Aτυχήματα αεροσκαφών, τρένων, ΜΜΜ

Status
Not open for further replies.
Μόλις άκουσα το μήνυμα του πρωθυπουργού. Θεωρώ απαράδεκτη τη φράση του "όλα δείχνουν πως το δράμα οφείλεται δυστυχώς κυρίως σε τραγικό ανθρώπινο λάθος". Όχι κύριε πρωθυπουργέ, δεν οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος. Οφείλεται στο ότι δεν υπήρχε καμία ασφαλιστική δικλείδα για όταν συμβεί το ανθρώπινο λάθος.
Αστο τώρα τι να πιάσεις και τι να αφήσεις....τους συχάθηκα όλους τους...
 
Είναι τραγικό να έχουν χαθεί τόσες ζωές, τόσο νέοι άνθρωποι, τόσοι αθώοι !.
Είναι ανεύθυνο να μην υπάρχουν στοιχειώδη μέσα ασφάλειας στις σιδ. μεταφορές και καμία σοβαρή υποδομή για την προστασία των επιβατών.
Είναι πολλά τα λάθη που έχουν γίνει και ειναι απογοητευτική η κατάσταση.

Οσο για τα λόγια των πολιτικών .. τι να πω ? ... είναι πραγματικά λυπηρό. Να πάνε στα τσακίδια όλοι τους
 
Στο 2:39.... σοκαριστικό!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

"Το ΕΜΑΚ ήρθε πολύ γρήγορα.... οι περισσότεροι δεν ήθελαν ούτε να βοηθήσουν ...τραβούσαν βίντεο"
 

"Κανένα ανθρώπινο λάθος δεν υπάρχει κύριοι. Κανένα. Το λάθος, το μοναδικό λάθος είναι το ελληνικό κράτος. Ένα κράτος το οποίο επιτρέπει το 2023 σε έναν ανειδίκευτο εργαζόμενο 59 ετών, ο οποίος αποσπάστηκε πριν από λίγες μέρες από το Υπουργείο Παιδείας στον ΟΣΕ και την Λάρισα για να δουλέψει ως σταθμάρχης, λόγω της έλλειψης προσωπικού, να ορίζει τη μοίρα χιλιάδων επιβατών."
 
Ένα εξαιρετικό κείμενο για να ξέρουμε τι λεμε και τι μας γίνεται

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

ETCS και λαϊκισμός
ή, αλλιώς, πέντε πραγματάκια για να μην αναπαράγετε μαλακίες, μέρα που είναι
Ξεκινάμε με τα βασικά που έγραψα και νωρίτερα:
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σημερινή Helenic Train, έχει το αποκλειστικό έργο της επιχειρηματικής εκμετάλλευσης των σιδηροδρομικών γραμμών και νοικιάζει ορισμένα περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού σιδηρόδρομου (συρμούς, αμαξοστάσια κλπ.), είναι δηλαδή κάτι σαν την Aegean ή την Lufthansa.
Ο ΟΣΕ έχει υπό την εποπτεία του τις γραμμές και τους σταθμούς του σιδηροδρόμου, η θυγατρική του ΕΡΓΟΣΕ αναπτύσσει τα αναγκαία έργα και η ΓΑΙΑΟΣΕ, που ανήκει στο δημόσιο και δεν αποτελεί μέρος του ΟΣΕ εδώ και αρκετά χρόνια, έχει την ιδιοκτησία του μεγαλύτερου μέρους της σιδηροδρομικής περιουσίας.
Υπάρχει, φυσικά, και η ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων που εποπτεύει όλους τους παραπάνω, σε θέματα κυρίως ανταγωνισμού και πρόσβασης επιχειρήσεων και κοινού στις απαραίτητες υποδομές, αλλά και ασφάλειας, αναφορικά με τη συντήρηση του υλικού και την αναβάθμιση των υποδομών με βάση τις Ευρωπαϊκές επιταγές.
Οπότε, κατά βάση ευθύνη για τη λειτουργία της γραμμής έχει ο ΟΣΕ και για τα έργα υποδομής η ΕΡΓΟΣΕ.
Για αυτό και έχει ΗΔΗ συλληφθεί ο Σταθμάρχης, αφού η εισαγγελία κινήθηκε ΑΜΕΣΑ, καθώς αποτελεί τον βασικό υπεύθυνο για την εύρυθμη λειτουργία του συγκεκριμένου σημείου. Οποιεσδήποτε τυχόν ευθύνες, τόσο στον ίδιο, όσο και τυχόν σε οποιονδήποτε άλλο (συντήρηση υλικού π.χ.) θα αποδοθούν από τους "δικασταί εις τας Αθήνας".
Επίσης, μια σύντομη αναφορά στα περί αριθμού επιβατών:
Τα εισιτήρια που εκδίδονται από τον "γκισέ" δεν είναι ονομαστικά. Επίσης, δεν απαιτείται καταμέτρηση και ταυτοποίηση των επιβατών που επιβιβάζονται, ούτε βέβαια μπορεί κάποιος να ελέγξει αν κάποιος κατέβηκε πιο νωρίς. Τέλος, το τρένο είναι ένα "ελεύθερο" μέσο, σαν τα πλοία, που μπορεί κάποιος να το περπατήσει από τη μια άκρη στην άλλη. Δεδομένου πως οι επιβάτες στη μοιραία αμαξοστοιχία ήταν κυρίως νεαροί εκδρομείς, αντιλαμβάνεστε πως μπορεί εύκολα μια παρέα να βρίσκονταν εκτός των προ-δηλωμένων θέσεών τους.
Οπότε, η εταιρία μπορεί να ξέρει ΜΟΝΟ πόσα εισιτήρια αφορούσαν αυτό το σημείο της διαδρομής. Περαιτέρω στοιχεία είναι σα να απαιτούμε από μια ναυτιλιακή να ξέρει σε ένα ναυάγιο σε ποιο κατάστρωμα βρίσκονταν ο κάθε επιβάτης ονομαστικά.
Πάμε τώρα στην παραφιλολογία περί "ευρωπαϊκού κράτους" και "εν έτει 2023" και περί αγορασμένων συστημάτων.
Εδώ θα γίνουμε αναγκαστικά πιο τεχνικοί.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει υιοθετήσει το European Rail Traffic Management System (ERTMS) ως βασική πλατφόρμα διαχείρισης των σιδηροδρόμων, με δυο βασικά υποσυστήματα, το σύστημα ελέγχου ETCS (European Train Control System) και το σύστημα GSM-R, δηλαδή ένα σύστημα επικοινωνίας με βάση τις μπάντες 2g και 3g.
Το ETCS, που ακούγεται σήμερα από τους διαφόρους ειδικούς του καναπέ, έχει τρία βασικά επίπεδα ( https://transport.ec.europa.eu/.../etcs-levels-and-modes_en ), με το τρίτο και πιο σύγχρονο (πλήρως ασύρματο) να μην έχει καν αρχίσει να ρολάρει σε χώρες όπως η Γερμανία.
Η Thales μιλάει για το 2033 για την πλήρη ασυρματοποίηση ( https://www.thalesgroup.com/.../european-train-control... ), ενώ η γαλλική Alstom μόλις τέλη 2022 ανακοίνωσε έργο για τοποθέτηση Level 2 συστημάτων σε τρένα σε Βέλγιο, Γαλλία και Γερμανία ( https://www.alstom.com/.../alstoms-latest-generation-etcs... ). Οι Γερμανοί ελπίζουν μέχρι το 2030 να έχουν περάσει στο ΔΕΥΤΕΡΟ επίπεδο, ούτε καν τρίτο, αντικαθιστώντας ένα δικό τους, ούτε καν το πρώτο, ενώ η Νορβηγία θα αρχίσει να χρησιμοποιεί πλήρως το ETCS κατά το 2034 ( https://www.trackopedia.com/.../european-train-control... ).
Για να καταλάβετε, τα δύο πρώτα επίπεδα χρειάζονται παρατρόχιες κατασκευές και εξοπλισμό για να λαμβάνουν και να στέλνουν συστήματα, ενώ το τρίτο επίπεδο είναι το "σταρ τρεκ" που ονειρεύονται κάποιοι πως οι ευρωπαίοι έχουν εδώ και χρόνια, ενώ θέλουν μια-δυο δεκαετίες για να το πιάσουν!
Και το σύστημα αυτό, ΕΙΔΙΚΑ ΕΔΩ, έχει σοβαρό πρόβλημα ΔΟΛΙΟΦΘΟΡΩΝ, καθώς συμπαθείς κοινωνικές ομάδες κλέβουν τα καλώδια και βανδαλίζουν τις συσκευές!!!
Γιατί, συστήματα υπήρχαν και υπάρχουν, όχι βέβαια ETCS, αλλά ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ, λόγω των συνεχών δυσλειτουργιών.
Ευθύνες πολιτικές και διαχρονικές, ναι, υπάρχουν:
Ο σιδηρόδρομος έχει αφεθεί εδώ και δεκαετίες στην τύχη του και το προσωπικό, δυστυχώς, φέρει ακόμα "αμαρτίες" του παρελθόντος. Όπως σε κάθε ΔΕΚΟ, υπάρχουν έντιμοι, έμπειροι και αξιοπρεπείς υπάλληλοι (έχω την τιμή να γνωρίζω έναν εξαιρετικό σταθμάρχη που δυστυχώς έχει συνταξιοδοτηθεί), αλλά υπάρχει και ανεκπαίδευτος και βολεμένος κατιμές.
Σε ό,τι αφορά υποδομές, επί Σαμαροβενιζέλων άρχισε η αναβάθμιση του σιδηρόδρομου, επί ΣΥΡΙΖΑ όλα μπήκαν σε ρυθμό χελώνας, και μόλις τώρα επί Μητσοτάκη ξεκίνησε πάλι να επιταχύνεται η όποια αναβάθμιση. Τρέχουμε να προλάβουμε διαχρονικές ολιγωρίες ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ κομμάτων εξουσίας κατά τις τελευταίες δεκαετίες, με την ΕΕ να μας τρέχει εδώ και καιρό στα δικαστήρια.
Ναι, πρέπει ο ΟΣΕ να αναβαθμιστεί σε υποδομές, αλλά και σε έμψυχο δυναμικό. Γιατί εδώ, όπως όλα δείχνουν (ξαναλέω, την τελική κρίση έχει η δικαιοσύνη) πρόκειται για ανθρώπινο λάθος, κατά πάσα πιθανότητα ακατάλληλου προσωπικού (όσο γράφω το παρόν, όλο και πιο εκεί πάνε τα στοιχεία και η έρευνα).
ΕΔΙΤ: Εδώ να αναφέρω μερικές ακόμα πληροφορίες. Η κυρίως σύμβαση για την αναβάθμιση του συστήματος είναι του 2014 (717), δεν υλοποιήθηκε ουσιαστικά ποτέ, και έγινε νέα σύμβαση το 2021 για να συμμαζευτεί η κατάσταση. Οι ανοησίες περί πληρωμένων συστημάτων από το 2000 προφανώς δείχνουν την ανοησία και την άγνοια ορισμένων επαγγελματιών διαμαρτυρόμενων.
Δεν θα κάτσω φυσικά να ασχοληθώ με την χαοτική διαφορά ανταπόκρισης του κρατικού μηχανισμού και της πολιτικής ηγεσίας σε σχέση με το άμεσο παρελθόν, ούτε θα μιλήσω για την εμπιστοσύνη μου στο να αποδοθούν οι ευθύνες εκεί που πρέπει, γιατί σήμερα είναι μέρα πένθους. Και για αυτό καλό θα ήταν να μην αναπαράγουμε δράκους και φαντάσματα.
Σήμερα πενθούμε.
Υ.Γ.1: Προφανώς εάν υπάρχει κάποιο λάθος στα παραπάνω, αναλαμβάνω την ευθύνη διόρθωσης μετά από υπόδειξη των αντίστοιχων στοιχείων.
Υ.Γ.2: Εδώ και λίγο καιρό γίνεται μια προσπάθεια ανάδειξης του σιδηρόδρομου, καθώς εξακολουθεί να είναι, ΑΚΟΜΑ και μετά από αυτό το δυστύχημα, ένα από τα ασφαλέστερα και πιο άνετα μέσα, ενώ είναι απαραίτητο εργαλείο για τον εκσυγχρονισμό και την ενοποίηση των ΜΜΜ πανευρωπαϊκά. Ας μην θάψουμε τον σιδηρόδρομο για μια ακόμα φορά.
Υ.Γ.3: Ακολουθεί η πιστοποίησή μου από το TU Delft για την επιτυχή παρακολούθηση course αναφορικά με το Railway Engineering, είμαι διπλωματούχος μηχανολόγος μηχανικός, έχω ασχοληθεί με τον σιδηρόδρομο ένα μικρό χρονικό διάστημα όταν ήμουν στη Γ.Γ. Πρωθυπουργού και εργάζομαι σε ιδιωτική εταιρία και θέση με άμεση επαφή με το σιδηρόδρομο. Γιατί όταν μιλάω, θέλω να μιλάω για πράγματα που αποδεδειγμένα έχω μια ελάχιστη έστω επαφή. Παρ' όλα αυτά, δεν έχω την θέση ή την ιδιότητα να μιλήσω επίσημα. Όλα όσα αναφέρω είναι από πηγές διαθέσιμες στο κοινό, τις οποίες σας παραδίδω για να κάνετε και οι ίδιοι την έρευνά σας. https://courses.edx.org/.../e5ae1434db3948c8b5a8c2f7ed8dcc18
 
Πάντως με μια βόλτα στο

Βλέπουμε ότι είναι ενταγμένες πράξεις για εγκατάσταση και λειτουργία ETCS Level 1 στα περισσότερα κομμάτια του σιδηροδρόμου με συνολικό π/υ αρκετές δεκάδες εκατομύρια ευρώ . Σε ποιο στάδιο υλοποίησης βρίσκονται είναι άλλο θέμα και δεν το γνωρίζω.
Επίσης δεν ξέρω αν είναι αντικείμενο κλοπής το υλικό που υλοποιεί το ETCS. Πάντως όλοι θυμόμαστε για πόσα χρόνια γίνονταν συνεχείς παρατάσεις για τον ντιζελοκίνητο συρμό που έκανε τα δρομολόγια Αθήνα - Χαλκίδα μέχρι να ολοκληρωθεί η ηλεκτροδότηση της γραμμής και πάνε οι συρμοί του προαστιακού λόγω αλλεπάλληλων κλοπών των καλωδίων.

Αυτό που ειπώθηκε πιο πάνω με προβληματίζει πολύ. Είναι δυνατόν ακόμη και ένα "αναλογικό" σύστημα βασισμένο στο ανθρώπινο στοιχείο να μην έχει failsafes για ανθρώπινα λάθη; Συνήθως στο εξωτερικό όταν έχουμε κάποιο μεγάλο ατύχημα -γιατί και εκεί δυστυχώς γίνονται ευτυχώς σπάνια- συνήθως πάνε πολλά πράγματα στραβά ταυτόχρονα. Σπάνια φταίει μόνο ένα πράγμα.
 
  • Like
Reactions: pc.nek
Άλλαξε κάτι μετά το Σαμινα? Άλλαξε κάτι μετά από αυτούς τους απιθανους που έκοψαν τις κολώνες κι έπεσε το κτήριο με σεισμό 5.9? Άλλαξε κάτι μετά την πυρκαγιά στο Μάτι, στα πολλά άλλα "μάτια " που υπάρχουν στην Ελλάδα?

Όπως ανάλογα πεθαίνουν άνθρωποι καθημερινά στους δρόμους γιατί δεν υπάρχει τροχαία. Γιατί κόβουν 10 κλήσεις για κράνος κι έκαναν την δουλειά τους. Γιατι καποια ζωα κλεινουν τη ΛΕΑ μετα απο ατύχημα κ δεν φτάνει το ασθενοφόρο ενώ καποιος ξεψυχάει στο δρόμο. Γιατί κάμποσοι οδηγούν με το τηλέφωνο σκουλαρίκι ή περνάνε με κόκκινο γιατί βιάζονται. Τίποτα από αυτά δεν έχει ούτε υποψία διόρθωσης. Γιατί να γίνει κάτι για το χθεσινό?

Έχει δίκιο ο Τσώχος, ειδικά στην Ελλάδα ζούμε από τύχη κι απ το φιλότιμο κάποιον ευσυνείδητων ανθρώπων που κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Δεν είναι πολλοί όμως.

Και σε αυτό θα φταίνε τόσοι πολλοί που τελικά δε θα φταίει κανείς. Μόνο η κακία η ώρα. Και δεν θα αλλάξει τίποτα
 
αντιγράφω από σιδηροδρομικό forum σχετικά με τον σταθμάρχη

Αν και οι ώρες είναι οι πλέον ακατάλληλες για συζητήσεις όπως αυτή την τραγική μέρα, επειδή η ανθρωποφαγία φαίνεται ότι μάλις ξεκίνησε, ο συγκεκριμένος υπάλληλος ήταν "παλιός" σιδηροδρομικός, που το 2010-11 μαζί με περίπου άλλους 1000 σιδηροδρομικούς εξωθήθηκε σε μετάταξη εκτός ΟΣΕ με τον περίφημο νόμο Ρέπα (Ν. 3891/10) που "θα αναγεννούσε το σιδηρόδρομο και θα απομάκρυνε το πλεονάζον προσωπικό του ΟΣΕ, ώστε να ακολουθήσει η οικονομική ανάταξη της επιχείρησης". Φυσικά οι πάντες γνώριζαν ότι κανένας σχεδόν από όσους έφυγαν τότε σε άλλους φορείς του δημοσίου δεν περίσσευε από το σιδηρόδρομο, ίσα ίσα, αλλά φυσικά τα καλόπαιδα της τότε κυβέρνησης ακολουθώντας πιστά τις επιταγές των τροικανών "έπρεπε" να διώξουν κόσμο, κλείνοντας παράλληλα την Πελοπόννησο, το μεγαλύτερο τμήμα της Δ. Μακεδονίας, Θεσσαλίας και Αν. Μακεδονίας - Θράκης και προετοιμάζοντας το έδαφος για τον τεμαχισμό του ΟΣΕ και τη σταδιακή ιδιωτικοποίηση όλου του σιδηροδρομικού αντικειμένου (μη εξαιρούμενης της διαχείρισης της υποδομής όπως μάλλον θα φανεί και προσεχώς).
Τέλη του 2018 με αρχές του 2019 και μπροστά στα τραγικά αδιέξοδα της μεγάλης έλλειψης προσωπικού στον τότε ΟΣΕ (ότι είχε απομείνει δηλαδή), η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με τροπολογία σε νόμο που έφερε τότε και ανάλογη ΚΥΑ, δίνει τη δυνατότητα σε μετεταγμένους του Ν. 3891/10 τεχνικών ειδικοτήτων καθώς και κλειδούχων/σταθμαρχών (ειδικότητες που κατείχαν στον ΟΣΕ πριν μεταταχθούν σε φορείς του δημοσίου) να επιστρέψουν στον ΟΣΕ σε ανάλογες ειδικότητες. Επιστρέφουν περίπου 70 άτομα στο διάστημα μεταξύ Ιουνίου 2019 και Ιουνίου 2020 (επί κυβέρνησης ΝΔ). Ανάμεσά τους και ο συγκεκριμένος εργαζόμενος, ο οποίος τοποθετείται σε τεχνική ειδικότητα ανάλογη με εκείνη που κατείχε πριν μεταταχθεί εκτός ΟΣΕ.
Ενώ λοιπόν έχει επιστρέψει στον ΟΣΕ μαζί με τους υπόλοιπους, ο ΟΣΕ (κι ενώ στο μεταξύ αποχωρούν συνεχώς υπαλληλοί του λόγω συνταξιοδοτήσεων, όλοι με 40+ έτη πραγματικής εργασίας στο σιδηρόδρομο, λόγω νόμου Κατρούγκαλου) , έχοντας αποφασίσει να διατηρήσει ουσιαστικά κάποια στοιχειώδη ισορροπία προσωπικού μόνο στους κλάδους κυκλφορίας (σταθμάρχες, κλειδούχοι) προβαίνει σε προκήρυξη εσωτερικών μετατάξεων μεταξύ του υφιστάμενου προσωπικού του για σταθμάρχες. Τυπικά προσόντα απολυτήριο ΔΕ, και επιτυχής περαίωση αυστηρών ιατρικών και ψυχοτεχνικών εξετάσεων. Κάνει λοιπόν αίτηση ο άνθρωπος και τον επιλέγουν (πρακτικά επιλέγονται όλοι οι αιτούντες που πληρούν τα τυπικά προσόντα και περνάνε τις ιατρικές/ψυχοτεχνικές εξετάσεις). Ολοκληρώνει την εκπαίδευση, περνά τις δοκιμασίες και ολοκληρώνεται η μετάταξή του ως Σταθμάρχης πλέον.
Το ότι είναι σχετικά μεγάλης ηλικίας (59), αφορά το 80+% του προσωπικού του ΟΣΕ.
Κανένα δόντι δεν είχε ο άνθρωπος αυτός και φυσικά δεν ήταν μετακλητός ούτε αχθοφόρος (ωραία ορολογία του Ευαγγελάτου/Τατιάνας). Μετακλητός είναι κάποιος εκτός δημοσίου που τον προσλαμβάνει κάποιος βουλευτής/υπουργός, αιρετός της αυτοδιοίκησης κλπ για όσο χρόνο κατέχει το αξίωμα κι εν συνεχεία αποχωρεί από τη θέση του μαζί με αυτόν που τον προσέλαβε. Τι σχέση έχει λοιπόν ο μετακλητός με αυτό τον άνθρωπο;
Αλλά είπαμε, δημοσιογραφία επιπέδου...
 
Last edited:
Κύριοι να επαναλάβω εδώ την στάνταρ υπενθύμιση ότι απαγορεύονται οι πολιτικές συζητήσεις στο φόρουμ. Όπου πολιτικές δε σημαίνει υποχρεωτικά και κομματικές.
 
Πάντως με μια βόλτα στο

Βλέπουμε ότι είναι ενταγμένες πράξεις για εγκατάσταση και λειτουργία ETCS Level 1 στα περισσότερα κομμάτια του σιδηροδρόμου με συνολικό π/υ αρκετές δεκάδες εκατομύρια ευρώ . Σε ποιο στάδιο υλοποίησης βρίσκονται είναι άλλο θέμα και δεν το γνωρίζω.
Επίσης δεν ξέρω αν είναι αντικείμενο κλοπής το υλικό που υλοποιεί το ETCS. Πάντως όλοι θυμόμαστε για πόσα χρόνια γίνονταν συνεχείς παρατάσεις για τον ντιζελοκίνητο συρμό που έκανε τα δρομολόγια Αθήνα - Χαλκίδα μέχρι να ολοκληρωθεί η ηλεκτροδότηση της γραμμής και πάνε οι συρμοί του προαστιακού λόγω αλλεπάλληλων κλοπών των καλωδίων.

Αυτό που ειπώθηκε πιο πάνω με προβληματίζει πολύ. Είναι δυνατόν ακόμη και ένα "αναλογικό" σύστημα βασισμένο στο ανθρώπινο στοιχείο να μην έχει failsafes για ανθρώπινα λάθη; Συνήθως στο εξωτερικό όταν έχουμε κάποιο μεγάλο ατύχημα -γιατί και εκεί δυστυχώς γίνονται ευτυχώς σπάνια- συνήθως πάνε πολλά πράγματα στραβά ταυτόχρονα. Σπάνια φταίει μόνο ένα πράγμα.

Γιώργο, σίγουρα, όλα τα σιδηροδρομικά εντάσσονται σε ευρωπαϊκά προγράμματα και εάν δεν κάνω λάθος, είναι υποχρεωτικό στην ΕΕ, οποιαδήποτε αναβάθμιση ή νέα επιδομή απαιτεί εγκατάσταση του ETCS.

Οι κλοπές, συμβαίνουν σε ένα βαθμό, επειδή τα δρομολόγια στη γραμμή είναι εξαιρετικά αραιά και η γραμμή μη προστατευμένη, παρότι υποτίθεται σχεδιασμένη για ταχύτητες μεταξύ 200-250km/h.
 
Κύριοι να επαναλάβω εδώ την στάνταρ υπενθύμιση ότι απαγορεύονται οι πολιτικές συζητήσεις στο φόρουμ. Όπου πολιτικές δε σημαίνει υποχρεωτικά και κομματικές.

Σας παρακαλούμε πολύ να γίνει σεβαστή η οδηγία του Κώστα.
Το θέμα προφανώς έχει και πολιτικές προεκτάσεις οι οποίες είναι δεδομένες και εννοούνται όταν αναφερόμαστε σε οποιαδήποτε υπηρεσία του δημοσίου η οποία εποπτεύεται από πολιτικό προϊστάμενο. Ωστόσο ας μείνουμε εκεί. Μπορούμε να συζητήσουμε οποιαδήποτε άλλη πτυχή του ατυχήματος, και είναι πολλές.
 
Το πρόβλημα είναι ότι στην Ελλάδα (και όχι μόνο), η κατάσταση είναι τόσο πολωμένη που δε γίνεται πολιτική συζήτηση χωρίς να γυρίσει άμεσα σε κομματική. Βλέπουμε εξάλλου και σήμερα στα σόσιαλ μύδια, αντί για θλίψη και περισυλλογή άρχισαν όλες οι κασέτες να παίζουν στο repeat, ό,τι βολέψει το κάθε στρατόπεδο: από τις ιταλικές πολυεθνικές, ξεπουλήματα, μνημόνια, γύφτοι, πολιτικοί, πολίτες, συνδικαλιστές, δημόσιο, ιδιωτικό, κλπ κλπ κλπ... Λες και το πρόβλημα είναι μονοδιάστατο, ή λες και ο εκάστοτε δικός τους δεν έχει περάσει από κει και δεν έχει δείξει τα δικά του σαφή δείγματα γραφής και αισθήματος ευθύνης. Ε, επειδή νομοτελειακά εκεί θα φτάσουμε αργά ή γρήγορα και στο θρεντ, καλά λέει ο Κώστας ας προσέχουμε λίγο να το κρατήσουμε λίγο πιο σοβαρό από το twitter.
 
Voucher για δρομολόγια με τρένα να βγάλουν να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη του κοινού στο μέσο και τις ικανότητες των κυβερνήσεων... που 23 χρόνια τώρα δεν... πρόλαβαν να υλοποιήσουν τίποτα.
 
παιδια συγνωμη αλλα να κανω μια απλη και μαλλον χαζή ερωτηση;
τοσες παρακολουθησεις με καμερες κλπ που γινονται και ελεγχουν την κινηση στο δρομο, και δεν ξερω τι αλλο, δεν μπορουν να βαλουν μερικες φτηνες καμερες να βλεπουν αυτα τα προβληματικα σημεια στην διαδρομη του τρενου και να βλεπουν οι οδηγοι στα τρενα εστω και απο το κινητο τηλεφωνο; (τι βλακιες λεω τωρα...)
 
παιδια συγνωμη αλλα να κανω μια απλη και μαλλον χαζή ερωτηση;
τοσες παρακολουθησεις με καμερες κλπ που γινονται και ελεγχουν την κινηση στο δρομο, και δεν ξερω τι αλλο, δεν μπορουν να βαλουν μερικες φτηνες καμερες να βλεπουν αυτα τα προβληματικα σημεια στην διαδρομη του τρενου και να βλεπουν οι οδηγοι στα τρενα εστω και απο το κινητο τηλεφωνο; (τι βλακιες λεω τωρα...)

Επειδή το ακούω αυτό πολύ σήμερα, και όχι μόνο σήμερα, θα σου πω κάτι που δεν περνάει από το μυαλό των περισσότερων:

ένα φτηνό και απλό σύστημα (πχ ένας κινέζικος πομπός που σου επιτρέπει να κάνεις track τα σουβλάκια σου μέσω κινητού), μπορεί να δουλεύει καλά και να βοηθάει σε τέτοιες εφαρμογές, αλλά δε σημαίνει αυτό ότι μπορεί να σταθεί ως βασικό σύστημα ασφαλείας σε κάποιο κρίσιμο ρόλο, όπως το συγκεκριμένο των τρένων. Εκεί υπάρχουν τελείως άλλες απαιτήσεις σε reliability, τακτικό maintenance, προδιαγραφές, και βέβαια πιστοποιήσεις επί πιστοποιήσεων που πρέπει να ανανεώνονται. Είναι όλα αυτά απαραίτητα; Μπορεί και όχι, αλλά προσθέτουν στην ασφάλεια, άρα καλώς υπάρχουν.

Με λίγα λόγια, καμία σχέση δεν έχουν τα ψιλό-gimmick συστηματάκια που παίζουμε εμείς ή τα σουβλατζίδικα με αυτά που (οφείλουν να) υπάρχουν σε τρένα, αεροπλάνα, κλπ, ενώ αντίστοιχα καμία σχέση δεν έχουν και οι τιμές τους.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: anderm and avpap
Ναι αλλά μια σιδηροδρομικη εταιρεία θα έπρεπε σε θέματα ασφάλειας επιβατών να λειτουργεί όπως μια αεροπορική η μία ακτοπλοϊκή εταιρεία. Δηλαδη με σοβαρά πρωτόκολλα λειτουργίας και όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις
 
"...Με λίγα λόγια, καμία σχέση δεν έχουν τα ψιλό-gimmick συστηματάκια που παίζουμε εμείς ή τα σουβλατζίδικα με αυτά που (οφείλουν να) υπάρχουν σε τρένα, αεροπλάνα, κλπ, ενώ αντίστοιχα καμία σχέση δεν έχουν και οι τιμές τους. "
Για τα λεφτα γινονται ολα... αυτο θελω να πω χωρις να ξαναφαω σβησημο...
 
Επειδή το ακούω αυτό πολύ σήμερα, και όχι μόνο σήμερα, θα σου πω κάτι που δεν περνάει από το μυαλό των περισσότερων:

ένα φτηνό και απλό σύστημα (πχ ένας κινέζικος πομπός που σου επιτρέπει να κάνεις track τα σουβλάκια σου μέσω κινητού), μπορεί να δουλεύει καλά και να βοηθάει σε τέτοιες εφαρμογές, αλλά δε σημαίνει αυτό ότι μπορεί να σταθεί ως βασικό σύστημα ασφαλείας σε κάποιο κρίσιμο ρόλο, όπως το συγκεκριμένο των τρένων. Εκεί υπάρχουν τελείως άλλες απαιτήσεις σε reliability, τακτικό maintenance, προδιαγραφές, και βέβαια πιστοποιήσεις επί πιστοποιήσεων που πρέπει να ανανεώνονται. Είναι όλα αυτά απαραίτητα; Μπορεί και όχι, αλλά προσθέτουν στην ασφάλεια, άρα καλώς υπάρχουν.

Με λίγα λόγια, καμία σχέση δεν έχουν τα ψιλό-gimmick συστηματάκια που παίζουμε εμείς ή τα σουβλατζίδικα με αυτά που (οφείλουν να) υπάρχουν σε τρένα, αεροπλάνα, κλπ, ενώ αντίστοιχα καμία σχέση δεν έχουν και οι τιμές τους.
σου βαζω να δεις και αν θες σβηστο ...
Ανατριχιαστική καταγγελία του Προέδρου μηχανοδηγών Κ.Γενιδουνια.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ντροπη σε μελη που μπαινουν και εγκαλουν το AVCLUB και τους διαχειριστες για ανθρωπιά (@Miras )
Ημαρτον αντι καποιοι να βγαλουν το σκασμο και να σκύψουν οπως ολοι μας όλοι το κεφαλι με σεβασμο προς στους τοσους αδικοχαμενους βρισκουν πατημα να ριξουν χολη.
 
  • Like
Reactions: avpap
Ένα εξαιρετικό κείμενο για να ξέρουμε τι λεμε και τι μας γίνεται
Εγω το βρηκα κειμενο ξεπλυμα , στην κυριολεξια μας λεει οτι φταει για ολα ο σταθμαρχης και οι γιουφτοι. ελεος,
επισημαινει τεχνηεντως οτι δεν εχει μπει πουθενα το συστημα στο τριτο επιπεδο στην Ευρωπη που ειναι πιο αξιοπιστο απο τα δυο προηγουμενα επιπεδα
για μισο για να καταλαβω στην Γερμανογαλλια που τρεχουν τα τρενα με 600αρες δεν εχουν και πολυ αξιοπιστο συστημα (οποτε δεν τρεχει και μια που δεν υπαρχει και στην Ελλαδα που δεν μπορει να μπει γιατι τα τρων οι ρομα)
 
Status
Not open for further replies.