Αυτοκινητιστικά νέα

Ωραία νέα!

Πόσα είναι στο σύνολό τους αυτή τη στιγμή τα Λ/Φ που εξυπηρετούν την Αθήνα και τον Πειραιά;
αδύνατον να ξέρω.. ούτε στο δικό μου αμαξοστάσιο δεν ξέρω, γιατί είναι πάρα πολλά αυτά που αχρηστεύτηκαν και έφυγαν για σκραπ.
το '04 έως το '06 που ήρθαν τα iris , είχαμε κοντά στα 300 μόνο εμείς.. (χώρια τα midi που πρέπει να είναι κάπου στα 30 οχήματα)
βγάλε τα α/μ της Ανθούσας και των Λιοσίων που έχουν γκαζιέρες, βγάλε και την Πέτρου Ράλλη που έχει νταλίκες, μένουν ο Βοτανικός, το Μπραχάμι και εμείς,
τα 3 τελευταία δλδ είναι με 12μετρα diesel οχήματα...
αν στο περίπου υπολογίσω τον Βοτανικό που έχει leasing οχήματα, είναι πιο μεγάλο α/μ από εμάς και είναι "γεμάτος" με αυτά, πρέπει να έχει τουλάχιστον 300, το Μπραχάμι είναι το μικρότερο α/μ να μην έχει 100-150 ;;
εμείς να έχουμε μείνει με τα μισά, άρα σε 12μετρα diesel πρέπει να κυκλοφορούν περίπου 600-700 οχήματα.
βγάζουμε εντελώς έξω από τον υπολογισμό τις γραμμές που πήραν τα κτελ , οι οποίοι έχουν δικά τους οχήματα και αμαξοστάσια.
 
Από αύριο το πρωί οι Πειραιώτες ( κατά το πλείστον) αλλά και οι Αθηναίοι , θα δουν τα πρώτα ηλεκτρικά λ/φ στους δρόμους τους..
Άκουσα για 15 οχήματα, αν και μέτρησα 20 με πινακίδες.

View attachment 233684

Δεν ξέρω αν κάθε μέρα από τώρα και στο εξής θα έχουμε τουλάχιστον αυτά στους δρόμους, (στο συγκεκριμένο σημείο που είναι παρκαρισμένα φορτιστές δεν υπάρχουν και μας ενοχλούν πολύ εμάς τους dieselοκίνητους), πιστεύω ότι η διοίκηση έχει λάβει τα μέτρα της για φορτιστές αλλιώς θα πέσει πολύ γέλιο (ή κλάμα)....
το ανεβασαν και στο γκρουπακι της ηλεκτροκινησης
 
Κατάλαβα.. οπότε τα 15-20 ηλεκτρικά που παραλάβαμε είναι κυριολεκτικά δείγμα Λ/Φ..
20 έχουν πινακίδες κυκλοφορίας.. αλλά αν δεις πόσα είναι παρκαρισμένα χωρίς πινακίδες ακόμα, θα αλλάξεις γνώμη.
κάποια στιγμή θα βάλουν φορτιστές, θα μπουν και οι πινακίδες..
πόσα είπε ο υπουργός ότι θα είναι τα ηλεκτρικά;; κάπου στα 300;;
άρα το 50% του 12μετρου diesel στόλου.. καλό ποσοστό πιστεύω.
το θέμα είναι να πάνε όλα καλά με αυτά και να μην έχουμε "παρατράγουδα"... αν πάνε όλα καλά, κάποια στιγμή όλα τα diesel θα φύγουν.. γιατί όχι και αρθρωτά ηλεκτρικά στο μέλλον.
 
Τραβάτε με κι ας κλαίω. Σήμερα είχα συζήτηση με γνωστό μου βενζινά και τον ρώτησα για ένα ανταγωνιστή του που έχει βάλει ΦΒ και φορτιστές. Έκανε τον ανήξερο για τον εξοπλισμό. Και μετά από λίγο μου πέταξε το ωραίο.

"Θα μου βάλει η εταιρία στο άλλο βενζινάδικο".

Όταν τον άρχισα στις ερωτήσεις μου είπε τάχα μου δήθεν ότι δεν ξέρει λεπτομέριες αλλά θα είναι "καλός". Ήξερε όμως για τα SM ότι έχουν αργούς 22ρηδες όπως και ένα τοπικό ξενοδοχείο έχει τους πολύ απλούς με την κάρτα. Κοινώς μας δουλεύουν άπαντες.
 
Τραβάτε με κι ας κλαίω. Σήμερα είχα συζήτηση με γνωστό μου βενζινά και τον ρώτησα για ένα ανταγωνιστή του που έχει βάλει ΦΒ και φορτιστές. Έκανε τον ανήξερο για τον εξοπλισμό. Και μετά από λίγο μου πέταξε το ωραίο.

"Θα μου βάλει η εταιρία στο άλλο βενζινάδικο".

Όταν τον άρχισα στις ερωτήσεις μου είπε τάχα μου δήθεν ότι δεν ξέρει λεπτομέριες αλλά θα είναι "καλός". Ήξερε όμως για τα SM ότι έχουν αργούς 22ρηδες όπως και ένα τοπικό ξενοδοχείο έχει τους πολύ απλούς με την κάρτα. Κοινώς μας δουλεύουν άπαντες.
τι εννοεις οτι μας δουλευουν; συγνωμη αλλα δεν το καταλαβα
 
τι εννοεις οτι μας δουλευουν; συγνωμη αλλα δεν το καταλαβα

Συγνώμη δεν το έγραψα καθαρά. Ότι τάχα μου δεν προχωράει γιατί η βενζίνη είναι Ο ΘΕΟΣ ενώ από πίσω κάνουν κινήσεις να βάλουν φορτιστές και μάλιστα καλούς.

Ο τύπος θα έχει παθητικό εισόδημα 24/7 χωρίς υπάλληλο. Τώρα αναγκαστικά θες άτομα από τις 6 το πρωί μέχρι τις 9 το βράδυ. Οκ κάθεται ο ίδιος στο ένα αλλά στο άλλο που έχει θέλει 2. Βάλε και 1-2 ακόμη που έχει για άλλες δουλειές και να μαζεύτηκε το έξοδο.

Έτσι το εννοούσα. Οι εταιρείες ξέρουν. Όσο και να νομίζουν κάποιοι ότι δεν προχωράει αυτοί ξέρουν καλύτερα. Ναι μπορεί να το κάνουν σχεδόν με τη βία αλλά κάπου βλέπουν κέρδη και επενδύουν.

Από την αντίδραση του καταλαβαίνω ότι του έταξαν καλά λεφτά και του έκαμψαν τις αντιστάσεις. Και δε νομίζω να είναι μόνο το σκέτο εισόδημα. Σίγουρα του έριξαν δόλωμα και για άλλα πράγματα γύρω γύρω. Ίσως με αναλώσιμα και δεν ξέρω τι άλλο.
 
Συγνώμη δεν το έγραψα καθαρά. Ότι τάχα μου δεν προχωράει γιατί η βενζίνη είναι Ο ΘΕΟΣ ενώ από πίσω κάνουν κινήσεις να βάλουν φορτιστές και μάλιστα καλούς.

Ο τύπος θα έχει παθητικό εισόδημα 24/7 χωρίς υπάλληλο. Τώρα αναγκαστικά θες άτομα από τις 6 το πρωί μέχρι τις 9 το βράδυ. Οκ κάθεται ο ίδιος στο ένα αλλά στο άλλο που έχει θέλει 2. Βάλε και 1-2 ακόμη που έχει για άλλες δουλειές και να μαζεύτηκε το έξοδο.

Έτσι το εννοούσα. Οι εταιρείες ξέρουν. Όσο και να νομίζουν κάποιοι ότι δεν προχωράει αυτοί ξέρουν καλύτερα. Ναι μπορεί να το κάνουν σχεδόν με τη βία αλλά κάπου βλέπουν κέρδη και επενδύουν.

Από την αντίδραση του καταλαβαίνω ότι του έταξαν καλά λεφτά και του έκαμψαν τις αντιστάσεις. Και δε νομίζω να είναι μόνο το σκέτο εισόδημα. Σίγουρα του έριξαν δόλωμα και για άλλα πράγματα γύρω γύρω. Ίσως με αναλώσιμα και δεν ξέρω τι άλλο.
ok κατανοητο.
Απο οσο γνωριζω dc φορτιστες απαιτουν αρκετα μεγαλη επενδυση, ακομα και οι "αργοι" 50αρηδες. Δεν ξερω ποιος επωμιζεται ή πως καταμεριζεται το κοστος σε αυτην την περιπτωση. Ναι, σιγουρα το γεγονος οτι θα εχει εισοδημα χωρις να χρειαζεται υπαλληλο ειναι μεγαλη υποθεση. Απο την αλλη ομως, οι υπαλληλοι στα βενζιναδικα δεν χρειαζονται στην πραγματικοτητα, δηλ σε πολλες χωρες δεν υπαρχουν και ειναι ολα αυτοματοποιημενα. Θα υποθεσω οτι στην ελλαδα ειναι φτηνα τα εργατικα χερια (ειδικα τα συγκεκριμενα εργατικα χερια, πχ μετανατες κτλπ) οποτε δεν τους ενδιαφερει να επενδυσουν σε εξοπλισμο αυτοματοποιησης.

Επισης, δεν ξερω τι εσοδα εχουν, δηλ ποσο μεγαλη χρηση γινεται. Στην αθηνα πχ, μονο ο supercharger του golden hall βλεπω να εχει συνεχη κινηση. Οι αθηναιοι υποθετω φορτιζουν σπιτι τους, οποτε εξω φορτιζουν μονο οι τουριστες.

Παντως σιγουρα δεν το εχουν αφησει στην τυχη τους οι εταιρειες πετρελαιοειδων και το κυνηγουν, διοτι ξερουν πολυ καλα οτι ειναι το επομενο βημα.


Απο περιεργεια, ποιας εταιρειας ειναι το πρατηριο βενζινης;
Shell και elpe εχουν κανει καλη δουλεια με εγκατασταση φορτιστων
 
  • Like
Reactions: koupa
BP. Εδώ δεν έχουμε πολλούς. Μόνο κάτι 22ρηδες σε 2 super market και αυτούς που ανέφερα στον ανταγωνισμό αλλά δεν ξέρουμε τίποτα. Και όλα αυτά στην δική μου πόλη. Στις διπλανές παραλιακές ΤΙΠΟΤΑ δημόσιο. Ένα ξενοδοχείο έχει joltie το οποίο προφανώς είναι για τους ενοίκους. Αλλιώς ξεραΐλα.

Θεωρώ πως θα βάλουν εκεί γιατί είναι περιφερειακή οδός πέρασμα. Και για αυτό τον εψησαν.
 
BP. Εδώ δεν έχουμε πολλούς. Μόνο κάτι 22ρηδες σε 2 super market και αυτούς που ανέφερα στον ανταγωνισμό αλλά δεν ξέρουμε τίποτα. Και όλα αυτά στην δική μου πόλη. Στις διπλανές παραλιακές ΤΙΠΟΤΑ δημόσιο. Ένα ξενοδοχείο έχει joltie το οποίο προφανώς είναι για τους ενοίκους. Αλλιώς ξεραΐλα.

Θεωρώ πως θα βάλουν εκεί γιατί είναι περιφερειακή οδός πέρασμα. Και για αυτό τον εψησαν.
BP ειναι ΕΛΠΕ οποτε οντως πιστευω θα ασχοληθουν. ελπε ειναι η πρωτη εταιρεια που ασχοληθηκα να παρω rfid καρτα τους, διοτι θεωρω οτι μετα τους superchargers ειναι οι πιο ευκολοι στην χρηση και δεν ειχα ΠΟΤΕ προβλημα μαζι τους.
Σε ποια περιοχη βρισκεσαι αν επιτρεπεται;
 
  • Like
Reactions: koupa
Άμφισσα. Το φοβερό είναι το εξής. Πριν 2-3 χρόνια κάποιος δημόσιος φορέας είχε ανακοινώσει εγκατάσταση φορτιστών στις 3 παραλιακές πόλεις. Ιτέα, Γαλαξίδι και Ερατεινή. Δεν θυμάμαι αν ήταν ο Δήμος Δελφών ή η περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Φυσικά ΠΟΤΕ δεν ξεκίνησε κάτι τέτοιο. Εννοείται πως θα βλέπαμε κάτι. Πχ στην Ιτέα πάμε κάθε λίγο και λιγάκι για καφέ και περίπατο όπως και στο Γαλαξίδι. Ένα με ενάμιση χιλιόμετρο οι παραλίες που έχουν. Ίχνος έργων. Ούτε καν δεύτερη ανακοίνωση από τότε. Και παρακολουθώ στενά τα νέα της περιοχής.

Λίγο καιρό μετά ήρθε ο Βασιλόπουλος και ενεργοποίησε ένα σταθμό. Ένα χρόνο μετά προστέθηκε και ο Σκλαβενίτης στην Άμφισσα. Οι υπόλοιπες περιοχές ΤΙΠΟΤΑ. Και το γαμώτο είναι πως από Λαμία μέχρι Ναύπακτο ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΙΠΟΤΑ. 165χλμ δρόμου που τον λες και άσχημο. Στο ΚΕΝΤΡΟ της χώρας. Με χιλιάδες οχήματα τη μέρα καθώς είμαστε σοβαρό πέρασμα. ΟΚ μετά την Εγνατία είδαμε τρομερές μειώσεις αλλά και πάλι έχουμε αρκετή κίνηση είτε από νταλίκες είτε από ιδιώτες.

Τα ΣΚ έχουμε μια κάποια κινητικότητα. Όχι φοβερές καταστάσεις αλλά βλέπουμε κόσμο. Και δεν έχει να κάνει μόνο η γειτνείαση με τους Δελφούς. Γενικά έρχεται κόσμος καθώς είμαστε κοντά στην Αθήνα από την μία πλευρά και στην Πάτρα από την άλλη. Ειδικά η περιοχή από την Ερατεινή μέχρι τη Ναύπακτο γεμίζει κάθε ΣΚ με κόσμο που πάει για το μπάνιο του και πίνει τον καφέ του εκεί.

Θεωρώ πως η κίνηση έγινε ώστε να προλάβουν τον αυτοκινητόδρομο Ε65 που επεκτείνεται. Είμαστε ακριβώς στη μέση και ιδανικό σημείο για ένα γρήγορο καφέ ή στάση.
 
Άμφισσα. Το φοβερό είναι το εξής. Πριν 2-3 χρόνια κάποιος δημόσιος φορέας είχε ανακοινώσει εγκατάσταση φορτιστών στις 3 παραλιακές πόλεις. Ιτέα, Γαλαξίδι και Ερατεινή. Δεν θυμάμαι αν ήταν ο Δήμος Δελφών ή η περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Φυσικά ΠΟΤΕ δεν ξεκίνησε κάτι τέτοιο. Εννοείται πως θα βλέπαμε κάτι. Πχ στην Ιτέα πάμε κάθε λίγο και λιγάκι για καφέ και περίπατο όπως και στο Γαλαξίδι. Ένα με ενάμιση χιλιόμετρο οι παραλίες που έχουν. Ίχνος έργων. Ούτε καν δεύτερη ανακοίνωση από τότε. Και παρακολουθώ στενά τα νέα της περιοχής.

Λίγο καιρό μετά ήρθε ο Βασιλόπουλος και ενεργοποίησε ένα σταθμό. Ένα χρόνο μετά προστέθηκε και ο Σκλαβενίτης στην Άμφισσα. Οι υπόλοιπες περιοχές ΤΙΠΟΤΑ. Και το γαμώτο είναι πως από Λαμία μέχρι Ναύπακτο ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΙΠΟΤΑ. 165χλμ δρόμου που τον λες και άσχημο. Στο ΚΕΝΤΡΟ της χώρας. Με χιλιάδες οχήματα τη μέρα καθώς είμαστε σοβαρό πέρασμα. ΟΚ μετά την Εγνατία είδαμε τρομερές μειώσεις αλλά και πάλι έχουμε αρκετή κίνηση είτε από νταλίκες είτε από ιδιώτες.

Τα ΣΚ έχουμε μια κάποια κινητικότητα. Όχι φοβερές καταστάσεις αλλά βλέπουμε κόσμο. Και δεν έχει να κάνει μόνο η γειτνείαση με τους Δελφούς. Γενικά έρχεται κόσμος καθώς είμαστε κοντά στην Αθήνα από την μία πλευρά και στην Πάτρα από την άλλη. Ειδικά η περιοχή από την Ερατεινή μέχρι τη Ναύπακτο γεμίζει κάθε ΣΚ με κόσμο που πάει για το μπάνιο του και πίνει τον καφέ του εκεί.

Θεωρώ πως η κίνηση έγινε ώστε να προλάβουν τον αυτοκινητόδρομο Ε65 που επεκτείνεται. Είμαστε ακριβώς στη μέση και ιδανικό σημείο για ένα γρήγορο καφέ ή στάση.
Όντως, είναι πολύ ζόρικο σημείο αυτό, αν εξαιρέσεις του ac στα sm δεν υπάρχει τίποτα. Ξέρουμε μάλιστα ότι οι ac δεν είναι για περαστικό.
Υποθέτω οι σεα του Ε65 θα έχουν dc φορτιστές, όποτε θα βελτιωθεί πολύ η κατάσταση.
Στην παρούσα φάση για να έρθει κάποιος στα μέρη σας με ηλεκτρικό θέλει μεγαλη εμβέλεια και λίγο προσοχή.
Είχα δει διαδρομές και ξέρω ότι βγαίνει αλλά δεν είναι όσο εύκολο όσο Καλαμάτα, Σπάρτη, Πάτρα, Ιωάννινα και όλη η παθε.
 
  • Like
Reactions: koupa
Τα βενζινάδικα θα εξαφανιστούν στο μέλλον. Αυτός που θέλει να φορτίσει, αν ξεχάσουμε τις φαντασιοπληξίες ότι θα φορτίζει σε 3 λεπτά, χρειάζεται 15-20 λεπτά να περάσει ευχάριστα. Και σε βενζινάδικο δε περνάς ευχάριστα. Οπότε τα σημεία φόρτισης στο μακρινό μέλλον δε θα έχουν καμία σχέση με τα βενζινάδικα. Αντίθετα ένα supermarket που θα βάλει αρκετούς 50ρηδες DC σίγουρα θα βγάλει την επένδυση, είναι ιδανικό σημείο που ξοδεύεις μισή ώρα. Σε mall, εστιατόρια κτλ που περνάς 2-3 ώρες, μπορούν να λειτουργήσουν και με AC φορτιστές ή με DC χαμηλότερης ισχύος.

Οι 50ρηδες DC δεν είναι πλέον ακριβοί, μπορείς να βρεις με 5000 ως 7000$ από Κίνα

dual 120ρης (60+60 αν φορτίζουν και τα 2 stalls) 13000$
 
  • Like
Reactions: koupa and avpap
Τα βενζινάδικα θα εξαφανιστούν στο μέλλον. Αυτός που θέλει να φορτίσει, αν ξεχάσουμε τις φαντασιοπληξίες ότι θα φορτίζει σε 3 λεπτά, χρειάζεται 15-20 λεπτά να περάσει ευχάριστα. Και σε βενζινάδικο δε περνάς ευχάριστα. Οπότε τα σημεία φόρτισης στο μακρινό μέλλον δε θα έχουν καμία σχέση με τα βενζινάδικα. Αντίθετα ένα supermarket που θα βάλει αρκετούς 50ρηδες DC σίγουρα θα βγάλει την επένδυση, είναι ιδανικό σημείο που ξοδεύεις μισή ώρα. Σε mall, εστιατόρια κτλ που περνάς 2-3 ώρες, μπορούν να λειτουργήσουν και με AC φορτιστές ή με DC χαμηλότερης ισχύος.

Οι 50ρηδες DC δεν είναι πλέον ακριβοί, μπορείς να βρεις με 5000 ως 7000$ από Κίνα

dual 120ρης (60+60 αν φορτίζουν και τα 2 stalls) 13000$
Συμφωνώ στα περισσότερα. Σίγουρα όχι στην πρώτη πρόταση. Δεν παίζει να έχουμε 100% ηλεκτροκινηση, εκτός αν υπάρξει κάποιο τεράστιο άλμα προόδου στην τεχνολογία των μπαταριών.

Στα κόστη που αναφέρεις για τους dc, μήπως πρέπει να προστεθεί κάποιο κοστος σχετικά με το ηλεκτρολογικό δίκτυο; Επαύξηση ή κάτι τέτοιο; Δεν γνωρίζω, απλά ρωτάω. Αν και τα 50kw δεν είναι κάτι τραγικό. Τα 50Χ2 όμως ή Χ4 ίσως θέλουν κάτι ακόμα.
 
Πάνω από 125 kva (250 kva στην επαρχία) χρειάζεται υποσταθμός. Δε γνωρίζω το κόστος του υποσταθμού, τι χρεώνει δηλαδή ο ΔΕΔΔΗΕ.

edit: Λίγο που το έψαξα, κόστος υποσταθμού 500KVA μέσης τάσης 37000 ευρώ
 
  • Like
Reactions: avpap
Συμφωνώ στα περισσότερα. Σίγουρα όχι στην πρώτη πρόταση. Δεν παίζει να έχουμε 100% ηλεκτροκινηση, εκτός αν υπάρξει κάποιο τεράστιο άλμα προόδου στην τεχνολογία των μπαταριών.
Θα έχουμε κάποια στιγμή, 2040, 2050 δε ξέρω πότε ακριβώς. Ελάχιστα οχήματα θα μείνουν να καίνε ορυκτά καύσιμα.
Αν το 2035 σταματήσουν να πωλούνται οχήματα με ΚΕΚ, τότε μέχρι το 2050 θα έχουν εξαφανιστεί τα περισσότερα.
 
20 έχουν πινακίδες κυκλοφορίας.. αλλά αν δεις πόσα είναι παρκαρισμένα χωρίς πινακίδες ακόμα, θα αλλάξεις γνώμη.
κάποια στιγμή θα βάλουν φορτιστές, θα μπουν και οι πινακίδες..
πόσα είπε ο υπουργός ότι θα είναι τα ηλεκτρικά;; κάπου στα 300;;
άρα το 50% του 12μετρου diesel στόλου.. καλό ποσοστό πιστεύω.
το θέμα είναι να πάνε όλα καλά με αυτά και να μην έχουμε "παρατράγουδα"... αν πάνε όλα καλά, κάποια στιγμή όλα τα diesel θα φύγουν.. γιατί όχι και αρθρωτά ηλεκτρικά στο μέλλον.
Σίγουρα πρέπει να έχουν μπει σε κυκλοφορία πάνω από 20 από όλα τα αμαξοστάσια. Από χθες έχω δει 5 από Πειραιά μέχρι κέντρο Αθήνα.

Βέβαια να πω την αλήθεια βλέποντας σήμερα στη Μιχαλακοπούλου ένα αλλού έπεσε το μάτι μου. Έχουν τεράστιους υαλοπίνακες με κάτι μίνι ανοιγόμενα τζάμια. Έχει υπολογιστεί ότι μόλις σφίξουν οι ζέστες για να μην λιποθυμάει ο κόσμος θα πρέπει να ενεργοποιείται κλιματισμός, που θα τρώει όπως και να έχει από την ενέργεια στη μπαταρία; Ελπίζω τσάμπα να το σκέφτομαι και να έχει γίνει το προφανές...
 
Επειδή μπορεί να μην έχει γίνει το προφανές, μπορεί να σωθεί η κατάσταση βάζοντας φιλμ UV στα τζάμια. Έχουν σοβαρή οικονομία στον κλιματισμό.