Αφού μπορείς να πάρεις leasing τι αγχώνεσαι; Άστον να φάει τον μουτζούρη η leasing.
Έχουν να βγουν κάτι μεταχειρισμένα ηλεκτρικά από τις εταιρείες leasing σε λίγα χρόνια, μουρλια σκέτη. Κούτα μιλάμε


Τάσο αν το αυτοκίνητο ανήκει σε εταιρική οντότητα (μόνη εξαίρεση οι ελεύθεροι επαγγελματίες) και σου παραχωρεί τη χρήση η εταιρία τότε υπάρχει ο φόρος χρήσης εταιρικού αυτοκινήτου. Αυτός ο φόρος υπολογίζεται ως εξτρά εισόδημα που μπαίνει στο πραγματικό εισόδημα σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακαπου βασίζεται στην Λιανική Τιμή Προ Φόρων του οχήματος:
για ΛΤΠΦ έως 14.000 € ως ποσοστό 4% της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
για ΛΤΠΦ από 14.001 έως 17.000 € ως ποσοστό 20% της ΛΤΠΦ,
για ΛΤΠΦ από 17.001 έως 20.000 € ως ποσοστό 33% της ΛΤΠΦ,
για ΛΤΠΦ 20.001 έως 25.000 € ως ποσοστό 35% της ΛΤΠΦ,
για ΛΤΠΦ από 25.001 έως 30.000 € ως ποσοστό 37% της ΛΤΠΦ,
για ΛΤΠΦ πλέον των 30.001 € ως ποσοστό 20% της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα
Ας πούμε ότι αγοράζεις ένα τυπικό βενζινοκίνητο με 25.000 € ΛΤΠΦ (πχ το 3008 που έχω τώρα). Αυτό θα σου φέρει ένα έξτρα εισόδημα 14000 * 0.04 +3000 * 0.2 + 3000 * 0.33 + 5000 * 0.35=560+600+990+1750=3900 €
Αν θεωρήσουμε ότι αυτά τα χρήματα είναι σε ένα κλιμάκιο μέσο του 28% θα πληρώσεις κάθε χρόνο φόρο 1092 €, δηλαδή για μια 5ετία που έχεις το αυτοκίνητο 5460 ευρώ. Προφανώς αν είσαι σε υψηλότερη κλίμακα αυτό θα ανέβει.
Αν τώρα αγοράσεις plug-in hybrid με 39.999 € ΛΤΠΦ θα έπρεπε να δώσεις 14000 * 0.04 +3000 * 0.2 + 3000 * 0.33 + 5000 * 0.35 + 5000 * 0,37 + 10000 * 0,2 = 7750 ευρώ.
7750 * 0.28 = 2170 ή στην 5ετία θα έπρεπε να δώσεις 10.850.
Αν όμως αντί για συμβατικό ή υβριδικό, πάρεις plug-in hybrid ή ηλεκτρικό τότε σου κάνει δώρο το κράτος τα 10.850 για να πάρεις τέτοιο όχημα. Με απλά λόγια σου λέει αντί να κάνεις Leasing με τα ίδια χρήματα ένα βενζινοκίνητο Peugeot 3008 1.2 βενζίνη που έχει λιανική 32000 ευρώ, πάρε ένα plug-in hybrid με τιμή 52.000 ευρώ. Μια χαρά...
Βασικά αν όντως ψάχνεις για τέτοιας κατηγορίας όχημα ή πρέπει να το περάσεις σε ελεύθερο επάγγελμα (που παρακάμπτει τον παραπάνω φόρο) ή να πάρεις plug-in hybrid (ή ηλεκτρικό) - τόσο απλά γιατί αλλιώς δεν συμφέρει το Leasing. Κάνουν κάποια τεχνάσματα μεγάλες εταιρίες που έχουν πολλά εταιρικά αυτοκίνητα, αλλά σε μικρές εταιρίες δεν παίζει κάτι άλλο.
Για αυτό και θα δείτε ότι πάρα πολλά οχήματα έχουν αυτή τη ΛΤΠΦ ενώ αν δεν υπήρχε το παρακάτω μέτρο οι τιμές θα διαφοροποιούνταν σημαντικά, πχ. Audi Q3, Alfa Romeo Tonale, ΒΜW X1, Jeep Compass, Citroen C5 Aircross, Ford Kuga, Kia Sportage, Hyundai Tucson. Αυτό βέβαια δίνει πολύ καλές επιλογές σε όσους θέλουν να δώσουν 50-52000 για αγορά τέτοιου οχήματος. Βέβαια στις τιμές για leasing, ανοίγει η βεντάλια στο τι ζητάει η ίδια εταιρία για αυτοκίνητα με την ίδια τιμή αγοράς.
Όντως αυτό το μέτρο έχει βάλει πάρα πολλά plug-in hybrids (και λιγότερο ηλεκτρικά) στους δρόμους. Βέβαια το κακό είναι ότι οι περισσότεροι τα παίρνουν για το φορολογικό κίνητρο και τα λειτουργούν ως βενζινοκίνητα ρυπαίνοντας πολύ περισσότερο από τα αντίστοιχα mild hybrids των ίδιων μοντέλων λόγω αυξημένου βάρους και απουσία mode λειτουργίας ως full hybrid (εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις). Ακούγεται ότι ψάχνουν να βρουν τρόπο να διασφαλιστεί ότι θα γίνεται φόρτιση με ρεύμα και μάλλον κάτι θα κάνουν με υποχρέωση των εταιρειών να προσφέρουν φορτιστές στους χώρους τους.