ΒΟΗΘΕΙΑ σε ΠΡΟΒΛΗΜΑ με R-CORE μετασχηματιστή DIY

ika

Supreme Member
20 September 2010
5,743
Αθήνα
Βρήκα ενα R-CORE (medical grade ?) που δίνει 16V (κόκκινα καλώδια από την πλεξούδα), 18V & 27V. Δυστυχώς δεν έχω άλλα στοιχεία του, αλλά από το μέγεθος (13Χ6Χ6) και το βάρος, υποθέτω οτι είναι τουλάχιστον 100VA. Aπομόνωσα λοιπόν τα κόκκινα καλώδια και τροφοδότησα το TUBE BOXE (16V AC, 1A). Η μείωση στο θόρυβο υπόβαθρου ήταν εμφανέστατη σε σχέση με το δικό του μετασχηματιστή. Αποφάσισα να τον βάλω σε ένα κουτί και να τον χρησιμοποιώ αντί του αυθεντικού. Μετά είδα οτι και ο ενισχυτής ακουστικών AMP-1 τροφοδοτείται με 16V AC, 0,5A και είπα να τροφοδοτήσω και αυτόν. Συνολικά δηλαδή 24VA AV στην έξοδο. Και οι δυο συσκευές έχουν διακόπτη power on-of και όχι standby.
Έκανα λοιπόν τη κατασκευή της εικόνας, βάζοντας και ένα φίλτρο 4Α στην τροφοδοσία των 230VAC και είπα να το δοκιμάσω πριν το κλείσω. Διαπίστωσα οτι συμβαίνει το εξής. Αν συνδέσω μόνο μία συσκευή, αυτή δουλεύει κανονικότατα. Αν συνδέσω και τις δύο μαζί και ενώ είναι και οι δύο OFF, ανάβουν τα λαμπάκια τροφοδοσίας τους και ακούγεται βόμβος από τα ηχεία. Πειραματίστηκα και με την συνδεσμολογία των δύο καλωδίων τροφοδοσίας, αλλά δεν υπάρχει διαφορά. Από φόβο δεν άνοιξα και τις δύο συσκευές ταυτόχρονα.
Πιστεύω οτι αυτό οφείλεται σε κάποια παρεμβολή στον ΑΜΡ-1.

Κάθε βοήθεια ευπρόσδεκτη.
 
Last edited:
Έλεγξε τις πολικότητες στα βύσματα τροφοδοσίας των συσκευών. Μήπως κάποια είναι αντίστροφη;
Δηλαδή στη μία συσκευή να πηγαίνει το sleeve στη γη ενώ στην άλλη να πηγαίνει ο εσωτερικός αγωγός.
 
αν κατάλαβα καλά δίνεις το ίδιο AC και στις δυο συσκευές?
αρα θέμα πολικότητας δεν τίθεται.
πρέπει να δεις τι κάνουν αυτες οι δυο συσκευές μεσα τους γιατι αν απο ενα τύλιγμα παίρνουν πχ συμμετρική ταση τοτε το ενα ακρο του μετασχηματιστή ειναι γειωμένο απο τη μια συσκευή και ισως αγείωτο απο την άλλη
το σίγουρο ειναι οτι δεν ειναι τοσο απλο να δώσεις απο ενα τύλιγμα σε δυο συσκευές γιατι μπορει να προκύψουν και θέματα βρόγχων.
 
Απάντηση: Re: ΒΟΗΘΕΙΑ σε ΠΡΟΒΛΗΜΑ με R-CORE μετασχηματιστή DIY

αν κατάλαβα καλά δίνεις το ίδιο AC και στις δυο συσκευές?
αρα θέμα πολικότητας δεν τίθεται.
πρέπει να δεις τι κάνουν αυτες οι δυο συσκευές μεσα τους γιατι αν απο ενα τύλιγμα παίρνουν πχ συμμετρική ταση τοτε το ενα ακρο του μετασχηματιστή ειναι γειωμένο απο τη μια συσκευή και ισως αγείωτο απο την άλλη
το σίγουρο ειναι οτι δεν ειναι τοσο απλο να δώσεις απο ενα τύλιγμα σε δυο συσκευές γιατι μπορει να προκύψουν και θέματα βρόγχων.

Το ίδιο πράγμα λέμε.-bye-
Ας μας πει και ο ika1961 αν βρήκε τι φαίει τελικά
 
Όπως λέω στο αρχικό μήνυμα, δοκίμασα να αντιστρέψω τα καλώδια, αλλά δεν υπάρχει διαφορά στο αποτέλεσμα. Ανοιξα πριν λίγο, το καπάκι του ΑΜΡ-1 (συνημμένο) καθόσον δεν μπόρεσα να βρω το service manual του, και βλέπω ότι αμέσως μετά την είσοδο τροφοδοσίας του (πάνω αριστερα τα στριμένα κόκκινα καλώδια) υπάρχει η ανόρθωση (ΑΜ154) View attachment 83963View attachment 83964.
Ο διακόπτης ON-OFF (πάνω αριστερά) δείχνει να είναι στο τέλος του κυκλώματος τροφοδοσίας. Δεν ξεβίδωσα το PCB, συνεπώς ξέρω αν είναι έτσι και αν ναι, κατά πόσο είναι πιθανό αυτό να επιρρεάζει, πάντως το πρόβλημα στο phono, εμφανίζεται μόλις βάλω το βύσμα τροφοδοσίας και στον AMP-1.
 
Κάποιες επιπλέον παρατηρήσεις που ίσως είναι χρήσιμες.
Με χρήση δοκιμαστικού κατσαβιδιού, όπως αυτό ανάβει μόνο στην φάση της επιτοίχιας μπρίζας, έτσι ανάβει στη φάση των κόκκινων καλωδίων από τον R-CORE (αυτό με το μαύρο θερμοπλαστικό) και στον εσωτερικο αγωγό του αυθεντικού μετασχηματιστή του phono. Στο άλλο άκρο/επαφή δεν ανάβει.
Σε αντίθεση, στην έξοδο του αυθεντικού μετασχηματιστή του ΑΜΡ-1, δεν ξεχωρίζει ευκρινώς ΦΑΣΗ από ΟΥΔΕΤΕΡΟ (έχουν μια μικρή διαφορά στην ένταση φωτός στο δοκιμαστικό) με εντονώτερο τον εσωτερικό αγωγό από τον εξωτερικό.
 
Ο r-core έχει καλώδιο που συνδέεται στην ηλεκτρολογική γείωση;
Έλεγξε αν κάποιος από τους αγωγούς του μ/σ συνδέεται στη γείωση.
 
Επίσης με το πολύμετρο βρες στις συσκευές που σε ενδιαφέρουν, αν βραχυκυκλώνει η γείωση σήματος (το εξωτερικό ενός RCA)
με τον εσωτερικό ή τον εξωτερικό αγωγό του βύσματος τροφοδοσίας της κάθε συσκευής.
 
Κατ αρχήν ευχαριστώ πολύ με το χρόνο που μου διαθέτετε, ιδίως ο tonal.

Μια διόρθωση στο αρχικό μου κείμενο, οταν συνδέσω τον R-CORE και στις δύο συσκευές ανάβει το φωτάκι μόνο του phono και όχι και των δύο όπως εκ παραδρομής έγραψα. Ο βόμβος είναι επίσης μόνο στο phono.

Ο R-CORE έχει γείωση (πράσινο καλώδιο στη φωτό) και το έχω συνδέσει στη γείωση του φίλτρου.
Οι δύο αυθεντικοί μετασχηματιστές δεν έχουν σουκο αλλά κοινό φις με μόνο δύο ποδαράκια. Επίσης τα κουτιά τους είναι κολλητά και δεν θα ήθελα να τα ανοίξω.
Ελεγξα και τα εξωτερικά των RCA των δύο συσκευών με τον εξω- και τον εσω- αγωγό του υποδοχέα τροφοδοσίας στην αντίστοιχη συσκευή και δεν βραχυκυκλώνει.
Τέλος έβαλα τον αυθεντικό μετασχηματιστή του phono στον ΑΜΡ-1 και λειτουργεί έτσι μια χαρά.
 
αρχικα θα πρεπει να αφαιρεσεις την γειωση απο τον r core . εαν ενα απο το συνολο των μηχανηματων σου εχει την ηχητικη γειωση συνδεμενη με την ηλεκτρικη μεσα απο αυτο ειναι πολυ πιθανον να εχεις δημιουργησει ενα μεγαλο βρογχο γειωσης .Κατα την δικη μου αποψη η πρακτικη αυτη ( του να βαζουν την γειωση του ηχητικου σηματος κοινη με την ηλεκτρικη γειωση ασφαλειας ειναι η μανα ολων των βρογχων γειωσης )και κατα κανονα ειναι μια πρακτικη που δεν εγκρινω .

Δοκιμασε αυτο και ξαναμιλαμε

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 
Ξεκόλλησα τη γείωση του R-CORE από το φίλτρο, αλλά και έτσι γίνεται το ίδιο.
Αντικατέστησα και το φίλτρο με απλή βάση (μπας και) αλλά και τώρα το ίδιο γίνεται.
 
Κατά την γνώμη μου τα 2 κόκκινα καλώδια που χρησιμοποίησες, ανήκουν σε διαφορετικό πλέγμα, για αυτό έχεις αυτά τα προβλήματα.

Ξεκίνα από την αρχή, με το πολύμετρό σου στην ένδειξη buzzer, μέτρα τα όλα τα καλώδια που βγαίνουν από το δευτερεύον. Αυτά που βραχυκυκλώνουν είναι ζεύγος, πλέξτα μεταξύ τους (για να μην τα μπρερδέψεις) και αφού τελειώσεις με όλα τα ζεύγη, μέτρα τί τάση βγάζουν και τα ξαναλέμε.
 
Κατά την γνώμη μου τα 2 κόκκινα καλώδια που χρησιμοποίησες, ανήκουν σε διαφορετικό πλέγμα, για αυτό έχεις αυτά τα προβλήματα.

Ξεκίνα από την αρχή, με το πολύμετρό σου στην ένδειξη buzzer, μέτρα τα όλα τα καλώδια που βγαίνουν από το δευτερεύον. Αυτά που βραχυκυκλώνουν είναι ζεύγος, πλέξτα μεταξύ τους (για να μην τα μπρερδέψεις) και αφού τελειώσεις με όλα τα ζεύγη, μέτρα τί τάση βγάζουν και τα ξαναλέμε.

Αν ήταν από διαφορετικό τύλιγμα δεν θα δούλευε ποτέ τίποτα.
 
Τελικά γίνεται βρόγχος με τη γείωση στα RCA του AMP-1. Μέχρι να βρω διάθεση & χρόνο να δοκιμάσω τι γίνεται αν ξεκολλήσω τις γείωσεις στα RCA, βρήκα αυτό της φωτό με 5,5Ε που λύνει το πρόβλημα. Υπάρχει μια πολύ μικρή ακουστή διαφορά στον ήχο (η 1η εντύπωση είναι ελάχιστως λιγότερα μπάσα). Με δύο τέτοια (καθόσον ο ΑΜΡ-1 έχει και REC OUT) όλα δουλεύουν ΟΚ και ο R-CORE έχει 16V έξοδο και με τις δύο συσκευές σε λειτουργία.
 
Last edited:
Η προσεγγιση ειναι πολυ χαλια .... sorry to say ... απο την μια θελεις να βαλεις εναν μετασχηματιστη medical grade για να εχεις καλυτερο ρευμα και απο την αλλη για να επιβαλεις το συγκεκριμενο μετασχηματιστη στο συστημα θα περασεις ολο σου το σημα απο ενα προιον που κανει 5 ευρω το οποιο δεν εχει αποκριση , δεν εχει ταχυτητα , και αφαιρει απο το σημα σου ο θεος ξερει τι αλλα παρεχει γαλβανικη απομονωση ? οχι ...κατα την αποψη μου αυτο ειναι τραγικο λαθος .

Επισης ο βρογχος δεν γινεται απο τα RCA γινεταιο απο τον τροπο που εχει αποφασισει ο κατασκευαστης του ενισχυτη να διαχειριστει την γειωση τοπυ δικτυου ...Το οποιο ειναι ευκολα και με ασφαλεια αντιμετωπισιμο .

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 
to EAST ELECTRONICS

Κανένα πρόβλημα με το χαρακτηρισμό, το ψιλοπερίμενα. Προσωρινή και εύκολη είναι η λύση των 5Ε.
Το ξεκόλημα της γείωσης από τα RCA μου το πρότειναν οι φίλοι από το PUREDIY.GR αφου έκανα τις δοκιμές που μου ζήτησαν.

Υπάρχει καμμία πρόταση για καλύτερα isolators η κάτι άλλο?
 
Last edited:
το isolator δεν είναι λύση. υπάρχουν καλύτεροι πχ lundahl αλλά μιλάμε για 500ε την τετράδα !!!!!! παρε καλύτερα εναν δεύτερο ιδιο μετασχηματιστή και καντα ανεξάρτητα.

προσωπικά πιστεύω οτι πρέπει να ελέγξεις για πιθανό βρόγχο γείωσης αν και το πιθανότερο ειναι να μην μπορείς να δωσεις απο το ιδιο τύλιγμα και στα δυο γιατι φταίει το οτι μετά την ανόρθωση η καθε συσκευή ενώνει το - στο σασί (- του rca) άρα εχεις προφανώς πρόβλημα βρόγχου απο εκει που δεν μπορείς να κάνεις και τίποτα.
Διάφορα επαγγελματικά κυριως μηχανήματα για να λύσουν αυτο το πρόβλημα εχουν μονή τροφοδοσία την οποια μοιράζουν εσωτερικά με μια εικονική γείωση την οποια δημιουργούν με ενα τελεστικό. δες πχ τα μηχανάκια της RAIN πως το κανουν. Οι βρόγχοι είναι τρομερό πρόβλημα αλλα δεν θα βρεις ακρη εκτός και εαν αποφασίσεις να τροφοδοτήσεις μια μονο συσκευή.
 
Απάντηση: Re: ΒΟΗΘΕΙΑ σε ΠΡΟΒΛΗΜΑ με R-CORE μετασχηματιστή DIY

[kontr] ..... παρε καλύτερα εναν δεύτερο ιδιο μετασχηματιστή και καντα ανεξάρτητα......

Μάλλον αυτό θα κάνω. Θα δοκιμάσω απο περιέργεια και αυτό που μου είπαν στο PUREDIY, να δω τι γίνεται γιατί δεν είχα ξανασυναντήσει τέτοιο θέμα.

Πάντως με την χρήση του μετασχηματιστή από το TUBEBOX (16V-1A) στον AMP-1 αντί του δικού του (16V-0,5A), παίζει λίγο πιο ήσυχα και αυτός.
 
Καλά σου το είπαν εκεί που σου το είπαν. Πιάσε το interconnect, κόψε τη γείωση από το ένα από τα 2 αρσενικά βύσματα και είσαι εντάξει. Απόλυτα έγκυρος τρόπος να σπάσεις ground loop. Για να το πω και πιο απλά, δεν θα πάθει τίποτα το "σήμα" αν επιστρέψει μέσω της κοινής γείωσης. Αρκεί να είναι οι επιμέρους συσκευές φτιαγμένες έτσι ώστε να αναφέρονται εκεί (ρίξε όλες τις γειώσεις του ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗ σε ένα κοινό σημείο).
 
Ξεκόλησα τη γείωση από τα RCA. Δεν εμφανίζεται το αρχικό πρόβλημα με το αυτόματο αναμα του LED, αλλά έτσι έχει παρα πολύ βόμβο στα ακουστικά.