Αυτοκινητιστικά νέα

Πρέπει να είναι αποτέλεσμα και του τεστ μέτρησης ρύπων.
Πολλές φορές τα τεστ αυτά έχουν κατηγορηθεί ως μη ρεαλιστικά – στο κάτω κάτω δεν οδηγεί άνθρωπος ένα ρομπότ πατάει γκάζι.
Τη ροπή χαμηλά ποτέ δε μίσησε κανείς, όπως και τη ροπή ψηλά φυσικά.
Αλλά συμφωνώ, το πόσο γκάζι πατά ο καθένας μας σε συνδυασμό με τα κιλά είναι παράγοντες που αυξάνουν πάντα την κατανάλωση. Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις σε αυτό.
 
Δεν ακολουθεί την τεχνολογία η Honda...για θέματα ρύπων στην Ευρώπη κ μόνο μάλλον θα βγάλει 2λιτρο μοτέρ με τούρμπο, με απόδοση 210 άλογα, όταν το υπάρχον 2λιτρο ατμοσφαιρικό μοτέρ παράγει 201 άλογα.
Άρα, για για ποιά ακολουθία τεχνολογίας μιλάμε ;
Μην ξεχνάμε το 2λιτρο ατμοσφαιρικό μοτέρ των 240 ίππων του s2000 επίσης...


Εαν το έβγαζε εξαρχής με 240 άλογα για παράδειγμα, όλοι οι Χοντάκηδες ήδη κάτοχοι T-R/S2000 θα έκραζαν αφού θα τους "άδειαζε", σύμφωνα με αυτά που τους πούλαγε τόσα χρόνια. Τα "240" επίσης σύμφωνα με την μέχρι τώρα πορεία της, τα θεωρεί premium, και τα δίνει μόνο στο S2000 και όχι στο T-R. Και μιλάμε ότι πλέον τα 240 τα βγάζουν άνετα οι δίλιτροι τούρμπο κινητήρες. Η δεύτερη μου σκέψη, είναι ότι έχει και βελτιωτικό πακέτο έτοιμο προς πώληση, σαν εξτραδάκι φυσικά... -bye-
 
Για να βάλουμε λίγο τα πράγματα στη θέση τους, η Honda εξέλιξε το μοτέρ του S2000 περισσότερο ως σπουδή στους ατμοσφαιρικούς VTEC κινητήρες. Μπορεί να το δεί κάποιος και ως μετεξέλιξη του μοτέρ του Integra R των 1600 κ.ε. με τους 160 ίππους που κυκλοφόρησε (κυρίως) στην Ιαπωνία.
Τα θέματα που είχαν τεθεί ήταν 2 :

1. Αν είναι εφικτή η απόδοση 100 ίππων / λίτρο και
2. Αν το (1) ισχύει, τότε πού μπορεί να φτάσει ένας κινητήρας παραγωγής.

Στο (1) έβγαλε το Integra R
Στο (2) με το S2000 το άφησε στους 120 ίππους / λίτρο.

Οι 240 ίπποι σε δίλιτρο turbo ήταν εφικτοί απο την εποχή του Fiat Coupe 20V Turbo που έβγαινε με 225 και χωρίς (σχεδόν) καμμία αλλαγή, ανεβαινε για πλάκα στους 240 ...

Το πρώτο - αν δεν με γελάει η μνήμη μου - μοτέρ που έφτασε τους 240 ίππους (σε limited παραγωγή 25 κομματιών όμως) ήταν το μοτέρ της Lancia Integrale που για την επετειακή έκδοση της Lancia Hyena απο το Zagato, ανέβηκε εύκολα στους 240 ίππους (απο 215)....

Edit : Μιλάμε πάντα για αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής ασφαλώς, γιατί αν πάμε γενικά, η Ghibli μου βγάζει 306 ίππους απο 2000 κ.ε. και είναι μοντέλο 1994... Και η Ghibli Cup του 1996 έβγαζε 330 ίππους...
 
Last edited:
Φίλιππα, ξέχασες το Mirafiori Abarth, μοντελάκι 80's με 195 αλογάκια (6τάχυτο).....το είχα και το ξέρω και από την καλή και από την ανάποδη (συνεργεία εννοώ, όχι τούμπες)...:D

Συνεχίζω να προτιμώ την ατμόσφαιρα, έχει άλλη χάρη...
 
Φίλιππα, ξέχασες το Mirafiori Abarth, μοντελάκι 80's με 195 αλογάκια (6τάχυτο).....το είχα και το ξέρω και από την καλή και από την ανάποδη (συνεργεία εννοώ, όχι τούμπες)...:D

Συνεχίζω να προτιμώ την ατμόσφαιρα, έχει άλλη χάρη...

Αντώνη, ποτέ τα Mirafiori Abarth δεν είχαν τέτοια ιπποδύναμη σε έκδοση παραγωγής... Το μάξιμουμ που έφτασαν ήταν 140 ίπποi για τα 500 κομμάτια που παρήγαγαν για την ομολογκασιόν του αγωνιστικού Rallye. Αυτά για τη Σειρά 1.
140 ίππους έβγαζε και η δίλιτρη έκδοση Abarth της Σειράς 3, αλλά αυτή τα έδινε με μηχανικό υπερσυμπιεστή (δανεισμένο σαν ιδέα από τους volumex κινητήρες που λανσάρησε η Lancia στις Beta...)
 
Εργοστασιακό, αγορασμένο στην Ιταλία Φίλιππα. 195 και με τη βούλα. Τρία χρόνια το είχα...
 
Αντώνη, το αγωνιστικό του Ρέρλ όταν έτρεξε (και κέρδισε) στο Ακρόπολις το 1978 (με 2ο το Μαρκού Άλλεν, πάλι με Mirafiori) έβγαζε 215 ίππους ... Και τέτοια μοτέρ έβγαλε η Abarth MONO για τους αγώνες γιατί απαγορευόταν η κυκλοφορία τους για κάθε άλλη χρήση.

Δεν αμφιβάλλω οτι μπορεί να ήταν πειραγμένο. Αλλά απο εργοστάσιο Fiat δεν βγήκε ΠΟΤΕ μοτέρ με τόσα. Ούτε κι από της Abarth....

Εψαξα κιόλας για να βεβαιωθώ και βρήκα αυτό εδώ ...
 
Θα στα πω από κοντά γιατί οι Ιταλοί έκαναν πολλά μέσα στην Abarth την δεκαετία του 80....:D

Μιας και είδα τη φώτο από το link που έβαλες Φίλιππα, αυτό είναι το μοντέλο του '77 με τα πίσω φανάρια σε σχήμα tetris. Καμία σχέση με το ακριβώς από κάτω που το τελευταίο βγήκε από την παραγωγή το '81.
 
Last edited:
υπήρξε τέτοιο αυτοκίνητο. Όπως υπήρχαν και RS2000 μακρυμούρικα με 170 άλογα και Siera Cosworth με 204 και 240.

Βλάσση, εγώ δεν διαφώνησα οτι υπήρξαν ...

Τα Sierra HTAN απο την επίσημη γραμμή παραγωγής ... Και τα δύο που αναφέρεις ... Αλλά δεν ήταν δίλιτρα ... Το ένα μάλιστα ήταν 2.8 λίτρα αν θυμάμαι καλά...
Το RS2000 και τα Mirafiori ήταν πειραγμένα/βελτιωμένα ΜΕΤΑ την παραγωγή τους ... Αυτό λέω τόσην ώρα !

Τα Honda βγήκαν απο το εργοστάσιο με όσα έχουν ... Και οι Integrale και τα Fiat Coupe το ίδιο... Επίσης και τα Saab που για ένα διάστημα μοιράζονταν τα Tipo 4 πατώματα/σασί με τη Lancia και τη Fiat (Thema kai Croma αντίστοιχα...)


Άλλο τί βγάζει ο κατασκευαστής κι άλλο τί βελτιώσεις γίνονται εκ των υστέρων ...
 
Βλάσση, εγώ δεν διαφώνησα οτι υπήρξαν ...

Τα Sierra HTAN απο την επίσημη γραμμή παραγωγής ... Και τα δύο που αναφέρεις ... Αλλά δεν ήταν δίλιτρα ... Το ένα μάλιστα ήταν 2.8 λίτρα αν θυμάμαι καλά...
Το RS2000 και τα Mirafiori ήταν πειραγμένα/βελτιωμένα ΜΕΤΑ την παραγωγή τους ... Αυτό λέω τόσην ώρα !

Τα Honda βγήκαν απο το εργοστάσιο με όσα έχουν ... Και οι Integrale και τα Fiat Coupe το ίδιο... Επίσης και τα Saab που για ένα διάστημα μοιράζονταν τα Tipo 4 πατώματα/σασί με τη Lancia και τη Fiat (Thema kai Croma αντίστοιχα...)


Άλλο τί βγάζει ο κατασκευαστής κι άλλο τί βελτιώσεις γίνονται εκ των υστέρων ...

2800 κ.ε. ήταν το Sierra XR4i. To RS 200/500 φορούσαν το μπλοκ των 1994 κ.ε.
 
To RS200 (αν μιλάμε για το ομολογκαρισμένο του Group B) ήταν 1.8 λιτρα turbo και απέδιδε 250 ίππους στην ομολογκαρισμένη έκδοση που έβγαλε 200 κομμάτια όλα κι όλα ...

Το δε RS500 που παραγόταν στο Tickford (υπήρχε και Tickford Capri παλιότερα !) απο την Aston Martin ουσιαστικά, βγήκε σε 500 κομμάτια με 224 ίππους και ήταν επίσης turbo (φορούσε ένα Garett T-04)...

To XR4i ήταν όντως αυτό με το μοτέρ των 2.8 λίτρων !
 
To RS200 (αν μιλάμε για το ομολογκαρισμένο του Group B) ήταν 1.8 λιτρα turbo και απέδιδε 250 ίππους στην ομολογκαρισμένη έκδοση που έβγαλε 200 κομμάτια όλα κι όλα ...

Το δε RS500 που παραγόταν στο Tickford (υπήρχε και Tickford Capri παλιότερα !) απο την Aston Martin ουσιαστικά, βγήκε σε 500 κομμάτια με 224 ίππους και ήταν επίσης turbo (φορούσε ένα Garett T-04)...

To XR4i ήταν όντως αυτό με το μοτέρ των 2.8 λίτρων !

όχι εγώ μιλώ για το SIERRA RS CORSWORTH 1994 κ.ε. που παράχθηκε σε 4000 περίπου αντίτυπα και ήλθε και στην Ελλάδα ως RS200 (τουλάχιστον αυτό βλέπω στην αφίσα της FORD στο συνεργείο της στη Θεσσαλονίκη. Δες και http://www.supercarworld.com/cgi-bin/showgeneral.cgi?043 δεν μιλώ για το διθέσιο που δεν ήλθε ποτέ στη χώρα μας.
 
όχι εγώ μιλώ για το SIERRA RS CORSWORTH 1994 κ.ε. που παράχθηκε σε 4000 περίπου αντίτυπα και ήλθε και στην Ελλάδα ως RS200 (τουλάχιστον αυτό βλέπω στην αφίσα της FORD στο συνεργείο της στη Θεσσαλονίκη. Δες και http://www.supercarworld.com/cgi-bin/showgeneral.cgi?043 δεν μιλώ για το διθέσιο που δεν ήλθε ποτέ στη χώρα μας.

Α ! Τώρα κατάλαβα ποιό λές ! Ποιός το βάφτισε RS200 αυτό; Αυτό φορούσε ένα Garrett T-03 υπερσυμπιεστή επάνω ! Αλλά νομίζω οτι η παραγωγή του ήταν πολύ μεγαλύτερη απο 4000 κομμάτια...

Θυμάμαι οτι είχε και 2πορτα, και 4πορτα και 4x4 μοντέλα ... Δύσκολο να ήταν μόνο 4000 κομμάτια όλα μαζί ...

Πάντως Βλάσση αυτό όντως ήταν μαζικά παραγόμενο !

Τα άλλα όλα ήταν special καταστάσεις ...

Οσο για το RS200 το πραγματικό, το 1998 που ζούσα στην Αγγλία έψαξα να βρω ένα μεταχειρισμένο γιατί μου άρεσε πολύ ... Βρήκα ένα στις 52 χιλιάδες λίρες, είπα "ευχαριστώ δεν θα πάρω" και το ξέχασα απο τότε :smile:
 
Α ! Τώρα κατάλαβα ποιό λές ! Ποιός το βάφτισε RS200 αυτό; Αυτό φορούσε ένα Garrett T-03 υπερσυμπιεστή επάνω ! Αλλά νομίζω οτι η παραγωγή του ήταν πολύ μεγαλύτερη απο 4000 κομμάτια...

Θυμάμαι οτι είχε και 2πορτα, και 4πορτα και 4x4 μοντέλα ... Δύσκολο να ήταν μόνο 4000 κομμάτια όλα μαζί ...

Πάντως Βλάσση αυτό όντως ήταν μαζικά παραγόμενο !

Τα άλλα όλα ήταν special καταστάσεις ...

Οσο για το RS200 το πραγματικό, το 1998 που ζούσα στην Αγγλία έψαξα να βρω ένα μεταχειρισμένο γιατί μου άρεσε πολύ ... Βρήκα ένα στις 52 χιλιάδες λίρες, είπα "ευχαριστώ δεν θα πάρω" και το ξέχασα απο τότε :smile:

Λάθος μου. 5500 σύνολο από τα οποία τα 1650 ήταν δεξιοτίμονα. Από εκεί μου είχε μείνει το 4000. Το RS 200 το είδα (και την τελευταία φορά πυ έκανα σέρβις στο γκαράζ στο Βροχίδη Χατζή στη Θεσσαλονίκη. Αλλά στο ίδιο πόστερ αναφέρει ως RS200 και το τελευταίο Escort (προσθιοκίνητο).
 
Α ! Τώρα κατάλαβα ποιό λές ! Ποιός το βάφτισε RS200 αυτό; Αυτό φορούσε ένα Garrett T-03 υπερσυμπιεστή επάνω ! Αλλά νομίζω οτι η παραγωγή του ήταν πολύ μεγαλύτερη απο 4000 κομμάτια...

Θυμάμαι οτι είχε και 2πορτα, και 4πορτα και 4x4 μοντέλα ... Δύσκολο να ήταν μόνο 4000 κομμάτια όλα μαζί ...

Πάντως Βλάσση αυτό όντως ήταν μαζικά παραγόμενο !

Τα άλλα όλα ήταν special καταστάσεις ...

Οσο για το RS200 το πραγματικό, το 1998 που ζούσα στην Αγγλία έψαξα να βρω ένα μεταχειρισμένο γιατί μου άρεσε πολύ ... Βρήκα ένα στις 52 χιλιάδες λίρες, είπα "ευχαριστώ δεν θα πάρω" και το ξέχασα απο τότε :smile:

με λιγότερα έπαιρνες LANCIA STRATOS, αν θυμάμαι καλά υπήρχε σε ένα autocar του 1996 μια στις 27.000 λίρες. Και μια 208 GTB στις 11.500 λίρες.
 
Μεταξύ μας, έβρισκα Opel Lotus Omega αριστεροτίμονο με 11000 λίρες ...
3600 κ.ε. 377 ίπποι, 292 χλμ/ώρα τελική, 5" 0-100 χλμ/ώρα ...

Και πραγματικό 4πορτο ! Ασε που αν του έβγαζες τα διακριτικά κανείς δεν καταλάβαινε εξ όψεως οτι ήταν αυτό και όχι ένα απλό Omega !

Αλλά το κόστος συντήρησης ήταν απαγορευτικό... Το ίδιο και η κατανάλωσή του :smile:
 
Μεταξύ μας, έβρισκα Opel Lotus Omega αριστεροτίμονο με 11000 λίρες ...
3600 κ.ε. 377 ίπποι, 292 χλμ/ώρα τελική, 5" 0-100 χλμ/ώρα ...

Και πραγματικό 4πορτο ! Ασε που αν του έβγαζες τα διακριτικά κανείς δεν καταλάβαινε εξ όψεως οτι ήταν αυτό και όχι ένα απλό Omega !

Αλλά το κόστος συντήρησης ήταν απαγορευτικό... Το ίδιο και η κατανάλωσή του :smile:

και η ανάρτηση.... χάλια
 
Α ! Τώρα κατάλαβα ποιό λές ! Ποιός το βάφτισε RS200 αυτό; Αυτό φορούσε ένα Garrett T-03 υπερσυμπιεστή επάνω ! Αλλά νομίζω οτι η παραγωγή του ήταν πολύ μεγαλύτερη απο 4000 κομμάτια...

Θυμάμαι οτι είχε και 2πορτα, και 4πορτα και 4x4 μοντέλα ... Δύσκολο να ήταν μόνο 4000 κομμάτια όλα μαζί ...

Πάντως Βλάσση αυτό όντως ήταν μαζικά παραγόμενο !

Τα άλλα όλα ήταν special καταστάσεις ...

Οσο για το RS200 το πραγματικό, το 1998 που ζούσα στην Αγγλία έψαξα να βρω ένα μεταχειρισμένο γιατί μου άρεσε πολύ ... Βρήκα ένα στις 52 χιλιάδες λίρες, είπα "ευχαριστώ δεν θα πάρω" και το ξέχασα απο τότε :smile:


Όπως σωστά γράφεις αυτό είναι το RS 200.


Uploaded with ImageShack.us