Αυτοκινητιστικά νέα

Αν κάνεις την ερώτηση τώρα, η απάντηση που θα πάρεις είναι ότι ιδανικά διαλέγεις ένα mild ή strong hybrid. Αν κάνεις την ερώτηση σε λίγα χρόνια, η απάντηση που θα πάρεις ενδέχεται να είναι άλλη.
(y)
Όσο για το Daytona, μη σκας. Ό,τι φέρνει ο Γκοργκολης είναι εγγύηση, φτηνό, δεν πολυσκάς και να πάθει κάτι, και δεν το βάζουν στο μάτι για να το σηκώσουν, έχουμε πήξει από SYM και Daytona, δεν έχουν ζήτηση στα κλεφτρόνια.
κοντεύει 98.000χιλ το μηχανάκι.. ότι και να βγάλει τώρα, τα έχει βγάλει τα λεφτά του.
για τα κλεφτρόνια δεν (πολυ)σκάω γιατί απ'έξω δεν βλέπεται... νομίζεις ότι θα σε αφήσει στο παρακάτω τετράγωνο :LOL:
 
Ταυτόχρονα δεν θα πειράξω το δεύτερο focus...νιώθω ότι οδηγώ έχοντας χειροκίνητα φώτα, χειροκίνητο κλιματισμό (είχα πάρει ένα πακέτο αυτόματης αποτροπής σύγκρουσης και δεν έπαιζε να συνδυαστεί με διζωνικό κλιματισμό), συμπλέκτη, λεβιέ ταχυτήτων, χειρόφρενο...και γκάζι...οκ λογικά το plug-in hybrid θα έχει καλύτερες επιδόσεις από το τουρμπάτο focus με 0-100 κοντά στα 7 δευτερόλεπτα, αλλά δεν ξέρω πόση διάρκεια θα έχει αυτό. Μου αρέσει η ιδέα να το κρατήσω σαν relic του παρελθόντος...

Αυτός είναι ο λόγος που κρατάω το παλιό, για την "αναλογικότητα" του...και ας έχει αυτόματα φώτα και αισθητήρες παρκαρίσματος.
 
Αυτός είναι ο λόγος που κρατάω το παλιό, για την "αναλογικότητα" του...και ας έχει αυτόματα φώτα και αισθητήρες παρκαρίσματος.
Βασικά το αρχικό σχέδιο ήταν να κρατηθεί το MG, που όμως έφυγε με ολική μετά από ένα μικρό τρακάρισμα σε στοπ. Η ασφαλιστική αυτής που βγήκε από το στοπ δεν δεχόταν άλλη λύση από οριστική διαγραφή :(
 
Βασικά το αρχικό σχέδιο ήταν να κρατηθεί το MG, που όμως έφυγε με ολική μετά από ένα μικρό τρακάρισμα σε στοπ. Η ασφαλιστική αυτής που βγήκε από το στοπ δεν δεχόταν άλλη λύση από οριστική διαγραφή :(
Πόσα χρήματα ήθελε να το επισκευασεις εσύ;
 
Τότε ήθελε 4-5000 ευρώ...αλλά άφησα το λογικό μέρος του μυαλού μου να αποφασίσει...πήρα τα λεφτά της ολικής και πούλησα και όλα τα εξτρά κομμάτια (το είχα κανιβαλίσει, αλλά με επίσημα κιτ της x-power που ήταν της MG) και έβγαλα πολλαπλάσια χρήματα από την αξία αν το πούλαγα ως είχε (χωρίς το τρακάρισμα προφανώς).
Είχε σε 9 χρόνια περίπου 190.000 κμ και είχε φτάσει μέχρι την Avignon στην Γαλλία.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Ο ηγέτης που βλέπει το μέλλον είναι εδώ Toyota Hydrogen

Πως λέμε Μένουμε Ελλάδα ? Έτσι λέμε Μένουμε με Plug in μέχρι να αλλάξει το νόμο η Ευρωπαϊκή Ένωση για το τέλος των θερμικών ...
 
Ο ηγέτης που βλέπει το μέλλον είναι εδώ Toyota Hydrogen

Πως λέμε Μένουμε Ελλάδα ? Έτσι λέμε Μένουμε με Plug in μέχρι να αλλάξει το νόμο η Ευρωπαϊκή Ένωση για το τέλος των θερμικών ...
Έχουν πολλά ένσημα με το Toyota Mirai...Από το 2015 ήταν σε πώληση κανονικά Ιαπωνία και Καλιφόρνια και μετά Βόρεια Ευρώπη. Μπορεί να μιλάμε για μερικές δεκάδες χιλιάδες οχήματα, αλλά τα δεκάδες χιλιάδες σε πραγματικές συνθήκες για μια δεκαετία είναι τελείως διαφορετικό από κάποιον άλλο που ξεκινά δειλά.
Να τονίσουμε ότι μιλάμε για κυψέλη καυσίμου όχι για χρήση υδρογόνου σε κινητήρα εσωτερικής καύσης που επίσης έχει ψάξει η toyota αρκετά, αλλά όχι με μαζική παραγωγή.
Και μεταξύ μας χρήση υδρογόνου σε ΜΕΚ δεν έχει νόημα όταν το κόστος πια πλησιάζει...στο ένα πρέπει να είσαι θεός για ξεπεράσεις το 30% βαθμό απόδοσης ενώ μπορείς να φτάσεις και το 60% στην κυψέλη καυσίμου.
 
Ο ηγέτης που βλέπει το μέλλον είναι εδώ Toyota Hydrogen

Πως λέμε Μένουμε Ελλάδα ? Έτσι λέμε Μένουμε με Plug in μέχρι να αλλάξει το νόμο η Ευρωπαϊκή Ένωση για το τέλος των θερμικών ...

"Δύο ηλεκτροκινητήρες, ο βασικός στον εμπρός άξονα και ο μικρότερος στον πίσω, εξασφαλίζουν την τετρακίνηση, και αποδίδουν μαζί 182 ίππους και 300 Nm ροπής."

Καλά, τι μοτέρ βάλανε; Από τηλεκατευθυνόμενα;
 
  • Haha
Reactions: evanfotis
Ένα μειονέκτημα του συστήματος, ειδικά για το Hilux, είναι ότι τα δοχεία αποθήκευσης του υδρογόνου περιορίζουν την απόσταση από το έδαφος - και αυτό είναι σημαντικό για τη χρήση για την οποία θέλουν τέτοιου είδους οχήματα οι αγοραστές τους.
Να το πάς εκτός δρόμου, τη χρήση για την οποία προορίζεται, και να βρει απο κάτω στα δοχεία καυσίμου -υδρογόνου;
 
Ρε παιδιά, τα Μιράι τα χαρίζουν στην Καλιφόρνια και δεν τα παίρνει κανένας με το κόστος χρήσης που έχουν. Αυτές οι λύσεις έχουν δοκιμάστεί εδώ και 40 χρόνια, δεν πρόκειται να δουλέψουν. Ξεχάστε το υδρογόνο.
 
Τι ακριβώς θα γίνει με τους τράκτορες, τις νταλίκες, τα φορτηγά. Εκεί υπάρχει μηδενική διεύσδυση των ηλεκτρικών. (παράδειγμα Γερμανία Ελλάδα αδιανόητο για επαγγελματία ακόμα και εταιρίες να πάρουν ηλεκτρικό στόλο). To diesel μοιάζει αναντικατάστατο. Διάβαζα πριν μερικά χρόνια ότι κάνουν κάποιες προσπάθειες οι Αμερικάνοι, για μετατροπή των diesel κινητήρων ώστε να δέχονται υδρογόνο, έστω σαν μίγμα με λάδια και τέτοια ή να καινε μίγμα diesel υδρογόνου...... βέβαια το υδρογόνο έχει κρουστική υπερταχύτατη καύση, σε ελάχιστα millisecond απελευθερώνεται απότομα η ενέργεια και όχι ομαλά όπως τα υγρά καύσιμα, με αποτέλεσμα να διαλύονται τα μέταλλα των κινητήρων...... σε ένα doc που είχα δει οι ντιζελοκινητήρες ενδυκνύονται καλύτερα για τα κιτ υδρογόνου καθώς είναι πιο ανθεκτικοί είναι φτιαγμένοι για μεγαλύτερες συμπιέσεις κλπ.......
πάντως σε αυτό το επίπεδο ο κόσμος μας γυρίζει ακόμα με diesel, εκεί στηρίζονται τα πάντα, μεταφορές παγκοσμίως, κατασκευαστικά έργα, λεωφορεία μεγάλων αποστάσεων..... και μιλάμε για κίνηση με τροχούς, να μην αναφέρουμε πλοία......
 
  • Like
Reactions: vlad66
Τι ακριβώς θα γίνει με τους τράκτορες, τις νταλίκες, τα φορτηγά. Εκεί υπάρχει μηδενική διεύσδυση των ηλεκτρικών. (παράδειγμα Γερμανία Ελλάδα αδιανόητο για επαγγελματία ακόμα και εταιρίες να πάρουν ηλεκτρικό στόλο).
Η επίσημη πολιτική της ΕΕ για τις οδικές μεταφορές είναι η χρήση υδρογόνου και για αυτό και επιδοτούν τρελά την κατασκευή υδρογονάδικων σε όλο το TEN-T δίκτυο.
 
Filling up a Mirai, a Hyundai Nexo or a Honda FCX Clarity runs a California driver about $200 — the equivalent of paying $14.60 for a gallon of gas. “The car is AMAZING but the fueling infrastructure and cost of hydrogen per mile is TERRIBLE,” wrote one Mirai owner on Facebook.
Δηλαδή 3,8 το λίτρο όταν η βενζίνη κοστίζει 1,2... Και η υποδομή έχει γίνει με επιδότηση κι εκεί.
 
18 με 20 ευρώ το κιλό έχει στη Γερμανία. Και μιλάμε για υδρογόνο από steam reforming. Αν ήταν από ΑΠΕ θα έκανε από 60 ως και 100 ευρώ το κιλό.
Το Mirai γεμίζει με 5 και κάτι κιλά.
 
Παιδιά η ΕΕ έχει βάλει στόχους και πληρώνει τρελά για να ρίξει το κόστος του υδρογόνου.
Τα υδρογονάδικα θα γίνουν κυρίως για τις νταλίκες σε πρώτη φάση γιατί δεν υπάρχει εκεί η λύση του μπαταριοκίνητου ηλεκτρικού (προς το παρόν τουλάχιστον).
Όσο για το κόστος του πράσινου υδρογόνου έχει να κάνει με το κόστος του ανανεώσιμου ηλεκτρικού ρεύματος. Αν μιλάμε για μεγάλα υδροηλεκτρικά ή γεωθερμία ακόμη και σήμερα το κόστος είναι μικρότερο από το κόστος του γκρίζουν υδρογόνου από steam reforming.
 
εγω παντως δεν καταλαβαινω, πως απο τη στιγμη που το mirai και το nexo απετυχαν εμπορικα, με τι ορεξη προχωρουν σε ακομη πιο μεγαλεπιβολα σχεδια για το συγκεκριμενο καυσιμο. Εκτος αν μιλαμε για οριζοντα 20-30 ετων, οποτε ναι, οτιδηποτε μπορει να συμβει. Ισως μεχρι τοτε εχουμε ανακαλυψει συσκευη τηλεμεταφορας και γλυτωσουμε απο ολα αυτα :)
 
Δεν νομίζω.
Απλά κάποια στιγμή έτσι όπως πάνε, οι Κινέζοι θα εμφανίσουν αυτοκίνητο που έχει αυτονομία 5000 χιλιόμετρα, γεμίζει από 0% σε 100% σε 36 δευτερόλεπτα μ3 10.000€ και θα τα βλέπουμε να σκάνε σαν τζιχαντιστές από εδώ και από εκεί μέχρι να στρώσουν.
Εκεί το autotriti θα βγάλει άρθρο "Κινέζο τζιχαντιστή που φορτίζει σε μισό λεπτό ή Ευρωπαίο πυρομανή που φορτίζει σε μισή ώρα;", θα βγουν οι όποιοι πολέμιοι των ηλεκτρικών από κάτω να φωνάζουν "εμείς σας τα λέγαμε" (ο "πόσο περίμενα να το γράψω αυτό"), "καρότσα με άλογο μέχρι να σβήσει ο ήλιος" (ο παραδοσιακός), "πήρα δώρο στην πεθερά μου ηλεκτρικό και ησύχασα" (ο πρακτικός).
Κάπου εκεί θα στρώσουν όλα και θα πάρουμε όλοι ηλεκτρικό, με τον @Δημήτρης Δημητρακούδης να θέλει ακόμη μισή μέρα για να φορτίσει το δικό του και οι υπόλοιποι "μισό λεπτό να φορτίσω και έρχομαι".
 
Παιδιά η ΕΕ έχει βάλει στόχους και πληρώνει τρελά για να ρίξει το κόστος του υδρογόνου.
Τα υδρογονάδικα θα γίνουν κυρίως για τις νταλίκες σε πρώτη φάση γιατί δεν υπάρχει εκεί η λύση του μπαταριοκίνητου ηλεκτρικού (προς το παρόν τουλάχιστον).
Όσο για το κόστος του πράσινου υδρογόνου έχει να κάνει με το κόστος του ανανεώσιμου ηλεκτρικού ρεύματος. Αν μιλάμε για μεγάλα υδροηλεκτρικά ή γεωθερμία ακόμη και σήμερα το κόστος είναι μικρότερο από το κόστος του γκρίζουν υδρογόνου από steam reforming.
Το μέσο κόστος παραγωγής υδρογόνου από ρεύμα είναι σχεδόν διπλάσιο από SMR, 6,23 ευρώ vs 10,65

Η ΕΕ κάνει ότι ζητάνε οι λομπίστες των πετρελαϊκών, εκτός αν νομίζετε πως μόνο η Εύα μας πήρε χρήματα από το Κατάρ.
Το ρεύμα από τα μεγάλα υδροηλεκτρικά είναι προτιμότερο να μεταφέρεται στο δίκτυο και να φορτίζουν BEV παρά να γίνεται υδρογόνο. 240 KWh χρειάζονται για να παραχθούν 5 Kg υδρογόνου και με αυτά το Mirai βγάζει 400km. 240 KWh σε BEV δίνουν 1000+ km. Οπότε για ποιο λόγο να προτιμήσουμε το υδρογόνο; Και δεν υπολογίσαμε καν το κόστος για τη μεταφορά και τη διατήρηση του υδρογόνου στους σταθμούς - πρατήρια.

Το υδρογόνο δεν είναι λύση σε κανένα πρόβλημα. Η ΕΕ απλώς πετάει τα λεφτά μας.
 
  • Like
Reactions: vlad66 and koupa
Είναι πολύ απλό. Η ΕΕ δεν δίνει τίποτα προς τα υδρογονοκίνητα ΙΧ.
Όμως επειδή θέλει να αποκαρβονοποιήσει τις οδικές μεταφορές εμπορευμάτων έψαξε να δει τι τεχνικές λύσεις έχει:
- Μπαταρίες ηλεκτρικά / δεν παίζει ακόμη με τις σημερινές τεχνολογίες μπαταριών, άρα δεν το έψαξαν παραπάνω
- Να κάνουν τις νταλίκες τρόλευ ή ασύρματη συνεχή φόρτιση από το οδόστρωμα. Το κόστος για να καλύψεις όλα τα χιλιόμετρα του ΤΕΝ-Τ είναι εξωπραγματικό οπότε το ξεχνάμε.
- Να χρησιμοποιήσεις συνθετικά ανανεώσιμα καύσιμα όπως πχ ανανεώσιμο diesel. Αυτό έχει το πλεονέκτημα ότι δεν αλλάζεις τίποτα από τις βασικές υποδομές, όμως το κόστος σαν καύσιμο είναι πάντα μεγαλύτερο από το πράσινο υδρογόνο, γιατί ξεκινάς από αυτό και με χρήση βιώσιμου άνθρακα (και αυτό έχει κόστος) συνθέτεις με Fischer - Tropsch τον ανανεώσιμο υδρογονάνθρακα. Το κόστος είναι πολλαπλάσιο σε σχέση με το σκέτο υδρογόνο.
- Άρα τι απομένει, να πάμε σε τράκτορες υδρογόνου. Βάζεις υδρογονάδικα στο TEN-T, και σιγά σιγά αναβαθμίζεις τους στόλους. Επίσης το υδρογόνο είναι το νούμερο ένα για την απανθρακοποίηση της βιομηχανίας, οπότε το χρήμα θα πέσει έτσι και αλλιώς για τις υποδομές παραγωγής υδρογόνου, δεν είναι ότι ρίχνουν το χρήμα μόνο για τους τράκτορες.
Ε, τώρα αν θέλει και κάποιος αντί για μπαταριοκίνητο να πάρει υδρογονοκίνητο ΙΧ ας το κάνει και θα του δώσουν και τις ίδιες επιδοτήσεις/κίνητρα/κλπ που δίνουν στα μπαταριοκίνητα ηλεκτρικά γιατί και το υδρογονοκίνητο, ηλεκτρικό είναι.
 
  • Like
Reactions: koupa
Το μέσο κόστος παραγωγής υδρογόνου από ρεύμα είναι σχεδόν διπλάσιο από SMR, 6,23 ευρώ vs 10,65

Η ΕΕ κάνει ότι ζητάνε οι λομπίστες των πετρελαϊκών, εκτός αν νομίζετε πως μόνο η Εύα μας πήρε χρήματα από το Κατάρ.
Το ρεύμα από τα μεγάλα υδροηλεκτρικά είναι προτιμότερο να μεταφέρεται στο δίκτυο και να φορτίζουν BEV παρά να γίνεται υδρογόνο. 240 KWh χρειάζονται για να παραχθούν 5 Kg υδρογόνου και με αυτά το Mirai βγάζει 400km. 240 KWh σε BEV δίνουν 1000+ km. Οπότε για ποιο λόγο να προτιμήσουμε το υδρογόνο; Και δεν υπολογίσαμε καν το κόστος για τη μεταφορά και τη διατήρηση του υδρογόνου στους σταθμούς - πρατήρια.

Το υδρογόνο δεν είναι λύση σε κανένα πρόβλημα. Η ΕΕ απλώς πετάει τα λεφτά μας.
Διαφωνώ κάθετα μαζί σου. Επαγγελματικά αυτή τη στιγμή κάνω την προμελέτη εφαρμογής για ένα μεγάλο έργο υδρογόνου/πράσινης αμμωνίας/πράσινου λιπάσματος που τροφοδοτείται από μεγάλο υδροηλεκτρικό 200 ΜW (εκτός Ελλάδας) και πίστεψέ με το κόστος είναι τρελά χαμηλότερο από ότι είναι με Φ/Β, Ανεμογεννήτριες και μπαταρίες, αλλά και με τις συμβατικές μεθόδους.
Το παρακα΄τω που είχα πρόχειρο παρουσιάζει τιμές για την παραγωγή αμμωνίας. Το κόστος του υδρογόνου προφανώς έιναι μικρότερο γιατί χρησιμοποιείς πράσινο υδρογόνο για να φτιάξεις πράσινη αμμωνία.
Στο δεύτερο διάγραμμα βλέπεις ότι η ηλεκτρόλυση βγάζει μικρότερο κόστος όταν είσαι κάτω χοντρικά από τα 10 USD/MWh σε τιμή ρεύματος...πολλά μεγάλα υδροηλεκτρικά έχουν κόστος 3-4, ενώ λίγο πιο πάνω έχουν μεγάλες μονάδες γεωθερμίας.

1720098272133.png
Source: https://www.linkedin.com/pulse/color-spectrum-ammonia-production-transitioning-towards-ashraf/

Το δεύτερο που αναφέρθηκε και σε άλλο μήνυμα είναι ότι υδρογόνο μπορούμε να φτιάξουμε όσο θέλουμε μόνοι μας και να μην βασιζόμαστε σε κανέναν. Είδαμε τι έγινε με τον πόλεμο στην Ουκρανία και τώρα που συνεχίζουμε σαν ΕΕ να καταναλώνουμε φυσικό αέριο από τη Ρωσία αλλά μέσω υγροποίησης και μεταφοράς με πλοία. Η ενεργειακή ανεξαρτησία και τα ζητήματα της ασφάλειας τα πληρώνεις.

Τέλος η βαριά βιομηχανία (χάλυβουργεία, τσιμέντα κλπ) δεν μπορούν να εξηλεκτριστούν πλήρως, θες και υδρογόνο. Οπότε κάπως θα πρέπει να το παράξεις και αυτό και για τις οδικές μεταφορές τα έγραψα πιο πάνω. Για τα αεροπλάνα μπήκε στο standard πριν 1 χρόνο περίπου συνθετικό καύσιμο για 100% αντικατάσταση jet-fuel A1 (https://swedishbiofuels.se/news/astm-decision-brings-100-saf-certification-within-reach). Αυτό θα θέλει πράσινο υδρογόνο.

Το υδρογόνο είναι φορέας ενέργειας και οκ αυτή τη στιγμή το βιο-υδρογόνο είναι φθηνότερο από το πράσινο υδρογόνο (και τα 2 είναι ανανεώσιμα) αλλά το πρώτο έχει σχεδόν αγγίξει το χαμηλότερο δυνατό κόστος, ενώ το πράσινο ακόμη έχει μεγάλα περιθώρια.
 
Last edited: