Αυτοκινητιστικά νέα

Για να καταλάβουμε πόσο ακραία σπάταλα είναι τα θερμικά, σκεφτείτε το παρακάτω.

Ένα μέσο θερμικό έχει ντεπόζιτο που χωράει περίπου 55 λίτρα βενζίνης και με αυτά τα λίτρα κάνει π.χ. 600 χιλιόμετρα (κάποια λιγότερα, κάποια περισσότερα, ανάλογα και τις συνθήκες προφανώς).

Ένα λίτρο βενζίνης αντιστοιχεί σε περίπου 8.9 kWh ηλεκτρικής ενέργειας. Οπότε το αυτοκίνητό μας καταναλώνει σχεδόν 490kWh ενέργειας για να διανύσει 600 χιλιόμετρα.

Οπότε έχει κατανάλωση περίπου 816 watt / χιλιόμετρο.

Το χειρότερο ηλεκτρικό για την ίδια χρήση έχει κατανάλωση σημαντικά μικρότερη από 200 watt / χιλιόμετρο. Λιγότερο από το ένα τέταρτο του θερμικού.

Αλλά το θερμικό έχει "τζάμπα" θέρμανση..
 
Για να καταλάβουμε πόσο ακραία σπάταλα είναι τα θερμικά, σκεφτείτε το παρακάτω.

Ένα μέσο θερμικό έχει ντεπόζιτο που χωράει περίπου 55 λίτρα βενζίνης και με αυτά τα λίτρα κάνει π.χ. 600 χιλιόμετρα (κάποια λιγότερα, κάποια περισσότερα, ανάλογα και τις συνθήκες προφανώς).

Ένα λίτρο βενζίνης αντιστοιχεί σε περίπου 8.9 kWh ηλεκτρικής ενέργειας. Οπότε το αυτοκίνητό μας καταναλώνει σχεδόν 490kWh ενέργειας για να διανύσει 600 χιλιόμετρα.

Οπότε έχει κατανάλωση περίπου 816 watt / χιλιόμετρο.

Το χειρότερο ηλεκτρικό για την ίδια χρήση έχει κατανάλωση σημαντικά μικρότερη από 200 watt / χιλιόμετρο. Λιγότερο από το ένα τέταρτο του θερμικού.

Αλλά το θερμικό έχει "τζάμπα" θέρμανση..

Οπότε στο ηλεκτρικό με τα σκάρτα 400 χιλιόμετρα range αν ανάψεις τη θέρμανση δεν κοστίζει σε εμβέλεια γιατί είναι πιο αποδοτικό ενεργειακά; :LOL:
 
Οπότε στο ηλεκτρικό με τα σκάρτα 400 χιλιόμετρα range αν ανάψεις τη θέρμανση δεν κοστίζει σε εμβέλεια γιατί είναι πιο αποδοτικό ενεργειακά; :LOL:
Φίλε μου ανέφερα παραπάνω παράδειγμα, η διαφορά σε 0 βαθμούς εξωτερική θερμοκρασία με το ID.7 με 130km/h είναι 305 vs 340km χωρίς αντλία θερμότητας και 322 vs 340 με αντλία θερμότητας. Ναι έχει διαφορά αλλά είναι μηδαμινή, γι' αυτό και αρχικά σου έγραψα πως το επιχείρημά σου είναι χάλια.

Εσύ υποστηρίζεις πως πάμε με 90, δεν βάζουμε θέρμανση, δεν ανοίγουμε το ράδιο, δεν ενεργοποιούμε τους υαλοκαθαριστήρες. Πως τα ξέρεις αυτά; Τα φαντάζεσαι; Στα λέει κάποιος;

Κούρασες πραγματικά
 
Για δείξε μου που έγραψες (πεντακάθαρα κι όλας) για ωριαία κατανάλωση, γιατί απ' ό,τι φαίνεται μάλλον εσύ δεν καταλαβαίνεις τι γράφεις.

ΜΕ ΤΟ ΠΟΥ ανάβεις τον κινητήρα έγραψες.

Μην κουράζεσαι με το να ψαρεύεις link αριστερά και δεξιά. Απλή η ερώτηση. Ξοδεύει παραπάνω ενέργεια το ηλεκτρικό με θέρμανση; Ναι. Το θερμικό; Όχι.

Αρκετά μηνύματα πάνω από αυτό που έκανες quote .
Συνέχιζε να το παίζεις τρελιτσα.


Μπορείς να το μετρήσεις και μόνος σου .
Ειναι επιστημονικά αποδεδειγμένο.
Και μιλάμε για κατανάλωση ανά ώρα. Δηλαδη αν έχεις ένα ντεπόζιτο 50 λίτρα σε 25-100 ώρες ανάλογα τον κινητήρα θα το αδειάσεις. Επίσης ξεχνάς ότι με το που ανάψεις τον κίνητρα φορτιζεις και την μπαταρία σου . Αυτό έλειπε ο χειρότερος σε απόδοση κινητήρας να μην καταναλωνει σε idle....

Να στο κάνω καθαρά πάλι γιατί έχεις μαλώσει με την πραγματικότητα.

Έχεις ένα θερμικό που το βάζεις μπρος . Ανάψεις δεν ανάψεις την θέρμανση η κατανάλωση είναι ίδια από μισό έως 2 λίτρα την ώρα.
Έχεις ένα ηλεκτρικό. Αν ανάψεις την θέρμανση έχεις κατανάλωση από 1 έως 5 kwh ανάλογα τις συνθήκες. Και αυτό όχι συνέχεια γιατί τα ηλεκτρικά έχουν inverter για θερμανση .
Δηλαση αυτό που ΕΣΥ βλέπεις ως επιβάρυνση στο ηλεκτρικό κατα την χρηση θερμανσης , αρνείσαι να δεις ότι την έχεις μόνιμα στο θερμικό....
 
  • Like
Reactions: karajim80
Προσωπικά (και πιστεύω το >90% του κόσμου) δεν μας απασχολεί το θέμα της εμβέλειας. Δεν οδηγούμε κάθε μέρα >400km.

Οδηγούμε όμως κάθε μέρα.

Και αυτό έχει απαντηθεί στην προηγούμενη συζήτηση περί range. Τους οδηγούς θερμικών δεν τους απασχολεί γιατί τόσο ο ανεφοδιασμός είναι θέμα ενός ή δύο λεπτών και το range είναι εγγενώς μεγαλύτερο. Αντιθέτως στους οδηγούς ηλεκτρικών είναι ένα θέμα και πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού.

Οπότε το πλεονέκτημα των θερμικών στη θέρμανση παραμένει.
 
  • Haha
Reactions: chocbhed
Αρκετά μηνύματα πάνω από αυτό που έκανες quote .
Συνέχιζε να το παίζεις τρελιτσα.




Να στο κάνω καθαρά πάλι γιατί έχεις μαλώσει με την πραγματικότητα.

Έχεις ένα θερμικό που το βάζεις μπρος . Ανάψεις δεν ανάψεις την θέρμανση η κατανάλωση είναι ίδια από μισό έως 2 λίτρα την ώρα.
Έχεις ένα ηλεκτρικό. Αν ανάψεις την θέρμανση έχεις κατανάλωση από 1 έως 5 kwh ανάλογα τις συνθήκες. Και αυτό όχι συνέχεια γιατί τα ηλεκτρικά έχουν inverter για θερμανση .
Δηλαση αυτό που ΕΣΥ βλέπεις ως επιβάρυνση στο ηλεκτρικό κατα την χρηση θερμανσης , αρνείσαι να δεις ότι την έχεις μόνιμα στο θερμικό....

Eσύ το παίζεις τρελίτσα. Η απάντησή μου ήταν αμέσως μετά εκείνο που έγραψες ότι ΜΕ ΤΟ ΠΟΥ βάζεις μπροστά τον κινητήρα καις έως δύο λίτρα.

Γραμμένα είναι όλα.

Μην προσπαθείς να κάνεις ξεκάθαρο τίποτε. Πιο πολύ μπλέκεσαι, και δεν αναιρείται αυτό που έχεις γράψει, ούτε φυσικά το πλεονέκτημα των θερμικών που δεν χρειάζεται να ξοδέψουν παραπάνω ενέργεια για να χρησιμοποιήσουν τη θέρμανση η οποία προκύπτει εκ της λειτουργίας του κινητήρα.

Δεν θα το ανατρέψεις γιατί πολύ απλά αυτή είναι η αρχή λειτουργίας ενός Κ.Ε.Κ.
 
Δεν ξέρω για σένα Λεωνίδα, αλλά εγώ τουλάχιστον με το που διάβασα τη φράση "ΜΕ ΤΟ ΠΟΥ βάζεις μπροστά τον κινητήρα καις έως δύο λίτρα." κατάλαβα αμέσως ότι ο φίλος μας εννοούσε "ΜΕ ΤΟ ΠΟΥ βάζεις μπροστά τον κινητήρα καις έως δύο λίτρα την ώρα." και όχι "μπαμ".
 
  • Like
Reactions: songless_bird
Δεν ξέρω για σένα Λεωνίδα, αλλά εγώ τουλάχιστον με το που διάβασα τη φράση "ΜΕ ΤΟ ΠΟΥ βάζεις μπροστά τον κινητήρα καις έως δύο λίτρα." κατάλαβα αμέσως ότι ο φίλος μας εννοούσε "ΜΕ ΤΟ ΠΟΥ βάζεις μπροστά τον κινητήρα καις έως δύο λίτρα την ώρα." και όχι "μπαμ".

Δεν το έγραψε όμως εκεί. Μετά σε άλλη απάντηση το συμπλήρωσε. Κατόπιν. Ήδη είχα απαντήσει σε αυτό που έγραψε.
 
Είναι πολύ καλά τεκμηριωμένο το πρόβλημα ρε συ..

Π.χ.

In fact, idling your engine can actually damage it in the long run. Because an idling engine is slower to reach operating temperature, the unburned, unevaporated gasoline can degrade your engine’s vitally important lubricating motor oil that coats and protects the cylinders, cylinder walls, and pistons, resulting in increased wear and tear. The faster your car’s engine can reach operating temperature (e.g., by driving it rather than letting it idle) the better it is for keeping the engine’s moving parts in good condition.

Also, idling your car’s engine doesn’t allow it to fully charge the battery. Over time, this could create additional stress on your car’s battery, shortening its life.


ή: Leaving an engine idling, especially when cold results in much less oil reaching the lower cylinder walls which rely on oil being thrown up by the crankshaft.



Τα manuals είναι γραμμένα κυρίως ώστε να προστατεύουν τους κατασκευαστές από liability σε περίπτωση ζημιάς. Δεν μπορεί να ξέρει ο κατασκευαστής γιατί έχει "μείνει" το αυτοκίνητο, οπότε σου λέει από το να κινδυνεύεις να καταλήξεις να πάει άκαυτο μείγμα στον καταλύτη και να τον πάρεις στο χέρι, καλύτερα να περιμένεις την οδική βοήθεια..
τα "καταρρίπτω" όλα αυτά λέγοντας ότι όσο πιο "βίαιη" και γρήγορη είναι η διαστολή των μετάλλων , τόσο πιο εύκολη είναι η πιθανότητα ρωγμής ή παραμόρφωσης στα σημεία ένωσης αυτών..
ειδικά αν έχουμε μπλοκ-κυλινδροκεφαλή από διαφορετικά μέταλλα! (πχ μπλοκ από χυτοσίδηρο, κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο)
γιατί σε άλλο χρόνο θα διασταλεί στο μέγιστο μέγεθος το ένα υλικό, σε άλλο χρόνο το άλλο...

δεν σου περνάει από το μυαλό ότι οι κατασκευαστές πρέπει να "φροντίσουν" ΚΑΙ για τα "συνεργεία τους" , τα ανταλλακτικά τους και για όλη την αλυσίδα που τρώει ψωμί μετά από αυτούς;;; ;)
για να στο δώσω να το καταλάβεις πιο εύκολα.. θέλουν να φτάσει το μοτέρ σου τα 150-200.000χιλ ........
ΔΕΝ θέλουν να φτάσει τα 300-400.000χιλ χωρίς να κάνεις μια "γενική επισκευή"

για το ότι "στρεσάρεις" την μπαταρία στο ρελαντί ,,,, τι να πω.... το αφήνω ασχολίαστο

καταλαβαίνει κανείς γιατί έχω 5ο 24ωρο αυτή στον φορτιστή;;
και θα μείνει εκεί για άλλες 10 μέρες....

IMG_20240106_155847[1].jpg
 
  • Like
Reactions: Pleo
Δεν το έγραψε όμως εκεί. Μετά σε άλλη απάντηση το συμπλήρωσε. Κατόπιν. Ήδη είχα απαντήσει σε αυτό που έγραψε.
Στο ίδιο κείμενο έγραψα και για την κατανάλωση στα ηλεκτρικά. Φαντάζομαι εκεί κατάλαβες ότι ένα ηλεκτρικό καταναλωνει άμεσα 1-5 kw;...
Επίσης η απάντηση σου ειναι μετά από την διευκρίνηση μου σε άλλο μέλος.
Γραμμένα είναι...
 
Για να καταλάβουμε πόσο ακραία σπάταλα είναι τα θερμικά, σκεφτείτε το παρακάτω.

Ένα μέσο θερμικό έχει ντεπόζιτο που χωράει περίπου 55 λίτρα βενζίνης και με αυτά τα λίτρα κάνει π.χ. 600 χιλιόμετρα (κάποια λιγότερα, κάποια περισσότερα, ανάλογα και τις συνθήκες προφανώς).

Ένα λίτρο βενζίνης αντιστοιχεί σε περίπου 8.9 kWh ηλεκτρικής ενέργειας. Οπότε το αυτοκίνητό μας καταναλώνει σχεδόν 490kWh ενέργειας για να διανύσει 600 χιλιόμετρα.

Οπότε έχει κατανάλωση περίπου 816 watt / χιλιόμετρο.

Το χειρότερο ηλεκτρικό για την ίδια χρήση έχει κατανάλωση σημαντικά μικρότερη από 200 watt / χιλιόμετρο. Λιγότερο από το ένα τέταρτο του θερμικού.

Αλλά το θερμικό έχει "τζάμπα" θέρμανση..
σαφώς από αυτή την οπτική έχεις δίκιο... με τα άλλα θέματα τι κάνουμε προς το παρόν......
 
Όντως. Κι εγώ αυτά που διάβασα στο link πιο πριν μου φάνηκαν εντελώς ανάποδα από αυτά που ισχύουν μηχανολογικά αλλά και ηλεκτρολογικά.

Η μπαταρία ας πούμε είναι το ένα. Τι διαλα, με χαλασμένο δυναμό έβγαλαν το συμπέρασμα; :ROFLMAO:

Ή το άλλο με τα λάδια και το κάτω μέρος του κυλίνδρου. Βασικά και κυρίως με ανόπτυση γίνεται η λίπανση. Το πρόβλημα μάλλον το έχει το επάνω μέρος του κυλίνδρου περισσότερο όταν είναι κρύος ο κινητήρας.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Στο ίδιο κείμενο έγραψα και για την κατανάλωση στα ηλεκτρικά. Φαντάζομαι εκεί κατάλαβες ότι ένα ηλεκτρικό καταναλωνει άμεσα 1-5 kw;...
Επίσης η απάντηση σου ειναι μετά από την διευκρίνηση μου σε άλλο μέλος.
Γραμμένα είναι...

Σου έκανα quote σε αυτό που έγραψες. Αυτό που έγραψες δεν ισχύει καθόλου, οπότε πάμε παρακάτω.
 
Να συμπληρώσω επίσης πως η υπερβάλουσα θερμοκρασία στις μπαταρίες και στον ηλεκτροκινητήρα σε κάποια BEV (όχι σε όλα) χρησιμοποιείται και για τη θέρμανση της καμπίνας. Στα Tesla συμβαίνει σίγουρα αυτό. Στο ID.3 που έχω δε συμβαίνει απ' όσο γνωρίζω.
 
Φίλε μου ανέφερα παραπάνω παράδειγμα, η διαφορά σε 0 βαθμούς εξωτερική θερμοκρασία με το ID.7 με 130km/h είναι 305 vs 340km χωρίς αντλία θερμότητας και 322 vs 340 με αντλία θερμότητας. Ναι έχει διαφορά αλλά είναι μηδαμινή, γι' αυτό και αρχικά σου έγραψα πως το επιχείρημά σου είναι χάλια.

Εσύ υποστηρίζεις πως πάμε με 90, δεν βάζουμε θέρμανση, δεν ανοίγουμε το ράδιο, δεν ενεργοποιούμε τους υαλοκαθαριστήρες. Πως τα ξέρεις αυτά; Τα φαντάζεσαι; Στα λέει κάποιος;

Κούρασες πραγματικά
δεν κούρασε καθόλου (τουλάχιστον εμένα..)
έτσι είναι όπως τα λέει.

σε νορμάλ κατάσταση δεν έχεις πρόβλημα με το ηλεκτρικό.. μία φορά να σου κάτσει "η στραβή" , φτάνει.......
 
  • Like
Reactions: Pleo
Να συμπληρώσω επίσης πως η υπερβάλουσα θερμοκρασία στις μπαταρίες και στον ηλεκτροκινητήρα σε κάποια BEV (όχι σε όλα) χρησιμοποιείται και για τη θέρμανση της καμπίνας. Στα Tesla συμβαίνει σίγουρα αυτό. Στο ID.3 που έχω δε συμβαίνει απ' όσο γνωρίζω.
Είναι τόσο μεγάλη αυτη η θερμική απώλεια που μπορεί να θερμάνει καμπίνα ή απλά ως συμπληρωματική;
 
Απάντησες 1 ώρα μετά από την διευκρίνηση που έδωσα σε άλλο μέλος ότι αφορά ωριαία κατανάλωση.
Γραμμένα είναι...

Απάντησα σε αυτό που έγραψες. Αυτό που έγραψες δεν ισχύει. Στη συνέχεια όσα έγραψες επίσης δεν καταρρίπτουν το γεγονός ότι τα θερμικά δεν ξοδεύουν επιπλέον ενέργεια για να χρησιμοποιήσουν τη θέρμανση.

Γραμμένα είναι... .
 
δεν κούρασε καθόλου (τουλάχιστον εμένα..)
έτσι είναι όπως τα λέει.

σε νορμάλ κατάσταση δεν έχεις πρόβλημα με το ηλεκτρικό.. μία φορά να σου κάτσει "η στραβή" , φτάνει.......
Σε έναν αποκλεισμό σε κρύο πιστεύεις ότι το ηλεκτρικό θα τελειώσει η μπαταρια του πριν τελειωσει η βενζινη στο θερμικό ;
Στα ηλεκτρικά το βλέπουν άμεσα. Κάντε μια μέτρηση να δείτε πόσο καίει το αμάξι σας σε ρελαντί....