Το 2 δρόμων 3 δρόμων κλπ σε τι εξυπηρετεί?
Λοιπόν, έχουμε και λέμε:
Στα ηχεία κατά κύριο λόγο χρησιμοποιούνται δύο ή περισσότερα μεγάφωνα. Έτσι μπορούμε να μοιράσουμε το φάσμα των ακουστικών συχνοτήτων σε δύο, τρία ή περισσότερα μέρη και να χρησιμοποιούμε εξειδικευμένα μεγάφωνα γι αυτό.
O διαχωρισμός αυτός γίνεται από ηλεκτρικά κυκλώματα (φίλτρα) που ονομάζονται «κροσόβερ».
Aς δούμε τώρα τι εννοούμε όταν λέμε π.χ. ότι ένα ηχείο είναι τριών μεγαφώνων και δύο δρόμων. Mε τη λέξη «δρόμοι» εννοούμε τον αριθμό των περιοχών στις οποίες χωρίζεται το ακουστικό φάσμα. Έτσι αν ένα ηχείο χρησιμοποιεί ένα κροσόβερ δύο δρόμων, αυτό σημαίνει ότι χωρίζει το ακουστικό φάσμα σε δύο περιοχές. Kάθε μία απ' αυτές τις περιοχές μπορεί να αναπαράγεται από ένα ή περισσότερα μεγάφωνα. Έτσι αν σε ένα ηχείο δύο δρόμων βάλουμε δύο μεγάφωνα για τις μεσοχαμηλές και ένα τουίτερ για τα πρίμα, θα έχουμε συνολικά δύο δρόμους και τρία μεγάφωνα. Αν σε ένα ηχείο τριών δρόμων χρησιμοποιήσουμε τρία μεγάφωνα, ένα για τις χαμηλές, ένα για τις μεσαίες συχνότητες και ένα τουίτερ για τις υψηλές, τότε έχουμε ένα ηχείο τριών δρόμων και τριών μεγαφώνων, κ.ο.κ.
Δεν πρέπει όμως να πιστεύουμε ότι όσα περισσότερα μεγάφωνα ή δρόμοι χρησιμοποιούνται σε ένα ηχείο τόσο το καλύτερο. Kι αυτό γιατί ο διαχωρισμός του φάσματος απ' το κροσόβερ παρουσιάζει πάντα προβλήματα και είναι δύσκολο να κατασκευαστεί ένα ηχείο με απόλυτα σωστό κροσόβερ για πολλούς δρόμους. Tα προβλήματα που δημιουργούνται από ένα προβληματικό πολλαπλό κροσόβερ, έχουν να κάνουν με απώλεια της συνοχής του ήχου και της στερεοφωνικής εικόνας. Επίσης, στα σημεία όπου γίνεται ο διαχωρισμός του φάσματος (συχνότητες κρος) παρουσιάζονται προβλήματα χρωματισμών λόγω του ότι εκεί δουλεύουν και τα δύο μεγάφωνα που αναλαμβάνουν την κάθε περιοχή.
Γιʼ αυτό και δύσκολα θα συναντήσει κανείς καλά ηχεία με περισσότερους από 3 δρόμους.