Αυτοκινητιστικά νέα

ο τύπος αγόρασε Tesla και το έκανε φύλλο και φτερό για να δει τα συστήματά του;;;
νόμιζα ότι μόνο εγώ είμαι ο τρελός που αγόρασε M5G και το διέλυσε.. αυτός είναι πολύ πιο σαλεμένος από μένα... :ROFLMAO: :ROFLMAO:

(πικάπ είναι το M5G , όχι κάποια BMW M5 :ROFLMAO: ..το λέω για όσους δεν κατάλαβαν)
Δεν ξέρω για τον συγκεκριμένο, αλλά το YouTube δίνει αρκετά λεφτά σε κανάλια με σοβαρή κίνηση. Λεφτά που υπό προϋποθέσεις μπορεί ακόμα και να δικαιολογούν το να κάνεις βίδες ένα Tesla.

(Θυμηθείτε πχ τον τύπο που βάζει στο blender iPhones κλπ)
 
  • Like
Reactions: vlad66
Ευχαριστώ Τάσο!

Το παρέλαβα με 92% φόρτιση, Παρασκευή βράδυ ήταν με λίγο κάτω από 40% οπότε το έβαλα να φορτίσει μέχρι 100%.

Το έβαλα να ξεκινήσει στις 2:00 (που ξεκινάει το νυχτερινό) και ολοκλήρωσε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά αργότερα, έχοντας βάλει 36KWh.

Αυτονομία με 100% για την ώρα μου εμφανίζει 430km. Θα δούμε που θα πάει αυτό το νούμερο όταν "μάθει" τις συνήθειές μου.
Δε ξέρω και πολλά από ηλεκτρικά αλλά διαβάζω ότι καλό είναι να μη φορτίζεις μεχρι 100% αν δε το χρειάζεσαι.
Συνήθως τα φορτίζουν απ' οτι βλέπω μέχρι 80% και δεν τα αφήνουν να πέσουν κάτω από 20%. Ή κάτι αντίστοιχο.
Αυτό για να χάσεις τη λιγότερη δυνατή μπαταρία στα χρόνια λειτουργίας.
 
Έχει να κάνει με τον τύπο της μπαταρίας που έχει το αμάξι. Τα πιο πολλά όντως φοράνε μπαταρίες που θέλουν προσοχή όπως λες, αλλά το Model 3 SR φοράει τύπου LFP, οι οποίες δεν έχουν κανένα πρόβλημα να φορτίζονται στο 100%. Η Tesla μάλιστα συνιστά να φορτίζονται στο 100% τους τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα.
 
  • Like
Reactions: ggeorge
Καλορίζικο Δημήτρη !!
Αν κ ακόμα θεωρώ ότι η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα είναι σε νηπιακό στάδιο, η επιλογή Tesla ίσως να είναι η καλύτερη στην παρούσα !
 
Καλοτάξιδο βρε!
Περιμένουμε βόλτα για εντυπώσεις!
Από τη θέση του συνοδηγού, στο πίσω κάθισμα, στο πορτ παγκάζ (μπρος και πίσω)...


εισαι λαλακας που θα μπεις στο πορτμπαγκαζ ?

βαλε μια action camera μεσα καλυτερα να τονωσουμε και το φωτογραφικο κομματι της κουβεντας :ROFLMAO:
 
εισαι λαλακας που θα μπεις στο πορτμπαγκαζ ?

βαλε μια action camera μεσα καλυτερα να τονωσουμε και το φωτογραφικο κομματι της κουβεντας :ROFLMAO:
Έχει ήδη στον εσωτερικό καθρέπτη. Είπαμε είναι ολοκληρωμένο big brother ,όχι μισές δουλειές. 😁
 
Έχει να κάνει με τον τύπο της μπαταρίας που έχει το αμάξι. Τα πιο πολλά όντως φοράνε μπαταρίες που θέλουν προσοχή όπως λες, αλλά το Model 3 SR φοράει τύπου LFP, οι οποίες δεν έχουν κανένα πρόβλημα να φορτίζονται στο 100%. Η Tesla μάλιστα συνιστά να φορτίζονται στο 100% τους τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα.
δεν εχω κατλαβει ακομα αν η παροτρυνση για φορτιση εως το 100% υπαρχει λογω διαφορετικης χημειας της μπαταριας ή για να γινει σωστο calibration του BMS (που στις lfp υπαρχει θεμα με αυτο). Εχεις βγαλει ακρη;
 
Κυρίως λόγω του calibration.

Η διαφορετική χημεία δεν "επιβάλλει" το να φορτίζονται περιοδικά στο 100% για βέλτιστη διάρκεια ζωής, αλλά μιας και αυτό δεν τις βλάπτει, και μιας και υπάρχει η ανάγκη του calibration, μας προτείνουν να κάνουμε φόρτιση στο 100% μια φορά την εβδομάδα.
 
  • Like
Reactions: avpap
Ευχαριστώ Τάσο!

Το παρέλαβα με 92% φόρτιση, Παρασκευή βράδυ ήταν με λίγο κάτω από 40% οπότε το έβαλα να φορτίσει μέχρι 100%.

Το έβαλα να ξεκινήσει στις 2:00 (που ξεκινάει το νυχτερινό) και ολοκλήρωσε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά αργότερα, έχοντας βάλει 36KWh.

Αυτονομία με 100% για την ώρα μου εμφανίζει 430km. Θα δούμε που θα πάει αυτό το νούμερο όταν "μάθει" τις συνήθειές μου.
Περίπου τα ίδια και εδώ με το 15 pro max :LOL:
 
Κυρίως λόγω του calibration.

Η διαφορετική χημεία δεν "επιβάλλει" το να φορτίζονται περιοδικά στο 100% για βέλτιστη διάρκεια ζωής, αλλά μιας και αυτό δεν τις βλάπτει, και μιας και υπάρχει η ανάγκη του calibration, μας προτείνουν να κάνουμε φόρτιση στο 100% μια φορά την εβδομάδα.
Γενικά μιλώντας, χωρίς να το έχω κοιτάξει για το συγκεκριμένο, το 100% που μας δείχνει ο μετρητής μπορεί να μην είναι το πραγματικό SOC της μπαταρίας. Μπορείς να πάρεις μια μπαταρία που να έχει χωρετικότητα 100 μονάδες και αντί να δείχνεις το State of Charge από 0 ως 100 λέγοντας στον πελάτη σου να μην φορτίζει πλήρως και ούτε να το κατεβάζει στο μηδέν να δώσεις ένα διαφορετικό σενάριο. Την πουλάς σαν μπαταρία 80 μονάδων χωρετικότητας και το 100% που βλέπει ο τελικός χρήστης είναι πχ το 90% και το 0% είναι το 10%. Έτσι έχεις καταφέρει να σιγουρέψεις ότι δεν θα έχεις πολλές φορτίσεις στο 100% ή πολλές εκφορτίσεις. Την πουλάς στην ίδια τιμή με του ανταγωνιστή στα 100, αλλά δίνεις εγγύηση πχ 10 χρόνια γιατί ξέρεις ότι και μόνο με αυτή τη διαχείριση που έχεις επιβάλει έχεις αυξήσει κατακόρυφα τους κύκλους φόρτισης/εκφόρτισης πριν τα παίξει η μπαταρία. Ο καταναλωτής είναι επίσης πολύ πιο χαρούμενος συνήθως να πάρει την λίγο μικρότερη με τόση εγγύηση ή να δώσει εξτρά λεφτά για να πάρει από τον ίδιο κατασκευαστή μια "100αρα" για να έχει αυτό που ήθελε εξαρχής. Όλοι κερδισμένοι.
 
Όντως, αυτό το κάνουν πρακτικά όλοι οι κατασκευαστές EVs. Η μπαταρία του δικού μου έχει "usable capacity" 57,5 KWh ενώ η πραγματική χωρητικότητά της είναι 60 KWh.

Αυτό το "buffer" αξιοποιείται συνήθως και στο άνω range (π.χ. να λέει 100% αλλά στην πραγματικότητα να είναι 98%) αλλά και στο κάτω (να λέει 0% αλλά στην πραγματικότητα να είναι 3%), ώστε να μην μπορείς να αποφορτίσεις πραγματικά πλήρως την μπαταρία (στην οποία περίπτωση κινδυνεύει πραγματικά με ζημιά..).
 
  • Like
Reactions: avpap
Ναι, είναι το λεγόμενο "frunk" (front + trunk).



Πάρε εδώ μάτι..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Λογικά θα υπάρχει πολύ υλικό και για τις αναρτήσεις, απλά δεν έχω ψάξει..
πήρα μάτι σε άλλο βίντεο τι γίνεται σε ένα ηλεκτρικό μοτέρ και κατάλαβα ακόμα καλύτερα πόσο πιο απλά είναι τα πράγματα σε σχέση με τα θερμικά....
η αρχή λειτουργίας είναι σχδόν ίδια με το "μοτέρ" ενός Direct Drive πικάπ (ΜΚ2 ή παρόμοια) , αλλά σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

οι βλάβες και τα προβλήματα που "περιμένουν" τα ηλεκτρικά, απλά δεν υπάρχουν..... δεν θα τα δει ποτέ ο κάτοχος... 😭
διακοπές , κοψίματα στην λειτουργία "της βενζίνης" σε χαμηλές στροφές που σε κάνουν να ψάχνεσαι αν το πρόβλημα είναι στην τροφοδοσία ή το ρεύμα, είναι παρελθόν...

για να παρηγορηθώ θα πάω να περάσω τώρα ένα σετ μπουζοκάλωδα στο focus της Σίας..

IMG_20231109_130538[1].jpg

γνήσια , τα πέτυχα σε προσφορά χτες.
όσο έκανε το ένα , πήρα όλο το σετ..
κανονικά αυτά κρατάνε χωρίς πρόβλημα για 20 χρόνια τουλάχιστον! αλλά κάποιος κάποτε σε κάποιο "σέρβις" τα βούτηξε από τον κινητήρα της κοπέλας για να τα οικειοποιηθεί και της έβαλε φθηνά του εμπορίου με διάρκεια ζωής 3-4 έτη..
από τότε κάθε λίγο και λιγάκι της άλλαζαν και ένα σετ καλώδια...
αυτές οι "μαγκιές" από πονηρούς μαστόρους τέρμα με τα ηλεκτρικά... (έτσι πιστεύω τουλάχιστον), τι θα ξηλώσουν σαν ακριβό από το σύστημα του ηλεκτροκινητήρα και τι θα βάλουν στην θέση του ;;;
 
Πάντως ρε παιδιά ,αυτό με τις πλακέτες με τρομάζει σε μακροχρονια χρήση.
Στο WRC το ηλεκτρικό σύστημα του υβριδικού πλέον αυτοκινήτου, είναι μόνιμη πηγή προβλημάτων.
Σε σκληρές προσγειώσεις από άλματα το πρώτο που την "ακούει " είναι το ηλεκτρικό σύστημα του υβριδικού.
Και μιλάμε για κατασκευή ,στρατιωτικών προδιαγραφών.
Σε καθημερινή χρήση με όλες τις αντίξοες συνθήκες να ταλαιπωρεί τις πλακέτες , πόσο να αντέξουν?
Στο δικό μου Πεζώ η οθόνη τα έχει παίξει 3 φορές και φυσικά δεν πρόκειται να την ξαναλαξω....σαν αιτία μάλλον την αποδίδω στα 60αρια συν , που επικρατούν τα καλοκαίρια στην Κρήτη.....βράζουν τα led😵‍💫.
Πραγματικά θα ήθελα να δω ,τι αντοχή θα έχουν τα "Κρητικά" ηλεκτροκίνητα !