Απορρόφηση αύξησης ΦΠΑ

Ενα άλλο ενδιαφέρον θέμα είναι η δυνατότητα αγοράς νέου μηχανήματος μέσω ανταλλαγής του παλιού. Και εδώ υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις.

1. Δυνατότητα ανταλλαγής ασχέτως αν το μηχάνημα αντιπροσωπεύεται από τον αντιπρόσωπο
2. Δυνατότητα ανταλλαγής μόνο αν το μηχάνημα αντιπροσωπεύεται από τον αντιπρόσωπο
3. Μη δυνατότητα ανταλλαγών.

Ας δούμε λίγο την ανάγκη από την πλευρά του καταναλωτή.
Φθάνοντας το σύστημά μας σε ένα επίπεδο, κάθε αλλαγή είναι αρκετά κοστοβόρα και ταυτόχρονα έχουμε στην κατοχή μας κάποιο μηχάνημα σεβαστού κόστους, το οποίο πρέπει είτε να πωληθεί από εμάς είτε να ανταλλαγεί.

Η πώληση από εμάς έχει τα εξής χαρακτηριστικά θετικά και αρνητικά
1. Απαιτείται χρόνος
2. Πρέπει να κάνουμε demo στο σπίτι μας.
3. Η τιμή που ζητάμε είναι συνήθως μεγαλύτερη από αυτή που μας δίνουν οι αντιπρόσωποι (θα εξηγήσουμε παρακάτω το γιατί)
4. Δυσκολία να πωληθεί τοις μετρητοίς (ιδιαίτερα όταν η τιμή είναι μεγάλη)
5. Αναλαμβάνουμε ρίσκο (σαν αυτό του επαγγελματία) όταν δεχθούμε πώληση με δόσεις
6. Μπορεί να αναγκαστούμε να ακολουθήσουμε την πρακτική του παίρνω κάποια χρήματα και τα υπόλοιπα με ανταλλαγή μικρότερου μηχανήματος το οποίο στη συνέχεια θα δοκιμάσουμε να πουλήσουμε (εδώ πλέον έχουμε πάρει full ρίσκο εμπόρου!)
7. Στην αγορά του νέου μηχανήματος τώρα, αν έχουμε μετρητά μπορεί να απαιτήσουμε καλύτερους οικονομικούς όρους.

Αν τώρα κάνουμε ανταλλαγή μέσω εμπόρου έχουμε
1.Αμεση πώληση τοις μετρητοίς στην ουσία, το οποίο συνεπάγεται και ανάληψη από τον έμπορο του κόστους που συνδέτεαι με το χρόνο μέχρι να πωληθεί σε τρίτο το μηχάνημα (ή κέρδος μας από την άμεση πώληση σε αντίθεση με το κόστος του χρόνου που θα κάναμε να το πουλήσουμε μ´νοι μας)
2. Μη ανάληψη ρίσκου είτε δόσεων είτε ανταλλαγής με μικρότερα μηχανήματα που έχουμε στην πώληση εκ μέρους μας
3. Τιμή που για «τρίτα» μηχανήματα (μη αντιπροσωπευόμενα) είναι μικρότερη αυτής που μπορούμε να πετύχουμε μόνοι μας για τους ανωτέρω λόγους
4. Τιμή για μηχανήματα που αντιπροσωπεύει ο εμπορος, συνήθως πολύ καλή (καλύτερη από αυτή που μπορούμε να πετύχουμε μόνοι μας) αφού υπάρχει το κίνητρο της αναβάθμισης σε προϊόντα του ιδίου.
5. Τιμή νέου μηχανήματος χωρίς περαιτέρω έκπτωση.

Σε προσωπικό επίπεδο όλα αυτά τα χρόνια έχω συνεργασθεί με επαγγελματίες των δύο πρώτων κατηγοριών (που δέχονται δηλαδή κάποια μορφή ανταλλαγής) και όχι της τρίτης.
 
Last edited:
Re: Hi end αγορά

μήπως όλα τα παραπάνω έξοδα πρέπει να επιμεριστούν με τον αριθμό των εισαγωγών ή μηχανημάτων που είναι διαθέσιμα προς πώληση και ενδεχομένως θα πουληθούν ?

Για το λόγο αυτό αναφέρθηκα για την ημέρα πώλησης και όχι για τον αριθμό ή το μήνα supersonic ; -)
Επίσης αναφέρθηκα για αποθήκη ενός τεμαχίου εκτός του demo, διαφορετικά το κόστος χρήματος για μεγαλύτερο αριθμό stock εμπορευμάτων μειώνει το κέρδος ; -)

«Σειρήνες» στην κατηγορία των 2.500,00€ υπάρχουν πολλές (αναφέρομαι στην κατηγορία αυτή για να την έχουμε ως παράδειγμα λόγω αναφοράς του μέλους SHEPRA).
Αυτό σημαίνει μία «διαίρεση» του καταναλωτικού κοινού και κατ’ επέκταση ζήτημα το κάθε brandνα πουλάει περισσότερα από τρία έως τέσσερα μηχανήματα ήχου στην κατηγορία το μήνα.
Μη σας φαίνεται περίεργο, συζητάμε για μία κατηγορία που προσφέρει –τουλάχιστον- 30 καλές εταιρείες του χώρου!

Αυτό που έχω καταλάβει είναι ότι όσο πιο φθηνό είναι ένα μηχάνημα, τόσο μεγαλύτερο ανταγωνισμό έχει με αποτέλεσμα να τιμολογείται το δυνατό χαμηλότερα από τους εισαγωγείς για να είναι ανταγωνιστικό.
Με αυτό τον τρόπο ευελπιστούν ότι θα βγει το επιθυμητό κέρδος μέσω του μεγαλύτερου αριθμού πωλήσεων.
Αυτό σημαίνει ότι το εμπόρευμα στα 2500,00€, μπορεί –μειώνοντας το κέρδος τους- να το βγάλουν στα 2300,00 για να αλλάξει κατηγορία τιμής (όλοι γνωρίζουμε ότι ένα +15% από την επιθυμητή τιμή μπορεί να παίξει στη «συνείδηση» του αγοραστή) οπότε το 2300 θα «συγκρουστεί» με μηχανήματα έως 2600,00€ και όχι με τα μηχανήματα του 3χίλιαρου.

Όσο ανεβαίνει η κατηγορία τιμής, ο εισαγωγέας μπορεί να έχει την τιμή που «πρέπει», την τιμή που μπορεί κάποιος να βρει στο διαδίκτυο ή στο «παζάρι» με κάποιον εκτός Ελλάδας.

Μη ξεχνάμε ότι υπάρχουν κατασκευαστές που απαιτούν να υπάρχει σταθερή Ευρωπαϊκή τιμή.
Γνωρίζω εισαγωγείς που τα βρήκαν «σκούρα» γιατί έχουν χαμηλότερες τιμές στα μηχανήματα τους από την υπόλοιπη Ευρώπη.
Αποτέλεσμα, ή να ανεβάσουν τις τιμές ή να έχουν αυξημένη λιανική και μεγάλη έκπτωση ή να μη μπορούν να ανακοινώνουν τιμές στο site τους, ανάλογα την ευελιξία και την κατανόηση της Ελληνικής πραγματικότητας από τους κατασκευαστές.
 
Re: Hi end αγορά

Μη ξεχνάμε ότι υπάρχουν κατασκευαστές που απαιτούν να υπάρχει σταθερή Ευρωπαϊκή τιμή.

Αυτό αποτελεί στοιχείο ορθής και εντίμου πολιτικής τιμών και θα ήταν ευχής έργο να το εφήρμοζαν όλοι. Όμως, υποψιάζομαι πως κάτι τέτοιο θα έκανε τα μούτρα πολλών εισαγωγέων του κλάδου (όχι κατ' ανάγκη μόνον ελλήνων) να ξινίσουν. Αλήθεια, μπορείς να αναφέρεις ονόματα;
 
Re: Hi end αγορά

Αυτό αποτελεί στοιχείο ορθής και εντίμου πολιτικής τιμών και θα ήταν ευχής έργο να το εφήρμοζαν όλοι. Όμως, υποψιάζομαι πως κάτι τέτοιο θα έκανε τα μούτρα πολλών εισαγωγέων του κλάδου (όχι κατ' ανάγκη μόνον ελλήνων) να ξινίσουν. Αλήθεια, μπορείς να αναφέρεις ονόματα;

bowers&wilkins group δλδ και classe και rotel και τι άλλο έχουν έχει ίδια τιμή εδώ και στην υπόλοιπη ευρωπη
 
Re: Hi end αγορά

Αυτό αποτελεί στοιχείο ορθής και εντίμου πολιτικής τιμών και θα ήταν ευχής έργο να το εφήρμοζαν όλοι. Όμως, υποψιάζομαι πως κάτι τέτοιο θα έκανε τα μούτρα πολλών εισαγωγέων του κλάδου (όχι κατ' ανάγκη μόνον ελλήνων) να ξινίσουν. Αλήθεια, μπορείς να αναφέρεις ονόματα;

Κώστα, απ'´ότι ξέρω από συναδέλφους, οι ελληνικές τιμές είναι χαμηλότερες από τις καθορισμένες ευρωπαικές από τα εργοστάσια. Θα ήμουνα κι εγώ
περίεργος να μάθω ποιοί έχουν υψηλότερες.
Δεν βλέπω όμως κανείς να καταθέτει αποδείξεις γι αυτά που γνωρίζει.
 
Νομίζω πως μεγαλύτερη σημασία έχει η σταθερότητα της τιμής σε συνάρτηση με το γεωγραφικό κριτήριο. Συμβάλλει στην συναφή εικόνα του προϊόντος.

Διαφορές προκύπτουν όταν είναι ο έμπορος πιο ισχυρός από τον κατασκευαστή, και του συμπεριφέρεται σχεδόν σαν εργοδότης. Τόσα θα σου παραγγείλω, τόσο θα αγοράσω τόσο θα πουλήσω...
 
Θα μου επιτρέψετε μια και μιλάμε για κοστολόγηση να υπενθυμίσω, ότι όλα τα κόστη που περιλαμβάνονται στην διαμόρφωση της τιμής πώλησης είναι συνάρτηση με το μέγεθος των πωλήσεων. Οπότε θέλοντας και μή ο αντιπρόσωπος θα δουλέψει με προυπολογιστικά μεγέθη και στο τέλος της κοστολογικής περιόδου (συνήθως έτος) θα κάνει ταμείο. Αυτή η μέθοδος όμως απαιτεί κεφάλαια, πράγμα δύσκολο για τις ελληνικές επιχειρήσεις.