηδέν φως γιατί ήταν 11 το βράδυ κ βγάζω φωτογραφία στο αυτόματο σούπερ. Μηδέν κούνημα κ πολύ καλό το τελικό αποτέλεσμα. :BDGBGDB55:

Την συνιστώ εν ολίγοις...

Τιμή γύρω στα 220 ευρώ.

http://www.fujifilm.com/products/digital/lineup/s5700/index.html

Τέστ εδώ :
http://www.dcresource.com/reviews/fuji/finepix_s700-review/index.shtml
 
Απάντηση: Re: Από Olympus σε Sony

Είμαι και εγώ στο ψάξιμο για αντίστοιχη μηχανή με περιοριμένο μπάτζετ, έπεσε πολύ διάβασμα στο διαδίκτυο, έκανα και μια επίσκεψη στο MediaMarkt όπου είδα και πήρα μια γεύση των μοντέλων με τα ματάκια μου και τα χεράκια μου .. και .... σχεδόν κατέληξα.

Panasonic FZ 7 στα 200 .. εαν δεν ενδιαφέρει το raw αρχειο και το περιοριμένο ευρυγώνιο του φακού (36mm για την FZ 7).

Επειδή όμως με ενδιαφέρει και το raw (σε σπάνιες εξειδικευμένες περιπτώσεις) και το 28mm ευρυγώνιο και η πολύ καλή συμπεριφορά στα ψηλά ISO και η ανυπαρξία προβλήματος με τα κόκκινα μάτια ...
FUJI S6500fd στα 300. Το πολύ μέτριο ματάκι (EVF) και την έλειψη σταθεροποίησης θα την ... καταπιώ. Αυτό που με ενοχλεί ώστε να μην έχω καταλήξει 100% είναι το μέγεθος. Η Fuji S6500fd είναι ΠΟΛΥ ΟΓΚΩΔΗΣ.

Η Canon S5is είναι απλά πολύ ακριβή για μένα.

Υ.Γ. Οι τιμές δεν είναι απο MediaMarkt


να ξερεις οτι η FUJI S6500fd εχει τον ιδιο φακο αλλα εχει ακομα καλυτερη εικονα και συμπεριφορα στα μεγαλα ΙΖΟ απο την μεγαλυτερη 9600 που εχω και εγω !
αυτα τα λεει το γερμανικο περιοδικο FOTOMAGAZIN σε τελευταια τεστ..

αλλα ειναι μεγαλη σε ογκο οντως....
 
Μέσα στην βάρκα από Κόστα προς Σπέτσες με κύμμα, ανοίγω την μηχανή, βάζω stabilizer, μηδέν φως γιατί ήταν 11 το βράδυ κ βγάζω φωτογραφία στο αυτόματο σούπερ. Μηδέν κούνημα κ πολύ καλό το τελικό αποτέλεσμα.

και εμας μας αφηνεις ετσι..... χωρις να απολαυσουμε τιποτα... (ειναι και η πατριδα μου)
για ανεβασε καμμια φωτο....!
 
Τελικά πήγα στον Ρέπελλα και παρήγγειλα την Panasonic FZ7 με 175 ευρώ !!!!
Φανταστική μηχανή. Φοβερή τιμή. Ήταν και το τελευταίο κομμάτι.
Το πήρα κοψοχρονιά που λένε.
Το περιμένω την Δευτέρα. Θα σκάσω μέχρι τότε.
 
Τελικά πήγα στον Ρέπελλα και παρήγγειλα την Panasonic FZ7 με 175 ευρώ !!!!
Φανταστική μηχανή. Φοβερή τιμή. Ήταν και το τελευταίο κομμάτι.
Το πήρα κοψοχρονιά που λένε.
Το περιμένω την Δευτέρα. Θα σκάσω μέχρι τότε.

Καλορίζικη Μιχάλη... Χώμα τιμή..
Για τα λεφτά της, και για αρκετά παραπάνω, καταπληκτική μηχανή και με απίστευτο Zoom.
Mοναδικά, ίσως, ελλάτωμα το οτι δεν τα πάει και πολύ καλά στα ψηλά ISO.
 
θυμάμαι που πριν λιγότερο από 3 χρόνια γλυκοκοιτούσα την FZ3 (κυκλοφόρηση νομίζω Οκτώβριο του ´04) η οποία έβγαινε γύρω στα 500 ευρά. Για 175 ευρώ δεν το συζητώ, και μόνο για σταθεροποιημένος τηλεφακός σε χρήση ημέρας αξίζει.