AudioNote Dac 5 Signature

Νομιζω οτι ολα τα dac εχουν ψηφιακο και αναλογικο τμημα που ειναι διαφορετικες υλοποιησεις. Η λαμπα ,οταν μπαινει ,ειναι στην αναλογικη υλοποιηση.Ας μην μπερδευουμε το ενα με το αλλο.Στην φωτο του dac Accuphase καλλιστα θα μπορουσε να υπαρξει μια λαμπατη υλοποιηση στο αναλογικο τμημα.Τωρα αν αυτη η υλοποιηση ειναι αρεστη σ εμας η οχι,ηχητικα,ειναι αλλο ζητημα.
Εχω την ενσωματομενη καρτα dac της Accuphase στον ενισχυτη μου και συγχρονως ενα αρχαιο λαμπατο dac,ηχητικα υπαρχουν διαφορες αλλα οχι σε τεραστιο βαθμο.Η προτιμηση ειναι υπερ του αρχαιου dac χρονολογιας 1994-96,αλλα σε καθημερινη βαση χρησιμοποιω το dac της Accuphase
 
Βασιλη φιλε TTL οχι Τll

Φιλε Κοψ ,δηλαδη οι μπορεις να διακρινεις παραμορφωσεις κατω απο 60db που ειναι συνηθισμενες σε λαμπατα dac?
Την καραμελα των παραμορφωσεων την βαρεθηκαν και οι πετρες.
 
Re: Απάντηση: AudioNote Dac 5 Signature

Επειδή βλέπω ότι η συζήτηση έχει πάρει διαφορετική ροή πλέον, αν κάποιος θέλει να μάθει πως λειτουργεί ένα DAC, ποια η διαφορά R-2R με ΔΣ και τι διαφορές έχει ένα τρανζίστορ, ένα FET, ένα MOSFET, μία τρίοδος και ένας τελεστικός, καλύτερα να μεταφέρει την συζήτηση στην DIY που θα πάρει εμπεριστατωμένες απαντήσεις. Γιατί από απόψεις είμαστε γεμάτοι, για γεγονότα νομίζω ψάχνουμε.

Όπως και να το κάνουμε, άλλο πράγμα το I/V, άλλο το D/A, άλλο το στάδιο κέρδους, άλλο η σταθεροποίηση και είναι γνωστό ότι η ημιμάθεια είναι χειρότερη από την αμάθεια.

Αυτό φαίνεται οτι το αγνοούν ορισμένοι, Άρη.
 
Λοπόν αφού σε ένα ερώτημα μου απαντήσατε και δεν υπάρχει d/a conversion λαμπάτο, πάμε παρακάτω και πείτε μου γιατί [τι κερδίζουμε] να βάλουμε λάμπες στο αναλογικό στάδιο, από τη στιγμή που θα έχουμε λαμπάτο προενισχυτή ή/και ενισχυτή?

Δηλαδή ομόφωνα από ότι κατάλαβα όσοι απάντησαν είπατε ότι σας αρέσει ηχητικά η λάμπα [το σέβομαι και το δέχομαι, το γούστο είναι προσωπικό και υποκειμενικό]

Αλλά τι είναι αυτό που μια τοπολογία πυριτίου [που λέει κι ο Βασίλης] αντί να δώσει αυτούσιο το σήμα της με διακριτά, σε ένα λαμπάτο προενισχυτή-ενισχυτή, το εμπλουτίζουμε, διανθίζουμε πάλι με λάμπες?
Δηλαδή αυτό που προσδίδουν οι λάμπες των ενισχυτικών δεν αρκεί?



Δεν τοποθετήθηκα υπερ ή κατά, κάνω ερωτήσεις για να μπορέσει αυτός που παρακολουθεί, χωρίς να είναι ηλεκτρονικός να καταλάβει κάποια πράγματα και δεν χρειάζεται να πάει σε άλλη κατηγορία.

Απλά δεν βλέπω τεκμηριωμένα επιχειρήματα γιατί το λαμπάτο ντακ (στο σύνολο) του υπερτερεί?
Μάλιστα δεν έχω ακούσει κορυφαίες υλοποιήσεις [και όχι μούφες όπως κι εσείς διακρίνατε στο παρόν] λαμπάτες -σε ντακ πάντα- που να ξεπερνούν τα κορυφαία του είδους ss dacs.

[κρατάω βέβαια επιφυλάξεις και πολλές μάλιστα, γιατί δεν έχω ακούσει ενδελεχώς ένα Kondo dac ή άλλα παρόμοια]

Παρακαλώ αφήστε έξω τα απαξιωτικά σχόλια για αμάθειες και ημιμάθειες και τις ειρωνείες, δεν αποτελούν σκοπό του φόρουμ αυτού.
Συμπληρώστε, προσθέστε, βοηθήστε τη συζήτηση όπως νομίζετε, αλλά με επιχειρήματα και στο τέλος πείτε και μερικά μηχανήματα....
γιατί κι εγώ στη πορεία έχω ακούσει κάτι πανάκριβα λαμπάτα dacs & players και ήταν μεγάλες απογοητεύσεις.....και κάθε μέρα ακούω dacs&players.

Και μην μπερδευτούμε με λαμπάτα εναντίων τρανζιστοράτων [όπως ο Δημήτρης] στα λαμπάτα ενισχυτικά έχω δει κι ακούσει εξαιρετικά πράγματα και πλήθος αυτών!!!!!

το ζήτημα παραμένει σε λαμπάτα vs ss dacs/players.

Και επειδή θα λείψω αρκετές ώρες, να αναφέρω κι εγώ [ως συνήγορος του οξ'αποδ'ω] μαρτυρίες φίλων και γνωστών, που περιμένουν 2 ώρες οι λάμπες στο λαμπάτο ντακ να πιάσουν απόδοση, ή μετά από 1-2ώρες να αλλάζει ο ήχος και να γίνεται πιο θολός κι αργός, να βασανίζονται γενικά με αλλαγή σε διάφορες λάμπες και μιλώ για κατόχους ακριβών συσκευών.


Εν κατακλείδι, αν θέλουμε να "ομορφύνουμε" τον ήχο του πυριτίου, η ένσταση μου είναι, ας το κρατήσουμε απλό κι ας το κάνουμε αλλού, σε έναν επόμενο κρίκο.
Αλλά κάτι δεν πάει καλά στο όλο σύστημα ΙΜΗΟ και νομίζουμε ότι θέλουμε λάμπα στη πηγή?!?


Ευχαριστώ για την προσοχή σας και καλή συνέχεια.
 
Last edited:
Λοπόν αφού σε ένα ερώτημα μου απαντήσατε και δεν υπάρχει d/a conversion λαμπάτο, πάμε παρακάτω και πείτε μου γιατί [τι κερδίζουμε] να βάλουμε λάμπες στο αναλογικό στάδιο, από τη στιγμή που θα έχουμε λαμπάτο προενισχυτή ή/και ενισχυτή?

κοψ το αναλογικο σταδιο του dac δες το σαν ενα ακομα σταδιο προενισχυσης, οπως αυτο στον προ η και σε εναν υβριδικο ενισχυτη. κατ εμε (και τον pass πχ) οσα λιγοτερα τετοια σταδια εχουμε τοσο το καλυτερο. καποια παιδια εδω παιρνουν το σημα κατευθειαν απο τα ποδαρακια του dac και οδηγουν τελικους!
επειδη πρακτικα εχουμε τετοια σταδια, η υλοποιηση σε αρχικο σταδιο μας "σωνει" απο τις παραμορφωσεις πχ τελικου λαμπατου, ενω με εναν παθητικο με μετασχηματιστες μετα το λαμπατο dac δεν χρειαζεσαι καν ενεργο προ.
τελος σκεψου οτι οτι ολα τα καλα dac εχουν διακριτο αναλογικο σε ταξη α. κριμα δεν ειναι να μην υλοπειηται απο λαμπα ενα τετοιο τμημα?
Νικος
 
χμμμμ, φίλε ΚΟΨ νομίζω ότι τα ερωτήματά σου εκφράζουν πολύ κόσμο.

Αλλά ξεκινάς λίγο λάθος IMHO.

Θεωρείς ότι ο ήχος του πυριτίου είναι το στάνταρ και ο ήχος της λάμπας είναι εμπλουτισμένος.

Ίσως κάποιος άλλος να θεωρεί τον ήχο της λάμπας στάνταρ και τον ήχο του πυριτίου υποδεέστερο.

Δε μπορώ να εκφράσω άποψη για τη μία ή την άλλη τοπολογία αφού δεν έχω ακούσει πολλά μηχανήματα του είδους.

Το μικρό dac της sonic frontiers που είχα ακούσει μου άρεσε πάρα πολύ...
 
Ξαναγράφτηκε παραπάνω. Η μετατροπή ψηφιακού σ αναλογικό είναι τουλάχιστον γελοίο να την φανταζόμαστε υλοποιημένη με λυχνίες. Πάμε παρακάτω.

... πείτε μου γιατί [τι κερδίζουμε] να βάλουμε λάμπες στο αναλογικό στάδιο, από τη στιγμή που θα έχουμε λαμπάτο προενισχυτή ή/και ενισχυτή?

Θα κερδίσουμε -ή θα χάσουμε- ακριβώς αυτό που μας οδήγησε στην επιλογή του λαμπάτου προενισχυτή ή/και ενισχυτή. Δεν έχει καμία, μα καμία διαφορά. Αρα, οι λόγοι που μας οδήγησαν στην επιλογή πχ λαμπάτου προενισχυτή (χρώμα, ζεστασιά, cult-μούρη, ψυχαναγκασμός κτλ) μπορούν κάλλιστα να χρησιμοποιηθούν ως λόγοι για την επιλογή ενός DAC με λαμπάτο αναλογικό στάδιο και όχι σ ένα μ αντίστοιχο SS.

Αφήνω στην άκρη προς το παρόν λεπτομέρειες του πιο είναι πιο χαζό ή έξυπνο σημείο (DAC, προ, τελικός) να τοποθετηθεί μια λυχνία.

Και φυσικά οι αιτιάσεις περί παραμορφώσεων κτλ είναι απλά παραμύθια. Ισχύουν σε όλους τους τύπους και τοπολογίες υλοποιήσεων. Εξαρτάται απ τον σχεδιαστή και τελικά απ τον πελάτη.

Παρακαλώ αφήστε έξω τα απαξιωτικά σχόλια για αμάθειες και ημιμάθειες και τις ειρωνείες, δεν αποτελούν σκοπό του φόρουμ αυτού.
Συμπληρώστε, προσθέστε, βοηθήστε τη συζήτηση όπως νομίζετε, αλλά με επιχειρήματα και στο τέλος πείτε και μερικά μηχανήματα....
γιατί κι εγώ στη πορεία έχω ακούσει κάτι πανάκριβα λαμπάτα dacs & players και ήταν μεγάλες απογοητεύσεις.....και κάθε μέρα ακούω dacs&players.

.....

Και επειδή θα λείψω αρκετές ώρες, να αναφέρω κι εγώ [ως συνήγορος του οξ'αποδ'ω] μαρτυρίες φίλων και γνωστών, που περιμένουν 2 ώρες οι λάμπες στο λαμπάτο ντακ να πιάσουν απόδοση, ή μετά από 1-2ώρες να αλλάζει ο ήχος και να γίνεται πιο θολός κι αργός, να βασανίζονται γενικά με αλλαγή σε διάφορες λάμπες και μιλώ για κατόχους ακριβών συσκευών.

Γιώργο, συγνώμη αλλά οι δυο παραπάνω παράγραφοι μου φαίνονται λίγο αντιφατικές.
 
Θα κερδίσουμε -ή θα χάσουμε- ακριβώς αυτό που μας οδήγησε στην επιλογή του λαμπάτου προενισχυτή ή/και ενισχυτή.

οχι ακριβως, αλλα αυτο ειναι το "ζουμι"...
 
Αφήνω στην άκρη προς το παρόν λεπτομέρειες του πιο είναι πιο χαζό ή έξυπνο σημείο (DAC, προ, τελικός) να τοποθετηθεί μια λυχνία.

ξεκινα και γραφε να μαθαινουμε...
 
Νομιζω οτι ολα τα dac εχουν ψηφιακο και αναλογικο τμημα που ειναι διαφορετικες υλοποιησεις. Η λαμπα ,οταν μπαινει ,ειναι στην αναλογικη υλοποιηση.Ας μην μπερδευουμε το ενα με το αλλο.Στην φωτο του dac Accuphase καλλιστα θα μπορουσε να υπαρξει μια λαμπατη υλοποιηση στο αναλογικο τμημα.Τωρα αν αυτη η υλοποιηση ειναι αρεστη σ εμας η οχι,ηχητικα,ειναι αλλο ζητημα.
Εχω την ενσωματομενη καρτα dac της Accuphase στον ενισχυτη μου και συγχρονως ενα αρχαιο λαμπατο dac,ηχητικα υπαρχουν διαφορες αλλα οχι σε τεραστιο βαθμο.Η προτιμηση ειναι υπερ του αρχαιου dac χρονολογιας 1994-96,αλλα σε καθημερινη βαση χρησιμοποιω το dac της Accuphase

Θα συμφωνήσω με τον Πετράν.
Επειδή η βιομηχανία δεν σταματά να παράγει... λογικό είναι να υπάρχει μια τάση υποβάθμισης των παλιών ντακς...
Η οποία τάση άρχισε εδώ και χρόνια να γίνεται καραμέλα δια μέσου της πιάτσας...
Λες και κάτι άλλαξε στο ρεντ μπουκ...
Ο καταναλωτής το έφαγε και μάλιστα πολύ καλά, το παραμύθι...
Ρίχνοντας στο πυρ το εξώτερον όλα τα "παλιά" πλέυερς και ντακς.
Οι χομπίστες άρχισαν να σκοτώνουν τις παλιές μηχανές τους αγοράζοντας ατέρμονα καινούργιες.
Ουσιαστικά κάνοντας μια τρύπα στο νερό.
Ενώ σχεδόν κανείς από αυτούς δεν ασχολήθηκε σοβαρά με τα αναλογικά στάδια και την υλοποίησή τους.
Που ουσιαστικά και πρακτικά, αυτά κάνουν την ηχητική διαφορά.
Σε όλους τα ντακς φταίγανε...
Που ήταν παλιά...
Και τώρα που πήρανε τα καινούργια όλοι είναι ευτυχείς...:BDGBGDB55:
 
Ο ένας κατασκευαστής έχει καλό αναλογικό στάδιο
Ο άλλος σωστή (ασύγχρονη) είσοδο data
Η πηγές άλλωτε έχουν έξοδο ομοαξωνική ή I2S ή usb ή firewire
Και ο έρημος καταναλωτής πρέπει να πληρώσει περισσότερα από ένα dac, ένα γιά κάθε περίπτωση :BDGBGDB55:
 
αυτή τη στιγμή μαζί με τα άλλα παίζω πειραματίζομαι με ένα 1541 ( τεμάχιο 1986 ) το οποίο κατά περίπτωση ακούγεται πιο όμορφα και απο το wolfson 8740


ΟΛΑ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΌΝΟΝΤΑΙ υπέροχα με κατάληλη τροφοδοσία και προσεγμένο αναλογικό στάδιο

με την λάμπα απογειώνονται
με διακριτό καταπληκτικά !!
με κάποιους τελεστικούς μέχρι και ενοχλητικά

χωρίς προσθήκη αναλογικού και συνάμα προσαρμοστικού για την επόμενη βαθμίδα σταδίου ακούγονται τρυφερά μεταξένια .. πλην όμως άτονα και χωρίς κοντραστ και δυναμικά
λογικό μικρά αδύναμα τσιπάκια με αδυναμία οδήγησης
εξου και το κόλπο με την παραλληλια τους που βελτιώνει τα μάλα
 
Ρε χαμένε θα φτιάσεις τίποτα και θα το κρατήσεις πάνω απο μήνα να προλάβουμε να δούμε τι φτιάχνεις;:BDGBGDB55:

Ολο μπούρου-μπούρου και μάζεμα σαβούρας είσαι...
 
Στα περισσότερα λαμπάτα ψηφιακά η λυχνία είναι buffer. Το I/V στάδιο είναι σχεδόν πάντα υλοποιημένο με τελεστικούς. Αν τώρα όλο το αναλογικό στάδιο είναι λαμπάτο, πάω πάσο. Αυτό είναι σχεδιαστική επιλογή, το μπαφεράκι είναι κοροιδία.
 
Re: Απάντηση: AudioNote Dac 5 Signature

Ρε χαμένε θα φτιάσεις τίποτα και θα το κρατήσεις πάνω απο μήνα να προλάβουμε να δούμε τι φτιάχνεις;:BDGBGDB55:

Ολο μπούρου-μπούρου και μάζεμα σαβούρας είσαι...


εάν βάλω κάτι κάποτε σε κουτί :BDGBGDB55:
ναι
:flipout:
 
Στα περισσότερα λαμπάτα ψηφιακά η λυχνία είναι buffer. Το I/V στάδιο είναι σχεδόν πάντα υλοποιημένο με τελεστικούς. Αν τώρα όλο το αναλογικό στάδιο είναι λαμπάτο, πάω πάσο. Αυτό είναι σχεδιαστική επιλογή, το μπαφεράκι είναι κοροιδία.

μα αυτό ακριβώς είναι που λέμε γιά το dac του θέματος.
Το i/v στάδιο (τουλάχιστον) δεν είναι υλοποιημένο με τελεστικούς.
 
Τα 75 που ζηταει ειναι αλλο ζητημα.Κατ αρχην πρεπει να τα εχεις και δευτερον πρεπει να εισαι διατεθιμενος να τα δωσεις για ενα dac.Οταν συντρεχουν αυτες οι δυο προυποθεσεις συζηταμε για το αν αξιζει η οχι.Ειναι μαλλον προφανες,οταν διαθετεις αυτο το ποσο θα ακουσεις και αλλες εναλλακτικες λυσεις ,πιθανον φθηνοτερες.
Τωρα οσον αγορα την απολυτη κριση ,κατα το δυνατον,αυτη υφισταται οταν το ακουσουμε και το συγκρινουμε