Αυτοκινητιστικά νέα

Αυτή είναι μια ανερχόμενη μόδα που θα δώσει ζωή σε πολλά παλιά οχήματα. Ναι ισχύει ότι για να είναι αντίκα πρέπει πρακτικά να είναι όπως από το εργοστάσιο, αλλά υπάρχουν αρκετοί που θα ήθελαν να χρησιμοποιούν παλαιότερα αυτοκίνητα καθημερινά. Η τάση είχε ξεκινήσει χρόνια πριν με μετατροπές στους κινητήρες για να καίνε αμόλυβδη, με καλύτερα φρένα και αναρτήσεις για να είναι πιο ασφαλή ή και με αξεσουάρ που παλιά είτε ήταν εξτρά εξοπλισμός ή δεν υπήρχε καθόλου η επιλογή όπως κλιματιστικό.
Η ηλεκτροκίνηση θα δώσει σίγουρα ζωή στα παλιά αλλά θα κάνει ακόμη πιο ενδιαφέρουσες ρέπλικες και ίσως μειώσει και συνολικά το κόστος απόκτησης και χρήσης. Νομίζω (αλλά μπορεί να κάνω και λάθος) ότι σε κάποια συνέντευξη με την Replica Car Hellas είχαν πει ότι το κοιτάζουν και αυτοί.
 
Καλά αν έχεις ένα αμάξι που έχει κυκλοφορήσει πολύ, ένα muscle car του '70 ας πούμε, ας το κάνεις ηλεκτρικό. Αλλά RR του 1929 και να μην είναι σε μουσειακή κατάσταση;
 
Η πατρίδα της Ferrari και της Lamborghini κατέβασε στα 30 χιλιόμετρα την ώρα το όριο ταχύτητας

Η Μπολόνια έγινε η πρώτη μεγάλη ιταλική πόλη που επέβαλε τόσο χαμηλό όριο ταχύτητας,
προκαλώντας αντιδράσεις αλλά και πολιτική αναταραχή.


BOLOGNA-LABORGINI.jpg
 
Η πατρίδα της Ferrari και της Lamborghini κατέβασε στα 30 χιλιόμετρα την ώρα το όριο ταχύτητας

Η Μπολόνια έγινε η πρώτη μεγάλη ιταλική πόλη που επέβαλε τόσο χαμηλό όριο ταχύτητας,
προκαλώντας αντιδράσεις αλλά και πολιτική αναταραχή.


BOLOGNA-LABORGINI.jpg
Εγώ τουλάχιστον βλέπω μεγάλη σκοπιμότητα πίσω από αυτό. Επειδή φαντάζομαι ότι μιλάνε για μέσα στην πόλη πως θα κινούνται όλα αυτά τα "κουρδιστά" σκατούλια τύπου AMI και πατίνια ???? Θα τους πάρουν παραμάζωμα καμμιά ώρα. Κυνήγι μαγισσών μου θυμίζει η όλη φάση.
 
Απο ποδηλατοδρομους τι εχουν αυτοι ? Ειναι προσπελασιμοι και προστατευμενοι με τσιμεντενια διαχωριστικα ?
 
Ναι για την ασφάλεια γίνονται όλα 😁😁😁😁
Έχει να πέσει κλήση στα 35 χιλ.που θα παει σύννεφο. Χρυσές δουλειές για τα δημόσια ταμεία.
Σ αυτές τις πόλεις οι κάμερες όχι μόνο είναι παντού αλλά λειτουργούν 7/24 κανονικότητα.
 
Ναι για την ασφάλεια γίνονται όλα 😁😁😁😁
Έχει να πέσει κλήση στα 35 χιλ.που θα παει σύννεφο. Χρυσές δουλειές για τα δημόσια ταμεία.
Σ αυτές τις πόλεις οι κάμερες όχι μόνο είναι παντού αλλά λειτουργούν 7/24 κανονικότητα.
Θα μάθουμε που χρησιμοποιούνται και αυτά τα μαραφέτια μαζί με το cruise control, ο περιοριστής ταχύτητας που έχουν τόσα χρόνια τα αυτοκίνητα... :D
 
  • Like
Reactions: kosmous
Οι περιοριστές ταχύτητας ακόμα είναι ενημερωτικοί. Διαβάζει η κάμερα του αυτοκινήτου την πινακίδα στο δρόμο με την ταχυτητα και σου βγάζει warning στο ταμπλό με αντίστοιχη πινακίδα.
Το επόμενο βήμα θα είναι να μην σε αφήνει να πας παραπάνω όσο και να πατάς το γκάζι. Πολύ εύκολο να γίνει απλά με software.
 
Τάσο εδώ και χρόνια τα περισσότερα αυτοκίνητα που έχουν cruise control, έχουν και περιοριστή ταχύτητας. Είχα οδηγήσει ένα ενοικιαζόμενο twingo 6 χρόνια πριν που είχε μόνο περιοριστή ταχύτητας. Αυτός δεν είναι αυτόματος μέσω διαβάσματος πινακίδας, αλλά τελείως χειροκίνητος όπως τα παλιά cruise control, απλά δίνεις χεράτα πχ 30 km/h μέγιστη ταχύτητα και πατάς όσο γκάζι θες και το αυτοκίνητο δεν επιταχύνει.
 
Οι περιοριστές ταχύτητας ακόμα είναι ενημερωτικοί. Διαβάζει η κάμερα του αυτοκινήτου την πινακίδα στο δρόμο με την ταχυτητα και σου βγάζει warning στο ταμπλό με αντίστοιχη πινακίδα.
Το επόμενο βήμα θα είναι να μην σε αφήνει να πας παραπάνω όσο και να πατάς το γκάζι. Πολύ εύκολο να γίνει απλά με software.

Αυτό δεν μπορεί εύκολα να εφαρμοστεί για λόγους ασφαλείας. Πρέπει το αμάξι να μπορεί να επιταχύνει πάνω από το όριο ταχύτητας για να κάνει π.χ. προσπέραση με ασφάλεια.

Επίσης για να γίνει τεχνικά εφικτό κάτι τέτοιο θα πρέπει να περάσουν δεκαετίες, μέχρι να αλλάξει το μεγαλύτερο μέρος του στόλου, ειδικά στην Ελλάδα.
 
  • Like
Reactions: avpap
Τάσο εδώ και χρόνια τα περισσότερα αυτοκίνητα που έχουν cruise control, έχουν και περιοριστή ταχύτητας. Είχα οδηγήσει ένα ενοικιαζόμενο twingo 6 χρόνια πριν που είχε μόνο περιοριστή ταχύτητας. Αυτός δεν είναι αυτόματος μέσω διαβάσματος πινακίδας, αλλά τελείως χειροκίνητος όπως τα παλιά cruise control, απλά δίνεις χεράτα πχ 30 km/h μέγιστη ταχύτητα και πατάς όσο γκάζι θες και το αυτοκίνητο δεν επιταχύνει.
Είσαι σίγουρος ότι δεν μπορούσες να πας παραπανω;
Εγώ έχω απλό cruise control και έχει δύο λειτουργίες.
Μια που ορίζεις την ταχύτητα και μπορείς να πας πιο πάνω και πιο κάτω πατώντας φρένο και το αμάξι επαναφέρει την ταχύτητα της ρύθμισης όταν αφήσεις τα πεντάλ.
Και η άλλη λειτουργεί με παρόμοιο τρόπο στο γκαζι αλλά αν πατήσω φρένο ακυρώνει το cruise.
 
Και στην BMW έχει limiter. Αν το ενεργοποιήσεις δεν σου επιτρέπει να πας γρηγορότερα απ' όσο έχεις ρυθμίσει.
 
Αν θυμάμαι καλά για όλ' αυτά υπάρχει η δικλίδα ασφαλείας ότι το speed limiter απενεργοποιείται αν πατήσεις τέρμα γκάζι (όπως το cruise control αν πατήσεις φρένο). Για τις περιπτώσεις ανάγκης που λέγαμε, π.χ. προσπέραση.
 
άχρηστη και σε περιπτώσεις επικίνδυνη "δυνατότητα"
στο clio της κόρης μου το έβαλα "κατά λάθος" στα 30 και δεν άνοιγε παραπάνω με τίποτα.
ένας σωρός π@π@ριές που έχουν εκτοξεύσει τα κόστη χωρίς λόγο
 
Εγώ στο προηγούμενο μου αμάξι το είχα χρησιμοποιήσει 2 φορές, όταν είχα χρειαστεί να βάλω τη ρεζέρβα η οποία είχε μέγιστη ταχύτητα τα ~80km/hr.

Στο καινούργιο το βάζω συχνά στο πλαίσιο autopilot στην Εθνική.
 
Λατρευω το cruise control (ή οπως το λεει η καθε εταιρεια) και το χρησιμοιω συνεχεια σε ταξιδια, εστω και για λιγο για να ξεκουρασω τα ποδια μου ή να πιω νερο/βαλω γυαλια ηλιου κτλπ. Οσες φορες το εχω χρησιμοποιησει, γινεται override ειτε με πατημα γκαζιου ειτε με πατημα φρενου. Ισως καθε εταιρεια εχει τις δικιες της ιδιαιτεροτητες.
 
Άλλο το cruise control βέβαια άλλο το speed limiter. Κι εγώ cruise control χρησιμοποιώ σχεδόν συνέχεια, speed limiter ποτέ.
 
ρωταω ξεκαρφωτα εδω..

αλλαγη λαμπας απο απλη αλογονου σε led σε saxo του 2001.
απ`οσο το εψαξα φοραει Η4.
βρηκα αυτη η οποια εχει ψυχτρα.
απ`οτι καταλαβα,για να κουμπωσει η λαμπα,θα πρεπει να μπει πρωτα ο ανταπτορας που εχει στην συσκευασια,να κλειδωσει με το σιδερακι και μετα να βιδωθει η λαμπα πανω στον ανταπτορα.
απο κει και περα μενει εκτος του μπαμπερ προστασιας απο νερα,και η συνδεση αλλα και ολο το συστημα συνδεσης.
ειναι επικινδυνο για καποιο βραχυκυκλωμα,ή δεν θα υπαρχει προβλημα?
 
Εγώ πάντα ρωτάω σε αυτές τις περιπτώσεις:
ΕΧΕΙ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΥΠΟΥ;
Γιατί μέχρι στιγμής οι μόνες LED που έχω βρει με έγκριση τύπου είναι οι OSRAM.
Τυπικά έγκριση τύπου για retrofit στη θέση των αλογόνου βγαίνει χωριστά για κάθε μοντέλο αυτοκινήτου, όχι γενικά για τη λάμπα.
 
ρωταω ξεκαρφωτα εδω..

αλλαγη λαμπας απο απλη αλογονου σε led σε saxo του 2001.
απ`οσο το εψαξα φοραει Η4.
βρηκα αυτη η οποια εχει ψυχτρα.
απ`οτι καταλαβα,για να κουμπωσει η λαμπα,θα πρεπει να μπει πρωτα ο ανταπτορας που εχει στην συσκευασια,να κλειδωσει με το σιδερακι και μετα να βιδωθει η λαμπα πανω στον ανταπτορα.
απο κει και περα μενει εκτος του μπαμπερ προστασιας απο νερα,και η συνδεση αλλα και ολο το συστημα συνδεσης.
ειναι επικινδυνο για καποιο βραχυκυκλωμα,ή δεν θα υπαρχει προβλημα?
Προσωπική πρόταση έχοντας κάνει... αρκετούς κανιβαλισμούς στο παρελθόν.
Η καλύτερη και πιο συνετή λύση είναι να πάρεις τις καλύτερες Philips αλογόνου +200%
Ναι, δεν είναι τόσο έντονες όσο οι led ή οι xenon, αλλά θα δεις ορατή διαφορά με ότι είχες πριν και δεν θα ενοχλείς / τυφλώνεις κανέναν. Οι ανακλαστήρες στο φανάρι σου δεν είναι φτιαγμένοι για τη δέσμη από led ή xenon.
 
  • Like
Reactions: vlad66