Αυτοκινητιστικά νέα

Συγνώμη, θα στείλουν το οτομπιάνκι για σκράπ; Πάνε καλά;
Σιγά τον συλλεκτικό κουβά. Ότι παλιό δεν σημαίνει ότι έχει και αξία (άλλο αν έχει για κάποιον συναισθηματική αξία) .
Τι να πουν άλλα κι άλλα.

να δείτε αμαξάρες ούτε 10 ετών, να μην πιστεύετε στα μάτια σας...!!
jag, mercedes, lexus, bmw και δεν συμμαζεύεται.... κάποια "τρελά μοντέλα" που λες, ..δεν είμαστε καλά....!!

χάζευα ένα σαν καινούργιο Ford S-max και προσπαθούσα να καταλάβω τον λόγο που ο ιδιοκτήτης το πέταξε.. γυάλιζε μέσα-έξω !!

o συμμαθητής μου είπε (χωρίς να είναι όλες οι περιπτώσεις ίδιες) ότι κάποια πιθανόν να έβγαλαν τέτοια ζημιά που ήταν ασύμφορη η επισκευή..

στην ουσία τι γίνεται εκεί : η εταιρία τα αγοράζει, πληρώνει τον ιδιοκτήτη, του δίνει χαρτιά ότι το αυτοκίνητο πάει για σκραπ για να πάει ο πωλητής ιδιοκτήτης στο Υπουργείο να καταθέσει πινακίδες κλπ
μετά το αυτοκίνητο πάει για ανταλλακτικά αν είναι μοντέλο με ζήτηση για ανταλλακτικά.. τον διαμελισμό τον κάνουν οι εργάτες εκεί.. υπάρχει τμήμα κινητήρων, τμήμα σασμάν, ταμπλώ , πόρτες και ότι άλλο υπάρχει σε ένα μαγαζί που πουλάει μτχ ανταλλακτικά.
οι τιμές δεν είναι χώμα.. είναι οι ίδιες με τα "έξω" μαγαζιά που πουλάνε μτχ ανταλλακτικά...

Αλλά.. αν κάποιος ξέρει από αυτοκίνητα και μπορεί ΚΑΙ τον εμπιστευτεί ο υπεύθυνος (καταλάβατε ποιός) ότι ο πελάτης (που θέλει ανταλλακτικά) ΔΕΝ θα σκοτωθεί εκεί μέσα, τον αφήνει να πάει και να τα ξηλώσει μόνος του.
ακόμα και αν το όχημα είναι ψηλά σε ντάνα, θα έρθει ο πακιστανός με το κλαρκ και θα το κατεβάσει.. (με την ανάλογη μικρή επιβάρυνση)
αν το όχημα είναι ψηλά αλλά υπάρχει πρόσβαση από πλάι, κάνε την τσίτα και ανέβα.. αφού έχεις περάσει από τον υπεύθυνο, άρα ξέρεις και μπορείς...

σε αυτή την περίπτωση λοιπόν, (αφού δεν έχει απασχοληθεί εργάτης της επιχείρησης) οι τιμές ΕΙΝΑΙ χώμα!

φυσικά ΔΕΝ επιτρέπεται να μπεις με το όχημά σου.. ότι ξηλώσεις από όχημα θα πρέπει να μπορεί να ελεγθεί για να κοστολογηθεί.. πληρώνεις, φορτώνεις, φεύγεις.

ήθελα να βγάλω κάποια αυτοκίνητα φωτογραφία αλλά το ξέχασα.. δεν πειράζει, την επόμενη φορά.....
 
Ξέρεις αυτόπου λένε για τα σκουπίδια του ενός και τον θησαυρό του άλλου.Κουβάς ήταν και το mini, άντε βρες.
πέταξα mini του '72 (που ήταν το 1ο μου αυτοκίνητο) , στην 1η απόσυρση το '91.
το πιστεύεις ότι ακόμα το βλέπω στα όνειρά μου;;
το 2ο αυτοκίνητό μου (seat ibiza) δεν το έχω δει ποτέ!! ούτε το 3ο (ένα peugeot παλιό) , ούτε το suzuki που έχω ακόμα.
μόνο το mini βλέπω..
Αχ και να είχα τότε τα μυαλά που έχω τώρα.... σπάσιμο ήθελε το κεφάλι μου!!
λίγες φωτογραφίες έχω με αυτό, αλλά είναι στο σπίτι που άφησα στην πρώην.. καμιά φορά αν το θυμηθώ, θα βγάλω φωτογραφία την ..φωτογραφία να με δεις εκεί μέσα νεαρούλη :LOL:
 
Last edited:
πέταξα mini του '72 (που ήταν το 1ο μου αυτοκίνητο) , στην 1η απόσυρση το '91.
το πιστεύεις ότι ακόμα το βλέπω στα όνειρά μου;;
το 2ο αυτοκίνητό μου (seat ibiza) δεν το έχω δει ποτέ!! ούτε το 3ο (ένα peugeot παλιό) , ούτε το suzuki που έχω ακόμα.
μόνο το mini βλέπω..
Αχ και να είχα τότε τα μυαλά που έχω τώρα.... σπάσιμο ήθελε το κεφάλι μου!!
λίγες φωτογραφίες έχω με αυτό, αλλά είναι στο σπίτι που άφησα στην πρώην.. καμιά φορά αν το θυμηθώ, θα βγάλω φωτογραφία την ..φωτογραφία να με δεις εκεί μέσα νεαρούλη :LOL:
Ειναι κατι σαν την 1η γκομενα σε σχεση με τις επομενες!😁😁😁😁😁
 
  • Haha
Reactions: vlad66
Whaaaat ???
Βρήκαν χρησιμότητα τα μαγιό από την παραλία.😁😁

Όντως, έχει βάση αυτό, ειδικά για παλιότερους Tesla superchargers (στην Ελλάδα είναι μόνο αυτοί του Golden Hall), και λογικά και για άλλους γρήγορους DC φορτιστές που δεν έχουν υδρόψυξη στο καλώδιο και την λαβή.

Αλλά πολύ προσοχή το πανί να είναι απλά υγρό, να μην στάζει νερά και γίνει κανένα βραχυκύκλωμα.
 
Πάντως τα ταμπούρα σαν αρχή λειτουργίας είναι σαφώς καλύτερα από τα δισκόφρενα για έναν απλούστατο λόγο.
Έχουν ΠΟΛΥ μεγαλύτερη επιφάνεια τριβής από τα δισκόφρενα και δευτερευόντως δεν χαμπαριαζανε από βροχή.
Αλλά το ΜΕΓΑΛΟ τους πρόβλημα είναι η ψύξη και ακολουθεί το βάρος και η πολυπλοκότητα σε σχέση με τους δίσκους.
Οταν ζεσταθούν και διαστέλλεται το ταμπούρο προς τα έξω και βράζει τα υγρά των φρένων.
Στις παλιές μοτοσυκλέτες είχαν βρει μερικές λύσεις με τα αεριζόμενα ταμπούρα αλλά και πάλι το δισκόφρενο ήταν μακράν καλύτερο.
Γι'αυτό και επικράτησε τελικά.
Τώρα επανήλθε στην μόδα ,μόνο βέβαια για τον πίσω άξονα,γιατί δεν σκορπάνε το υλικό τους στην ατμόσφαιρα.
 
  • Like
Reactions: spmk
Όντως, έχει βάση αυτό, ειδικά για παλιότερους Tesla superchargers (στην Ελλάδα είναι μόνο αυτοί του Golden Hall), και λογικά και για άλλους γρήγορους DC φορτιστές που δεν έχουν υδρόψυξη στο καλώδιο και την λαβή.

Αλλά πολύ προσοχή το πανί να είναι απλά υγρό, να μην στάζει νερά και γίνει κανένα βραχυκύκλωμα.
το ειχα δειαυτο σε κατι αρθρα του 2020, αλλα βλεπω το χρησιμοποιουν και σε v3 και μου εκανε φοβερη εντυπωση.
 
Πάντως τα ταμπούρα σαν αρχή λειτουργίας είναι σαφώς καλύτερα από τα δισκόφρενα για έναν απλούστατο λόγο.
Έχουν ΠΟΛΥ μεγαλύτερη επιφάνεια τριβής από τα δισκόφρενα και δευτερευόντως δεν χαμπαριαζανε από βροχή.
Αλλά το ΜΕΓΑΛΟ τους πρόβλημα είναι η ψύξη και ακολουθεί το βάρος και η πολυπλοκότητα σε σχέση με τους δίσκους.
Οταν ζεσταθούν και διαστέλλεται το ταμπούρο προς τα έξω και βράζει τα υγρά των φρένων.
Στις παλιές μοτοσυκλέτες είχαν βρει μερικές λύσεις με τα αεριζόμενα ταμπούρα αλλά και πάλι το δισκόφρενο ήταν μακράν καλύτερο.
Γι'αυτό και επικράτησε τελικά.
Τώρα επανήλθε στην μόδα ,μόνο βέβαια για τον πίσω άξονα,γιατί δεν σκορπάνε το υλικό τους στην ατμόσφαιρα.
το ταμπούρο βρε δεν χαμπαριάζει από την βροχή;;;
να σου πω (σας πω) από πότε (και πως) έπαθα την "εμμονή" με τα φρένα και μου έχει μείνει να είναι το 1ο πράγμα που κοιτάω σε ένα αυτοκίνητο;;

ήμουν 11-12 ετών και κάπου πήγαμε με τον πατέρα και την μάνα μου με το Datsun 1500 που είχε τότε..
φορτηγάκι για όσους δεν το ξέρουν, ταμπούρα μπρος-πίσω.
στον γυρισμό πιάνει βροχή κατακλυσμός και στα φρεναρίσματα το φορτηγάκι άρχισε να κάνει κάτι παράξενα... ρωτάω τον μπαμπά, αρχίζει να μου εξηγεί το σύστημα των φρένων και γιατί δεν έχουμε φρένα όταν μπει πολύ νερό..
πιτσιρικάς εγώ, τα χρειάστηκα από τον φόβο μου.
συνεχίζει ο πατέρας την πορεία, μου λέει -να έτσι κάνουμε για να ζεσταθούν τα φρένα και να φύγει το νερό από μέσα..
δεν θυμάμαι πόσο αργότερα έμαθα για το δισκόφρενο και από ποιόν, (ίσως από βιβλίο), αλλά θυμάμαι το "σοκ" που έπαθα όταν άκουσα (ή διάβασα) τον λόγο που οι δίσκοι δεν κάνουν τέτοια "τσαλίμια" στην βροχή...
φαντάσου τι εντύπωση μου έκανε το 1ο αυτοκίνητο που πρόσεξα τους δίσκους του.. Fiat 124 :LOL:
και το 1ο στο οποίο είδα δίσκους ΚΑΙ πίσω.. Alfa GTV !!!
ακόμα τα θυμάμαι !! :LOL:

όπως θυμάμαι ( πολύ πιο μεγάλος πια , 21+ ) όταν στο mini μου (ταμπούρα μπρος-πίσω και αυτό) , κάποιο κυλινδράκι να χάνει υγρά και να τα κάνει όλα ..τάνα μέσα.
ίσως γι'αυτό το σούταρα χωρίς 2η σκέψη στην 1η απόσυρση το '91 για το ibiza.....

σε όλα τα άλλα που είπες συμφωνώ, ειδικά στις μοτοσυκλέτες.

μια μικρή αμφιβολία για αυτό που λένε ότι οι δίσκοι σκορπάνε το υλικό τους στο περιβάλλον ενώ τα ταμπούρα όχι..
φυσικά οι δίσκοι το σκορπάνε, αλλά μια χαρά το σκορπάνε και τα ταμπούρα όταν βραχούν και το νερό φεύγει από μέσα τους...
αλλά και στο συνεργείο.. εκεί ή θα τραβήξουν την κακιά σκόνη με σκούπα, ή δεν θα την πειράξουν καθόλου και άστην να φύγει σε καμιά γερή βροχή....
άλλωστε εδώ και δεκαετίες τα υλικά τριβής δεν έχουν αμίαντο.. ξαφνικά τους έπιασε ξανά ο "πόνος" ;;;
μάλλον δικαιολογία είναι....


να πω και κάτι για ένα ID7 που είδα τις προάλλες αλλά δεν μπόρεσα να βγάλω μια φωτό τα ταμπούρα του πίσω.. παρκαρισμένο μεν, εγώ με το Λ/Φ διερχόμενος 3-4 φορές από το σημείο κώλωσα να σταματήσω και να τραβήξω φωτογραφίες...

τα ταμπούρα του είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ σε μέγεθος (αν δεν είναι κάλυμμα αυτό που είδα)..
και το ταμπούρο ΔΕΝ είναι πιο "αδύναμο" σε δύναμη πέδησης , ίσως να είναι και ισχυρότερο... για ποιόν λόγο λοιπόν βάλανε τόσο μεγάλα (ταμπούρα) φρένα στον πίσω άξονα από την στιγμή μάλιστα που δεν χρειάζεται να φρενάρουν αφού το κάνει το ηλεκτρικό μοτέρ;;;
φως φανάρι ότι το έκαναν για οικονομία.
ο μεγάλος δίσκος είναι πολύ ακριβός γιατί απαιτεί μεγάλη ακρίβεια στην κατασκευή του.. και μαζί με αυτόν πάνε και οι 4πίστονες και πάει λέγοντας......
και ο μικρός θα χτύπαγε πολύ άσχημα στο μάτι μέσα από την τεράστια ζάντα....
πέφτει πολύ παραμύθι λοιπόν για την χρήση του ταμπούρου... μην τσιμπάτε.
 
λες;;;
μήπως ήταν το σοκ που έπαθα όταν είδα ένα μτχ να πωλείται 10.000€ ;;;;:ΧΑΧΑΧΑ:
Αυτο δεν σημαινει κι οτι πωληθηκε τοσο. Ο καθενας μπορει να ζηταει οτι θελει, το τι παιρνει στο τελος μετραει.😉
 
  • Like
Reactions: pauleta
Vlad ,αν κάνει τσαλιμια το ταμπούρο που είναι περίπου υδατοστεγές,φαντάσου τι κάνει το δισκόφρενο που είναι εκτεθειμένο στην βροχή.
Όχι τόσο πολύ στο αυτοκίνητο, αλλά στην μοτοσυκλέτα είναι .... μαματα με μεγάλα γράμματα.
Μηχανάκι με δισκόφρενο έχεις ,οπότε ξέρεις
Θέλει πολύ τέχνη το δισκόφρενο στην μοτοσυκλέτα,με βροχή.
Φρενάρεις στην αρχή ,ΔΕΝ πιάνει,πατάς ασυναίσθητα πιο πολύ το φρένο , ξαφνικά στεγνώνει και με μπλοκαρισμένο μπροστινό στην βροχή πρέπει να είσαι ΠΟΛΥ τυχερός για να μην πέσεις.
 
Vlad ,αν κάνει τσαλιμια το ταμπούρο που είναι περίπου υδατοστεγές,φαντάσου τι κάνει το δισκόφρενο που είναι εκτεθειμένο στην βροχή.
Όχι τόσο πολύ στο αυτοκίνητο, αλλά στην μοτοσυκλέτα είναι .... μαματα με μεγάλα γράμματα.
Μηχανάκι με δισκόφρενο έχεις ,οπότε ξέρεις
Θέλει πολύ τέχνη το δισκόφρενο στην μοτοσυκλέτα,με βροχή.
Φρενάρεις στην αρχή ,ΔΕΝ πιάνει,πατάς ασυναίσθητα πιο πολύ το φρένο , ξαφνικά στεγνώνει και με μπλοκαρισμένο μπροστινό στην βροχή πρέπει να είσαι ΠΟΛΥ τυχερός για να μην πέσεις.
στο μοτοσακό έχει ένα θέμα , αλλά δεν είναι τόσο από το νερό αλλά από το κρύο...
έχεις προσέξει ότι στις καλοκαιρινές μπόρες δεν έχει ιδιαίτερο θέμα, ενώ τον χειμώνα ναι;;
προσωπικά πάω με πολύ λίγο φρένο συνέχεια, μέχρι να ανεβάσει λίγο θερμοκρασία ο δίσκος.. βασικά και οι 2 δίσκοι (και στους 2 τροχούς δλδ)
τίποτα το τραγικό , δεν λέμε να πας μαλλιά κουβάρια με το Fazer σε βροχή και να περιμένεις συμπεριφορά στεγνού δρόμου... ο βρεγμένος δίσκος είναι το μόνο μέλημα σε τέτοια περίπτωση ;;;
 
Ρε φίλε εσύ ξέρεις το κόλπο γιατί είσαι του συναφιου.
Φαντάσου τον τυπακο με το κουστούμι πάνω στο χλιδατο σκούτερ ,που δεν υπολόγισε καλά τον καιρό.
Μπρρρρρρρρ😵‍💫
 
Αρνές δεκαετίας του 90 μου πετάχτηκε ένας σκύλος μέσα στην βροχή και ξαφνικά με το φρένο και το γύρισμα τιμονιού κανω ενα τετ α κε και βρέθηκα να πηγαινω προς την αντίθετη κατεύθυνση. Τρόμαξα τόσο πολύ που λέω ας γυρίσω πίσω δεν ειναι μέρα για ταξίδια, τότε τα αυτοκίνητα δεν είχαν ABS. Τι απίστευτα χρόνια θυμάμαι κατι αυτοκίνητα που τράβαγε το τιμόνι αριστερά αλλά όταν πάταγες φρένο επιανε περισσότερο το δεξιά αλλά αν πάταγες υπερβολικό φρένο έπιανε πιο πολύ το αριστερο, και έπρεπε να κάνει συνεχώς υπολογισμούς ο εγκέφαλος, τρέχω με τόσα χιλιόμετρα, αν πατήσω τόσο φρένο θα πρέπει να διορθώσω τοσο το τιμόνι....
 
Στο αγαπημένο μου ZR είχα δισκόφρενα μπροστά (όχι αεριζόμενα) ταμπούρα πίσω γιατί είχα αγοράσει την μικρή έκδοση (κινητήρα 1.4). Στην "μεγάλη" έκδοση είχαν αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός και δίσκους πίσω (λογικό μιας και είχε +60% ιπποδύναμη).
Προφανώς τότε είχα πολύ έντονα το μικρόβιο της βελτίωσης. Φυσικά πρώτη μετατροπή φρένα. Μετά από συζήτηση με γνώστη επαγγελματία μου είπε το απλό. Προφανώς πάμε για αλλαγή δισκόφρενα σε αεριζόμενα εμπρός και πίσω να μην ασχοληθώ καθόλου. Να πω ότι το αυτοκίνητο είχε ABS με EBD. Η μετατροπή ήταν plug-and-play από τη μεγάλη έκδοση, δεν χρειαζόταν τίποτα άλλες αλλαγές/πατέντες.
Δεν είχα ποτέ πρόβλημα, αλλά το πρόβλημα με τα ταμπούρα είναι ότι απλά κανείς σε νορμάλ συνεργείο δεν ασχολείται στο σέρβις. Καλά εδώ και στα εμπρός απλά αλλάζουν τακάκια θέλουν δεν θέλουν πολλές αντιπροσωπίες για να χρεώσουν. Αν κάτσεις να δεις πως γίνεται η σωστή συντήριση στα ταμπούρα όπως και το ρεγουλάρισμά τους θα μείνεις γιατί θέλει ένα μισάωρο γεμάτο για να γίνουν σωστά. Απλά κανείς δεν το κάνει με πιο κλασσικό επιχείρημα ότι τα πίσω φρένα είναι μόνο το 20-30% της πέδησης. Από την άλλοι όλοι αποκρύπτουν ότι όλη η αίσθηση στο πεντάλ είναι από το ταμπούρο και όχι από τα δισκόφρενα.
Για μένα προφανώς είναι θέμα κόστους που πάνε προς τα εκεί, αλλά ταυτόχρονα όντως δεν υπάρχει ζήτημα απόδοσης με δεδομένη την ανάκτιση ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Να δω όμως ποιος θα τα ρεγουλάρει σωστά και το πεντάλ να έχει σωστή αίσθηση.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Από αύριο το πρωί οι Πειραιώτες ( κατά το πλείστον) αλλά και οι Αθηναίοι , θα δουν τα πρώτα ηλεκτρικά λ/φ στους δρόμους τους..
Άκουσα για 15 οχήματα, αν και μέτρησα 20 με πινακίδες.

IMG_20240517_003657.jpg

Δεν ξέρω αν κάθε μέρα από τώρα και στο εξής θα έχουμε τουλάχιστον αυτά στους δρόμους, (στο συγκεκριμένο σημείο που είναι παρκαρισμένα φορτιστές δεν υπάρχουν και μας ενοχλούν πολύ εμάς τους dieselοκίνητους), πιστεύω ότι η διοίκηση έχει λάβει τα μέτρα της για φορτιστές αλλιώς θα πέσει πολύ γέλιο (ή κλάμα)....