Αυτοκινητιστικά νέα

Στα 12 στοιχεία που ανοίξαμε πρόσφατα μπαταρία από ηλεκτρικό κ έγινε μέτρηση με πολλά χλμ έδειξε ότι οι 5 από τις 12 μόνο είχαν χάσει το ποσοστό που λες ενώ οι άλλες 7 μόνο 1% .

Βρε σε πιστεύω, δεν έχει κανείς λόγο εδώ να λέει παπάτζες.
Στα πόσα χρόνια έχει την πτώση του 7%;

Πες μας εσύ πόσα χρήματα έχεις δώσει στα 20 χρόνια ή καλύτερα στα 10 , πόσα ξόδεψες σε καύσιμα, service , βλάβες , ανταλλακτικά , κτλ κτλ .

Προσωπικά, επειδή η δουλειά μου είναι στα 1000 μέτρα και κάποιες φορές πάω και με τα πόδια, όλα μου τα χιλιόμετρα είναι οι βόλτες που κάνω και οι διακοπές μου, max 5.000 χιλιόμετρα το χρόνο δηλαδή. Μάλλον λάθος άνθρωπο ρώτησες για το πόσα χαλάει σε service και βενζίνες. 😂
Εγώ μάναμ αν πάρω ηλεκτρικό θα το χαλάσω επειδή θα το φορτίζω μια φορά τον μήνα και αν!

Από αυτά που βλέπω στους δρόμους, είναι ήδη mainstream τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όλη την ώρα βλέπεις στο δρόμο, δεν τα ψάχνεις με το κιάλι.

Καλά, και όταν ήταν έγκυος η γυναίκα μου βλέπαμε συνέχεια εγκύους στο δρόμο, δεν ήταν mainstream.
Απλά πέφτει πιο εύκολα το μάτι σου πάνω τους τώρα.
Τα ηλεκτρικά είναι 1/20 αυτοκίνητα και αν. Mainstream εννοώ, να είναι τουλάχιστον τα μισά.
 
Φυσικά και μπορείς να τη φορτίζεις μέχρι το 100% αλλά η πτώση θα είναι μεγαλύτερη του 2% τον χρόνο. Πιθανόν δεν θα μιλάμε για τάξεις του 0,5-1% παραπάνω για να το τονίζουν.
Οπότε στα 10 χρόνια δεν θα μιλάμε για πτώση της τάξης του 20% αλλά 30%+ και στα 15 χρόνια θα έχεις μείνει με το 50% της μπαταρίας σου.
Δεν ισχύει. Δεν είναι πρόβλημα τόσο η φόρτιση στο 100% ή η αποφόρτιση στο 0% όσο να μείνει για ώρες σε αυτό το επίπεδο. Οι περισσότερες εταιρείες έχουν bottom και top buffers οπότε δε μπορείς ποτέ να φορτίσεις στο 100% ή να αποφορτίσεις στο 0%. Και όπως είπα δεν είναι κάτι που θα κάνεις κάθε μέρα αλλά όταν το χρειάζεσαι. Μελέτες άλλωστε έχουν δείξει πως ο κύριος παράγοντας του degradation είναι ο χρόνος και όχι η χρήση που κάνεις. Όταν μια NMC μπαταρία για παράδειγμα αναφέρει 1000 κύκλους ζωής, αυτό α. είναι η χειρότερη πιθανή απόδοση και β. στις χειρότερες δυνατόν συνθήκες. Οπότε όσο καλύτερα χειρίζεσαι τη μπαταρία σου τόσο παραπάνω από τους 1000 κύκλους θα φτάσει.
 
  • Like
Reactions: avpap
Βρε σε πιστεύω, δεν έχει κανείς λόγο εδώ να λέει παπάτζες.
Στα πόσα χρόνια έχει την πτώση του 7%;



Προσωπικά, επειδή η δουλειά μου είναι στα 1000 μέτρα και κάποιες φορές πάω και με τα πόδια, όλα μου τα χιλιόμετρα είναι οι βόλτες που κάνω και οι διακοπές μου, max 5.000 χιλιόμετρα το χρόνο δηλαδή. Μάλλον λάθος άνθρωπο ρώτησες για το πόσα χαλάει σε service και βενζίνες. 😂
Εγώ μάναμ αν πάρω ηλεκτρικό θα το χαλάσω επειδή θα το φορτίζω μια φορά τον μήνα και αν!



Καλά, και όταν ήταν έγκυος η γυναίκα μου βλέπαμε συνέχεια εγκύους στο δρόμο, δεν ήταν mainstream.
Απλά πέφτει πιο εύκολα το μάτι σου πάνω τους τώρα.
Τα ηλεκτρικά είναι 1/20 αυτοκίνητα και αν. Mainstream εννοώ, να είναι τουλάχιστον τα μισά.
Όχι Μάικ
Εγώ που μέχρι 2 μήνες πριν δούλευα στον δρόμο, έβλεπα την αύξηση των ηλεκτρικών.
Είναι ραγδαία.. και Tesla και κινέζικα
 
Το ποσοστό των ηλεκτρικών αυξάνεται στην Ελλάδα. Κάποτε έβλεπα 1 tesla την εβδομάδα τώρα βλέπω 2 την ημέρα.

Στο χωριό που μένω (κάτω από 2000 κατοικους) έχουμε φέτος 4 νεα BYD , ένα ηλεκτρικό kona , ένα Leep και ένα tesla model 3 .

Γνωστός μου πούλησε το Skoda superb , έβαλε φωτοβολταϊκά στο σπιτι , πήρε το BYD dolphin και είναι ξετρελαμενος.
 
Γνωστός μου πούλησε το Skoda superb , έβαλε φωτοβολταϊκά στο σπιτι , πήρε το BYD dolphin και είναι ξετρελαμενος.

Αυτό σημαίνει ότι είχε κάνει επιλογή που δεν συνάδει με τις πραγματικές ανάγκες του και αυτές καλύπτονταν με κάτι πολύ μικρότερο.
Πιο πιθανό είναι να μην μπορεί να καταλάβει τις διαφορές μεταξύ των δύο οχημάτων, για τι χρήση είναι το ένα και για τι χρήση το άλλο.
 
Αυτό σημαίνει ότι είχε κάνει επιλογή που δεν συνάδει με τις πραγματικές ανάγκες του και αυτές καλύπτονταν με κάτι πολύ μικρότερο.
Πιο πιθανό είναι να μην μπορεί να καταλάβει τις διαφορές μεταξύ των δύο οχημάτων, για τι χρήση είναι το ένα και για τι χρήση το άλλο.

Δεν του χρειαζόταν πλέον, μιας και έχουν φύγει τα παιδιά από το σπίτι, ένα αυτοκίνητο σαν το superb από άποψη χωρων και κοστους συντήρησης. Εχει κρατήσει για δεύτερο ένα Mazda 2 15ετιας. Είμαι σίγουρος ότι αν είχε παιδιά στο σπίτι θα είχε πάρει ηλεκτρικό ανάλογων χωρων.

Πρόσφατα έκανε ένα ταξίδι. Θεσσαλονίκη-> Νάουσα -> Θεσσαλονίκη -> Μουδανιά-> Θεσσαλονίκη. Με μια φόρτιση. Ξεκινώντας με 100% από Θεσσαλονίκη όταν έφτασε Μουδανιά του έγραφε ότι είχε 107 χλμ για την επιστροφή στο σπίτι.

Τζάμπα από τα φωτοβολταϊκά. Συνολική διαδρομή 300 χλμ
 
Last edited:
Δεν του χρειαζόταν πλέον, μιας και έχουν φύγει τα παιδιά από το σπίτι, ένα αυτοκίνητο σαν το superb από άποψη χωρων και κοστους συντήρησης. Εχει κρατήσει για δεύτερο ένα Mazda 2 15ετιας.

Πρόσφατα έκανε ένα ταξίδι. Θεσσαλονίκη-> Νάουσα -> Θεσσαλονίκη -> Μουδανιά-> Θεσσαλονίκη. Με μια φόρτιση. Ξεκινώντας με 100% από Θεσσαλονίκη όταν έφτασε Μουδανιά του έγραφε ότι είχε 107 χλμ για την επιστροφή στο σπίτι.

Τζάμπα από τα φωτοβολταϊκά. Συνολική διαδρομή 300 χλμ

στο θεμα του πορτ μπαγαζ το dolphin υστερει σε σχεση με το superb, αλλα στους χωρους για τους επιβατες δεν ειμαι σιγουρος οτι χανει και πολυ.
Εννοειται οτι σε συνδυασμο με το φωτοβολταικο και αν προλαβε την τιμη των 26k με επιδοτηση που πεφτει στα 20, τοτε εκανε κινηση ματ.
 
Δεν του χρειαζόταν πλέον, μιας και έχουν φύγει τα παιδιά από το σπίτι, ένα αυτοκίνητο σαν το superb από άποψη χωρων και κοστους συντήρησης. Εχει κρατήσει για δεύτερο ένα Mazda 2 15ετιας. Είμαι σίγουρος ότι αν είχε παιδιά στο σπίτι θα είχε πάρει ηλεκτρικό ανάλογων χωρων.

Πρόσφατα έκανε ένα ταξίδι. Θεσσαλονίκη-> Νάουσα -> Θεσσαλονίκη -> Μουδανιά-> Θεσσαλονίκη. Με μια φόρτιση. Ξεκινώντας με 100% από Θεσσαλονίκη όταν έφτασε Μουδανιά του έγραφε ότι είχε 107 χλμ για την επιστροφή στο σπίτι.

Τζάμπα από τα φωτοβολταϊκά. Συνολική διαδρομή 300 χλμ

Α, το χρησιμοποίησε και για ταξίδι. Αυτό δείχνει ακόμα περισσότερο ότι δεν κατάλαβε τη διαφορά.

Κάπου εκεί είναι το μάξιμουμ στην αυτονομία στο dolphin. Περίπου τα μισά από ένα Suzuki swift.
 
στο θεμα του πορτ μπαγαζ το dolphin υστερει σε σχεση με το superb, αλλα στους χωρους για τους επιβατες δεν ειμαι σιγουρος οτι χανει και πολυ.
Εννοειται οτι σε συνδυασμο με το φωτοβολταικο και αν προλαβε την τιμη των 26k με επιδοτηση που πεφτει στα 20, τοτε εκανε κινηση ματ.
Το superb είχε εντυπωσιακό πορτ μπαγκαζ. Ειδικα με το διπλο ανοιγμα πόρτας χωρουσες τα παντα.
Και επειδή είχα κάνει αρκετές βόλτες ως συνοδηγός μπορώ να πω ότι και μπροστά είχε εντυπωσιακους χώρους. Με τέρμα πίσω το κάθισμα απλωνα τα πόδια μου χωρίς να ενοχλώ τον πίσω και είμαι 1.80.

Στα 20κ το πήρε. Πρόλαβε την επιδότηση .
 
Α, το χρησιμοποίησε και για ταξίδι. Αυτό δείχνει ακόμα περισσότερο ότι δεν κατάλαβε τη διαφορά.

Κάπου εκεί είναι το μάξιμουμ στην αυτονομία στο dolphin. Περίπου τα μισά από ένα Suzuki swift.
Και το 1/3 της αυτονομίας του swift να είχε δεν συγκρίνονται τα δύο αυτοκίνητα.
Σε ποιότητα εσωτερικού, χώρους, κόστος και επιδόσεις.
 
  • Like
Reactions: avpap
στο θεμα του πορτ μπαγαζ το dolphin υστερει σε σχεση με το superb, αλλα στους χωρους για τους επιβατες δεν ειμαι σιγουρος οτι χανει και πολυ.

Συνήθως πολλοί βλέπουν πόσο απέχουν τα γόνατα από την πλάτη του μπροστινού καθίσματος και ξεχνούν το συνολικό πλάτος.
 
Και το 1/3 της αυτονομίας του swift να είχε δεν συγκρίνονται τα δύο αυτοκίνητα.
Σε ποιότητα εσωτερικού, χώρους, κόστος και επιδόσεις.

Δεν ξετρελαθηκα με την ποιότητα του εσωτερικού του dolphin. Στα συνηθισμένα επίπεδα της οικονομικής κατηγορίας. Ειδικά στα πλαστικά που δεν βλέπει η πεθερά... .

Στις εκδόσεις που είναι κοντά σε τιμή, είναι και κοντά σε επιδόσεις, λόγω χαμηλού βάρους στο swift.
Οι χώροι φυσικά διαφέρουν, όπως και η αυτονομία.
 
Δεν ξετρελαθηκα με την ποιότητα του εσωτερικού του dolphin. Στα συνηθισμένα επίπεδα της οικονομικής κατηγορίας. Ειδικά στα πλαστικά που δεν βλέπει η πεθερά... .

Στις εκδόσεις που είναι κοντά σε τιμή, είναι και κοντά σε επιδόσεις, λόγω χαμηλού βάρους στο swift.
Οι χώροι φυσικά διαφέρουν, όπως και η αυτονομία.

στον εξοπλισμο ειδες διαφορα; Να δω δηλαδη αν θα πρεπει να συστησουμε οφθαλμιατρο ή οχι :)
 
Δεν ξετρελαθηκα με την ποιότητα του εσωτερικού του dolphin. Στα συνηθισμένα επίπεδα της οικονομικής κατηγορίας. Ειδικά στα πλαστικά που δεν βλέπει η πεθερά... .

Στις εκδόσεις που είναι κοντά σε τιμή, είναι και κοντά σε επιδόσεις, λόγω χαμηλού βάρους στο swift.
Οι χώροι φυσικά διαφέρουν, όπως και η αυτονομία.
Ποιο swift έχει 200 άλογα και 0-100 σε 7";

Έχει καλύτερη πλαστικά το swift; σοβαρά τώρα ;
 
στον εξοπλισμο ειδες διαφορα; Να δω δηλαδη αν θα πρεπει να συστησουμε οφθαλμιατρο ή οχι :)
Ποιο swift έχει 200 άλογα και 0-100 σε 7";

Έχει καλύτερη πλαστικά το swift; σοβαρά τώρα ;

Ώπα. Το dolphin surf είχα υπ' όψη. ΟΚ λάθος. Ωστόσο το παράδειγμα με το Superb απέναντι στο μεγαλύτερο dolphin αλλά μικρότερο από το Superb, και πάλι extreme για να γίνει η σύγκριση. Δεν έχει σχέση το ένα με το άλλο. Είναι για άλλες ανάγκες το ένα και το άλλο.
Προφανώς όμως δεν αναφέρθηκαν οι αλλαγές στις ανάγκες αυτές όπως έγινε κατόπιν. Ευχαριστημένος αφού δεν είχε ανάγκη τους χώρους και την άνεση του μεγαλύτερου οχήματος.
 
  • Like
Reactions: avpap
Ώπα. Το dolphin surf είχα υπ' όψη. ΟΚ λάθος. Ωστόσο το παράδειγμα με το Superb απέναντι στο μεγαλύτερο dolphin αλλά μικρότερο από το Superb, και πάλι extreme για να γίνει η σύγκριση. Δεν έχει σχέση το ένα με το άλλο. Είναι για άλλες ανάγκες το ένα και το άλλο.
Προφανώς όμως δεν αναφέρθηκαν οι αλλαγές στις ανάγκες αυτές όπως έγινε κατόπιν. Ευχαριστημένος αφού δεν είχε ανάγκη τους χώρους και την άνεση του μεγαλύτερου οχήματος.
Αλλάζουν οι ανάγκες. Όταν ήμουν 28 θα αγόραζα superb ή ένα colt ; Τώρα που έχω οικογένεια το ιδανικό αμάξι είναι ένα βαν με δυνατότητα να γίνεται 7θεσιο για την παρέα.

Αν είχε ακόμη μικρα παιδια πιστεύω θα αγόραζε το sealion.

Είναι πάντως χαρούμενος για την επιλογή του γιατί ναι μεν το superb είναι λιμουζίνα αλλά στα ταξίδια δεν είναι μόνο η διαδρομή. Οταν φτάσεις θα πρεπει να παρκάρεις ένα αμάξι 4.8 μέτρα...
 
  • Like
Reactions: avpap