Αυτοκινητιστικά νέα

Δηλαδή θέλετε να πείτε ότι το όριο σε ένα σημείο της Αττικής οδού που είναι 70, είναι μελετημένο και λογικό??
Και όλως τυχαίως εκεί να έχει και κάμερα ??
Και σε τσιμπανε με την αστρική ταχύτητα των 108 χλμ/ώρα , οπότε παπαλα τρεις μήνες το δίπλωμα και πληρώνεις την έξοδο για καφέ ,δείπνο στην μεγάλη Βρετανία 😆
Αυτό δεν είναι σενάριο ,είναι μια πραγματικότητα που την έζησα πριν κάνα χρόνο.
Τα όρια είναι γελοία ,χωρίς καμμία σχέση με τον ρεαλισμό και με την λογική του τσαμπουκα και μόνο.
ΔΕΝ μπορείς να έχεις 130 όριο στην ΕΟ ΑΘΗΝΏΝ-ΠΑΤΡΏΝ και ΠΟΥΘΕΝΆ το ίδιο στην ΕΟ ΑΝΤΊΡΡΙΟΥ ΙΩΑΝΝΊΝΩΝ που είναι πιο καινούργια και καλοσχεδιασμένη.
Όποιος μπορεί να το εξηγήσει , τον ακούω προσεκτικά.

(αυτό ίσχυε πριν από 1χρονο,αν άλλαξε κάτι ,μακάρι δηλαδή να άλλαξε, δεν το ξέρω)
 
Μια χαρά γίνεται το κακό και σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με νησίδα, και από το πουθενά. Δείτε πόσα βίντεο κυκλοφορούν από dashcams από το εξωτερικό κυρίως. Το πιο συχνό απ'ολα, παράλληλη ροή (με 130), εσύ αριστερά, κάποιος δεξιά λίγο μπροστά σου (άρα να βρίσκεσαι στη νεκρή του ζώνη για πολλή ώρα λόγω παράλληλης ροής) και να αποφασίσει να αλλάξει λωρίδα. Πλακώνεις τα φρένα, και είτε χάνεις τον έλεγχο κι αρχίζεις να κυλάς σα μπάλα στους υπόλοιπους, είτε σταματάς και δημιουργείς καραμπόλα 1 χιλομέτρου. Από το τίποτα, χωρίς κανείς να κάνει "επικίνδυνη" οδήγηση συνειδητά.
Ιάσωνα θα σου πω κάτι που μπορείς να το θεωρήσεις ακραίο αλλά ,δυστυχώς , ισχύει 100%.
Ο μαλακ@ς είναι πάνταχου παρών και ανίκητος.
Όποιος θέλει να εχει100% ασφαλεια ,κάθεται σπίτι του και παρακαλάει να μην πέσει πάνω του κάνα αεροπλάνο (βλέπε Ολλανδία).
Εγώ από τα 18 μου καβαλάω μηχανάκι και κάθε μέρα που γυρνάω σπίτι μου λέω μέσα μου "άντε την σκαπουλαρες και σήμερα"
Ε ..αν δεν ήθελα ρίσκα ας μην το καβαλαγα .... ας πήγαινα με το μετρό.
 
Ιάσωνα θα σου πω κάτι που μπορείς να το θεωρήσεις ακραίο αλλά ,δυστυχώς , ισχύει 100%.
Ο μαλακ@ς είναι πάνταχου παρών και ανίκητος.
Όποιος θέλει να εχει100% ασφαλεια ,κάθεται σπίτι του και παρακαλάει να μην πέσει πάνω του κάνα αεροπλάνο (βλέπε Ολλανδία).
Εγώ από τα 18 μου καβαλάω μηχανάκι και κάθε μέρα που γυρνάω σπίτι μου λέω μέσα μου "άντε την σκαπουλαρες και σήμερα"
Ε ..αν δεν ήθελα ρίσκα ας μην το καβαλαγα .... ας πήγαινα με το μετρό.

Βρε σύμφωνοι, εγώ άλλο ήθελα να πω με το ποστ, το παράδειγμα ήταν τέτοιο στο οποίο δεν υπάρχει μαλάκας, απλά μια κακή εκτίμηση, μια στιγμή αφηρημάδας που θα μπορούσε να συμβεί και στον πλέον προσεκτικό.
 
Όλα είναι θέμα πιθανοτήτων. Απλά κοιτάς να τις έχεις όσο γίνεται υπέρ σου σε όσο το δυνατό μεγαλύτερο βαθμό.
Ο πιο προσεκτικός και ευσυνείδητος τις έχει υπέρ του. Αλλά το πρόβλημα είναι ότι έχει χαθεί η μπάλα στο τι θεωρείται προσεκτικό και ευσυνείδητο.
Και σε αυτό φταίει η έλλειψη οδη(γι)κής παιδείας η οποία - χωρίς να θέλω να φανώ συνταξιούχος στον καφενέ που λέει τσ τσ τσ τσ σε τι κόσμο φέρνουμε τα παιδιά μας - πλέον υποφέρει από παντελή έλλειψη διαπαιδαγώγησης και της λείπουν ακόμα κι εκείνα τα έστω ψίχουλα του παρελθόντος που ήταν μεν ανεπαρκή αλλά κάτι έσωναν.

Πραγματικά πιστεύετε ότι ασχολείται κανείς με τη σωστή οδήγηση; Ούτε καν. Είναι πολύ χειρότερα τα πράγματα απ' ό,τι φαντάζεστε και απ' ό,τι ήταν στο παρελθόν. Το δίπλωμα στο σπίτι με το αζημίωτο και χωρίς πολλά πολλά είναι ο κανόνας.
Τα υπόλοιπα είναι στατιστική τροχαίων δυστυχημάτων.
 
  • Like
Reactions: mdvq
Και μου δίνεις εξαιρετική πάσα για να αντιστοιχησω τα sw με τα αυτοκίνητα. Στα πρώτα σου μηνύματα είχες γράψει ότι τα 400χλμ βγαίνουν άνετα από ένα αυτοκίνητο αν έχει καλά καθίσματα και σωστή θέση οδήγησης. Ποιο οικονομικό αυτοκίνητο είναι τέτοιο; Ελάχιστα ίσως και κανένα. Άσε που ο θόρυβος του κινητήρα είναι υπαρκτός. Αντίθετα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πολύ πιο ήσυχο και χωρίς κραδασμούς κάνοντας το ιδανικό για τέτοιες μεγάλες αποστάσεις. Το ίδιο ισχύει και με τα sw στα μικρά διαμερίσματα. Ότι και να κάνεις δε θα πάρεις σωστό ήχο. Θα βελτιωθεί κάπως αλλά όχι πολύ. Οπότε πάλι ίσως δώσεις χρήμα χωρίς λόγο ενώ θα μπορούσες να το διαθέσεις κάπου αλλού. Πχ σε καλύτερη τηλεόραση.

Όσο για την αυτονομία που τη συνδυάζεις με τον κίνδυνο δε θέλω να το σχολιάσω χρονιαρες μέρες. Δε ζούμε στην Αυστραλία. Στην Ελλάδα ζούμε. Θα σε γλιτώσει το θερμικό; Από τι; Έτσι και σου την πέσει αρκούδα θες τανκ για να γλιτώσεις. Η νομίζεις ότι στα βουνά θα σε σώσει η βενζίνη. Που θα βρεις να ανεφοδιαστεις; Όπως θα γεμίσεις το ηλεκτρικό έτσι θα κάνεις και το θερμικό. Αφού στα βουνά δεν υπάρχει τίποτα. Ποια η διαφορά μεταξύ των δύο;
Αν μου επιτρέπεις. Έχω μείνει στο βουνό χωρίς βενζίνη , 50 χλμ από το σπίτι μου από μ@λακία μου αφού πόνταρα πως θα βρώ σε ένα βενζινάδικο που εν τω μεταξύ είχε βάλει λουκέτο. Ε, πήρα τον κολλητό μου και σε μισή ώρα μου έφερε ένα μπιτόνι. Αν είχα ηλεκτρικό θα έπρεπε να καλέσω οδική, ψιλοανέκδοτο βέβαια στην καρδιά του Ψηλορείτη, η πλησιέστερη είναι 70 χλμ μακριά.
 
Αν μου επιτρέπεις. Έχω μείνει στο βουνό χωρίς βενζίνη , 50 χλμ από το σπίτι μου από μ@λακία μου αφού πόνταρα πως θα βρώ σε ένα βενζινάδικο που εν τω μεταξύ είχε βάλει λουκέτο. Ε, πήρα τον κολλητό μου και σε μισή ώρα μου έφερε ένα μπιτόνι. Αν είχα ηλεκτρικό θα έπρεπε να καλέσω οδική, ψιλοανέκδοτο βέβαια στην καρδιά του Ψηλορείτη, η πλησιέστερη είναι 70 χλμ μακριά.

Δεκτό. Αλλά ήταν λάθος υπολογισμός. Θα μπορούσε να συμβεί στον κάθε ένα. Εσύ ήσουν ντόπιος και είχες φίλους, εγώ που είμαι ξένος αναγκαστικά θα φώναζα την οδική βοήθεια. Δεν αλλάζει κάτι.

Και να χρησιμοποιήσω το πλεονέκτημα του ηλεκτρικού; Δεν υπήρχε κάποιο χωριό πριν; Ένας ηλεκτρικός θα μπορούσε να βάλει μερικά χιλιόμετρα από ένα καφενείο. Ο θερμικός αναγκαστικά θα έμενε στα βουνά. ;)

Εξακολουθώ και επιμένω ότι παίρνουμε τις ακραίες περιπτώσεις που ίσως δεν δούμε ποτέ. Χτες ο φίλος από πάνω υπονόησε ότι τα ηλεκτρικά στο βουνό είναι επικίνδυνα διότι δεν ακούγονται και πρέπει να πατάς κόρνα. Πόσοι έχετε βρεθεί στο τσακ με κοπάδι από γελάδια; Τα έχετε δει να ιδρώνει το αφτί τους. Τα έχουν όλα γραμμένα στα "βυζιά" τους. Όποτε γουστάρουν αυτά θα μετακινηθούν. Καλά για αγριογούρουνα δεν το συζητάω. Το πιο επικίνδυνο ζώο της χώρας μας μακράν. Και γενικά από τα πιο επικίνδυνα παγκοσμίως. Ποτέ δεν περπατάνε παρά μόνο τρέχουν.

Άσε που στο βουνό με δάσος δεν ακούγονται οι θόρυβοι. Και πιστέψτε με ότι έχω ιδία εμπειρία σαν παλιός πρόσκοπος. Μόλις τα παιδιά σκόρπιζαν στο δάσος δεν άκουγες κιχ. Μιλάμε για απόλυτη ησυχία. Το ίδιο και με τα αυτοκίνητα που πέρναγαν. Έπρεπε να έχεις σχεδόν οπτική επαφή για να τα ακούσεις.


Ζώνη δάσους από κωνοφόρα δέντρα που έχει πλάτος 30μ. μειώνει την ένταση του θορύβου κατά 5-6 decibels, ενώ σε ζώνη πλάτους 100μ. η μείωση της έντασης μπορεί να φθάσει και τα 30 decibels (Ζάχαρης 2007).

Και επίσης κάτι που αναφέρθηκε σχετικά με τις ταχύτητες. Γράφτηκε ότι είναι επικίνδυνο να έχεις μεγάλη διαφορά. Σχετικά σωστή παρατήρηση. Αλλά τι είναι καλύτερο; 50 με 100 χλμ/ω ή 100 με 150 χλμ/ω; Σε ποια από τις δυο περιπτώσεις θα αντιδράσεις καλύτερα. Στα 100 ή τα 150 χλμ; Δε νομίζω ότι είναι πολλοί άνθρωποι και αυτοκίνητα παγκοσμίως που μπορούν να κάνουν ελιγμό με τέτοια χιλιόμετρα και να το "σώσουν". ΟΚ μπορεί τα σύγχρονα ηλεκτρονικά να σε βοηθήσουν αλλά η ταχύτητα είναι πολύ μεγάλη για να πεις ότι "την έχω"
 
Έτσι για τους αριθμούς η διαφορά μεταξύ 100 και 150 χλμ την ώρα είναι 28 και 41 μέτρα το δευτερόλεπτο. Μέχρι ο μέσος οδηγός να καταλάβει τι γίνεται έχει διανύσει 13 μέτρα επιπλέον.
 
Παιδιά απορία: Αν ένα ηλεκτρικό μείνει. ρυμουλκείται ή αναγκαστικά φορτώνεται;;

Φορτώνεται. Δεν υπάρχει νεκρά σαν ταχύτητα όπως στα συμβατικά. Μετά δε θυμάμαι αν ο κινητήρας θα δουλέψει σαν φρένο ή θα παράξει άεργο ισχύ που θα τα κάνει μπάχαλο.
 
και η "ρυμούλκηση" με ακίνητους τροχούς γίνεται..
οι τροχοί που θα ακουμπούσαν στην άσφαλτο κάθονται σε βάσεις με 4 μικρά "ροδάκια" η κάθε μια..
το ρυμουκλούμενο όχημα στην ουσία σηκώνεται με γερανό και "σέρνεται".
δεν έχετε δει ποτέ γερανό του ΟΑΣΑ ή τροχαίας να σηκώνει παρκαρισμένο που "κόβει" την διαδρομή του λεωφορείου;; :sneaky:
 
προσέξτε καμιά φορά τα μεγάλα φορτηγά πως πάνε "ζευγάρι" ο ένας σχεδόν "κολλητά" πίσω από τον άλλον.. υπάρχει λόγος για αυτό και δεν είναι για να μην μπει ο "ιχής" ανάμεσά τους...
(άλλωστε κανείς με ιχ δεν θέλει να μπει ανάμεσα από τα φορτηγά που κινούνται με χαμηλότερη ταχύτητα στην δεξιά λωρίδα)
αυτός ο οδηγός του φορτηγού που ακολουθεί τον μπροστινό του γιατί δεν αιφνιδιάζεται/φοβάται μη τυχόν ο μπροστινός "πλακώσει" τα φρένα;;
και ναι, κάποια στιγμή κάνουν "αλλαγή βάρδιας" και ο πίσω περνάει μπροστά... γιατί;;;
αυτο θα μπορουσες να μας το εξηγησεις λιγο περισσοτερο γιατι δεν το καταλαβα. το εχω παρατηρησει και εγω στις εθνικες οδους και δεν εχω καταλαβει τον λογο για τον οποιον γινεται. Νομιζα οτι εχει να κανει με ελαχιστοποιηση των αεροδυναμικων τριβων και μειωση της καταναλωσης.
 
Οδοιπορικο στην Ελλαδα part 2

με Την Jaguar στα pit λόγω σοβαρής βλάβης στην ηλεκτρική καλωδίωση και σε ένα σημείο της μπαταρίας που απαιτεί ολική αφαίρεση και τοποθέτησης καινούργιας , μας έδωσαν ένα tesla
Δεν θα γραψω τι κοστος θα επρεπε να επιβαρυνθει ο κατοχος εαν ειχε την φαεινη ιδεα να το ειχε αγορασει ή να ειχε ληξει η εγγυηση

Αποφασιζουμε να παμε εκδρομη Καλαβρυτα την μια βδομαδα και Θεσσαλονικη την αλλη

Στην ιστορικη πολη των Καλαβρυτων (top χριστουγεννιατικος προορισμος) και οι δυο μικροι φορτιστες off και ευτυχως ειχαμε ρευμα να φτασουμε πισω στο Αιγιο να βαλουμε καυσιμο γα να γυρισουμε Αθηνα οποτε βγαλαμε εξω την επισκεψη σε χιονοδρομικο και επιστροφη απο Ορεινη Αρκαδια εδω να τονισω οτι εαν δεν εχεις καλο σημα στο κινητο και δεν σου δωσει wifi ο βεντζινας υπαρχει σοβαρο θεμα)

Προς και απο Θεσσαλονικη ολα καλα μπορω να πω πλην οτι ενα σημειο της Protergia λογω αλλαγης καθεστωτος (πωληση της watt and volt) ηθελε νεο app νεα qr code κοκ
Θεωρω ανεπιτρεπτο η εταιρειες παροχης ενεργειας να εχουν support 9-5 λες και ειναι γραφειο προσπαθησαμε να παρουμε Protergia και ακομη περιμενουμε...
Δεν συζητω για καποιο σκεπαστρο ή ενα παγκακι να κατσεις λες και με το στανιο πρεπει να πας μεσα στο staion , ουτε συζητω τι θα γινοτανε εαν σκαγανε 4-5 την ιδια ωρα

αααααα μην το ξεχασω εαν σε 120αρι φορτιστη πανε 2 ταυτοτχρονα η αποδοση πεφτει στο 50% each
η τιμη per ΚW ηταν απο 0,55 εως και 0,77 ενω στο σπιτι ειναι περιπου 0.10€

Για μενα εραστη ακομη του Diesel για να με πεισει το ηλεκτρικο θελει ακομη πολλα ψωμια

Αυτονομια 1000 χλμ (καθαρα 650)
Μπαινω και βγαινω το πολυ σε 10 λεπτα
φορτιστες πολλους σε καθε βενζιναδικο και σε καθε πολη
 
Οδοιπορικο στην Ελλαδα part 2

με Την Jaguar στα pit λόγω σοβαρής βλάβης στην ηλεκτρική καλωδίωση και σε ένα σημείο της μπαταρίας που απαιτεί ολική αφαίρεση και τοποθέτησης καινούργιας , μας έδωσαν ένα tesla
Δεν θα γραψω τι κοστος θα επρεπε να επιβαρυνθει ο κατοχος εαν ειχε την φαεινη ιδεα να το ειχε αγορασει ή να ειχε ληξει η εγγυηση

Αποφασιζουμε να παμε εκδρομη Καλαβρυτα την μια βδομαδα και Θεσσαλονικη την αλλη

Στην ιστορικη πολη των Καλαβρυτων (top χριστουγεννιατικος προορισμος) και οι δυο μικροι φορτιστες off και ευτυχως ειχαμε ρευμα να φτασουμε πισω στο Αιγιο να βαλουμε καυσιμο γα να γυρισουμε Αθηνα οποτε βγαλαμε εξω την επισκεψη σε χιονοδρομικο και επιστροφη απο Ορεινη Αρκαδια εδω να τονισω οτι εαν δεν εχεις καλο σημα στο κινητο και δεν σου δωσει wifi ο βεντζινας υπαρχει σοβαρο θεμα)

Προς και απο Θεσσαλονικη ολα καλα μπορω να πω πλην οτι ενα σημειο της Protergia λογω αλλαγης καθεστωτος (πωληση της watt and volt) ηθελε νεο app νεα qr code κοκ
Θεωρω ανεπιτρεπτο η εταιρειες παροχης ενεργειας να εχουν support 9-5 λες και ειναι γραφειο προσπαθησαμε να παρουμε Protergia και ακομη περιμενουμε...
Δεν συζητω για καποιο σκεπαστρο ή ενα παγκακι να κατσεις λες και με το στανιο πρεπει να πας μεσα στο staion , ουτε συζητω τι θα γινοτανε εαν σκαγανε 4-5 την ιδια ωρα

αααααα μην το ξεχασω εαν σε 120αρι φορτιστη πανε 2 ταυτοτχρονα η αποδοση πεφτει στο 50% each
η τιμη per ΚW ηταν απο 0,55 εως και 0,77 ενω στο σπιτι ειναι περιπου 0.10€

Για μενα εραστη ακομη του Diesel για να με πεισει το ηλεκτρικο θελει ακομη πολλα ψωμια

Αυτονομια 1000 χλμ (καθαρα 650)
Μπαινω και βγαινω το πολυ σε 10 λεπτα
φορτιστες πολλους σε καθε βενζιναδικο και σε καθε πολη
με ολον το σεβασμο larry, αλλα παλι δεν εγινε σωστος σχεδιασμος.
Για θεσσαλονικη δεν το σχολιαζω καν, καθως δεν υπαρχει κανενας μα κανενας λογος να σταματησετε σε φορτιστη εκτος των δυο supercharger (αταλαντη και λαρισσα). Μαλιστα, με model 3 lr φτανετε κατευθειαν λαρισσα και δεν χρειαζεται καν φορτιση στην αταλαντη.

Για καλαβρυτα, σταση 15' στον σεα βελου και φτανετε καλαβρυτα με 45-50%. Η επιστροφη ειναι ευκολη διοτι ειναι κατηφορα και φτανετε παλι ανετα σεα βελου. Κοινως γινεται και μονοημερη. Αν ειχατε σκοπο να μεινετε μερες στα καλαβρυτα και να κανετε βολτες εκει γυρω, τοτε θα επρεπε να εχετε επιλεξει καποιο ξενοδοχειο που ειτε να εχει φορτιστη ειτε να ειναι διατεθειμενο να σας δωσει ρευμα με μπαλαντεζα απο σουκο.

Γενικα οι δημοσιοι δωρεαν φορτιστες (αυτοι που υπαρχουν σε νομαρχιες, δημαρχεια κτλπ) δεν ειναι να τους εμπιστευεσαι. Απο τις ιδιωτικες εταιρεις με ταχυφορτιστες, εχω φορτισει χωρις κανενα προβλημα σε dei blue, elpefuture και incharge. Protergia απο οτι εχω ακουσει, δεν ειναι οτι καλυτερο.
 
Σε αυτο με το σημα στο κινητο, ναι εχεις δικιο. Δεν μου εχει τυχει αλλα καταννοω οτι ειναι προβλημα. Λυση σε αυτο, προς το παρον, ειναι να εχεις μαζι σου rfid καρτα ενεργοποιησης του φορτιση (την αιτεισαι απο τον καθε παροχο). αυτο βεβαιως, ειναι προσωρινο προβλημα, μεχρι να μπουν pos στα φορτιστες, κατι το οποιο εχει ηδη υπερψηφιστει απο την ΕΕ.
 
με ολον το σεβασμο larry, αλλα παλι δεν εγινε σωστος σχεδιασμος.
Για θεσσαλονικη δεν το σχολιαζω καν, καθως δεν υπαρχει κανενας μα κανενας λογος να σταματησετε σε φορτιστη εκτος των δυο supercharger (αταλαντη και λαρισσα). Μαλιστα, με model 3 lr φτανετε κατευθειαν λαρισσα και δεν χρειαζεται καν φορτιση στην αταλαντη.

Για καλαβρυτα, σταση 15' στον σεα βελου και φτανετε καλαβρυτα με 45-50%. Η επιστροφη ειναι ευκολη διοτι ειναι κατηφορα και φτανετε παλι ανετα σεα βελου. Κοινως γινεται και μονοημερη. Αν ειχατε σκοπο να μεινετε μερες στα καλαβρυτα και να κανετε βολτες εκει γυρω, τοτε θα επρεπε να εχετε επιλεξει καποιο ξενοδοχειο που ειτε να εχει φορτιστη ειτε να ειναι διατεθειμενο να σας δωσει ρευμα με μπαλαντεζα απο σουκο.

Γενικα οι δημοσιοι δωρεαν φορτιστες (αυτοι που υπαρχουν σε νομαρχιες, δημαρχεια κτλπ) δεν ειναι να τους εμπιστευεσαι. Απο τις ιδιωτικες εταιρεις με ταχυφορτιστες, εχω φορτισει χωρις κανενα προβλημα σε dei blue, elpefuture και incharge. Protergia απο οτι εχω ακουσει, δεν ειναι οτι καλυτερο.
Συμφωνω απολυτα με την λεξη σχεδιασμος που οντως δεν εγινε τοσο καλος αλλα ρε συ να παμε μια εκδρομη προσπαθησαμε οχι να οργανωσουμε την αποβαση στην Νορμανδια :D:D
 
  • Haha
Reactions: mdvq and avpap
Συμφωνω απολυτα με την λεξη σχεδιασμος που οντως δεν εγινε τοσο καλος αλλα ρε συ να παμε μια εκδρομη προσπαθησαμε οχι να οργανωσουμε την αποβαση στην Νορμανδια :D:D
Την επόμενη φορά να μας ρωτήσεις και θα σε βγάλουμε ασπροπρόσωπο στην παρέα σου ;)
 
  • Like
Reactions: pathfinder