απόκτηση απολυτηρίου χωρίς Πανελλαδικές

Απάντηση: Re: Απάντηση: απόκτηση απολυτηρίου χωρίς Πανελλαδικές

Σε πολλες χωρες της ευρωπης, δεν ειναι δωρεαν η παιδεια. Μαθητες και φοιτητες αγοραζουν τα συγγραμματα (απο τα οποια μπορει καποιος να επιλεξει μεταξυ 2-3 συγγραφεων), κυριως οι εχοντες, γιατι οι μη εχοντες τους δινεται κουπονι. Στα πανεπιστημια υπαρχουν διδακτρα αλλά και κει, καποιος πληρωνει συμφωνα με την οικογενειακη δηλωση.

Γνωρίζω πως ισχύουν όσα γράφεις, αλλά τα σημεία που τόνισες στη φράση μου "...βασικά συνταγματικά κατοχυρωμένη υποχρέωση του Κράτους να παρέχεται δωρεάν για το οποίο έχουν γίνει επαναστάσεις ανά τους αιώνες στο δυτικό κόσμο;" δεν έχουν σχέση με το νόημα των όσων έγραψα.

Στην Ελλάδα, από όσο ξέρω, η βασική εκπαίδευση αναγνωρίζεται από το Σύνταγμα ως δικαίωμα και αν δεν κάνω λάθος παρέχεται δωρεάν από το Ελληνικό Κράτος. Εκεί "κολλάει" το "δωρεάν παιδεία", όχι πως έγιναν επαναστάσεις για δωρεάν εκπαίδευση. Αν και το "Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία" χαρακτήρισε πολλούς ξεσηκωμούς...
 
Περί του Μεταπτυχιακού, υποθέτω πως αναφέρθηκε σαν αναγκαία συνθήκη για εύρεση καλής θέσης (και διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό) στο Δημόσιο, όπου η επιλογή προσωπικού όταν δεν είναι καθαρά βυσματική-κομματική, γίνεται αξιοκρατικά με βάση απλά το άθροισμα χαρτιών & τίτλων.
Σίγουρα δεν ισχύει αυτό στον ιδιωτικό τομέα και από την πείρα μου τα 15 χρόνια που εργάζομαι, ιδιαίτερα σε ότι αφορά τα επαγγέλματα των "θετικών επιστημών" αλλά και των υπολοίπων κλάδων.

Η απορία μου πάντως ήταν γιατί τόσος ντόρος περί του απολυτηρίου της βασικής 12ετούς εκπαίδευσης, μεταξύ υπουργείου και ιδιωτών εκπαιδευτικών, ενώ όπως είπατε θεωρείται γενικά κάτι το οποίο σπάνια δεν πετυχαίνει κάποιος μαθητής. Αν μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει θα το εκτιμούσα.
Με ξέχεσε πατόκορφα ο ευγενής Κος Τυροβολάς καθώς δεν επείσθη για την ανιδιοτέλεια μου, τουλάχιστον να μου λυθεί η απορία.
 
Ζητώ ταπεινά συγνώμη από τη Μεγαλειότητά σας που υπάρχω, αν μου το επέτρεπαν τα Ελληνοχριστιανικά μου ήθη θα απάλλασσα τον πλανήτη από το μίασμα που προκαλώ.
Αν μου επιτρέπει η Εξοχότητά σας πάντως, λέω ΑΝ, να σας υπενθυμίσω πως η δυσπιστία μου υπάρχει πρωτίστως προς τις αποφάσεις των Υπουργών (Παιδείας κ.α.) όπως έγραψα και πως η ΟΙΕΛΕ μου φαίνεται σαν ένωση Ελευθέρων Επαγγελματιών, παρά σαν συνδικαλιστικό όργανο. Λόγω της άγνοιάς μου, φυσικό για κατώτερα σαν εμέ όντα, ζήτησα γνώμες και διευκρινίσεις.
Αν μπορείτε πάντως φωτίστε με τη γνώση σας τον ταπεινό Σας υπηρέτη, καθώς ο Χίος είναι απότομος και τσατίλας και όχι ένας ευγενής Κύριος όπως εσείς!

Δηλαδή συγγνώμη, αυτό σημαίνει ότι ζητάς διευκρινήσεις?

"Γιατί δυσκολεύομαι να πιστέψω πως οι ιδιώτες εκπαιδευτικοί ανησυχούν τόσο πολύ για το καλό της νεολαίας;"

Η ΟΙΕΛΕ είναι το συνδικαλιστικό όργανο των εκπ/κών που εργάζονται σε ιδιωτικά σχολεία και φροντιστήρια.
Αν τύχει σε κάποιο φροντιστήριο όμως π.χ. ο ιδιοκτήτης εκβιάζει τους εκπ/κούς να δουλέψουν παράτυπα με "μπλοκάκι" (κατα τα γνωστά από τους μηχανικούς), αυτό δεν τους κάνει και ελεύθερους επαγγελματίες, παρά μόνο στα χαρτιά. Αν και το φαινόμενο είναι πολύ περιορισμένο - ευτυχώς.

Στα ιδιωτικά σχολεία αυτό λόγω νομοθεσίας δεν συμβαίνει, υπάρχει έλεγχος.

Το συγκεκριμένο απολυτήριο στερεί τη δυνατότητα πρόσβασης στην τριτοβάθμια (αναβίωση της πάλαι ποτέ 5ης δέσμης).

Όμως μπορεί να χρησιμοποιηθεί π.χ. στο δημόσιο, για να πας σε κάποιο ΙΕΚ κι εκεί ο βαθμός μετράει.

Αυτό λένε οι άνθρωποι: Ότι πολλά "μαγαζιά" θα γεμίσουν τον τόπο αριστούχους της συμφοράς.
Όχι ότι εμείς στα δημόσια δεν τους πριμοδοτούμε γενναία, αλλά τα χάλια ορισμένων ιδιωτικών θέλουμε πολύ δρόμο ακόμα για να τα φτάσουμε.
Το λένε άλλωστε όχι όποιοι νάναι, αλλά αυτοί που δουλεύουν εκεί.

Οι γραπτές εξετάσεις των δημοσίων στο τέλος του έτους είναι αν μη τι αλλο της προκοπής.


Δεν είναι το θέμα ότι θα πάρουν απολυτήριο, αυτό όπως σωστά γράφτηκε όλοι το παίρνουν, θέλει προπάθεια για το αντίθετο (δυστυχώς), αλλά το ότι θα πάνε μετά π.χ σε διαγωνισμό του δημοσίου με άριστους βαθμούς.

Μέχρι τώρα, χάλαγε η συνταγή στα 6 μαθήματα των πανελληνίων. Πάτωναν και χάλαγε ο μέσος όρος.
Τώρα θα μαγειρεύουν μια χαρά τις ενδοσχολικές.
 
Re: Απάντηση: απόκτηση απολυτηρίου χωρίς Πανελλαδικές

Πριν 10 χρόνια που αποφοιτούσα εγώ πάντως, ίσχυε το ότι ο βαθμός του σχολείου αναπροσαρμοζόταν μέχρι 3 μονάδες πάνω απ'όσο είχες γράψει στις Πανελλήνιες. Αν είχες δηλαδή στο σχολείο σου 19 και έγραφες 7, έβγαινε μέσος όρος 8.5.. Άρα έπρεπε πάση θυσία να γράψεις πάνω από 8-9... άρα αν είσαι μαθητής του 8-10 να πας φροντιστήριο ώστε να το διασφαλίσεις.

Φιλε Μαέστρο για το απολυτήριο δεν ισχύουν αυτά πλέον! Στις περυσινές πανελλαδικές ειχαμε στον Νομό μου τον...τελευταίο των τελευταίων, τον μαθητή ...φαινόμενο που με βαθμό πρόσβασης στις πανελλαδικές....0.9/20 και 14αρια στα προφορικά όχι μόνο πήρε το απολυτηριάκι του μετ επαίνων (με 9.5 μεσο ορο που προκύπτει απο το γραπτο των πανελλαδικών και τα δυο εξάμηνα προφορικών δια του τρία) και επιπλέον πέρασε και σε ΤΕΙ Κοζάνης, αφού η βάση του 10 καταργήθηκε! Το 14αρι στα προφορικά είναι το ελαχιστότατο πλέον, δεν υπάρχει περίπτωση να μην στο δώσουν, στα γραπτά έδωσε λευκές κόλλες και του ανέβηκε η βαθμολογία απο το +3 των προφορικών!
Με λίγα λόγια, για ...να μην πάρεις απολυτήριο Λυκείου πρέπει να προσπαθησεις πολύ, τωρα πλέον αυτοί που δεν θα δίνουν γραπτά πανελλαδικών θα έχουν και ένα μίνιμουμ αξιοπρεπες 14αρι αντί...το οριακό 9.5 και όλες οι πόρτες θα ειναι ανοιχτες! (πχ θα πηγαίνουν στην Σλοβακία, την Ρουμανία ή την Βουλγαρία και θα ψωνίζουν και ένα πτυχίο για παν ενδεχόμενο και χωρίς να έχουν ξοδέψει ούτε ευρώ σε φροντιστήρια!)
 
Re: Απάντηση: απόκτηση απολυτηρίου χωρίς Πανελλαδικές

Μια χαρά απολυτήρια παίρνουν και με πανελλήνιες.

Με ένα 15-16 στα Προφορικά και τίποτα να μην γράψεις έχεις χαλαρά βάση στο μάθημα.

Για να πάρεις απολυτήριο θέλει μέσο όρο 9,5 και πάνω. Και φυσικά στο γενικό περιλαμβάνονται και τα μαθήματα που εξετάζονται ενδοσχολικά ( Θρησκευτικά κλπ)

Οπότε για να μην πάρεις απολυτήριο πρέπει να κάνεις αίτηση με πολλά χαρτόσημα.

Οι ανακοινώσεις είναι για να γίνεται κουβέντα.

Ακριβώς όπως τα λες είναι! Και αρκει και 14αρι στα προφορικά όπως γραφω...
 
Re: Απάντηση: απόκτηση απολυτηρίου χωρίς Πανελλαδικές

Φιλε Μαέστρο για το απολυτήριο δεν ισχύουν αυτά πλέον! Στις περυσινές πανελλαδικές ειχαμε στον Νομό μου τον...τελευταίο των τελευταίων, τον μαθητή ...φαινόμενο που με βαθμό πρόσβασης στις πανελλαδικές....0.9/20 και 14αρια στα προφορικά όχι μόνο πήρε το απολυτηριάκι του μετ επαίνων (με 9.5 μεσο ορο που προκύπτει απο το γραπτο των πανελλαδικών και τα δυο εξάμηνα προφορικών δια του τρία) και επιπλέον πέρασε και σε ΤΕΙ Κοζάνης, αφού η βάση του 10 καταργήθηκε! Το 14αρι στα προφορικά είναι το ελαχιστότατο πλέον, δεν υπάρχει περίπτωση να μην στο δώσουν, στα γραπτά έδωσε λευκές κόλλες και του ανέβηκε η βαθμολογία απο το +3 των προφορικών!
Με λίγα λόγια, για ...να μην πάρεις απολυτήριο Λυκείου πρέπει να προσπαθησεις πολύ, τωρα πλέον αυτοί που δεν θα δίνουν γραπτά πανελλαδικών θα έχουν και ένα μίνιμουμ αξιοπρεπες 14αρι αντί...το οριακό 9.5 και όλες οι πόρτες θα ειναι ανοιχτες! (πχ θα πηγαίνουν στην Σλοβακία, την Ρουμανία ή την Βουλγαρία και θα ψωνίζουν και ένα πτυχίο για παν ενδεχόμενο και χωρίς να έχουν ξοδέψει ούτε ευρώ σε φροντιστήρια!)


Εγώ δε το βρίσκω κακό αυτό, αρκεί όταν πάει στις ξένες χώρες που αναφέρεις να μάθει κάτι, μιας και για να πάει εκεί πιστεύω θα θέλει να το εξασκήσει και ως επάγγελμα.

Αντιθέτως στα δικά μας ας πούμε ΤΕΙ δε θέλω να πω ποσοστό πτυχιούχων που έχω συναντήσει από διάφορες ειδικότητες, όπου δεν έχουν μάθει ούτε το 1/5 της ύλης.

Πως θα το κάνουν επάγγελμα αυτό το πράγμα που σπούδασαν μετά.

π.χ. Ηλεκτρολόγος και πτυχιούχος ΤΕΙ και δε γνωρίζει τι καλώδιο θα χρησιμοποιήσει σε 16άρα ασφάλεια. Δηλαδή μιλάμε για το standard πράγμα που το ξέρει και η γιαγιά μου πλέον, όταν ήθελε να προσθέσει μία ακόμα πρίζα σε ένα δωμάτιο.
 
Re: Απάντηση: απόκτηση απολυτηρίου χωρίς Πανελλαδικές

Εγώ δε το βρίσκω κακό αυτό, αρκεί όταν πάει στις ξένες χώρες που αναφέρεις να μάθει κάτι, μιας και για να πάει εκεί πιστεύω θα θέλει να το εξασκήσει και ως επάγγελμα.

Αντιθέτως στα δικά μας ας πούμε ΤΕΙ δε θέλω να πω ποσοστό πτυχιούχων που έχω συναντήσει από διάφορες ειδικότητες, όπου δεν έχουν μάθει ούτε το 1/5 της ύλης.

Πως θα το κάνουν επάγγελμα αυτό το πράγμα που σπούδασαν μετά.

π.χ. Ηλεκτρολόγος και πτυχιούχος ΤΕΙ και δε γνωρίζει τι καλώδιο θα χρησιμοποιήσει σε 16άρα ασφάλεια. Δηλαδή μιλάμε για το standard πράγμα που το ξέρει και η γιαγιά μου πλέον, όταν ήθελε να προσθέσει μία ακόμα πρίζα σε ένα δωμάτιο.

Δεν ξέρω αν ειναι κακό, πάντως...αξιοκρατικό δεν είναι!
Φυσικά αν ειναι μετα να βγεις για δουλειά στον ιδιωτικό τομέα οι οποιες γνώσεις σου θα αξιολογηθούν και αργά ή γρήγορα θα ξεχωρίσει η ήρα απο το σιτάρι, αν όμως έχεις μπαμπάκα "διαπλεκόμενο", όλο και κάποια θεσούλα αραχτού στο δημόσιο θα σου εξασφαλίσει και θα έχεις και το μισθό του πτυχιούχου...Τωρα βέβαια αυτή η προοπτική άρχισε να ξεθωριάζει κάπως, αλλά ο πολυμήχανος έλληνας ποτέ δεν χάνει την ελπίδα του να βολέψει το βλαστάρι όπως μπορει καλύτερα...
Φυσικά και απο τα δικά μας ΤΕΙ ή ΑΕΙ μπορείς να αποφοιτήσεις... μετ επαίνων χωρίς να έχεις μάθει ούτε τα βασικά, αλλά τουλάχιστον η "εξαγορά μαθημάτων και πτυχίου" ειναι πολύ περιορισμένο φαινόμενο σε αντίθεση με τις "πρώην ανατολικές χώρες" όπου αποτελεί τον κανόνα (και για να ειμαι δίκαιος όχι μόνο σ αυτές αλλά και σε πολλά ιδιωτικά πανεπιστήμια της γηραιάς Αλβιόνας όπου μπορεί να μην το αγοράζεις άμεσα το πτυχίο αλλά και...λευκές κόλλες να δίνεις σου το δίνουν στο πέρας των ορισμένων ετών εκπαίδευσης, εφόσον πλήρωσες τα δίδακτρα)
 
Άρα ότι και να κάνουμε, μάλλον δεν περιορίζεται το πρόβλημα.

Πάντα θα βρίσκουν λύση, αυτοί που θέλουν να κάνουν την λαμογιά τους.
 
Άρα ότι και να κάνουμε, μάλλον δεν περιορίζεται το πρόβλημα.

Πάντα θα βρίσκουν λύση, αυτοί που θέλουν να κάνουν την λαμογιά τους.

Το πρόβλημα ξεκινά απο πολύ νωρίτερα, τα "τούβλα" πρέπει να σταματάνε στις τρίτη γυμνασίου και να συμπληρώνουν εκει τα 16 τους χρόνια και στο λύκειο να μπαίνουν με πανελλαδικές εξετάσεις μόνο οι καλύτεροι, το 50-60% του συνόλου, οι λοιποί να πηγαίνουν σε τεχνική εκπαίδευση, όπως γίνεται σε όλες τις άλλες σοβαρές χώρες της Ευρώπης.
Εχω 4 πρωτα ξαδερφια στην Γαλλία και κανένα τους δεν πήρε απολυτήριο λυκείου (baccalaureat), το οποίο το παίρνει σήμερα μόνο το 50-55% των μαθητών (παλιά ήταν και μικρότερο το ποσοστό). Σε μας σήμερα το ποσοστό αυτό αγγίζει το 90% και δεν ειναι καθόλου φυσιολογικό....
Λυσεις υπάρχουν, αλλά σιγά μην επωμιστει κάποιος το "πολιτικό κόστος"...
 
...
Το συγκεκριμένο απολυτήριο στερεί τη δυνατότητα πρόσβασης στην τριτοβάθμια (αναβίωση της πάλαι ποτέ 5ης δέσμης).

Όμως μπορεί να χρησιμοποιηθεί π.χ. στο δημόσιο, για να πας σε κάποιο ΙΕΚ κι εκεί ο βαθμός μετράει.

Αυτό λένε οι άνθρωποι: Ότι πολλά "μαγαζιά" θα γεμίσουν τον τόπο αριστούχους της συμφοράς.
...

Τελικά αυτή νομίζω είναι η πληροφορία που μου διέφευγε, καθώς λόγω ηλικίας δεν γνωρίζω πια πόσο έχουν αλλάξει τα συστήματα βαθμολογίας, εξετάσεων και εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Αν μάλιστα είχα πάρει την πληροφορία, χωρίς να λουστώ πρώτα σε απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς, θα ήταν πολύ καλύτερα.
Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τί ενόχλησε τόσο πολύ, τί το τόσο κακό είπα, ώστε να μου αξίζουν τέτοιοι χαρακτηρισμοί. Ευτυχώς με άφησαν τόσο άναυδο, ώστε μόνο να ειρωνευτώ κατάφερα και ελπίζω να είσαι ψυχραιμότερος, ειδικά όταν κατηγορείς τον άλλο για προκατάληψη.

Το ότι είμαι καχύποπτος κυρίως για υπουργούς, για τους οποίους η τριτοβάθμια εκπαίδευση αποδεικνύεται κυρίως μέσο εξυπηρέτησης πολιτικών σκοπιμοτήτων, αντί για σχεδιασμό του μέλλοντος της χώρας, ισχύει. Επίσης είμαι καχύποπτος (λόγω και προσωπικών εμπειριών) για ιδιώτες εκπαιδευτικούς-φροντιστές (στο μυαλό μου έχω τους ιδιοκτήτες-επιχειρηματίες Διευθυντές και Φροντιστές που υποχρεώνουν συναδέλφους τους σε μπλοκάκι), για πολλούς από τους οποίους βλέπω δυστυχώς οι μαθητές να είναι πρώτα πελάτες και έπειτα αποδέκτες λειτουργήματος.
Έτσι όταν βλέπω να υπάρχει ανοικτός νομικός πόλεμος μεταξύ των δύο πλευρών, γίνομαι ακόμη πιο καχύποπτος, για το τι θα συμβεί στου κασίδη το κεφάλι...
Πάντως αν κατάλαβα καλά, ίσως να μην έχουν άδικο στην κίνησή τους οι της ΟΙΕΛΕ...