Αυτοκινητιστικά νέα

πιστεύεις ότι θα βρεις στα Ζαγοροχώρια υδρογοναδικο και οχι ταχυφορτιστη; Η όλη φάση με το υδρογόνο είναι σαν το φυσικό αέριο που τελικά πάτωσε και όσοι πήραν στήνονται σε ουρές σε 2 πρατήρια στη Θεσσαλονίκη για να βάλουν.
το κόστος για να φτιάξεις ένα πρατήριο με φυσικό αέριο ξεπερνούσε το 1.5 εκατομμυριο . είμαι περιοεργος ποσο θα κοστίζει με υδρογόνο που θα τα βρίσκουμε πιο εύκολα και από ταχυφορτιστες...
Ένα γρήγορο Google search δίνει κόστος κατασκευής πρατηρίου υδρογόνου στα 1.9-2 εκατομμύρια δολάρια
 
  • Like
Reactions: songless_bird

Τέλος οι «αλυσίδες» στο πορτ-μπαγκάζ των ΙΧ!


"Άρση της υποχρέωσης εφοδιασμού των οχημάτων με αντιολισθητικά μέσα στο οδικό δίκτυο του Νομού Αττικής.
Από τις 14 Φεβρουαρίου οι οδηγοί στην Αττική δεν είναι υποχρεωμένοι να φέρουν στο πορτ-μπαγκάζ τις αντιολισθητικές αλυσίδες."
 
Ένα γρήγορο Google search δίνει κόστος κατασκευής πρατηρίου υδρογόνου στα 1.9-2 εκατομμύρια δολάρια
αν θες 2 εκ. για να φτιάξεις ένα τέτοιο με το κόστος που έχουν τα υδρογονοκινητα άρα και περιορισμένο πελατολόγιο, πόσα λες να γίνουν στην Ελλαδα; αμάξι με LPG αγόραζες με κάτω από 20.000 ( έχει ένας συνάδελφος μου το scala και το είχε πάρει 18.500) και πάλι 2 φτιάχτηκαν σε ολόκληρη Θεσσαλονίκη...
 
Δεν είναι τόσο τραγική η κατάσταση με τους φορτιστές.
Πρώτα απ' όλα δεν υπάρχει καμιά υποχρέωση να παρθεί με πλειοψηφία η τοποθέτηση φορτιστών στην πολυκατοικία. Ισχύει ό,τι και στο αέριο.
Δεύτερον, πρέπει να ξεχάσουμε το "πάω στο πρατήριο να γεμίσω". Όπου παρκάρεις για λίγο, βάζεις και λίγο ρεύμα.
Για τους βανδαλισμούς σίγουρα θα έχουμε ένα θέμα, αλλά αυτό είναι γενικότερο πρόβλημα στην Ελλάδα, με την πλήρη αδιαφορία για τη μικρή εγκληματικότητα. Υποθέτω όμως ότι όλες οι επαγγελματικές εγκαταστάσεις θα έχουν κάμερες.
Στο Λονδίνο πάντως πριν 6 χρόνια που πήγα, είχε φορτιστές στις θέσεις στάθμευσης, ακριβώς όπως τα παρκόμετρα (πλήρωνες και απ' ευθείας με πιστωτική, όχι εφαρμογές και τέτοια).
Όσο για το υδρογόνο, η τεχνολογία υπάρχει εδώ και 40 χρόνια. Αφού δεν εφαρμόστηκε τόσο καιρό, δεν υπάρχει λόγος να επενδύσουμε σε αυτήν τώρα.
 
Ένα γρήγορο Google search δίνει κόστος κατασκευής πρατηρίου υδρογόνου στα 1.9-2 εκατομμύρια δολάρια
Είναι βέβαιο αυτό;.
Δηλαδή τα δύο πρατήρια που υπάρχουν στην Θεσσαλονίκη κόστισαν περίπου 4 εκατομμύρια;
Απορώ πως έδωσαν τόσα.
Πριν χρόνια όταν έβαζαν υγραέριο με κόστος 100-150.000 υπήρχε πολύ γκρίνια , και τώρα αυτό.
 
Με ολο τον σεβασμο προς τα πατησια και το παγκρατι, αλλα η εξελιξη της ηλεκτροκινησης στην ελλαδα, δεν θα εξαρτηθει απο το αν θα την αγκαλιασουν μερικες περιοχες της αθηνας. Μην ξεχναμε οτι εκτος αθηνων (και καποιων κεντρικων σημειων σε επαρχιακες πολεις) υπαρχει ανεση χωρου και ευκολια στην τοποθετηση φορτιστων στα σπιτια ή στην χειροτερη απλα μια πριζα σουκο.
Αυτο που εχει ισως μεγαλυτερο ενδιαφερον, ειναι οτι εκτος μεγαλων πολεων, δεν εχω παρατηρησει ιδιαιτερη διαθεση να αγορασουν καινουρια αυτοκινητο. Εχω περασει εξω απο σπιταρονες σε κωμοπολεις και χωρια, τα οποια στεγαζουν αυτοκινητα 15ετιας.
 
Είναι βέβαιο αυτό;.
Δηλαδή τα δύο πρατήρια που υπάρχουν στην Θεσσαλονίκη κόστισαν περίπου 4 εκατομμύρια;
Απορώ πως έδωσαν τόσα.
Πριν χρόνια όταν έβαζαν υγραέριο με κόστος 100-150.000 υπήρχε πολύ γκρίνια , και τώρα αυτό.
Αναφέρομαι στο υδρογόνο και όχι στο φυσικό αέριο - CNG.

Πρόσφατα είχα δει βίντεο σχετικά με το Toyota Mirai και ο ρεπόρτερ έλεγε για το μεγάλο κόστος κατασκευής πρατηρίων (για UK μιλούσε).

Λογικά το υδρογόνο ίσως περπατήσει στα φορτηγά/μεταφορές γενικότερα.
 
Σκούρα τα πράγματα για το υδρογόνο παιδιά..

Κόστος αυτοκινήτου πολύ αυξημένο σε σχέση με τα ηλεκτρικά. Αυτό από μόνο του είναι αρκετό για να τα "σκοτώσει" στην Ελλάδα.
Απόδοση 40% vs 90% οπότε πολύ μεγάλο κόστος κίνησης σε σχέση με τα κανονικά ηλεκτρικά.
Διαθεσιμότητα πρατηρίων τραγική (πρακτικά μόνο αν μένεις πολύ κοντά σε εθνική οδό που έχει κάπου κοντά πρατήριο).

Το μόνο θέμα με τα ηλεκτρικά είναι να φτιαχτούν αρκετοί superchargers. 15 λεπτά για 300km είναι ανεκτή αναμονή πιστεύω.
Και αυτό για όποιους δεν μπορούν να έχουν έστω μια απλή πρίζα κοντά στο αμάξι τους.
 
  • Like
Reactions: takisot and avpap
αν θες 2 εκ. για να φτιάξεις ένα τέτοιο με το κόστος που έχουν τα υδρογονοκινητα άρα και περιορισμένο πελατολόγιο, πόσα λες να γίνουν στην Ελλαδα; αμάξι με LPG αγόραζες με κάτω από 20.000 ( έχει ένας συνάδελφος μου το scala και το είχε πάρει 18.500) και πάλι 2 φτιάχτηκαν σε ολόκληρη Θεσσαλονίκη...
το scala είναι cng - φυσικο αέριο.
 
  • Like
Reactions: songless_bird
Η Θεσσαλονίκη έχει πλεον 5 πρατηρια cng, με 1 ακόμα υπό κατασκευή.

Εχω πολύ καιρο να κάτσω σε ουρά για γέμισμα, μαθαίνεις τι ώρα πρέπει να πας.

Όσο για το όφελος, κρίνετε μόνοι σας. Golf estate, το έφερα από Αμβούργο με 95 ευρώ καύσιμο.

Επίσης πολύ χαμηλό κόστος αυτοκινήτου σχετικά με ηλεκτρικό.

Screenshot_2023-02-17-09-48-42-035-edit_com.kajda.fuelio.jpg
 
Όσο και φθηνό να είναι, είναι αστείο να εξαρτάσαι από 22 πρατήρια σε ολόκληρη χώρα.

Δυστυχώς απατο έχει πάει κι αυτό, δεν το ανάπτυξαν. Ειδικά τώρα θα πάει στα αζητητα. Έχουν βαλθεί Βρυξέλλες και εργοστάσια να μας κάνουν πλύση εγκεφάλου με τα ηλεκτρικά.
 
Αν δεν κάνω λάθος όλα τα φυσικού αερίου καίνε και βενζίνη (με μικρότερο ντεπόζιτο), οπότε δεν θα ξεμείνεις ποτέ και πουθενά.
Επίσης θα μπορούσες να κάψεις άμεσα βιομεθάνιο σε αυτά που είναι ανανεώσιμο καύσιμο (δεν έχει διαφορά στη χημική του σύνθεση).
Δυστυχώς όλα τα βιοκαύσιμα δεν προωθούνται αρκετά, προσωπή ανάγνωση επειδή περιέχουν την αβεβαιότητα της γεωργίας/δασοπονίας...
 
Δυστυχώς απατο έχει πάει κι αυτό, δεν το ανάπτυξαν. Ειδικά τώρα θα πάει στα αζητητα. Έχουν βαλθεί Βρυξέλλες και εργοστάσια να μας κάνουν πλύση εγκεφάλου με τα ηλεκτρικά.
Νομίζω δεν είναι θέμα Βρυξελλών αυτό. Νομίζω, long story short, πως το φυσικό αέριο σερβιρίστηκε ως κάτι φθηνό για να "πιάσει", χωρίς στην πραγματικότητα να είναι κάτι τέτοιο. Και τώρα βλέπουμε τις συνέπειες.
 
Μια χαρά φθηνό είναι το φυσικό αέριο ανεξάρτητα των παιχνιδιών που παίζονται τον τελευταίο χρόνο και μια χαρά καθαρό καύσιμο με ευκολη εγκατάσταση σε ότι αφορά την τροφοδοσία .
Το θέμα είναι πως ούτε αυτή η λύση μπορεί να οδηγήσει την αυτοκίνηση ( και όχι μόνο ) στον επόμενο αιώνα αφού και εδώ έχουμε να κάνουμε με ορυκτό καύσιμο.
Πόσα χρόνια θα κρατήσουν τα αποθέματα;
30 χρόνια;
40;
Αν μάλιστα βάζαμε στον υπολογισμό ενεργά την αυτοκίνηση μπορεί να λέω και πολλά χρόνια
Θα ήταν χαζό να γίνει ριζική αλλαγή με τοσο κοντό εύρος .
 
Μια χαρά φθηνό είναι το φυσικό αέριο ανεξάρτητα των παιχνιδιών που παίζονται τον τελευταίο χρόνο και μια χαρά καθαρό καύσιμο με ευκολη εγκατάσταση σε ότι αφορά την τροφοδοσία .
Το θέμα είναι πως ούτε αυτή η λύση μπορεί να οδηγήσει την αυτοκίνηση ( και όχι μόνο ) στον επόμενο αιώνα αφού και εδώ έχουμε να κάνουμε με ορυκτό καύσιμο.
Πόσα χρόνια θα κρατήσουν τα αποθέματα;
30 χρόνια;
40;
Αν μάλιστα βάζαμε στον υπολογισμό ενεργά την αυτοκίνηση μπορεί να λέω και πολλά χρόνια
Θα ήταν χαζό να γίνει ριζική αλλαγή με τοσο κοντό εύρος .

Μα αυτό είναι το θέμα, επειδή ακριβώς είναι ορυκτό καύσιμο (άρα όχι ανανεώσιμο), εξ'ορισμού δε μπορεί να είναι φθηνό ες αεί. Δε θυμάμαι που διάβαζα μια σχετική ανάλυση, που κατέληγε στο ότι το φυσικό αέριο ξεκίνησε φθηνά αφού η Ρωσία πούλαγε κάτω του κόστους για να χτίσει την αγορά της.

Φυσικά ούτε το ρεύμα είναι τσάμπα, αλλά θεωρητικά έστω, στο όχι κοντινό μέλλον, μπορεί να προέρχεται πλήρως από ΑΠΕ.
 
Η τιμή του φυσικού αερίου ακολουθεί την τιμή του πετρελαίου με διαφορά φάσης. Τα μοντέλα στις αρχές του 21ου αιώνα των πετρελαϊκών κάλυπταν αυτά που βλέπουμε σήμερα με μια επιτάγχυνση λόγω του πολέμου. Πάντως ανανεώσιμο φυσικό αέριο ή αλλιώς βιομεθάνιο ή συνθετικό μεθάνιο μπορούμε να φτιάξουμε σχετικά εύκολα με κόστος ήδη ανταγωνιστικό αυτού του ορυκτού φυσικού αερίου δίνοντας μια διέξοδο για την ενεργειακή μετάβαση.
 
Μια χαρά φθηνό είναι το φυσικό αέριο ανεξάρτητα των παιχνιδιών που παίζονται τον τελευταίο χρόνο και μια χαρά καθαρό καύσιμο με ευκολη εγκατάσταση σε ότι αφορά την τροφοδοσία .
Το θέμα είναι πως ούτε αυτή η λύση μπορεί να οδηγήσει την αυτοκίνηση ( και όχι μόνο ) στον επόμενο αιώνα αφού και εδώ έχουμε να κάνουμε με ορυκτό καύσιμο.
Πόσα χρόνια θα κρατήσουν τα αποθέματα;
30 χρόνια;
40;
Αν μάλιστα βάζαμε στον υπολογισμό ενεργά την αυτοκίνηση μπορεί να λέω και πολλά χρόνια
Θα ήταν χαζό να γίνει ριζική αλλαγή με τοσο κοντό εύρος .
Eνώ οι μπαταρίες κατασκευάζονται από θαλασσινό νερό που είναι ανεξάντλητο...
Δούλεμα σαν τις ΑΠΕ.
Aπό τον Σεπτέμβριο του 2022 έως σήμερα,Δευτέρα έως και Παρασκευή,πηγαίνω στο Λαύριο.
Λίγο πριν από αυτό,υπάρχουν 7 ανεμογεννήτριες.
Από τις 7,δουλεύει μόνο η μία και αυτή μόνο αν φυσάει πάνω από 5 μποφόρ.
Υποτίθεται ότι οι ανεμογεννήτριες έχουν ένα κύκλο ζωής 20 ή 25 χρόνια (δεν θυμάμαι ακριβώς).
Αυτές εκεί,αποκλείεται να είναι εκεί 20 χρόνια αλλά και να είναι και έχουν "πεθάνει",τι στα διάλα τις έχουν εκεί;
 
  • Like
Reactions: mikemtb