Επειδή η σελίδα μας ακόμα βρίσκεται σε νηπιακή ηλικία υποχρεούμαι να αναφέρω λίγα πράγματα για το σύστημα μου.
Αυτό είναι ενεργό μέσω ενός αναλογικού ενεργού κροσσόβερ.
Οι δρόμοι είναι δύο + μία μπασσοκαμπίνα.
Τα σημεία διαχωρισμού συχνοτήτων είναι για το χαμηλό φάσμα στα 75Hz (μπασσοκαμπίνα 15"), από 75 έως 2480Khz (δύο 8" ανά πλευρά) και από κει και πάνω ένα τουήτερ ανά πλευρά.
Η καμπίνα των χαμηλών οδηγείται από έναν Behringer A500 γεφυρωμένο και «βαρελιασμένο» με ισχύ 500WRMS/8Ω.
Τα 8" με δύο Behringer EP-1500 γεφυρωμένους και «βαρελιασμένους» με ισχύ 1,4KW/4Ω έκαστος.
Στα δε τουήτερ υπήρχε έλλειψη (ψάχνομαι) και οδηγούνται προσωρινά με δανεικό Audiolab 8000A με ισχύ 2χ60W/Ω.
Έτσι είπα να δοκιμάσω οδηγούς για τα τουητεράκια (FOCAL TC-90 TDX Reference)
O Audiolab ικανοποιούσε ηχητικά μέχρι ένα σημείο. Όταν «λυσσούσα» δυστυχώς ήταν ανεπαρκής οδηγικά με αποτέλεσμα να σκληραίνει και να ψιλοτσιρίζει.
Έτσι επιστρατεύτηκε ένας ακόμα EP-1500 σε στερεοφωνική λειτουργία (2χ260W/8Ω)
Όντως τα προβληματάκια σε υψηλές στάθμες λύθηκαν.
Έλα όμως που ο 8000Α είχε αρετές…
Τουλάχιστον μέχρι εκεί που μπορούσε να παίξει ήταν πεντακάθαρος και διάφανος έναντι του 1500 που υπολειπόταν όντως λίγο, αλλά υπολειπόταν…
Επίσης η συχνοτική έκταση του 8000Α ήτο καταφανέστατη και δικαίως ο Παναγιωτίδης καταλογίζει roll-off στις υψηλές του 1500.
Επίσης ο Άγγλος βγάζει πιο μπροστά τις μεσουψηλές με αποτέλεσμα να είναι πιο άμεσες.
Από την άλλη ο 1500 οδηγεί…
Έχει καλύτερη ανάλυση (δεν είναι αντίφαση σε σχέση με την καθαρότητα και έκταση του 8000Α)
Έχει περισσότερη αληθοφάνεια στα πιατίνια, ντέφια κ.τ.λ (πιο σωματώδη).
Φέρνει τα δρώμενα αρκετά πιο πίσω (laid back) πράγμα που δεν μου άρεσε!
Έτσι φαινομενικά και περί ορέξεως… έχει καλύτερη εικόνα...
Χάνει μάλλον στις φωνές από τον Άγγλο.
Γενικά ο μικρός ολοκληρωμένος γοητεύει τα αυτιά αλλά τελειώνει γρήγορα.
Μετά μπήκε και ο Α500 σε ρόλο οδηγητή.
Δεν θα γράψω πολλά γιατί έχασε άνετα από τους άλλους δύο και σε όλα όσα αναφέρθηκαν…
Αρκετά ξερός έναντι των άλλων.
Οπότε μετά από όλα αυτά άντε εγώ να βρώ το απόλυτο μηχάνημα οδήγησης δύο απλών τουήτερς.
Με λίγα λόγια ένα μηχανάκι που να έχει τις αρετές του 8000Α και του 1500 και κανένα από τα μειονεκτήματά τους…
Επειδή όμως τα μηχανάκια υπήρχαν, λέω, «δεν κάνω και μία δοκιμή στο 15ιντσο μπασσοκούτι?»
Εκεί ήταν που γκρεμίστηκαν όλα!
Διότι ο τσαμπουκαλής 1500 έχασε από τον μικρούλη και ομορφούλη Α500!
Ο 1500 άνευρος, με αρκετά υποδιαίστερη ανάλυση και μειωμένη ατάκα!
Σχεδόν χαμηλό μιάς νότας…
Ο δε Α500 αντίθετα οργίασε.
Έβγαλε τα πάντα από το πρόγραμμα.
Χτύπαγε κατευθείαν στο κούτελο.
Ανέβαζε ακαριαία…
Ευχαριστιόσουν να ακούς χαμηλό, αναλυτικό γρήγορο, στακάτο και γεμάτο πλαστικότητα.
Άλλη κατηγορία…
Φυσικά όλα αυτά έχουν να κάνουν και με πολλά που διαβάζουμε κατά καιρούς για διάφορα μηχανήματα.:slapface:
«Ναι ο τάδε ενισχυτής έχει καλό χαμηλό αλλά χάνει στις μεσαίες.»
Ή ο δείνα « έχει τρομερά πρίμα αλλά από χαμηλό παφαπούφα».
Με τις κατατμήσεις του φάσματος όμως όλα φαίνονται.
Έτσι σκεφτόμενος λογικά βλέπω πως στις ενεργές πολυενισχύσεις είναι λάθος να χρησιμοποιούνται ίδια ενισχυτικά σε κάθε δρόμο.
Για τον κάθε ένα το καλύτερο θα ήταν σωστότερο και φυσικά λογικότερο.
Κλείνοντας και βλέποντας όλα αυτά , εξηγείται γιατί πολλοί φίλοι χαρακτήρισαν τον 1500 «λαμπάτο».
Και δεν είναι τυχαίο που οι περισσότεροι είναι πανελάκηδες.
Όπως πανελάκηδες είναι και αυτοί που έχουν ξεσαλώσει με τους 1500 στο Audiοgon…
Ο τελικός έχει καταπληκτικές μεσαίες, σαφές roll-off στα πρίμα και σχετικά αδιάφορο (με καρααπόλυτα κριτήρια) χαμηλό, που έτσι κι αλλιώς στα πάνελς δεν υφίσταται εν αφθονία..
Μην ξεχνάμε βέβαια πως οδηγεί καλά και σε ένα συμβατικό σύστημα είναι εργαλείο.
Τώρα πέστε έναν ενισχυτή με τέλεια πρίμα που να έχει volume control!
Και γρήγορα!:devil-smiley-029:
.
Αυτό είναι ενεργό μέσω ενός αναλογικού ενεργού κροσσόβερ.
Οι δρόμοι είναι δύο + μία μπασσοκαμπίνα.
Τα σημεία διαχωρισμού συχνοτήτων είναι για το χαμηλό φάσμα στα 75Hz (μπασσοκαμπίνα 15"), από 75 έως 2480Khz (δύο 8" ανά πλευρά) και από κει και πάνω ένα τουήτερ ανά πλευρά.
Η καμπίνα των χαμηλών οδηγείται από έναν Behringer A500 γεφυρωμένο και «βαρελιασμένο» με ισχύ 500WRMS/8Ω.
Τα 8" με δύο Behringer EP-1500 γεφυρωμένους και «βαρελιασμένους» με ισχύ 1,4KW/4Ω έκαστος.
Στα δε τουήτερ υπήρχε έλλειψη (ψάχνομαι) και οδηγούνται προσωρινά με δανεικό Audiolab 8000A με ισχύ 2χ60W/Ω.
Έτσι είπα να δοκιμάσω οδηγούς για τα τουητεράκια (FOCAL TC-90 TDX Reference)
O Audiolab ικανοποιούσε ηχητικά μέχρι ένα σημείο. Όταν «λυσσούσα» δυστυχώς ήταν ανεπαρκής οδηγικά με αποτέλεσμα να σκληραίνει και να ψιλοτσιρίζει.
Έτσι επιστρατεύτηκε ένας ακόμα EP-1500 σε στερεοφωνική λειτουργία (2χ260W/8Ω)
Όντως τα προβληματάκια σε υψηλές στάθμες λύθηκαν.
Έλα όμως που ο 8000Α είχε αρετές…
Τουλάχιστον μέχρι εκεί που μπορούσε να παίξει ήταν πεντακάθαρος και διάφανος έναντι του 1500 που υπολειπόταν όντως λίγο, αλλά υπολειπόταν…
Επίσης η συχνοτική έκταση του 8000Α ήτο καταφανέστατη και δικαίως ο Παναγιωτίδης καταλογίζει roll-off στις υψηλές του 1500.
Επίσης ο Άγγλος βγάζει πιο μπροστά τις μεσουψηλές με αποτέλεσμα να είναι πιο άμεσες.
Από την άλλη ο 1500 οδηγεί…
Έχει καλύτερη ανάλυση (δεν είναι αντίφαση σε σχέση με την καθαρότητα και έκταση του 8000Α)
Έχει περισσότερη αληθοφάνεια στα πιατίνια, ντέφια κ.τ.λ (πιο σωματώδη).
Φέρνει τα δρώμενα αρκετά πιο πίσω (laid back) πράγμα που δεν μου άρεσε!
Έτσι φαινομενικά και περί ορέξεως… έχει καλύτερη εικόνα...
Χάνει μάλλον στις φωνές από τον Άγγλο.
Γενικά ο μικρός ολοκληρωμένος γοητεύει τα αυτιά αλλά τελειώνει γρήγορα.
Μετά μπήκε και ο Α500 σε ρόλο οδηγητή.
Δεν θα γράψω πολλά γιατί έχασε άνετα από τους άλλους δύο και σε όλα όσα αναφέρθηκαν…
Αρκετά ξερός έναντι των άλλων.
Οπότε μετά από όλα αυτά άντε εγώ να βρώ το απόλυτο μηχάνημα οδήγησης δύο απλών τουήτερς.
Με λίγα λόγια ένα μηχανάκι που να έχει τις αρετές του 8000Α και του 1500 και κανένα από τα μειονεκτήματά τους…
Επειδή όμως τα μηχανάκια υπήρχαν, λέω, «δεν κάνω και μία δοκιμή στο 15ιντσο μπασσοκούτι?»
Εκεί ήταν που γκρεμίστηκαν όλα!
Διότι ο τσαμπουκαλής 1500 έχασε από τον μικρούλη και ομορφούλη Α500!
Ο 1500 άνευρος, με αρκετά υποδιαίστερη ανάλυση και μειωμένη ατάκα!
Σχεδόν χαμηλό μιάς νότας…
Ο δε Α500 αντίθετα οργίασε.
Έβγαλε τα πάντα από το πρόγραμμα.
Χτύπαγε κατευθείαν στο κούτελο.
Ανέβαζε ακαριαία…
Ευχαριστιόσουν να ακούς χαμηλό, αναλυτικό γρήγορο, στακάτο και γεμάτο πλαστικότητα.
Άλλη κατηγορία…
Φυσικά όλα αυτά έχουν να κάνουν και με πολλά που διαβάζουμε κατά καιρούς για διάφορα μηχανήματα.:slapface:
«Ναι ο τάδε ενισχυτής έχει καλό χαμηλό αλλά χάνει στις μεσαίες.»
Ή ο δείνα « έχει τρομερά πρίμα αλλά από χαμηλό παφαπούφα».
Με τις κατατμήσεις του φάσματος όμως όλα φαίνονται.
Έτσι σκεφτόμενος λογικά βλέπω πως στις ενεργές πολυενισχύσεις είναι λάθος να χρησιμοποιούνται ίδια ενισχυτικά σε κάθε δρόμο.
Για τον κάθε ένα το καλύτερο θα ήταν σωστότερο και φυσικά λογικότερο.
Κλείνοντας και βλέποντας όλα αυτά , εξηγείται γιατί πολλοί φίλοι χαρακτήρισαν τον 1500 «λαμπάτο».
Και δεν είναι τυχαίο που οι περισσότεροι είναι πανελάκηδες.
Όπως πανελάκηδες είναι και αυτοί που έχουν ξεσαλώσει με τους 1500 στο Audiοgon…
Ο τελικός έχει καταπληκτικές μεσαίες, σαφές roll-off στα πρίμα και σχετικά αδιάφορο (με καρααπόλυτα κριτήρια) χαμηλό, που έτσι κι αλλιώς στα πάνελς δεν υφίσταται εν αφθονία..
Μην ξεχνάμε βέβαια πως οδηγεί καλά και σε ένα συμβατικό σύστημα είναι εργαλείο.
Τώρα πέστε έναν ενισχυτή με τέλεια πρίμα που να έχει volume control!
Και γρήγορα!:devil-smiley-029:
.