Βιοι ηρώων,αγίων και διαβόλων στα 1821.

Αυτές είναι μισές, κακογραμμένες και μόνο για τη δημιουργία εντυπώσεων. Δεν έγραψα ότι τώρα είναι ακατάλληλος καιρός για αλήθειες. Είπα ότι τώρα είναι ακατάλληλος καιρός γι' αυτή την κουβέντα....όταν βάλλεσαι δεν κοιτάς να λύσεις τα θέματά σου με εσωτερικά αναθέματα.

ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΒΑΛΛΕΣΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΤΑ ΕΛΥΣΕΣ ΠΟΤΕ....
 
Είναι θετικό ότι γράφεται η αλήθεια,
αν μελετήσουμε σε βάθος τις πραγματικές συνθήκες
του ·21 θα κατανοήσουμε πολλά για το σήμερα.
 
Υποθέτω βέβαια πώς αν μελετούσαν σοβαρά και οι Γάλλοι αλλά και οι έλληνες ´μίμοι ´τους την Γαλλική Επανάσταση και την μετεξέλιξή της αλλά και τα πισωγυρίσματά της θα έβγαζαν ανάλογα συμπεράσματα για την σημερινή τους κατάσταση...(?)...
Η μηπως οι Γερμανοί μελέτησαν ´σοβαρά´την πτώση τής Αυτοκρατορίας τους και τούς δυό Παγκοσμίους πολέμους που προκάλεσαν,μέ όσα πάνε να επαναλάβουν σήμερα??
Η μελετά κανείς λοιπόν την Παγκόσμια και Ευρωπαϊκή ιστορία συνολικά(και την ελληνική επομένως),όπου βλέπει τά ´σύν´και τά ´πλήν´ή υμνεί την Παγκόσμια και Ευρωπαϊκή αδιακρίτως ,σάν κάτι αναθεωρητές ιστορικούς τής πλάκας στην Ελλάδα,πού ολα τά στραβά τά βλέπουν στην ελληνική και μονον Ιστορία σαν γνήσιοι υπηρέτες τών φραγκολεβαντίνων.
 
Ενα απο τα σημαντικότερα βιβλία-μαρτυρία για την ιστορία της επανάστασης.Συνιστάται θερμά,μόνο που θέλει γερό στομάχι,ν' αντέξει κάποιος τις πολλές ανατροπές σ' όσα πίστευε μέχρι σήμερα.



"Ιστορία της Ελληνικής επαναστάσεως", Γεώργιος Φίνλεϋ ( Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία)
04/02/2010


(Μετάφραση Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης)


Ένα βιβλίο-ντοκουμέντο για μια από τις κρισιμότερες περιόδους της ελληνικής ιστορίας, γραμμένο στην αγγλική πριν 150 χρόνια, μεταφρασμένο από τον Παπαδιαμάντη πριν 100 χρόνια που εκδίδεται επιτέλους σήμερα.


Άγγλος (Σκωτσέζος για την ακρίβεια) νομικός και ιστορικός ο Γεώργιος Φίνλεϋ, ήταν πραγματικός φιλέλληνας, όχι από τα ευρωπαϊκά λαμόγια που -δήθεν- μάζευαν λεφτά για την ελληνική επανάσταση του 1821 και τρώγανε τα περισσότερα. Παράτησε ο άνθρωπος την πατρίδα του, ήρθε στην Ελλάδα, πολέμησε μαζί μας και μετά την ανεξαρτησία εγκαταστάθηκε εδώ ως τον θάνατο του. Έγινε Έλληνας δηλαδή, με όλη τη σημασία της λέξης. Εγραψε την ιστορία της ελληνικής επανάστασης, χρησιμοποιώντας πρωτεγενείς πηγές και προσωπικά βιώματα, αφού ήταν παρών στα γεγονότα. Οι δικοί μας βέβαια τον σιχτίρισαν όταν τη διάβασαν, διότι έγραψε χωρίς φόβο και πάθος μερικές αλήθειες για τον αγώνα, που δεν άρεσαν στους τότε ελληνάρες. Ως γνωστόν, εμείς οι Έλληνες ανεχόμαστε μόνο την ιστορία που μας δοξάζει, που κρύβει τις ανοησίες μας και κολακεύει τα ελλατώματα μας. Είναι ένα δίτομο βιβλίο γραμμένο όμορφα και γλαφυρά, αν και αρκετά από τα επιστημονικά συμπεράσματα του έχουν πια ξεπεραστεί από τη νεότερη ιστορική έρευνα και την πληρέστερη μελέτη όλων των πηγών. Παρά ταύτα, επιμένω ότι πολλοί ιστορικοί μύθοι συσσωρευμένοι στα νεοελληνικά μυαλά μας, διαψεύδονται μέσα σ' αυτό το έργο, με ατράνταχτα στοιχεία και ντοκουμέντα.



Και πάμε στο άλλο τεράστιο προσόν του βιβλίου αυτού. Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης. Ο Κοσμοκαλόγερος, ο υπέροχος αυτός μύστης της ελληνικής γλώσσας, ο λαμπρότερος εκπρόσωπος του πλούτου και του βάθους της ξεχασμένης πια καθαρευούσης. Η μετάφραση του είναι ένα θαυμαστό δείγμα της Παπαδιαμαντικής γραφής. Ο καημένος ο Παπαδιαμάντης μετέφρασε το έργο για λόγους επιβίωσης όταν βρισκόταν σε έσχατη ένδεια. Το έκανε πότε στην Αθήνα και πότε στη Σκιάθο, χωρίς τη χρήση Αγγλοελληνικού λεξικού (δεν υπήρχαν λεφτά για λεξικά), από μνήμης. Και ο ακόμα πιο καημένος εκδότης Γιάννης Βλαχογιάννης, πλήρωσε τον Κοσμοκαλόγερο όπως μπορούσε και μετά έβαλε τη μετάφραση στο συρτάρι διότι δεν είχε χρήματα να την εκδώσει. Εκατό χρόνια έμεινε αυτός ο θυσαυρός στη λήθη. Και τώρα, το ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, το ξαναδίνει στους αναγνώστες. Είναι εννιακόσιες σελίδες ολοκαίνουριος τέλειος Παπαδιαμάντης, για όσους βέβαια θέλουν να προσπαθήσουν πάνω στο κείμενο του. Για όσους νιώθουν την ηδονή της εξερεύνησης της ίδιας τους της γλώσσας.

Θαυμάστε μια μόνο παράγραφο Φίνλεϋ σε μετάφραση Παπαδιαμάντη, για την χιλιοτραγουδισμένη ελληνική κλεφτουριά: “Οι Έλληνες καθιστώσιν ήρωας και ημιθέους τους αρχικλέπτας των. Τα κατορθώματα του Ζαχαριά και του Κολοκοτρώνη, καίτοι εξυμνηθέντα εις στίχους χωρίς ποίησιν και εις κομπορρήμονα πεζογραφίαν, ήσαν μόνον πράξεις ληστών και προβατοκλεπτών. Έζων συνήθως αναλώμασι των πτωχών Χριστιανών χωρικών και σπανίως ερριψοκινδύνευον να ενεδρεύσωσι πλούσιον προύχοντα Έλληνα, ακόμη δε σπανιώτερον να ληστεύσωσιν Τούρκον αγάν. Το άσμα του Ζαχαριά εκθειάζει την καταστροφήν Ελληνικών χωρίων, την λήστευσιν Ελλήνων ιερέων, την ατίμωσιν Ελληνίδων, τον φόνον Ελληνόπαιδος και τα λύτρα άλλου. Ο Δόδουελ μνημονεύει την προθυμίαν μεθ' ής οι Έλληνες αγρόται ηνούντο προς καταδίωξιν της συμμορίας του Κολοκοτρώνη και μεθ' ής οι Έλληνες επίσκοποι αφώριζον τους κλέφτας”.


Καταλαβαίνετε γιατί τον είχαν βάλει οι δικοί μας στα μαύρα κατάστιχα τον Φίνλεϋ. Φανταζόμαστε επίσης τη συμφορά που θα είχε πάθει ο ταλαίπωρος Παπαδιαμάντης μεταφράζοντας τέτοια κείμενα που πήγαιναν κόντρα σε όσα πίστευε, καθώς ο Κοσμοκαλόγερος ήταν η κιβωτός της πιο συντηρητικής ελληνορθόδοξης αντίληψης του καιρού του. Παρά ταύτα, με απόλυτο σεβασμό στο αυθεντικό κείμενο, έβαλε όλο τον γλωσσικό του πλούτο για να φτάσει ως εμάς αυτό το διαμάντι.
 
Last edited:
Να προσθέσω και εγώ ανίστοιχα το παρακάτω βιβλίο του Θ. Παναγόπουλου με τίτλο "Τα Ψιλά Γράμματα της Ιστορίας".

"Η Ιστορία γράφεται πάντα από τους Νικητές και τους Ισχυρούς οι οποίοι έχουν κάθε λόγο να αποσιωπούν να αποκρύπτουν ή το χειρότερο να παραποιούν και να αλλοιώνουν την αλήθεια κατά το δοκούν, αποκοιμίζοντας τον λαό και αποστερώντας τον από την αληθινή ιστορία του. Διδασκόμαστε έτσι μια κατασκευασμένη, μια "εικονική ιστορία" που εξυπηρετεί πάντοτε την εκάστοτε άρχουσα τάξη - η οποία έχει την τάση να εξωραΐζει γεγονότα προς όφελός της... Στο βιβλίο αυτό ο συγγραφέας αποκαλύπτει με τόλμη οδυνηρές και συγκλονιστικές αλήθειες για την μεγάλη Επανάσταση των Ελλήνων, ανασύρει γεγονότα που αποκαθηλώνουν κατασκευασμένους ήρωες και αποδίδει τιμές στους αληθινούς αγωνιστές και στους αληθινούς μάρτυρες της Παλιγγενεσίας."

b140736.jpg
 
Διαβάστε εδώ τις αθλιότητες που γράφουν γύρω απο την Επανάσταση του 21...
Επεσα τυχαία πάνω στο site αναζητώντας στοιχεία για το 21.

http://www.bulgarmak.org/massacre.htm

Ποιοι είναι αυτοί βρε παιδιά;Βούλγαροι είναι εαν κατάλαβα καλά;
 
Dipie αυτός ο "μεγάλος φιλέλληνας" George Finlay , είναι αυτός που αγόραζε μετα την επανάσταση τεράστιες εκτάσεις γης στην Αττική , διαθέτοντας , σύμφωνα με το βιβλίο «Οι πωλήσεις των Οθωμανικών Ιδιοκτησιών της Αττικής. 1830-1831»του Θωμά Δρίκου ( 1993) διαθέτοντας ένα από τα μεγαλύτερα , αν όχι το μεγαλύτερο ποσό των 200.000 γροσσίων και για τον οποίον αναφέρεται στο πιό πάνω βιβλίο ότι : "Στη συνέχεια της Ιστορίας των Τουρκικών ιδιοκτησιών των Αθηνών και μετά από το 1831 ο Γ. Φίνλευ υπήρξε απο τους κυριους μοχλούς της αντιδράσεως για την αναγνώριση της νομιμότητας των αγοραπωλησιών των τζιφλικίων.-Με συνεχείς πιέσεις και επιστολές
πρός τον Ε. Lyons πρεσβευτή της Αγγλίας στην Ελλλάδα, με επιστολές πρός τον ίδιο τον Υπουργό Εξωτερικών της Αγγλίας τότε Λόρδο Πάλμερστον και με δημοσιευματα στον τυπο της Αθηνα , με το παρώνυμο / Προμηθεύς / κινούσε Θεούς και Δαίμονες για να κατοχυρώσει τα προσωπικά του συμφέροντα σε βάρος του ελληνικού Δημοσίου.-Από αυτή την πλευρά η πολιτεία του δεν προσεφερε ιδιαίτερες ωφέλειες στην Ελλάδα.- Ειναι παροιμιώδης η αντίδραση του για τον νόμο του 1836 που επέβαλλε φόρο 25% στους καρπούς απο τα βελανιδόδενδρα για τα κτηματα της Αττικής., φορολογώντας τα δηλαδή σαν Εθνική Δημόσια περιουσία ενώ ήδη του είχε αναγνωριστεί η νομιμότης του τίτλου του τζιφλικίου του Λιόσια , και ο αγώνας που είχε κάνει τότε για την καταργηση του.-Ακόμη συνεχείς ήταν οι διενέξεις του με τους Μενιδιάτες χωρικούς που του παρεβιάζαν τα δικαιώματα του στο κτήμα του αυτό.-/που το είχε αγοράσει για 64.000 γρόσσια απο τους υιούς του Κιαμήλ -Μπέ*η /.- Ιστορικά κρινόμενος ο Φίνλευ απο αυτήν την συμπεριφορά δεν μπορεί να αποφύγει την μομφή ότι σε αυτό το ζήτημα υπήρξε φιλοχρήματος και οτι τοποθέτησε το προσωπικό συμφέρον πάνω από κάθε φιλλεληνισμό και αγάπη πρός τον τόπο. ;
 
Last edited:
Τα ξέρω...Εχω διαβάσει γι' αυτά...

Δεν αναιρούν την αξία όσων έχει γράψει.Δεν υπάρχουν πολλές τέτοιες πηγές.
 
Διαβάστε εδώ τις αθλιότητες που γράφουν γύρω απο την Επανάσταση του 21...
Επεσα τυχαία πάνω στο site αναζητώντας στοιχεία για το 21.

http://www.bulgarmak.org/massacre.htm

Ποιοι είναι αυτοί βρε παιδιά;Βούλγαροι είναι εαν κατάλαβα καλά;

Προπαγανδιστές της "βουλγαρικότητας" της Μακεδονίας. Και επειδή τώρα πια τα επιχειρήματα περί βουλγαρικής συνείδησης των Σλαβομακεδόνων δεν έχουν κανένα έρεισμα, εστιάζουν στην αποδόμηση της ελληνικής ιστορίας. Πέρα από το "Η Μακεδονία ανήκει στην Βουλγαρία" και "Οι Μακεδόνες είναι Βούλγαροι" όλα τα αναφερόμενα στην ιστοσελίδα τους αφορούν την ελληνική ιστορία.
 
Διαβάστε εδώ τις αθλιότητες που γράφουν γύρω απο την Επανάσταση του 21...
Επεσα τυχαία πάνω στο site αναζητώντας στοιχεία για το 21.

http://www.bulgarmak.org/massacre.htm

Ποιοι είναι αυτοί βρε παιδιά;Βούλγαροι είναι εαν κατάλαβα καλά;

Ελα βρε κι εδώ στις πηγές μεταξύ άλλων αναφέρεται κι ο γνωστός , από τα παραπάνω Φίνλεϋ . Τελικά τίποτα δεν είναι τυχαίο . Αλλά εκείνο που δεν κατάλαβα είναι το εξής . Ο Κολοκοτρώνης έσφαζε με την συμμορία του Ελληνες ( όπως ισχυρίζεται ο Φίνλευ πιό πάνω ) ή "δυστυχείς" Τούρκους όπως αναφέρει το βουλγαροσάιτ ; .

Αντε μη χέσω ....
 
Τα ξέρω...Εχω διαβάσει γι' αυτά...

Δεν αναιρούν την αξία όσων έχει γράψει.Δεν υπάρχουν πολλές τέτοιες πηγές.

πράγματι δεν υπάρχουν :flipout::flipout:

Ο ιστορικός George Finlay έγραψε το 1861:
"Τον Απρίλιο του 1821 υπήρχε διάσπαρτος στην Πελοπόνησο ένας αγροτικός Μουσουλμανικός πληθυσμός 20.000 ψυχών. Δύο μήνες αργότερα είχε σφαγιασθή από τους Ρωμιούς χωρίς έλεος ή τύψεις. Πρόκειται γιά εθνικό έγκλημα των Ελλήνων που θα βαραίνει γιά πάντα την συνείδησή τους καθώς πρόκειται γιά πράξη ασυγχώρητης βαρβαρότητας"

Τελικά ευτυχώς που υπήρξαν κι αυτοί οι "φιλέλληνες" !!!!!
 
Εν έτει 2001 ο ιστορικός Κωστής Παπαγιώργης καταγράφει τα εξής, στο βιβλίου του Κανέλος Δεληγιάννης: «Εντούτοις αυτό που θεωρήθηκε εθνική ντροπή ήταν στην πραγματικότητα μια εθνική ανάσταση - έστω και ανόσια. Μόνο με την άλωση της Τριπολιτσάς οι ραγιάδες μυήθηκαν στο βαθύτερο νόημα του πολέμου που είχαν κηρύξει. Δεν υπήρχε πλέον κανένα περιθώριο συμβιβασμού ανάμεσα στους δύο λαούς. Ο πόλεμος θα έφτανε μέχρις εσχάτων. Μέσα στην πρωτάκουστη αιματοχυσία και στο λύθρο οι επαναστάτες έπαιρναν ουσιαστικά το αληθινό πολεμικό βάπτισμα. Και βέβαια δεν χρειάζεται να δικαιολογούμε τις μαύρες σκηνές που εκτυλίχθησαν στους δρόμους και στα σπίτια της πρωτεύουσας με το μένος αιώνων κατά του τυράννου. Οι Μοραΐτες μετρούσαν μόλις έναν αιώνα σκλαβιάς. Είχαν όμως αναγκή μια κατάσταση απόλυτου ασυδοσίας για να ανακτήσουν την φυλετική τους αυτοπεποίθεση. Και την ανέκτησαν με μια αθεμιτουργία που δεν βρήκε ποτέ τον υμνητή της. Το νεοσύστατο κράτος είχε ανάγκη την προβολή ηρωϊκών θυσιών γι'αυτό το Μεσολόγγι απέβη εθνικό σύμβολο ενω η Τρίπολη αποσιωπήθηκε»[48].

Ο Παπαγιώργης έχει εκδόσει πέραν απο το βιβλίο ´Κανέλλος Δεληγιάννης´και ´Τα Καπάκια´πού δέν αποκρύβουν τίς αμαρτίες τής Επανάστασης τού 21.
Ο Φίνλεϋ ,μέσα και στά σωστά πού αναφέρει,αποτελεί τον νονό ´θεωριών εθνοκάθαρσης´που αναφέρουν Φιλο-Οθωμανοί ´ιστορικοί´τού σήμερα πού θεωρούν την σφαγή τής Τριπολιτσάς σημαντικότερη απο την ίδια τήν Επανάσταση τού 21.
 
Δεν νομίζω ότι προσωπικότητες σαν τον Κολοκοτρώνη,έχουν την ανάγκη μαρτυριών "φιλελλήνων".

Ωστόσο τέτοιες μαρτυρίες,έχουν την ιστορική τους αξία.Μεγαλύτερη τουλάχιστον απ' αυτές που δεν λένε,ότι ο Παπαφλέσσας κόντεψε να σφάξει τον Π.Π Γερμανό,που απο μεριάς του,τον αποκαλούσε απατεώνα και ζητούσε "αναβολή" της επανάστασης...εν ευθέτω χρόνω...
 
Re: Απάντηση: Βιοι ηρώων,αγίων και διαβόλων στα 1821.

Τώρα, είναι καιρός για ομοθυμία, ομόνοια, ομοφωνία και όλα τα -ομο που κουβαλάει μέσα του ο Έλληνας. Κάθε πράγμα στον καιρό του...


Όλα τα -ομο που χρειαζόμαστε δεν είναι δυνατόν να επιτευχθούν όταν μεγάλο πλήθος του λαού που δεινοπαθεί οικονομικά εξακολουθεί να ζητοκραυγάζει ζωωδώς υπερ σύγχρονων κοτσαμπάσηδων, προεξάρχοντος όλου του Μητσοτακαίικου φερ'ειπείν, διαχρονικό και πλήρες παράδειγμα λογοδοτισμού και υποταγής υπό πατριωτικό μανδύα.
Υπάρχουν πάμπολλα παραδείγματα, απλά ανέφερα το τρανταχτότερο και το πλέον έκδηλο. Χαρακτηριστικός ο λυγμός "οι Τράπεζές μας περνούν τούτη την ώρα δύσκολες στιγμές"... για να πούμε κάτι σύγχρονο και να μην πιάσουμε το '60..

Η σημερινή επέτειος γίνεται αφορμή να ανατρέξουμε στις αλήθειες της Επανάστασης του '21, αλλά νομίζω ότι καλύτερο αποτέλεσμα θα είχαμε αν καταπιανόμασταν με αποκαλύψεις για τους τωρινούς εντεταλμένους καταδότες, ώστε να ξεκαθαρίσει το στάχυ απ' το σιτάρι.
Με ονόματα και με όλα.
 
Οσο για τον μουσουλμανικό πληθυσμό που αναφέρεται πιό πάνω ότι κατεσφάγηκε...

«το ασκέρι όπου ήτον μέσα το ελληνικό έκοβε και εσκότωνε από Παρασκευή έως Κυριάκη, γυναίκες, παιδιά και άντρες, 32.000, μια ώρα ολόγυρα της Τριπολιτσάς...» (βλ. Διήγησις συμβάντων της Ελληνικής φυλής, Απομνημονεύματα Κολοκοτρωναίων, Εκδόσεις Νάστου, τόμος 1, σελ. 112).

Αρα συνέβει κι υπάρχουν άπειρες άλλες έγκυρες μαρτυρίες ότι συνέβει.Δεν θα ήθελα να τις παραθέσω,δεν μου αρέσουν όσα άλλα γράφονται...

Η αξία κι η προσφορά των αγωνιστών της επανάστασης,δεν αμαυρώνεται απο τέτοια γεγονότα.Υπήρχαν σοβαρά αίτια γι' αυτά,μετά απο τόσους αιώνες υποδούλωσης.Ωστόσο δεν μπορούμε να λέμε ότι δεν συνέβησαν ή να βγάζουμε´εγκάθετους όσους ιστορικούς τα έγραψαν...
 
Last edited:
Μια ματιά σε ακροδεξιά blogs δείχνει πώς ο Κολοκοτρώνης λοιδωρείται διαρκώς απο αυτούς γιατί θεωρείται Ρωσόφιλος και δέν υπέκυψε στην Αγγλική Κυριαρχία,πού ανέλαβε υπό την ´προστασία´της τήν Ελληνική Επανάσταση ´βολεύοντάς´την στά μέτρα της..
Το αυτό φαίνεται και απο το δευτερο δάνειο τού 1825,πού δόθηκε απο τούς Βρεττανούς.

Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία οτι πολλοί αρχηγοί τής ελληνικής επανάστασης δέν ήσαν ´καλά παιδιά´..
...
Ομως ο Φινλεϋ (πού ειχα την τύχη νά έχω την Ιστορία του απο πολύ παλιά,απο τον πατέρα μου, απο τίς Εκδόσεις ´Κόσμος´,μέ πρόλογο τού Γιάννη Κορδάτου και σχόλια -επιμέλεια τού Τάσου Βουρνά)ενώ συχνά παραθέτει ενδιαφέροντα στοιχεία και συνεισφέρει ως πηγή στην Ιστορια της Ελληνικής Επανάστασης ,δέν έχει συγκεκριμένη μέθοδο και ´παίρνοντας ξεχωριστά κάθε ιστορικό παράγοντα ξεπέφτει πότε σε έναν χυδαίο οικονομισμό και άλλοτε σκέφτεται σαν ιδεαλιστής κι´αυτό γιατί ο μεθοδολογικός οπλισμός του δέν είναι τέτοιος ώστε να τού επιτρέπει να ιδεί τον σωστό δρόμο,πού δέν είναι άλλος απο την ενιαία και συνθετική αντίληψη τής Ιστορίας´(σ.15 απο την Ιστορια τού Φινλεϋ ,σχόλιο τού Βουρνά)...

Επίσης ο ιδιος ο επιμελητής τού έργου (ο Τάσος Βουρνάς,ιστορικός και στέλεχος τής ανανεωτικής αριστεράς)στις αιτιάσεις τού Φινλεϋ περί ´καψίματος χωριών απο τον Κολοκοτρώνη´γράφει:(σ.48 τής έκδοσης πού έχω ανά χείρας)'Υπερβολές ,ολα αυτά και αδικίες ,πού έχουν την εξήγησή τους στην νοοτροπία ενός Βρεττανού,πού θεωρεί τήν ´έννομο τάξη´σάν το μεγαλύτερο αγαθό ,αδιάκριτα απο κίνητρα και συνθήκες..

Οι κλέφτες τού Μοριά έχουν ηρωϊκή παράδοση που απλώνεται διακόσια περίπου χρόνια πριν την Επανάσταση και έχουν ακόμα στο ενεργητικό τους ηρωϊκότατες σελίδες παληκαριάς αυτοθυσίας και πολεμικών αγώνων.

Τα κατορθώματά τους έχουν δόσει τροφή στο λαϊκό τραγούδι,πού ειναι θαυμάσιο ποιητικό δημιούργημα και όχι ´ασήμαντο´και ´στομφώδες´,οπως το χαρακτηρίζει ο Φίνλεϋ ,κι´η πάλη τους αποτελεί τις πρώτες ρίζες ενός εθνικού αγροτικού κινήματος,όπως σ´όλη την Ελλάδα.'..............................

Ο Φίνλεϋ ,ειναι μέν πηγή,άξια λόγου, αλλά παραμένει ένας Δυτικός ´διαφωτιστής´,πού δεν κατανοεί κάν το δημοτικό τραγούιδ,οπως άλλως τε και ο ίδιος ο Κοραής που λοιδωρούσε την ελληνική λαλιά και θεωρούσε τερατούργημα τον Ερωτόκριτο τού Βιτσέντσου Κορνάρου.
 
Συγνώμη...Η παραπάνω μαρτυρία της σφαγής είναι του ίδιου του Θ.Κολοκοτρώνη άν δεν έγινε κατανοητό και περιέχεται στα απομνημονέυματά του,που υπαγόρευσε ο ίδιος στον Θ.Τερτσέτη στα 1839.
 
Last edited:
Μέ την ιδια λογική θάπρεπε να καταδικάσουμε και τίς ακρότητες τής Σοβιετικής Επανάστασης ή οιασδήποτε άλλης κοινωνικής εξέγερσης...
400 χρόνια σκλαβιάς ,δυστυχώς, θα οδηγούσαν και σε ακρότητες,οπως στην Τριπολιτσά ,οι οποίες όμως κατά τον Κωστή Παπαγιώργη οδήγησαν τούς ραγιάδες να κατανοήσουν οτι επρόκειτο περί πολέμου μέ τιμημα τήν απελευθέρωση ή την νέα σκλαβιά..Μέση λύση δεν υπήρχε.
Και η Ιστορία έχει κινηθεί πολλάκις μέ τετοιους τρόπους..
Εκ τών υστέρων σε κανεναν δεν αρέσει ως μεμονωμένο γεγονός η σφαγή τών γυναικοπαίδων στην Τριπολιτσά,αλλά αυτό μπορούμε να το λέμε εκτός τών τότε ιστορικών συνθηκών 190 χρόνια μετά.

Υ.Γ.
Ειναι γνωστές άλλως τε οι καλές σχέσεις τού Κολοκοτρώνη μέ τούς Τουρκαλβανούς,οι οποίοι βοήθησαν και στην παράδοση τής Τριπολιτσάς(εξασφαλίζοντας για τούς εαυτούς τους την σωτηρία)αλλά και στην παράδοση τής Ακροκορίνθου.
 
Last edited:
Το γεγονός ότι ο Κολοκοτρώνης επέτρεψε στους 1500 αλβανούς,μετά απο συμφωνία μαζί τους,που ήταν ουσιαστικά κι η φρουρά της Τρίπολης,να αποχωρήσουν με την άνεσή τους,μέσα απο τα ελληνικά στρατεύματα,έρχεται σ' αντίθεση με δικαιολογίες,ότι δεν μπορούσε να ελέγξει τα στρατεύματα που έσφαζαν.Σ' αυτή την περίπτωση τα έλεγξε και κανείς δεν τους πείραξε...
 
Προσπαθώ να καταλάβω το νόημα αυτού του νήματος από την αρχή του αλλά μέχρι στιγμής αυτό μου διαφεύγει...eventually I'll get it....I think.
 
Last edited: