Αρχιτεκτονική φωτογραφία

Ανεβάζω δύο παραδείγματα που μόλις τράβηξα, μαζί με γραμμές οδηγους να φαινονται καλύτερα οι κλισεις.
Στην πρώτη είναι φανερό πως όλα είναι στραβά.. Η μηχανή είναι αλφαδιασμένη στο οριζόντιο αλλά κοιτάει λίγο προς τα πάνω και προς τα αριστερά.
Στην δεύτερη είναι όλα ίσια (ο τόιχος κάτω αριστερα είναι απο μόνος του πιο χοντρός, δεν είναι μόνο παραμόρφωση- ξεγελάει λίγο) Η μηχανή είναι αλφαδιασμένη σε όλα τα επίπεδα, οριζόντια, κάθετα αλλά και δεξιά αριστερά -για να γίνω κατανοητός- ο αισθητήρας είναι απολύτως κάθετος στους πλαινούς τοίχους.
Οι φωτό είναι όπως βγήκαν απο τη μηχανή (σε RAW) χωρίς καμία άλλη επεξεργασία εκτός των γραμμών.

450d, EF-S 10-22 f3.5 @ 10mm
1/50, f4.5, ISO 200
 

Attachments

  • CIMG_007841 copy_resize.jpg
    CIMG_007841 copy_resize.jpg
    168.4 KB · Views: 39
  • CIMG_007842 copy_resize.jpg
    CIMG_007842 copy_resize.jpg
    168 KB · Views: 39
Last edited:
Καλώς σας βρήκα!
.............

Επίσης, το αλφάδιασμα ακόμα κ της κεφαλής δεν αποτελέι εγγύηση πως η μηχανή είναι αλφαδιασμένη απόλυτα η οποία λόγω βάρους ή κακης εφαρμογής της βίδας στην μηχανή ή του κλιπ του τριπόδου μπορέι να "κάθεται" ή να κουνιέται ή ακόμα και να μην κουμπώνει ακριβώς αλφαδιά.

Σωστά !!

Ηλία, έχεις απόλυτο δίκιο για τα καμμένα λευκά, ειδικά στην τελευταία εσωτερικου χώρου είναι πολυ έντονα αλλά την ημέρα εκείνη είχα στην διάθεσή μου 45 λεπτά να φωτογραφίσω ένα σπίτι (δεν είναι το σπίτι μου, ούτε των φίλων μου..) με 8 + δωμάτια, περίπλοκους εξωτερικούς χώρους, και έναν μπάστακα πάνω απο το κεφάλι μου (κυριολεκτικά) να κοιτάει...

Οι φωτο είναι HDR με 5, 7 ή 9 λήψεις RAW με διαφορά 1 στόπ, blended στο photomatix (σε tiff 16bit) και εν συνεχεία μικροδιορθώσεις με μάσκες στο PS.. levels, curves, και Shadow&highlight για να επανέλθει το κοντράστ στους μεσαίους τόνους (πάλι σε TIFF 16bit). Α! και διόρθωση της παραμόρφωσης με το PTLens και απειροελάχιστο κροπάρισμα. Επίσης στις εσωτερικές επειδή δεν έχω χρησιμοποιήσει τα φλας σε κάποια απο τις λήψεις και έχω φυσικό φωτισμό (που χρόνος για στήσιμο..) υπήρχε μικρή χρωματική εκτροπη προς το κόκκινο την οποία δεν αφαίρεσα τελείως διότι μετα θα έμοιαζε ή με τα IKEA ή με νοσοκομείο και σε καμία περίπτωση με την πραγματικότητα.

Προσοχή στη λεπτομέρεια. Ι λαικ ιτ:music-smiley-005:
...............

Ευχαριστώ που σταθήκατε στις φωτογραφίες μου και ελπίζω η πάντα καλοπροέραιτη κριτική μου να μην ενόχλησε.

Οι φωτος σου μας τραβηξαν :a0210:

φιλικά..

Να σου πω την αλήθεια ακριβώς εκεί πήγε το μυαλό μου ... στο Photomatix. Δεν μου άρεσε ποτέ το μπλενταζ που κάνει και αφήνει καψίματα. Αλλά και τα πιό πολλά εμπορικά προγράμματα το ίδιο κάνουν.

Εφόσον βασίζεσαι οτι είναι ικανοποιητικά στοιχημένα τα διαδοχικά καρέ (έστω μια τριάδα bracket στην οποία η σκοτεινή δεν έχει καψίματα) μπορείς να χρησιμοποιήσεις για μπλενταζ το Zeronoise το οποίο (κυρίως στα άκρα) χρησιμοποιεί στοιχεία μόνο απο ενα αρχείο. Αποτέλεσμα καλύτερη οξύτητα και μηδενικά καψίματα. Kαλύτερα θα ήταν να απείχαν 2-3 στοπ τα καρε αλλά αυτό σημαίνει οτι όλες οι λήψεις θα πρέπει να είναι στοιχημένες.

Για tone mapping βρίσκω εξαιρετικό το SNS-HDR. Και δεν ξέρω αν στην τελευταία έκδοση έχει βελτιωθεί και στο μπλενταζ. Η δοκιμή δωρεάν.

http://www.guillermoluijk.com/article/nonoise/index_en.htm

http://translate.google.com/transla...noise/index.htm&langpair=es|en&hl=EN&ie=UTF-8

http://www.sns-hdr.com/

Υ.Γ.
Οπου χρειάζονται τα ανωτέρω προγράμματα το dcraw, για ακόμη καλύτερο demosaic (επιλογη AHD στο Zeronoise = ΑmaZe στο dcrawjdc) κατέβασε το dcrawjdc http://jacques.desmis.perso.neuf.fr/geraud/photo_calcul.php και μετονόμασέτο σε dcraw.

Βγάζει πολύ ομαλές ακμές και σηκώνουν πολύ sharpening-tone mapping-detail enhacement.
http://jacques.desmis.perso.neuf.fr/geraud/interpolation.php
http://www.libraw.org/articles/bayer-moire.html
 
Καλώς σας βρήκα!
Στέλιο να σου πω. Η φωτο σου μου δίνει την εντύπωση πως ή η μηχανή σου έχει μια κλιση προς τα πάνω ή έχεις κροπάρει το κάτω μέρος ώστε δεν φαίνεται το barrel distortion ως κάτω. Το οποίο όντως υπάρχει αλλά δεν είναι τόσο έντονο όσο φαίνεται (είναι η καμπύλη που κάνει η γραμμή και όχι η κλίση που έχει.) Το πλακάκι είναι στραβό επειδή έχεις γυρίσει την μηχανή προς τα αριστερα και γενικότερα το "στραβό" της φωτογραφίας οφείλεται στο οτι δεν είσαι παράλληλα με την βιτρίνα και τις κολόνες αλλά είσαι αριστερά, "κοιτάς" αριστερά (και λίγο πάνω..) και το υπέρ-ευρυγώνιο άκρο του κιτ(?) φακού σου δεν βοηθάει... Είναι λίγο δύσκολες τετοιες διορθώσεις με τόσες κάθετες και οριζόντιες αν δεν είσαι απόλυτος στο στήσιμο της μηχανής.Εκτός αν έχεις κάποιον tilt&shift..
Δοκίμασε τα distort, perspective, skew ή wrap στο free transform στο PS αν δεν βγάζεις άκρη με το PTLens.
Η δεύτερη εκδοχή που δίνεις μου κάνει πιο λογική στο μάτι και ας είναι λιγο στραβό το βάθος και οι κολόνες (η βιτρίνα στην πρώτη που έιναι σε πρώτο πλάνο είναι πολύ στραβή και νομίζεις πως πέφτει πάνω σου και γενικώς δεν ανταποκρίνεται με την πραγματικότητα..)
Και να στο πω πιο απλά.. Αν ήταν αλφαδιασμένη και "σωστά" στημένη δεν θα αντιμετώπιζες αυτά τα προβλήματα και με το αντίστοιχο software θα διόρθωνες το barrel.

Επίσης, το αλφάδιασμα ακόμα κ της κεφαλής δεν αποτελεί εγγύηση πως η μηχανή είναι αλφαδιασμένη απόλυτα η οποία λόγω βάρους ή κακης εφαρμογής της βίδας στην μηχανή ή του κλιπ του τριπόδου μπορέι να "κάθεται" ή να κουνιέται ή ακόμα και να μην κουμπώνει ακριβώς αλφαδιά.
.....

Να σ' ευχαριστήσω και γω με τη σειρά μου για τον χρόνο που διέθεσες για τη φωτό μου...
Ότι καλύτερο μπορούσα να κάνω με το ps και το lens correction...

@Ηλία πολύ χρήσιμες πληροφορίες...

_IGP2570%20correct.jpg
 
Ηλία ευχαριστω πολύ για τα λικς και τις πληροφορίες.
Δεν γνώριζα τα προγράμματα που παραθέτεις και με περιμένει πολύ διάβασμα και πειραματισμοι.
Συνήθως για εσωτερικούς χώρους χρησιμοποιώ φλας για να ισοσταθμίσω το εξωτερικό με το εσωτερικο αλλά έιναι πολύ χρονοβόρο και ..κουραστικό να κουβαλάς και να στήνεις.
Στις HDR λήψεις συνηθίζω να προσθέτω και μια με φλάς (on camera) η οποία βοηθάει πολύ στο χρώμα/κοντράστ στους μέσους τόνους.

Θα πέσω με τα μούτρα στο διάβασμα και στις δοκιμές τωρα.
να'σαι καλά!
 
Να σ' ευχαριστήσω και γω με τη σειρά μου για τον χρόνο που διέθεσες για τη φωτό μου...
Ότι καλύτερο μπορούσα να κάνω με το ps και το lens correction...

@Ηλία πολύ χρήσιμες πληροφορίες...

_IGP2570%20correct.jpg


Αστέρι!!!!!:a0210::a0210::a0210:
 
Ανεβάζω δύο παραδείγματα που μόλις τράβηξα, μαζί με γραμμές οδηγους να φαινονται καλύτερα οι κλισεις.

Εντυπωσιακη η διαφορα στην παραμορφωση... και μιλας για απειροελαχιστη κλιση του αισθητηρα απο το απολυτως καθετο... κοινως για ληψη στο χερι, μονο στη θεα τυχη μπορουμε να ελπιζουμε οτι θα παρουμε το 100% του φακου σε επιπεδο παραμορφωσης...
 
Εντυπωσιακη η διαφορα στην παραμορφωση... και μιλας για απειροελαχιστη κλιση του αισθητηρα απο το απολυτως καθετο... κοινως για ληψη στο χερι, μονο στη θεα τυχη μπορουμε να ελπιζουμε οτι θα παρουμε το 100% του φακου σε επιπεδο παραμορφωσης...

.Στην περιπτώση όπου θές και χρειάζεται το κάδρο σου και οι γραμμές του να είναι απόλυτα κάθετες κ οριζόντιες (μιλώντας πάντα για αρχιτεκτονική) καλό είναι να δουλεύεις με (στιβαρό κατα προτίμηση) τρίποδο ανεξαρτήτως τον φωτισμο. Αλλά πάλι γι'αυτο υπάρχει και το PS και τα συναφή προγράμματα όπου όπως είδες και απο τον Στελιο πιο πάνω, όλα διορθώνονται. Γίνεται και στο χέρι σωστά αν ..προπονηθείς, το θέμα είναι όμως να έχεις την λήψη σωστά απο την αρχή και όχι να αναλώνεσαι με τις ώρες μπροστά στην οθόνη για διορθώσεις.
 
E ψιτ, λίγα για το Vanguard μου :coool:, μια χαρά τρίποδο είναι, αν μού 'φυγε κανά χιλιοστό το αλφάδι είναι άλλο θέμα...:tee:
 
Σε αυτη στην Κηφισιας κατι μου λειπει.

Εμενα δεν μου αρεσει που ειναι μονο το πανω μερος του κτιριου
αλλα δεν μπορουσα να το τραβηξω πιο χαμηλα
επισης με χαλανε τα δεντρα(ηθελα να τα σβησω στο photoshop)
γιατι 'κοντενουν' το κτιριο
 
Η 2η μου αρέσει περισσότερο από τις 2 leonkoum.
Το WB μου φαίνεται πιο "σωστό" και γιατί στη 1η το ματι έπεσε στη γωνία με τα σκοινι το οποίο στη 2η επειδή ακριβώς δεν είναι κομένο δεν με ενοχλεί
 
Με ξενιζει ο ισοποσα φωτισμενος εμπρος θολος σε σχεση με τον πισω... ετσι ηταν κανονικα?
 
Με ξενιζει ο ισοποσα φωτισμενος εμπρος θολος σε σχεση με τον πισω... ετσι ηταν κανονικα?

Nαι,ειναι ο ναος Santa Maria delle Grazie.
Kατα εναν περιεργο τροπο ετσι φωτιζονταν εκεινη την ημερα...
 

για μένα η πρώτη είναι πιο ξεχωριστή..φυσικά με περισσότερο αέρα κάτω
αλλά αυτό που με ενδιαφέρει είναι αυτή η περίεργη παραμόρφωση που βγήκε.
επίσης η επεξεργασία είναι όμορφη, κάνε και στη δεύτερη το ίδιο