Το bonus/malus τυπικά δεν έχει καταργηθεί. Σχεδόν όλες οι εταιρείες το αναφέρουν στα συμβόλαιά τους. Υπάρχουν και κάποιες (λίγες) που δεν το έχουν στην εικόνα του συμβολαίου, αλλά και πάλι κάνουν έλεγχο πριν την ασφάλιση, για τις ζημιές που τυχόν έχει προκαλέσει το όχημα & ο οδηγός. Έτσι κι αλλιώς, αυτός είναι ο ρόλος του b/m, δηλαδή: διαμόρφωση ασφαλίστρου χαμηλότερου (bonus) για μη ζημιογόνα οχήματα/οδηγούς και υψηλότερου (malus) για ζημιογόνους οδηγούς & οχήματα.
Ουσιαστικά όμως δεν εφαρμόζεται κατά γράμμα, αφού οι περισσότερες εταιρείες δεν μπαίνουν στην διαδικασία να κοστολογήσουν βάσει b/m για να διατηρούν χαμηλό ασφάλιστρο και να προσελκύσουν πελάτες, ή επεμβαίνουν μόνο όταν το προς ασφάλιση όχημα έχει κάνει πολλές ζημιές.
Όσο για τα διάφορα νούμερα (0,1 2 3, κλπ) που βλέπετε δίπλα από το B/M στο συμβόλαιό σας, δεν σημαίνει απαραίτητα κάτι, διότι η κάθε εταιρεία έχει την δική της χαμηλότερη τιμή B/M. Δηλαδή, κάποια μπορεί να έχει το "0" για ένα όχημα που δεν έχει ζημιές, ενώ μια άλλη ασφαλιστική έχει το νούμερο "3" για το ίδιο όχημα. Σε αυτή την περίπτωση το ασφάλιστρο είναι το χαμηλότερο δυνατό και στη μια και στην άλλη, το b/m είναι απλά ένας αριθμός. Επιπλέον, υποτίθεται (αλλά, ευτυχώς, κανένας πια δεν το εφαρμόζει) πως ένα όχημα που πρωτασφαλίζεται ξεκινά από την βάση (b/m 10) και στην πορεία, ανάλογα με τις ζημιές, αυξάνεται ή αν δεν κάνει ζημιές μειώνεται κάθε χρόνο.