Αυτοκινητιστικά νέα

Αλλάζει το σύστημα πληρωμής των διοδίων... Διόδια αλά Ιταλικά!


Αλλάζει εκ βάθρων το σύστημα πληρωμής των διοδίων στην Ελλάδα, με τα διόδια να γίνονται ηλεκτρονικά και
να καταργούνται οι στάσεις για την πληρωμή του αντιτίμου, αφού αυτό θα πληρώνεται στον τελευταίο σταθμό.​

Το συγκεκριμένο σύστημα εφαρμόζεται στην Ιταλία τα τελευταία τουλάχιστον 15 χρόνια. Κατά την είσοδο
στην εθνική οδό, οι οδηγοί θα προμηθεύονται ένα ειδικό εισιτήριο, το οποίο θα διατηρούν στη κατοχή του,
έως το τέλος της διαδρομής.

Έτσι, ο υπολογισμός του απαιτούμενου ποσού θα πραγματοποιείται με βάση τη χιλιομετρική απόσταση
μεταξύ του πρώτου και του τελευταίου σταθμού διοδίων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων δεν θα σχετίζεται με τις κάρτες e-pass ή
free-pass και στόχος είναι η αποφυγή της ταλαιπωρίας για τους οδηγούς και η εξοικονόμηση χρημάτων
για τους συχνούς ταξιδιώτες.



diodia.jpg


[via]
 
Re: Αλλάζει το σύστημα πληρωμής των διοδίων... Διόδια αλά Ιταλικά!


Αλλάζει εκ βάθρων το σύστημα πληρωμής των διοδίων στην Ελλάδα, με τα διόδια να γίνονται ηλεκτρονικά και
να καταργούνται οι στάσεις για την πληρωμή του αντιτίμου, αφού αυτό θα πληρώνεται στον τελευταίο σταθμό.​

Το συγκεκριμένο σύστημα εφαρμόζεται στην Ιταλία τα τελευταία τουλάχιστον 15 χρόνια. Κατά την είσοδο
στην εθνική οδό, οι οδηγοί θα προμηθεύονται ένα ειδικό εισιτήριο, το οποίο θα διατηρούν στη κατοχή του,
έως το τέλος της διαδρομής.

Έτσι, ο υπολογισμός του απαιτούμενου ποσού θα πραγματοποιείται με βάση τη χιλιομετρική απόσταση
μεταξύ του πρώτου και του τελευταίου σταθμού διοδίων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων δεν θα σχετίζεται με τις κάρτες e-pass ή
free-pass και στόχος είναι η αποφυγή της ταλαιπωρίας για τους οδηγούς και η εξοικονόμηση χρημάτων
για τους συχνούς ταξιδιώτες.



diodia.jpg


[via]
ΑΜΉΝ!!! Στην Ιταλία το έχω δει από την δεκαετία του 80.
 
Πάντως τα σκαναρίσματα πινακίδας δεν είναι δα και καμία επιστημονική φαντασία, εδώ είναι ψιλοστανταρ σε ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης κλπ. Δεν ξέρω αν έχει κάποιον περιορισμό σε ταχύτητα διέλευσης βέβαια.
 
Α, όχι, το ελληνικό σύστημα θα δουλεύει με GPS καταγράφοντας την πορεία των αυτοκινήτων. Εϊμαστε χαι-τεκ εδώ! Αυτό έλειπε να περιοριστούμε σε αναγνώριση πινακίδων. Πώς αλλιώς θα πληρώσουν και πάλι τα κορόιδα για πομποδέκτες;
 
Όσο για την αναγνώρηση πινακίδων, πριν 10 χρόνια μπήκε γνωστός στον "δακτύλιο" του Λονδίνου και αμέσως διάβασαν οι κάμερες τον αριθμό κυκλοφορίας του ΙΧ και του έστειλαν μήνυμα στο κινητό για τη χρέωση. Χωρίς να περάσει από ειδική πύλη. Άρα η τεχνολογία είναι ώριμη εδώ και καιρό.
 
Εγώ πάντως θα ήμουν ικανοποιημένος απλά με ενοποίηση όλων των συστημάτων χρέωσης μέσω πομποδεκτών, χωρίς αλλά φουτουριστικά συστήματα :)
 
Απ' ότι φαίνεται στο ίδιο μπλόγκ, που ανάφερε παραπάνω ο airb, τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά, συγκεκριμένα ο "εκσυγχρονισμός" που προτείνεται είναι η ενοποίηση και διασύνδεση όλων των (μετωπικών) διοδίων, έτσι ώστε να χρησιμοποιείται παντού το e-pass της Αττικής οδού. Σιγά την πρόοδο δηλαδή.......!

Δεν το βλέπω να απαλλαγούμε ποτέ από τα αναρίθμητα μετωπικά διόδια.....
 
Ας περνάμε "αέρα" και θα είναι σημαντική βελτίωση

Ναί, αλλά δεν είμαστε όλοι υποχρεωμένοι να είμαστε συνδρομητές, επειδή κάνουμε ένα ταξίδι 1~2 φορές το χρόνο....
Κάθε εκσυγχρονισμός πρέπει να λαμβάνει υπόψη όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου και όχι μόνο τους τακτικούς λόγω επαγγέλματος ή άλλης καθημερινής μετακίνησης.
 
Ναί, αλλά δεν είμαστε όλοι υποχρεωμένοι να είμαστε συνδρομητές, επειδή κάνουμε ένα ταξίδι 1~2 φορές το χρόνο....
Κάθε εκσυγχρονισμός πρέπει να λαμβάνει υπόψη όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου και όχι μόνο τους τακτικούς λόγω επαγγέλματος ή άλλης καθημερινής μετακίνησης.
Δεν υπάρχει κόστος για το epass. Ότι πληρώνεις χρεωνεσαι.
 
Ακριβώς. Και όχι μόνο αυτό, αν γίνεις συνδρομητής πληρώνεις φτηνότερα διόδια (στην Αττική Οδό) από την πρώτη διέλευση (για το απλό πρόγραμμα). Δε βλέπω λόγο να μη γίνει κάποιος συνδρομητής, ακόμα κι αν περνάει μια φορά το μήνα, δεδομένου ότι υπάρχει μεγάλη διευκόλυνση τόσο στην Αττική Οδό όσο και σε συνεργαζόμενες εθνικές οδούς.
 
Ούτε εγώ το ήξερα αυτό και νόμιζα ότι υπήρχε κάποιο πάγιο κόστος. Μετά αναρρωτιομουν γιατί δεν το είχα πάρει τόσα χρόνια.
 
Δεν υπάρχει κόστος για το epass. Ότι πληρώνεις χρεωνεσαι.

Δεν είναι θέμα το κόστος , αλλά η διαδικασία. Ζητούν και άδεια κυκλοφορίας οχήματος ( !!!! ) δεν μπορώ άρα να κυκλοφορήσω με νοικιασμένο ή δανεικό. Γιά σκέψου να μπείς στην "ταλαιπωρία" γιά να πάς μιά φορά το χρόνο Θεσ/νίκη άντε κι' άλλη μιά Γιάννινα ή Καλαμάτα! Θα τό 'κανες; Εγώ όχι! Στην Αττική Οδό άντε να μπώ 2~3 φορές το χρόνο! Ουσιαστικός εκσυγχρονισμός είναι η κατάργηση των μετωπικών διοδίων εκτός από ένα στην αρχή και ένα στο τέλος του Α/Δ και χρέωση-εξόφληση της διαδρομής στις πλευρικές εξόδους. Δεν θέλετε αυτό, ωραία φτιάξτε σύστημα αναγνώρισης χρεωστικών-πιστωτικών καρτών, αντί του e-pass.....
 
Κάνεις δεν ασχολείται με αυτό το πράγμα. Στην αρχή είχα μόνο ένα και το πήγαινα από το ένα αμάξι στο άλλο
 
Εννοείται ότι δεν ασχολείται κανείς! Σιγά μην πρέπει να έχεις διαφορετικό epass για κάθε αυτοκίνητο. Απλά αν κινείσαι τακτικά με δύο βολεύει να έχεις δύο συσκευές.
 
Ζητούν και άδεια κυκλοφορίας οχήματος ( !!!! ) δεν μπορώ άρα να κυκλοφορήσω με νοικιασμένο ή δανεικό.
Με ενδιαφέρει και μένα τώρα που λένε ότι επιτέλους θα βάλουν ενιαίο μηχανάκι για όλα τα διόδια. Αλλά θα με ενδιέφερε να μπορώ να το μεταφέρω στα δυο αυτοκίνητα. Δεν έχουν κάμερα που αναγνωρίζει τις πινακίδες, όπως στα γκισέ;