Αυτοκινητιστικά νέα

Η VW μόλις τώρα έβγαλε αυτοκίνητο που κάνει ένα κάποιο γκέλ στην αγορά με το ID7.
Το ID3 -υποκειμενικά τελείως- δεν μου αρέσει καθόλου ενώ το ID4 ενώ παραπέμπει περισσότερο σε αυτοκίνητο παραδοσιακού κατασκευαστή, είναι σε τιμή που δεν παραπέμπει σε VW. Όποιος δίνει αυτά τα χρήματα θα πάρει Audi.

Από τους υπόλοιπους μόνο η Mercedes έχει πλήρες ηλεκτρικό lineup -το οποίο να είναι και αξιοπρεπές, σε τιμές mercedes βέβαια.
το κακο με τις merc ειναι οτι δεν εχουν αμιγως ηλεκτρικη πλατφορμα (τουλαχιστον στα "φτηνα" τους μοντελα, εως eqb), το ιδιο και η volvo (εως το ex30). Ειναι πραγματικα κριμα να μπαινεις σε ηλεκτρικο xc40 και c40 και να βλεπεις τουνελ μεταδοσης.
 
Αυτό από που προκύπτει; Δεν ξέρω αν στην Ελλάδα δεν πουλάνε λόγω τιμών, αλλά πχ στη Νορβηγία που ήμουν πρόσφατα οι δρόμοι ήταν γεμάτοι από Audi e-tron και λοιπά premium Γερμανικά ηλεκτροκίνητα.
Όπως δεν είναι αντιπροσωπευτικη η Ελλάδα έτσι δεν είναι και η Νορβηγία ( πρωτη σε πωλήσεις ηλεκτρικών εκεί είναι η tesla ) .
Η ίδια η VW έχει ανακοινώσει τις περικοπές στα μικρά ηλεκτρικά της όπως ID3 και Born γιατί απλά πατωσαν και ανέστειλε την κατασκευή νέου εργοστασιου .
 
Last edited:
To ID.7 κάνει μπαμ ότι προσπαθεί να χτυπήσει το Model 3, αλλά είναι πανάκριβο συγκριτικά. Μόνο για fans της VW.

Επίσης, αν δεν βγάλουν κάτι που θα στοχεύει στο Model Y δεν έχουν καμία τύχη. Αυτό το market segment είναι που φέρνει τα πολλά λεφτά.
Και όχι, το ID.4 δεν το ανταγωνίζεται.

Το ότι το model 3 είναι το πρώτο του segment δεν σημαίνει πως δεν θα υπάρξουν και άλλα σε διαφορετικά price points που στοχεύουν στα υποκοινά της κατηγορίας.
Και στη κατηγορία του golf υπάρχουν 10 αυτοκίνητα, από το Dacia Sandero μέχρι το Α45 των 120 χιλιάδων. Το αντίστοιχο θα γίνει και στη κατηγορία των Model 3, Y κλπ. Κάποιος που θέλει τα αντίστοιχα στο premium segment αυτή τη στιγμή μπορεί να δεί μόνο τα EQE, EQE SUV και e-tron. Σε εμένα είναι προφανές πως οι επιλογές θα πληθύνουν.

το κακο με τις merc ειναι οτι δεν εχουν αμιγως ηλεκτρικη πλατφορμα (τουλαχιστον στα "φτηνα" τους μοντελα, εως eqb), το ιδιο και η volvo (εως το ex30). Ειναι πραγματικα κριμα να μπαινεις σε ηλεκτρικο xc40 και c40 και να βλεπεις τουνελ μεταδοσης.

Τα EQA/B όμως δεν είναι στο μέγεθος του Y έτσι και αλλιώς. Μόνο με το EQE SUV συγκρίνεται σε μέγεθος, το οποίο είναι τελείως άλλη κατηγορία κατά τα άλλα.
 
Τα EQA/B όμως δεν είναι στο μέγεθος του Y έτσι και αλλιώς. Μόνο με το EQE SUV συγκρίνεται σε μέγεθος, το οποίο είναι τελείως άλλη κατηγορία κατά τα άλλα.
ειναι (νομιζω) στα λεφτα του ομως :)
 
Σωστά αλλά δεν μπορείς να συγκρίνεις cross segment αυτοκίνητα στα ίδια χρήματα :sneaky:
Εάν θέλεις τους χώρους του Model Y μπορείς να κοιτάξεις μόνο αντίστοιχα σε μέγεθος αυτοκίνητα. Στην ίδια κατηγορία τώρα, προφανώς και θα υπάρχουν επιλογές με διαβαθμίσεις στη τιμή -και το τελικό προϊόν φυσικά.
 
Πιο σωστή έκφραση θα ήταν ότι υπερεκτίμησαν την ζήτηση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η αγορά των EVs συνεχίζει να μεγαλώνει αλλά με ρυθμούς μικρότερους από τους αναμενόμενους, τουλάχιστον για την VW.

Οπότε υπάρχει υπερπροσφορά από την μεριά τους, με αποτέλεσμα να κάνουν διορθωτικές κινήσεις (κλεισίματα εργοστασίων, απολύσεις, κτλ).
αυτο συνεβη και με αρκετους αλλους, πχ ford. Τα εκανε μανταρα με το mach-e ενω ταυτοχρονα δεν ειχε την αναμενόμενη ζητηση στα υπολοιπα της ηλεκτρικα. Γενικα στην αμερικη φαινεται να υπαρχει θεμα στην πωληση των ηλεκτρικων (εκτος τεσλα που συνεχιζουν να πουλανε). Αλλα η αμερικη ειναι μια ιδιομορφη περιπτωση, οπου η βενζινη ειναι εξαιρετικη φτηνη και υπαρχουν πολιτειες που πρεπει να καλυψεις τεραστιες αποστασεις.
Απο οτι φαινεται, σε ικανες ποσοτητες πουλαει μονο η τεσλα και οι κινεζοι (κυριως εντος κινας αλλα και εκτος).
 
Η tesla παίζει με όρους εταιρείας τεχνολογίας και οχι αυτοκινητοβιομηχανιας . Το κέρδος που αφήνει το κάθε αυτοκίνητο της επιτρέπει είτε να ρίξει τις τιμές είτε να αναβαθμίσει τα αυτοκίνητα της χωρίς μεγάλες αλλαγές στην τιμή.
Για μένα κανένας Ευρωπαίος δεν μπορεί να κινηθεί με τετοιο πλανο , ειδικά στις κατηγορίες που πουλάει η tesla .
O μονος εχθρος της είναι η BYD .
 
Εδώ η VW τις προάλλες συνειδητοποίησε το ότι το να έχεις 1000 διαφορετικά options που μπορεί να βάλει ο καθένας στο αμάξι του εκτοξεύουν το κόστος κατασκευής και κατ' επέκταση την τελική τιμή.

Τα προφανή δεν είχαν καταλάβει.. Ή πιο σωστά τα ήξεραν, αλλά δεν τους ένοιαζε όσο πλήρωναν τα κορόιδα. Τώρα που ζόρισαν τα πράγματα "ευαισθητοποιήθηκαν".
 
Η tesla παίζει με όρους εταιρείας τεχνολογίας και οχι αυτοκινητοβιομηχανιας . Το κέρδος που αφήνει το κάθε αυτοκίνητο της επιτρέπει είτε να ρίξει τις τιμές είτε να αναβαθμίσει τα αυτοκίνητα της χωρίς μεγάλες αλλαγές στην τιμή.
Για μένα κανένας Ευρωπαίος δεν μπορεί να κινηθεί με τετοιο πλανο , ειδικά στις κατηγορίες που πουλάει η tesla .
O μονος εχθρος της είναι η BYD .
απο την αλλη ομως, για να λεμε αληθειες, κουβαλει τα κουσουρια των εταιρειων τεχνολογιας. Στα θετικα ειναι οτι εξελισσει συνεχως το προιον της, στα αρνητικα οτι το λανσαρει ημιτελες.
Απο τη μια πλευρα, παρα πολλα features ενεργοποιηθηκαν μετα την αγορα, με αποτελεσμα να δωσει νεες δυνατοτητες στους κατοχους. Απο την αλλη πχ εχει βαλει led matrix φωτιστικα σωματα, χωρις ομως τη δυνατοτητα της ενεργοποιησης/απενεργοποιησης συγκεκριμενων ζωνων αναλογα με τα αυτοκινητα μπροστα.
 
Και όπως έχω σημειώσει και άλλες φορές στον πολιτισμένο κόσμο έχει τεράστιο δίκτυο Superchargers κυριολεκτικά Plug 'n' Play. Ούτε εμείς με τις βενζίνες δεν είμαστε τόσο μπροστά με 100+ χρόνια εξέλιξης. ΔΕΝ χρειάζεται να έχεις ούτε πάρκινγκ, ούτε τίποτα. Πας, κουμπώνεις και φορτίζεις.

Είναι άλλο ένα αυτοκίνητο απλά με περισσότερα μπιμπλίκια και διαφορετικό κινητήρα. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο. Την ίδια στιγμή ΌΛΟΙ οι υπόλοιποι τραβάνε τον αλίμονο με τους εκατοντάδες φορτιστές που υπάρχουν. Πχ στο Ελληνικό FB διαβάζεις συνέχεια για φορτιστές εκτός λειτουργίας. Πχ στην Αράχοβα πέρυσι ένα bug ακινητοποιούσε τα Tesla. Στην Αμερική η Electrify America που προσπαθεί να ανταγωνιστεί το δίκτυο SC είναι τέρμα τραγική. Έβλεπα ένα βίντεο από το Ford F150 Lightning και η κοπέλα απηύδησε.

Μόνο η Ionity δείχνει ότι μπορεί να ανταγωνιστεί την Tesla σε αυτό το κομμάτι αλλά όσο δεν στηρίζεται από τους υπόλοιπους δεν πρόκειται να γίνει το μπαμ από κανένα.

Και αυτός είναι ένας λόγος που ένας ένας οι κατασκευαστές προσδένονται στο άρμα της Tesla. Τουλάχιστον να μπορέσουν να έχουν το backbone της φόρτισης μπας και πουλήσουν τίποτα.
 
Σε κάθε WV ev που Πουλιέται στην Κίνα , η εταιρεία μπαίνει μέσα 15Κ, από επίσημη πηγή.
Tesla vs Κινέζων (θα?) είναι ο αγώνας στα ηλεκτρικά…
 
Επειδή έχω χάσει λίγο τις εξελίξεις, τι γίνεται με το θέμα των ηλεκτρικών με τις πολικές θερμοκρασίες;

Τελευταία φορά είχα διαβάσει γι'αυτό 2-3 χρόνια πριν, όπου υπήρχε έντονος προβληματισμός για ταξίδι σε μείον καμπόσους, και βέβαια για μποτιλιαρίσματα που μπορεί να προκύψουν σε αυτοκινητόδρομο λόγω χιονιού. Είχα ζήσει ένα τέτοιο στην... Ελλάδα παρακαλώ, κοντά στο Αρτεμίσιο, όπου είχαμε κάτσει κολλημένοι για κάνα 6ωρο. Βέβαια οι θερμοκρασίες ήταν 1-2 βαθμοί, πόσο μάλλον εδώ που μπορεί να είναι εύκολα -15 και βγάλε. Αν η μπαταρία όντως υπολειτουργεί, τότε μιλάμε για χοντρό θέμα, τόσο ασφαλείας, (αφού θα ξεπαγιάζουν οι άνθρωποι μέσα), όσο και λειτουργικό, αφού άντε φόρτισε τα μετά για να ξεκινήσουν.
 
Επειδή έχω χάσει λίγο τις εξελίξεις, τι γίνεται με το θέμα των ηλεκτρικών με τις πολικές θερμοκρασίες;

Τελευταία φορά είχα διαβάσει γι'αυτό 2-3 χρόνια πριν, όπου υπήρχε έντονος προβληματισμός για ταξίδι σε μείον καμπόσους, και βέβαια για μποτιλιαρίσματα που μπορεί να προκύψουν σε αυτοκινητόδρομο λόγω χιονιού. Είχα ζήσει ένα τέτοιο στην... Ελλάδα παρακαλώ, κοντά στο Αρτεμίσιο, όπου είχαμε κάτσει κολλημένοι για κάνα 6ωρο. Βέβαια οι θερμοκρασίες ήταν 1-2 βαθμοί, πόσο μάλλον εδώ που μπορεί να είναι εύκολα -15 και βγάλε. Αν η μπαταρία όντως υπολειτουργεί, τότε μιλάμε για χοντρό θέμα, τόσο ασφαλείας, (αφού θα ξεπαγιάζουν οι άνθρωποι μέσα), όσο και λειτουργικό, αφού άντε φόρτισε τα μετά για να ξεκινήσουν.
Προφανώς υπάρχει θέμα, αλλά η εξέλιξη στην αντιμετώπισή του είναι πάρα πολύ γρήγορη και το βασικό είναι η ύπαρξη -και εδώ- πυκνών δικτύων ταχυφορτιστών. Το παρακάτω άρθρο είναι ενδιαφέρον σε αυτό το θέμα, αν και συνθήκες που περιγράφονται εκεί δεν θα συναντήσουμε στην Ελλάδα όσο αφορά τη διάρκειά τους στο χρόνο.


Μετέφρασα και μερικά αποσπάσματα:
  • Ο κύριος Φλόερ δεν συμπαθεί την κατεύθυνση που έχει πάρει η χώρα του. "Στη Νορβηγία, ζούμε στον δικό μας κόσμο, ένα φανταστικό κόσμο," είπε. "Είμαστε τόσο πλούσιοι που θέλουμε να δείξουμε πόσο καλοί είμαστε." δείχνοντας την αντίθεσή του για τη μετάβαση αποκλειστικά σε ηλεκτροκίνηση.
  • Αλλά γενικά, οι δοκιμαστές έχουν βρει ότι στις πιο σκληρές αρκτικές θερμοκρασίες, η αυτονομία μακράς απόστασης παραμένει 60 έως 70 τοις εκατό του τι μπορεί να επιτύχει ένα αυτοκίνητο σε ζεστό καιρό.
  • Το κρύο καιρό μπορεί να διπλασιάσει ή ακόμα και να τριπλασιάσει τους χρόνους φόρτισης, αλλά οι περισσότεροι Νορβηγοί φορτίζουν στο σπίτι - και κάποια μοντέλα τώρα επιτρέπουν στον οδηγό να προθερμάνει την μπαταρία για να επιταχύνει τον χρόνο επαναφόρτισης.
  • Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι "αρκετά ικανά να αντεπεξέλθουν στον χειμώνα αν ξέρετε τι κάνετε," είπε ο κύριος Φρυντλουντ. "Η πρόκληση είναι να διδάξουμε τους νέους πώς να το κάνουν αυτό."
 
  • Like
Reactions: Maestro
Οσονούπω και η BYD στην Ελλάδα στα επιβατικά EV γιατί στα επαγγελματικά EV τα έχουμε εμείς...

Η τιμή πάντως του Συγγελίδη στα C3 τα σπάει ..άκου 15.900...
 
Επειδή έχω χάσει λίγο τις εξελίξεις, τι γίνεται με το θέμα των ηλεκτρικών με τις πολικές θερμοκρασίες;

Τελευταία φορά είχα διαβάσει γι'αυτό 2-3 χρόνια πριν, όπου υπήρχε έντονος προβληματισμός για ταξίδι σε μείον καμπόσους, και βέβαια για μποτιλιαρίσματα που μπορεί να προκύψουν σε αυτοκινητόδρομο λόγω χιονιού. Είχα ζήσει ένα τέτοιο στην... Ελλάδα παρακαλώ, κοντά στο Αρτεμίσιο, όπου είχαμε κάτσει κολλημένοι για κάνα 6ωρο. Βέβαια οι θερμοκρασίες ήταν 1-2 βαθμοί, πόσο μάλλον εδώ που μπορεί να είναι εύκολα -15 και βγάλε. Αν η μπαταρία όντως υπολειτουργεί, τότε μιλάμε για χοντρό θέμα, τόσο ασφαλείας, (αφού θα ξεπαγιάζουν οι άνθρωποι μέσα), όσο και λειτουργικό, αφού άντε φόρτισε τα μετά για να ξεκινήσουν.
παιρνεις ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ηλεκτρικο που εχει αντλια θερμοτητας, ωστε να ελαχιστοποιησεις την καταναλωση του κλιματισμου. Απο εκει και περα ομως, ειναι διαφορετικο πραγμα οι χαμηλες θερμοκρασιες (πχ σκανδιναβια) και διαφορετικο πραγμα να μεινεις 2 μερες αποκλεισμενος στην αττικη οδο. Το πρωτο δεν ειναι προβλημα, απλα υπολογιζεις, αναλογα με το EV σου, απο λιγο εως πολυ αυξημενη καταναλωση, και προγραμματιζεις τις στασεις φορτισης. Το δευτερο ειναι προβλημα εκτος αν εχεις Leopard :D
 
Ναι, καλά, να δω πως θα αποκτήσεις φυσική πρόσβαση στο CAN bus.. ;)
Είναι και αυτό...
Και που δεν σου έχουν σφραγισμένες τις πόρτες και σε αφήνουν να μπεις μέσα, χάρη σου κάνουν στο δικό σου.