Βελτίωση εικόνας με ποιοτικά καλώδια;

Το καλώδιο κεραίας με καλή η κακή θωράκιση αναλαμβάνει να διαχειριστεί παρεμβολές ραδιοσυχνοτήτων RFI η ηλεκτρομαγνητικών παρεμβολών EMI που επηρεάζουν τα κυκλώματα των ηλεκτρονικών συστημάτων.
Και φυσικά το αποτέλεσμα είναι εμφανή στην εικόνα και στον ήχο.
 
Δηλαδή πιστεύεις ότι αν έχεις καλύτερο καλώδιο θα έχεις καλύτερη εικόνα???
Η ροή πληροφοριών είναι συνεχής. Δεν χάνονται πληροφορίες παρά μόνο στιγμιαία.
Η ποιότητα καλωδίου έχει να κάνει μόνο με την στάθμη σήματος και μόνο.
Η ποιότητα του καλωδίου έχει να κάνει με το πόσο αξιόπιστα μεταφέρει τα σήματα. Η σωστή στάθμη δεν αρκεί για την ακεραιότητά τους.
Σε όλες τις επικοινωνίες υπάρχουν απώλειες, κάποια bit θα αλλοιωθούν σε όλες.

Πιστεύω ένα καλώδιο που μεταφέρει πιο αξιόπιστα τις πληροφορίες έχει λιγότερες απώλειες bit πληροφορίας εικόνας, άρα η πληροφορία που λαμβάνει ο δέκτης είναι πιο κοντά στην πληροφορία που στέλνει ο πομπός.

Γιατί η ποιότητα του ομοαξονικού καλωδίου δεν έχει να κάνει με την απεικόνιση (χρώματα, ανάλυση) της εικόνας. Εκεί η λοκάρεις σωστά και δεν πιξελιάζεις ή δεν λοκάρεις σωστά και πιξελιάζεις..
Γιατί δεν έχει; Αφού το καλώδιο μεταφέρει τα δεδομένα απεικόνισης, αλλοιώνει τα bit της πληροφορίας αυτής.

Σε ποιά μονόδρομη επικοινωνία λοκάρει το σήμα; Πώς λοκάρει τότε στο τηλεοπτικό;
Ακόμη και σε εκείνες που λοκάρει, πάλι δεν υπάρχει ακεραιότητα.
 
Re: Απάντηση: Βελτίωση εικόνας με ποιοτικά καλώδια;

Η ποιότητα του καλωδίου έχει να κάνει με το πόσο αξιόπιστα μεταφέρει τα σήματα. Η σωστή στάθμη δεν αρκεί για την ακεραιότητά τους.
Σε όλες τις επικοινωνίες υπάρχουν απώλειες, κάποια bit θα αλλοιωθούν σε όλες.

Πιστεύω ένα καλώδιο που μεταφέρει πιο αξιόπιστα τις πληροφορίες έχει λιγότερες απώλειες bit πληροφορίας εικόνας, άρα η πληροφορία που λαμβάνει ο δέκτης είναι πιο κοντά στην πληροφορία που στέλνει ο πομπός.


Γιατί δεν έχει; Αφού το καλώδιο μεταφέρει τα δεδομένα απεικόνισης, αλλοιώνει τα bit της πληροφορίας αυτής.

Σε ποιά μονόδρομη επικοινωνία λοκάρει το σήμα; Πώς λοκάρει τότε στο τηλεοπτικό;
Ακόμη και σε εκείνες που λοκάρει, πάλι δεν υπάρχει ακεραιότητα.

το σκεφτεσαι πολύ απλά, ενώ στην πραγματικότητα ειναι πολύ πιο πολύπλοκα :D

δηλαδή:

1. το mpeg-ts stream που περνάει μέσα απο το DVT-T δεν ειναι απλά μια σειρά απο bits αλλα ενα stream με header ,payloads, flags κτλ κτλ το οποίο τελικά κουβαλάει μια σειρά απο blocks των 8*8 pixels πανω στα οποία εφαρμόζεται DCT (discreet cosine transformation) του κοτσάρει και μερικά bits απο FEC (forward error correction), τα πακετάρει ,μετατρέπεται σε αναλογικό, γίνεται demux κτλ κτλ μέχρι που φτάνουμε στον αποκωδικοποιητή ο οποίος θα λάβει I,B και P frames και θα συνθέσει την κινούμενη εικόνα που τελικά βλέπουμε.

Γιατί ενα καλώδιο δεν θα επηρεάσει τα χρώματα? Απλό... bit έρχονται άπειρα λάθος καθε δευτερόλεπτο. Τα πιο πολλά όμως τα βλέπουμε σωστά! γιατι? γιατό το FEC (forward error correction) κατορθώνει να τα διορθώσει και να ανασυγκροτήσει το ημικατεστραμένο πακέτο. Αν τελικά ΔΕΝ τα καταφερει (=corrupted packet) τότε θα δούμε αυτά τα ωραία πολύχρωμα τετραγωνάκια που όλοι έχουμε θαυμάσει όταν το σήμα μας δεν ειναι τόσο καλό, ή το mpeg αρχείο μας ειναι corrupted!
Αν το packet αποκωδικοποιηθεί σωστά, θα δούμε ακριβώς ότι μας έστειλε το κανάλι!

Γιατί "κλείδώνει" αμφίδρομα ο αποκωδικοποιητης? Γιατι για να καταφέρει να μας δώσει ένα frame, πρέπει να λάβει σωστά όλη τη δομή το mpeg stream, αλλιώς πάπαλα, ούτε pixel! blank screen!

άρα, αν το καλώδιό μας είναι τόσο χάλια , στην χειρότερη περίπτωση θα βλέπουμε αυτά τα χρωματιστά random τετραγωνάκια στην οθόνη που και πού... όμως ειναι πολύ δύσκολο να συμβεί. Το πρωτόκολλο DBT-T και το mpeg-ts που περνάει απο μέσα του είναι σχεδιασμένα για να ειναι εξαιρετικά ανθεκτικά. Παντός καιρού και καλωδίου!
 
Last edited:
Και καταλήγουμε στο ότι ο Σάκης δεν βαριέται να γράφει και να αναλύει !!!!

:music-smiley-005:
 
πάντως σε άσχημη περιοχή με κεραία στο μπαλκόνι και με ένα παλιό καλώδιο 20m ο LV6TBOXHDA1 μόνο την μια συχνότητα της digia την έδειχνε σωστά . Την άλλη μετά βίας κλείδωνε και όσο για τα υπόλοιπα κανάλια, μαύρο.

Άλλαξα το καλώδιο με ένα με πολύ καλή μόνωση και έπιασα σχεδόν όλα τα κανάλια. Μάνο το nikelodeon δεν κατεβαίνει ενώ το βρίσκει.
 
Παρακολουθώ την κουβέντα παραπάνω, και αυτό γενικά έχω διαβάσει για το θέμα. Ότι αν κλειδώσει το σήμα, δεν αλλάζει μετά η εικόνα. Αλλά όπως έχω γράψει και νωρίτερα, δεν μπορώ να εξηγήσω αυτό που είδα. Είχα τότε δύο δέκτες συνδεδεμένους στην τηλεόραση, και έπαιρναν σήμα από ενισχυτή γραμμής. Δεν χρειαζόταν, απλά υπήρχε από την εποχή των αναλογικών. Έβγαλα τον ενισχυτή και στην θέση του έβαλα ένα Τ για να τροφοδοτήσω με σήμα τους δύο δέκτες μου. Δεν είχα διακοπές ή σπασίματα εικόνας, που σημαίνει ότι είχε "κλειδώσει". Αλλά είχα εμφανώς πιο άτονη εικόνα με πιο αδύναμα χρώματα. Και δεν μιλάμε για ενδείξεις σήματος δέκτη που δεν τους δίνω καμία σημασία. Μιλάμε για ένταση χρωμάτων και sharpness, που μπορεί να διαπιστωθεί και με τις ακίνητες κάρτες διαφόρων καναλιών όπως του Alter που υπήρχε τότε (και του EuroNews αργότερα) και για αρκετό καιρό είχαν ακίνητη κάρτα χρωμάτων πριν καταργηθούν τελείως τα κανάλια. Δηλαδή να μην εξαρτάται από κινούμενη εικόνα που αλλάζει αμέσως χρώμα κτλ. Δυστυχώς σε αυτήν την περίπτωση δεν βοηθάνε και τα ρυθμιστικά βιντεάκια εικόνας, όπως πχ του AVSHD 709. Γιατί μιλάμε για εικόνα από λήψη και όχι από τον media player του δέκτη.
Οπότε δεν έκανα καμία αλλαγή σε καλώδιο, φισάκια κτλ ώστε να επηρεάσουν. Έβγαλα τον ενισχυτή γραμμής και στην θέση του έβαλα το Τ.
Νομίζω όλη αυτή η κουβέντα δεν αφορά το καλώδιο κεραίας. Νομίζω ότι για τον δέκτη έχει σημασία η ποσότητα του σήματος, δηλαδή το πόσο σήμα παίρνει, ακόμα και αν είναι μέσα στην ωφέλιμη περιοχή ώστε να μην έχει σπασίματα και κολλήματα η εικόνα. Δηλαδή δεν νομίζω ότι υπάρχει κλείδωμα εκεί. Κλείδωμα (άρα όλη η παραπάνω κουβέντα) μπορεί να υπάρχει από το προιόν που μας δίνει ο δέκτης και πέρα, γιατί από εκεί και πέρα έχουμε ψηφιακό αποτέλεσμα που "κλειδώνει". Δηλαδή στο καλώδιο HDMI, όχι στο πόσο σήμα παίρνει ο δέκτης και στο πόσο βελτιώνει αυτό την εικόνα.
 
Last edited:
το μάτι δυστυχώς ξεγελάει εύκολα... αν θες μπορείς να κανεις ενα πείραμα. Κανει εγγραφή ο δέκτης σου?
Αν ναι γράψε απο μια εκπομπη λιγα δευτερόλεπτα κλιπάκι με το Τ και μετά χωρίς το Τ.
Δες τα στον υπολογιστή η ανέβασέ τα να τα δούμε και εμείς!
 
Παίδες, η μεταφορά τις ψηφιακής πληροφορίας μεταδίδεται με ραδιοσυχνότητες όπως γινόταν πάντα και με την αναλογική τηλεόραση. Η ένταση σήματος που βλέπετε στους αποκωδικοποιητές καμία σχέση δεν έχει με την ποιότητα της εικόνας η της ψηφιακής πληροφορίας, απλά είναι μια ένδειξη για πόσο δυνατό είναι το σήμα της ραδιοσυχνότητας που λαμβάνει ο δέκτης.

Το γεγονός όμως ότι υπήρξαν διαφορές προς το καλύτερο, εγώ δεν το λέω βελτίωση έχει να κάνει με την διαφορά που έδωσε το καλώδιο στην απόρριψη θορύβου RFI και EMI που σας ανάφερα πιο πάνω.
 
Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να υπάρχει διαφορά στα χρώματα ή στην χρεια του ήχου, αν το καλώδιο είναι των 1000 ή του 1 . Όλες οι αλλαγές που μπορούν να γίνουν αναφέρονται μόνο στην ποιότητα στάθμης σήματος. Για να υπάρξει αλλαγή χρωματική ή ηχητική, θα πρέπει να ανοίξει το data stream, να επεξεργαστεί και να ξαναγίνει data stream. Πράγμα που το καλώδιο από μόνο του είναι αντιληπτό ότι δεν μπορεί να γίνει. Όλα τα υπόλοιπα είναι για να γίνεται απλά κουβέντα.
Χρόνια πολλά σε όλους.
 
Απάντηση: Re: Βελτίωση εικόνας με ποιοτικά καλώδια;

το μάτι δυστυχώς ξεγελάει εύκολα... αν θες μπορείς να κανεις ενα πείραμα. Κανει εγγραφή ο δέκτης σου?
Αν ναι γράψε απο μια εκπομπη λιγα δευτερόλεπτα κλιπάκι με το Τ και μετά χωρίς το Τ.
Δες τα στον υπολογιστή η ανέβασέ τα να τα δούμε και εμείς!
Αν με ξεγέλαγε τόσο το μάτι δεν θα έγραφα σε forum τεχνολογίας για ποιότητα εικόνας, αλλά σε ιατρικό forum για την αποτελεσματικότητα των κολλυρίων :joyman: :smile:

Έχοντας συμμετέχει σε αρκετές κουβέντες για τις ανεπαίσθητες διαφορές που έχει η εικόνα μεταξύ δεκτών με διαφορετικούς επεξεργαστές (με απόψεις που έχουν επιβεβαιωθεί αργότερα ώστε να μην θεωρούμαι, ελπίζω, ένας γραφικός που γράφει ότι νάναι) θεωρώ ότι έχω αρκετά ευαίσθητο μάτι για να με ξεγελάσει τόσο πολύ.
Δεν μπορώ να ανεβάσω εγγραφή για δύο λόγους. Πρώτον δεν μπορώ να πετύχω δύο φορές το ίδιο ακριβώς πρόγραμμα για να το γράψω δύο φορές. Σύγκριση δύο διαφορετικών προγραμμάτων δεν δίνει ασφαλή συμπεράσματα για τόσο μικρές διαφορές. θα είναι άλλη εικόνα, από άλλη παραγωγή, με άλλα χρώματα κτλ. Και δεύτερον προβολή από άλλο μέσο θα επηρεάσει την εικόνα και δεν θα βλέπετε την εικόνα που θα βλέπω εγώ, θα αλλοιώσει τις πιθανές διαφορές κτλ.
Επίσης θα ήθελα να γράψω κάτι που ξέρω ότι πιθανόν να μην είναι προς το συμφέρον μου. Ίσως καλύτερα να έκανα την πάπια δηλαδή. Γιατί βλέπω τις απόψεις που γράφουν φίλοι με τεράστια εμπειρία στον χώρο, ή και με επαγγελματική εμπειρία μετάδοσης τηλεοπτικών προγραμμάτων. Και ξέρω ότι άνετα μπορούν να με εκμηδενίσουν με παράθεση τεχνικών όρων που δεν μπορώ να αντικρούσω.
Αλλά νομίζω ότι αυτά είναι θεωρητικά, ή δεν αφορούν τόσο αυτήν την τεχνολογία. Η επίγεια ψηφιακή μετάδοση είναι πολύ καινούριο φρούτο, με διαφορετικούς παράγοντες από την δορυφορική ψηφιακή μετάδοση που ασχολούνται εδώ και χρόνια αυτοί οι φίλοι, ή με την μετάδοση τηλεοπτικών προγραμμάτων μέσω δορυφορικών κυκλωμάτων. Οι δέκτες είναι αρκετά διαφορετικοί, και πολύ πιο απλοί από τους δορυφορικούς που γνωρίζουν πολύ καλά, η λήψη γίνεται από τις ίδιες κεραίες που γινόταν και η αναλογική λήψη, και με τους ίδιους περιορισμούς.
Βουνό απέναντι που κόβει την λήψη, λήψη από αντανάκλαση που πιάνει μερικά κανάλια αλλά δεν σε αφήνει να πιάσεις τα υπόλοιπα, λήψη που αλλάζει ανάλογα με την ποιότητα της κεραίας και του καλωδίου, ή ακόμα και της μπρίζας στο τοίχο. Έχω δει να αλλάζει η εικόνα και να χάνονται κανάλια με βροχή και να ξανααλλάζει μόλις σταματήσει, να αλλάζει αλλάζοντας το λογισμικό του δέκτη. Δηλαδή στην επίγεια λήψη που γίνεται από διαφορετικά μηχανήματα, με τις παλιές μας αναλογικές κεραίες, και με το σήμα να σκαρφαλώνει ραχούλα ραχούλα, τα πράγματα δεν είναι τόσο απόλυτα όσο με την δορυφορική λήψη, και δεν υπάρχει τόσο πολύ το απόλυτο κλείδωμα όσο εκεί. Μου θυμίζει τις διαφορές που υπάρχει στην ραδιοφωνική λήψη μέσω AM ή μέσω FM. Βέβαια εδώ πρόκειται για αναλογική ραδιοφωνική λήψη. Αλλά μιλάω για την αναλογία μεταξύ των διαφορών. Όπως στα AM έπιανες την ΕΡΑ ΣΠΟΡ (όσο υπήρχε ακόμα) το ίδιο ταξιδεύοντας στην Εθνική Οδό και το ίδιο σε ένα καράβι στον Ειρηνικό, ενώ για την πολύ πιο επίγεια λήψη από τα FM την ΕΡΑ ΣΠΟΡ την έπιανα στο κέντρο της Αθήνας, δεν την έπιανα στην Εθνική, και για να την πιάσω στο σπίτι μου έπρεπε να βάλω το ραδιοφωνάκι μου ανάποδα με την κεραία προς το παράθυρο. Κάπως έτσι αντιλαμβάνομαι τις διαφορές ανάμεσα στην απόλυτη δορυφορική λήψη (ή εκπομπή) που κυρίως ξέρουν οι φίλοι, και την επίγεια που μιλάμε εδώ.
 
Όλα όσα αναφέρεις στο τελευταίο κομμάτι έχουν να κάνουν με την ποιότητα σήματος (εδώ ασφαλώς παίζει ρόλο το ομοαξονικό καλώδιο) και όχι για την ποιότητα της εικόνας. Πολύ καινούριο φρούτο για εμάς στην Ελλάδα ίσως είναι η επίγεια ψηφιακή μετάδοση αλλά έχει κοινές βασικές αρχές με τη δορυφορική. Μία από αυτές είναι η παρακάτω:
Γιατί η ποιότητα του ομοαξονικού καλωδίου δεν έχει να κάνει με την απεικόνιση (χρώματα, ανάλυση) της εικόνας. Εκεί ή λοκάρεις σωστά και δεν πιξελιάζεις ή δεν λοκάρεις σωστά και πιξελιάζεις..

Και οι φίλοι που γράφουν στο παρόν θέμα κατέχουν πολύ καλά και τα της επίγειας...
 
Και τί είναι «λοκάρισμα»; Γιατί ο τρόπος που χρησιμοποιείται εδώ δεν είναι με την βιβλιογραφική έννοια.

Το «ή υπάρχει άψογη εικόνα ή πιξέλιασμα» δεν γίνεται. Μόλις γύρισα από σπίτι που όποτε ήθελε πιξέλιαζε για πολύ λίγο. Σχεδόν όλοι το έχουμε δει. Είναι σήμα και φυσικά έχει σκαμπανεβάσματα.
Όσο δεν είναι πολλά τα σφάλματα δεν υπάρχουν πολλά προβλήματα. Αν αυτά περάσουν κάποιο όριο -καθώς το error correction που ανέφερε ο sfortis ανιχνεύει περιορισμένο αριθμό σφαλμάτων και διορθώνει λιγότερα- έχουμε ολόκληρο macro block κατεστραμμένο (πιξέλιασμα), αν είναι λιγότερα ίσως μπορούν να χαθούν μόλις 8x8 pixel, κι αν είναι ακόμη λιγότερα μπορεί απλώς να χαθεί η ακρίβεια της πληροφορίας των pixel.

Π.χ. στο streaming video μέσω internet δεν λαμβάνουμε ουσιαστικά ποτέ όλη την πληροφορία, αφού χρησιμοποιείται το πρωτόκολλο UDP αντί του TCP. Έχουμε απώλεια δεδομένων αλλά δεν έχουμε πιξέλιασμα. Τότε, τί χάνουμε; Απλώς δεν αναπαρίσταται ακριβώς κάθε πίξελ (χρώμα, φωτεινότητα κτλ).

Γιατί "κλείδώνει" αμφίδρομα ο αποκωδικοποιητης?
Ο δέκτης δεν στέλνει, άρα δεν υπάρχει το «αμφίδρομα».
Γιατι για να καταφέρει να μας δώσει ένα frame, πρέπει να λάβει σωστά όλη τη δομή το mpeg stream, αλλιώς πάπαλα, ούτε pixel! blank screen!
Μα δίνει εικόνα όταν δεν έχει ολόκληρη την πληροφορία, το λεγόμενο πιξέλιασμα.
 
Όλα όσα αναφέρεις στο τελευταίο κομμάτι έχουν να κάνουν με την ποιότητα σήματος (εδώ ασφαλώς παίζει ρόλο το ομοαξονικό καλώδιο) και όχι για την ποιότητα της εικόνας. Πολύ καινούριο φρούτο για εμάς στην Ελλάδα ίσως είναι η επίγεια ψηφιακή μετάδοση αλλά έχει κοινές βασικές αρχές με τη δορυφορική. Μία από αυτές είναι η παρακάτω:


Και οι φίλοι που γράφουν στο παρόν θέμα κατέχουν πολύ καλά και τα της επίγειας...
Ναι, φίλε Serafeim, έχεις δίκιο. Γιατί μετά από λίγη σκέψη, κατάλαβα ότι διαφωνούσα γιατί στην ουσία μίλαγα για άλλο πράγμα! Στην ουσία ήμουν εκτός θέματος!
Το thread αυτό ξεκίνησε σαν μία παρατήρηση κάποιου φίλου σε ένα άλλο thread, για κάποια αλλαγή που έκανε. Τότε έγραψα και εγώ την δική μου δοκιμή που είχα κάνει, να αφαιρέσω τον ενισχυτή γραμμής από το σύστημα μου, και να τον αντικαταστήσω με ένα Τ, και την διαφορά που είδα στην εικόνα. Μετά όλη αυτή η κουβέντα αποκόπηκε και έγινε ξεχωριστό thread για το αν αλλάζει η εικόνα αλλάζοντας το καλώδιο. Αυτό όμως με έβγαλε αυτομάτως εκτός θέματος! Γιατί η κουβέντα εξελίχθηκε με δεδομένο ότι είχαμε στάνταρ λήψη και εξετάζαμε τι γίνεται αλλάζοντας το καλώδιο. Αλλά εγώ στην ουσία έκανα το αντίθετο! Άφησα το ίδιο καλώδιο, αλλά άλλαξα την κεραία!! Γιατί στην ουσία βγάζοντας τον ενισχυτή και μοιράζοντας το σήμα με Τ άλλαξα τελείως την λήψη.
Οπότε οι φίλοι φυσικά ξέρανε τι έλεγαν (ή δεν ξέρανε, δεν μπορώ να το κρίνω) για το αν επηρεάζει την εικόνα το καλώδιο της κεραίας, αλλά εγώ εισήγαγα ένα άλλο δεδομένο. Τι γίνεται αν αλλάξεις την κεραία. Και αν το σκεφτείς και αυτό καλά, πάλι υπάρχει μία διαφωνία με τους δορυφορικάδες. Γιατί άλλο πράγμα η δορυφορική λήψη, και άλλο πράγμα η επίγεια. Η επίγεια γίνεται με τις ίδιες κεραίες που γινόταν και η αναλογική λήψη, και δεν "κλειδώνουν" στην ποσότητα σήματος που λαμβάνουν. Και επηρεάζεται από τα πάντα που υπάρχουν γύρω και πάνω από την κεραία. Από το κοντινό βουνό, τον καιρό, ή την τέντα του γείτονα, που λέει ο λόγος.
Αλλά αυτά που έλεγαν για τον τρόπο που μεταδίδουν τα δεδομένα τα καλώδια, τελικά δεν είχαν σχέση με αυτά που δοκίμασα και έλεγα εγώ. Και δεν το ξέρω αυτό το θέμα για να τους κρίνω. Οπότε, αν έθιξα κανέναν ζητάω συγνώμη.
 
Re: Απάντηση: Βελτίωση εικόνας με ποιοτικά καλώδια;

Απορια...γιατι η ΒΙΟΚΑΛ εχει πολλους τυπους RF καλωδιων με διαφορετικες διατομες και θωρακισεις?
 
Γιατί είναι για διαφορετικές απαιτήσεις-συνθήκες-κόστος.....

Επεξεργασία:
Ας ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα.

ΑΛΛΟ είναι η στάθμη σήματος, και ΑΛΛΟ η ποιότητα σήματος.
1). Στάθμη σήματος είναι το πλάτος του σήματος συνήθως μετρημένο σε dBμV.
2). Ποιότητα σήματος είναι το ποσοστό σε λάθη ή θόρυβο στο σήμα.

Τα δυο παραπάνω μεγέθη μετρούνται αξιόπιστα μόνο με πεδιόμετρο.

Μία υψηλή στάθμη σήματος, δεν σημαίνει απαραίτητα και "λοκάρισμα" του δέκτη, αφού αυτό μπορεί να περιέχει λάθη (κακή ποιότητα) από διάφορους λόγους.
Τέτοιοι λόγοι μπορεί να είναι:
Θόρυβος από υπέρ-οδηγημένο ενισχυτή, Ανακλάσεις εκτός των ορίων του Guard Interval, Λήψη αναλογικής εκπομπής από άλλο Κ.Ε., παρεμβολές από παραπροϊόντα RF άλλων συσκευών, κακή προσαρμογή 75Ω, τσακισμένο (όχι κομμένο) καλώδιο κ.λ.π.

Στο DVB-T, υπάρχουν 2 διορθώσεις λαθών, οι οποίες μπαίνουν από τον πομπό.
α). Reed-Solomon. Προσθέτει ακόμη 16 Byte διόρθωσης λαθών στα 188 byte καθαρής πληροφορίας που περιέχει το κάθε TS-packet. 188+16=204 Bytes.
β). Μετά μπαίνει το FEC (Forward Error Correction).
Παράδειγμα μίας άριστης λήψης είναι μία μέτρηση που έχει Bit Error Rate καλύτερο από 1*10-8 μετά από όλες τις διορθώσεις λαθών.
Δηλαδή λάθη λιγότερα από 1 bit στα 100Mbps.(!)

Αν κάποιος βλέπει διαφορά στα χρώματα ή στα περιγράμματα με την αλλαγή ΜΟΝΟ ενός καλωδίου RF 2 μέτρων, τότε έχει οριακή λήψη από άποψη ποιότητας σήματος (τελικό BER μεταξύ 1*10-5 ως 1*10-6), που θα του παρουσιάζει μερικές φορές τη μέρα και "πιξέλιασμα".
Η, έχει κάποια πηγή θορύβου κοντά στη πρίζα του και ένα καλώδιο με καλύτερη θωράκιση, του "μάζεψε" κάπως τα προβλήματα.
 
Last edited by a moderator: