Αυτοκινητιστικά νέα

Γι' αυτό γράφω για τις ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ανάγκες μας. Αν κινείσαι συνεχώς και δεν έχεις γκαράζ ή ισχυρούς φορτιστές τότε ναι δεν κάνει για εσένα. Αλλά αν κάνεις 5-10 χλμ τη μέρα και τα ΣΚ πας μέχρι τη Γλυφάδα για καφέ τότε μπορείς να αγοράσεις άνετα. Διότι με τα εβδομαδιαία ψώνια μπορείς να φορτίζεις χωρίς πρόβλημα.
δεν ειναι ακριβως ετσι τα πραγματα. Στα γκρουπακια της ηλεκτροκινησης ειναι συνεχη τα παραπονα για θερμικα αυτοκινητα που καταλαμβανουν θεσεις μπροστα στους φορτιστες. Ιδανικα οντως ειναι οπως τα λες, πρακτικα ομως, αν κανεις τα ψωνια σου στο σουπερμαρκετ σε ωρες αιχμης, ισως να εχεις προβλημα. Για θεσεις φορτισης των δημων, δεν το συζηταω καν, εκει και αν γινεται πανηγυρι. Θερμικα, phev, ηλεκτρικα που απλα ειναι κουμπωμενα και εχουν σταμτησει να φορτιζουν εδω και 2 μερες...
 
  • Like
Reactions: koupa
Στο διπλανό avsite κάποιος αγόρασε ένα Tesla και γύρισε την Ευρώπη το καλοκαίρι. Μη διαβάσετε το τι έγραψε γιατί θα κλαίτε ομαδικώς. Καταρχάς υπάρχουν άπειροι φορτιστές παντού. Η τουλάχιστον στις κεντρικές οδικές αρτηρίες που πήγε. Όταν λέμε άπειροι το εννοεί. Έχει και φωτογραφίες. Δεκάδες στη σειρά. Μετά η ταχύτητα φόρτισης ήταν σταθερά στο θεό. Ο λόγος όπως εξήγησε είναι η προετοιμασία της μπαταρίας πριν φτάσεις στο φορτιστή. Αυτό το κάνει αυτόματα η Tesla. Οι άλλοι όχι.

Το συμπέρασμα που έβγαλε είναι πως δεν χρειάζεται κάτι άλλο. Ακόμη και τώρα σε πολιτισμένες χώρες είσαι ταμάμ. Αρκεί να υπάρχουν φορτιστές και σωστό λογισμικό.
Ποιά είναι αυτή η πόλη στην Ευρώπη που οι κάτοικοι του κέντρου της δεν έχουν πρόβλημα στάθμευσης και όλοι έχουν το δικό τους γκαράζ ;;;;
 
Ποιά είναι αυτή η πόλη στην Ευρώπη που οι κάτοικοι του κέντρου της δεν έχουν πρόβλημα στάθμευσης και όλοι έχουν το δικό τους γκαράζ ;;;;

Δε διάβασες τι έγραψα. Υπάρχουν ΔΕΚΑΔΕΣ φορτιστές Tesla σε κάθε σημείο. ΔΕΚΑΔΕΣ. Το βλέπεις σε οποιαδήποτε εφαρμογή θες.


Εδώ είναι το επίσημο site της Tesla και έχω βγάλει από τα φίλτρα τους μικρούς φορτιστές που βρίσκονται σε ξενοδοχεία κτλ. Μόνο Superchargers.

Πχ η Στουτγάρδη έχει από μόνη της 72 φορτιστές και περιμένουν μια επιπλέον τοποθεσία φέτος.

Στο Plugshare αν βάλεις φίλτρο πάνω από 100KW θα δεις καμιά 30ριά επιπλέον σημεία. Εννοείται πως δεν κάθομαι να μετρήσω μοναδικά σημεία φόρτισης. Μαζεύονται καμιά διακοσαριά σημεία γρήγορης φόρτισης.

Αν βάλω και τους "μικρούς" χάνεται η μπάλα.

Και όλα αυτά σε μια πόλη σαν τη Θεσσαλονίκη.

Τα sites είναι πλήρως ενημερωμένα.
 
Τι σχέση έχουν τα χιλιόμετρα που κάνω την μέρα με την ώρα που κάθομαι στα βενζινάδικα; Εσείς κάθεστε 25 λεπτά στα βενζινάδικα;
Ή θέλετε να μου πείτε ότι αφού δεν κάνω 300 χιλιόμετρα την μέρα, μπορώ να φορτίζω 5 λεπτά 10% σε βενζινάδικο, άλλα 5 λεπτά 10% στο σούπερ μάρκετ, άλλα 5 λεπτά σε καμια πλατεία κλπ.
Έτσι βάζατε βενζίνη μια ζωή; Σε κάθε βενζινάδικο από 5 ευρώ; Άλλη δουλειά δεν θα κάνουμε θα κυνηγάμε φορτιστές σαν πρεζακηδες Κυνηγοί φορτιστών θα καταντησουμε για να το παίζουμε environment friendly;

Έχουν. Γιατί τα 5 λεπτά που εσύ πας στο βενζινάδικο ένας με ένα ηλεκτρικό μπορεί να μη τα κάνει ούτε απλά σταθμευοντας το βράδυ στον φορτιστή του που ετσι κι αλλιως θα παρακαρε ή αφήνοντας το σε ένα φορτιστή στο προορισμό του που θα σταθμεύσει έτσι κι αλλιώς. Εγώ κάνω 50 χιλιόμετρα την μέρα . Δηλαδη κάθε 5 μέρες θα ήθελα να πάω για μια φόρτιση μισής ώρας. Έλα όμως που αυτό δεν ισχύει όταν οι προορισμοί και το σπίτι σου έχουν "πριζες"
 
Δε διάβασες τι έγραψα. Υπάρχουν ΔΕΚΑΔΕΣ φορτιστές Tesla σε κάθε σημείο. ΔΕΚΑΔΕΣ. Το βλέπεις σε οποιαδήποτε εφαρμογή θες.


Εδώ είναι το επίσημο site της Tesla και έχω βγάλει από τα φίλτρα τους μικρούς φορτιστές που βρίσκονται σε ξενοδοχεία κτλ. Μόνο Superchargers.

Πχ η Στουτγάρδη έχει από μόνη της 72 φορτιστές και περιμένουν μια επιπλέον τοποθεσία φέτος.

Στο Plugshare αν βάλεις φίλτρο πάνω από 100KW θα δεις καμιά 30ριά επιπλέον σημεία. Εννοείται πως δεν κάθομαι να μετρήσω μοναδικά σημεία φόρτισης. Μαζεύονται καμιά διακοσαριά σημεία γρήγορης φόρτισης.

Αν βάλω και τους "μικρούς" χάνεται η μπάλα.

Και όλα αυτά σε μια πόλη σαν τη Θεσσαλονίκη.

Τα sites είναι πλήρως ενημερωμένα.
Διάβασα μια χαρά ότι έγραψες .. απλά δεν γίνεται να φορτίζεις λίγο από δω , λίγο από κει, λίγο παραπέρα...
Δεν είναι δουλειά αυτή, ένας βραχνάς παραπάνω είναι...
Φόρτιση χωρίς βραχνά είναι μόνο στο σπίτι το βράδυ.. ή στο ξενοδοχείο αν είναι κάποιος σε διακοπές.
Γι'αυτό ρωτάω.. υπάρχει πόλη στην Ευρώπη που οι κάτοικοί της έχουν στην πλειοψηφία τους γκαράζ , άρα θα μπορούν να πετάξουν το θερμικό τους για ένα ηλεκτρικό χωρίς βραχνά;;;;
 
Διάβασα μια χαρά ότι έγραψες .. απλά δεν γίνεται να φορτίζεις λίγο από δω , λίγο από κει, λίγο παραπέρα...
Δεν είναι δουλειά αυτή, ένας βραχνάς παραπάνω είναι...
Φόρτιση χωρίς βραχνά είναι μόνο στο σπίτι το βράδυ.. ή στο ξενοδοχείο αν είναι κάποιος σε διακοπές.
Γι'αυτό ρωτάω.. υπάρχει πόλη στην Ευρώπη που οι κάτοικοί της έχουν στην πλειοψηφία τους γκαράζ , άρα θα μπορούν να πετάξουν το θερμικό τους για ένα ηλεκτρικό χωρίς βραχνά;;;;

Ποιο λίγο από δω και από εκεί; Διάβασες τις ισχύς; Μέσα σε ένα δεκάλεπτο έχεις βάλει για πλάκα 200χλμ. Το νέο Model 3 έχει 80αρα μπαταρία. Σε ένα 250αρη θέλει 20-25' για πλήρη φόρτιση. Δηλαδή για 400+ χλμ αυτονομίας. Ούτε καφέ δεν προλαβαίνεις να αγοράσεις αν έχει λίγο κόσμο η περιοχή. Δε μιλάω καν για ψώνια.

ΟΚ με το θερμικό θες 5'; Στην εβδομάδα πόσες φορές θα το κάνεις; Αν είναι κάθε μέρα ναι. Αλλά στην εβδομάδα;
 
Σου λέω εγώ από τον κουμπάρο μου που έχει εδώ και 3 μήνες το 500ρακι.
Για μέσα στην πόλη είναι τρομερό λέει. Πολύ ωραία κύλιση, άνετο, και σβέλτο! Το οδήγησα κι εγώ μέχρι Κορινθο. Κι όμως η πορδη είναι σβελτο και μένουν κάγκελο δίπλα στα φανάρια που βλέπουν να πετάγεται μια πορδη 😔 Του φτάνει και περισσευει. Ξεκινάει με 100% και γυρνάει με 60% . Κάποιες φορές δεν το φορτίζει κάθε βράδυ.
Πρόσεξε όμως με τι προΰποθεσεις το πήρε:
1) έχει μονοκατοικία άρα ιδιωτική θέση στάθμευσης
2) εγκαταστησε ταχυφορτιστη 22kw
3) έχει και άλλο αμάξι μεγαλύτερο (πετρέλαιο)
4) το πήρε με leasing για να μην μείνει με τον "μουτζούρη" στο χέρι.
Οποιαδήποτε μια από τις 4 προΰποθεσεις έλειπε, δεν θα προχωρούσε σε αγορά ηλεκτρικού.
Και φυσικά θεωρεί ΤΡΑΓΙΚΟ ότι κάνει αυτό το πράγμα 37000 όταν ΤΟ ΙΔΙΟ κάνει 15000 υβριδικό! Καμία λογική.
Μπορεί μια φόρτιση να του στοιχίζει 3 ευρώ , αλλά στην ουσία λέει σε βάζουν να πληρώσεις μπροστά 10 χρόνια βενζίνες. 😉
 
  • Like
Reactions: vlad66

Εδώ ένα site με βενζινάδικα στο εξωτερικό. Στουτγάρδη λέει 113. Δε νομίζω να είναι τίποτα τέρατα όπως στα ΣΕΑ. Λογικά σαν τα δικά μας που είναι σε αστικό ιστό.
 
Πλάκα πλάκα, εδώ που είμαι θα μου ήταν ταμάμ ενα ηλεκτρικό: το γραφείο μου είναι 7 λεπτά μακριά από το σπίτι. Κοινώς, σε μια μέση βδομάδα, δεν κάνω πάνω από 200km, σε συνθήκες πόλης. Άρα, θεωρητικά πάντα, θα μπορούσα να φορτίζω κάθε ΣΚ το βράδυ και να είμαι ok. Πρακτικώς φυσικά, θα συμπλήρωνα κάθε βράδυ που θα μπαίνει το αμάξι στο γκαράζ, οπότε θα ήμουν more than okay ακόμα και για απρογραμμάτιστα ταξιδάκια.

Δυστυχώς, αφενός δεν προβλέπεται αλλαγή αυτοκινήτου για 2-3 χρόνια ακόμα, ενώ η βενζίνη εδώ είναι τόσο φτηνή που ούτε με λογιστικά τρικ δε θα μπορούσα να το δικαιολογήσω στο έτερον ήμισυ χωρίς να μου το κάνει υπόθετο. 🥺
 
Ποιο λίγο από δω και από εκεί; Διάβασες τις ισχύς; Μέσα σε ένα δεκάλεπτο έχεις βάλει για πλάκα 200χλμ. Το νέο Model 3 έχει 80αρα μπαταρία. Σε ένα 250αρη θέλει 20-25' για πλήρη φόρτιση. Δηλαδή για 400+ χλμ αυτονομίας. Ούτε καφέ δεν προλαβαίνεις να αγοράσεις αν έχει λίγο κόσμο η περιοχή. Δε μιλάω καν για ψώνια.

ΟΚ με το θερμικό θες 5'; Στην εβδομάδα πόσες φορές θα το κάνεις; Αν είναι κάθε μέρα ναι. Αλλά στην εβδομάδα;
Τώρα τα έκανες λίγο πιο "λιανά" με τους χρόνους και τα χιλιόμετρα..
Έτσι κάτι λέει.
 
Σου λέω εγώ από τον κουμπάρο μου που έχει εδώ και 3 μήνες το 500ρακι.
Για μέσα στην πόλη είναι τρομερό λέει. Πολύ ωραία κύλιση, άνετο, και σβέλτο! Το οδήγησα κι εγώ μέχρι Κορινθο. Κι όμως η πορδη είναι σβελτο και μένουν κάγκελο δίπλα στα φανάρια που βλέπουν να πετάγεται μια πορδη 😔 Του φτάνει και περισσευει. Ξεκινάει με 100% και γυρνάει με 60% . Κάποιες φορές δεν το φορτίζει κάθε βράδυ.
Πρόσεξε όμως με τι προΰποθεσεις το πήρε:
1) έχει μονοκατοικία άρα ιδιωτική θέση στάθμευσης
2) εγκαταστησε ταχυφορτιστη 22kw
3) έχει και άλλο αμάξι μεγαλύτερο (πετρέλαιο)
4) το πήρε με leasing για να μην μείνει με τον "μουτζούρη" στο χέρι.
Οποιαδήποτε μια από τις 4 προΰποθεσεις έλειπε, δεν θα προχωρούσε σε αγορά ηλεκτρικού.
Και φυσικά θεωρεί ΤΡΑΓΙΚΟ ότι κάνει αυτό το πράγμα 37000 όταν ΤΟ ΙΔΙΟ κάνει 15000 υβριδικό! Καμία λογική.
Μπορεί μια φόρτιση να του στοιχίζει 3 ευρώ , αλλά στην ουσία λέει σε βάζουν να πληρώσεις μπροστά 10 χρόνια βενζίνες. 😉
Ποιά είναι η πορδή;;
Ποιό αυτοκίνητο δλδ;;;
 
Ναι το fiat500 το έβγαλαν ηλεκτρικο. 37000 η απλή έκδοση και 42000 η 3+1 εκδοση!!! . Ότι να ναι. Δεν έχεις ακούσει την έκφραση μουτζούρης 😁; το λέμε όταν κάτι θα σου μείνει στο χέρι χωρίς αξία
 
Γι'αυτό ρωτάω.. υπάρχει πόλη στην Ευρώπη που οι κάτοικοί της έχουν στην πλειοψηφία τους γκαράζ , άρα θα μπορούν να πετάξουν το θερμικό τους για ένα ηλεκτρικό χωρίς βραχνά;;;;
δεν ειναι μονο να εχουν στην πλειοψηφια τους γκαραζ. Θα αρκουσε να εχουν επαρκες δικτυο στις ΕΟ, που λογω γεωγραφιας ισως το χρησιμοποιουν και για τις καθημερινες μετακινησεις τους. Επισης, αν ηταν πολιτισμενοι (και οχι ζωα οπως εμεις) και σεβοταν θεσεις φορτισης, γινεται δουλιτσα και με τους δημοσιους φορτιστες (ειτε των δημων ειτε στα καταστηματα. Καθε lidl και ΑΒ εχει πλεον και φορτιστη).

2) εγκαταστησε ταχυφορτιστη 22kw
4) το πήρε με leasing για να μην μείνει με τον "μουτζούρη" στο χέρι.
Οποιαδήποτε μια από τις 4 προΰποθεσεις έλειπε, δεν θα προχωρούσε σε αγορά ηλεκτρικού.
Και φυσικά θεωρεί ΤΡΑΓΙΚΟ ότι κάνει αυτό το πράγμα 37000 όταν ΤΟ ΙΔΙΟ κάνει 15000 υβριδικό! Καμία λογική.
Μπορεί μια φόρτιση να του στοιχίζει 3 ευρώ , αλλά στην ουσία λέει σε βάζουν να πληρώσεις μπροστά 10 χρόνια βενζίνες. 😉
2-3 μικρες παρατητησεις
2. ο φορτιστης ειναι οντως 22kw διοτι υποθετω εχει τριφασικο 32Α οποτε αυτο αντιστοιχει στα 22kw, ΑΛΛΑ το φιατακι δεν παιζει να φορτιζει με τοσο. Ο onboard charger του υποθετω θα ειναι στα 7.2kw. Τα τεσλα, που εχουν απο τους ισχυροτερους onboard chargers, εχουν 11kw.
4. κανει 37000, ομως θα το περασει στα εξοδα για 56.000 και θα γλυτωσει ο,τι εφορια φορολογειται για αυτο το ποσο ;) Το ιδιο ισχυει για αγορα οσο και για ληζινγκ.
 
Ποιο λίγο από δω και από εκεί; Διάβασες τις ισχύς; Μέσα σε ένα δεκάλεπτο έχεις βάλει για πλάκα 200χλμ. Το νέο Model 3 έχει 80αρα μπαταρία. Σε ένα 250αρη θέλει 20-25' για πλήρη φόρτιση. Δηλαδή για 400+ χλμ αυτονομίας. Ούτε καφέ δεν προλαβαίνεις να αγοράσεις αν έχει λίγο κόσμο η περιοχή. Δε μιλάω καν για ψώνια.

ΟΚ με το θερμικό θες 5'; Στην εβδομάδα πόσες φορές θα το κάνεις; Αν είναι κάθε μέρα ναι. Αλλά στην εβδομάδα;
Δεν εχεις ακριβως αδικο αλλα ειναι και λιγο υπεραπλουστευση. Δεν θυμαμαι απεξω το charging curve αλλα το 20-25' ειμαι 99% σιγουρος οτι αφορα φορτιση 10-80% που αντιπροσωπευει ισως 400χλμ αυτονομιας, ΑΛΛΑ σε συνθηκες κινησης πολης. Επισης 250αρηδες δεν υπαρχουν μεσα στις πολεις. Του golden hall ειναι 150αρης. Αταλαντη, ψαθοπυργος, λαρισσα ειναι 250αρηδες, αλλα της λαρισσας δεν ειναι μεσα στην πολη. Οταν με το καλο φτιαχτει των ιωαννινων, ισως αυτος να ειναι καπου κοντα στην πολη (αν και το αμφιβαλλω, διοτι δεν εχει νοημα. Το βασικο ειναι να καλυπτουν τις μεγαλες διοδους). Αυτοι που ειπα ειναι ολοι tesla superchargers.
Οι 300αρηδες της δεη, απο οτι θυμαμαι ειναι μονο καθ'ονομα 300αρηδες και πρακτικα δινουν περιπου τα μισα (ισως να δινουν περισσοτερα σε αυτοκινητα των 800v, αλλα δεν το θυμαμαι απεξω).
Επισης το γεγονος οτι καποιος ειναι "!50αρης" ή "250αρης" δεν σημαινει οτι δινει αυτην την ισχυ συνεχεια καθολη την φορτιση. Μαλλον να το πω πιο σωστα, δεν σημαινει οτι το αυτοκινητο την κανει αποδεκτη αυτην την ισχυ. Εκει μπαινουν στη μεση τα charging curves και αποδεικνυονται καποιες φορες πιο σημαντικα απο τη μεγιστη στιγμιαια ισχυ φορτισης. Αυτα ομως ειναι πιο πολυπλοκα θεματα και δεν ξερω ποσους αφορουν, παρα τον κατοχο του εκαστοτε οχηματος.
 
Εννοείται έχει τριφασικο. Μονοκατοικία χωρίς τριφασικό; Εδώ έχουμε στα διαμερισματα. Έχει 5 μπάρες φόρτισης το fiat. Το έχει βάλει στην 3η σκάλα που νομίζω αντιστοιχεί στα 7.2kw για να μην επιβαρύνει την μπαταρία. Αφού έχει το άλλο αμάξι δεν καίγεται να το φορτίζει γρήγορα.
Αφού το πήρε leasing. Τι 56000; Ότι δόση θα δίνει στο leasing θα το περνάει στα έξοδα. 27000 θα έχει δώσει στο leasing για 5 χρόνια. Μην ξεχνας και την κρατική επιδότηση που είναι γενναία στα αμιγώς ηλεκτρικά.
 
Εννοείται έχει τριφασικο. Μονοκατοικία χωρίς τριφασικό; Εδώ έχουμε στα διαμερισματα. Έχει 5 μπάρες φόρτισης το fiat. Το έχει βάλει στην 3η σκάλα που νομίζω αντιστοιχεί στα 7.2kw για να μην επιβαρύνει την μπαταρία. Αφού έχει το άλλο αμάξι δεν καίγεται να το φορτίζει γρήγορα.
Αφού το πήρε leasing. Τι 56000; Ότι δόση θα δίνει στο leasing θα το περνάει στα έξοδα. 27000 θα έχει δώσει στο leasing για 5 χρόνια. Μην ξεχνας και την κρατική επιδότηση που είναι γενναία στα αμιγώς ηλεκτρικά.
https://www.evexpert.eu/c/product-selection-by-electric-car/fiat/500e

οντως 11kw ο onboard charger στο φιατακι. Μπραβο τους! Παντως, πες του να μην αγχωνεται για την μπαραρια, διοτι α. ειναι ληζινγκ οποτε στα @@ του, β. οι μπαταριες ζοριζονται στις ταχυφορτισεις και οχι στα ρευματα AC που βγαζουν της πλακας ισχυ. Θα μπορουσα να γραψω και αλλα tips για την υγεια της μπαταριας, αλλα οπως ειπα ειναι ληζινγκ οποτε δεν τον ενδιαφερει :)

Σου ειπα νουμερα για αγορα, αλλα ειμαι σχεδον σιγουρος οτι το +50% φορομπονους, ισχυει και για τα μισθωματα του leasing. Δηλ πχ μισθωμα 1000 ευρω, το καταχωρει ως εξοδο 1500 ευρω. Για την αγορα στο ονομα εταιρειας, ισχυει 100% αυτο που λεω και ειμαι αρκετα σιγουρος οτι ισχυει και για ληζινγκ
 
  • Like
Reactions: pauleta