Αυτοκινητιστικά νέα

To Leaf ήταν σχετικά πρωτοπόρο, από τις ελάχιστες πλήρως ηλεκτρικές προτάσεις σε σχετικά χαμηλή τιμή. Αλλά ήταν μικρό αυτοκίνητο πόλης, οπότε για περιορισμένο (Αμερικανικό) κοινό, και με τους γνωστούς περιορισμούς. Οπότε δεν γινόταν να γίνει best seller.
 
Ναι, έτσι έλεγε ο κ. Toyota μέχρι που άρχισαν να κυκλοφορούν φήμες ότι το board of directors ήταν πολύ δυσαρεστημένο και ετοιμάζονταν να τον ξηλώσουν, οπότε λίγες ημέρες μετά έκανε μια ωραία ανακοίνωση ότι το μέλλον είναι ηλεκτρικό..


Οπότε στην Ευρώπη θερμικά από Toyota μέχρι το 2035.
θα είμαι 69.. ελπίζω να είμαστε εδώ για να το δούμε και να το συζητήσουμε... ;) :)
 
καταλαβαινω τι θες να πεις, αλλα η κουβεντα αυτη (της μεγαλυτερης αυτονομιας) δεν τελειωνει ποτε. Σημαντικοτερο ειναι να υπαρχει σωστο δικτυο φορτιστων, τουλαχιστον πανω στις εθνικες οδους. Αυτο το πραγμα που πανω στην εγνατια δεν υπαρχει ουτε καν βενζιναδικο, οχι φορτιστης, ειναι τραγικο. Απο εκει και περα, ΟΠΟΥ και να πας, ΟΣΟ μεγαλη αυτονομια και να εχει το αυτοκινητο, θα πρεπει να εχεις συνεννοηθεί οτι θα μπορεις να φορτισεις, εστω με σουκο (αν μιλαμε για διακοπες).
Στην πραγματικοτητα (αν και οσοι εχετε διαβασει τι εχω γραψει, ξερετε οτι ειμαι υπερ των ηλεκτρικων), το ηλεκτρικο αυτοκινητο σου βαζει ενα ακομη "φιλτρο" στις μετακινησεις, προορισμους, καταλυματα. Προσωπικα δεν με ενοχλει και τοσο, διοτι βαζω αρκετα "φιλτρα" απο μονος μου εδω και καιρο :)

Παρομοίως και εγώ, εξαιρετικά υπέρ των BEV είμαι. Στη καθημερινότητα, εάν υπάρχει ιδιωτικός χώρος στάθμευσης, πρόκειται για άλμα προς τα μπρός. Οι περισσότεροι που το αμφισβητούν, δεν έχουν έρθει σε επαφή με BEV/PHEV μάλλον ποτέ. Εκκρεμεί το να "ισιώσει" η εμπειρία και για τις 40 μέρες τον χρόνο συνολικά που θα είσαι εκτός της βάσης σου.

Η κουβέντα της αυτονομίας για εμένα δεν περιορίζεται τόσο στο που θα φτάσεις αλλά και στο πως θα φτάσεις.
Το χειμώνα πρέπει να έχεις ζέστη, το καλοκαίρι δροσιά και να πηγαίνεις με τη ταχύτητα που θέλεις -εγώ τουλάχιστον, η οποία για την οικονομία της συζήτησης να πούμε πως είναι τα 130χλμ/ω.
Υπό αυτές τις συνθήκες, να πηγαίνεις άνετα 400χλμ και να υπάρχει δίκτυο CCS διαθέσιμο >=200KW σε ΣΕΑ, όχι στη μέση του πουθενά. Μετά, εάν σε ένα τέταρτο έχεις βάλει 50KWh στο αυτοκίνητο, φτάνεις στον προορισμό χωρίς κανένα πρόβλημα.

To Leaf ήταν σχετικά πρωτοπόρο, από τις ελάχιστες πλήρως ηλεκτρικές προτάσεις σε σχετικά χαμηλή τιμή. Αλλά ήταν μικρό αυτοκίνητο πόλης, οπότε για περιορισμένο (Αμερικανικό) κοινό, και με τους γνωστούς περιορισμούς. Οπότε δεν γινόταν να γίνει best seller.

1694086267696.png

Το θεωρώ κακόγουστο αστείο σε αυτή τη τιμή.
 
  • Like
Reactions: avpap
Είναι στην σχεδιαστική φιλοσοφία του ομίλου. Ένα αδερφάκι του micra σχεδιαστικά . Η μεγαλύτερη μπαταρία στην Ελλάδα είναι η 40kw. Οι αισιοδοξες στα χαρτια επιδόσεις της 62αρας βλεπω οτι είναι απλά μια κακή μέρα ενος model 3 σε πραγματικές συνθήκες.
Το μοντέλο δεν θα ανανεωθεί καθώς ήταν αποτυχία.
Κανονικά στους καταλόγους και στο site της Nissan το Leaf+ με την 62αρα μπαταρία.

Έχει δοκιμαστεί και σε διάφορα περιοδικά, site κλπ https://www.drive.gr/test-drives/dokimi/test-drive-nissan-leaf-e

Γνωστά και τα περί Battery heating κλπ. Αλλά το μοντέλο μόνο αποτυχία δεν το λες με μισό εκατομμύριο και βάλε πωλήσεις.

Δεν ανανεώθηκε γιατί βγήκε το Ariya αφού όλοι θέλουν SUV πλέον...
 
  • Like
Reactions: avpap
View attachment 219591

Το θεωρώ κακόγουστο αστείο σε αυτή τη τιμή.
πριν την πτωση τιμων των τεσλα στις αρχες της χρονιας, οι υπολοιποι κατασκευαστες ειχαν λιγο περιθωριο να κινηθουν τιμολογιακα. Προσφεραν διαφορετικα προιοντα, μικροτερα απο τα τεσλα και λιγο φτηνοτερα. Επομενως ειχε καποιον λογο ο καταναλωτης να τα επιλεξει. Με το m3 στα 42κ, τους εκοψε τα ποδια. Πλεον, ο μοναδικος λογος να επιλεξεις κατι μη-τεσλα ειναι αν θελεις κατι μικροτερο σε μεγεθος. Πας συνειδητα ομως οτι θα πληρωσεις τα ιδια ακριβως (αντε, ισως κανα 3χιλιαρο πιο κατω) χρηματα με το m3.
 
το μέλλον θα δείξει αν οι θερμικοί κινητήρες θα πεθάνουν οριστικά.. εγώ λέω όχι και μακάρι να βγω ψεύτης.
Μα το ξέρουμε ήδη ότι για καμιά 20-30ρια χρόνια ακόμη θα είναι μαζί μας οι ΜΕΚ, ΑΛΛΑ δεν θα είναι στο αυτοκίνητό μας ούτε στα φορτηγά ή τα λεωφορεία μας. Στην ΕΕ θα είναι:
- Σε γεωργικά μηχανήματα, τρακτέρ, θεριζοαλωνιστικές κλπ.
- Θα είναι σε μεγάλα μηχανήματα στυλ φορτηγά μεταλλείων.
- Θα είναι σε ένα μεγάλο αριθμό πλοίων και σκαφών.
- Αεροπλάνα, αν και εκεί μιλάμε για μηχανές Jet και όχι ΜΕΚ κυρίως.
Για όλα αυτά είτε υπάρχουν ήδη είτε αναπτύσσονται τεχνολογικές λύσεις. Όμως είτε δεν είναι εμπορικά διαθέσιμες, είτε είναι πολύ ακριβές ακόμη, είτε θα μπουν στα πλάνα των εταιριών για σταδιακή αντικατάσταση είτε συνδυασμός όλων των παραπάνω.
Η λογική είναι:
Βήμα 1. Βγάζουμε τον άνθρακα από όπου μπορούμε χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ και υδρογόνο από ΑΠΕ.
Βήμα 2. Όπου δεν μπορούμε να βγάλουμε τον άνθρακα, σταματάμε να χρησιμοποιούμε ορυκτό άνθρακα μεγάλου κύκλου και πάμε είτε σε μάζεμα από τον αέρα (οκ όποτε γίνει εμπορικό) είτε βιώσιμο άνθρακα από τη βιομάζα. Εκεί πάνε και όλα τα ανανεώσιμα συνθετικά καύσιμα που τα πετάς στη ΜΕΚ. Εδώ μπαίνει και η αποορυκτοποίηση άλλων βιομηχανιών πχ τα μονοκλωνικά αντισώματα να έχουν βιώσιμο άνθρακα ως βάση της σύνθεσής τους και όχι ορυκτό.
Οριζόντιο βήμα. Κάνεις εξοικονόμηση ενέργειας όπου μπορείς και εισάγεις μοντέλα κυκλικής οικονομίας.
 
  • Like
Reactions: anderm
Κανονικά στους καταλόγους και στο site της Nissan το Leaf+ με την 62αρα μπαταρία.

Έχει δοκιμαστεί και σε διάφορα περιοδικά, site κλπ https://www.drive.gr/test-drives/dokimi/test-drive-nissan-leaf-e

Γνωστά και τα περί Battery heating κλπ. Αλλά το μοντέλο μόνο αποτυχία δεν το λες με μισό εκατομμύριο και βάλε πωλήσεις.

Δεν ανανεώθηκε γιατί βγήκε το Ariya αφού όλοι θέλουν SUV πλέον...
Ναι έχεις δίκιο τώρα το είδα. https://build.nissan.gr/model/LEAF
Με τιμή από 40.000 είναι απλά αστείο να σκεφτεί κάποιος να αγοράσει το nissan...

Σε 11 χρονια κυκλοφορίας πούλησε 200.000 μοντέλα στην Ευρώπη όταν το model 3 πουλησε τα δύο τελευταία χρόνια 225.000.

Επίσης δεν θέλουν όλοι ηλεκτρικά suv . Ακομη και το model Y δεν είναι suv με αυτό την απόσταση από το έδαφος και πουλάει καλύτερα μαζί με το model 3 από αλλά suv .

Έχουμε άλλη αντίληψη για το τι είναι επιτυχία στις πωλήσεις....
 
Με τις μοτοσικλέτες μεγάλου κυβισμού και επιδόσεων στο δρόμο και εκτός δρόμου,
τι θα γίνει τουλάχιστον με τη υφισταμένη τεχνολογία;
Προφανώς δεν αναφέρομαι σε χρήση ενός πόλης.
Θα εξελιχθούν σε χόμπι πλουσίων με θερμικούς κινητήρες και πανάκριβα βιοκαύσιμα;
 
Δεν μας ενδιαφέρει να φθυνήνουν οι μπαταρίες. Μας ενδιαφέρει να φορτίζονται σε 5 λεπτά.
Δεν υπάρχει καμία ανάγκη να φορτίζονται σε 5 λεπτά. Δες μερικά 1000km challenge του Bjorn Nyland για να καταλάβεις γιατί δεν υπάρχει αυτή η ανάγκη.

Αυτό που χρειάζεται είναι 250ριδες φορτιστές ανά 40-50 km, και αυτοκίνητα με καλό charging curve. Πχ για αυτοκίνητα με 75KWh, 10-80 σε 25 λεπτά.

edit: Το Tesla Model Y με την 75αρα κάνει 10-80 σε 27 λεπτά. Το KIA EV6 με την 74αρα που είναι 800V, κάνει μόλις 17 λεπτά σε 350ρη και 22 σε 250ρη. Δε χρειάζεται πιο γρήγορα από αυτό. Μία στάση 20λεπτη πάντα θα την κάνεις σε ένα ταξίδι 500+ km. Το επιβάλλει και ο ΚΟΚ.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: avpap
Στην καθημερινότητά σου (δεν μιλάω για ταξίδι 500 χιλιόμετρα που σταματάς να ξεκουραστείς) κάθεσαι 25 λεπτά σε βενζινάδικο που το θεωρείς επιτυχία;
Στη καθημερινότητά σου δε κάνεις 500 km, οπότε όσο κάνεις (πχ 100-150km) συμπληρώνεις φόρτιση το βράδυ στο σπίτι.

Αν δεν έχεις αποκλειστική θέση parking με δυνατότητα φόρτισης, δεν αγοράζεις BEV σήμερα. Μη μου πεις τι θα γίνεται σε 5-10 χρόνια, ας πάρουν πρώτα BEV όλοι όσοι έχουν αποκλειστική θέση parking και βλέπουμε. Το προφανές είναι πως θα πρέπει να έχουμε δημοτικές δομές φόρτισης όπου παρκάρουν αυτοκίνητα. Αν παρκάρουν χύμα στους δρόμους, δυστυχώς θα πρέπει να αναπτύξουμε φορτιστές χύμα στους δρόμους. Αλλά αυτό είναι μακριά στο μέλλον.

edit: επίσης, μισή ώρα φόρτιση (όσο κάνεις τα ψώνια σου δηλαδή) στο LIDL, μπορείς να πάρεις 10KWh, ή, για εντός πόλης κίνηση, 70-80km αυτονομία. Δύο-τρεις ώρες σε ένα mall (για καφέ, φαγητό, σινεμά πχ) μπορείς να πάρεις 20-30 KWh. Όσο αυξάνεται ο στόλος των BEV, θα βλέπουμε να αναπτύσσονται τέτοιες εγκαταστάσεις φόρτισης.
 
  • Like
Reactions: avpap
Στο διπλανό avsite κάποιος αγόρασε ένα Tesla και γύρισε την Ευρώπη το καλοκαίρι. Μη διαβάσετε το τι έγραψε γιατί θα κλαίτε ομαδικώς. Καταρχάς υπάρχουν άπειροι φορτιστές παντού. Η τουλάχιστον στις κεντρικές οδικές αρτηρίες που πήγε. Όταν λέμε άπειροι το εννοεί. Έχει και φωτογραφίες. Δεκάδες στη σειρά. Μετά η ταχύτητα φόρτισης ήταν σταθερά στο θεό. Ο λόγος όπως εξήγησε είναι η προετοιμασία της μπαταρίας πριν φτάσεις στο φορτιστή. Αυτό το κάνει αυτόματα η Tesla. Οι άλλοι όχι.

Το συμπέρασμα που έβγαλε είναι πως δεν χρειάζεται κάτι άλλο. Ακόμη και τώρα σε πολιτισμένες χώρες είσαι ταμάμ. Αρκεί να υπάρχουν φορτιστές και σωστό λογισμικό.
 
  • Like
Reactions: avpap
Τι σχέση έχουν τα χιλιόμετρα που κάνω την μέρα με την ώρα που κάθομαι στα βενζινάδικα; Εσείς κάθεστε 25 λεπτά στα βενζινάδικα;
Ή θέλετε να μου πείτε ότι αφού δεν κάνω 300 χιλιόμετρα την μέρα, μπορώ να φορτίζω 5 λεπτά 10% σε βενζινάδικο, άλλα 5 λεπτά 10% στο σούπερ μάρκετ, άλλα 5 λεπτά σε καμια πλατεία κλπ.
Έτσι βάζατε βενζίνη μια ζωή; Σε κάθε βενζινάδικο από 5 ευρώ; 😁😁 Άλλη δουλειά δεν θα κάνουμε θα κυνηγάμε φορτιστές σαν πρεζακηδες 😁😁 Κυνηγοί φορτιστών θα καταντησουμε για να το παίζουμε environment friendly;
 
Last edited:
  • Haha
Reactions: vlad66
Το συμπέρασμα που έβγαλε είναι πως δεν χρειάζεται κάτι άλλο. Ακόμη και τώρα σε πολιτισμένες χώρες είσαι ταμάμ. Αρκεί να υπάρχουν φορτιστές και σωστό λογισμικό.

Σε πολιτισμένες. Στο ελλάντα ισχύουν πολλαπλα if.
Αν δεν σε ενοχλούν και εισαι διατεθειμενος να ικανοποιήσεις τόσα if, σου ευχομαι καλορίζικο και καλοταξιδο. Εμένα με ενοχλεί. Και με ενοχλεί ακόμα πιο πολύ ότι πάνε να μας το περάσουν για κανονικότητα ότι δεν τρέχει τίποτα, όλα μια χαρά.
Δεν με ενδιαφέρει τι γίνεται σε πολιτισμένες χώρες. Καλώς ή κακώς εδώ ζω.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Πάντως για ένα ηλεκτρικό σκούτερ δεν θα έλεγα όχι σήμερα...
Μου έχουν πει ότι την μπαταρία του την ανεβάζεις στο σπίτι και την φορτίζεις σε δικό της τροφοδοτικό..
Αν "το μηχανάκι" έχει αυτονομία 100-130χιλ με ταχύτητες 70-80χιλ/ώρα και το συνολικό του μέγεθος δεν ξεπερνάει αυτό του παπιού με το βαλιτσάκι, μια χαρά μου κάνει για την δουλειά.
 
Σε πολιτισμένες. Στο ελλάντα ισχύουν πολλαπλα if.
Αν δεν σε ενοχλούν και εισαι διατεθειμενος να ικανοποιήσεις τόσα if, σου ευχομαι καλορίζικο και καλοταξιδο. Εμένα με ενοχλεί. Και με ενοχλεί ακόμα πιο πολύ ότι πάνε να μας το περάσουν για κανονικότητα ότι δεν τρέχει τίποτα, όλα μια χαρά.
Δεν με ενδιαφέρει τι γίνεται σε πολιτισμένες χώρες. Καλώς ή κακώς εδώ ζω.

Μα η χώρα μας είναι ένα σκατό σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο. Δεν γίνεται να κράζουμε μια τεχνολογία επειδή εδώ είμαστε για το γάιδαρο καβάλα. Συμφωνώ πως εδώ θέλουμε πολλά ψωμιά για να πούμε ότι θα κάνουμε καλή δουλειά. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι η τεχνολογία δεν είναι ώριμη.

Και συμπληρώνω πως μπορείς να έχεις ηλεκτρικό αρκεί να ξέρεις τι θες και ποιες είναι οι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ σου ανάγκες. Πχ κολλάτε στην αυτονομία λες και κάνετε κάθε μέρα το Παρίσι - Ντακάρ. Έχετε καθίσει να υπολογίσετε το τι χιλιόμετρα κάνετε τη μέρα - μήνα - χρόνο; Πραγματικά και όχι δήθεν.

Στο διπλανό νήμα της Apple κράζω συνεχώς για το κόστος των αναβαθμίσεων. Ο λόγος που την κράζω είναι απλός. Διότι ΠΟΤΕ δεν θα κάνω απόσβεση το κάθε 200ρι που ζητάει. Θέλω ένα μηχάνημα για να βλέπω καμιά ταινία, να ακούω μουσική και να χαζεύω στο Facebook. Απλά πράγματα. Τώρα ο γρηγορότερος SSD στα 2TB έχει 140€ και τα 64GB RAM μόλις 100€. Η Apple USA ζητάει 400€ για να πας από 16GB στα 32 και 600€ από τα 512GB στα 2ΤΒ. Δηλαδή θέλω 1000€ ΧΩΡΙΣ ΦΠΑ για κάτι που αγοράζω με 240€ στην Ελλάδα. Πρόσεχε όμως τι γράφω. Δεν υποτιμώ τα μηχανήματα της. Αλλά ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ δεν μπορώ να δικαιολογήσω την αγορά τους με τα ελληνικά δεδομένα. Αν ζούσα στο εξωτερικό με άλλο μισθό τότε ναι θα χαιρέταγα το PC μου. Αλλά εδώ ναι θα την κράξω για την ταρίφα που έχει αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα τα όποια πλεονεκτήματα. Απλά εγώ δε μπορώ να δικαιολογήσω 600€ για να αποθηκεύω τσόντες.

Το ίδιο ισχύει και με τα αυτοκίνητα. Πάμε και αγοράζουμε πράγματα που δεν χρειαζόμαστε λες και θα έρθει η καταστροφή του κόσμου αν σε ένα ταξίδι στριμωχτούμε λίγο παραπάνω, την ίδια στιγμή που τις υπόλοιπες 360 μέρες του χρόνου το αυτοκίνητο το παίρνει μόνο ο μπαμπάς.
 
Μα η χώρα μας είναι ένα σκατό σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο. Δεν γίνεται να κράζουμε μια τεχνολογία επειδή εδώ είμαστε για το γάιδαρο καβάλα. Συμφωνώ πως εδώ θέλουμε πολλά ψωμιά για να πούμε ότι θα κάνουμε καλή δουλειά. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι η τεχνολογία δεν είναι ώριμη.

Και συμπληρώνω πως μπορείς να έχεις ηλεκτρικό αρκεί να ξέρεις τι θες και ποιες είναι οι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ σου ανάγκες. Πχ κολλάτε στην αυτονομία λες και κάνετε κάθε μέρα το Παρίσι - Ντακάρ. Έχετε καθίσει να υπολογίσετε το τι χιλιόμετρα κάνετε τη μέρα - μήνα - χρόνο; Πραγματικά και όχι δήθεν.

Στο διπλανό νήμα της Apple κράζω συνεχώς για το κόστος των αναβαθμίσεων. Ο λόγος που την κράζω είναι απλός. Διότι ΠΟΤΕ δεν θα κάνω απόσβεση το κάθε 200ρι που ζητάει. Θέλω ένα μηχάνημα για να βλέπω καμιά ταινία, να ακούω μουσική και να χαζεύω στο Facebook. Απλά πράγματα. Τώρα ο γρηγορότερος SSD στα 2TB έχει 140€ και τα 64GB RAM μόλις 100€. Η Apple USA ζητάει 400€ για να πας από 16GB στα 32 και 600€ από τα 512GB στα 2ΤΒ. Δηλαδή θέλω 1000€ ΧΩΡΙΣ ΦΠΑ για κάτι που αγοράζω με 240€ στην Ελλάδα. Πρόσεχε όμως τι γράφω. Δεν υποτιμώ τα μηχανήματα της. Αλλά ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ δεν μπορώ να δικαιολογήσω την αγορά τους με τα ελληνικά δεδομένα. Αν ζούσα στο εξωτερικό με άλλο μισθό τότε ναι θα χαιρέταγα το PC μου. Αλλά εδώ ναι θα την κράξω για την ταρίφα που έχει αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα τα όποια πλεονεκτήματα. Απλά εγώ δε μπορώ να δικαιολογήσω 600€ για να αποθηκεύω τσόντες.

Το ίδιο ισχύει και με τα αυτοκίνητα. Πάμε και αγοράζουμε πράγματα που δεν χρειαζόμαστε λες και θα έρθει η καταστροφή του κόσμου αν σε ένα ταξίδι στριμωχτούμε λίγο παραπάνω, την ίδια στιγμή που τις υπόλοιπες 360 μέρες του χρόνου το αυτοκίνητο το παίρνει μόνο ο μπαμπάς.
δεν εχεις αδικο, αλλα πρακτικα αν δεν μπορεις να εξασφαλισεις θεση σταθμευσης με φορτιση, ειτε στο σπιτι, ειτε στη δουλεια, τοτε ειναι βραχνας το ηλεκτρικο. Χωρις θεση φορτισης, μονο αν μενεις σχετικα κοντα στο golden, εχεις τεσλα και πεταγεσαι 1-2 φορες την εβδομαδα για να φορτισεις εκει. Διαφορετικα θα πρεπει να τσακωνεσαι στα σουπερμαρκετ με τον καθε ηλιθιο που επιασε τη θεση του φορτιστη ή να πηγαινεις στα σουπερμαρκετ ωρες που ειναι κλειστα και να καθεσαι για κανα μισαωρακι. Αμφοτερα ψιλοδυσκολα. Νταξ, μπαλαντεζα απο το μπαλκονι, γινεται στην αναγκη, αλλα οχι για καθημερινη φορτιση.
 
δεν εχεις αδικο, αλλα πρακτικα αν δεν μπορεις να εξασφαλισεις θεση σταθμευσης με φορτιση, ειτε στο σπιτι, ειτε στη δουλεια, τοτε ειναι βραχνας το ηλεκτρικο. Χωρις θεση φορτισης, μονο αν μενεις σχετικα κοντα στο golden, εχεις τεσλα και πεταγεσαι 1-2 φορες την εβδομαδα για να φορτισεις εκει. Διαφορετικα θα πρεπει να τσακωνεσαι στα σουπερμαρκετ με τον καθε ηλιθιο που επιασε τη θεση του φορτιστη ή να πηγαινεις στα σουπερμαρκετ ωρες που ειναι κλειστα και να καθεσαι για κανα μισαωρακι. Αμφοτερα ψιλοδυσκολα. Νταξ, μπαλαντεζα απο το μπαλκονι, γινεται στην αναγκη, αλλα οχι για καθημερινη φορτιση.

Γι' αυτό γράφω για τις ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ανάγκες μας. Αν κινείσαι συνεχώς και δεν έχεις γκαράζ ή ισχυρούς φορτιστές τότε ναι δεν κάνει για εσένα. Αλλά αν κάνεις 5-10 χλμ τη μέρα και τα ΣΚ πας μέχρι τη Γλυφάδα για καφέ τότε μπορείς να αγοράσεις άνετα. Διότι με τα εβδομαδιαία ψώνια μπορείς να φορτίζεις χωρίς πρόβλημα.

Μου θυμίζει τους γνωστούς άγνωστους αγρότες. Που έχουν όλοι τα τρίλιτρα 4x4 και είναι καθρέφτης από την καθαριότητα. Λες και είναι εκθεσιακά. Και όταν τους ρωτάς γιατί το αγόρασαν σου το παίζουν μάγκες λες και είναι τίποτα ραντσέριδες στο Τέξας.
 
  • Like
Reactions: pauleta