Artifacting ( Τι-Πως-Γιατι ) ?

Εχεις δικαιο nilo, τωρα που το ειδα ξανα λεει nikkor 300 mm
Συγνωμη απροσεξια μου.
Και πραγματι δε λεει οτι ειναι δουλευει με film.

Το παράδειγμα σου pixelfun ειναι 'αποκαλυπτικο'

nilo δηλαδη πως θα κανεις οτι μπορεις για να εχεις στην μηχανη τους 5.6 διαφραγμα οταν βγαζεις τοπιο, σε studio αλλα και πορτραιτο ισως το καταλαβαινω γιατι μπορεις να παιξεις με το zoom και φωτισμο και να εχεις καλο νετ ή φλου.

Ευχαριστω για τις παρατηρησεις σας θα προσπαθησω να βαλω και ενα δικο μου test.

Δεν γίνεται να έχεις το διάφραγμα πάντα στο 5.6
Κατ' αρχάς σε τοπίο με θέμα και σε πρώτο πλάνο, δεν θα σου αρκεί το βάθος πεδίου, ακόμη και σε πολύ ευρυγώνια εστιακά μήκη. Αλλά και να μην έχεις πρόβλημα με αυτό, ενδεχομένως να έχεις με την έκθεση. Στο ελληνικό καλοκαίρι, με διάφραγμα φ/5.6 θα χρειάζεσαι συχνά ταχύτητες 1/4000-8000. Εκτός εάν καταφύγεις στον έλεγχο της έκθεσης με ND φίλτρα

Aκριβως.

Αυτη ειναι η λυση που στην στατικη φωτογραφια ειναι λιγο προβλημα για το πως θα τα συγκρατησεις μπροστα απο το φακο αν ειναι αρκετα....



Μιλαμε για φακο 300αρη αν δεν κανω λαθος....


εχεις δει πολλους φωτογραφους με φιλτροκρατητες σε τηλεφακους ? -bye-


Στην κινηματογραφια αντιθετα ακομα και σε μεγαλους τηλεφακους η τακτικη των πολλων ουδετερων ειναι συχνη.
 
Δεν ειδα να αναφερεσε για τον 300αρη αλλα και αυτοι περνουνε φιλτρα οπως οι τελεφωτο μου που εχω συνηθως ND βαζουμε να μπορουμε να τραβαμε με ανοιχτα διαφραγματα μερα μεσημερι ΕΑΝ ειναι απαραιτητο και αναγκαστικο .
 
Δεν ειναι κανα μυστικο.

Οι περισσοτεροι φακοι αποδιδουν το μεγιστο οπτικα στο μεσο του διαφραγματος.

Ουτε στο 2.8 ουτε στο 22.

Πολλοι μεγαλοι φωτογραφοι κανουν οτι μπορουν για να εχουν στην μηχανη τους 5.6 διαφραγμα.



Καθε φακος εχει ενα συγκεκριμενο "μαγικο" διαφραγμα που αποδιδει καλυτερα αναλογα παντα με το φως (και τωρα πια με την ψηφιακη φωτογραφια και αναλογα τον σενσορα,την ευαισθησια ληψης iso , το λογισμικο της μηχανης κοκ)

Καλο θα ειναι να γινει ενα ξεχωριστο τεστ για καθε φακο.

Το δειγμα αυτο εχει να κανει με το Lens Diffraction οχι με το αν το 5,6 η το φ/8 ειναι καλυτερο στην οξυτητα.

Απο οξυτητα σε μερικα φορουμς με φοναζουνε μιστερ οξυτητα για να καταλαβεις ποσο παθος και ποσο τελια εστιασμενες φωτογραφιες συνηθως βγαζω .-bye-
 
Δεν ειδα να αναφερεσε για τον 300αρη

Αν δεν παρακολουθεις την κουβεντα και τι λενε οι συνομιλητες σου δεν ευθυνομαι εγω . :D


Δ και αυτοι περνουνε φιλτρα οπως οι τελεφωτο μου που εχω συνηθως ND βαζουμε να μπορουμε να τραβαμε με ανοιχτα διαφραγματα μερα μεσημερι ΕΑΝ ειναι απαραιτητο και αναγκαστικο .


Φυσικα περνουν.



Μονο που δεν τα βαζει κανεις γιατι ειναι δυσχρηστα.


Αντιθετα στην κινηματογραφια τα χρησιμοποιουν σχεδον παντα.
 
Ενα εξτρεμιστικο δειγμα που εκανα να δειτε τι διαφορα εχει ακομη και το 2.8 σε αποσταση 100 μετρα και πανω ειναι καλυτερο απο το κλειστο διαφραγμα φ/22 .

Σε λιγες ορισμενες περιπτωσεις και ΜΟΝΟ σε ορισμενους φακους μπορεις να εχεις το πολυ φ/16 καλο και αυτο μιλαμε σε Full Frame Camera .
Η πτωση του κοντραστ ειναι δραματικη σε πολυ κλιστα διαφραγματα και εκει αν δεν εχεις παρα πολυ καλο κοντρατ στην σκηνη που τραβας και ειναι τιποτα κανενα μουντο τοπιο εκει θα γινουνε ολα μανταρα.


Δεν ειναι κανα μυστικο.

Οι περισσοτεροι φακοι αποδιδουν το μεγιστο οπτικα στο μεσο του διαφραγματος.

Ουτε στο 2.8 ουτε στο 22.

Πολλοι μεγαλοι φωτογραφοι κανουν οτι μπορουν για να εχουν στην μηχανη τους 5.6 διαφραγμα.



Καθε φακος εχει ενα συγκεκριμενο "μαγικο" διαφραγμα που αποδιδει καλυτερα αναλογα παντα με το φως (και τωρα πια με την ψηφιακη φωτογραφια και αναλογα τον σενσορα,την ευαισθησια ληψης iso , το λογισμικο της μηχανης κοκ)

Καλο θα ειναι να γινει ενα ξεχωριστο τεστ για καθε φακο.

Το δειγμα αυτο εχει να κανει με το Lens Diffraction οχι με το αν το 5,6 η το φ/8 ειναι καλυτερο στην οξυτητα.

Απο οξυτητα σε μερικα φορουμς με φοναζουνε μιστερ οξυτητα για να καταλαβεις ποσο παθος και ποσο τελια εστιασμενες φωτογραφιες συνηθως βγαζω .-bye-



Συγχαρητηρια που εισαι σουπερ οξυς.

Εγω μιλησα για τον φακο και το διαφραγμα που παιζει αυτο .
 
Εχουμε τα εξης εαν καταλαβα καλα:

Μεγαλο ρολο παιζει ο αισθητηρας χωρις να παιζουν ουσιαστικο ρολο εδω τα ποσα MP εχει η μηχανη.
Ο φακος θα παιξει το ρολο του μονο στα ανοιχτα διαφραγματα.
Οποτε παιζουμε απο τις καλυτερες επιδοσεις του φακου μεχρι τις καλυτερες επιδοσεις του αισθητηρα για να μην εχουμε φαινομενο Artifacting.

Ερωτηση με την αναφορα του send στην ταχυτητα της ληψης.

Εχουμε προβλημα οταν η ταχυτατα της ληψης ειναι μεγαλη ;
Εχουμε παλι το ιδιο φαινομενο ;
Τι ταχυτητες ειναι ιδανικες για τη ληψη ;

Συγνωμη αλλα ειμαι αυτοδίδακτος και δεν το εχω συναντησει πουθενα.

Kosh και pixelfun σας παρακαλω μη τα χαλατε
 
Last edited:
Μεγαλο ρολο παιζει ο αισθητηρας χωρις να παιζουν ουσιαστικο ρολο εδω τα ποσα MP εχει η μηχανη.

Μεγαλο ρολο παιζει η ευαισθησια ISO που δεν αναφερθηκε .

Αναλογα τον αισθητηρα παντα και την αρχιτεκτονικη του .


Και φυσικα το λογισμικο που ελεγχει το capture κατα την ληψη.

Αυτα ειναι πραγματα που ΔΕΝ μπορεις να ελεγξεις ευκολα.

Εκτος αν μαθεις παρα πολυ καλα την μηχανη σου με παμπολλα τεστς.

Αλλα στην ψηφιακη εποχη ποιος μενει καιρο με κατι ?
 
Στο iso Kosh φανταζομαι το καλυτερο αποτελεσμα το παιρνεις στον μικροτερο αριθμο, σε εμενα το iso 100.

Οσο για αυτη την ψηφιακη εποχη θα πω πως, καταφερανε/με εμας σε ενα κουτι αντικριζοντας ενα κουτι.
 
Και κατι τελευταιο.


Δοκιμασε να κανεις convert το RAW αρχειο σου με αλλο προγραμμα και οχι με το PHOTOSHOP.

Δοκιμασε το Capture One (υπαρχει σε δοκιμαστικη εκδοση 30 ημερων) η ακομα και το μητρικο προγραμμα της καμερας σου να δεις αν θα δεις διαφορα.

Και το ξανασυζηταμε.

Οταν τα σκαλισεις αυτα και νιωσεις οτι τα ξερεις , τοτε πηγαινε και στους φακους.
 
Στο iso Kosh φανταζομαι το καλυτερο αποτελεσμα το παιρνεις στον μικροτερο αριθμο, σε εμενα το iso 100.

Οσο για αυτη την ψηφιακη εποχη θα πω πως, καταφερανε/με εμας σε ενα κουτι αντικριζοντας ενα κουτι.

Φυσικα στα 100 η εκει που αποδιδει καλυτερα η καμερα.

Εννοω την "βαση" της ευασθησιας της .

Η SD14 (αισθητηρας foveon )ας πουμε δεν δουλευεται πανω απο 200 αντε βια 400.

Μετα τα πιξελς αρχιζουν και μεγαλωνουν.

Οι μηχανες με bayern αισθητηρα τα καταφερνουν περιφημα σε αυτον τον τομεα αλλα κι αυτες εχουν ενα οριο.