Αυτοκινητιστικά νέα

Καλά εγώ ήθελα ρεαλιστικές απαντήσεις από ανθρώπους όχι μάρκετινγκ!
4 ειναι ολα και ολα τα 3αρια. Τα μισα ειναι πισοκινητα, τα αλλα μισα ειναι τετρακινητα. Γνωμη μου, αν κανεις ταξιδια και αν δεν θα βγεις εκτος budget, χτυπα το LR rwd.

Επισης, σου απαντησε ο ανθρωπος διεξοδικα και εκατσε και εγραψε σεντονι. Σεβασου τον χρονο του και μην τον αποπαιρνεις. Αν ρωτας τα πλεονεκτηματα της τετρακινησης, τοτε προφανως δεν σε ενδιαφερουν (και καλα κανεις) και μην αγορασεις τετρακινητο.
 
4 ειναι ολα και ολα τα 3αρια. Τα μισα ειναι πισοκινητα, τα αλλα μισα ειναι τετρακινητα. Γνωμη μου, αν κανεις ταξιδια και αν δεν θα βγεις εκτος budget, χτυπα το LR rwd.

Επισης, σου απαντησε ο ανθρωπος διεξοδικα και εκατσε και εγραψε σεντονι. Σεβασου τον χρονο του και μην τον αποπαιρνεις. Αν ρωτας τα πλεονεκτηματα της τετρακινησης, τοτε προφανως δεν σε ενδιαφερουν (και καλα κανεις) και μην αγορασεις τετρακινητο.
Ναι έχεις δίκιο. Δεν είχα τέτοιο σκοπό απολογουμαι
 
  • Like
Reactions: avpap
4 ειναι ολα και ολα τα 3αρια. Τα μισα ειναι πισοκινητα, τα αλλα μισα ειναι τετρακινητα. Γνωμη μου, αν κανεις ταξιδια και αν δεν θα βγεις εκτος budget, χτυπα το LR rwd.

Επισης, σου απαντησε ο ανθρωπος διεξοδικα και εκατσε και εγραψε σεντονι. Σεβασου τον χρονο του και μην τον αποπαιρνεις. Αν ρωτας τα πλεονεκτηματα της τετρακινησης, τοτε προφανως δεν σε ενδιαφερουν (και καλα κανεις) και μην αγορασεις τετρακινητο.
Εντάξει, το chatgpt τα έγραψε, όχι εγώ!
Αν δεν οδηγήσεις τετρακίνητο δε καταλαβαίνεις τη διαφορά, αξίζει ακόμα κι αν δεν είσαι "γκαζιάρης", προσφέρει συνολικά καλύτερο κράτημα στο δρόμο, άρα μεγαλύτερη ασφάλεια.
 
  • Like
Reactions: avpap
Το 4κινητο είναι ότι πρέπει για τους δρόμους που έχουμε. Αν κάνεις χιλιόμετρα σε επαρχιακούς δρόμους αξίζει και με το παραπάνω. Αν κινείσαι μόνο σε εθνική οδό και μέσα σε πόλεις ίσως όχι. Γενικά όμως η επιπλέον πρόσφυση καλό είναι να υπάρχει εις βάρος κάτι άλλου.
 
Δηλαδή ότι προσφέρει η τετρακίνηση σε οποιοδήποτε όχημα.
Παντηλικια όμως κανείς μο νι λε την πίσω κίνηση. Αν και δεν καταλαβαίνω γιατί πρακτικά όλα είναι πρόσθιοκινητά μέχρι να μπει η τετρακίνηση κι όχι ζυγισμένα ως πισωκίνητα μέχρι να μπει η τετρακίνηση.
 
Δεν ξέρω τι κάνουν οι άλλοι στα EVs τους, πάντως η Tesla τα έχει πισοκίνητα μέχρι να χρειαστεί να ενεργοποιηθεί η τετρακίνηση.

Τα θερμικά έχω την εντύπωση ότι παίζουν προσθιοκίνητα για λόγους efficiency (λιγότερες απώλειες).
 
Δεν είναι και τόσο απλό.
Η Tesla χρησιμοποιεί έναν σύγχρονο κινητήρα AC με μόνιμο μαγνήτη στον πίσω άξονα, ο οποίος είναι πιο αποδοτικός σε σταθερές ταχύτητες και χαμηλά φορτία, ενώ στον μπροστινό άξονα τοποθετεί έναν επαγωγικό κινητήρα AC, ο οποίος είναι πιο αποδοτικός σε υψηλά φορτία και προσφέρει καλύτερη απόδοση κατά την επιτάχυνση. Επίσης ο επαγωγικός "κλείνει" άμεσα, ενώ για τον σύγχρονο πίσω θες μηχανικές διατάξεις για να τον απομονώσεις άρα μένει πάντα μόνιμα ενεργοποιημένος. Επίσης έχουν και διαφορετικές σχέσεις μετάδοσης για να κουμπώνουν καλύτερα με το σχεδιασμό του πως κινείται το αυτοκίνητο. Προφανώς οι αλγόριθμοι ελέγχου αποφασίζουν σε πραγματικό χρόνο σε ποιο ποσοστό μπαίνει και ο μπροστά.
 
Για τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το chatgpt

Η εμπρός κίνηση σε αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης προτιμάται κυρίως για λόγους κόστους, απόδοσης, και ασφάλειας, ιδιαίτερα σε συνθήκες καθημερινής οδήγησης. Οι βασικοί λόγοι είναι οι εξής:

  1. Απλοποίηση Σχεδίασης και Μείωση Κόστους: Στα οχήματα με εμπρός κίνηση, ο κινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων, και το διαφορικό βρίσκονται όλα στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου. Αυτό μειώνει την ανάγκη για μακρούς άξονες μετάδοσης προς τους πίσω τροχούς, απλοποιώντας τη σχεδίαση και ελαττώνοντας το κόστος παραγωγής.
  2. Βελτιωμένη Εκμετάλλευση Χώρου: Η διάταξη αυτή αφήνει περισσότερο χώρο στην καμπίνα των επιβατών και στο πορτ-μπαγκάζ, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για μικρότερα αυτοκίνητα.
  3. Ασφάλεια σε Ολισθηρές Συνθήκες: Η εμπρός κίνηση προσφέρει καλύτερη πρόσφυση, επειδή το βάρος του κινητήρα και του συστήματος μετάδοσης βρίσκεται πάνω από τους κινητήριους τροχούς. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε βροχή, χιόνι ή πάγο.
  4. Ευκολία Χειρισμού για Αρχάριους Οδηγούς: Η υποστροφή, που είναι το πιο συνηθισμένο φαινόμενο σε οχήματα με εμπρός κίνηση, είναι ευκολότερο να διορθωθεί και πιο προβλέψιμο σε σχέση με την υπερστροφή που εμφανίζεται στα πισωκίνητα αυτοκίνητα.
  5. Απόδοση Καυσίμου: Η απλοποιημένη μετάδοση μειώνει τις ενεργειακές απώλειες, βελτιώνοντας την απόδοση καυσίμου.
Παρόλο που η εμπρός κίνηση έχει περιορισμούς στην απόδοση και την ευελιξία σε σπορ οδήγηση ή σε συνθήκες μεγάλων φορτίων, η συνολική της αποδοτικότητα, σε συνδυασμό με το μειωμένο κόστος, την καθιστά ιδανική επιλογή για τα περισσότερα επιβατικά οχήματα.

Και ένα σχόλιο από μένα, ότι προφανώς σε αυτοκίνητα επιδόσεων πας σε πίσω κίνηση (ή τετρακίνηση). Αν θυμάμαι καλά πριν πολλά πολλά χρόνια κάποιος από τη Saab είχε πει ότι τα 200 άλογα είναι το όριο για την εμπρός κίνηση. Προφανώς αυτό δεν είναι απόλυτο νούμερο με τόσα μηχανικά και ηλεκτρονικά βοηθήματα που έχουν αναπτυχθεί από τότε.
 
Εγώ βλέπω ότι ο ΜΟΝΟΣ τρόπος να φρενάρουν τους κινέζους είναι οι δασμοί.

Το οποίο είναι χαμένη υπόθεση όπως και να το δεις.

Από τη μία έχουν ΤΑ ΠΑΝΤΑ στο έδαφος τους. Πχ ότι ηλεκτρονικό θες το κατασκευάζουν εκεί. Για σκέψου αύριο το πρωί να σου ανακοινώσουν για αντίποινα 100% αύξηση στα PCB. Τελειώσαμε. Ποιος μπορεί να μεταφέρει ένα τέτοιο εργοστάσιο σε άλλη χώρα με την πλήρη τεχνογνωσία; Μιλάμε για ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ επένδυσης και πολύ εξειδικευμένο προσωπικό. Θέλει χρόνια να μπορέσεις να αντισταθμίσεις τη ζημιά.

Μετά έχουν κάνει και θα εξακολουθήσουν να κάνουν στρατηγικές επενδύσεις. Πχ δεν έχουν μπει τυχαία στο λιμάνι του Πειραιά. Έχουν ανακοινώσει εργοστάσια σε Ευρωπαϊκές χώρες. Εδώ τι θα κάνουν οι δικοί μας; Θα σαμποτάρουν τα κράτη μέλη με φόρους; Αφού το εργοστάσιο στην υποτιθέμενη Ελλάδα θα απασχολεί Έλληνες εργαζόμενους. Θα έρθουν και θα πουν βάλε 50% δασμούς;

Δυστυχώς κοιμηθήκαμε σαν οικονομία. Συγκεκριμένα η αυτοκινητοβιομηχανία έχει καταρρεύσει και δεν το ξέρει ακόμη. Όσα υδρογόνα και να ψάξεις δεν θα μπορέσεις να χτυπήσεις την απλότητα που έχει το ηλεκτροκίνητο. Και γι' αυτό μας πήραν "φαλάγγι". Διότι την ώρα που εμείς ψάχναμε λύσεις για 3κύλινδρα με τούρμπο και δεν ξέρω τι άλλο αυτοί κόλλησαν ένα κινητήρα σε μια μπαταρία και έφτιαξαν όχημα.

Δες και τα τελευταία χρόνια. Οι μεγάλοι V12 έχουν εξαφανιστεί από τα αυτοκίνητα. Μόνο η Ferrari, η Lamborghini και η Bugatti (W16) βγάζουν τέτοιους. Οι υπόλοιποι V8 με turbo. Βλέπεις κατάλογο οχημάτων και το κορυφαίο μοντέλο έχει 1.6lt με υβριδικό κινητήρα. Οι 6κύλιδροι που είχαν κάποτε τα μεσαίας κατηγορίας εξαφανίστηκαν. Πχ εκείνοι οι γαμάτοι της BMW. Πέρυσι παρουσιάστηκε το νέο Land Cruiser με 4κύλινδρο 2.4lt και υβριδικό σύστημα. 2.5t ΆΔΕΙΟ. Το παλιό μοντέλο είχε 3.5lt V6. Βλέπεις βίντεο με οδήγηση και κουράζεσαι από το θόρυβο. Απόδοση 280 ΆΛΟΓΑ.

Την ίδια στιγμή το Hyndai Kona Electric που κοστίζει το ΕΝΑ ΤΡΙΤΟ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ έχει 218 άλογα. Και είναι ΚΛΑΣΕΙΣ ΑΝΩΤΕΡΟ σε ποιότητα κύλισης. Το Ioniq 5 στη μισή τιμή το ξεπερνάει κατά πολύ σε επιδόσεις. Δεν αναφέρω καν τα Tesla γιατί εκεί "κλέβεις εκκλησία".

Σκεφτείτε το χρήμα που έχει πέσει στη βελτίωση των μικρών κινητήρων με τα υβριδικά να γινόταν μπαταρίες και σταθμοί φόρτισης. Αλλά βλέπετε ο κάγκουρας ήθελε και θέλει "μπέμπα" σειράς 1 να βλέπει το σήμα. Τώρα που θα αρχίσουν τα προβλήματα θα δούμε.
 
Το οποίο είναι χαμένη υπόθεση όπως και να το δεις.

Από τη μία έχουν ΤΑ ΠΑΝΤΑ στο έδαφος τους. Πχ ότι ηλεκτρονικό θες το κατασκευάζουν εκεί. Για σκέψου αύριο το πρωί να σου ανακοινώσουν για αντίποινα 100% αύξηση στα PCB. Τελειώσαμε. Ποιος μπορεί να μεταφέρει ένα τέτοιο εργοστάσιο σε άλλη χώρα με την πλήρη τεχνογνωσία; Μιλάμε για ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ επένδυσης και πολύ εξειδικευμένο προσωπικό. Θέλει χρόνια να μπορέσεις να αντισταθμίσεις τη ζημιά.
αν το κανουν αυτο, που θα πωλουν οτι παραγουν; Η εγχωρια καταναλωση της κινας ειναι πολυ μικροτερη απο την εγχωρια παραγωγη.
Οι δασμοι παραδοσιακα ειναι lose - lose υποθεση, αλλα εχουν μπλεξει πολιτικα θεματα μεσα στην οικονομια και νομιζει ο τραμπ οτι οι δασμοι ειναι πανακεια
 
αν το κανουν αυτο, που θα πωλουν οτι παραγουν; Η εγχωρια καταναλωση της κινας ειναι πολυ μικροτερη απο την εγχωρια παραγωγη.
Οι δασμοι παραδοσιακα ειναι lose - lose υποθεση, αλλα εχουν μπλεξει πολιτικα θεματα μεσα στην οικονομια και νομιζει ο τραμπ οτι οι δασμοι ειναι πανακεια

Σε εσένα. Όπως και πριν αλλά με "καπέλο" 100%. Τι θα κάνεις; Δε θα αγοράσεις ηλεκτρονικά; Τι θα πεις αύριο στο Νοσοκομείο; Ότι δεν αγοράζω το Χ μηχάνημα για το χειρουργείο γιατί θα περιμένω πότε η ΧΨΩ εταιρία θα χτίσει νέο εργοστάσιο στο Τιμπουκτού για να απεξαρτηθεί από την Κίνα; Δεν γίνονται έτσι οι επενδύσεις. Θες χρόνια ετοιμασιών για να παράξεις. Εδώ ντομάτες βάζεις στον κήπο σου και θες μερικές εβδομάδες όχι ηλεκτρονικά.

Και επειδή είμαστε σε forum ηλεκτρονικών τα αποτελέσματα είναι ήδη εδώ. Πόσο πουλάνε οι "παραδοσιακοί" κατασκευαστές και πόσο ο Κινέζος; Και μη μου πείτε ότι του Κινέζου είναι χάλια ο ήχος. Μια χαρά είναι και κάτι παραπάνω. Πχ κάτι Topping και Eversolo έχουν σβήσει τους υπόλοιπους. Πόσοι Ευρωπαίοι έχουν μείνει με 100% δικά τους προϊόντα και ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ;

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που ΈΧΟΥΝ ήδη εργοστάσια εδώ θα έπρεπε να έχουν δει προ πολλού την ζημιά. Ξεκινούσαν ήδη με πλεονέκτημα καθώς είχαν τις εγκαταστάσεις. Τώρα οι Κινέζοι πήραν το προβάδισμα και στις εγκαταστάσεις και στην τεχνολογία. Θέλει ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΑΓΩΝΑ για να τα καταφέρουν.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Σε εσένα. Όπως και πριν αλλά με "καπέλο" 100%. Τι θα κάνεις; Δε θα αγοράσεις ηλεκτρονικά; Τι θα πεις αύριο στο Νοσοκομείο; Ότι δεν αγοράζω το Χ μηχάνημα για το χειρουργείο γιατί θα περιμένω πότε η ΧΨΩ εταιρία θα χτίσει νέο εργοστάσιο στο Τιμπουκτού για να απεξαρτηθεί από την Κίνα; Δεν γίνονται έτσι οι επενδύσεις. Θες χρόνια ετοιμασιών για να παράξεις. Εδώ ντομάτες βάζεις στον κήπο σου και θες μερικές εβδομάδες όχι ηλεκτρονικά.

Και επειδή είμαστε σε forum ηλεκτρονικών τα αποτελέσματα είναι ήδη εδώ. Πόσο πουλάνε οι "παραδοσιακοί" κατασκευαστές και πόσο ο Κινέζος; Και μη μου πείτε ότι του Κινέζου είναι χάλια ο ήχος. Μια χαρά είναι και κάτι παραπάνω. Πχ κάτι Topping και Eversolo έχουν σβήσει τους υπόλοιπους. Πόσοι Ευρωπαίοι έχουν μείνει με 100% δικά τους προϊόντα και ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ;

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που ΈΧΟΥΝ ήδη εργοστάσια εδώ θα έπρεπε να έχουν δει προ πολλού την ζημιά. Ξεκινούσαν ήδη με πλεονέκτημα καθώς είχαν τις εγκαταστάσεις. Τώρα οι Κινέζοι πήραν το προβάδισμα και στις εγκαταστάσεις και στην τεχνολογία. Θέλει ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΑΓΩΝΑ για να τα καταφέρουν.
Δεν δουλευει ετσι η οικονομια. Καθε ποσοστιαια αυξηση τιμης δημιουργει πιεσεις. Καποιες φορες αυτες απορροφωνται, ειτε απο την εφοδιαστικη αλυσιδα (εστω και μερικως) ειτε απο τον καταναλωτη. Αν μιλαμε ομως για μεγαλες αυξησεις θα δημιουργηθει σοκ. Αυτο θα οδηγησει στο να δημιουργηθουν νεες μοναδες παραγωγης, εστω και αν ειναι πιο ακριβες (προ της 100% αυξησης), διοτι θα ειναι συνολικα φτηνοτερες μετα την αυξηση λογω των δασμων. Ναι, δεν ειναι κατι που μπορει να γινει εν μια νυκτι, αλλα θα γινει, οπως σε ενα βαθμο εχει γινει ηδη, με εταιρειες να εχουν δημιουργησει νεες μοναδες παραγωγης σε αλλες χωρες της ασιας (εκτος της κινας).

Μην νομιζεις οτι οι εμποροι ή οι καταναλωτες ειναι ηλιθιοι. Μπορουν να πληρωσουν μεχρι ενα ποσο για ενα προϊον. Κανενας εμπορος δεν θα φερει ενα προϊον αν θεωρει οτι δεν μπορει να το πουλησει σε αρκετα τεμαχια ωστε να βγαλει κερδος.
Οταν οι τιμες αυξανονται θα βρουν αλλου εναλλακτικες. Ναι, δεν γινεται αυτο σε ολα τα προϊοντα αλλα γινεται σε πολλα. Μην ξεχνας οτι βαζοντας δασμους 100% η αμερικη στα κινεζικα ηλεκτρικα (εχει ηδη γινει απο τον μαιο αυτο) τα εθεσε εκτος αγορας.
 
Δεν δουλευει ετσι η οικονομια. Καθε ποσοστιαια αυξηση τιμης δημιουργει πιεσεις. Καποιες φορες αυτες απορροφωνται, ειτε απο την εφοδιαστικη αλυσιδα (εστω και μερικως) ειτε απο τον καταναλωτη. Αν μιλαμε ομως για μεγαλες αυξησεις θα δημιουργηθει σοκ. Αυτο θα οδηγησει στο να δημιουργηθουν νεες μοναδες παραγωγης, εστω και αν ειναι πιο ακριβες (προ της 100% αυξησης), διοτι θα ειναι συνολικα φτηνοτερες μετα την αυξηση λογω των δασμων. Ναι, δεν ειναι κατι που μπορει να γινει εν μια νυκτι, αλλα θα γινει, οπως σε ενα βαθμο εχει γινει ηδη, με εταιρειες να εχουν δημιουργησει νεες μοναδες παραγωγης σε αλλες χωρες της ασιας (εκτος της κινας).

Μην νομιζεις οτι οι εμποροι ή οι καταναλωτες ειναι ηλιθιοι. Μπορουν να πληρωσουν μεχρι ενα ποσο για ενα προϊον. Κανενας εμπορος δεν θα φερει ενα προϊον αν θεωρει οτι δεν μπορει να το πουλησει σε αρκετα τεμαχια ωστε να βγαλει κερδος.
Οταν οι τιμες αυξανονται θα βρουν αλλου εναλλακτικες. Ναι, δεν γινεται αυτο σε ολα τα προϊοντα αλλα γινεται σε πολλα. Μην ξεχνας οτι βαζοντας δασμους 100% η αμερικη στα κινεζικα ηλεκτρικα (εχει ηδη γινει απο τον μαιο αυτο) τα εθεσε εκτος αγορας.

Οι Αμερικάνοι έχουν την Tesla που είναι συνώνυμο των EV. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι ο Κινέζος θα κάτσει με σταυρωμένα χέρια. Η αγορά είναι τεράστια και θέλουν μερίδιο. Θα το αποκτήσουν όπως έκαναν οι Ιάπωνες πριν μερικές δεκαετίες. Και θα το αποκτήσουν με το ζόρι αν χρειαστεί.

Ο Κινέζος θα πιέσει και θα πιέσει άσχημα αν δει ότι κάποιος θα γίνει εμπόδιο. Το παράδειγμα που σου έφερα είναι ακραίο και ικανό να ξεκινήσει ακόμη και πόλεμο. Αλλά δεν θα χρειαστεί να φτάσει καν εκεί η κατάσταση σε τόσο απαραίτητα υλικά. Μπορούν να πιέσουν με χιλιάδες τρόπους επειδή όπως έγραψα και πριν έχουν ΤΑ ΠΑΝΤΑ στο έδαφος τους. Πχ μια μικρή υποχρεωτική αύξηση στους μισθούς των εργοστασίων φτάνει και περισσεύει. Να πάει το iPhone 2000$. Πως αυξήθηκε ο βασικός μισθός στη χώρα μας 200€ μέσα σε 3-4 χρόνια; Κάτι τέτοιο να γίνει και εκεί.

Θα καταργηθούν οι δασμοί στο πι και φι χωρίς να καταλάβει κανένας από που ήρθε. Η Δύση δεν είναι έτοιμη για οικονομικό πόλεμο.
 
Οι Αμερικάνοι έχουν την Tesla που είναι συνώνυμο των EV. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι ο Κινέζος θα κάτσει με σταυρωμένα χέρια. Η αγορά είναι τεράστια και θέλουν μερίδιο. Θα το αποκτήσουν όπως έκαναν οι Ιάπωνες πριν μερικές δεκαετίες. Και θα το αποκτήσουν με το ζόρι αν χρειαστεί.

Ο Κινέζος θα πιέσει και θα πιέσει άσχημα αν δει ότι κάποιος θα γίνει εμπόδιο. Το παράδειγμα που σου έφερα είναι ακραίο και ικανό να ξεκινήσει ακόμη και πόλεμο. Αλλά δεν θα χρειαστεί να φτάσει καν εκεί η κατάσταση σε τόσο απαραίτητα υλικά. Μπορούν να πιέσουν με χιλιάδες τρόπους επειδή όπως έγραψα και πριν έχουν ΤΑ ΠΑΝΤΑ στο έδαφος τους. Πχ μια μικρή υποχρεωτική αύξηση στους μισθούς των εργοστασίων φτάνει και περισσεύει. Να πάει το iPhone 2000$. Πως αυξήθηκε ο βασικός μισθός στη χώρα μας 200€ μέσα σε 3-4 χρόνια; Κάτι τέτοιο να γίνει και εκεί.

Θα καταργηθούν οι δασμοί στο πι και φι χωρίς να καταλάβει κανένας από που ήρθε. Η Δύση δεν είναι έτοιμη για οικονομικό πόλεμο.
Δεν ισχυουν αυτα που λες. Μακαρι να ηταν ολα τοσο απλα. Το προβλημα ειναι οτι και αρκετοι πολιτικοι (μεσα σε αυτους και ο Τραμπ) νομιζουν οτι ειναι τοσο απλα τα πραγματα.

Επισης, λες οτι δεν ειναι η δυση ετοιμη για οικονομικο πολεμο. Ουτε η κινα ειναι. Ο κλαδος των ακινητων της, που αντιπροσωπευει το 15-20% του αεπ της, κρεμεται απο μια κλωστη. Αν οι δασμοι οδηγησουν σε πτωση 3-5% το αεπ της, δεν θα εχουμε καλα ξεμπερδεματα. Ουτε αυτοι, ουτε εμεις (εννοω ολος ο δυτικος κοσμος).
Τεσπα, δεν εχει σημασια. Δεν θα βγαλουμε ακρη.
 
  • Like
Reactions: koupa
Δεν ισχυουν αυτα που λες. Μακαρι να ηταν ολα τοσο απλα. Το προβλημα ειναι οτι και αρκετοι πολιτικοι (μεσα σε αυτους και ο Τραμπ) νομιζουν οτι ειναι τοσο απλα τα πραγματα.

Επισης, λες οτι δεν ειναι η δυση ετοιμη για οικονομικο πολεμο. Ουτε η κινα ειναι. Ο κλαδος των ακινητων της, που αντιπροσωπευει το 15-20% του αεπ της, κρεμεται απο μια κλωστη. Αν οι δασμοι οδηγησουν σε πτωση 3-5% το αεπ της, δεν θα εχουμε καλα ξεμπερδεματα. Ουτε αυτοι, ουτε εμεις (εννοω ολος ο δυτικος κοσμος).
Τεσπα, δεν εχει σημασια. Δεν θα βγαλουμε ακρη.

Μα αυτό γράφω. Ότι ΔΕΝ είναι τόσο απλά όσο νομίζουμε. Βάζουμε δασμούς και νομίζουμε ότι ο άλλος θα κάνει την "κότα". Έχει άπειρους τρόπους να κάνει ζημιά που δεν τους φανταζόμαστε.

Πχ γίνεται τις "τατάνας" από τα φτηνά κινέζικα ρούχα. Temu, Shein κτλ. Ξέρεις πόσους γονείς ξέρω που ντύνουν τα παιδιά τους με τέτοια ρούχα; Πάνε πλέον οι "μάρκες". Μόνο στα παπούτσια που τρώνε καταπόνηση. Τα άλλα μόνο Κίνα.

Είναι τόσο πολύπλοκο το θέμα που δεν ξέρω ποιος θα επιβιώσει από μια λάθος κίνηση. Γι' αυτό θεωρώ πως τελικά θα κάνουμε όλοι τις "κότες" και σε μερικά χρόνια θα οδηγάμε όλοι κινέζικο.
 
Σχετικα με τους κινεζους και τους δασμους... και το οτι θα φαληρισουν αν δεν συμμορφωθουν.... χωρις να ειμαι ειδικος, απο οτι ακουω απο φιλους που συνεργαζονται εμπορικα με κινα...

Η ευρωπη ειναι καπου 700 μυρια και η αμερικη αλλα 300.
Η ινδια ειναι 1,5 δις και η κινα αλλο τοσο.
Η ευρωπη και η αμερικη κουτσα στραβα ειναι κορεσμενες αγορες, δηλαδη εχουν μια κουτσοπαραγωγη να βολευτουν σε ολα τα ειδη και απο μονοι τους.
Η κινα και η ινδια ειναι αναπτυσσομενες και η παραγωγη δεν τους φτανει... δεν προλαβαινουν...

Κοινως, ο κινεζος δεν πολυενδιαφερεται να εξελιξει η να πουλησει εκτος ινδιας, κινας και εκει γυρω...
Τα καλοδεχεται τα φασον εργοστασια αφου εχει εργατικο δυναμικο αλλα το να μη πουλησει εκτος δεν θα τον ενοχλησει οσο θελουν να νομιζουμε οι διαφοροι γραφιαδες.