Απο RCA σε XLR του ΕΡ1500

Γενικώς balanced συνδέσεις χρειάζεται να χρησιμοποιούμε όπου είναι χαμηλά τα σήματα και μεγάλα τα μήκη των καλωδίων. Γι αυτό εξάλλου οι balanced συνδέσεις χρησιμοποιούνται κατά κόρον στα επαγγελματικά συστήματα: Στα studios ηχογραφήσεων, στις συναυλίες κλπ. Στην συναυλία π.χ. το μικρόφωνο που βρίσκεται πάνω στην σκηνή έχει πολλά μέτρα καλώδιο μέχρι να φθάσει στην κονσόλα όπου γίνεται η μίξη. Δεδομένης και της χαμηλής τάσης σήματαος που δίνει το μικρόφωνο (ανάλογη της φωνογραφικής κεφαλής) είναι απαραίτητη η balanced σύνδεση.

Στα οικιακά συστήματα τώρα: Παλιά όταν σαν πηγές χρησιμοποιούσαμε κασετόφωνα και μαγνητόφωνα, αυτά είχαν μία έξοδο γύρω στα 250~350 mV η οποία θεωρείται υψηλή για την μεταφορά της μέσω RCA καλωδίου σε λογικά μήκη (αυτά που έχουμε στο σπίτι). Τα σημερινά CD players βγάζουν πάνω από 800mV έως και 2V έξοδο. Συνεπώς καταλαβαίνετε ότι άμα δεν ήταν απαραίτητη η balanced σύνδεση για τα 300mV άρα πολύ περισσότερο δεν είναι για τα 2V ανάμεσα στο CD και τον προενισχυτή. Απλώς έχει γίνει της μόδας!

Επιδή τα σημερινά CD players βγάζουν δυνατό σήμα ο προενισχυτής δεν δουλεύει για να κάνει ενίσχυση (όπως συνέβαινε στο παρελθόν από τα 250mV του κασετοφώνου στα 2V της εισόδου του τελικού) αλλά για να κάνει εξασθένηση!!! Για σκεφτείτε να δώσεις τα 2V που μπορεί να βγάζει το CD player στον τελικό θα γίνει πανικός μέσα στο σπίτι. Συνεπώς ο προενισχυτής χαμηλώνει το σήμα του CD player σε ένα σήμα της τάξης των mV για να παίξει ο τελικός σε χαμηλές εντάσεις. Εκεί μπορούμε να πούμε ότι ανάμεσα στον προ και τον τελικό είναι πιο χρήσιμη η balanced σύνδεση (διότι έχει εξασθενήσει το σήμα) παρά ανάμεσα στο CD player και στον προ όπου το σήμα είναι ακόμα δυνατό. Και βέβαια αν έχουμε monoblock ενισχυτές τοποθεητένους κοντά στα ηχεία, τότε είναι ακόμα πιο χρήσημη η balanced σύνδεση μεταξύ προ και τελικών γιατί τα μήκη είναι πολύ μεγαλύτερα.