Αξίζει τη διαφορά;

gas gas

Senior Member
23 March 2008
443
Νέα Σμύρνη
Προσπαθώ να βρω μια άκρη με τις οθόνες.

Παρότι ήθελα αρκετό black border (θα μπει στο ταβάνι) δεν βρίσκω πάνω από 40-45 εκατοστά. Πολλές εταιρείες μάλιστα δεν δίνουν καθόλου πληροφορίες ή είναι ελιπείς.

Ζητάω τη γνώμη σας από την εμπειρία σας.
Ανάμεσα στη lumene (200 ευρώ) που είναι απλή ματ και στην da-lite (400 ευρώ) η οποία είναι χάι-κόντραστ αξίζει η διαφορά τιμής τους; Ο προβολέας είναι ο infocus x10 ο οποίος σαν dlp θεωρητικά θέλει gray επιφάνεια. Βλέπει κάποιος αξιόλογη διαφορά στην εικόνα, με τις δύο διαφορετικές επιφάνειες;


(Επίσης, αν κάποιος φίλος έχει βρει περισσότερο black border από τόσο, ας μου πει.)
 
Με τη φωτεινότητα που έχει ο Infocus πήγαινε σε γκρι πανί. Εκτός, αν προτιμάς να βλέπεις ταινία με κάποια λαμπατέρ αναμμένα. Στο εν λόγω μοντέλο και αν συζητάμε για 92' δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα και με γκρι πανί. Έχει πάρα πολύ φως...-bye-
 
Re: Απάντηση: Αξίζει τη διαφορά;

Με τη φωτεινότητα που έχει ο Infocus πήγαινε σε γκρι πανί. Εκτός, αν προτιμάς να βλέπεις ταινία με κάποια λαμπατέρ αναμμένα. Στο εν λόγω μοντέλο και αν συζητάμε για 92' δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα και με γκρι πανί. Έχει πάρα πολύ φως...-bye-


Πραγματικά δεν καταλαβαίνω.
Νόημα βγάζω από το παραπάνω μόνο αν έχεις γράψει λάθος και εννοείς "απλό πανί" και όχι "γκρι πανί"... το οποίο ως γνωστόν είναι και ακριβότερο και δίνει μεγαλύτερο κοντράστ.
Ο Δημήτρης πιο πάνω λέει ότι σ' αυτή τη διάσταση δεν υπάρχει λόγος να πάω σε κάτι τέτοιο.
 
Απάντηση: Re: Απάντηση: Αξίζει τη διαφορά;

Πραγματικά δεν καταλαβαίνω.
Νόημα βγάζω από το παραπάνω μόνο αν έχεις γράψει λάθος και εννοείς "απλό πανί" και όχι "γκρι πανί"... το οποίο ως γνωστόν είναι και ακριβότερο και δίνει μεγαλύτερο κοντράστ.
Ο Δημήτρης πιο πάνω λέει ότι σ' αυτή τη διάσταση δεν υπάρχει λόγος να πάω σε κάτι τέτοιο.

Δεν είμαι σίγουρος για το ακριβότερο, αλλά είμαι σίγουρος ότι έγραψα ''γκρι πανί''. Δεν ξέρω πως είναι δυνατόν ένα πανί να μεγαλώνει την αντίθεση ενός προβολικού. Η αντίθεση ενός προβολικού είναι standard. Γι' αυτό δεν γνωρίζω να σου πω τι είναι το high contrast πανί.

Σου πρότεινα γκρι πανί για το λόγο της τεράστιας φωτεινότητας του Infocus. Μ' αυτόν τον τρόπο θα καλυτερέψεις τα μαύρα του χωρίς να χάνεις ιδιαίτερα και στις φωτεινές σκηνές.
 
Στο λινκ, είναι μια εταιρεία που κατασκευάζει οθόνες.

http://www.screenline.it/prodotti.dhtml?idtel=5&lang=en

Στο Grey High contrast, αναφέρει:

F.P. – gain 0.8 – 450 micron – H roll 2400 mm
Smooth black backed PVC surface. The reflected brightness is lower while the sighted contrast increases up to 10% in an adequate dark environment.
It cannot be welded. The digitally printed masking and the tab tensioning system get it suitable for convenient videoprojection rooms. You reach its best performance by using high brightness and contrast VPR.

Ενώ στα Ιταλικά, αναφέρει αυτό, το οποίο είναι και σωστότερο:

F.P. – gain 0.8 – 450 micron – H roll 2400 mm Morbida tela in PVC. La luminosità riflessa è inferiore ma il contrasto percepito aumenta del 10%, in ambiente completamente oscurato. Non saldabile. La bordatura con stampa di precisione e la versione con pre-tensionatura, la rendono ideale per sale concepite appositamente per la proiezione.
Richiede proiettori ad alta luminosità e alto contrasto.

Δηλαδή, το κόντραστ που αντιλαμβανόμαστε αυξάνεται κατά 10%. Φυσικά, ούτε και αυτή η δήλωση είναι ορθή, αφού το κόντραστ του προβολέα δεν αλλάζει είτε σε άσπρο, είτε σε γκρίζο πανί. Το ονομάζουν, λοιπόν, Grey High contrast για την ψευδαίσθηση καλύτερου κόντραστ που προσφέρει. Η βασική του χρήση προορίζεται, όμως, για άλλο σκοπό.
 
Αντιγράφω από την κριτική παρουσίαση:

Darkchip1 is the issue. With only OK black levels, combined with an extremely bright projector in best mode, you've got enough lumens to spare, that I will definitely recommend a high contrast gray surface as my primary recommendation. Of course you need to consider your room, wall colors/brightness, screen size, etc. If you are going large - say 120" diagonal or more, then the black levels will not be as bright (or if you close down the iris), but at full power, in best mode, with a white matte surface, those letter boxes at the top and bottom of most movies, are very medium dark gray, a long way from black. They are definitely visible - almost bright, on very dark scenes, so that makes a HC Gray surface a good choice to get the black levels under control.

Από εδώ.

Για να έχουμε λοιπόν μια βάση συνεννόησης, ανεξάρτητα από το αν είναι χρήσιμο ή όχι στην περίπτωσή μου:
Η gray επιφάνεια σε μια οθόνη προσφέρει την αίσθηση [ ή και την ψευδαίσθηση, γιατί όχι;] του μεγαλύτερου κοντράστ, δίνοντας καλύτερο μαύρο, ιδίως στη μεγάλη διάσταση.
Αυτή η δυνατότητα, αυτή η επεξεργασία είναι πάντα ακριβότερη από την απλή ματ επιφάνεια.
 
και εγω πιστεύω οτι με ενα φωτεινο προβολεα οπως ο Infocus θα χρειαστεις καποιο γκρι πανι για να φτιαξουν τα μαυρα και να μπορεις να βλεπεις και με καποια ελαχιστα φωτα ανοικτα μπαλα ή TV

Εγω αγορασα πριν απο ενα χρονο ενα πολυυυυυ οικονομικό πανι Ιnvideo (για δευτρερο δωματιο) και ειμαι απολυτα ικανοποιημενος, ουτε ζαρες ουτε hot spot. Δεν ξέρω γιατι καποιοι φιλοι λενε οτι ειναι ακριβοτερο το γκρι εμενα η τιμη του γκρι ηταν ιδια με του λευκου! :award:
Αν δεν κάνω λάθος στο ελληνικο site www.invideo.gr γραφει και τις τιμές.
 
Πολύ χρήσιμη πληροφορία φίλε JimKatsig!

Βρήκα και πολύ ωραία διάσταση, αυτή που θέλω. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει σε γκρι.
50 εκ. μαύρο
203x115 ωφέλιμο (92ίντσες)
συνολικά με τη βάση από την οροφή 181x213.

Όποιος άλλος φίλος έχει υπόψη του άλλη εταιρεία, πληζ, ας πει.
 
Να ρωτήσω κάτι?

Δεν υπάρχει γκρι πανί ματ? Μόνο γυαλιστερό υπάρχει?

Για τον φίλο JimKatsig που έγραψε παραπάνω για hot spot, εξ' όσων γνωρίζω το πρόβλημα παρουσιάζεται κυρίως στις οθόνες με υψηλό gain (1,3-1,4 και πάνω), οπότε με ένα gain είτε 1.0 είτε ελαφρώς αρνητικό, όπως στην περίπτωση των γκρι, δεν νομίζω να παρουσιάζεται πρόβλημα.
 
Εχω και εγω τον χ10 και μου ειπαν οτι τεργιαζει σε high contrast.Συγκεκριμενα θα παω σε screenline που ειναι δοκιμασμενη σε infocus in83
 
Re: Απάντηση: Αξίζει τη διαφορά;

Να ρωτήσω κάτι?

Δεν υπάρχει γκρι πανί ματ? Μόνο γυαλιστερό υπάρχει?

Εγώ φίλε Γιάννη είμαι άσχετος με τα ζητήματα αυτά. Μπουσουλάω ακόμα μέσα στις έννοιες, εξού και ψάχνομαι δεξιά κι αριστερά. Τρέλα έχω μόνο με τον ήχο- με την εικόνα θέλω να κάνω τη δουλειά μου και μετά να δω ταινίες. Πολλές ταινίες!
-bye-

Ευχαριστώ και τον φίλο για την πληροφορία περί Σαραβέλου.
 
Απάντηση: Re: Αξίζει τη διαφορά;

@komninos

Δες όμως κι αυτό, πριν αγοράσεις.

Φίλε gas gas,

καταρχάς το λινκ που παραπέμπεις μιλάει α) για 110 ίντσες και β) ηλεκτρική οθόνη.

Οι 92 ίντσες από τις 110 έχουν μια σημαντική διαφορά. Επίσης, σημαντικότατη και πολύ μεγάλη διαφορά έχει η ηλεκτρική από την σταθερή οθόνη (με πλεονέκτημα της δεύτερης, φυσικά).

Την σταθερή 92άρα Screenline την έχω 3,5 χρόνια και δεν έχει πάθει το παραμικρό. Νομίζω ότι σε τέτοιο μέγεθος, οι περισσότερες σταθερές οθόνες θα αντέξουν στο χρόνο, αλλά και θα ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των κατόχων τους. Τώρα, αν μιλάμε για πολλές ίντσες, θα το έψαχνα λίγο παραπάνω, για το πόσο αντέχει η κάθε μία.

Όσον αφορά τον Ινφόκους (έχω έναν 76άρη), η φωτεινότητά του είναι τεράστια για οικιακή προβολή και μάλιστα σε ίντσες κάτω των 100. Γι' αυτό πρότεινα γκρι πανί.

Τον πιο σημαντικό ρόλο απ' όλα, παίζει ο χώρος προβολής. Η διαφορά της εικόνας που θα έχουν 2 ίδια μηχανήματα σε δύο διαφορετικούς χώρους (έναν σκοτεινά διαμορφωμένο και έναν φωτεινό) θα σας κάνει να τα χάσετε.
 
Re: Απάντηση: Re: Αξίζει τη διαφορά;

Φίλε gas gas,


Τον πιο σημαντικό ρόλο απ' όλα, παίζει ο χώρος προβολής. Η διαφορά της εικόνας που θα έχουν 2 ίδια μηχανήματα σε δύο διαφορετικούς χώρους (έναν σκοτεινά διαμορφωμένο και έναν φωτεινό) θα σας κάνει να τα χάσετε.
+ 1000
δες εδω:http://www.avclub.gr/forum/attachment.php?attachmentid=13704&d=1187248592

ακομα και σε απολυτο σκοταδι την ωρα της προβολης, η δεξια πλευρα της οθονης που ο τοιχος ηταν γαλαζιος, σε αντιθεση με την αριστερη που ηταν μπορντο ηταν μονιμα πιο φωτεινη!!!