Αττική Οδός

BIOS

AVClub Fanatic
19 June 2006
15,781
Εδώ και μερικές ημέρες ακούω στο ραδιόφωνο ότι η Αττική Οδός παρουσιάζει αυξημένη κίνηση και σημειώνονται μεγάλες καθυστερήσεις... Τις προάλλες είχε γίνει ένα ατυ/δυστύχημα κάπου στην Παλήνη και η ουρά είχε φτάσει στην Μάνδρα...
Μήπως η οδός έχει κορεστεί ? Μήπως απέτυχε σε σχέση με τις αρχικές προσδοκίες? Μήπως θα πληρώνουμε γιά χρόνια ένα έργο που δεν καλύπτει τις ανάγκες της πόλης ?
 
Moυ λεει ενας ευυπόληπτος πολιτης (απο αυτους που τους πληρωνει η εταιρια τους τα διόδια της Αττικης Οδου) τις προαλλες, "δεν παει αλλο με την Αττικη οδο. Εχει πολυ κινηση πλεον. Πρεπει να βαλλουν στα 5-10 ευρω τα διόδια, ωστε να μειωθει η κινηση και να περναμε ανετα."

Βρε τον Ελληνα. Εχει στο πετσι του τη δικαιοσυνη και τον αλτρουισμό...
 
Προσωπικά, εκτός των μεγάλων εξόδων (και οχημάτων και χρημάτων), δεν έχω αντιμετωπίσει σοβαρό πρόβλημα στη συγκεκριμένη οδό. Περισσότερο μου λύνει τα χέρια παρά με απογοητεύει...
 
Τα διόδια είναι ήδη πολύ ακριβά. Ειδικά για τους εργαζόμενους, που χρησιμοποιούν την Αττική οδό δυο φορές την ημέρα, θα έπρεπε κανονικά για αυτούς τα διόδια να ήταν μειωμένα. Μας παίρνει τόσα λεφτά από το μισθό μας η εφορεία, ας κάνει κάτι με τα έξοδα διοδιων.
 
Last edited:
Οποιοδήποτε κυκλοφοριακό έργο στο λεκανοπέδιο, έχει ημερομηνία λήξης εάν αναλογίστούμε πόσο γρήγορα τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων.
Αρα δεν μας φταίει καμία Αττική Οδός, το πρόβλημα, έχει αλλού την αφετηρία του και ονομάζεται κέρδος στο βωμό του κέρδους όλα μα όλα πάνε πίσω.
Σε λίγα χρόνια, ίσως σε δύο ή τρία θα έχει γίνει Κηφισίας.
 
Νομίζω ότι σε παγκόσμιο επίπεδο υπάρχει αυτή η συζήτηση για τα μεγάλα οδικά έργα: ενώ στην αρχή λύνουν προβλήματα, μακροπρόθεσμα φαίνεται πως ενθαρρύνουν την κίνηση με Ι.Χ. Με αυτή τη λογική, εγώ θα έλεγα ότι η Αττική Οδός ήταν ένα απαραίτητο έργο, αλλά για τα επόμενα χρόνια το βάρος θα πρέπει να δοθεί στην εξάπλωση του μετρό.
 
Παιδιά η μελέτη βιωσιμότητας για την Αττική Οδό, προέβλεπε με βάση τη διεθνή εμπειρία, ένα Χ ποσοστό αύξησης της κίνησης. Η σημερινή κίνηση είναι 5 φορές περισσότερη από τους υπολογισμούς.Όπως η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου έφερε νέα δεδομένα σε παγκόσμιο επίπεδο, έτσι και ένα τέτοιο έργο και η χρήση του, δημιουργεί νέα δεδομένα.
 
H Αττικη οδος ειναι σωτηριο εργο, τουλαχιστον για εμας που μενουμε σε περιοχες οπως Παλληνη, Πικερμι, Μαρκοπουλο κλπ
Θα σας πω μονο οτι Σαββατο βραδυ (21:00 ωρα) κανω Παλληνη-Γκαζι (κεντρο Αθηνας) σε 20 λεπτα! Για Γλυφαδα κανω μετρημενα 30 λεπτα, οπως και για Βουλιαγμενη, Παλαια Φωκαια, Πειραια (αρκει να μην πεσω σε ωρα αιχμης στο ποταμι).
Ακομα και σε ωρες αιχμης, δεν εχει σχεση η κινηση με τους υπολοιπους δρομους.
Βασικα η Αττικη οδος, εχει ενωσει ολο το λεκανοπεδιο..
 
Δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι τη χρησιμοποιώ συχνά. Μία δύο φορές το μήνα και συνήθως όχι στις ώρες αιχμής. Αυτό που παρατηρώ είναι ότι υπάρχει αυξημένη κίνηση μεν -τουλάχιστον σε σχέση με τα πρώτα χρόνια- αλλά και πάλι μπορείς άνετα να κινηθείς με 80-90km/h που κατά τη γνώμη μου είναι και το ζητούμενο για κίνηση μέσα στην πόλη. Τώρα για περιπτώσεις ατυχημάτων, πράγματι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα αλλά αυτό θεωρώ ότι μπορεί να αντιμετωπισθεί με καλύτερο επαναπροσδιορισμό των σημείων στάθμευσης των οχημάτων που θα απεγκλωβίσουν την κατάσταση (πυροσβεστικά, ασθενοφόρα, γερανοί) κατά μήκος της οδού. Δεν μπορεί σε μια τέτοια οδό να υπάρχουν μόνο δύο τέτοια σημεία (όπως νομίζω γίνεται σήμερα).
 
H Αττικη οδος ειναι σωτηριο εργο, τουλαχιστον για εμας που μενουμε σε περιοχες οπως Παλληνη, Πικερμι, Μαρκοπουλο κλπ
Θα σας πω μονο οτι Σαββατο βραδυ (21:00 ωρα) κανω Παλληνη-Γκαζι (κεντρο Αθηνας) σε 20 λεπτα! Για Γλυφαδα κανω μετρημενα 30 λεπτα, οπως και για Βουλιαγμενη, Παλαια Φωκαια, Πειραια (αρκει να μην πεσω σε ωρα αιχμης στο ποταμι).
Ακομα και σε ωρες αιχμης, δεν εχει σχεση η κινηση με τους υπολοιπους δρομους.
Βασικα η Αττικη οδος, εχει ενωσει ολο το λεκανοπεδιο..

ετσι ειναι. ελευσινα, κινετα κτλ εχουν γινει προαστια.
 
Την χρησιμοποιώ καθημερινά,ακόμη και με την μηχανή,και παρά τα όποια προβλήματα κατά διαστήματα, με έχει σώσει απο Πικέρμι που μένω, αλλά και στο χωριό που κατεβαίνω,αποφεύγοντας τον παλιό δρόμο απο Ελευσίνα.
 
Οι καλοι (=γρηγορης κυκλοφορίας και ασφαλείς) δρομοι οδηγουν στην αναπτηξη. Γι'αυτο το λογο τους φτιαχνουν τα κράτη και οχι επειδη μας συμπαθουν. Ο Χιτλερ εφτιαξε τελειους δρομους για να εχουν ευκολη προσβαση τα στρατευματα του.
 
Πάντως τις ώρες αιχμής, δηλαδή 8-10πμ και 3-6 το απόγευμα η Αττική Οδός είναι πηγμένη στην κατεύθυνση προς Ελευσίνα μέχρι τον κόμβο με Αθηνών-Λαμίας. Από το σημείο εκείνο και μετά είναι πιο χαλαρή.
Πάντως όσους δρόμους και να φτιάξουν το φαινόμενο θα επαναλαμβάνεται, όπως έγινε αρχικά με το Ποτάμι που πλέον δεν κουνιέται φύλλο τις ώρες αιχμής, όπως πάει να γίνει με την Αττική Οδό, όπως θα γίνεται σε λίγο με τα νέα τούνελ στην Κακιά Σκάλα κλπ. Όσο μοναδικός τρόπος μετακινήσεων θα είναι το αυτοκίνητο δεν πρόκειται να ανακουφιστούμε ποτέ. Αν αναπτυχθεί το Μετρό εντός Αττικής και τα τρένα για υπεραστικές διαδρομές η ανάγκη για αυτοκίνητο θα μειωθεί. Άντε, να αδειάζουν οι δρόμοι σιγά-σιγά για εμάς με τα εταιρικά αυτοκίνητα, χεχεχεχε.....

ΥΓ: στο σπίτι που μένω τώρα στο Πολύδροσσο η Αττική Οδός είναι περίπου 500μ. μακριά και ο θόρυβος το πρωί είναι ανοχλητικός, ένα συνεχές βούισμα σαν σμήνος από μέλισσες, ακόμα και με κλειστές πόρτες-παράθυρα. Ευτυχώς στο νέο στα Βριλήσσια η Αττική Οδός είναι σκεπασμένη, είναι από τους βασικούς λόγους που προτίμησα να αγοράσω στην περιοχή αυτή.
 
Η Αττική οδός και με 10 ευρώ τις ώρες αιχμής από Παλλήνη μέχρι Αθηνών-Λαμίας πάντα πολύ κίνηση θα έχει. Για εμένα το μόνο που θα μπορούσε να βελτιώσει τη λειτουργικότητα του έργου θα ήταν πλήρως μεταβλητό τιμολόγιο, ανάλογα με το πόσα χιλιόμετρα κάνεις στο δρόμο και τι ώρα. Πχ 4 το πρωί θα μπορούσε η διέλευση να κοστίζει κάτω από 1 ευρώ, γιατί άδειος είναι ο δρόμος έτσι και αλλιώς και μπορεί με τη χαμηλή είσοδο να μπαίνουν περισσότεροι,ενώ στις 8:30 που πήζει να είναι και μεγαλύτερο το κόστος.
Από αυτά που έχω ακούσει πάντως προσανατολίζονται μελλοντικά για χιλιομετρική κοστολόγιση, αν και δεν το βλέπω σύντομα.
 
Καλά, ένα σύστημα μεταφοράς με διακτινισμό αλά startrek πόσο θα κόστιζε ? θα το πληρώσουμε κάτι τις παραπάνω, αλλά θα μας μείνει...
 
μεχρι το 2010 που θα εχουμε νεους σταθμους μετρο σε περιοχες αυξημενης κινησης θα πηζουμε αλλα το μετρο ειναι η μονη λυση......
 
έχουμε κατά μέσο όρο 270-280 χιλ νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων ΚΑΘΕ χρόνο...ο ρυθμός απόσυρσης παλαιών οχημάτων είναι σχεδόν υποδεκαπλάσιος (ούτε 30.000 τον χρόνο)....

Αυτό σημαίνει αύξηση του στόλου κατά 240-250 χιλιάδες αυτοκίνητα τον χρόνο....ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ...Και τα μισά σχεδόν από αυτά ταξινομούνται στην Αττική...

Με 120.000 νέα αυτοκίνητα κάθε χρόνο (προσθέστε και τα φορτηγά κλπ) στους δρόμους της Αττικής ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ δρόμος θα έφτανε σε κορεσμό μέσα σε λίγα χρόνια...
Η Αττική λόγω ακριβώς της εξυπηρετικότητάς της απλά εφτασε σε αυτό το σημείο 5 χρόνια νωρίτερα από το προβλεπόμενο...

Κανονικά θα έπρεπε να φτιαχνόταν ένας αντίστοιχος δρόμος ανά πενταετία για να μην έχουμε προβλήματα συμφόρεσης κάτι που φυσικά είναι αδύνατον...Μόνη λύση λοιπόν το μετρό και γενικά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς γιατί αλλιώς μαύρο φίδι θα μας φάει σε λίγα (πολύ λίγα...) χρόνια...
 
Και βέβαια μην ξεχνάμε και την ακόμα ριζοσπαστικότερη λύση: Κατ' οίκον εργασία! Πιστεύω ότι ήδη πολλές δουλειές μπορούν να τροποποιηθούν εύκολα ώστε ο εργαζόμενος να τις εκτελεί από το σπίτι. Λίγο ανοιχτό πνεύμα χρειάζεται...