Ασπρόμαυρη φωτογραφία

Re: Ασπρόμαυρο;

Στις συγκεριμένες φωτογραφίες για τις οποίες έγραψα πάντως έκανες επεξεργασία με crop σε πολύ μεγάλο βαθμό, και η βινιέτα επίσης είναι εκ των υστέρων αφού είναι μη φυσική. Θέλω να πω έχει αλλοιωθεί τελείως το πραγματικό αποτέλεσμα του φακού. Πολύ θα ήθελα να δω τις πραγματικές αρχικές φωτογραφίες.
 
Last edited:
Re: Ασπρόμαυρο;

Στις συγκεριμένες φωτογραφίες για τις οποίες έγραψα πάντως έκανες επεξεργασία με crop σε πολύ μεγάλο βαθμό, και η βινιέτα επίσης είναι εκ των υστέρων αφού είναι μη φυσική. Θέλω να πω έχει αλλοιωθεί τελείως το πραγματικό αποτέλεσμα του φακού. Πολύ θα ήθελα να δω τις πραγματικές αρχικές φωτογραφίες.
Δεν καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις και που το πας. Κροπαρισμένη είναι μόνο η τετράγωνη αλλά το κροπάρισμα τι το μεμτό έχει; Επίσης η βινιέττα όντως είναι εκ των υστέρων (η οποία υπάρχει σχεδόν σε κάθε φωτογραφία μου). Εκ των υστέρων είναι και τόσα άλλα που όλοι κάνουν σε μία α/μ επεξεργασία και γίνονται ήδη από τον προηγούμενο αιώνα (contrast, blacks, whites, selective color saturation/luminance, dodge, burn, levels, curves, retouching κλπ). Τα πάντα έχω κάνει. Πραγματικά δεν καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις και που το πας...
 
Re: Ασπρόμαυρο;

Δεν καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις και που το πας. Κροπαρισμένη είναι μόνο η τετράγωνη αλλά το κροπάρισμα τι το μεμτό έχει; Επίσης η βινιέττα όντως είναι εκ των υστέρων (η οποία υπάρχει σχεδόν σε κάθε φωτογραφία μου). Εκ των υστέρων είναι και τόσα άλλα που όλοι κάνουν σε μία α/μ επεξεργασία και γίνονται ήδη από τον προηγούμενο αιώνα (contrast, blacks, whites, selective color saturation/luminance, dodge, burn, levels, curves, retouching κλπ). Τα πάντα έχω κάνει. Πραγματικά δεν καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις και που το πας...

Eπικαλέστηκες ότι οι φωτογραφίες είναι έτσι γιατί ο φακός κάνει τέτοιο bokeh. Aλλά αν βλέπεις μια φωτογραφία που το εστιασμένο σημείο είναι εκτός κέντρου είναι σαν έχεις "παράθυρο" στο κάδρο με εξωπραγματικά αποτελέσματα:
WalkingPathFocusRight.jpg

Εδώ είδα ένα sample των lensbaby που δείχνει το λάθος. Η φωτογραφία τραβήχτηκε με κέντρο τα άτομα που περπατάνε και μετά ο φωτογράφος κρόπαρε να βγάλει από το κέντρο τα άτομα. Αποτέλεσμα ένα bokeh που να φαίνεται λες και ο φακός έχει αλλού για αλλού το σημείο εστίασης. Δεν ξέρω αν καταλαβαίνεις τι σου λέω. Είναι τελείως λάθος είναι σαν να έχεις πάρει το photoshop και να κάνεις bokeh όπου θέλεις εσύ. Δύο πράγματα σημαίνουν αυτά σε έναν θεατή. Ή το μάτι του έχει πρόβλημα ή ο φακός.
 
Re: Ασπρόμαυρο;

Σημαίνει κάτι άλλο, ότι δεν γνωρίζεις καθόλου πως δουλεύουν αυτοί οι φακοί (εδώ δεν γνώριζες καν ότι υπάρχουν) και εξακολουθείς να έχεις άποψη με περίεργες προεκτάσεις. Έχεις δει βίντεο με τη χρήση αυτών των φακών; (ορισμένων μοντέλων όπως οι Sweet που έχω εγώ). Επειδή δεν θέλω να κουραστώ να σου το περιγράψω και δεν το καταλάβεις, σου παραθέτω βίντεο από την ίδια την εταιρεία κι όχι από άσχετες πηγές, όπου φαίνεται το πως λειτουργεί ο φακός. Και ναι, ο φακός βγάζει βινιέτα στα ανοιχτά διαφράγματα και ναι έχει τη δυνατότητα να κατευθύνεις όπου θέλεις εσύ το σημείο εστίασης χωρίς photoshop και τις πονηριές που υπονοείς. Το εμπρός τμήμα του φακού έχει σχεδιασμό tilt-shift, κινείται και μπορείς να εστιάσεις όπου θέλεις. Κάνει ακριβώς ότι κάνει και το μάτι μας. Δες το βίντεο και θα καταλάβεις και ελπίζω να σταματήσεις τα υπονοούμενα ότι πάω να εξαπατήσω τον θεατή. Εδώ το βίντεο:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Re: Ασπρόμαυρο;

Το μάτι μας όλα τα αντικείμενα που είναι στην ίδια απόσταση τα βλέπει εστιασμένα. Αυτό είναι ένα εφέ να δημιουργεί υποτίθεται εικαστικό αποτέλεσμα δεν είναι μίμηση του ματιού. Μόνο ένα μάτι με καταράκτη θα έβλεπε έτσι. Eπειδή βλέπω θίγεσαι πάρα πολύ και ξεφεύγεις από τα όρια της κριτικής από την στιγμή που ανεβάζεις κάτι να ακούς και τον αντίλογο. Μην περιμένεις από κάθε άνθρωπο να δέχεται ότι μια επιλεκτική θολούρα πέρα από τους κανόνες και την όποια προσωπική αισθητική είναι αποδεκτό αποτέλεσμα. Σου είπα προσωπικά για εμένα είναι απαράδεκτο θέαμα. Προφανώς για άλλους ανθρώπους είναι αριστούργημα. Απλά μη θίγεσαι και μη γίνεσαι επιθετικός.
 
Re: Ασπρόμαυρο;

Νομίζω πρέπει να ξαναδείς το θέμα του ματιού κυριολεκτικά και μεταφορικά. Έχεις δει μάτι να είναι εστιασμένο σε ένα συγκεκριμένο εστιακό μήκος και να βλέπει όλα τα σχετικά αντικείμενα εστιασμένα; Είσαι σίγουρος; Ξαναλέω, είσαι σίγουρος; Και πάλι λέω, είσαι σίγουρος; Για ξαναδές το... Κι επίσης ποτέ δεν είπα ότι το μάτι βλέπει τα υπόλοιπα κομμάτια του οπτικού πεδίου με το δημιουργικό εφέ των φακών αυτών, είπα (και ξαναδές το ποστ μου) ότι όπως το μάτι εστιάζει σε 1 μόνο σημείο κάθε φορά και όλα τα άλλα σημεία του οπτικού πεδίου είναι ανεστίαστα, έτσι ακριβώς και αυτοί οι φακοί εστιάζουν σε 1 μόνο σημείο. Ξαναδιάβασε σε παρακαλώ τι γράφω και οπωσδήποτε δες το βίντεο που σου ανέβασα. Οπότε άσε τους καταρράκτες και τα ρυάκια και πρόσεξε τι γράφω και τι γράφεις.

Κριτική δέχομαι και σαφώς δεν περιμένω από όλους να τους αρέσει το αποτέλεσμα όπως δεν αρέσει σε όλους το παστίτσιο ή τα τριαντάφυλλα. Όλα είναι θέμα γούστου και όπως έγραψα στο ποστ 3059 (που προφανώς δεν το διάβασες) το αποτέλεσμα των φακών αυτών ή το λατρεύεις ή το μισείς. Άρα σαφώς και δέχομαι ότι σε κάποιους (και μάλλον στους περισσότερους) δεν αρέσει το αποτέλεσμα. Αλλά ξέχασες να συμπεριλάβεις τον παράγοντα ότι κάποιοι δεν κάνουν φωτογραφία για να αρέσουν στους πολλούς ή στους λίγους ή για να αρέσουν στους άλλους γενικά και ποτέ η ποιότητα δεν κρίνεται από τα likes στο FB ή αλλού. Μάλιστα ήμουν τόσο ξεκάθαρος στο θέμα της κριτικής που το εμβάθυνα και σε επίπεδο διαγωνισμών (αν το διάβασες και αυτό).

Επίσης ξαναματαγράφεις για τους περιβόητους κανόνες αλλά δεν δίνεις ούτε παραδείγματα, ούτε αναφέρεις ποιοι τελικά είναι αυτοί οι κανόνες που τόσο ακυρώνουν αυτό που κάνω εγώ και τόσοι άλλοι. Αν είχες κατανοήσει τι εστί φωτογραφικός κανόνας και τι σχέση έχει με την ίδια τη φωτογραφία, δεν θα τα έγραφες αυτά. Σέβομαι την άποψή σου ότι αυτό που βλέπεις είναι κάτι απαράδεκτο αλλά είναι επίσης ύποπτο το ότι ενώ δεν συμμετέχεις καν στο thread, δεν έχουμε δει φωτογραφίες σου, μπαίνεις στη συζήτηση μόνο και μόνο για να μας πεις ότι δεν σου αρέσει αυτό που βλέπεις.

Δεν σου το απαγορεύει κανείς αλλά όσο δεν υποστηρίζεις τη θέση σου περί κανόνων κλπ με παραδείγματα, αναφορές, προσωπικές φωτογραφίες κλπ, όσο μιλάς για οπτικό αποτέλεσμα που ούτε καν γνωρίζεις με τι φακό έγινε (και συνεχίζεις να το κάνεις), το μόνο που καταφέρνεις είναι να εκτίθεσαι. Και φυσικά έχω αρκετή νόηση για να καταλάβω τι υπονοείς με όσα γράφεις περί photoshop και φυσικά να ξέρεις ότι αυτό το αποτέλεσμα ΔΕΝ μπορείς να το πάρεις με το photoshop, ακόμα κι αν είσαι φυλακή κι έχεις άπειρο χρόνο για editing. Αλλά να ξέρεις κάτι, ακόμη και αν αυτό το αποτέλεσμα όντως μπορούσες να το πάρεις με το photoshop, εγώ πάλι με τον φακό θα το επιτύγχανα κι εκεί είναι η ουσία, η μαγεία και η ανάγκη του να κάνεις φωτογραφία. Θα έλεγα μάλιστα ότι αν υπάρχει κάποιος κανόνας στη φωτογραφία, θα ήταν ακριβώς αυτός (αν καταλαβαίνεις τι εννοώ).
 
Απάντηση: Ασπρόμαυρο;

Tέχνη στη φωτογραφία είναι πολύ περισσότερο στη λήψη.
Είναι η δημιουργία, το να φτιάχνεις την εικόνα, να την έχεις δεί πρίν πατήσεις το κουμπί.
Ήταν για 170 χρόνια ο σκοτεινός θάλαμος και τα κρατήματα, τα καψίματα, το πουσάρισμα, η λεύκανση, το σιδηροκυάνιο, η σέπια...
Σήμερα είναι το photoshop.
H τεχνική της λήψης, οι αρχές της παραμένουν αμετάβλητες, κάποιες φορές δύσκολες, κάποιες φορές παραβιάζονται κατα συνθήκην.

Φίλε aikon ειλικρινά δεν καταλαβαίνω που το πάς!
 
Re: Ασπρόμαυρο;

Και από την άλλη η "πλάκα" είναι πως τέτοιες κινήσεις φακών αρχικά χρησιμοποιήθηκαν (και ακόμη χρησιμοποιούνται) για να βγαίνει όλο το κάδρο εστιασμένο. Αλλά αυτό είναι άλλο θέμα και μια ακόμη χρήση τέτοιου είδους "hardware".

Και αφού έγραψα και εγώ δύο γραμμές να πω πως προσωπικά χαίρομαι να βλέπω ¨πειραματισμούς" απεχθάνομαι όμως trends. Έπρεπε δλδ να βγεί ο κύριος Lensbaby για να μάθουμε πως και οι φακοί μπορούν να μην είναι παράλληλοι με το μέσο αποτύπωσης με ότι αυτό συνεπάγεται?
 
Re: Ασπρόμαυρο;

Και αφού έγραψα και εγώ δύο γραμμές να πω πως προσωπικά χαίρομαι να βλέπω ¨πειραματισμούς" απεχθάνομαι όμως trends. Έπρεπε δλδ να βγεί ο κύριος Lensbaby για να μάθουμε πως και οι φακοί μπορούν να μην είναι παράλληλοι με το μέσο αποτύπωσης με ότι αυτό συνεπάγεται?
Η αλήθεια είναι ότι η παρουσία της Lensbaby, της Lomography και κάποιων άλλων πειραματικών projects, έρχεται αντίθετα στα μεγάλα trends της σύγχρονης φωτογραφίας που τα θέλουν όλα θα έλεγα "sterilized". Σαν μέτρο ποιότητας των φακών προωθούν την οξύτητά τους κι όχι το αν έχουν κάποιο ιδιαίτερο "γράψιμο". Προωθούν ένα "επιθετικό" focus stacking στα κλασικά τοπία που για εμένα προσωπικά τα κάνουν να φαίνονται περίεργα ή επενδύουν στον υπερκορεσμό των χρωμάτων. Με απλά λόγια έχω την αίσθηση ότι πλέον τα trends σχετίζονται με την πρώτη εντύπωση, με το να κερδίσουν τις εντυπώσεις άμεσα και να μην ψάχνονται με απαιτητικές καταστάσεις όπου ο θεατής θα πρέπει να σταθεί κάποια λεπτά μπροστά στην εικόνα για να την εκτιμήσει.

Παράλληλα, ο πελάτης πλέον θέλει καλά αποτελέσματα εύκολα και γρήγορα. Οι περισσότεροι σκέφτονται τη φωτογραφία ως απλή καταγραφή του τι βλέπουν. Αν τώρα υπάρχουν κάποιοι που "βλέπουν" και άλλα πράγματα, είναι μειοψηφία (γι' αυτό έγραψα πιο πάνω ότι το αποτέλεσμα των Lensbaby θα αρέσει σε λίγους), επομένως τα χρήματα για έρευνα δεν πάνε σε τέτοια projects αλλά στον αγώνα της υπερίσχυσης του Α αισθητήρα έναντι του Β για 0,3eV σε dynamic range ή του +1% σε οξύτητα του Α φακού έναντι του Β...
 
Re: Ασπρόμαυρο;

Τις απόψεις μου τις ανέφερα πιο πάνω, αλλά επανέρχομαι αφενός για να υπερθεματίσω σε αυτό το απόσπασμα του chris: "Έπρεπε δλδ να βγεί ο κύριος Lensbaby για να μάθουμε πως και οι φακοί μπορούν να μην είναι παράλληλοι με το μέσο αποτύπωσης με ότι αυτό συνεπάγεται?" και αφετέρου να επαναλάβω ότι για μένα ΚΑΙ η επεξεργασία αποτελεί σημαντικό μέρος της δημιουργικής διαδικασίας - αρκεί να μην παραμορφώνει την "προσωπική αλήθεια" του φωτογράφου. Όπως είπε και ο Billy: "Ήταν για 170 χρόνια ο σκοτεινός θάλαμος και τα κρατήματα, τα καψίματα, το πουσάρισμα, η λεύκανση, το σιδηροκυάνιο, η σέπια...
Σήμερα είναι το photoshop." όπου προφανώς δεν αναφερόμαστε στην "δίαιτα" των μοντέλων κ.λ.π. φτιασιδώματα...
 
Απάντηση: Re: Ασπρόμαυρο;

Να πω και εγώ δυο λόγια μιας και είμαι χρήστης Lensbaby μιας δεκαετίας σχεδόν, είχα αγορασει τον πρώτο πλαστικό φακό της εταιρίας και από τοτε αρκετούς άλλους. Τους χρησιμοποίησα με πολύ δυσκολία σε DSLR και στη τώρα πια σε mirrorless.
Προσωπικά το αποτέλεσμα τους με συνεπερνει και έχω πάρει μοναδικές φωτογραφίες με τους φακούς αυτούς. Τη θέση που θα εστιασει ο φακός στο κάδρο , το τράβηγμα των γραμμών της εικονας και όλο το στήσιμο συνολικά του κάδρου το κάνει ο φωτογράφος την στιγμή που πατάει το κλικ. Αυτό από μόνο του είναι μια εξερεύνηση που δεν έχει μονοσήμαντο αποτέλεσμα , δίνει στον φωτογράφο τη δυνατότητα να βαλει το προσωπικό του καλλιτεχνικό στίγμα στην εικόνα που ξεφεύγει πραγματικά από όλους τους κανόνες της φωτογραφίας. Δεν είναι καθόλου εύκολοι φακοί στον χειρισμό (ειδικά οι παλιές εκδόσεις) και θέλουν αρκετες ώρες εξοικείωσης. Αν κανεις θέλει να πλησιάσει το αποτέλεσμα μπορεί να επιλέξει και φθηνούς ανταπτορες tilt shift να συνοδεύσουν τους παλιούς vintage φακούς του.
Το αποτέλεσμα ακόμη και στα χέρια έμπειρου χρήστη ή θα σε καθηλώσει ή θα σε κάνει να στρέψεις αλλου τη ματιά σου.Εμενα προσωπικά οι φωτογραφίες του Anon πετυχαινουν το πρώτο.

Βαζω λοιπόν στο θέμα ένα δείγμα Lensbaby με <κατάμαυρο> γατάκι σε έγχρωμη όμως έκδοση (καταστρατηγώντας λίγο τους κανόνες του θέματος μιας και αυτή είχα πρόχειρη στο tablet), :

12FC230E-939A-4EFA-9CD0-C0D4612283D1.jpg
 
Last edited:
Re: Ασπρόμαυρο;

Όταν πήρα τον πρώτο Lensbaby (Sweet 35 & Composer Pro πάνω στη Sony A7), σε 5 ημέρες ήθελα να τον πουλήσω, ήταν τόσο δύσκολος φακός αλλά πάντα κάτι μου έλεγε ότι έπρεπε να περιμένω, να καταλάβω τι κάνει ο φακός και που μπορεί να χρησιμοποιηθεί (γιατί σίγουρα δεν κάνει για όλες τις λήψεις). Λόγω της ευκολίας εστίασης μέσω EVF και μεγένθυνσης του σημείου εστίασης, τα καλά αποτελέσματα ήρθαν αρκετά γρήγορα. Αυτό που κατάλαβα είναι ότι τέτοιοι φακοί θέλουν αρκετές ώρες χρήσης για να τους ευχαριστηθείς, να έχεις διαθέσιμο χρόνο να ασχοληθείς μαζί τους για να μπεις στο mood που δημιουργούν. Ακόμη και τώρα θα έλεγα ότι χρειάζομαι περισσότερο χρόνο για τη χρήση τους, να φτιάξω νέα portfolio με το αποτέλεσμά τους.

Προς το παρόν, εκεί που πραγματικά τους ευχαριστήθηκα ήταν στο project των Κορεστείων, όπου όχι μόνο η α/μ ήταν επιβεβλημένη αλλά και η χρήση κλασικών φακών θα έμοιαζε άτονη. Δούλεψα με τους Sweet 35, Sweet 50 & Edge 50 και μάζεψα αρκετό υλικό. Βέβαια ακόμα δεν έχω τελειώσει με αυτό το project...
 
Re: Ασπρόμαυρο;

Προσωπικα δεν μου αρεσε καθολου η επιδραση των φακων αυτων στις φωτογραφιες που αναρτηθηκαν.
Θα ελεγα οτι συμφωνω εν πολλοις με τον aikon.
 
Re: Ασπρόμαυρο;

Και από την άλλη η "πλάκα" είναι πως τέτοιες κινήσεις φακών αρχικά χρησιμοποιήθηκαν (και ακόμη χρησιμοποιούνται) για να βγαίνει όλο το κάδρο εστιασμένο. Αλλά αυτό είναι άλλο θέμα και μια ακόμη χρήση τέτοιου είδους "hardware".

Και αφού έγραψα και εγώ δύο γραμμές να πω πως προσωπικά χαίρομαι να βλέπω ¨πειραματισμούς" απεχθάνομαι όμως trends. Έπρεπε δλδ να βγεί ο κύριος Lensbaby για να μάθουμε πως και οι φακοί μπορούν να μην είναι παράλληλοι με το μέσο αποτύπωσης με ότι αυτό συνεπάγεται?

Επισης συμφωνω απολυτως
 
Re: Ασπρόμαυρο;

Πάνω στις γενικότερες "εντυπώσεις" θέλω να πω ότι όπως ήδη αναφέρθηκε, πρόκειται για περίπτωση φακών με "ακραίες" εντυπώσεις στο θεατή. Προσωπικά δεν τους επέλεξα για να κάνω απλά κάτι διαφορετικό. Τους επέλεξα για να υλοποιήσω μία φωτογραφική πλευρά μου που ονομάζω "εσωτερική φωτογραφία". Πρόκειται ίσως για ένα από τα ελάχιστα παραδείγματα φακών όπου το τελικό αποτέλεσμα είναι τόσο διαφορετικό από αυτό που βλέπουμε και η μαγεία τους είναι ότι παίρνεις αυτή την οπτική απόκλιση πάνω στη λήψη κι όχι με software. Το όφελος είναι ότι πραγματικά ζεις τη διαδικασία της λήψης, το τελικό αποτέλεσμα είναι σχεδόν έτοιμο με το "κλικ" και κάθε φωτογραφία αποτελεί μια σύντομη ιστορία.

Πριν αρκετό καιρό ήθελα να αναπτύξω μία μορφή φωτογραφίας που ονομάζω "εσωτερική φωτογραφία", να βρω τρόπους λήψης που θα αναπαράγουν τη δική μου εκδοχή πάνω στην αίσθηση της φευγαλέας μνήμης που θα συνδυάζεται με θέματα που σχετίζονται με τη φθορά, τη μελαγχολία και την εσωστρέφεια. Οι περισσότεροι χρήστες αυτών των φακών τους δουλεύουν σε φωτεινά, έγχρωμα κάδρα για πορτρέτα ή για κάποια αντικείμενα (κυρίως λουλούδια και θέματα still life). Αποφάσισα να τραβήξω άλλο δρόμο και να τους δουλέψω σε υποφωτισμένα τοπία, σε ερείπια, σε βυθισμένες βάρκες κλπ. γιατί ήθελα να ικανοποιήσω ακριβώς αυτή τη δημιουργική ανάγκη.

Επομένως, όταν παρουσιάζω τέτοιες φωτογραφίες, γνωρίζω εκ των προτέρων ότι θα βρουν αποδοχή κυρίως (ή μόνο) σε άτομα που έχουν ανάλογες ανάγκες, που τους αρέσει στη φωτογραφία, τη λογοτεχνία ή τον κινηματογράφο η εσωστρέφεια, η ατμοσφαιρικότητα, η υπερβατικότητα, το ασυνήθιστο, η εναλλακτική πραγματικότητα κλπ. Θεωρώ τέτοιες δημιουργικές "αποκλίσεις" ως κάτι βαθύ που ούτε ολοκληρώνεται σύντομα, ούτε μπορείς εύκολα να εντοπίσεις πως θα το υλοποιήσεις. Η στροφή μου στην α/μ φωτογραφία σαφώς έπαιξε σημαντικό ρόλο σε αυτή τη φωτογραφική προσέγγιση. Μπορεί λοιπόν να φτιάχνω κάποια έργα που "απωθούν" μια μεγάλη μερίδα ατόμων αλλά σίγουρα κανένα έργο δεν φτιάχτηκε για να αρέσει στους άλλους.
 
Re: Ασπρόμαυρο;

To καλό με τα forums είναι ότι μαθαίνεις δεν ήξερα ότι υπάρχουν τέτοια φακοί. Οι γνώσεις μου σε φακούς έφταναν μέχρι κάτι "κλέφτες" που αλλού κοίταζε ο φωτογράφος και αλλού έβγαζε φωτογραφία ως περισκόπιο να μην αντιλάμβανεται το "θέμα" ότι το βγάζουν φωτογραφία. Όρεξη να χουμε να μαθαίνουμε. Όπως είπα είπα και στην αρχή εγώ νόμισα ότι ο anon πήρε το photoshop και άλλαξε τα φώτα στις φωτογραφίες κατά βούληση. Θα πω και το αστείο αν με βλέπατε προσπάθησα να κατανοήσω αυτό που έλεγε ο anon και μια έφερνα το λαπτοπ στα 5 εκαταστά από τα μάτια μια πήγαινα μισό μέτρο πίσω να δω ποια είναι η ιδανική απόσταση θέασης που δημιουργεί την καλύτερη εντύπωση μήπως τέτοιου είδους φωτογραφίες πρέπει να τις κοιτάμε από πιο κοντά και όχι από κανονικές αποστάσεις μπας και συντονιστεί ο εγκέφαλος και το αποδεχτεί αλλά μάταια. Το κεφάλι δεν δεχόταν σαν ενιάιο σύνολο το αποτέλεσμα μια έβλεπα πιο πολυ την θολούρα μια πιο πολυ το εστιασμένο μα γιατί να θολώνει έτσι απότομα και όχι προοδευτικά πάντα με απογοήτευε.